ایران خودرورنو

مقایسه تندر 90 و سمند LX

مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.

فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.

سمند بهتر است یا تندر؟

نمای ظاهری:

ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده  و نافرم می نماید.

در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.

مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:

موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.

logan

در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.

در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.

tondar L90 logan

هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.

ایمنی:

ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.

samand lx

اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.

سایر نکات:

سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.

نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!

توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏سایت “پدال“‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵,۸۸۹ دیدگاه‌ها

  1. اشکان

    ۲۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    !این همه ملت که هم سمند داشتن هم ال 90 دارن میگن ال 90 در مجموع بهتره.یعنی اینا همه رو ال 90 تعصب دارن؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۵ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (77 ديدگاه)

      اشکان جان من دیگه با شما بحث نکردم چون غیر منطقی و غیر علمی جواب میدادی اگه یادت باشه بارها گفتم دوتا ماشینو دارم و الانم میگم در مجموع از سمند EF7 بنزینیم راضی تر هستم پس از طرف کس دیگه ای نظر ندید لطفا!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. اشکان

    ۲۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    آقا امیر عزیز قدرت موتور هیچ ربطی به کشش ماشبن تو سربالایی نداره.گشتاور موتور در سربالایی تاثیر گذاره.یه کم مطالعه کن دوست عزیز.کشش در سربالایی به مجموعه ای از گشتاور و ضریب دنده و وزن خودرو و آیرودینامیکش ربط داره که در مجموع سمند ای اف 7 در مقابل ال 90 در سربالایی مغلوبه.اگر چه گشتاورش بالاتره.قدزت موتور تاپ اسپید بیشتری میده که ما و دوستان هزاران بار ثابت کردیم که شتاب ازتاپ اسپید فاکتور مهمتریه.شما در طول رانندگیت چند بار سرعتت به 220 رسیده؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. اشکان

    ۲۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    با سلام
    به گفته مدیر پروژه لوگان:
    در رنج قیمت خودروهای زیر 6000 دلار در کل دنیا، هیچ خودرویی از لحاظ ایمنی و کیفیت به رنو لوگان نمیرسد.
    رنو با این پروژه ارزان قیمت ترین خودرو با کیفیت جهان رو تولید کرد و بازارش رو در انحصار خودش گرفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شهريار

      ۴ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (26 ديدگاه)

      اولا که چرا ماشین 6هزار دلاری( 19 ملیون تومن) به 38 ملیون تومن (13هزار دلار ) فروش میشه.؟ دوما اشکان جون اینکه خودت نظر میدی و در همون جلسه 30 مثبت به نظر خودت و 30 منفی به مخالفات میدی کار درستی نیست. فکر نکنی مردم نمی فهمند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. ef7

    ۲۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (163 ديدگاه)

    اگه درب موتور EF7 را بالا بزنی عبارت زیبای BOSHE و Made in Germany روی قطعات موتور چشم نوازی میکند. ضمنا این موتور توسط شرکتFEV آلمان طراحی و ساخته شده. این شرکت یکی از بزرگترین مراکز طراحی و تولید موتور در جهان هست. این موتور جزو سه موتور برتر دوگانه سوز در جهان و جزو ده موتور برتر جهان در سال تولیدش بوده استپس با ایرادگیریهای الکی ازین موتور مدرن و پیشرفته و قدرتمند سطح سواد و عداوت خود را به نمایش می گذارید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسين

      ۲۴ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      جالبه موتور ملی = Made in Germany

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. اعلام نتایج میزان رضایتمندی مردم از کیفیت خودروهای سواری در نیمه دوم سال 92

    ۲۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (99 ديدگاه)

    گروه خودرو: شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در حالی نتایج مربوط به میزان رضایتمندی مشتریان از کیفیت خودروهای سواری کشور را در 6 ماه دوم سال 92 منتشر کرده که آمار آن از تثبیت کیفی خودروها در مقایسه با شش ماه نخست همین سال، حکایت دارد.
    این البته در شرایطی است که روند رضایتمندی مردم، از شش ماه نخست سال 91 تا شش ماهه اول 92، نزولی بوده و با این حساب باید از این بازه زمانی به‌عنوان دوران افت رضایت کیفی مردم از صنعت خودرو یاد کرد. بررسی میزان رضایتمندی مردم از سطح کیفی خودروهای داخلی، سابقه‌ای حدودا پنج ساله دارد، به‌نحوی‌که شرکت بازرسی از ابتدای سال 88 نسبت به تهیه این گزارش اقدام و هر شش ماه یک بار و به‌واسطه مکاتبه با مشتریان، نتایج گزارش خود را منتشر کرده است. طبق نمودار موجود، میزان رضایتمندی مردم از کیفیت خودروهای تولید داخل، از ابتدای سال 88 تا انتهای سال 90 همواره صعودی بوده و نقطه عطف این رضایتمندی نیز به شش ماهه اول سال 91 مربوط می‌شود؛ در واقع طی 10 دوره‌ای که نتایج رضایتمندی مردم از سطح کیفی خودروها منتشر شده، مردم از کیفیت خودروها در نیمه نخست سال 91 بیش از سایر دوره‌ها راضی بوده‌اند. اما در جدیدترین گزارش منتشر شده که به نیمه دوم سال 92 مربوط می‌شود، رضایت عمومی از کیفیت خودروها در مقایسه با دوره قبل (شش ماه نخست سال 92)، روندی ثابت داشته است. بر این اساس، میزان رضایتمندی مشتریان از کیفیت خودروهای سواری در شش ماه دوم سال 92، به امتیاز 652 رسیده و این امتیاز دقیقا در نیمه نخست سال گذشته نیز تکرار شده است.
    بازرسان شرکت بازرسی برای تهیه این گزارش با 27 هزار و 589 نفر از مالکان خودرو در کشور، مکاتبه کرده‌اند و طی این مکاتبه، 49 خودرو سواری که توسط 13 شرکت عرضه‌کننده خودرو (اعم از تولیدکنندگان و واردکنندگان)، به مشتریان فروخته شده‌اند، رتبه‌های خاص خود را متناسب با میزان رضایتمندی مردم، کسب کرده‌اند.
    مطابق با روال معمول ارزیابی‌های قبلی، 49 خودرو موردنظر در شش دسته قیمتی «کمتر از ۲۰ میلیون تومان»، «۲۰ تا ۴۰»، «۴۰ تا ۶۰»، «۶۰ تا ۸۰»، «۸۰ تا ۱۰۰» و «بیش از ۱۰۰ میلیون تومان» تقسیم شده‌اند و این در شرایطی است که در جمع خودروهای زیر ۲۰ میلیون تومان، پراید مدل 131، در جمع 20 تا 40 میلیونی‌ها پارس تندر، در جمع 40 تا 60 میلیون تومانی‌ها تندر-90 اتومات، در جمع 60 تا 80 میلیون تومانی‌ها کیاپیکانتو، در جمع 80 تا 100 میلیونی‌ها هیوندایی اکسنت و در جمع بالای 100 میلیونی‌ها نیز پورشه کاین، بیشترین میزان رضایتمندی مردم را به‌دست آورده‌اند. از جمله نکات قابل‌توجه گزارش موردنظر، می‌توان به این نکته اشاره کرد که پورشه کاین توانسته بالاترین امتیاز را در جلب رضایت مردم، به خود اختصاص دهد و پراید مدل 141 هم دارای کمترین امتیاز ممکن است. همچنین در جمع 17 خودرو لوکس (بالای 100 میلیون تومان) حاضر در گزارش منتشره، پورشه کاین و میتسوبیشی مدل ASX توانسته‌اند بیشترین میزان رضایتمندی مردم را کسب کنند و در جمع شاسی بلندها نیز پس از کاین رتبه اولی، خودروهایی مانند کیا موهاوی، رنو کلئوس، سانتافه، توسان و اسپورتیج توانسته‌اند دل ایرانی‌ها را بیش از سایر خودروها به‌دست بیاورند.
    از سوی دیگر، در جمع خودروهای صندوقدار و‌هاچ بک، آلفارومئو جولیتا به‌عنوان امتیازآورترین خودرو وارداتی و نیسان تیانا نیز به‌عنوان پر امتیازترین خودرو تولید داخل در کسب رضایت مردم، شناخته شده‌اند. نکته دیگر اینکه خودروهایی مانند ویتارا و آزرا و سورنتو به دلیل اینکه تولید یا وارد نشده‌اند یا حجم تولید و واردات کمی داشته‌اند، در لیست خودروهای تحت ارزیابی به چشم نمی‌آیند و در عوض، تندر-90 اتومات و هیوندایی اکسنت و النترا و رنو کلئوس و بسترن، برای اولین بار در بحث میزان رضایتمندی مشتریان مورد بررسی قرار گرفته‌اند.
    کدام پراید بهتر است؟
    اما به‌سراغ جزئیات گزارش میزان رضایت مشتریان از کیفیت خودروها در 6 ماه دوم سال 92 برویم و ابتدا از گروه زیر ۲۰ میلیونی‌ها شروع کنیم؛ گروهی که پرایدها در آن جمع شده و در این بین، مدل 131 توانسته بیشترین میزان رضایتمندی مردم را نصیب خود کند. پس از این خودرو نیز پراید ۱۳۲، پراید 111 و پراید 141 به ترتیب حائز بیشترین رضایتمندی مشتریان شده‌اند. در این گروه، پیش‌تر تیبا و ام‌وی‌ام مدل 110 نیز حضور داشتند که هر دو آنها به دلیل افزایش قیمت، به جمع خودروهای 20 تا 40 میلیونی پیوسته و اتفاقا رتبه چندان مناسبی را نیز در آن جمع، کسب نکرده‌اند. گروه خودروهای ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومانی را باید گروه خودی‌ها نامید، چه آنکه بیشتر خودروهای تولید داخل در آن حضور دارند و در این بین، پارس‌تندر بیشترین حجم رضایت را کسب کرده است. این محصول که در پارس خودرو به تولید می‌رسد، تغییر شکل یافته تندر-۹۰ به‌شمار می‌رود که تنها ظاهر آن عوض شده و به لحاظ فنی تفاوتی با سایر تندرها ندارد.
    پارس‌تندر توانسته 732 امتیاز کسب کند و این در شرایطی است که در مقایسه با تندر-90 ایران خودرو، دو امتیاز و در مقایسه با تندر پارس خودرو، سه امتیاز بیشتر کسب کرده است. تندر-۹۰‌های ایران خودرو و پارس خودرو به ترتیب در رده‌های دوم و سوم جدول رضایتمندی مشتریان (در گروه خودروهای 20 تا 40 میلیون تومانی) قرار گرفته‌اند و پشت سر آنها نیز با پژو 206‌ها روبه‌رو می‌شویم و در این بین، مردم از مدل صندوقدار 206 بیش از نوع‌هاچ بک آن راضی بوده‌اند.
    همچنین سمند سورن نیز با 674 امتیاز، پس از 206 قرار دارد و ام‌وی‌ام مدل 315 و سمند مدل EF7 و رانا نیز رده‌های بعدی را در جلب رضایت مشتریان به‌دست آورده‌اند. در گروه 20 تا 40 میلیونی‌ها، سمند معمولی و ام‌وی‌ام 110 و پژو 405 و پارس و تیبا نیز حضور دارند که از بین آنها بیشترین امتیاز رضایتمندی مردم به سمند رسیده و تیبا نیز کمترین رضایتمندی را به خود می‌بیند.
    قرار گرفتن خودرو چینی ام‌وی‌ام مدل 315 بالاتر از خودروهای داخلی مانند سمند و تیبا نشان می‌دهد که مردم از کیفیت خودروهای چینی بیش از برخی از محصولات داخلی راضی‌اند و این به هیچ وجه نشانه خوبی برای خودروسازی کشور نیست.
    اما سراغ خودروهای گروه ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومانی برویم، گروهی که پنج عضو دارد و تندر-90 اتومات صدرنشین آن به‌شمار می‌رود.
    تندر اتومات که در ایران خودرو به تولید می‌رسد، 719 امتیاز کسب کرده و پشت سر آن، جک توانسته با 710 امتیاز جایگاه دوم را به خود اختصاص دهد. همچنین ولیکس مدل C30 هم توانسته در بین 40 تا 60 میلیونی‌ها رتبه سوم را در کسب رضایت مردم نصیب خود کند. در این گروه، مردم از از ام‌وی‌ام مدل 530 بیش از لیفان 620 و کمتر از تندر و جک و ولیکس، ابراز رضایت کرده‌اند. گروه خودروهای 40 تا 60 میلیون تومان پیش‌تر خودرویی به نام کیا پیکانتو را نیز مهمان خود می‌دید و این در شرایطی است که پیکانتو در گزارش جدید، به یک گروه بالاتر صعود کرده، یعنی دسته 60 تا 80 میلیون تومانی‌ها. پیکانتو در این گروه اول است و پشت سر خود مگان 1600 سی‌سی و بسترن را می‌بیند. بسترن یا B50 توسط بهمن موتور عرضه می‌شود و خودرویی تحت لیسانس شرکت چینی FAW به‌شمار می‌رود. پس از این محصول، دو خودرو چینی دیگر نیز در گروه 60 تا 80 میلیون تومانی‌ها جا خوش کرده‌اند که هر دو شاسی بلندند. در این بین، ام‌وی‌ام مدل X33 توانسته پس از پیکانتو و مگان و بسترن، بیشترین میزان رضایت مشتریان را به خود اختصاص دهد و از این حیث، بالاتر از لیفان X60 بایستد. از این گروه که بگذریم، به دسته خودروهای ۸۰ تا۱۰۰ میلیون تومانی می‌رسیم که پرچمدار آنها، هیوندایی اکسنت کره‌ای است. این خودرو 788 امتیاز به‌دست آورده و با اختلاف قابل توجهی بالاتر از ام‌جی مدل 350 ایستاده است. ام‌جی نیز اگرچه در کسب رضایت مردم، امتیاز کمتری نسبت به اکسنت به‌دست آورده، اما مردم عنوان کرده‌اند که آن را بیش از مگان و هیوندایی مدل I20 می‌پسندند. هیوندایی I20 آخرین عضو گروه خودروهای 80 تا 100 میلیون تومانی به‌شمار می‌رود و توانسته 756 امتیاز برای خود کسب کند.
    اما در جدول میزان رضایتمندی مشتریان از خودروهای بالای ۱۰۰ میلیون تومان، پورشه کاین توانسته در صدر بایستد و بیشترین امتیاز رضایتمندی مردم را بین کل خودروهای کشور به خود اختصاص دهد. پورشه 850 امتیاز دارد و این در شرایطی است که آلفارومئو جولیتا نیز توانسته با 833 امتیاز در رده دوم جای بگیرد. در رده‌های بعدی، اما سه مدل از هیوندایی (به ترتیب سنتنیال، جنسیس و سوناتا) توانسته‌اند بیشترین میزان رضایتمندی مشتریان را در مقایسه با سایر هم گروه‌های خود به‌دست بیاورند.
    کیاموهاوی نیز توانسته در جمع 17 خودرو لوکس بالای 100 میلیون تومان، رده ششم را با 804 امتیاز به خود اختصاص دهد و رنو کلئوس و نیسان تیانا نیز با سه امتیاز کمتر، رده‌های هفتم و هشتم را در اختیار دارند. همچنین رده نهم نیز به هیوندایی سانتافه تعلق گرفته که 799 امتیاز دارد و بالاتر از هم خانواده‌اش؛ یعنی النترا (خودرو رده دهمی جدول) قرار گرفته است. از سوی دیگر، دو مدل از کیا یعنی سراتو و اپتیما نیز رده‌های یازدهم و دوازدهم را در جدول خودروهای بالای 100 میلیون تومان در اختیار دارند و اختلافی تنها سه امتیازی میان این دو به چشم می‌خورد. هیوندایی توسان هم سیزدهم است و مزدا3 و کیا اسپورتیج نیز توانسته‌اند با کسب 780 امتیاز، چهاردهمین و پانزدهمین خودروهای در گروه بالای 100 میلیون تومانی‌ها باشند که مردم از کیفیت آنها ابراز رضایت کرده‌اند. در این گروه، همچنین ام‌جی 6 جایگاه شانزدهم را در کسب رضایت مردم به خود اختصاص داده و میتسوبیشی ASX نیز در رده آخر قرار گرفته است.
    منبع : http://www.donya-e-eqtesad.com/news/815118/

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ناشناس

    ۲۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (118 ديدگاه)

    برخی از دوستان توی نظراتشون گفته بودند موتور ای اف 7 بسیار موتور بروز و با تکنولوژی ساخت بالاست شما اگر یه نگاهی به موتورای ماشینای دیگه ای که حجمشون مثل ای اف 7 هست و یا یه ذره بیشتر وتوی همین ایران تولید میشن بندازید میبینید که بازدهی موتور ای اف 7 به نسبت اونا کمتره مثلا شما موتور جک جی 5 1500 سی سی رو در نظر بگیرید قدرتش 111 اسب بخاره حدود 200 سی سی کمتر از موتور ای اف 7 هست ولی فقط 2 اسب بخار کمتره مطمئن باشید اگر میخواستن این موتور رو هم حجم ای اف 7 بسازند قدرتی که تولید میکرد از موتور ای اف 7 بیشتر میشد حالا موتور لیفان 620 1600 سی سی رو در نظر بگیرید حجمش کمتر از ای اف 7 هست ولی 1 اسب بخار قدرت بیشتری داره تولید میکنه البته 1 اسب بخار زیاد مهم نیست و ممکنه به چشم نیاد ولی منظور من اینه که با حجم کمتر داره همون قدرت رو تولید میکنه حالا موتور زوتای رو در نظر بگیرید حجمش 1600 سی سی هست ولی 120 اسب بخار قدرت تولید میکنه یعنی با حجم کمتر از موتور ای اف 7 داره 7 اسب بخار قدرت بیشتری تولید میکنه حالا موتور لیفان 1800 سی سی رو در نظر بگیرید حدود 100 سی سی بیشتره اما در عوض 18 اسب بخار قدرت بیشتری تولید میکنه حالا موتور جک جی 5 1800 رو در نظر بگیرید حدود 150 سی سی بیشتره اما 27 اسب بخار قدرت بیشتری داره تولید میکنه حالا ممکنه بگید ای اف 7 سیستم dvvtداره خب بعضی از اون موتورایی که مثال زدم هم این سیستم رو دارن در کل منظور من اینه که موتور ای اف 7 موتور پیشرفته ایه ولی بهترین نیست در نوع خودش چون همونجور که گفتم موتورایی با حجم کمتر دارن قدرت بیشتری تولید میکنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. علیرضا

    ۲۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    بدون اغراق میگم که حدود 15 صفحه از کامنتهای شما عزیزان رو خوندم و حالا صحبتهای خودم رو عرض میکنم.
    من ال 90 دارم و همینجا میگم که EF7 هیچوقت نداشتم و صحبتهام راجع به این ماشین فقط بر پایه فرمایشات دوستان EF7 سوار هست.
    درست است که موتور K4M قدیمی تر است، اما در ال 90 موتور با گیربکس بسیار هماهنگ است و شخصا ترجیح دادم ماشینی بگیرم که موتورش کمی قدیمی تر باشد و مثلا cvvt نداشته باشد، اما اولا کاملا فرانسوی باشد و دوما کاملا با گیربکس هماهنگ.
    توضیح بیشتر اینکه روی کاغذ بله، EF7 از K4M مدرن تر است، اما در عمل تمام قطعات این موتور ساخت چین، هند، و ایران است و من انتخابم موتوری ب تکنولوژی قدیمی تر، اما با کیفیت و ساخت فرانسه داشته باشم. این انتخاب من بود چون اصولا انسان محافظه کاری هستم و اهل ریسک نیستم. ممکن است خصوصیات شما EF7 سواران عزیز با من متفاوت باشد و به هر دلیلی EF7 را انتخاب کنید.
    ضمنا میفرمایید شتاب ثانویه EF7 بالاتره و راحت به 220 میرسد این هم قبول، اما باز هم من نه اهل سرعتهای آنچنانی بالاتر از 140 با ماشین ایرانی ام، نه اهل کورس گذاشتن، نه حتی اهل شتابگیری شدید اولیه، و نه اهل گرفتن ماشینای دیگه تو سربالایی برای گوشمالی دادن هستم.
    ال 90 ماشینیه که داشبورد ساده ای داره، من این داشبورد ساده را دوست دارم و ظاهر ماشینم رو هم میپسندم. اینا سلیقه ای هستن. در یک کلام کیفیت و ایمنی بالاتر را به ظاهر زیباتر و داشبورد شیک تر ترجیح میدم.
    ضمنا عزیزان تا نباشد چیزیکی مردم نگویند چیزها. هر وقت دیدین بدنه مردم (و نه ایران خودرو، سایپا و …) از یک محصول استقبال زیادی میکنن و همه ازش راضین بدونین که این شاخص اصلی (و نه مطلق) کیفیت یک ماشینه. من فکر میکنم بدنه مردم دنبال سرعت بالای 200 نیستن. با این وضع خودرو تو ایران و انتخابای محدود برای قشر متوسط، همه میخوان ماشینی داشته باشن که نه شتاب بالاتر و cvvt بلکه کیفیت و عمر داشته باشه.
    مشاهده عملکرد ماشین ال 90 تو این 6-5 سالی که اومده خودش گویای همه چیز هست.
    EF7 هم موتور بسیار خوبیه. اما راضی و ناراضی داره. به امید روزی که واقعا این موتور پر امکانات و شایسته، کیفیت عملی شایسته ای هم داشته باشه.
    شاد باشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ابوالفضل

    ۲۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگر میخواهید پول خرید خودروتان دود شود!
    اگر میخواهید نصف حقوق هر ماهتان را صرف تعمیر این لگن بنمایید!
    اگر میخواهید یک چهارم عمرتان را در نمایندگی بگذرانید!
    اگر می خواهید یک چهارم دیگر عمرتان را در تعمیرگاه جلوبندی بگذرانید!
    اگر می خواهید یک چهارم دیگر عمرتان را هم صرف پیدا کردن قطعات آشغال (هندی – چینی – ایرانی )بنمایید!
    اگر می خواهید بقیه عمرتان را وقف این لگن بکنید !
    بروید و سمند بخرید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aria

      ۳۰ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (163 ديدگاه)

      پدال چرا این نظر رو اجازه نمایش دادی؟واقعا چرا؟
      این آقا به وضوح داره توهین میکنه
      سمند هر چی باشه برای من ماشینه نه لگن و این عقیده اون آقاس
      واقعا اگه منم همچین چیزی بنویسم اجازه نمایش میدی؟خداوکیلی اجازه میدی؟
      قرار نیست اینجا به کسی یا به خودرویی توهین بشه
      قراره مقایسه بشه
      لطفا دیگه این کامنت هارو نمایش نده
      لطفا
      کامنت منم نمایش بده تا بقیه یکم به خودشون بیان و هر چیزی به ذهنشون رسید ننویسن
      اگه کامنتم نمایش داده نشه واقعا نهایت نامردیه
      نهایت نامردی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. صادق

        ۳۰ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        این آقای ابوالفضل حرف دل من رو زده!
        من این سایت رو الان دیدم !
        دو ماهه یه سمند EF7 گرفتم ، من رو بیچاره کرده ، از همون روز اول سه چهارتا قطعه موتور عوض کردم ، تازه اسمش بود کارت طلایی داره!
        300 هزار تومن پولش دادم، ماشین نو فرمونش به سمت راست می کشید!
        وفتی رفتم نمایندگی تا چشم کار میکرد نمایندگی پر بود از سمند و ….. !
        ولی من تندری ندیدم که به خاطر خرابی توی نمایندگی باشه ، چندتایی بودن اون هم برای سرویس اولیه!
        در مجموع ماشین های تولیدی در حال حاضر خیلی خیلی ماشین های افتضاحی هستند!
        آقای aria!
        شما هم اینقدر طرفداری از این ماشین نکن ، اگه صفحات قبل رو بخونی خیلی ها از سمند ناراضی اند! من هم فوق العاده ناراضی هستم!
        در ضمن این رو هم بگم ، درسته که تندر یک ماشین درجه 1 نیست ولی هرچی باشه از این سمند آشغال خیلی بهتره!
        به تمامی دوستانی که قصد خرید سمند رو دارند ، خواهش می کنم نروند پول بابت این ماشین آشغال رو بدهند ، بروید سراغ یک ماشین دیگه
        ترجیحا 206 صندوق دار تا مدل 88، سمند معمولی تا مدل 85، تندر 90 ( هم نو – هم دست دوم ) ،پارس تا مدل 88
        البته اینها یک پیشنهاد بود ، دوستان خودتان صلاح می دانید!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. شهريار

      ۴ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (26 ديدگاه)

      اظهار نظرت خصمانه و عدوانیست. من ال90 دارم . و پدرم 2ساله که EF7 داره و بیشتر من به ای اف 7 رانندگی میکنم . باید عرض کنم در این دو سال فقط برای سرویسهای دوره ای سه دفعه رفتم به نمایندگی.ضمنا در نمایندگی هم ال90 بود هم سمند و هم 405 SLX پس نگید ال90 در نمایندگی نیست و شکر خدا EF7هنوز هیچ هزینه ای برای پدرم نداشته. بعدش باید بگم که قطعات این موتور ساخت شرکت بوش المان هست. . محض امتحان یه موتور EF7را نگاه کنید. فقط مزیتی که ماشین من ار EF7 داره اینکه صدای اتاق در جاده خاکی کمتر ه. ولی در عوض صدای موتور ال90 در کابین خیلی بیشتره. مخصوصا در سرعت بالا. پس الکی یه خودرو را خراب نکنید و الکی یه خودرو را بالا نبرید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. علی

      ۵ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (5 ديدگاه)

      سمند :
      هرکس که بدم گفت بدی سیرت اوست
      ان کس که مرا گفت نکو خود نیکوست
      حال متکلم از کلامش پیداست
      از کوزه همان برون تراودکه در اوست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. مجید

    ۳۰ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من به یه نتیجه ای رسیدم
    هرکی بد سمندمیگه خودش هیچوقت نداشته
    متن خودم سمند دارم واقعا ماشین خوب وکم خرجی هس
    اینو اکثر اونایی میگن که دارن
    دیروزم پیغام فرستادم اما نذاشتید
    اینو بزار

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. صادق

      ۳۰ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اتفاقا من دارم ، توی اردیبهشت تحویل گرفت .
      همون اول کار فرمونش به سمت راست می کشید، مجبور شدم نصف قطعات جلوبندی رو عوض کنم ، ماشین کارت طلایی سه ستاره مثلا داشته ، تا حالا حدود 500 هزار تومن از جیب خرج کردم ، بماند زمانی که بر ای این ماشین گذاشتم!
      تازه روغن ریزی هم داره که باهاش کنار اومدم ، فعلا میگن قطعه مربوطه نیست و باید صبر کنم ، من وقتی به نمایندگی رفتم چندتا سمند دیگه هم همین مشکل منو داشتند، خدا این ایران خودرو رو به راه راست هدایت کند!
      تازه وقتی با سرعت بالا توی پیچ می پیچم ، از سمت راست ماشین صدای لق لق میاد!
      بازهم بگم؟ منتظرم قطعه بیاد و سریعا ماشین رو ردش کنم بره از شرش راحت بشوم!
      راستی یادم رفت بگم ، از روزی که ماشین رو تحویل گرفتم ، چراغ ایربگش روشنه!
      بدون شک دیگر دنبال سمند و ماشین های ایران خودرو و سایپا نخواهم رفت!
      راستش بین خرید تندر و MVM315 موندم ، قطعا یکی از این دو را خواهم خرید!
      دوستان به نظر شما کدومش رو بخرم؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علیرضا

        ۳۱ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (165 ديدگاه)

        دوست عزیز بدون شک تندر 90 رو بخر و اصلا حتی طرف MVM نرو. این ماشین چینی اصلا با کیفیت نیست و یکی از آشنایان هم که خرید بعد از 10 روز فروختش. میگفت صداهای غیر عادی زیادی میده و اصلا از سواریش راضی نیستم.
        تندر 90 = کیفیت (تنها ماشین داخلی با نظارت نماینده رنو و با موتور آکبند و پک فرانسه)، ایمنی، موتور به شدت خر کار، موتور و گیربکس بسیار هماهنگ، و امکانات قابل قبول، سواری بسیار عالی و …
        تنها ایراد ماشین : ظاهرش به زعم بعضیها. اما برای من ظاهرشم خیلی خوبه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ابوالفضل

          ۱ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          قصد دارم یک دستگاه پارس تندر بخرم ، از نظر من پشتش خیلی زیباست ، نظر بقیه چیه؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. علیرضا

          ۲ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (165 ديدگاه)

          آقا ابوالفضل پارس تندر ماشین خوبیه و اگه دقت کرده باشی جدیدا هر ماه تو رده بندی کیفیت در صدر ماشینای با کیفیت تولید داخل هست. چراغای عقبشم قشنگه.
          اما توجه داشته باش که دید عقبش تفاوتی با تندر 90 معمولی نداره. البته از این حیث که تعداد ماشین کمتره و یکم متفاوت تر خوبه.
          به ال 90 اتوماتیک هم فکر کن. گیربکس خوبی داره و تیپ ترونیک هم داره. هرچند یکی از دوستان که خریده بود میگفت شتابش حدود 13 ثانیه هست که به نظر من خوبه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. شهريار

        ۵ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (26 ديدگاه)

        اتفاقا من دنبال ماشین هستم. سمندef7 یا پارس. حالا شما ادرس بده تا بیام . ماشینت رو می خرم. پدر من که دو ساله ef7 داره و خیلی عالیه. بخدا حتی توی پارکینگ یک قطره روغن نریخته. در صورتیکه 206 نو دیدم که روغن ریزی داشت.فقط راستش توی جاده خاکی اتاقش صدا میده . ولی بر عکس ال90 صدای موتور اصلا داخل کابین نمیاد. بلاخره من می خوام اگه مدل و قیمتش و رنگش و وضعیت سلامت بدنه را اعلام کنی

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. علی

          ۵ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (5 ديدگاه)

          اقا هر کدوم که قطعاتش بیشتر گیر میاد بخر
          هر کدوم که تعمیرکاروخدمات پس ازفروش بیشتری داره بخر
          هر کدوم ارزونتر بخر

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. بهمن

      ۷ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      اشتباه به نتیجه رسیدی برادر مجید..من خودم ef7 دارم .مدل 92 واقعأ ناراضی هستم ..من به هر کی میخواد سمند بخره پیشنهاد میدم بجاش یا l90 بگیره یا sd

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. اشکان

    ۳۰ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    واقعیت خرید سمند رو اقا ابوالفضل به زبان خودش بیان کرد.به نظرم واقعیت رو گفت.البته حقیقت اگه تلخ هم باشه باید قبول کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. حسین

    ۳۱ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    سلام بر همگی
    سال82 وقتی ما داشتیم خودرویمان را تعویض میکردیم ، تا رسیدن خودرو جدید(پرشیا)،سمند دستمان بود! سمندی که جز اولین سری ها بود و تو سرعت یه مقدار لرزش داشت و کامپیوترش هم قاطی میکرد! میگفتن در سری های بعدی این مشکل حل شده!! حال چند روزی است که تندر90 اتومات خریده ایم و بعد از طی 70 کیلومتر برای فروش گذاشته ایم! چون با ظاهر بیرونی و از آن بدتر داخلی اش نتوانستیم کنار بیایم !!
    هرچند قیمت سمند معمولی و تندر90 اتومات با هم خیلی فرق میکنه!ولی جاداره بگم:
    کیفیت تندر خوب بود!(هر چند از پلاستیک داخلی اش که همه جا بود کمتر از این انتظار نمیرود!)
    کولر اش خوب بود!
    فنی خوب بود،ولی شتابش در حد11 ، 13 ثانیه بود !
    امکاناتش با این که فول بود کم بود!
    اما با همه محاسن فروخته شد چون فکر ظاهرش و امکاناتش با پولی که پرداخت کردیم من را دیوانه میکند!!
    حتی سمند هم داخلش قشنگتر از تندر است!!
    صندوق عقب تندر هم بزرگ است و ردیف عقبش نسبت به 206 خیلی بهتر است!
    اما صندلی و ارتفاع خودرو ها ازار دهنده است!!
    خلاصه شاید این تندر خیلی از سمند گرون تر و به روزتر و ایمنتر و با کیفیت تر و… است اما برای من قابل تحمل نبود!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۳۱ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (165 ديدگاه)

      دوست عزیز تعجب من از اینه که شما که ظاهر ماشین رو نمیپسندیدین چرا پس خریدین که بعد بخواین بخاطر ظاهرش بفروشینش؟
      بله ال 90 ظاهر همه پسندی نداره و داشبورد و کنسول ساده ای داره. اما این به نظر من در مقابل کیفیت و محاسنش خیلی مهم نیست.
      ضمنا ماشین اتوماتیک با موتور 105 اسبی دیگه همینه. نباید انتظار شتابهای آنچنانی ازش داشته باشین. اما من اگه پول دستم میرسید حتما ماشینم رو با نمونه اتوماتیک عوض میکردم چون عملکرد گیربکس اتوماتیکش هم عالیه.
      به هر حال هرچی که میگیرین ایشالا چرخش براتون بچرخه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسین

        ۲ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (2810 ديدگاه)

        ممنون، البته من از اینکه صادقانه گذشتمو نوشتم و بعضی ها منفی دادن ناراحت شدم!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. حسن

    ۳۱ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام دوستانم عزیز بنده تجربه خودروهایی نظیر 405،206 سمند رو داشتم الان هم ال90 دارم واقعاً ال90 از همشون یه سر گردن بالاتره به نظر من هر کسی که ال90 بخره دیگه حاضر نیست غیر ال90 سوار ماشینهای زیر 80 میلیونی بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. رتبه‌بندي کیفیت خودروهای داخلی در خردادماه (قابل توجه aria)

    ۳۱ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    گروه خودرو: نتایج مربوط به ارزیابی کیفی خودروهای داخلی در حالی از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران اعلام شد که طی آن، پراید، پارس تندر، جک و لیفان با کسب بهترین کیفیت، در صدر گروه‌های خود قرار گرفته‌اند.
    بنابر گزارش منتشر شده، کیفیت 19 خودرو تولید داخل در خردادماه بررسی و مانند ماه گذشته، خودروها باز هم در چهار گروه قیمتی دسته‌بندی شده‌اند.
    رده‌بندی خودروها نیز به‌طور جداگانه در هر گروه انجام شده و خودروها با توجه به نمرات منفی به‌دست آمده، در رده‌های مختص خود جای گرفته‌اند. در گزارش منتشر شده، مانند ماه گذشته باز هم خبری از ریز جزئیات مربوط به سطح کیفی خودروهای تولید داخل نیست و تنها به اعلام نمرات منفی بسنده شده است. در واقع با توجه به شیوه جدیدی که برای بررسی کیفی خودروها لحاظ شده، دیگر مشخص نیست که نقطه‌قوت فلان خودرو در کدام بخش است و نقطه ضعف آن به کدام معیار مربوط می‌شود.
    این در شرایطی است که در روش قبلی ارزیابی کیفی، مشتریان امکان انتخاب بهتری برای خرید خودرو داشتند و از شدت و ضعف خودروهای موردنظر خود مطلع می‌شدند.
    آنها همچنین این امکان را داشتند که جزئیات کیفی خودرو خود (مانند سیستم موتور، تعلیق، ترمز، بدنه، رنگ و …) را با سایر خودروها مقایسه و اطلاعات لازم را در این مورد به‌دست بیاورند.
    حالا اما تنها نمره منفی خودروها قابل‌رویت است و مشتریان فقط می‌توانند تشخیص بدهند در حالت کلی کدام خودرو در مجموع کیفیت بهتری دارد و کدام خودرو کیفیت نازل‌تری.
    این در حالی است که طبق اعلام شورای رقابت، کیفیت خودروها یکی از ملاک‌های اصلی برای تعیین قیمت به شمار می‌رود. آن‌طور که رئیس شورای رقابت گفته، هر خودرویی که با نزول کیفی همراه باشد، از قیمت آن کاسته می‌شود و از آن سو، افزایش سطح کیفی می‌تواند به رشد قیمت بیانجامد. حال باید دید آیا شورای رقابت می‌تواند با استناد به شیوه جدید ارزیابی کیفی خودروها، نسبت به افت و خیز قیمتی آنها اقدام کند یا اینکه به اطلاعات جزئی‌تری (شبیه آنچه پیش‌تر از سوی شرکت بازرسی منتشر می‌شد)، نیاز دارد.
    هرچه هست، در گزارش خردادماه، 19 خودرو مورد بررسی در چهار گروه قیمتی «کمتر از 20میلیون تومان»، «20 تا 40 میلیون تومان»، «40 تا 60 میلیون تومان» و «60 تا 80 میلیون تومان»، دسته‌بندی شده‌اند که در گروه اول، پراید مدل 131 سایپا اول است و در گروه دوم نیز پارس‌تندر توانسته صدرنشین شود.
    در گروه‌های سوم و چهارم نیز به ترتیب جک و لیفان مدل X60 توانسته‌اند بهترین کیفیت را به دست بیاورند. یکی از نکات قابل توجه در گزارش کیفی خردادماه، حضور دوباره محصولات سایپا در جدول رده‌بندی کیفی خودروهاست، که بر این اساس، کیفیت تیبا و سه مدل از پراید، مورد بررسی قرار گرفته است.
    این در شرایطی است که به دلیل بروز یکسری اختلافات میان سایپا و شرکت بازرسی، ارزیابی کیفیت خودروهای سایپا به حالت تعلیق درآمده بود و حالا ظاهرا اختلافات برطرف و مشتریان پراید و تیبا می‌توانند دوباره از اوضاع کیفی این خودروها مطلع شوند.
    در جدول کیفی خردادماه البته چند خودرو غیبت دارند که در این بین می‌توان به ویتارا و مگان اشاره کرد. غیبت این دو خودرو البته طبیعی است، چه آنکه ظاهرا تولیدشان متوقف شده و از همین‌رو امکان بررسی کیفی آنها وجود ندارد. همچنین از جمع 19 خودرو تولید داخل، پنج خودرو، چینی هستند و باقی آنها را فرانسوی‌ها و ایرانی‌ها تشکیل می‌دهند که در این بین، پارس تندر توانسته کمترین نمره منفی و در نتیجه بهترین کیفیت را به دست آورد و پراید 132 نیز بیشترین نمره منفی و کمترین کیفیت را به خود می‌بیند. همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد میانگین نمره منفی خودروها در مقایسه با ماه گذشته تغییراتی داشته که ام وی ام530 بیشترین درصد بهبود و جک5 J هم بیشترین درصد تنزل را داشته‌اند. بر این‌اساس، سمند و تندر-90 و رانا و جک در مقایسه با ارزیابی قبلی، با افت کیفی روبه‌رو شده‌اند و در این بین، جک رکورددار به حساب می‌آید. از آن سو اما خودروهایی مانند ام وی ام، پارس و پژو 206 و لیفان و پژو 405 با بهبود کیفی مواجه شده و در میان آنها، ام‌وی‌ام مدل 530 حائز بیشترین درصد رشد کیفیت است.
    با این حساب، هم بیشترین رشد کیفی به چینی‌ها رسیده و هم بالاترین افت کیفیت متعلق به آنها است.
    از دیگر نکات قابل‌توجه در گزارش کیفی خردادماه اما باید به قرار گرفتن 14 خودرو در جمع «خیلی خوب‌ها» اشاره کرد، که تندر-90، پژو 206، لیفان و پژو 405 از جمله آنها هستند.
    بر این اساس، پنج خودرو باقیمانده نیز در گروه «خوب‌ها» جای گرفته‌اند و در این بین باید از پراید و تیبا نام برد.
    اما طبق جدول منتشر شده، در دسته خودروهای زیر 20 میلیون تومان سه مدل پراید «سایپا131 X»، «سایپا132 X» و «ساپپا131 X» (متعلق به پارس خودرو)، مورد بررسی کیفی قرار گرفته‌اند که همه آنها دارای سطح کیفی «خوب» هستند. در این بین، سایپا131 X تولید سایپا با کسب 4/79 نمره منفی کیفیت بهتری در مقایسه با دو همگروه دیگر خود دارد و پس از آن نیز پراید مدل 131 تولید پارس خودرو توانسته کیفیت بهتری را کسب کند. پراید مدل 132 هم کمترین کیفیت را در گروه خودروهای زیر 20 میلیون تومان داراست، آن هم با کسب 3/83 نمره منفی. این محصول با توجه به نمره منفی که به دست آورده، کم کیفیت ترین خودرو تحت ارزیابی در خردادماه امسال به شمار می‌رود. در کل، اعضای گروه خودروهای زیر 20 میلیون تومان علاوه‌بر اینکه ارزان‌ترین محصولات بازار خودرو کشور به شمار می‌روند، دارای کمترین کیفیت نیز هستند و البته مشتریان زیادی نیز دارند. از گروه زیر 20 میلیون‌ها که بگذریم، به دسته 20 تا 40 میلیون تومانی‌ها می‌رسیم که بیشترین تنوع را به خود می‌بیند و 12 مدل از خودروهای تولید داخل، عضو این گروه به شمار می‌روند. پنج رده ابتدایی جدول این گروه را فرانسوی‌ها تشکیل می‌دهند که در بین آنها نام سه تندر-90 و دو مدل پژو206 به چشم می‌آید. در این بین، پارس تندر علاوه‌بر اینکه صدرنشین گروه 20 تا 40 میلیون تومانی‌ها لقب گرفته، بهترین کیفیت را نیز میان تمام خودروهای تحت ارزیابی خردادماه به خود اختصاص داده است. این خودرو که فقط ظاهر آن با تندر-90 معمولی متفاوت است، 7/20 نمره منفی دارد و این در شرایطی است که تندرهای معمولی فقط سه دهم امتیاز منفی بیشتری نسبت به پارس تندر کسب کرده‌اند.
    بر این اساس، تندرهای ایران خودرو و پارس‌خودرو مشترکا با کسب 21 نمره منفی، پشت سر پارس تندر و البته بالاتر از پژو 206 در جدول رده‌بندی گروه 20 تا 40 میلیونی‌ها قرار گرفته‌اند.
    در بین 206‌ها اما مدل صندوقدار آن نمره منفی کمتری دارد و بالاتر از 206‌هاچ بک ایستاده است. رانا هم که در گروه 20 تا 40 میلیونی‌ها جای دارد، اگرچه در مقایسه با پژو 206 از سطح کیفی پایین‌تری برخوردار است، اما نسبت به سمند و پژو 405 و همچنین خودروهای چینی کیفیت بهتری را به خود می‌بیند.
    در گروه مورد بررسی، نام چهار محصول پرتیراژ ایران خودرو نیز به چشم می‌آید که پژو پارس تولید خراسان بهترین کیفیت را در میان آنها دارد. سمند نیز پس از پارس قرار دارد و در دو رده بعدی نیز مدل‌های تولید تهران و خراسان پژو 405، جا خوش کرده‌اند.
    پشت سر آنها اما به یک چینی می‌رسیم که ام‌وی‌ام مدل 315 نام دارد. این خودرو 5/54 نمره منفی به‌دست آورده که با این حساب باید آن را در جمع خودروهای چینی تحت ارزیابی، سومین محصول با کیفیت دانست.
    آخرین عضو گروه خودروهای 20 تا 40 میلیون تومانی اما تیبای سایپا است که تنها خودرو «خوب» این گروه به شمار می‌رود و این در شرایطی است که سایر اعضای گروه، «خیلی خوب» محسوب می‌شوند.
    اما در گروه قیمتی 40 تا 60 میلیون تومانی نیز تنها نام جک5 J و ام وی ام530 به چشم می‌آید که به ترتیب با کسب 7/48 و 4/51 نمره منفی، مکان‌های اول و دوم جدول را به دست آورده‌اند. جک جدای از اینکه باکیفیت ترین خودرو این گروه کوچک به شمار می‌رود، در بین خودروهای چینی تحت ارزیابی در خردادماه نیز بهترین کیفیت را به خود می‌بیند. در مجموع نام پنج خودرو چینی در جدول کیفی خردادماه گنجانده شده که گروه 60 تا 80 میلیون تومانی‌ها نیز دو خودرو چینی را در خود جای داده است.
    در این گروه، لیفان مدل X60 توانسته کیفیت بهتری را در مقایسه با ام‌وی‌ام مدل X33 به دست بیاورد و 50 امتیاز کسب کند. لیفان X60 با توجه به نمره منفی که به دست آورده، دومین خودرو با کیفیت در جمع چینی‌های تحت ارزیابی در خردادماه به‌حساب می‌آید و ام‌وی‌ام مدل X33 نیز دارای بیشترین نمره منفی و در نتیجه کمترین کیفیت در این جمع است.
    http://www.donya-e-eqtesad.com/news/816432/

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. اشکان

    ۳۱ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    سلام
    حسین اقا شما ال نود دنده اتومات خریدی برا همین ناراضی هستی.اخه شتاب دنده اتوماتش کمتر از دستی هست و مصرف دنده اتومات بالاتره از نمونه دستی.مال من دنده ای هست و شتابش حدود 10 ثانیه هست.مصرفش هم واقعا پایینه.البته زمانی ک کولر خاموشه!
    دوستان یه سوال؟ اونایی ک ال نود دارن بگن؟ من وقتی کولر روشن میکنم شتابش خیلی افت میکنه.انگار ک وزنه صد تنی افتاده رو میل لنگ!مال بقیه هم همینجوریه؟ مال من مدل 87 هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ناشناس

      ۳۱ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (118 ديدگاه)

      بله اشکان جان مال منم اینجوریه البته وقتی بنزین سوپر میزنم یکم بهتر میشه مخصوصا توی سربالایی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. علی

    ۳۱ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من چند سال سمند ال ایکس داشتم واقعا” نسبت به ماشین های ال 90 پژوه جیال ایکس وحتی پرشیا در جاده ایمنی تر ورانندگی اش راحتر واسوده تر است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. محمد

    ۲ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگر دقت کنید صدای موتور L90وسمندLX طقریبا یکی است… ولی
    برای درون شهر L90 و برای مسافرت های طولانی و جاده ها سمند زیرا …
    سمند سنگین تر است و هنگام سرعت بالا کمتر خطر برای سمند وجود دارد و حالت قرار گیری صندلی وپدال در سمند راننده را کمتر خسته می کند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. اشکان

    ۳ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    با سلام
    محمد اقا این حرفایی ک زدی بیشتر شبیه به جوک بود
    اخه موتور سمند ک صدای تراکتور میده!من مطمینم شما ال نود سوار نشدی.ال نود هم پدال کلاجش هم فرمونش هم گیربکسش از سمند نرمتر و راحتتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شهريار

      ۳ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (26 ديدگاه)

      آقای اشکان. پس معلومه هنوز صدای موتور ef7 را نشنیدی. واقعا صداش از موتور ال90 کمتره. خیلی کمتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. شهريار

    ۳ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    خداییش با اون همه پولی که به ال90 دادم و هیچ امکاناتی نداره واقعا از دست شرکت تولید کننده عصبانی هستم که چرا این خودرو را اینقدر گرون میده. خواهش میکنم الکی تبلیغ نکنید من که فریب این تبلیغات کورکورانه را خوردم.اشتباه کردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۴ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (165 ديدگاه)

      امکانات نداره؟ مثلا چی دوست عزیز؟ صندلیاش برقی نیست میشه بی امکانات؟
      شاید این دوستمون انتظار داشته با این پولی که میده گرمکن و سردکن صندلی، سقف پانوراما، کیلس و … بگیره.
      حالا ایمنی و دوام و نرمی موتور و گیربکس و در صدر کیفیت بودن و … که مهم نیست!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شهريار

        ۴ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (26 ديدگاه)

        نه عزیز جون. چی بیشتر از یه پراید داره. هنوز شیشه بالابرش برقی نیست. چرا الکی تبلیغ می کنید. ماشین خوبیه ولی به نسبت امکاناتش گرونه. این را همه قبول دارند ولی انکار میکنند

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. علیرضا

          ۵ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (165 ديدگاه)

          چی بیشتر از پراید داره؟ فکر کنم ماشین شما E0 هست.
          ال 90 فول اینا رو از پراید بیشتر داره :
          هر چهار شیشه برقی
          آینه های برقی با گرمکن
          کامپیوتر سفری
          ایربگ استاندارد خود ال 90 (نه عاریتی از ماشینای دیگه، چیزی که تو سمند هم متاسفانه همینطوره و ایربگش عاریته.)
          رینگ های آلومینیومی استاندارد.
          ABS واقعی بوش.
          میمونه یک صندوق پرون که با 30 تومن حل میشه.

          کدوم ماشین تو ایران به نسبت امکاناتش گرون نیست؟ میشه یه مورد نام ببرین؟ از ب ام و سری 7 دو میلیاردی بگیرین بیاین تا پراید.
          اشتباه نکنین. من ال 90 رو تو انتخابای محدود فعلی بهترین انتخاب میدونم نه به طور کلی.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  19. شهريار

    ۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    بقول اشکان جون رنو اعلام کرد که ارزان ترین خودرو جهان را ساخته ( کمتر از 6000 دلار) . حالا 6000 دلار معادل 19 ملیون تومن هست حالا چی شده که به 38 تومن فروش میشه می دانید بقییه این پول چی میشه. فقط قبول کنید که تولید کننده از استقبال ما مردم سو استفاده کرد و ارزان ترین خودرو جهان را به38 ملیون بفروش می رساند و ما مردم مظلوم هم با شیرینی می خریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۵ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (165 ديدگاه)

      دوست عزیز ما با شیرینی نمیخریم. ما با بی چارگی میخریم. قبلا هم گفتم که تو این آشفته بازار که مصرف کننده ایرانی انتخابای خیلی خیلی محدودی داره به ناچار ال 90 انتخاب بهتری از بقیه محصولاته.
      از SD که طرح من درآوردی ایران خودرو هست، با اون فضای عقب کمش. با اون فاصله کم بین چرخها که اصلا در خور یک سدان نیست.
      از سمندی که موتورش در عمل کم اذیت نمیکنه و قطعات چینی و هندی و ایرانی داره.
      از 206 هاچبکی که دیگه بهتره هیچی راجع به سری های جدیدش نگم.
      از پرشیایی که استاندارد نیست و باز هم من درآوردی ایران خودرو هست.
      و …
      با شیرینی ال 90 نمیخریم. بلکه در این آشفته بازار چاره دیگه ای نیست. باید قبول کرد که در این بین ال 90 بهترین انتخابه و الا ماشین کاملی نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. شهريار

    ۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    سلام دوستان . یه راهنمایی می خواستم از دوستانی که تجربه اش را دارند. من می خوام ال90 را بفروشم ( نمی تونم با سادگی داشبورد و ظاهرش کنار بیام) و بجا یه ماشین بین پارس و سمند EF7 بخرم. سمند که چون پدرم داره کاملا اشنام ولی در مورد پارس اطلاعاتی واقعی اگه دارید ممنون میشم. خواهش میکنم راهنمایی خارج از حب و بغض و تعصب باشه.بین این دو راهنمایی بفرمایید. ممنونم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۴ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      شهریار جان من برعکش شما تجربه سمند وپارس رو داشتم وبعدش ال90 خریدم و واقعاً ازش راضی هستم به شدت بهت توصیه میکنم سمت این خودروی بی کیفیت نری
      ال90 واقعاً ماشین بهتریه
      داشبورد ال90 درسته سادس ولی از داشبورد زمخت وبزرگ و طرح چوب مسخره سمند بهتره
      اگه دقت کرده باشی همه دوستانی که تجربه ال90 داشتند حاضر نیستند ماشینشو با کمتراز مگان تعویض کنند .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شهريار

        ۵ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (26 ديدگاه)

        اگه یه کم پول می داشتم حتما مگان می خریدم ولی ال90 را نمی توانم تحمل کنم البته مال من e1هست. انگار روز به روز زشت تر شده در مورد ماشین جدید که بخرم حتما زیبایی را مد نظر می گیرم. 206 گزینه خوبیه ولی یه ذره خانمی هست . باید مردونه تر باشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. علی

      ۵ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (5 ديدگاه)

      سمند بخر چون ارزونتره قطعاتش گیر میاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. ناشناس

    ۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (118 ديدگاه)

    دوستان امروز یه چیزی در مورد لوگان 2013 خوندم خیلی جالب بود یکی از موتورایی که واسش ساختن سه سیلندره وحجمش 900 سی سی هست اما قدرتش 89 اسب بخاره با گشتاور 135 بنظرم واقعا تکنولوژی ساخت موتورش بالاست حالا حساب کنید اگه قرار بود این موتور مثلا 1600 سی سی طراحی شه دیگه چه قدرتی پیدا میکرد کاش ایران نسل جدید لوگان رو وارد میکرد که ظاهر بیرون و داخلیش خیلی زیبا شده و موتورشم که خیلی بروزتره چون این لوگانی که توی ایرانه دیگه واقعا قدیمی شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. اشکان

    ۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    شهریار جون! به خدا من به کامنتهای خودم فقط یه تایید میدم.دوما تو ایران کدوم ماشین به قیمت واقعیش به فروش میره؟ پراید؟ پژو 405؟…؟ کدومشون واقعا؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. اشکان

    ۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    !شهریار خان ال 90 مدل e2 فول اپشن هر چهار شیشش برقیه!شما مطمینی ال 90 داری؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ناشناس

      ۴ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      اشکان جون
      شهریار = aria=ef7

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شهريار

        ۵ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (26 ديدگاه)

        ناشناس جون . چی میگی؟ یعنی چی؟ حالت خوبه کاکا؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  24. اشکان

    ۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    اقای ناشناس جالبه ک بدونی لوگان مدل 2013 مصرفش هم حدود 3.5 لیتره در صد کیلومتر.ای کاش میاوردنش تو ایران

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. اشکان

    ۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    اقا شهریار صدای موتور سمند ef7 کمتر از ال نود هست ولی نه خیلی.من با سمند ef7 رانندگی هم کردم.ترمزاش بهتر از سمند معمولیه.صدای موتورش کمتره.مصرف بنزینش خیلی خیلی بیشتر از اون چیزی هست ک تو سایت زده.ولی من به نظرم ال 90 راحت تره و پر شتاب تره.البته ال 90 دنده یک و دو پرشتابی داره.در کل ال 90 تو دور پایین شتابش زیاد نیست.ولی وقتی دور موتور رو میبری بالا و دنده میدی پرواز میکنه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. اشکان

    ۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    در ضمن اقا شهریار اگه من جای شما بودم به جای اینکه به پارس و سمند فکر کنم به 206 sd موتور 1600 فکر میکردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شهريار

      ۵ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (26 ديدگاه)

      درسته اشکان جون ولی 206 یه ذره خانمی هست و مردونه نیست. کاش بدنه سمند صدا نداشت و جدید تر بود . موتورش واقعا خوبه. ef7 واقعا موتور عالیه. کاش بدنه سمند صدای اضافی اتاق را نداشت. راستی تو سایت دیدم که می توانند صدای اتاق را به روش های مختلف بگیرند کسی اطلاعاتی نداره؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. علی

    ۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    من تا حالا 2تاال 90داشتم واقعاازش راضی بودم تااینکه سرسیلندردومی به مشکل خورد چون من دراراک بودم وقطعه گیر نمی امد با کلی مکافات وهزینه بالا بعداز 2 ماه خواب /// ماشین رو جمع کردم وفروختم والعان سمند ef7خریدم چون در این قیمت ها 29500 بعدازتیباارزون ترینه چون صفر هست مشکلی نداره ولی چنانچه به مشکل هم بخوره خیالم راحته قطعاتش هست .تعمیر کارشم هست . قیمت قطعش هم ارزونه .از پراید و تیبا هم بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شهريار

      ۵ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (26 ديدگاه)

      من هم شنیدم ال90 های جدید دچار چندین مشکل هستند 1- پولوس ها ایراد داره و تا حالا چند بار شنیدم. 2- صدای موتور خیلی بیشتره و بیشتر میاد تو کابین.3- سوختش بیشتره . که ماشین خودم دچار دو مشکل اخری هست. ضمنا در جاده هنگام عبور از مجاور کامیونهای روبرو خودرو شدیدا دچار لرزه و عدم کنترل میشه. که فکر کنم بخاطر وزن کم و ارتفاع زیادش باشه. بهرحال من کم می فروشم . چون از سواری و زیر پای ماشین پدرم(EF7)خیلی راضی ترم. فقط در مورد این سمند بی مهری و ظلم بی مورد شده است

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علیرضا

      ۶ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (165 ديدگاه)

      قطعات و تعمیرکار EF7 هست؟
      هر دو حرفت کاملا (اگه نگم دروغ) غلطه.
      خواهشا وجدان داشته باشین و اطلاعات کذب ننویسین. شاید یه بدبختی با خوندن اینا در حال تصمیم گرفتن باشه. مردم رو بدبخت نکنین. حداقل بنویسین من داشتم و راضیم. ننویسین قطعات و تعمیرکار EF7 هست و ارزونه.
      به ندرت تعمیرکاری میاد و EF7 رو قبول میکنه. اگرم قبول کنه دستمزد بسیار بالایی میگیره. جز نمایندگی کسی قبول نمیکنه. اینا واقعیته. قطعاتشم کمیابه.
      اطلاعات غلط ننویسین.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. شهريار

    ۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    من با هر دو رانندگی کردم. مزایای هر دو را که تجربه کردم می نویسم. مزایای سمندEF7 نسبت به ال90 1-قدرت موتور بیشتر ( حدود 10 اسب) 2-سرعت نهایی بیشتر (حدود 30 کیلومتر) 3- گشتاور بیشتر ( حدود 15 نیوتن) 4-کشش بیشتر در سر بالایی ها بصورت مشهود 5- مدرن بودن موتور و داشتن سیستمهای پییشرفته و به روز نظیر CVVT 6- قابلییت کارکرد بسیار نرم با سوخت گاز ( در این مورد بدون رقیب) 7- کنترل بسیار عالی در جاده و پیچها . فرمانپذیری بی نظیر. 8- صدای بسیار کم موتور . نداشتن صدای موتور در کابین 9- شتاب ثانویه بسیار عالی در سرعتها و دور های بالا (برعکس خودروهای قدیمی)10- حالت فیزیکی ایرودینامیک تر و شکیل تر (مردانه تر) خودرو 11- صندلی راحت تر و بهتر و در کل رانندگی راحت تر در مسافرت(خستگی کمتر) 12- امکانات و اپشن های اضافی از (ال90 و بقییه خودروها شامل 25 مورد) 13- بدنه قوی تر و ورق ضخیمتر. در نتیجه ایمنی در واژگونی و تصادفات. 14- قطعات یدکی ارزانتر و فراوانتر. 15- ارزان تر بودن خودرو به مقدار قابل توجه( البته ال90 اضافی گرون شده) 16- این موتور با برند خودرو ملی تولید(مونتاژ)میشه که خود باعث افتخاره.17- وزن سنگین خودرو که خود باعث کنترل بهتر و عدم اسیب در تصادف میشه. و همچنین ظاهر بهتر و داشبورد بهتر و زیباتر و (ال90 بسیار ساده و حتی زشت است) واما مزایای ال90 نسبت به سمند 1- رانندگی راحت تر در داخل شهر 2- اتاق بدون صدا . همچنین در خاکی صدای اتاق بسیار کمتر است. 3- شتاب صفر تا صد بهتر .البته بخاطر وزن کمتر) 4- هماهنگی موتور و جعبه دنده 5-سوخت کمتر (البته در مدلهای قدیم و با اختلاف کم) 6- جلوبندی هماهنگ تر با وزن خودرو.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۶ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (165 ديدگاه)

      کم کم به حرف اون بنده خدا رسیدم : شهریار = aria=ef7

      شما ببینین که این جناب شهریار مزایای سمند EF7 رو تو چیا میدونه :
      ×قدرت موتور بیشتر : وزن دو خودرو رو نمیبینه این بنده خدا. هر اسب بخار برای ال 90 برای 10.62 کیلوگرم هست و هر اسب بخار برای سمند برای 10.78 کیلو.
      ×سرعت نهایی بیشتر حدود 30 کیلومتر : اولا که انگار پیست مسابقه ست و رسیدن به سرعتای بالای 200 یک امر روزانه و عادیه!!! دوما ال 90 تا 200 کیلومتر رو راحت میره. با این حساب EF7 از زانتیا هم بیشتر میره با سرعت 230 کیلومتر :)) ضمن اینکه طبق اطلاعات سازنده، سمند فقط 15 کیلومتر سرعت نهایی بیشتری داره.ضمنا هزار بار گفتیم بابا به پیر به پیغمبر تاپ اسپید چیز مهمی نیست. شتاب خیلی مهمتره که کلا بهتره اسم EF7 رو کنار ال 90 نیاریم تو شتاب! کسی هم که تو تهران و شهرهای دیگه دنبال سرعتای بالای 100 هست به طور پیوسته باید بهش گفت لطفا با جون خودت و بقیه بازی نکن.
      × موتور به روز تر روی کاغذ فقط. و الا همه قطعات چینی و هندی و ایرانی. یه نگاهی هم به نمایندگیها و تعداد EF7 ها بندازین. با این حساب اگه بازم خواستین بخرین بسم ا…!
      × با برند خودروی ملی نخواستیم بابا. ما کیفیت و بی آزاری میخوایم. ملی ملی!
      × صحبت ایمنی سمند EF7 در مقابل ال 90 در واژگونی که دیگه خودش بزرگترین جوکه. عزیز جان برو خودت بگرد ببین کشته شده تو تصادفات ال 90 میبینی آخه؟ برو بگرد و بشمار.
      × 25 مورد آپشن بیشتر! من دیگه واقعا نمیدونم چی باید بنویسم.
      اصلا راحت باش عزیز. اما لطف کن با یک آیدی بیا. ممنون

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شهريار

        ۶ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (26 ديدگاه)

        آقای علیرضا. چرا جوش اوردی؟ اینهمه عصبانییت برای چی؟ خوب من یه سری تجربیات خودم را که با هر دو ماشین داشتم نوشتم .اینکه عصبانیت نداری .باید واقعییت را پذیرفت. قدرت موتور و سرعت نهایی و حجم و مدرنیته موتور ef7 از موتور k4mیشتر و بهتره. چرا شما فکر میکنید که ( ال90 kingهمه خودروهای جهانه) نه اقا جون من خودم به همین تبلیغات الکی گول خوردم و خریدم . الانم بخدا می فروشمش. اینم که چی در مورد من فکر میکنی اصلا مهم نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. شهريار

        ۶ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (26 ديدگاه)

        بخدا حیرانم که چرا به دروغ یه خودرو را خراب می کنید. قطعات ef7بر خلاف میل شما ساخت بوش المان هست و حتی یه شمعش چینی نیست. اخه ازین دروغ چی بدست می اوردید من موندم؟ فقط بخاطر اینکه ال90 و خریدش را توجیه کنید به تمام خودروهای دیگه دروغ می بندید. کافیه یه موتور ef7را از نزدیک مشاهده کنید و لیبل Made in Germany را بر روی قطعاتش ببینید. البته اگه توان دیدش را دارید. بخدا اینکه من ال90 دارم دلیل نمیشه الکی سمند را خراب کنم. بخدا واقعا موندم چرا اینقدر از سمند بد میگید. درصورتیکه هر کی داره ازش راضییه و حاضر به تعویضش نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
  29. ashkan

    ۶ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    Renault Logan :لوگان خودرویی مطمئن و با استحکامی فوق العاده :

    در کشورهای بازار فروش لوگان ، مشتریان به طور میانگین سالانه 000‚20 کیلومتر می‌پیمایند. اولین دارنده خودرو به طور میانگین 5 الی 6 سال خودرو خود را نگه می‌دارد. در بعضی کشورها این رقم تا 8 سال افزایش می‌یابد؛ بنابراین استحکام ، مصرف کم و هزینه‌های نگهداری پایین در اولویت خصوصیات این خودرو قرار گرفته‌اند.

    دست اندرکاران این پروژه از هیچ تلاشی جهت دستیابی به بالاترین درجه استحکام و دوام دریغ نکرده و تمامی تصمیمات فنی ، معیارهای استحکام و دوام ، همزمان با طراحی آسان را در صدر اولویت‌های خود قرار داده‌اند .

    موتورهای بکار رفته در لوگان از نوع 4/1 لیتری و 6/1 لیتری 8 سوپاپ و 6/1 لیتر 16 سوپاپ ( خانواده K ) می‌باشند و گیربکس آن از نوع JH است. این موتورها و گیربکس تا کنون به نحو احسنت قابلیت‌ها و توانمندی‌های خود را در بازارهای بزرگ صادراتی به اثبات رسانده‌اند. مهندسان رنو همکاری تنگاتنگی را با سازندگان خود به تا فرآیندی روزانه برای کسب تأییدیه قطعات تحویلی خودروی لوگان، تنظیم گردد .

    لوگان سخت‌ترین تست ها را برای متنوع ترین شرایط استفاده سپری کرده است . مهندسان رنو مسافت 470 هزار کیلومتر را در مسیر « صادرات بزرگ » در مرکز فنی رنو در ابووا ( AUBEVOYE) در منطقه نورماندی پیموده اند، این مسیر که ویژگی آن فرسوده کردن خودرو، سه برابر سریع‌تر از شرایط تردد در جاده‌های استاندارد اروپایی است، علاوه بر آن لوگان را در سخت‌ترین شرایط گرد و خاک ، سنگلاخ، آب و گل و دست انداز آزمایش کرده‌اند .

    لوگان دارای ضمانت شش ساله ، در قبال پوسیدگی بدنه می باشد. سطح کلیه قطعات فلزی بیرونی خودرو از رنگ پوششی ویژه‌ای برخوردار و کلیه اتصالات به‌طور سیستماتیک آب بندی شده‌ و زیر خودرو در مقابل اصابت اشیاء در هنگام تردد محافظت شده است .

    این خودرو نه تنها از نرخ خرید بسیار رقابتی برخوردار است، بلکه هزینه نگهداری پایینی نیز دارد. هزینه‌های نگهداری با دقت زیادی مطالعه شده‌ و با بهره‌گیری از فنا‌وری رنو‌، فاصله زمانی لازم جهت انجام عملیات نگهداری طولانی تر شده است. به طور مثال در برخی بازارها امکان تعویض شمع‌ها و فیلتر هوا هر 30 هزار کیلومتر مهیا شده و جهت سهولت عملیات نگهداری همواره راه حل‌های ساده و عملی پیش بینی شده است. به طور مثال، لامپ‌های چراغ جلو از زیر درب موتور به راحتی قابل دسترسی هستند تا مشتری خود قادر به تعویض آنها باشد.
    Only Renault

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شهريار

      ۶ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (26 ديدگاه)

      ashkan جون. اینا چیه نوشتی کاکا. بخدا من خودم دارم. ( خودرو در راههای سنگ لاخ و بیابانی و کوههستانی فلان شده) اخه اینا چه تبلیغی که می کنید. یه واقعیت را نمی نویسید. که این خودرو خیلی گرانتر ازارزشش فروش میشه که مزایای ان مالیده و خریدش را غیر قابل توجیه نموده است. بخدا تمام مالکان ال90 این را قبول دارند ولی از تعصب به زبان نمی اورند. مثلا نوشتید که جلوبتدی ال90 از سمند بیشتر کار میکنه. اره درست اگه ال90 به قیمتش فروش می شد نه اینکه 7–8 ملیون از سمند گرونتر باشه. در این قیمت توجیه حرید با سمنده زیرا هرچه در 5 سال هزینه تعمیر داشته باشه باز هم خیلی کمتر از اختلاف قیمت سمند و ال90 میشه . مثلا حتی اگر( به فرض) سمند در 5 سال یه تعمیر موتوری کامل بشه بازم حدودا 4 تومن میشه بازم صرفه با سمنده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. شهريار

      ۶ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (26 ديدگاه)

      قبلا هم گفتم ال90 خودری خوبیه ولی قیمتش از ارزشش خیلی بالاتر شده( 6هزار دلار به 13 هزار دلار فروش میشه) که البته در اثر سو استفاده تولید کننده از استقبال ما مردم هست. که جدیدا خبرش رسیده که ان تبلیغات دهان به دهان و کور کورانه نیز یکی از شگردهای رنو بود که با هزینه بسیار کم در ایران جواب داد. بعدش گیریم که عمر قطعات ال90 از بقیه خودروها مثلا ef7 بیشتره. اقا قبول
      0 به فرض) ولی قبول. اگه یه سمند در 5 سال یه تعمیر کامل موتور داشته باشه( که اینطور نیست) و در این 5 سال یه ال90 هزینه تعمیرش صفر باشه(که محاله) باز هم هزینه تعمیر سمند نصف تفاوت قیمت دو خودروست (حدود4ملیون . پس قیمت سمند با هزینه تعمیر ده سال = قیمت ال90 حالا شما بفرمایید خرید کدام توجیه داره؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شهريار

        ۶ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (26 ديدگاه)

        قیمت سمند + هزینه تعمیر ده سال سمند = قیمت ال90 حالا متوجه می شوید که هنگام خرید ال90 هزینه ده سال تعمیر را نیز پرداخت نمودید. این مطالب هست که انسان متوجه میشه به شعورش توهین شده . وگرنه قبول ال 90 خودروی خوبیه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مشتری

          ۷ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (9 ديدگاه)

          آقا اشکان ! راجع به قیمت درست گفتی اما این رو هم بگو که هنگام خرید L90 به اندازه همون ده سال (( زمـــــان )) و انرژی رو صرف جویی می کنیم . اینکه هربار بخواهی بری سفر با کم ترین دغدغه استارت بزنی و راه بیفتی ، چیز کمی نیست . من خودم خیلی با L90 موافق نیستم ولی این رو باید پذیرفت که اگر یک خودرو همیشه یا در تعمیرگاه باشه یا در پمپ بنزین باعث خستگی و دلزدگی میشه . فکر میکنم کسانی که L90 می خرن بیشتر به این دلیل باشه که گفتم .

          البته……یه نکته دیگه رو هم باید گفت و اون اینه که مقایسه انجام شده در سایت در مورد سمند با موتور پژو بوده و همچنین بعضی دوستان که سمند با موتور EF7 دارن مربوط به مدلهای سالهای 90 و 91 هستش که ایرادات زیادی داشت . طبق بعضی شواهد کیفیت موتور EF7 در سال 92 بهبود زیادی داشته و از خودروهای سمند مدل 92 تعداد کمی برای تعمیر برگشت خورده.

          اینو هیچ وقت فراموش نکنید که خودرو برای رفع نیاز هستش البته به بهترین شکل . خودرویی که نیاز زیادی به تعمیرگاه دارد و یا مصرف بالایی دارد ( با تمام احترام به دارندگان خوب و شریف آن خودرو ) یک خودروی (( بیمار )) است و وقت زیادی از اطرافیان خودش میگیرد . از طرفی خودرویی که قیمت بالا و ظاهری غیرمعمول(نگفتم بد ! ) دارد مثل یک فروشنده اخمو است و همین که جایگزین مناسب پیدا کنیم دیگه به او مراجعه نخواهیم کرد.

          امیدوارم هر کجا هستید و هر خودرویی دارید همیشه در سلامت و امنیت باشید و از نعمت یه خودرو با ((— 5 —)) ستاره ایمنی برخوردار باشید و لذت رانندگی واقعی رو حس کنید. دوستدار همه شما !!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  30. ملينا

    ۷ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تنها عیبی که تندر داره اینه که دیگه نمیتونی پشت ماشینای دیگه بشینی،هرکی که تندر سواره میفهمه من چی میگم دیگه زیر50میلیون پشت هرماشینی میشه بشینی دلت پیشه تندره خودته من عاشق ماشینم هستم یه چرخشو به ده تا سمند و و پژو و….ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا