ایران خودرورنو

مقایسه تندر 90 و سمند LX

مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.

فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.

سمند بهتر است یا تندر؟

نمای ظاهری:

ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده  و نافرم می نماید.

در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.

مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:

موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.

logan

در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.

در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.

tondar L90 logan

هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.

ایمنی:

ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.

samand lx

اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.

سایر نکات:

سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.

نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!

توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏سایت “پدال“‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵,۸۸۹ دیدگاه‌ها

  1. اشکان

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    اقا علیرضا شما ک تندر داری ایا تو این مدت با صندلیش مشکل داشتی؟ من ک تو این 6 سال مشکل نداشتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (165 ديدگاه)

      اشکان جان تو این مدت من با ال 90 یکی از بهترین صندلیها رو تجربه کردم. شما 10 ساعت هم که بشینی تو این ماشین چه جلو چه عقب از بابت نرمی صندلی و آرگونومی کمر اصلا کمردرد و باسن درد نمیگیری.
      اما دو مورد هست که یکم لذت سواری تو جاده رو نسبت به سمند کاهش میده. یکی کوبش بیشتر ماشین نسبت به سمند (به خاطر ارتفاع ماشین)، یکی هم اینکه صندلیاش ترمز نداره و صندلیای سمند ترمز داره.
      اما در عوض بر خلاف پژو و سمند دو طرف صندلیای عقبش بالا نرفته و سرنشینای عقب دو طرف خیلی راحت ترن در طولانی مدت و این مزیت کوچکی نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. اشکان

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    در ضمن اقای شهریار.شما ی زحمت بکش در مورد سمند هم این عبارت واژگونی رو سرچ کن میبینی ک کلی سمند واژگون شده رو نشون میده.جالب اینه ک در مورد زانتیا هم سرچ کنی کلی زانتیا هم نشون میده ک واژگون شدن تو جاده.پس نتیجه میگیریم ک با هر ماشینی با بی احتیاطی رانندگی کنی احتمال واژگونیش وجود داره.البته خودم قبول دارم ک ال 90 راحت تر از سمند واژگون میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Ilyar

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    چاله چوله های صندلی …! اون پستی و بلندی هارو واسه این گذاشتن که مثل صندلی تندر روش سرسره بازی نکنی!راستی دید بسیار ضعیف عقب، قطعات بسیار گران، عدم تعادل وشتاب لازم در سرعتهای بالا، بازار بسیار ضعیف نسبت به چند سال قبل ، ظاهر بسیار ارزان در حد پراید، امکانات بسیار کم یادت رفته!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (165 ديدگاه)

      صندلیای عقب تندر ترمز نداره و این عیب محسوب میشه. اما دیگه در حد سرسره بازی هم نیست!
      همچنین همونطور که بارها گفتم سرنشینای عقب کناری ال 90 خیلی از پارس و سمند و 405 راحت ترن چون دو طرف صندلیای عقب این ماشینا برآمده شده اما ال 90 خیر.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. hesam

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    آقای ilyarشما داری ازسمندی دفاع می کنی که نزدیک 10-12 ملیون ازتندر90 ارزون تره..اصلن مقایسه این دو کاراشتباهی بوده..تندربایدبا 206 یاپارسlxو..مقایسه بشه..نه این فرقون ایرانی.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. aria

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (163 ديدگاه)

      موتور ملی پروژه مشترک بین مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو (I.P.C.O) و مرکز تحقیقات موتور آلمان (F.E.V) می باشد. این موتور از پایه بر اساس سوخت گاز طبیعی طراحی شده و در عین حال قابلیت کارکرد با بنزین را نیز دارا بوده و در میان موتورهای گازسوز دنیا در لیست 3 موتور برتر و از نظر طراحی در لیست 10 موتور برتر دنیا قرار دارد.

      مکانیزم به کار رفته در این موتور سمند EF7به نحوی است که توانسته با وجود حجم موتور و مصرف سوخت کمتر به توان و گشتاور بالاتری حتی نسبت به موتورهای بنزینی دست یابد. به واسطه طراحی بهینه موتور و نیز استفاده از جدید ترین نوع سامانه مدیریت موتور موتور به صورت خودکار سوخت گاز را به عنوان سوخت اصلی انتخاب نموده و با آن روشن می شود و با اتمام هرکدام از دو سوخت به صورت خودکار عملیات تعویض سوخت در آن انجام می شود.

      موتور EF7 در محیط های بسیار سرد نیز قابلیت روشن شدن با سوخت گاز را داشته و در هیچ شرایطی کارکرد موتور منوط به دسترسی به بنزین نیست. در ضمن بواسطه استفاده از تنظیم کننده هیدرولیکی سوپاپ ها در هیچ زمانی نیازی به تنظیم فیلر سوپاپ های موتور نیست. طراحی اجزای این موتور 16 سوپاپ به نحوی صورت گرفته است که به واسطه محاسبات رایانه ای پیچیده سطح صدا و لرزش موتور به خصوص در دور آرام بسیار مطلوب و متناسب با موتورهای روز دنیا بوده و از نظر سطح دستیابی به استاندارد آلایندگی نیز توانایی اخذ بالاترین استانداردهای روز اروپا (Euro5) را دارا می باشد.

      موتور ملی پروژه ای مشترک بین مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو (I.P.C.O) و مرکز تحقیقات موتور آلمان (F.E.V) می باشد. این موتور در میان موتورهای گازسوز دنیا در لیست 3 موتور برتر و از نظر طراحی در لیست 10 موتور برتر دنیا قرار دارد.

      مکانیزم تنظیم زمان بندی متغیر سوپاپ ها (C.V.V.T) در سمند EF7

      موتور EF7 نخستین موتور ایرانی است که در آن از سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ ها استفاده شده است. این سیستم سبب افزایش راندمان موتور شده به نحوی که در دورهای پایین سبب کاهش مصرف سوخت تا 10 درصد و در دورهای بالا سبب افزایش قدرت موتور می شود. مهمترین مزایای این سیستم عبارتند از :

      1- امکان جابجایی زمان باز و بسته شدن سوپاپ های ورودی

      2- بهینه نمودن راندمان در تمامی نقاط کاری موتور

      3- بالا نگه داشتن مقادیر گشتاور د ردورهای کاری موتور

      4- کاهش میزان مصرف سوخت

      5-کاهش آلایندگی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. hesam

        ۲۱ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        با سلام
        لوگان برخوردار از کلیه مبانی یک خودرو مدرن

        تجهیزات ایمنی مطابق با استانداردهای اروپایی :

        قابلیت‌های خودروی لوگان در قبال رعایت استانداردهای ایمنی با جدیت و حساسیت فوق العاده‌ای به دست آمده‌اند. قابلیت‌‌های لوگان در این زمینه در حد ایمنی، آخرین نسل خودروهای رنو هستند. مهندسان ایمنی رنو با استفاده از آخرین دستاوردهای فنا‌وری در زمینه طراحی و توسعه خودرو به این مهم دست یافته‌اند. توسعه خودرو با استفاده از ابزارهای دیجیتالی و مجازی موجب صرفه‌جویی‌های از بسیاری در زمینه تست‌های ایمنی در مراحل فیزیکی شد. مارک دوبوا، مسئول ایمنی منفعل پروژه لوگان یادآور می‌شود: « مقاومت خودرو در قبال انواع ضربات از طریق شبیه سازی مورد ارزیابی قرار گرفت و کلیه خصوصیات لازمه از بدو طراحی و توسعه خودرو به طور مجازی محاسبه شد و نتیجه تست‌هایی که در مراحل نهایی بر روی خودرو انجام گرفت به طور شگفت آوری مهر صحه بر کلیه محاسبات اولیه گذاشت.»

        مهندسی رنو از لحاظ مقاومت، نام به شوک آور است و لوگان از این توانمندی بهره خاصی برده و هنگام وقوع ضربه، ساختار خودرو به نحوی تغییر شکل می‌دهد که انرژی سینتیک می‌تواند ضربه را از خود دفع نماید. در صورت ضربه رو در رو، طراحی جایگاه موتور لوگان به شکلی انجام پذیرفته که مجموعه‌های مکانیک در یکدیگر جمع می‌گردند. در بخش فوقانی، موج شوک از طریق ستون‌های جلو به عقب منتقل می‌شود. در صورت ضربات جانبی موج شوک از یک سو از طریق تراورس جلو به طرف بالا منتقل شده و از سوی دیگر جریان شوک از طریق کف خودرو با گذر از رام زیر موتور به طرف پایین هدایت ‌می‌شود .

        داشبورد خودرو نیز در صورت ضربه از روبرو نقش مهمی را برای محافظت سرنشینان ایفا می‌کند. ساختار این داشبورد به صورت لانه زنبوری از پلی پرپیلن طراحی شده است. این ماده بسیار ضربه پذیر بوده و اثرات برخورد با زانوها را کاهش می‌دهد. نمای محدب و جعبه داشبورد به شکلی طراحی شده که کمترین آسیب به ساق و مچ پا وارد شود. صندلی‌ها، محافظت از لگن سرنشینان و سینی‌های زیرپایی راننده و کمک راننده، محافظت از پاها را بر عهده دارند.

        در صورت وقوع ضربات جانبی، انتقال شوک بر روی ساختار خودرو به طوری طراحی شده تا لگن سرنشینان در معرض آن قرار نگرفته یا کمترین آسیب را بپذیرد. در کنار آن ضربه‌هایی عقب نیز مورد توجه خاص بوده‌ است. مخزن سوخت، زیر کفی بدنه و به دور از اکسل عقب نصب شده تا مورد اصابت هیچ‌یک از اجزا دورانی یا اکسل ها قرار نگیرد. یک تراورس تقویتی در پشت صندلی‌های عقب نصب شده تا در صورت اصابت، مانع ورود اشیاء صندوق عقب به درون اتاق شود.

        کمربند ایمنی یکی از مهمترین دستگاه‌های سیستم ایمنی منفعل هر خودرو می‌باشد. مطالعات نشان می‌دهند که در صورت استفاده عمومی از کمربند ایمنی، میزان کشته‌های تصادفات جاده‌ای در اروپا به میزان 8 الی 10 هزار نفر کاهش می یابد. در خودروی لوگان، سیستم نگهدارنده سرنشین، متشکل از کمربندهای سه نقطه‌ای و پشت‌سری‌ها می‌باشد که در کلیه صندلی‌ها پیش بینی شده و ارتفاع کمربندهای صندلی جلو مطابق با قد سرنشین قابل تنظیم است. این خودرو قابلیت تجهیز به دو کیسه هوای ایمنی برای راننده و شاگرد را دارد. این دو کیسه هوا مخصوص لوگان طراحی شده‌ و مجهز به یک دستگاه تنظیم کننده هوا می‌باشند که به تناسب ضربه وارد آمده، باد کیسه‌ها را کم و بیش اضافه کرده‌تا کمترین فشار به سرنشین وارد شود.

        لوگان، ایمنی سرنشینان خود را در قد و هر سنی تأمین می‌کند. صندلی‌های مخصوص حمل کودکان در همه شرایط در لوگان قابل نصب می‌باشند؛ بر روی صندلی جلو رو به پشت و در هر سه جایگاه صندلی عقب. داشبورد لوگان مجهز به کلیدی جهت فعال و یا غیرفعال نمودن کیسه هوا است تا در حالت غیرفعال بودن کیسه هوا، صندلی کودک در جایگاه شاگرد نصب شود. غیرفعال بودن کیسه هوا توسط یک نشانگر به راننده یادآوری می‌گردد.

        لوگان مجهز به جلوبندی از نوع مک فرسون با بازوهای مثلثی است که از نسل دوم کلیو (Clio) نشأت گرفته و سیستم تعلیق عقب متشکل از یک اکسل به شکل H همراه با فنرهای پیچشی و کمک فنرهای عمودی است.

        کورس تعلیق لوگان نسبت به خودروهایی که در اروپای غربی تردد می‌کنند، بیشتر می‌باشد. قابلیت فشردگی فنرهای جلو و عقب به دقت مطالعه شده تا اینرسی حرکتی در سطح قابلیت‌های خودروکلیو (Clio ) باشد. در مدل‌های بالای لوگان رفاه مضاعفی از طریق نصب میل ضد غلتش به دست آمده است. در این مدل‌ها خودرو مجهز به فرمان هیدرولیک با سیستم ترمز ABS و رینگ‌های 15 اینچ می‌باشد.

        لوگان مجهز به ترمز دیسکی در جلو و کاسه‌ای در عقب است. سیستم ضد قفل چرخ‌ها ABS همانند نسل دوم خودرو مگان از نوع Bocsh 8.0 و مجهز به سیستم پایداری الکترونیکی EBV می‌باشد. این سیستم موجب استفاده از تمام توان ترمزی محور عقب می‌شود.
        پیروز باشید.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. Ilyar

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    من کی از سمند دفاع کردم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. اشکان

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    اقای ایلیار من تو این مدت ک سوار تندر شدم به هیچ عنوان رو صندلیش سر نخوردم.دید عقب ال 90 زیاد خوب نیست ولی دید جلوش از پارس هم بهتره.کلا مسلط به جاده هستی.دید جلوی سمند ک افتضاحه.در ضمن قطعات تندر کیفیتش بالاست.شما باید سه دفعه با سمند لنت عوض کنی مال ال 90 یه دفعه عوض میشه.(در صورت استفاده مشابه).صفحه کلاچ هم همینطوره.در مورد قطعات جلوبندی تندر اگه بگم 10 برابر سمند کار میکنه بازم کم گفتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. اشکان

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    گرانتر بودن قطعات تندر به خاطر بالاتر بودن کیفیتش هست.الان دیسک و صفحه اورجینال تتدر حدود 320 هزار تومنه.مال سمند معمولی جنس اورجینال هست 210 هزار تومن.سه دفعه اگه برا سمتد دیسک و صفحه بگیری و سه دفعه دستمزد مکانیک بدی متوجه میشی اون تندر ک قطعش گرونتره اتفااقا کم خرجتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. علیرضا

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (165 ديدگاه)

    هر چند این تاپیک محل مقایسه ال 90 و سمند lx هست اما از اونجایی که اومدن و مدعی شدن که قطعات تندر خیلی گرونتر از elx هست من لیست کوچکی از قیمت قطعات یدکی این دو ماشین رو برای مقایسه قرار میدم. با این توضیح که قطعات جلوبندی تندر مثل سگدست و توپی و … خیلی خیلی بیشتر از قطعات هندی و چینی و ایرانی پارس عمر میکنه و کمتر ال 90 سواری یادش میاد که جلوبندی ماشینشو پیاده کرده باشه. اما باز برای مقایسه قیمت ها رو میذارم تا ببینین که اختلاف قیمت اونطور هم فاحش نیست. (البته قطعات اورجینال ال 90 گرونه واقعا)

    دیسک ترمز جلو ال 90 : 50
    دیسک ترمز جلو پارس : 38

    لنت ترمز جلو (پروا) ال 90 : 28.5
    لنت ترمز جلو (پروا) پارس : 23

    لنت ترمز جلو (خارجی) ال 90 : 45
    لنت ترمز جلو (خارجی) پارس : 45

    توپی جلو (تلدا) ال 90 : 33
    توپی جلو (تلدا) پارس : 22

    دیسک و صفحه (هان اشمیت) ال 90 : 195
    دیسک و صفحه (هان اشمیت) پارس : 175

    سگدست ال 90 : 49
    سگدست پارس : 28

    شمع ایریدیوم پلاتینیوم بوش : مشترک برای هر دو خودرو : 100

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. فرزاد

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ال90 شتابش مثل 206 تیپ5 فوق العاده هست اما خوبیش اینه که جادارتر و کم مصرف تر و با کیفیت تر هستش کلا زیر50میلیون از همه بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. هنگامه

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    3سال پرشیا داشتم 2 سال هم 206 الان3ماهه تندر خریدم به جد میتونم بگم خارق العاده است سواری تندر به کل هیکل پرشیا و 206 می ارزه واقعا نرمه برخلاف قیافش خیلی وحشیه هیچ خبری ازم از صداهای اضافی تو اتاق ماشین نیست

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. علی

      ۳ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      تندر سر پیچ خیلی کم میاره و فقط تو سربالایی میتونه خودشو نشون بده ولی توی کفی و سر پیچ واقعا افتضاهه من خودم قبلا تندر داشتم ولی الان سمندef7 دارم.سمند واقعا عالی و کم خرجه اینجور سمندها حتا میشه با پژو پارسtu5 و elx مقایسه ش کرد

      موافقم 0
      مخالفم 1
  11. اشکان

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    سلام اقا حسام بسیار جامع و کامل گفتی.واقعا عالی بود.من ک لذت بردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ناشناس

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (118 ديدگاه)

    دوستان عزیز توجه داشته باشید بعضی ماشینا هستند فقط روی کاغذ ماشینای خوبی نشون میدن ولی توی عمل شما یه چیز دیگه میبینید یکی از اشناهامون یک ماشین چینی داره که اسمشو نمیارم قدرت این ماشین 139 اسب بخاره با گشتاور 182 یک بار امتحان کردیم اون ماشین چینی هم توی شتاب و هم توی سربالایی از ال90 کم اورد جدی میگم ببینید اسب بخار و گشتاور یکی از مکلاک ها واسه شتاب و قدرت یک ماشینند توجه کنید واسه شتاب وزن ماشین وایرودینامیک و طراحی گیربکس هم مهمند سمند ای اف سون هم فقط روی کاغذ بهتر نشون میده وگرنه توی شتاب و سربالایی برتری به ال90 نداره البته توی سرعت نهایی چراو این نظر شخصی منه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. مجید

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    صدو شیش صفحه نظر دادین
    دیکه نظری مونده
    اخه معایب ومزایای این ماشینا مگه چقدره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. صادق

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من داشتم توی اینترنت تحقیق می کرم که سمند بخرم یا تندر یا پارس سال!الان 405 مدل 80 دارم تا پارسال مشکلی نداشت ولی امسال افتاده سر خرج و قصد دارم ردش کنم بره به همین دلیل دنبال یک خودروی خوب می گردم که مثل 405 13 سال مثل شیر برام کار کنه ، ماشینم تا پارسال به جز خرج شمع و روغن و لاستیک ..خرج خاصی نداشت ولی امسال مشکل گیربکس و جلو بندی و رادیاتور پیدا کرده ، بگذریم !!
    صفحات زیادی از این سایت رو خوندم این سایت محل دعوای طرفداران تندر و سمند هست!
    اما خوب بعضی ها نکات خوبی رو گفته بودند، در حال حاضر تندر و سمند و پارس طرفداران خودشون رو در بازار دارن ولی مساله مهم اینه که از زمان شروع تحریم ها قطعات اکثر ماشین ها مثل پژو206 و پارس شدیدا به سمت قطعات چینی گرایش پیدا کرد که متاسفانه کیفیت خوبی ندارن ، سایتهای بسیار زیادی وجود داره که مردم در مورد خودروهای ساخت داخل نظر دادند ، از سال 89 به بعد به گفته بسیاری از مردم کیفیت قطعات شدیدا افت پیدا کرده و حتی تولید بعضی از خودروها نیز برای مدتی متوقف شد.
    سمند LX نیز خودرویی بود که در ابتدا قطعات موتورش المانی بود و ماشین خوبی بود و من خودم نیز افرادی را سراغ دارم که از سمند رضایت نسبی دارند ولی رفته رفته به دلیل تحریم ها کیفیت سمند نیز پایین امد و رضایت مردم نیز کم شد .
    البته جدایی از بحث کیفیت پایین قطعات سمند ، سمند ماشین جادر و بزرگی است و به درد خانوادههای پر جمعیت می خوره و در تصادفات نیز محکم و مقاوم است.
    اما تندر 90 یا لوگان
    که در ابتدا طرفداران کمی داشت الان به دلیل اینکه تنها ماشین مونتاژی است که رنو اجاز نداد ایران خودرو و پارس خودرو از قطعات غیر استاندارد در آن استفاده کنند دارای کیفیت مناسبی است و کیفیت ان خیلی کاهش نیافته است و حدود 80 درصد از قطعات اصلی ماشین از فرانسه یا سایر کشورهای اروپایی وارد ایران می شود ، جدا از بحث قطعات ، تندر نیز خودروی جداداری بوده ولی تنها مشکل آن قیافه آن است که البته با تولید پارس تندر مشکل قیافه آن هم تا حدودی حل شد من این اطلاعات رو از سایتهای مختلف و دوستان خودم به دست اوردم ، با تمام توضیحات بالا هنوز هم نمی دونم باید تندر بخرم یا سمند ولی چیزی که از خواندن سایتهای مختلف و صفحات قبلی این سایت متوجه شدم این بود که :
    1- اگر دنبال خودروی مقاوم و بزرگ هستم و حاضرم هر ماه برم تعمیرگاه برای تعمیر و همه مشکلات رو به جون بخرم ، سمند میخرم!

    2- اگه دنبال یه ماشین با قطعات خوب هستم و با قیافه اون مشکلی ندارم و میخوام سال میاد و سال میره از چند کیلومتری تعمیرگاه هم رد نشم تندر میخرم!

    این نظر شخصی من بود و من از هیچ ماشینی دفاع نکردم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (165 ديدگاه)

      ممنون بابت نظرت. این یک واقعیته که هر کس هر ماشینی که داره بالاخره سعی میکنه از ماشینش دفاع کنه، اما اگر ماشینت رو با بررسی و تحقیق زیاد انتخاب کرده باشی میتونی منطق رو هم چاشنی طرفداریت کنی.
      جمع بندی آخر خودتون خوب بود دوست عزیز. البته در مورد سمند فکر نمیکنم موتور xu7ش آزاری بهت برسونه.
      در هر حال من خودم ال 90 دارم و با توجه به رضایتم از این ماشین بهت ال 90 رو پیشنهاد میکنم. اما یه چیزی جدا از بحث ظاهر ال 90 بهت بگم. ال 90 به دلیل ارتفاع زیاد خیلی هم نرم نیستا. هر چند صندلیاش بسیار بسیار راحته. راجع به فنی ماشین و کیفیت قطعاتشم که دیگه خودتون باید به همه چیز پی برده باشین. موفق باشی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سجاد

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      داداش من کی گفته اونایی که سمند دارن هر روز تعمیر گاه هستن؟
      داداش من الان هرکی سمند ال ایکس داره راضی همه راضین
      سمن ال ایکس ef7اره مشکل داره به درد نمیخوره ولی سمند ال ایکس هرکی داشته راضی
      من خودم هرچی مکانیک دیدم یا سمن ال ایکس داره یا206
      تا حالا ندیدم یه مکانیک ال 90داشته باشه
      دوما داداش الان قبمت ال 90 39 ملیونه قیمت سمند ال ایکس29 ملیونه
      یعتی 10 ملیون ارزون تره ادم با این 10ملیون میتونه بره یه پراید بگیره در کنار سممند
      دوما سمند خودرو ملی یعنی این قد حالیشون هست که اسم ملی خراب نکنن
      ادم39 ملیون بده ال 90 بگیره واقعا دیوانه چون بره یه ام وی ام بگیره خیلی بهتره یا 207 هم با کلاس تره هم قیافش قشنگ تره
      خدایی ال 90 اصلا ماشین قشنگی نیست به درد ادمای مسن میخوره
      ولی نکات مثبتشم زیاده مثل مصرف سوخت خوب
      من بدون طرفداری این نظرو گفتم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. اشکان

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    اقا علیرضا تندر خیلی نرمه.من ماشینم با لاستیک فابریک کارخونه هست و واقعا تو دست اندازها نرمه و اصلا اتاق تکون نمیخوره.من فکر کنم شما لاستیک ماشینتو پهن کردی ک ماشینت نرم نیست یا کوبش داره.لاستیک فابریک تندر 90 لاستیک بارز هست با پهنای 185 و فاق 65 با رینگ 15.مال من ک خیلی نرمه.اینو جدی میگم.تعجب کردم ک شما گفتی تندر نرم نیست.تنها مشکل لاستیک فابریک اینه ک سر پیچ ماشین همش فرار میکنه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (165 ديدگاه)

      البته من صحبت کوبیدن نکردم اشکان جان. عرض من این بود که خیلی هم نرم نیست. این نظر منه. صد البته کوبش که اصلا نداره این ماشین.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. اشکان

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    اقا علیرضا سایز لاستیکهای ماشینت فابریکه یا لاستیکو دستکاری کردی پهن انداختی؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (165 ديدگاه)

      اشکان جان همون بارز خودشه و دیگه آخرای عمرشه. چطور؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. اشکان

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    اگه فابریک خودشه که نباید بکوبه ماشینت؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Saeed

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تو این رنج قیمت از همه ماشینا بهتره
    405-پرشیا-206 تیپ 2-207-سییلو همه ی این ماشینا رو داشتم و امتحان کردم الانم 5 سال ال 90 دارم ، بجز قطعات مصرفی اصلاً تعمیر گاه نرفتم
    100 هزارتا هم راه رفتم باهاش
    فقط کیفیت و طراحی قطعات کابین خیلی خیلی زشته
    همین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. على

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اون دوست عزیز که گفته ال90 نرم نیست اصلا فک کنم سوار ال90 نشده .ماشین نرم و کم مصرفیہ باظاهر مدیریتى.
    درکل سمند درحد ال90نیست

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۳۰ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (165 ديدگاه)

      اون دوست عزیز من بودم!
      ال 90 دارم و اگه 10 صفحه اخیر رو مرور کنی نظراتم رو میبینی که همیشه نکات مثبت ماشینم رو گفتم و ازش دفاع کردم. اما این دلیل نمیشه که ماشینم رو تا ماشینای 100 میلیونی بالا ببرم. سیستم تعلیق عقب ال 90 خیلی جدید و به روز نیست و نباید ازش انتظار نرمی خیلی زیاد رو داشت، همچنین چون در اصل این ماشین برای راه های گل و لای روستایی رومانی طراحی شده ارتفاعش زیاده و ضمن اینکه جلوبندی به شدت خرکاری مناسب راه های خاکی و روستایی داره اما به دلیل ارتفاع زیاد شاسی مثل همه ماشینای نیمه شاسی بلند دیگه خیلی نرم نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. اشکان

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    نه اقا علیرضا من همه حرفاتون رو قبول دارم به جز اخری.من اکثر ماشینای زیر 50 میلیون رو سوار شدم.ال 90 تو دست انداز از همه نرمتره.تو دست انداز ک می افتی اتاق تکون نمیخوره.فقط اگه از یه جای با پستی بلندی زیاد با سرعت کم رد شی اتاق همش تکون میخوره وگرنه دست انداز حریف ال 90 نیست.جلوبندیشو اگه بگی محکمه کم گفتم جلوبندیش توپه.من هر روز تو دست اندازم شش ساله جلوبندیم فابریکه.بردم نشون دادم حتی نیاز به میزان فرمون نداره.اقایون یه سمند نشون بدین به من ک اینجوری باشه؟ از انواع و اقسام سمند؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۱ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (165 ديدگاه)

      اشکان جان حرف منم دقیقا دلالت به این قسمت حرفت داره : “فقط اگه از یه جای با پستی بلندی زیاد با سرعت کم رد شی اتاق همش تکون میخوره وگرنه دست انداز حریف ال 90 نیست.”
      مشکل من اینه که خیلی ماشینمو دوست دارم و انتظاراتم از ماشینم رو با حالتهای کاملا ایده آل مقایسه میکنم که نرمی ایده آل هم جزوشه.
      و الا صد البته موقع عبور از دست اندازها ماشین خیلی پر صلابته و استحکامش رو حس میکنی.
      از لحاظ جلوبندی هم کاملا تایید میشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. اشکان

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    اقایون درسته ک طراحی داخلی ال 90 خوب نیست.ولی طراحی داخلی سمند و ریو هم خیلی خوب نیست.به نظرم طراحی داخلی 206 و 405 از ریو و سمند و ال 90 خیلی بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. صدر نشيني تندر90 در كيفيت خودروهاي ساخت داخل

    ۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آن طور که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران گزارش داده، در ارزیابی جدید (مربوط به تیرماه سال‌جاری)، 22 خودروی تولید داخل مورد بررسی کیفی قرار گرفته‌اند و مانند دو گزارش قبلی، خودروها باز هم در چهار گروه قیمتی دسته‌بندی و نمرات منفی هر کدام مشخص شده است.

    بر این اساس، خودروهای فرانسوی توانسته‌اند رده‌های ابتدایی جدول کیفی تیرماه را به خود اختصاص دهند و در انتهای جدول نیز یک خودرو چینی به چشم می‌آید و میانه جدول را نیز محصولاتی مانند سمند و رانا و جک در اختیار دارند.

    در گزارش منتشر شده، مانند دو گزارش قبلی باز هم خبری از ریز جزئیات مربوط به سطح کیفی خودروهای تولید داخل نیست و با این حساب مشتریان نمی‌توانند از نقاط قوت و ضعف خودروها مطلع شوند. این در حالی است که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، پیش تر خودروها را در 9 معیار مختلف از جمله «سیستم تعلیق»، «سیستم موتور»، «رنگ»، «ترمز» و «تزئینات داخلی و خارجی»، مورد ارزیابی کیفی قرار می‌داد و با این حساب مشتریان می‌توانستند از جزئیات کیفی خودروهای تولید داخل نیز اطلاعات لازم را کسب کنند.

    البته به نظر می‌رسد شرکت بازرسی هنوز هم کیفیت خودروها را با توجه معیارهای قبلی مورد بررسی قرار می‌دهد، اما اینکه دیگر اقدام به اعلام رسمی جزئیات کیفی نمی‌کند، محل پرسش شده است.

    به هر حال آنچه که هم اکنون از وضع کیفی خودروهای داخلی در دست است، تنها مربوط به نمرات منفی و رده‌بندی خودروهاست و باید دید آیا شرکت بازرسی باز هم به روند قبلی خود برمی گردد یا همین روش فعلی را ادامه خواهد داد.

    اما در گزارش تیرماه، 22 خودرو مورد بررسی، در چهار گروه قیمتی «کمتر از 20میلیون تومان»، «20 تا 40 میلیون تومان»، «40 تا 60 میلیون تومان» و «60 تا 80 میلیون تومان»، دسته‌بندی شده‌اند و این در شرایطی است که صدرنشینی گروه اول را پراید 131 تولید سایپا در اختیار دارد و در گروه دوم نیز پارس‌تندر توانسته رتبه برتر را به دست بیاورد. همچنین جک اتومات نیز باکیفیت‌ترین خودرو گروه سوم شده و لیفان مدل X60 نیز صدرنشین گروه چهارم است.

    در جدول کیفی تیرماه اگرچه تعداد خودروها در مقایسه با گزارش قبلی، افزایش یافته است، اما باز هم چند خودروی معروف و با کیفیت، غیبت دارند که در این بین می‌توان به سوزوکی گرند ویتارا، نیسان تیانا، مگان و مزدا3 اشاره کرد.

    به جز مگان، سه خودرو دیگر اصلا تولیدی در چهار ماه ابتدایی امسال نداشته‌اند و با این حساب غیبت شان در جدول رده‌بندی کیفی تیرماه، طبیعی است. مگان نیز تنها 19 دستگاه در چهار ماه ابتدایی امسال تولید داشته و به دلیل این تیراژ اندک، بازرسان شرکت بازرسی، کیفیت آن را مورد ارزیابی قرار نداده‌اند.

    از جمع 22 خودرویی که در جدول کیفی تیرماه قرار دارند، هشت خودرو، چینی به حساب می‌آیند و دیگر خودروها نیز ایرانی و فرانسوی به شمار می‌روند.

    در این بین، 16 خودرو در سطح کیفی خیلی خوب و 6 خودرو دیگر نیز در سطح کیفی خوب قرار گرفته‌اند و این در شرایطی است که پارس‌تندر (محصول پارس خودرو) کمترین نمره منفی و ام وی ام 110 (محصول مدیران خودرو) نیز بیشترین نمره منفی را به دست آورده‌اند. طبق گزارش اعلامی، در دسته قیمتی خودروهای زیر 20 میلیون تومان، پرایدهای سایپا و پارس خودرو جا خوش کرده‌اند و دسته 20 تا 40 میلیونی‌ها نیز نصیب خودروهایی مانند تندر-90، پژو 206 و پژو 405 ،تیبا و ام وی ام شده است. شرکت بازرسی در تیرماه، 14 خودرو را در گروه قیمتی 20 تا 40 میلیون تومان مورد ارزشیابی قرار داده که از میان آنها پنج خودرو رتبه کیفی A+، هفت خودرو رتبه کیفی A و دو خودرو رتبه کیفی B+ را از آن خود کرده‌اند.

    در گروه خودروهای 40 تا 60 میلیون تومانی نیز تنها سه خودروی چینی (جک اتومات، لیفان مدل 620 و ام وی ام مدل 530) به چشم می‌آید و گروه آخر نیز میزبان دو میهمان چینی دیگر یعنی لیفان مدل X60 و ام وی ام مدل X33 شده است. در این بین، لیفان رتبه کیفی A را از آن خود کرده اما ام‌وی‌ام در رده کیفی خوب با رتبهB+ قرار گرفت.

    دارو دسته پرایدها

    اما طبق جدول منتشر شده، در دسته خودروهای زیر 20 میلیون تومان سه مدل پراید «سایپا131 X»، «سایپا132 X» و «سایپا131 X» (متعلق به پارس خودرو)، مورد بررسی کیفی قرار گرفته‌اند که همه آنها دارای سطح کیفی «خوب» هستند. در این بین، پراید مدل 131 سایپا توانسته با کسب 79 امتیاز، صدرنشین گروه یک و بهترین پراید تولید داخل لقب بگیرد.

    همچنین مدل پارس خودرویی پراید 131 توانسته رتبه دوم گروه خودروهای زیر 20 میلیونی را به دست بیاورد و بالاتر از پراید 132 بایستد. معمولا در گزارش‌های قبلی، پراید عنوان کم کیفیت‌ترین خودرو تولید داخل را به دست می‌آورد، اما در گزارش تیرماه، این عنوان به ام وی ام مدل 110 رسیده است.

    از گروه زیر 20 میلیونی‌ها که بگذریم، به دسته 20 تا 40 میلیون تومانی‌ها می‌رسیم که بیشترین تنوع را به خود می‌بیند و 14 مدل از خودروهای تولید داخل، عضو این گروه به شمار می‌روند. مانند گزارش قبلی، باز هم پنج رده ابتدایی جدول این گروه را فرانسوی‌ها تشکیل می‌دهند که در بین آنها نام سه تندر-90 و دو مدل پژو206 به چشم می‌آید.

    در این بین، پارس‌تندر علاوه‌بر اینکه صدرنشین گروه 20 تا 40 میلیون تومانی‌ها لقب گرفته، بهترین کیفیت را نیز میان تمام خودروهای تحت ارزیابی خردادماه به خود اختصاص داده است. این خودرو که فقط ظاهر آن با تندر-90 معمولی متفاوت است، 6/20 نمره منفی دارد و این در شرایطی است که تندرهای پارس خودرو و ایران خودرو به ترتیب تنها سه دهم و چهار دهم امتیاز منفی بیشتری نسبت به پارس‌تندر کسب کرده‌اند.

    بر این اساس، تندر-90 تولید پارس خودرو توانسته با 9/20 امتیاز، دومین خودرو با کیفیت در گروه 20 تا 40 میلیون تومانی لقب بگیرد و مدل ایران خودرویی این محصول نیز با 21 نمره منفی، سوم است.

    در بین 206‌ها نیز که رده‌های چهارم و پنجم جدول رده‌بندی خودروهای 20 تا 40 میلیونی را در اختیار دارند، مدل صندوقدار 206 توانسته یک رده بالاتر از همتای‌هاچ بک خود بایستد. 206 صندوقدار، 1/22 نمره منفی کسب کرده و مدل‌هاچ بک این خودرو نیز تنها نیم نمره منفی، بیشتر دارد.

    پشت سر 206‌ها اما به رانا برمی خوریم، خودرویی که اگرچه در مقایسه با پژو 206 از سطح کیفی پایین‌تری برخوردار است، اما نسبت به سمند و پژو 405 و همچنین خودروهای چینی کیفیت بهتری را به خود می‌بیند. این محصول 3/29 نمره منفی در ارزیابی تیرماه کسب کرده و جایگاه ششم را در جدول خودروهای 20 تا 40 میلیونی داراست. از رانا که بگذریم، در رده هفتم جدول 20 تا 40 میلیونی‌ها به جک چینی می‌رسیم، منتها مدل دنده معمولی آن.

    این خودرو که محصول بخش خصوصی صنعت خودروی کشور به شمار می‌رود، 5/47 نمره منفی دارد و با این حساب توانسته در مقایسه با محصولاتی مانند سمند و تیبا، کیفیت بهتری به دست بیاورد.

    در گروه مورد بررسی، اما نام چهار محصول پرتیراژ ایران خودرو نیز به چشم می‌آید که پژو پارس تولید خراسان بهترین کیفیت را در میان آنها دارد. دیگر نماینده خراسان یعنی پژو 405 نیز پشت سر پارس قرار گرفته تا مشخص شود خراسانی‌ها توانسته‌اند 405 باکیفیت تری را در مقایسه با تهرانی‌ها تولید کنند.

    طبق گزارش اعلامی، پژو 405 تولید سایت خراسان ایران خودرو، با 1/52 امتیاز در رده نهم گروه 20 تا 40 میلیونی‌ها قرار گرفته، اما مدل تهرانی آن با 5/52 امتیاز، یازدهمین عضو این گروه است. همچنین سمند نیز که 2/52 نمره منفی به دست آورده، رده دهم را در گروه مورد بررسی به خود اختصاص داده است.

    در رده دوازدهم اما به یک چینی می‌رسیم که ام‌وی‌ام مدل 315 نام دارد. این خودرو 7/55 نمره منفی به‌دست آورده و توانسته کیفیت بهتری را در مقایسه با تیبا و ام وی ام مدل 110 کسب کند.

    این دو خودرو (تیبا و ام وی ام مدل 110) دو عضو آخر گروه 20 تا 40 میلیون تومانی‌ها به شمار می‌روند که در این بین، تیبا با 2/60 نمره منفی، سیزدهمین عضو گروه به حساب می‌آید و ام وی ام مدل 110 نیز آخرین رده را به خود اختصاص داده است. این محصول چینی که 3/84 نمره منفی کسب کرده، کم کیفیت‌ترین خودرو تولید داخل در تیرماه نیز به شمار می‌رود.

    اما در گروه قیمتی 40 تا 60 میلیون تومانی نیز تنها نام جک5 J (مدل اتومات) و ام وی‌ام530 و لیفان مدل 620 به چشم می‌آید که به ترتیب با کسب 45، 3/51 و 7/52 نمره منفی، رده‌های اول تا سوم گروه خود را صاحب شده‌اند.

    جک اتومات جدای از اینکه باکیفیت‌ترین خودرو این گروه کوچک به شمار می‌رود، در بین خودروهای چینی تحت ارزیابی در تیرماه نیز بهترین کیفیت را به خود اختصاص داده است. اما در گروه آخر که مختص خودروهای 60 تا 80 میلیون تومانی تولید داخل است، لیفان مدل X60 توانسته کیفیت بهتری را در مقایسه با ام‌وی‌ام مدل X33 به دست بیاورد و مانند گزارش قبلی، 50 امتیاز را نصیب خود کند. از آن سو ام‌وی‌ام مدل X33 نیز با اختلافی 5/15 امتیازی، کیفیت کمتری را در مقایسه با هموطنش به دست آورده و پس از ام وی ام مدل 110، کم کیفیت‌ترین خودرو چینی تولید داخل محسوب می‌شود.

    خودروهای فرانسوی توانسته‌اند رده‌های ابتدایی جدول کیفی تیرماه را به خود اختصاص دهند و در انتهای جدول نیز یک خودروی چینی به چشم می‌آید و میانه جدول را نیز محصولاتی مانند سمند و رانا و جک در اختیار دارند
    http://www.donya-e-eqtesad.com/news/823527/

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. Ilyar

    ۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    تورو خدا پارس ELX رو با سمند ef7 موتور سرطانی مقایسه نکنید. ELX برتره از هر لحاظ اینو هر آدم بی غرض میتونه بفهمه.من در کل تندر رو به سمندlx ترجیح میدم ولی پارس ELX بهتره از همه لحاظ. به خصوص اگه مدل قبل 90 باشه که فوق العاده است.الان مدل های صفر کیلومتر پارس ELX 16سوپاپ بین 55 تا 60 میلیون قیمت دارند. همچنین جک جی 5 هم هستش که از با کیفیت ترین خودرو های چینی شناخته میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۵ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (165 ديدگاه)

      بابا شما رو به خدا انقدر پارس رو نچسبونین به ال90 تمام فرانسوی!
      از دو حال خارج نیست. یا باید به قول شما پارس قبل 90 بخریم که دیگه حسابی دووندنش و شیره ماشینو کشیدن، یا هم اینکه مدلای صفرشو بخریم که در این صورت بهتره یه نگاه به لیست کیفیت در بالا بندازیم : رتبه هشتم تو ماشینای 20 تا 40 میلیونی!
      یا مثلا فکر کن میری 40 تومن میدی elxای میگیری که موتورش 8 سوپاپه و تو شهر 12.6 لیتر میسوزونه. قطعاتشم که همش چینی. یا 60 تومن بدی برای پارس!!! چی به سر ما اومده واقعا؟
      حالا هی بیاین با ال90 مقایسش کنین.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. Ilyar

    ۵ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    میدونین چیه؟ پارس حتی بی کیفیت تر از تندر هم باشه بازم پارس رو میخرن. چون نسبت به پولی که میدین تندر خودشو نشون نمیده.ولی پارس بیشترین اختلاف قیمت کارخانه و بازار رو داره و برای خریدش باید بیش از 6 ماه تو نوبت بود.برای همین هم پرفروشترین و پرتیراژترین خودرو ایران خودرو هستش. تندر دو مشکل اساسی داره یکی ظاهری در حد خودرو های جنگ جهانی دوم و دیگری امکاناتی در حد پراید که وقتی با قیمت بالاش ترکیب میشه میتونه هر خریداری رو از خریدش منصرف کنه. سمندlx هم به دلیل بهره مندی از موتور سرطانی تنها خودرویی هستش که زیر قیمت کارخانه به فروش میرسه و تنها خودرویی که تو این وضع بازار فروش فوری داره( التماس برای خرید ).

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. اشکان

    ۵ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    پارس ماشینی هست که تو بورسه.طرفداراش زیاده.قبوله.میدونی دلیلش چیه؟ دلیلش اینه ک اکثر ایرانی ها اطلاعات فنیشون صفره و دنبال کلاس گذاشتن هستن و ماشین رو به خاطر پک و پز میخرن.در حال حاضر هیچکدوم از ماشینای داخلی با این قیمتی ک دارن میفروشن نمی ارزن.ولی تو این قیمتها خرید ال 90 به نظرم منطقی تره.مثلا برتری تندر نسبت به پارس تو این چیزاس:
    مصرف سوخت کمتر
    ایمنی بالاتر
    کیفیت بالاتر و در نتیجه استهلاک کمتر
    شتاب بهتر
    سیستم تعلیق بهتر
    جلوبندی محکمتر
    چند وقت پیش یه پارس با سرعت زد به پشت ال 90 ک پارک بود کنار خیابون.میدونین چی شد؟ پارس لوله شد ولی تندر فقط سپرش کج شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. اشکان

    ۵ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    بعدشم من یه سوال بزرگ تو ذهنمه؟ یکی لطف کنه بگه فرق پارس معمولی با پژو 405 چیه؟ پژو پارس از پژو 405 حدودا 9 میلیون گرونتره.در صورتی که به نظرم با 405 از نظر فنی یکیه.پس چرا مردم 9 میلیون اضافه تر میدن پارس میخرن؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. Ilyar

    ۵ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    اگه ال نود جرات داره بیاد بکوبه به عقب پارس اونوقت میبینی که چطور تندر لوله میشه! این مسلمه که هر ماشینی جلوشو به پشت ماشین مقابلش بزنه خرج زیادی داره چون ارتفاع عقب خودروها معمولا بلندتر هستش وچراغ ها و کاپوت ماشین عقبی به سپر ماشین جلویی میخوره.
    در ضمن فرق پارس با 405 در ظاهر زیباتر پارس امکانات و پرستیژ بیشتر و همچنین متنوع تر بودن پارس هستش.من برتریهایی که شما ذکر کردید رو قبول میکنم و حالا برتری های پارس:ظاهر زیباتر ، امکانات رفاهی و ایمنی بیشتر ، مدلهای متنوع تر ، بازار فروش بهتر، قطعات فراوانتر، شتاب ثانویه بهتر ، راحتی بیشتر ، دید عقب بهتر، قیمت مناسب تر و به صرفه تر و…که این برتریها مربوط به مدل معمولی پارس هستش و در مدل های ELX این برتری بیشتر هم میشه.قیمت کارخانه پارس حدود 35 و تندر 37 ولی قیمت بازار پارس 40 و تندر 39…در یک کلام یعنی بازار فروش بهتر.
    همچنین من قبول میکنم تمام قطعات پارس چینی و ای رانی هستش ولی تندر داران هم اینقدر نگن فرانسوی فرانسوی…چون که حدود 70 درصد قطعات تندر داخلیه و اون 30 درصد بقیه هم از سایت های تولید رنو در چین و هند و ترکیه و روسیه میاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. اشکان

    ۵ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    !اقای ایلیار تندر از جلو هم بزنه پشت پارس مطمین باش پارس لوله میشه.بدنه تندر طوری طراحی شده ک ضربات از پشت و جلو از زیر به شاسی منتقل میشه و نیروی تصادف تقسیم میشود به چندین نقطه.این از این.حالا میریم سر وقت قسمت دوم حرفات.میشه بگی چرا گفتی تجهیزات رفاهی و ایمنی پارس بیشتره؟!پارس ایمنیش پایینتره.شما چندتا اپشن ک پارس داره و تندر ای 2 فول نداره رو میشه بگی؟ بقیه فاکتورهایی ک شما گفتی تقریبا درسته.حالا به نظر شما فاکتورهایی ک من گفتم اساسی تر و مهمتره یا فاکتورهایی ک شما گفتی؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. اشکان

    ۵ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    یک بار دیگه هم بیزحمت برتری های پارس نسبت به 405 رو برا دوستان توضیح بدین؟ و سعی کنین پرداخت 9 میلیون پول اضافه تر برای پارس به جای 405 رو توجیه کنین؟ من اینو از شما میخوام؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. اشکان

    ۵ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    در ضمن تندر 60 درصد قطعاتش در حال حاضر داخلیه.40 درصد دیگه ک قطعات موتور و گیربکس هست از رومانی میاد.داچیای رومانی قطعه میزنه برا رنو.ولی سری های اول تندر ک مال سال 86 و 87 هست حدود 85 درصد قطعاتشون فرانسویه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا