ایران خودرورنو

مقایسه تندر 90 و سمند LX

مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.

فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.

سمند بهتر است یا تندر؟

نمای ظاهری:

ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده  و نافرم می نماید.

در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.

مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:

موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.

logan

در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.

در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.

tondar L90 logan

هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.

ایمنی:

ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.

samand lx

اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.

سایر نکات:

سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.

نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!

توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏سایت “پدال“‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵,۸۸۹ دیدگاه‌ها

  1. علیرضا

    ۲ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (165 ديدگاه)

    آقای aria‌ یا همون ef7 و Ilyar ! سعی نکن مشکلات سمند ef7 رو تحت پوشش چندین کاربر خیالی، حل شده جلوه بدی. ما هم دوست داریم این مشکلات حل بشه. اما تشویق مردم با اکانتهای خیالی به خرید این ماشین در حال حاضر خیانته به مردم. بهتره کسی که میخواد ef7 بگیره به فروم تیونینگ تاک و سایر فرومهای معتبر مثل فروم همین پدال مراجعه کنه و اونجا از کاربرای رجیستر شده که واقعین و سمند ef7 دارن پرس و جو کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ilyar

      ۲ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (509 ديدگاه)

      اولا من حاضرم قسم بخورم که هیچوقت با چند سیستم دیگه نیومدم که یا از ماشینم تعریف کنم و یا از ماشین دیگه ای بد بگم.اون منفی و مثبت هارو هم واسه این گفتم که یه بار همین که شما تشریف فرما شدی من یه باره ده تا منفی خوردم.! نه شما نه اشکان نه آریا نه هیچکس دیگه رو هم نمیشناسم .پس بیخود بحث رو عوض نکن. چون حتی اگه یک میلیون تندر هم تولید میشد بازم همه میرفتن پارس رو میخریدن چون که تو این گرونی همه میخوان تو پولشون صرفه جویی کنن.
      در ضمن همین الان تو خیابان های اردبیل بودم که به وضوح دیدم که هر ده تا پارس که دیده میشد یه دونه تندر هم به زور پیداش نمیشه.
      شما نمیخواد برتری پارس رو قبول کنی واسه همین هم میای بحث رو عوض میکنی! :-)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Ilyar

    ۲ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    در ضمن تو کامنت قبلیم که در جواب اشکان و تعویض قطعات و استهلاک ماشینم بود. همه چیز رو راست گفتم. البته اینو یه کسی که پارس داشته باشه میتونه بفهمه و تایید کنه نه کسی که از هر در و دیواری میاد تا از یه ماشین به درد نخور تعریف کنه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۲ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (165 ديدگاه)

      تندر به درد نخوره؟ عجب.
      شما جواب منو بده و اگه تونستی جواب منطقی بدی منم قبول میکنم که تندر به درد نخوره: ماشینی که بیش از 3 میلیون دستگاه تولید شده و میشه و تو 35 کشور به فروش رفته و میره چجوری شده به درد نخور؟
      اگه بتونی این سوالو جواب بدی خیلی از مشکلاتت با تندرو میتونی حل کنی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علیرضا

        ۲ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (165 ديدگاه)

        آقا ما دو مدل پارس داشتیم و من رو هوا حرف نمیزنم. اما پارس موتور زانتیا واقعا اون ایرادات رو داشت. من بارها گفتم که رو هوا حرف نمیزنم. پارس موتور معمولیم سال 88 داشتیم که کاری نداشت. اما اونم اتاقش به سر و صدا افتاد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. Ilyar

    ۲ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    همچنین به گفته سردبیر یه بار دیگه نگاه کن…شما اونو نامه قربانت شوم برای خودت تلقی کردی.
    همانطور که دشمنی من با تندر طبق گفته شما واضحه ، دشمنی شما هم با خانواده پژو پارس که پرفروش ترین خودروی بالای 20 میلیون هستش هم کاملا واضحه! :-)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مک میسل

      ۲ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      ببین ایلیار،ما داریم اون چیزی که ازش تجربه داریم و از چند تا کار بلد پرسیدیم رو به همه میگیم.
      مثل تو هم رو پارس تعصب نداریم.
      من با سردبیر درباره ی شما صحبت کردم و سعی میکنم که از این به بعد سعی کنم نسبت به کامنت های شما خودم رو اروم نگه دارم.
      قابل توجه وی:
      سمند های ای اف 7 مدلای92-91 (به علت ECUهای مفت چینی که ایرانخودرو مینداخت روشون)منتقدان زیادی دارن.
      همین پسر خاله من:
      یه سمند1800 مدل88داشت فروخت رفت ای اف 7 اول91 خرید،به صورت فجیحی ازش ناراضی بود.به علت:
      به علت اینکه کامپیوتری که روش بود،قاطی میکرد و تنظیم موتور رو به هم میریخت در نتیجه مصرف سوختش شد صدی 14-15 لیتر تو جاده و
      موتور ریپ میزد
      و
      یک بار ماشین به صورت خیلی بد خراب شده بود
      طوریکه وقتی ماشین رو استارت زده و گاز میدادید،ماشین خاموش میشد(نکته جالبش این بود که ماشین به صورت درجا کار میکرد!!!)
      بعد اینکه گفتند پمپ بنزین ماشین خراب بوده،حدود70-80 هزار تومان خرج ورداشت و بعد1سال و نیم(مرداد 92) اون ماشینو فروخت و یک 405 خرید که اون رو هم تا اخر92 داشت.
      سپس،در اردیبهشت سال93 یک سمند ای اف سون پایه گاز سوز را خریداری کرده
      و بجز یک بار که دنده لق میزد که با تعویض صفحه دنده و صفحه کلاچ در کیلومتر50000 درست شد هیچ مشکلی را مشاهده نکرده و الان هم با سرخوشی و با خودروی خود در قزوین به سر می برد:)
      (ایران&المان)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ilyar

        ۲ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (509 ديدگاه)

        داداش من با کامنتت کاملا موافقم و حرفم با شما نیست.بالاخره هرکسی ماشین خودشو دوست داره و روش تعصب داره.
        ولی این آقا طوری حرف میزنه که انگار ما تابحال اصلا سوار هیچ ماشینی نشدیم.
        Ef7 ها تا اوایل 90 خوب بودند ولی بعد 90 مشکلات زیادی مثل سرسیلندر و اویل ماژول و خرابی سنسور ها بوند ولی طبق شنیده هام انگار در مدل های اکثر مشکلات اش رو برطرف کردن و با توجه به قیمت مناسب انتخاب خوبی هستش.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Ilyar

        ۲ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (509 ديدگاه)

        در ضمن نمیتونه دلیل منطقی برای حرفاش بیاره بعدش فورا تهمت میزنه که شما با چندتا نام کاربری دیگه اینجا میای! مگه تو علم غیب داری که فورا قضاوت میکنی!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. علیرضا

          ۲ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (165 ديدگاه)

          لطف کن یک مورد از کامنتای منو بیار که من دلیل غیر منطقی برای حرفام داشته باشم، نه فقط راجع به پارس، راجع به هر ماشینی که صحبت کردم و فکر میکنی بی منطق بوده اینجا رو به رو کن.
          آقا هرکس فکر میکنه که من تو کامنتی بی منطق بودم لطفا اینجا بگه.
          شما یه دفعه این کارو با جک سوارا کردی و خودتم اعتراف کردی، الانم که ef7. هرکس باشه با دیدن این حجم از ef7 دوستان یهویی، و نیز وجود داشتن اون سابقه از شما این نتیجه رو میگیره.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. علی

        ۲ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (255 ديدگاه)

        مک میسل جان من یه مسعله ای برام پیش اومده چرا بعضی ها کار کرد ماشین هاشو بالاست مثلا من تیانا خودم رو ١/۵ ماه است تحویل گرفتم هر روزم تو شیرازم با ماشین هستم ولی کار کرد ماشینم الان ٢٠٠٠کیلو متر است ولی ادم کارکرد بعضی از ماشین ها رو میبینه فکر مینه کیلو مترش خراب است مثلا همین قوم شما و یا مثلا امروز رفتم یه هیوندا النترا مال پسر خالم رو پشتش نشتم بعد سه ماه که خرید کار کردش ٣٠هزارتا یه چیزی کمتر بود.
        حالا به نظر شما دوستان امکان داره کیلو متر شماره ماشین ها خراب باشه!!؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مک میسل

          ۳ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (2707 ديدگاه)

          علی جان،ببین،این کیلومتر شمارای ماشین،الکی که که نیست!
          خراب هم نیست!
          حتما اون ماشین بیشتر کار کرده،یا اون شخص بیشتر باهاش رفت و امد داره…
          همین پسر خالم که عرض فرمودم،هر روز،مسیر تهران-قزوین رو 2-3بار میره….
          برای همینه که ماشین کارکردش میره بالا….
          مثلا همین پژو2000ما،136هزار تا کار کرده،برای اینکه باهاش زیاد کار نمیکنیم،مدلش هم مال74 هست.
          ولی سمند دوست بابام با اینکه مدل83 هست،حدود250هزار تا کار کرده،برای اینکه هر ماه با ماشینش گاز میداده میرفته سلماس،لباس بار بزنه تو ماشینش بیاره،خب این معلومه که ماشین بیشتر کارمیکنه!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      4. علیرضا

        ۲ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (165 ديدگاه)

        مک میسل جان بابت گفتن تجارب عینی یا شنیده شده ممنون. استفاده کردیم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مک میسل

          ۴ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (2707 ديدگاه)

          علیرضا جان،اسم کوچک من کسرا یا همون کسری است.(ی،الف خونده میشه)

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. اشکان

    ۲ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    اقای ایلیار اخه یهو این همه ef7 سوار از کجا پیداشون شد؟!
    همه هم راجع به استهلاک و خرابی ماشینشون صحبت کردن
    اخه این تابلو بازی ها به چه معنیه؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Ilyar

    ۲ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    مشکلات تندر رو من هزار بار گفتم ولی فقط اینو میگم که مشکلات تندر فنی و ساختاری هستش ولی مشکلات پارس مونتاژی و سهل انگاری ایران خودرو نمونه اش هم به صدا افتادن اتاق پارس در برابر عدم تعادل تندر.
    در مورد منطق شما هم بگم که بی زحمت رجوع کن به کامنت ها و ویدیو های آقا شهاب تو تیونینگ تاک و آپارات که ایشون به مدت چندین و چندسال و چند بار پارس ELX داشتن تا بدونی که بی زحمت همه رو …فرض نکن. چون که گیربکس و دیسک و صفحه و ترمز های پارس ELX نقطه قوتشه و همین ها باعث مشهور شدن پارس ELX در بازار شده ولی شما حرف های انحرافی و غیر منطقی میزنی.
    نمونه دیگری از منطق شما آینه که گفتی در 0 تا 100 405 به اندازه 30 متر فاصله میندازه که این کار حتی برای زانتیا هم سخته چه برسه به 405 که موتورش با پارس یکیه.
    در ضمن چطور میشه که 405 tu5 عالی باشه ولی پارس tu5 اشغال!
    در مورد پارس LX هم شما چندین و چند بار حرف بی پایه و اساس در موردش زدی که خودت هم خوب میدونی از قبیل شتاب و…
    نظرات شما درباره پارس بیشتر از روی غرض و تعصب هستش وگرنه یک ماشین این همه جای بحث و جدل نداره.
    پس شما هم بی زحمت در مورد ماشین هایی که نداشتی نطر نده. ..چه پارس چه 405 چه جیلی چه جک و چه هر ماشین دیگه ای! :-)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مک میسل

      ۴ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      405 و پارس موتور تی یو5 ها خوب نیستن،در حوزه تی یو 5 ها فقط206 و رانا ها خوبن،چون وزنشون نسبت به405 وپارس کمتره و موتور1600 تی یو 5 نمیتونه 405 و پرشیا رو بکشه،
      موتور تی یو5 به خاطر حجم کمش فقط رو206 و رانا جواب داده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. amir

    ۳ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اقا سلام ب همگی من هر دو ماشینو داشتم هم سمند هم تندر اما ازنظر من سمند از هر لحاضی از تندر بهتره شما هیچ وقت نمیتونی یه سمند مدل88 رو با یه تندر مدل 88 مقایسه کنی چون واضحه که سمند خیلی بهتر مونده این حرفایی ک هم میزنم میتونم ثابت کنم از نظر من امکانات و اپشنی سمند دارهیچ ماشین ایرانی نداره من که الان سمند ال ایکس دارم خیلی هم ازش راضیم با هر ماشین ایرانی هم که مقایسش کردم سر بوده……..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۳ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام امیر خان بنده هم تجربه شما رو داشته ولی نظر بنده 180 درجه با نظر شما متفاوته کسی که تجربه تندر رو داشته باشه به هیچ وجه حاضر نیست سوار ماشینی چون سمند بشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. amir

      ۶ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام ب همه سسلاماشکان جان شما گفتی بگم از چ لحاض سمند بهتر از ال90 اره از همین لحاضایی ک گفتی بهتره مثلا کیفیت اره خو کیفیت سمند بهتره اپشن سمند هم بیشتره و هز لحاض اپشن سمندهی فول ال90هیچه شما شتادرنظر نگیر چون باهم فرقی نمیکنن یک صدم پانیه فرقشونه ک تو سرعت بالا مپلا سرعت 60 ب بالا سمند ال 90 میگیره مصرف سوخت سمند تو شهر بیشتر از ال90 اما توجاده فک میکنم مث همن در صورتی ک راحتی و اطمینانی ک سمند داره ال 90 ندارههم چنین سرعت بیشتر سمند نسبت ب ال90 جلوبندی هم ک گفتی باید بدونی ک سمند خیلی از ال90 سنگین ترهو فشار بیشتری رو ماشینه اگه ال90 هم وزن سمندو داشته باشه هیچ وقت جلوبندیش هم ب سمند نمیرسه بعدم سمند سابقش خیلی از ال90 بیشتره و قدیمی تره همین ال90 هیچ وقت نمیتونه ب اندازه ی سابقه سسمند عمر کنه هرجایی از حرفام ک فکرکردید ی چیزی گفتم بگید چون میتونم حرفامو ثابت کنم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. اشکان

    ۳ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    اقا امیر میشه بگی از چه لحاظی بهتره؟
    کیفیت؟ شتاب؟ مصرف سوخت؟ جلوبندی؟ و…
    ما خوشحال میشیم بدونیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ilyar

      ۳ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (509 ديدگاه)

      میشه بگی تندر از چه لحاظ بهتره!
      طراحی، امکانات، شتاب ثانویه، قیمت ، قطعات و تعمیرات، هندلینگ و پایداری و سواری، ارگونومی ، راحتی و…
      ما هم خوشحال میشیم اینو بدونیم! :-)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ilyar

        ۳ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (509 ديدگاه)

        آقا اشکان شما گفتی که کسانی که تندر دارن ماشینشونو جز با یک ماشین مدل بالا عوض نمیکنن! من حاضرم چندین و چند نفر فقط توی این سایت هستن رو بگم که قبلاً تندر داشتن و رفتن سمندlx و پارس و جک جی 5 خریدن. !

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. اشکان

    ۳ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    میخوای بدونی؟ هزاران بار گفتیم برای هزار و یکمین بار:
    برتری های تندر 90 نسبت به سمند:
    شتاب بهتر
    مصرف سوخت کمتر
    کیفیت بالاتر و در نتیجه استهلاک کمتر
    جلوبندی محکمتر
    فضای داخلی و صندوق عقب بیشتر
    راحتی بیشتر
    ایمنی بالاتر
    سیستم تعلیق بهتر
    و…
    حالا شما بگو؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. اشکان

    ۳ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    حجم صندوق عقب چند خودرو:
    لیفان 620 610 لیتر
    مگان 520 لیتر
    لوگان 510 لیتر
    سمند 500 لیتر
    پژو 405 480 لیتر
    پژو پارس 470 لیتر
    ریو 440 لیتر
    206 صندوقدار 400 لیتر
    206 هاچبک 245 لیتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۳ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (255 ديدگاه)

      اشکان جان مطمعنی حجم صندوق لیفان از مگان بیشتر است چون من مگان داشتم قبلا و همیشه و همه جا از صندوقعقب بزرگش میگفتم البیته جیلی که داشتم صندوق عقب بزرگ خوبی داشت.
      ولی صندوق عقب میخوای مال تیانا حالا اگر تونستم عکس ا ز حجم صندوقش براتون میفرسم.واقعا عالی است.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. Ilyar

    ۳ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    شتاب سمند ef7 بهتره. درسته تندر فضای داخلی بزرگتری داره ولی به خاطر داخل مینی بوسی اصلا راحتی نداره. صندوق عقبش هم درسته از پارس بزرگتره ولی در عوض باعث شده که عقب خودرو به طور غیر معقولی بالاتر باشه و دید عقب رو شدیدا کاهش بده. در مورد ایمنی هم تمامی سمند ها دو کیسه هوا همراه با abs وebd و بدنه قطور تر دارن که ایمنی شو افزایش میده . همچنین هندلینگ و پایداری سمند به مراتب از تندر بهتره. در ضمن همان موارد با قیمت زیر 30 میلیونی اش که ترکیب میشه گزینه خوبی رو نسبت به رقیباش به عمل میاره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Ilyar

    ۳ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    شتاب اکثر ماشین ها با آنچه توسط کارخانه اعلام شده فرق داره. نمونه اش چندتا که توسط مجلات معتبر خودرویی آزمایش شده یا ویدیو هاش تو آپارات موجوده:
    سمند ef7 بنزینی
    کارخانه:12 ثانیه تست شده :11 ثانیه
    پارس tu5
    کارخانه:13/2 ثانیه تست شده:11/5 ثانیه
    پارس بنزینی xu7یورو4
    کارخانه :11 ثانیه تست شده : 13 ثانیه
    جیلی امگرند 7
    کارخانه : 12 ثانیه تست شده : 9/5 ثانیه
    تندر 90
    کارخانه:10/2 ثانیه تست شده : 11/5 ثانیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آریو

      ۲۵ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (20 ديدگاه)

      جیلی امگراند تست شده کمترین زمان بدست آمده 14 ثانیه است.در تهران و توسط مجله ماشین 15ثانیه بدست اومده.مکان تست و شرایط شیب جاده باید گفته بشه.مثلا شتاب یک ماشین با یک نوع بنزین در تهران 2تا 3ثانیه بیشتر از شمال هست بدلیل اینکه شمال سطح در یا هست و فشار هوا بیشتر در نتیجه ماشینها پرشتابتر میشوند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. محمد

      ۲۹ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من خودم سمند پارس امتحان کردم پارس 12.5 سمند 12.9 البته موتور معمولی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. اشکان

    ۴ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    علی اقا لیفان دو مدل داره یکی لیفان 520 هست ک حجمش کمتره.اونی ک من نوشتم اون مدلی هست ک صندوق عقب بزرگتری داره مثل ام وی ام 530

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۴ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (255 ديدگاه)

      ممنون اشکان جان

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. یه پسر

        ۷ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (1135 ديدگاه)

        من بار اولی که صندوق عقب 620 رو دیدم فک کردم توهم زدم مث آلیس در سرزمین عجایب یه شهر اون تو جا می شد

        البته اینو در مقایسه با سمند و ال 90 می گم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  13. اشکان

    ۴ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    اقای ایلیار این اعداد فک کنم تست شده توسط خودت باشه.
    ماشین با ماشین فرق میکنه.مثلا من چون به ماشینم خیلی خوب میررسم ماشینم خیلی سر حال و هاره.من تو رنج قیمت لوگان به جز 206 تیپ 5 و پارس elx موتور قدیم همه ماشینا رو با لوگانم تو شتاب لول میکنم.حاضرم باتمام اون سمندا و … تست بندازم و لولشون کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. اشکان

    ۴ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    علی اقا مال تیانا نمیدونی چند لیتره؟ من این اعداد رو از سایت ایران خودرو و… در اوردم.البته صندوق مگان بزرگه و اینو همه میدونن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۴ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (255 ديدگاه)

      مال جیلی امگرند سدان من داخل دفترچه زده بود ۶٨٠فکر کنم تیانا هم همین قدر باشه حالا امشب داخل دفترچه ماشین رو میرم خونه نگاه میکنم به طور دقیق بهتون اعلام میکنم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. Ilyar

    ۴ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    از خودم درنیاوردم شتاب جیلی توسط هفته نامه خودرو امروز ، پارس tu5 توسط سایت دنده 6 ، شتاب تندر توسط مجله ماشین ( که حتی یکبار 14 ثانیه توسط دستگاه مخصوص اندازه گیری کرده بودند. )شتاب پارس معمولی و سمند ef7 هم در سایت آپارات چندتا کلیپ داره.در ضمن برو به درگ های سمند ef7 با تندر نگاه کن .تو همشون سمند ef7 اول شده( البته مدل بنزینی )در ضمن تو فیلم درگ تندر و رانا توسط سایت خودرو بانک رانا اول شده بود.
    در ضمن 206 تیپ 5 های جدید اصلا راه برو نیستن و با پارس معمولی هم میتونی ازش جلو بیفتی فقط و فقط به خاطر ecu های جدید و پدال گاز برقی 206!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۴ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (255 ديدگاه)

      ایلیار جان به نظر من بهتره بری فیلم خودرو بانک رو یک بار دیگه ببینی چون تندر اول شد هم تو درگ هم تو شتاب.البته من خودم طرفدار خودرو های ملی هستم ولی دیگه تندر هم انقدر بدبخت نیست که از رانا ببازه.
      ولی به نظر من شما که جک دارید دیگه نباید برای بعضی ماشین ها انقدر خودتون به اب و اتیش بزنید.مثلا الان شما گفتید شتاب جیلی ٩/۵است ولی من خودم هم جیلی سدان داشتم هم امگرند x7شتاب سدان کمتر از ١١ثانیه نبود و امگرند x7با فابلیت تیپ ترونیک من زمان ١١/٧به دست اوردم ولی قرار نیست که دیگه همه جا از ماشین های قبلیم دفاع کنم مثلا الان تیانا من با حالت اسپرت من ٩/٨باهاش به دست اوردم ولی گروه خودرو بانک ١٠/٨به دست اورده من که دیگه نمیتونم برم بگم شما ها اشتباه محاسبه کرده اید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مک میسل

        ۴ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        بذار حالا من چند تا از اون شتابایی که تو اپارات فیلمش موجوده و تو سایتایی از جمله دنده 6و… رو هم به رخ بکشم:
        ال90-مدل88—-11.5ثانیه
        پارس ای ال ایکس-مدل91—–9.5ثانیه
        زانتیا موتور1800-مدل86—–9.5ثانیه
        پارس موتور معمولی—مدل88—–11ثانیه
        405موتور معمولی—-مدل85—–(ماشین یکذره تیون شده بود)10ثانیه
        و همینطور ال90—مدل90—-11ثانیه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  16. Ilyar

    ۴ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    من شتاب پارس tu5 رو طبق سایت دنده 6 گفتم که گفته بود نسبت به پارس موتور معمولی برتره. اون 13 ثانیه رو ایران خودرو برای فریب عوام گذاشته تا به نوعی قدیمی تر بودن موتور xu7 رو توجیه کنه. درگ پارس tu5 با 405 مدل 83 کمی تقویت شده تو آپارات موجوده که تا 160 تا پارس جلوتر بود.
    تندر خیلی سرحال باشه و خوب دنده بده فوقش از رانا تا 120 تا جلویه.
    من شتاب جیلی رو البتهec7 نه امگرند 7 ها رو که توسط هفته نامه خودرو امروز در شماره ویژه نوروزش مورد بررسی یکسال قرار داده بود در بهترین حالت 9/5 ثانیه بدست آورده بودند.
    البته شتاب به نوع بنزین ، دمای هوا ، سرحال بودن ماشین ارتفاع از سطح دریا و…بستگی داره که همشون ممکنه باعث بشه اعداد مختلفی براش بیاد.
    در ضمن علی آقا شرمنده دیگه جک تو دستم نیست فعلا با پارس این ور و اون ور میرم تا بعد از تحویل 405 هردو تا رو بفروشم و یه پارس موتور زانتیا( البته اگه تونستم بخرم )مدل 92 بخرم.
    عدد های بالایی توسط مک میسل رو هم کاملاً تایید میکنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۴ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (255 ديدگاه)

      ایلیار چی شده نکنه فروختیش!؟
      چرا!؟
      خوب پارس چرا میخوای بخری عامو بیا یه ماشین ۶٠_٧٠وردار دیگه زشته بر گردی به عقب .
      من خودم ازرا گرانجور رو که فروختم اومدم ام جی ۵۵٠خریدم بعد ام جی ۶ بعد هم جیلی امگرند ec7و بعدشم امگرندx7تو ایون چن مدت همه اقوام مسخرم میکردن میگفتن ازرا کجا اینها که تو داری میخری کجا که دیگه مجبور شدم یه جک j5برای خانمم بخرم و خودمم حواله تیانا خریدم البته جک رو قبل تیانا فروختم و حالا تیانا رو فقط دارم ولی حالا فهمیدم ادم مثل من که هم دلالی میکنه هم طبابت باید یه ماشین ثابت داشته باشه و با بقیشون این کارو بکنه .و چون من از اونجایی که دوست ندارم فحش و دعای بد مردم پشتسرم باشه دیگهقید معامله با سود بالا رو زدم و دارم راحت زندگی مو میکنم.
      ولی اگر میخوای وارد بازار دلالی شو بدون که پولش برکت نداره این رو به شخصه تجربه کردم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. اشکان

    ۴ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    ممنون علی اقا
    این اقای ایلیار رو باید به حال خودش رها کرد.بذار تو عوالم خودش باشه
    تندر تو سایت خورده شتاب صفر تا صد 10.2 ثانیه
    البته تندر با موتور 1600 نه با موتور 1400 ک خارج از ایران وجود داره.البته مدل 1600 هم در خارج از ایران وجود داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۴ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (255 ديدگاه)

      اشکان جان من طرفدار حرف حق هستم ولا غیر وگرنه دوستمون ایلیار هم درست میگن سمند های ٩٣مشکلشون حل شده .درسته من ماشین ایرانی تا حالا نداشتم ونمیدونم اصلا چه جوری هستن ولی اخبار دقیق همه چی رو دارم چون دوست خودم نمایشگاه ماشین داره و هر چند روز یک بار همه اطلاعات رو بهم میده .
      من ادم هستم که الان اگر یکی بیاد بگه تیانا ٩٣یعنی اخرین سریتولیدی تا به امروز ،،،دست من است ١۶٠_١۶۵قیمت روش میگزارند نمی ارزه من قبول دارم چون من خودم با چهار ماه تاخیر ١٣٧پام در اومد. و لی چه کنیم که ما ایرانی ها تا قیمت یه چیز میره بالا خوشحال میشیم ولی این طرز فکر اشتباه است و دلیشم هممون میدونم.
      سعی کنید با هم یکی و برادر شویم تا اینگونه ماشین ها رو با چند برابر قیمت واقعیشون بهمون بدن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مک میسل

        ۴ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        سعی کنید با هم یکی و برادر شویم تا اینگونه ماشین ها رو با چند برابر قیمت واقعیشون بهمون بدن.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        یه بار دیگه جملتو بخون!!!!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. علی

          ۵ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (255 ديدگاه)

          منظورم ندن بود.شما ببخش

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. مک میسل

      ۴ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      اشکان جان دیگه زیاد تند نرو!!!
      لوگان خیلی سر حال باشه10.5 میزنه!!!
      تندر 90-مدل90—11ثانیه رو زده!نه10.2!!!!!!
      فیلمش تو اپارات موجوده…
      حالا اگر ال ممد خیلی تمیز باشه و مدل نو باشه 10.5 حداکثر میزنه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. همایون

        ۴ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        مک میسل جان لینک زیر رو در مورد شتاب ببینید :
        http://www.carnp.com/fa/news/1602

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مک میسل

          ۵ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (2707 ديدگاه)

          من با2000 خودمون(پدرم) همه ماشینای زیر40تومن(بجز پرشیا ای ال ایکس که واقعا موتور عالی داره و فقط اشکالش پر استهلاک بودن و کیفیت قطعات پایینشه)رو سوسک میکنم….
          صفر تا صد هم 9.5 رو زدم.
          الان در اپارات مورد جستجو بودم دیدم که ال90،شتاب10ثانیه رو هم زده.
          ولی هیچی از ال90 ندونم میدونم که موتور داچیایی ها،نمیتونن شتاب زیر10بزنن.راستی دوستان،نظرتون در مورد دنا چیه؟ایا دنا ماشین خوبی در میاد؟؟؟؟
          اخه یدونه ثبت نام کردم برای مهر ماه مورد تحویلش بود الان حتی مورد تحویل تیرشم ندادن!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. علیرضا

        ۶ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (165 ديدگاه)

        بهت حق میدم کسری جان. شخصا احتمالا تندر رو امتحان نکردی که فکر میکنی بالای 10 ثانیه میره. رسیدن به شتاب زیر 10 ثانیه با ال90 میسره اما قبول دارم کار سختیه و نباید خیلی دور موتور رو تا تهش برد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مک میسل

          ۸ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (2707 ديدگاه)

          چرا اشکان جان یه بار امتحان کردم،ولی نه0-100 رو!
          من که توش نشستم،نشون میداد که ماشین خوب و با کیفیتیه.
          ماشلله کله ی مبارک هم تا سقف حدود30سانت فاصله داشت!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  18. اشکان

    ۴ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    اقا کسری میخوای بشینی تو لوگان من و عدد صفر تا صد زیر ده ثانیه رو بخونی؟من چند بار صفر تا صد گرفتم 9.8 ثانیه بهترینش بود.مال من مدل 87 هست ک موتور و گیربکس پلمپ فرانسه روشه.مدلای بعد 88 موتور و گیربکس داچیای رومانی روشون هست ک مونتاژ خود مگا موتوره.
    البته لوگان یه بدی داره اینه ک پنج نفر توش بشینن شتابش به صورت محسوسی افت میکنه
    من شمع و صافی بنزین و فیلتر هوا و روغن رو زود به زود عوض میکنم و ماشینم هاره و پرشتاب

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ilyar

      ۵ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (509 ديدگاه)

      قربون این آدم هاییم که فکر میکنن با تعویض به موقع فیلتر هوا و روغن شتاب ماشینشون افزایش پیدا میکنه. طرف میره رو ماشینش فیلتر اسپرت و شمع سوزنی و.. میندازه شتابش به زور 1 ثانیه بهتر میشه این آقا میگه با تندر زیر 10 ثانیه میزنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مک میسل

        ۵ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        دوستان،به نظر من صافی بنزین و شمع تاثیری در شتاب نداره
        فیلتر هوا و روغن شاید یکم
        ولی اونی که از همه مهمتره تنظیم موتوره.
        تنظیم موتور ماه به ماه موجب میشه که موتور قدرتش بیشتر بشه،مصرف سوخت کاهش پیدا کنه و در نتیجه،سرعت و شتاب ماشین بره بالا…
        میخوام فردا ماشین رو تست کنم تو یه جا(یه شهرکی که هیشگی توش نیست)
        ببینم میتونم شتاب زیر9.5بزنم یا نه…

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مک میسل

          ۸ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (2707 ديدگاه)

          خب تست کردیم ولی نتونستیم به عددی بهتر از10.4دست پیدا کنیم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  19. Ilyar

    ۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    علی آقا نفروختمش …ماشین مال پدرمه.اینو واسه بعضی دلایل که به بعضی از افراد همین سایت مربوطه با نام خودم البته گفتم. البته جک کاملا تو دست خودم بوده و بیچاره هم به اصرار من خریده ولی با عرض معذرت توان من در حد همون مدل دستی جکه.
    اون دوره دلالی هم گذشت الان ماشین های تو بورسی مثل پارس و پراید هم به زور به فروش میرن.
    این آقا اشکان هم متاسفانه در مورد تندر نظرات خوبی میده ولی ادعاش در مورد ماشین هایی که نداشته بیش از حد زیاده. در ضمن اکثرا بر اساس تئوری نظر میده تا عملی.بدون اینکه حتی به بار سوار ماشینی شده باشه. همچنین کافیه یه حرف اشتباه بگی تا ازت هزار جور ایراد درست کنه.
    اون سایت هم غلط کرده زده 10/2 ثانیه… بعضی از 405 های سفارشی مدل 85 تا 87 که گیربکس زانتیا دارن به راحتی آب خوردن تندر رو لوله میکنن.تندر فوقش تا 120 خوبه. بعدش خیلی لاک پشتی هستش. همین عدد شتاب الکی باعث شده بعضی تندر سواران ادعا های جالبی داشته باشن از جمله زدن سانتافه 3500 …
    مک میسل یا آقا کسری دیدی پارس ELX 9ثانیه رو میزنه. اون پارس ELX مدل 91 های چینی بوده 9/5 زده اگه مدل 86 یا 85 باشه راحت 9 رو میزنه.
    پارس tu5 هم درسته کشش کمی داره ولی در عوض شتاب خوبی داره.( درست مثل اوانته )و صد البته هر چی هم که باشه بالاخره از موتور قدیمی xu7 بهتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مک میسل

      ۵ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      اره درسته،پرشیا ای ال ایکس از لحاظ موتور واقعا خودروی خوبیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ilyar

        ۶ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (509 ديدگاه)

        آاااااا. ..داداش فولکس واگن پرچمش بالاست….راستی یه فیلمی هم بگیر از ماشینت!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مک میسل

          ۸ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (2707 ديدگاه)

          چشم.البته فیلم که نمیتونم از ماشین بگیرم بذارم اینترنت چون سرعت حلزونیه اینترنتم.
          ولی عکس گرفتم چشم میذارم.
          البته چون دیگه ماشین پیر شده دیگه بهش فشار زیادی نمیارم.
          برای همینه که دیگه زیر10 نمیتونم باهاش شتاب گیری کنم!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  20. علیرضا

    ۶ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (165 ديدگاه)

    صفر تا 100 تندر 9.6 ثانیه، سپس 0-180 در 36 ثانیه :
    http://www.aparat.com/v/18UDw

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. علیرضا

    ۶ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (165 ديدگاه)

    یاد اون دورانی که 206 تیپ 5 با ای سی یو 7.4.4 داشتیم بخیر. تنها ماشینی که تو این رنج بیشتر از ال90 قبولش دارم فقط تیپ 5 اونم 7.4.4 هست. هیولایی بود. بقیه ماشینا تکنولوژیشون الان دیگه خیلی قدیمیه و حسابی ایرانیزه و چینیزه شدن!
    الان من رانا رو هم دوست دارم. سریای اولش بهترم هستن. اما همین صفراشونم ماشینای خوبین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. علیرضا

    ۶ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (165 ديدگاه)

    اینم فیلم مقایسه چندین ماشین با همدیگه. 5 بارم از چند ال 90 تست شتاب میذاره که 1 بار 9 ثانیه زدن، دو بار 9.5 ثانیه زدن، دو بار هم 10 ثانیه زدن. ال90 ها متفاوت بودن.
    http://www.aparat.com/v/Yp0ot

    لینک دیگه ای هم در بالا گذاشتم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. تندر 90 مدرنیزه با كیفیت تر از آب در آمد

    ۶ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    رشین خودرو: شهرت تندر 90 در جهان به اقتصادی بودن آن است چرا که قیمت مناسب، مصرف پایین و لوازم یدکی ارزان، استفاده از آن را برای قشر متوسط جامعه آسان می کند.
    به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، در ایران نیز هرچند به دلیل بالا بودن قیمت تمامی خودروها قشر متوسط رفته رفته قدرت خرید خودرو را از دست می دهد اما باز هم به عنوان خودرویی با کیفیت و مقرون به صرفه بین مردم شناخته می شود.
    این خودرو چنان در دل مشتریان جا باز کرده که با وجود طراحی اتاق نه چندان زیبا، کمتر مصرف کننده ای را می توان یافت که با استفاده از ال90 ساز نارضایتی کوک کند. اختصاص 730 امتیاز به این خودرو در سال 92 از 1000 امتیاز رضایت مشتریان، نشاندهنده رضایت مردم از کیفیت این محصول است.
    تندر90 همچنین در ارزیابی های کیفی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نیز اصولا رو سفید از آب در می آید به طوریکه در سال گذشته بالاترین و پایین ترین نمره منفی کسب شده توسط آن به ترتیب 21.3 و 20.7 بوده است و در بیشتر ارزیابی ها جایگاه دوم گروه قیمتی خود را کسب نموده است.
    با این وجود مدتی است که همزاد مدرنیزه آن یعنی تندر 90 اتوماتیک با قدرت وارد عرصه شده و به نظر می آید تازه نفسانه در حال تسخیر بازار می باشد.
    هر چند که بر اساس گفته مسوولین ایران خودرو تندر90 اتوماتیک و دنده ای از لحاظ مشخصات فنی تفاوت چندانی با هم ندارند و تغییرات جزئی فقط در نمایشگر جلوی آمپر، دسته دنده و پوسته سپر جلو بوده است اما نتایج ارزیابی های کیفی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نشان از کیفیت بالاتر خودروی جدید دارد.
    این خودرو در رده بندی کیفی 20.5 نمره منفی کسب کرده است که این به معنی ایستادن در پله بالاتر کیفی نسبت به تندر 90 دنده ای می باشد. شاید تفاوت قیمت 10 میلیون تومانی نیز گواه این امر باشد.
    http://www.persiankhodro.com/show_news/38560/%D8%AA%D9%86%D8%AF%D8%B1-90-%D9%85%D8%AF%D8%B1%D9%86%DB%8C%D8%B2%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D9%83%DB%8C%D9%81%DB%8C%D8%AA-%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D8%A2%D8%A8-%D8%AF%D8%B1-%D8%A2%D9%85%D8%AF

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. Ilyar

    ۶ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    اون زیر 10 ها برای تندر اغلب تقویت شده هستن. الان تو اینترنت یه پارس معمولی مدل 86 هستش که شتاب 9/8 ثانیه رو زده و گفته که کاملاً هم فابریک هستش. من شتاب پارس خودم رو هم تو آپارات گذاشتم .اگه خواستید تو گوگل بزنید:(( شتاب 0 تا 100 پارس معمولی )) ببخشید لینکش یادم رفته.
    آقا کسری پارس ELX هم ماشین خوبیه. البته استهلاکش زیاده ولی از لحاظ موتوری ، دیسک و صفحه و ترمز ها( به خصوص مدل های قبل 90 ) و صندلیهای ریکارو آلمانی برقی با گرمکن و سردکن عالیه.
    تنها ماشین ارزان قیمت که میتونید باهاش اکثر ماشین های بالای صد میلیونی رو اذیت کنین. در ضمن درگ اریون با پارس ELX رو هم ببینین. تا 100 تا پارس ELX جلوتر بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. Ilyar

    ۶ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    لینک 0 تا 100 پارس خودم
    http://www.aparat.com/v/ESd9q

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. اشکان

    ۶ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    اقا علیرضا من چند وقت پیش ک رفته بودم تسمه تایم لوگانم رو عوض کنم تو یه روز دوتا رانا دیدم ک هردوتاشون مشکل دیسک و صفحه داشتن.یکی از دوستام ک تو تهران هست دوستش رانا صفر کیلومتر گرفته و اونم گفته ک دیسک و صفحه ماشینش استوک بوده!
    این شد ک من دیگه نسبت به رانا و کلیه محصولات ایران خودرو بد بین شدم
    واقعا باید تاسف خورد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. saman

    ۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام خدمت اقایان
    من عاشق سمندم و میخواستم فرقونم{پراید}رو عوض کنم سمندef7 بگیرم ولی بااین حرفای شماواقعاگیج شدم نظریه ها خیلی متفاوته
    یه سوالم داشتم کروزکنترل چیه کارش چیه به درد همه ماشینا میخوره یانه داداشای گلم راهنمایی کنین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مک میسل

      ۸ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز،من بهتون(بین این دو ماشین) ال90 رو بهتون پیشنهاد میکنم.
      وبعد ای اف 7.
      ای اف 7 ماشین خوبیه منتها از لحاظ جلو بندی اذیت میکنه و در نتیجه اتاق به صدا میفته.
      ولی لوگان چون جلو بندی قوی داره و کمی ازEF7 سبک تره و موتورش هم رومانیاییه خوبه.
      البته ای اف7 هم موتور قوی داره که المانیه و بیشترشون ساخت بوش المان هست.
      بین خودرو های زیر50،لوگان و سمند ای اف 7 قلچماغن
      اگر هم پژو دوست دارین پیشنهاد من به شما یه 405 اس ال ایکس با موتورTU5 هستش.
      الان بقیه ماشینا اکثرشون خوب نیستن.
      در بین چینی ها هم لیفان620 سروره.
      قیمتش از جیلی پایینتره.
      پیشنهاد من به ترتیب:
      لیفان620(گول اینکه چینیه و کیفیتش پایینه رو نخور چون در صورتی میتونی بقیه ماشین هارو انتخاب کنی که دوست نداشته باشی بهت بگن چرا ماشین چینی خریدی)
      لوگان یا همان ال90(پارس تندر کیفیتی به مراتب پایینتر از ال90 داره و گرونتر هم هست)
      سمند ای اف7(بد نیست ولی 620 از نظر امکانات بهش میرسه)
      پژو اس ال ایکس تی یو5(در صورتیکه پژو دوست داری انتخاب کن.
      در کل من بهت620 رو پیشنهاد میکنم.
      چون امکاناتی رو که داره من تو هیچ ماشین زیر50تومنی ندیدم.(سورن52تومنه که در حد اونه)
      سپاسگذارم
      (ایران&المان)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حمیدرضا

        ۱۰ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        اگه میخواین تا 5یا 7 سال یک بار هم به گاراژژژ مراجعه نکنید تندر بخرییییید والسلام .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  28. آزاد

    ۱۱ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    .
    .
    .
    .
    88/08/03 این عدد برای اعضای پَر و پا قرص این پست خیلی باید آشنا باشد. بله .. همان روزی که دست بر قضا ، این دو خودرو وطنی ( بخوانید کمی تا قسمتی وطنی و در بعضی موارد با گسترش قطعات چینی ) مورد مقایسه سایت وزین پدال قرار گرفتند و دروازه ای عظیم رو به تجربه و دانش فنی دارندگان این دو خودرو گشوده شد. اکنون از آن تاریخ 5 سال می گذرد و هیچ پیچ و مهره ای در این خودرو نمانده است مگر این که مورد نقد کارشناسانه و دقیق واقع شده است و در یک کلام اگر می خواستیم یک سمند LX و یک تندر90 بدون عیب با دست خالی و چند آچار بسازیم باید در چنین روزهایی به پایان می رسید .

    اما بد نیست یک جمع بندی کوتاه از همه این نظرها داشته باشیم . اگر چیزی از قلم افتاد به بزرگواری خودتون ببخشید.

    1. (تعصب در حد مکزیکی) بعضی دوستان از هر دو گروه به سمند و یا تندر به چشم عضوی از خانواده نگاه می کنند و کوچک ترین نگاه مرموز را تحمل نمی کنند.(آفرین به همه غیرتی ها !) ولی آخه قربونتون برم ! این دو تکه فلز که نباید اسباب طعنه و کنایه برای دوتا دوست بشه . آدمی زاد بی عیب نمیشه . این دو تا خودرو هم که ساخته دست آدمی زاد هستن بدون عیب نیستن . هیچ کدوم هم به طور کلی بهترین نیستند. فکر نمی کنم مدیر عامل ایران خودرو و رنو از این خودرو ها سوار بشن . تازه اگه با هم جلسه داشته باشن فکر نمی کنم به یکدیگر هدیه سمند یا تندر هم بدهند!. بهتر نیست به جای تعصب بی جا واقعیت رو ببینیم و تجربه شخصی خودمون رو به یکدیگر هدیه بدیم .!؟؟؟

    2. (شتاب یا گشتاور ؟ مسآله این است) اولی میگه : داداش! من تا به ماشینم میگم:(ملوس!) عقربه روی 180 زوم می کنه . دومی میگه : نه بابا ؟ پس این ملوسِ تو هستش که من نازش می کنم و با (کابوس!) از کنارش رد میشم ؟؟ … حرف سر قدرت و شتاب اولیه و ثانویه و تاپ اسپید یا همون سرعت نهایی تموم شدنی نیست که نیست . سلیقه در رانندگی اونقدر تاثیر گذاره که کسی فکرش نمی کنه . دقیقا همین سبک رانندگی و سلیقه و تاحدی مدارا کردن است که باعث میشه یه ماشین عمر طولانی بکنه و یک خودرو بعد از چند وقت عینهو ژله بشه یعنی جسارتا اوراق بشه .

    3. (چتری برای چند نفر) این اواخر روزهای داغ و گاه بارانیِ مقایسه دو خودرو سپری شد . البته کار به همین جا تمام نشد و سرو کله چند خودرو دیگه هم به بحث باز شد و امثال پارس ELX ، جک توجوی ، جیلی امگراند ، مگان و … هم از این خوان بی بهره نبودند و طرفداران هر کدام عرض اندامی داشتند . ما هم که راننده فرمول یک هستیم آخرش نفهمیدیم L90 بهتره یا سمند ؟ (پرتقال فروش هم که در واتسآپ قرار داره !!)

    4. (هندلینگ و دیگر هیچ!!) تعادل و پایداری در هر خودرویی نباشد با اقبال عمومی رو به رو نخواهد شد. اما اینجا چیزی فراتر از آن قرار دارد و آن هندلینگ است. چیزی در حد و اندازه رویای یک برزیلی از قهرمانی فوتبال !! و یا قرار دوستانه در کافه نادری تهران !!! هرکس از این واژه تصور خاصی دارد و با آن زندگی می کند . خودرو اول (…) در سرعتهای بالا تند و تیز می شود و کمی خطا باعث واژگونی آن می شود . اما خودرو دوم (…) همچنان که در سرعتهای بالا پایداری دارد ، در تعمیرگاه های مجاز هم ماندگاری خوبی دارد ؟؟ این وسط ، دلِ منِ چشم به راه است که می لرزد و می سوزد تا حادثه ای اتفاق نیفتد و داغ عزیزانش را نبیند . به راستی بعد از این همه صحبت بالاخره کدام خودرو مدال (خودرو آرامش) را خواهد گرفت !!؟

    5. (صدای ما را از پدال می شنوید) واقعا باید برای ایجاد فضای مناسب به سایت پدال آفرین بگوییم . تداوم یک تایپیک یا نوشته به صورت 5 سال متوالی ، نشانه قدرت بالا (پتانسیل) برای ایجاد فضای تبادل و حوصله مناسب در پذیرش نظریات مختلف است . امیدوارم این سعه صدر در تمامی اخلاق اجتماعی ما آشکار شود و مثلا اگر در ترافیک ماندیم و خودرو جلوتر کمی بی تجربه بود و دست و پای خودش را گم کرد ، برای ابراز احساسات بوق ممتد نزنیم و عصباتی نشویم . در پایان این جمله را هیچ گاه فراموش نکنیم که :

    (((( آرامش و وقار و لبخند ، ویژگی رانندگان موفق است و اولین تبلیغ یک خودرو. )))

    امضا : طراوت

    راستی من با 40 میلیون تومن بهتره ماشین بخرم یا برم به یه چیزی مثل ازدواج فکر کنم ..؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ilyar

      ۱۲ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (509 ديدگاه)

      ماشین بخر وگرنه با 40 میلیون به کسی زن نمیدن!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مک میسل

        ۱۲ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        اقا اصن چرا ما داریم سر2تا اهن قراضه دعوا میکنیم؟؟؟؟
        (لیاقت ایران و ایرانی بیشتر از این هاست)…..

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. آزاد

      ۲۳ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (9 ديدگاه)

      با سلام !

      به طور تقریبی اگر بخواهیم خودرویی با مجموعه قابلیتهای سمند و تندر داشته باشیم ، باید سراغ خودرو های سوئدی برویم . ولوو و ساب از این قبیل خودروها هستند که متأسفانه جای آنها در کشور ما خالی است . با اینکه سهام شرکت ولوو توسط شرکت جیلی چین خریداری شده است ، اما همچنان مدیران ولوو اصرار بر حفظ دستاوردهای علمی و فنی در زمینه ایمنی و استحکام (در مقابل نظرات چینی ها) دارند . خوب است اگر که ما هم به دنبال (خودرو سازی ملی) هستیم ، با توجه به نیاز مشتریان ایرانی و شرایط راه ها و آب و هوای کشورمان ، خودرویی (( امن ، اقتصادی ، به روز و راحت )) طراحی کنیم و اولویتهای مالی سهامداران را در مرحله بعدی قرا دهیم . فکرشو بکنید (( خودرو آرامش )) چقدر سفر را لذت بخش می کند .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. آزاد

      ۲۸ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (9 ديدگاه)

      و این داستان همچنان ادامه دارد ….

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. آزاد

      ۲۸ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (9 ديدگاه)

      بعد از چند سال هنوز تندر90 کیفیت بهتری داره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. اشکان

    ۱۲ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    به هیچکدوم فکر نکن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. Ilyar

    ۱۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    تندر به دلیل توقف تولید قیمتش به 44 میلیون رسید.به سایت پرشین خودرو یه سری بزنید. …تیتر اولشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا