ایران خودرورنو

مقایسه تندر 90 و سمند LX

مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.

فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.

سمند بهتر است یا تندر؟

نمای ظاهری:

ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده  و نافرم می نماید.

در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.

مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:

موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.

logan

در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.

در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.

tondar L90 logan

هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.

ایمنی:

ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.

samand lx

اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.

سایر نکات:

سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.

نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!

توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏سایت “پدال“‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵,۸۸۹ دیدگاه‌ها

  1. Ilyar

    ۵ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    در مورد بحث تصادف فکر نکنم شما رو بتونم قانع کنم چون شما احتمالا بدنه وانت نیسان رو هم ضعیفتر از آل نود میدونین. و اما امکانات…
    دوستان قیمت کارخانه پارس و آل نود رو در نظر داشته باشیم بعد امکانات رو مقایسه کنید:1-تندر یک کیسه هوا و پارس دو کیسه هوا 2- هردو دارای abs وebd ترمز جلو هردو دیسکی خنک شونده و عقب کاسه ای که در مدل های ELX وlx پارس عقب هم دیسکی هستش – سیستم تهویه مطبوع اتومات و دکمه های کنترلی روی فرمان و سنسور دنده عقب و سیستم صوتی پیشرفته و آینه های تاشوی برقی که در مدل های بالاتر پارس صندلی برقی هم اضافه میشه ولی تندر هیچیک از اینا رو نداره.از لحاظ امکانات تندر فقط باید با تیبا و پراید مقایسه بشه.حالا شما هر چی میخوای بازم بگو. در ضمن تفاوت های پارس با 405 رو همه مون میدونیم ولی چون پارس پرفروش ترین محصول ایران خودرو هستش ایران خودرو به خاطر سود بیشتر چند میلیون پارس رو گرانتر میفروشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۷ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (165 ديدگاه)

      عزیز من چرا انقدر شما رو نظراتت پافشاری میکنی؟
      اولا که ELXهای جدید یک کیسه هوا داره نه دو تا. دوما ال90 فول دو کیسه هوا داره، سوما ایربگ ال90 مال خودشه و مثل پارس از رو ماشین دیگه برنداشتن. چهارما برداشتن یک فرمون چرمی و یک ضبط براش گذاشتن که مردم گول بخورن و بخرن. پنجما کولرش اتوماتیک نیست عزیز. و اما ششم که اوج فاجعست موتورشه. بابا موتور 8 سوپاپ 30 سال پیش آخه چه توجیهی داره؟ اصلا شما برو فرانسه بگو پژو پارس دارم، همه یه علامت تعجب رو سرشون سبز میشه که از چه مدلی داری صحبت میکنی؟ چون این مدل وجود خارجی نداره. قطعاتشم که همش چینی و ایرانی. حالا مزیتش چیه؟ فرمون چرم و ضبط پیشرفته و صندلی برقی داره! با آب و تابم داین ازش تعریف میکنین و میخواین این قیمتای کذایی رو توجیه کنین. آخه 43 میلیون برا موتور 30 سال پیش بدم؟ یا 60 میلیون برا پارس موتور زانتیا؟؟؟؟ الان باز میای میگی صندلیاش برقیه می ارزه.
      یکم منطقی فکر کنین.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Ilyar

    ۵ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    آقا اشکان بی زحمت شما هم لطف کنید دلیل گرانتر بودن تندر رو ( البته قیمت کارخانه ای )نسبت به پارس و سمند و 206 و دیگر خودرو هارو بگید ؟ لطفاً؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. من

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (249 ديدگاه)

      اگه بشه منم جواب بدم فکر میکنم علت اینه که هنوز اکثر قطعات تندر خارجی اند و با ارز میان (از چین نه از هند و رمانی) ولی بقیه ماشینا یا از چین میان یا تولید داخلن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. اشکان

    ۶ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    اولا ک شما امکانات پارس موتور زانتیا رو اومدی با تندر مقایسه کردی.شما لطف کن امکانات پارس معمولی ک در رنج قیمتی تندر هست رو با امکانات تندر مقایسه کن.دکمه های کنترلی روی فرمان و صندلی برقی و تهویه مطبوع اتومات هیچکدوم امکاناتی نیست ک رو پارس معمولی باشه.دوما تندر در تست کرش سه ستاره ایمنی کسب کرد ک مطمین باش پارس همچین ایمنی نداره.بعدش تندر من دو ایربگ هست حالا یه مدته مثل اینکه تک ایربگ میدن بیرون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. اشکان

    ۶ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    برتری های تندر 90 نسبت به انواع سمند و پارس و 206
    جلوبندی فوق العاده محکمتر
    ایمنی بالاتر
    کیفیت بالاتر و در نتیجه استهلاک کمتر
    فضای داخلی بیشتر
    مصرف سوخت کمتر(البته مصرف تندر و انواع 206 در یک رنج هست)
    شتاب بهتر(البته پارس موتور زانتیا و تیپ 5 شتابشون از تندر بیشتره)
    در کل تندر به نظرم دو ایراد اساسی داره:
    یکی زیبایی و دیگری عدم تعادل در سر پیچ.
    البته ایرادهای جزیی هم داره از قبیل عدم دید کافی در دنده عقب، دید اینه های جانبی کافی نیست، برف پاک کن تایمر نداره و …
    البته اینا ایرادات جزیی هست.در کل مزایای تندر به معایبش میچربه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Ilyar

    ۶ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    من امکانات پارس معمولی رو گفتم.شما اول برو یه پارس صفر رو از نزدیک ببین بعد بیا نظر بده.اگه امکانات ELXرو گفته بودم که باید تندر نابود میشد. همچنین اگه شما تونستی یه تندر 90 مدل 92 و۹۳ که دو ایربگ داشته باشه رو پیدا کنی من همین الان اونو برات میخرم.
    راستی در مورد مقایسه تندر با سمندlx هم یادم رفت اینو بگم گرچه تندر بهتر از سمند هستش ولی آیا اختلاف قیمت 10 میلیونی شو نو توجیه میکنه؟ یعنی فقط کیفیت بالاتر 10 میلیون میارزه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. اشکان

    ۶ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    بعدش به نظر من پارس چندتا برتری جزیی نسبت به 405 داره ک اصلا پرداخت 9 میلیون اضافه تر برای این خودرو نسبت به 405 توجیه نداره.
    برتری های پارس نسبت به 405:
    شیشه عقب برقی
    صندلی های بهتر
    دماسنج رو داشبورد
    در ضمن بزرگترین مشکل پارس نسبت به 405 شتاب هست که 405 به راحتی پارس معمولی رو قورت میده
    بد نیست برتری های 405 رو نسبت به پارس بگیم:
    شتاب بهتر
    آیرودینامیک بهتر
    کشش در سربالایی بهتر
    مصرف کمتر
    405 دیرتر تو خرج می افته.مثلا جلوبندیش
    حالا اقای ایلیار به نظر شما خرید پارس با پرداخت 9 میلیون اضافه تر توجیه داره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. اشکان

    ۶ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    اقای ایلیار بنده خودم پارس مدل 92 خریده بودم و یه مدت داشتم.هیچکدوم از امکاناتی ک شما گفتی روش نبود.دکمه های کنترلی رو فرمان و صندلی برقی و تهویه اتومات رو من ندیدم روش.شما چرا فکر میکنی فقط خودت پارس سوار شدی؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Ilyar

    ۶ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    شما برو پارس داشبورد جدید مدل 93 رو ببین همشون امکاناتی که من گفتم رو دارن.حتی همین پارس داشبورد قدیم هم امکاناتش از تندر بیشتر چه برسه به پارس های جدید وelx.
    الان شتاب پارس ELX و حتی تندر از سراتو و کرولا اسپورتیج و تویوتا راو4 بهتره .پس حتما میفرمایید که تندر از همشون بهتره.
    در ضمن تفاوت قیمت پارس با 405 6 میلیون هستش نه میلیون و 9 میلیون تفاوت قیمت بازار هستش که البته به خاطر پرفروش بودن پارس هستش.شما خودت امکانات و ظاهر پارس رو با 405 مقایسه کن بعد حرف بزن.اگه 405 بهتره پس این همه آدم خدای نکرده عقل ندارن که پارس رو به جای 405 میخرن. شما هم اگه دوست نداری 405 بخر ما با پارس راضی هستیم.
    اون لذت رانندگی و پرستیژی که پارس داره هیچکدام از ماشین های زیر 50 میلیون ندارن. چه تندر باشه چه هر خودروی دیگه ای

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۷ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (165 ديدگاه)

      اینکه میرن به جای 405 پارس میخرن به این دلیله که عقل خیلی از مردم ما به چشمشونه. آخه موتور 8 سوپاپم لذت رانندگی داره برادر من؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. اشکان

    ۶ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    به نظرم لذت رانندگی تندر از همشون بهتره.من پارس و 405 و اکثر ماشینای این رنج رو سوار شدم.اون پارس داشبورد جدید ک شما میگی قیمتش بالای 40 تومنه و از تندر گرونتره.در ضمن من ک امکانات پارس رو با 405 مقایسه کردم.و خودم گفتم پارس یه امکانات جزیی بیشتر داره ولی گفتم اختلاف قیمتش توجیه نداره.شما هم ک چون نتونستی توجیه کنی همش داری میزنی به جاده خاکی و میگی ما پارس سوار میشیم و راضی هستیم.نمیتونی جواب منطقی بدی داداش!
    من 405 مدل 82 داشتم سری اول انژکتوری.تو شتاب هم ال 90 و پارس رو لوله میکرد.ماشین بی نهایت وحشی بود.یه زاپاس اون رو با پارسی ک شما سواری حاضر نبودم عوض کنم.پارس شما رو تو شتاب قورت میداد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Ilyar

    ۷ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    درسته پارس داشبورد جدید گرانتر هستش ولی قیمت کارخانه اش که از تندر بازم ارزونتره. الان خودتون اعتراف کردید که تندر بازار فروش خوبی نداره! یادم میاد وقتی که قبلاً ایران خودرو و سایپا بر سر تولید تندر رقابت میکردند و هرکدام محصول تولیدی اش را باکیفیت تر از دیگری میدانست ولی الان چی اصلا به دلیل ضرر و زیانش حاضر به تولید نیستند و حتی مدیر عامل ایران خودرو قبلا گفته بود که اگر تولید تندر توجیه اقتصادی نداشته باشد خط تولیدش را جمع خواهیم کرد.
    آقا علیرضا بی زحمت برو سایت ایران خودرو و به تجهیزات تندر و پارس نگاه کن و بعد نظر بده.اگه شما یه تندر فول مدل 92 و۹۳ تونستی پیدا کنی که دوتا ایربگ داشته باشه من دیگه اینجا نمیام.
    در مورد 405 های قبل 86 آقا اشکان باهات موافقم و پارس خودم هم مدل 86 بود که حدود یک ماه پیش اونو فروخنم و جک جی 5 اتومات خریدم.انصافا خوب برام کار کرد و اکثر قطعاتش هم خارجی بود ولی مدل های جدیدش دیگه آن کیفیت و دوام قبل رو نداره.پارس خودم با اینکه دوگانه سوز بود به راحتی پارس های بنزینی مدل 90 به بعد هارو میگرفت.من گفتم دلیل گرانتر بودن پارس نسبت به 405 بازار فروش هستش. اگر اختلاف قیمتشان به قول شما باید کمتر شود این بیشتر به ضرر خود 405 هست .چون در این صورت دیگر هیچکسی 405 نمیخرد.
    ولی با این شرایط باز هم پارس انتخاب بهتری نسبت به تندر هست.چون که قیمت تندر در شرایط فعلی خیلی بیربط هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Ilyar

    ۷ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    در ضمن آقا اشکان اون موقع که قیمت کارخانه ای 405 داشبورد قدیم حدود 25 میلیون و پارس داشبورد قدیم 29 میلیون بود قیمت تندر 36 میلیون بود .حالا خودتان قضاوت کنید که این توجیه میخواهد یا گرانتر بودن قیمت بازار پارس!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. اشکان

    ۷ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    دقیقا آقا علیرضا من با شما موافقم.عقل مردم ایران به چشمشونه.آخه از نظر فنی پارس با 405 چه فرق اساسی داره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. اشکان

    ۷ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    در ضمن اقای ایلیار برای اینکه توجیه بشی شما رو ارجاع میدم به چند کامنت قبلیم.اونجا برتری های تندر رو نسبت به رقبا بیان کردم ک همشون هم موارد مهمی هستن.در کل اگه یادت باشه من خودم گفتم این ماشینا هیچکدوم به این قیمتهایی ک الان دارن نمی ارزن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. اشکان

    ۷ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    من تندر خودم رو سال 87 حدود 12.6 میلیون خریدم.اون موقع پارس بود 18 تومن ک نه ایربگ داشت نه ای بی اس.
    حالا به نظر شما من سال 87 باید پارس میخریدم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Ilyar

    ۷ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    خوب منم قبلاً گفتم که تندر از پارس بهتره. ولی این قیمت بالاشو توجیه نمیکنه.انصافا قبل از گرانی خودروها قیمت تندر عالی بود و حتی من خودم به بسیاری از افراد آن زمان تندر را پیشنهاد کردم که البته همشون هم تابحال راضی بوده اند.ولی الان نه با این قیمت نمیارزه. الان به نظرم بهترین انتخاب پارس هستش که بازار فروش هم همین را نشان میدهد.حتی فروش پارس به پراید بسیار نزدیک شده و با این روند فکر کنم به زودی پراید رو هم در تولید پشت سر بگذاره.
    همچنین من نمیدونم نظرتون در مورد خودروی چینی و جک جی 5 چیه.ولی نسبت به قیمتش عالیه و همه صاحبانش هم یک رضایت کلی از خرید خود دارند. اگه یک بار سوارش بشین نظرتون عوض میشه و پی میبرید که نسبت به تندر اتومات بهتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. اشکان

    ۸ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    تندر اتومات اصلا بازار خوبی برای خرید نداره.چه نو چه دسته دوم.ولی ما ایرانی ها از بس اشغال به خوردمون دادن ک ماشین چینی ک حتی افغانی ها حاضر نیستن بخرن رو خیلی ها تو ایران میخرن و تعریف هم میکنن.واقعا جای تاسف داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Ilyar

    ۸ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    یعنی جیلی که در سراسر اروپا به فروش میرسد و 4 ستاره ایمنی از سازمان یورو انکپ دارد خودروی خیلی بی کیفیت و مزخرفی هستش. عجب…!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. اشکان

    ۸ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    دوست عزیز جیلی به خاطر این چهار ستاره ایمنی داره ک چون داره از تجربیات ولوو سوید در خودروهای خودش استفاده میکنه.آپشن های خوبی هم داره.ولی از هر کی که داره بپرسی داره از موتور و گیربکسش می ناله.در مجموع ماشینای چینی موتور و گیربکس خوبی ندارن.کره هم اگه موتورای ماشیناشو خودش تولید کنه ماشیناش دیگه دو زار نمی ارزن.مثلا همین هیوندا و کیا موتوراشون جنرال موتورز آمریکاس.خود کره تکنولوژی طراحی موتور و گیربکس در حد جهانی رو نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ilyar

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (509 ديدگاه)

      استدلال رو نگاه…یعنی تندر از سراتو و سوناتا و سانتافه و k9 بهتره.اگه این رنو خوب بود پس چرا یه دونه از ماشیناش تو آمریکا به فروش نمیرسه! لااقل مگان یا لتیتود رو میگفتی یه حرف.اخه یه خودروی بی نام و نشان رومانیایی رو چه به هیوندای و کیا!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. اشکان

    ۸ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    در ضمن من احساس میکنم دیگه پدال شده مناظره دو نفره بین من و شما !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. Ilyar

    ۹ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    با این حرفهای علمی و استدلال های کاملا منطقی شما همانطور که همه رو از اینجا پروندید ، من هم باید دیگه برم.
    نرود میخ در سنگ آهنین…!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (165 ديدگاه)

      منم به شخصه از استدلالای سراسر منطقی ایلیار که پارس رو سر تر از ال90 دونست نهایت استفاده رو بردم :)))
      پارس 100 تومنم بشه با آب و تاب میرین میخرین. یکم دیگه تلاش کنین ایرانخودرو میرسونش به این قیمت. موفق باشی دوست گرامی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. اشکان

    ۹ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    باشه اقای ایلیار شما هر جور ک دوست داری فکر کن.ما هم اگه جای دیگران رو تنگ کردیم دیگه سعی میکتیم ک نیایم اینجا!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خرمی

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من خودرو ef7سمند
      الایکس دارم درمیان خودروهای ایرانی بهترین است به دلایل زیر1 قدرت کشش درگردنه بسیار خوب است 2بدنه بسیار خوبی نسبت به سایرماشینهای ایرانی دارد3در سرپیچها بسیارخوب است4 درکل من از رانندگی با سمند ef7بسیار لذت میبرم درضمن مندرراننگی بسیار سرعتی هستم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ilyar

        ۱۰ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (509 ديدگاه)

        ولش کن بابا…اینا تندر هاشون موشکه. بزار با خودروی 100% فرانسویشون خوش باشن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  22. اشکان

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    گرچه آقای ایلیار شما بد برداشت کردی ولی من یه سوال دارم از شما؟ خودروسازی فرانسه ک یک کشور اروپایی هست و شرکت رنو ک حدود 137 ساله داره خودرو میزنه آیا با یک کشور آسیایی با سابقه سی ساله در صنعت خودروسازی قابل قیاس هست؟!کره جنوبی چند ساله داره خودرو میزنه؟ خودتم میدونی منم میدونم سابقه در خودروسازی خیلی مهمه.
    منظورم در کل این بود ک چون کره نمیتونه موتور و گیربکس خوب بزنه سفارش میده به امریکا ک براش بزنه.اگه خودش بزنه موتور وگیرببکسش در حد یه پیچ موتور فرانسه کیفیت نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. اشکان

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    منظور من به این نبود ک ال 90 از سانتافه و سراتو بهتره.مقایسه در مورد خودروهای هم قیمت منطقیه نه خودروهای با اختلاف قیمت زیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. اشکان

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    !!خودروسازی ژاپن با فرانسه قابل مقایسه و رقابت هست.کره صحبتش نیست.اون موقع ک فرانسه داشت خودرو میزد کره ای ها داشتند گوسفنداشونو میبردن چرا !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. Ilyar

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    پس خاک تو سر رنو و فرانسوی ها که با وجود گوسفند چراندن کره ای ها و سابقه بسیار کمتر ، فروش خودرو های کره ای تو دنیا بیشتر از فرانسوی هاست.درضمن هیوندای و کیا تمام موتور خودرو هاشونو خودشون تولید میکنن.البته حدود بیست سال قبل هیوندای از موتورهای میتسوبیشی استفاده میکند ولی الان نه و تمام موتور و گیربکس هاشون هم بسیار بهتر و پربازده تر از رنو و پژو هستش . نمونه اش هم لتیتود و کادنزا که با وجود برابر بودن حجم موتور ، قدرت و گشتاور و سرعت و شتاب کادنزا بسیار بالاتر و بهتر از لتیتود هستش.
    شما هم حرف هایی میزنی! انگار ما تو 137 سال پیش زندگی میکنیم که هی میگی رنو رنو!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. Ilyar

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    در ضمن ژاپنی ها بسیار جلوتر از فرانسوی ها هستن. اینو از هر کی میخوای بپرس!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. Ilyar

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    همچنین آقا اشکان در صفحات قبلی گفتی که شتاب تندر از زانتیا بهتره و شتابش 9 ثانیه هستش! میشه بگی در کدوم سیاره ( یا شاید هم کهکشانی )این شتاب رو بدست آوردی! اینقدر به اون موتور بدبخت تندر فشار نیار! بدبخت از حال میره! لول کردن ماشینت با پارس ELX کار راحتی هستش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. اشکان

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    اقای ایلیار پارس موتور زانتیا و خود زانتیا هردوتاشون تندر رو تو شاتاب لول میکنن.من کی گفتم شتاب تندر تو صفر تا صد 9 ثاتیه هست؟ من گفتم حدود 10 ثانیه هست.در ضمن من احساس میکنم شما در درک مفاهیم مشکل جدی داری!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. اشکان

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    دوست عزیز کره زیر چتر امریکا رفته و به اینجا رسیده.کره موتورهای جنرال موتورز امریکا رو رو ماشینای هیوندا و کیا میبنده.خودش یه شاطون نمیتونه با کیفبت تولید کنه.کره در صنعت قالبسازی و طراحی بدنه خیلی پیشرفت کرده ولی نه در همه زمینه ها.شما هم اینقدر از این کشور اسیایی غول نساز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. اشکان

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    این قضیه ک فروش خودروهای کره ای از فرانسوی بیشتر شده فقط مربوط به دوسال اخیره.قبلا اسمی ازشون نبود.در سال 2013 ده خودروساز ک بیشترین میزان فروش رو داشتن معرفی شدن:
    اولی تویوتا ژاپن
    دومی فلکس واگن آلمان
    .
    .
    .ششم هیوندا
    .
    هشتم کیا
    .
    دهم رنو فرانسه
    در ضمن فروش بیشتر یک خودرو دلیل بر بهتر بودن آن نیست.فاکتورهای قیمت و امکانات و خیلی عوامل دیگه در میزان فروش تاثیر گذارن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا