ایران خودرورنو

مقایسه تندر 90 و سمند LX

مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.

فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.

سمند بهتر است یا تندر؟

نمای ظاهری:

ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده  و نافرم می نماید.

در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.

مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:

موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.

logan

در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.

در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.

tondar L90 logan

هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.

ایمنی:

ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.

samand lx

اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.

سایر نکات:

سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.

نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!

توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏سایت “پدال“‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵,۸۸۹ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۸ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    وقتی ال نود درجا کار میکنه انگار خاموشه. گیربکس و شتابش حرف نداره. پدال گازش مثل پر می مونه. از هر نظر سرتره. ظاهرشم با ارتفاع و رینگ و لاستیک عالی میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امید

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۰
      سوابق: (39 ديدگاه)

      پیرمرد 60 ساله که رینگو ارتفاع نمیزنه دوست عزیز.ماشین باید خودش ارتفاع استاندارد داشته باشه که هیچ بایستی ظاهرش انقدر دلچسب باشه که ازش سیر نشی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ارش

    ۸ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان سلام من سمند داشتم به پیشنهاد دوستان فروختم ال90 گرفتم تقریبا دوهفته پیش من نه فروشنده ام نه دلال فقط جهت راهنمایی به دوستان وهموطنان عزیزم این مطالب را نوشتم تمام موتور وبدنه ال90 را چک کردم تمام قطعات ساخت شرکت رنو فرانسه میباشد فقط دیسکو صفحه ساخت ترکیه تحت لیسانس . دینام ساخت شرکت پارس خودرو تحت لیسانس فرانسه . این مطلب را نوشتم چون دیدم عده ای از دوستان متاسفانه بدون تحقیق وعلم قطعات ال90 را چینی و ایرانی ذکر کردند .شتاب اولیه وشتاب ثانویه از سمند بسیار بهتر است .ضمنا از نظر صدای داخل اتاق از سمند بهتر میباشد . ضمنا امار دیسک و صفحه و دینام را مستقیما از کارخانه پارس خودرو و از دامادمان که روی خط ال90 کار میکند گرفتم و از خودم ننوشتم (جهت دوستانی که این سوال براشون پیش میاد)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امید

      ۹ بهمن ۱۳۹۰
      سوابق: (39 ديدگاه)

      دوست عزیز فرمایشات شما درست.ال 90 شتابش از سمند بهتره.صدای داخل کابین از سمند کمتره.ولی آیا در پیچها همان تعادل سمند رو داره؟ آیا وقتی با سرعت بالای 12 تا میری همون احساس امنیت سمند رو داره؟ آیا در جاده های خیس به اندازه سمند میتونه میدان دید شما رو تامین کنه؟ ایا وقتی همسرتون سوارش میشه به راحتی دید داره؟ آیا تمام ادوات آن به راحتی در دسترس هستند؟ و در اخر و مهمتر از همه آیا ارزش داره 17 میلیون پای این ماشین بریزی؟ در حالی که با پرداخت 3 میلیون کمتر ماشین محبوب ایرانی ها رو که خیلی کارایی بهتری از ال 90 داره مخصوصا توی جاده خاکی و کوهستانی و سنگلاخی میتونی تهیه کنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ma

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۰
        سوابق: (3 ديدگاه)

        دوست عزیز ال90 دارای 3 ستارهی ایمنی است ولی سمند دارای2 ستاره است حالا کدام ایمن تر است

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. علی

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۰
        سوابق: (7 ديدگاه)

        عزیز جان فقط باید تندر داشته باشی تا متوجه اختلافشون بشی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. بنیامین

    ۸ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (46 ديدگاه)

    دوستان ال 90 خوب هست ولی یه خورده زیادی بزرگش کردین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهدي

    ۹ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (10 ديدگاه)

    با سلام از این دوست عزیزم آقا آرش یه سوال دارم اگه دوستان دیگه هم جواب بدن ممنون می شم . من دو هفته ای است که ال 90 ایران خودرو خریده ام . طبق چیزی که کامپیوتر سفری این ماشین نشون میده مصرف سوخت در شهر و جاده تقریبا در هر 100 کیلومتر 9 لیتر مصرف می کنه خواستم ببینم مدل این خودرو ها اینجوریه که در زمان آب بندی اینقد مصرف بالا داره یا نه . ماشین تا آلان 1500 کیلومتر کار کرده .ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امید

      ۹ بهمن ۱۳۹۰
      سوابق: (39 ديدگاه)

      دوست عزیز مصرف این ماشین دقیقا همینقدره و بعد 2 سال یه لیتر به مصرفش اضافه میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. بنیامین

    ۹ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (46 ديدگاه)

    دوست عزیز همه ی ماشینای ایرانی مصرفشون از اون چیزی که کارخونه میگه بیشتره شما تو شهر اگه 9 لیتر مصرفته فکر کنم درسته این که میگن ال 90 در 100 کیلومتر 6 لیتر منظور فقط تو جاده بیرون شهر و با سرعت 90 کیلومتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سيدحسين

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (8 ديدگاه)

    سلام دوستان عزیز
    من برعکس آرش عمل کردم.ال نودازنوع فول ال پی داشتم فروختم وبه سفارش دوستان سمند ال ایکس خریدم
    وکاملا حرفهای مهدی راتاییدمیکنم.ال نوددرپیچ هاباسرعت کمی بالافرمان راازدستد میگیرد.درهوای بارانی سریع لیزمیخورد.شایدبگویید اغراق میکنم ولی باورکنیدسوخت سمند کمترازال نوداست.ویکی کارشناسان فنر که تحصیل کرده مکانیک است سوال کردم که علت بی تعادلی ال نوددرپیچ هاچیست.گفت ال نودجامبون ندارد
    که عیب بزرگ ال نودمحسوب میشودوتاکنون هیچ کارشناسی به آن نپرداخته است.من نمیدانم جامبون چیست
    دوستان اگرمیدانند خواهشا بازش کنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علي

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۰
      سوابق: (8 ديدگاه)

      جامبون مربوط به سیستم تعلیق میباش وچرخهای عقب اتومبیل رامجزاازیکدیگر درکارش میکند که حدودا ده ال بیست سانت چرخها به هرطرف باز میشود وتعادل ماشسین درپیچها راحفظ میکند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. GPA

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ال نود گرون شده ودیگه ارزش خریدن نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. GPA

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    الان 405 با موتور تی یو 5 هم از نظر قیمت و مصرف بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مهدي

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (10 ديدگاه)

    دارم کم کم از اینکه ال 90 خریدم پشیمون میشم من فقط به خاطر تبلیغ مصرف کم این ماشین خریدم . اگه سواری خوبش نبود باور کنید می فروختمش .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. بنیامین

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (46 ديدگاه)

    دوستان ال 90 دوگانه هم مثل این که هست من دیروز یکیشو دیدم جالبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ندا

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    همسر من سمند LX خریده و قبل از اینکه سوار این ماشین بشم به خاطر ظاهر سمند سرزنشش می کردم که چرا L90 یا 206 نگرفته اما وقتی سوار شدم دیدم نه! واقعاً ماشین خوبیه و هم جادار و راحته و از لحاظ رانندگی باهاشم مشکلی وجود نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ma

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اصلا سمندقابل مقایسه با ال90 نیست یادتان نره که ال90 ساخت فرانسه است وکیفیت ان بهتر ازدیگر ماشین های ایرانی است (مازمانی که سمندداشتیم ماهی یک بار درتعمیرگاه بودولی حالا که ال90 داریم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امید

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۰
      سوابق: (39 ديدگاه)

      در مقابل 206 تیپ 5 جدید که نسبت به تیپ 5 قدیمی یه کم افت کیفیت داره و نیز در برابر 206 وی8 و همچنین هیوندای ورنا دستی، قطعا کم میاره که شکی درش نیست.پس ال 90 رو زیاد شاخو برگ بهش ندین که هیچی نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. شاهین

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    واقعا باید به حال این مردم تاسف خورد
    بدون کوچکترین اطلاعات فنی و بدون اینکه حتی یک مقاله کامل در نشریات تخصصی خودرو را مطالعه کرده باشند نظر می دهند و جالب اینکه همه خودشان را صاحب نظر می دانند .
    در مورد مصرف بنزین : همه می دانیم که خودرو ها در مسیر های شهری مصرف سوخت بیشتری دارند اینجانب به شخصه 3 سال دارای یک دشتگاه خودروی سمند با موتور 1.8I بودم و متوجه مصرف سوخت بیشتر این ماشین در مسیر های شهری شدم که گمان میکنم بیشتر از L90 باشد .
    در مورد تعادل : بر این شکی نیست که سمند دارای تعادل خوبی در پیچ ها بخصوص پیچ های تند است اما L90 هم از سیستم فنر بندی خوبی برخوردار است که این سیستم فنر بندی آن را بالاتر از سمند قرار می دهد و نرمی خاصی به آن می بخشد به گفته خیلی از عزیزان که این ماشین را مصرف کرده اند در ثانی مگر شما از اتومبیلتان به صورت حرفه ای استفاده می کنید که به این صورت در مورد تعادل و پایداری آن نظر می دهید ؟؟؟ هیچ راننده غیر حرفه ای نمی توانند خد روی خود را به مرز واژگونی برساند ه برسد به واژگون کردن آن .
    در مورد صدای داخل اتاق : از این حیث خودروی L90 از بی صدا ترین خودروهای تولید داخل محسوب می شود
    این خودرو دارای 2 کیسه ایمنی هوا است
    و نکته آخر اینکه L90 ار تکنولوژی سال 2003 پیروی می کند و استاندارد های اتحادیه اروپا و موسسه Euro nCap بر خوردار است در حالی که سمند دارای تکنولوژی دهه 80 میلادی است . خواهش بنده این است که با مطالعه بیشتر نسبت به نظر دادن اقدام کنید تا موجبات تمسخر دیگران را فراهم نیاورید .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امید

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۰
      سوابق: (39 ديدگاه)

      دوست عزیز بنده خودم در حال حاظر دانشجوی رشته مهندسی مکانیک هستم و از اولین شماره مجله ماشین و چهارچرخ و خودروامروز گرفته تا…. خوندم و در زمینه اطلاعات اینترنتی هم که فکر نمیکنم کم گذاشته باشم.اما در مورد بیانات جنابعالی باید به عرض برسونم که شما درست میفرمایید مصرف سوخت ال 90 کمتر از سمند هستش ولی دیگه اینو نمیرسونه که سمند 20 تا در 100 کیلومتر میسوزونه.تنها 2لیتر ترکیبی باهم فرق دارن که در 100 کیلومتر یا حتی برای یه باک زیاد هم عدد قابل توجهی نیست.در مورد صدای کابین : بله ال 90 که شما درموردش حرف میزنین از کابین داچیا بهره میبره و نسبت به سمند کم صداتره و نه اینکه بگین صدا نداره.در ثانی بعد از گذشت یکی دو سال دیگه معلوم میشه که کدوم صدا خواهد داد.چون رفته رفته کیفیت به سمت صفر میل میکنه.در مورد فرانسوی بودن : فقط تبلیغات کاذب هست چون حتی روکش سیمهای سمند هم ساخت ایران نیسپس همشون از یه جنس هستند.وجود یا عدم وجود کیسه هوا دلیل بر برتری نیست.اینکه ال 90 داره فکر میکنین چقدر موٍثره؟ اگه از بغل تصادف کنه که کل سرنشینهاش به بهشت میرن در حالی که سمند قویترین ستون رو داره.تعادل دز پیچ هم که قطعا و صدالبته سمند از تمام خودروهای زیر 20 میلیون برتره.و در نهایت اینکه سمند با قیمتی حدود یکی دو میلیون ارزونتر از ال 90 که خیلی خیلی بزرگش کردن و هیچ نداره حتی یه ظاهر درست و حسابی که بخواهیم پوزشو بدیم، انتخاب برتری هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۰
        سوابق: (7 ديدگاه)

        دوست عزیز بنده 4سال و4ماهه کهl90دارم اگه بگم با روز اولش تفاوت ناچیزی داره شاید باورت نشه ولی سمند 2 سال ازش بگذره چنان از ریخت میفته که رقبت نداری سوارش بشی ضمنا l90 به قول شما با این قیافه بی ریختش چرا 2 میلیون گرانتر از سمنده؟و اینو حتما قبول داری که قیمت ماشینو بازار و مردم تعیین میکنن پس حتما از سمند زیبا خیلی باید سرتر باشه تا قیمتش بالاتر باشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. امید

        ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
        سوابق: (39 ديدگاه)

        دوست عزیز تبلیغات کاذب در مورد مصرف کم واینا باعث شد ملت گول بخورن و برن ثبت نام کنن واسه ال 90 بعد هم اومدن همون تبلیغات کاذب رو دارندگان ماشین به بقیه گفتن تا ترغیب بشن برن ال 90 بخرن غافل از اینکه اصلا اطلاع درستی از این خودرو ندارن. تا جایی که اصلا نمیدونن لذت رانندگی چیه؟ دسترسی به ادوات داخلی یعنی چی؟ اکسل به چی و کجا میگن؟ و اینا کلا قرار بود جانشین پیکان بشه که قیمتش رفت بالا.در ثانب بالا بودن قیمت یه ماشین دلیل برتری نیس مثلا شما در نظر بگیر که یه تویوتا آریون با تکنولوژِی چند سال پیش و یه سوناتا داریم که قیمت تمام شده سوناتا بیشتر از آریونه.این طبق گفته شما یعنی اینکه باید بریم سوناتا بخریم و آریون با اون ابهت رو نخریم؟؟؟؟؟؟.خواهشا از روی احساس و گفته مردم تصمیم نگیرین.اطلاعات درست خودتون رو به مردم منتقل کنین تا مردم پشت سرتون دعا کنن تا اینکه بیان فحش بدن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  14. mjh

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (21 ديدگاه)

    دوستان خواهش می کنم درست بنویسید
    ما الان یک سال ل90 داریم هنوز این ماشین اخ نگفته
    وشما مگر رده یندی کیفیت خودروهای داخلی را نگاه نکردید این ماشین استاندارتس از ماشین های زیر بیست میلیون بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امید

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۰
      سوابق: (39 ديدگاه)

      دوست عزیز کسی نگفت که دررده بندی کیفی اسم ال 90 هست یا نه.اینکه کیفیت یه ماشین تازه وارد رو بخواهیم مورد بحث قرار بدیم یه کم بی انصافیه در حق ال 90.مسئله مهم در کیفیت سواری، ارزش در برابر پول پرداختی، راحتی در رانندگی،دسترسی به ادوات داخلی و … هست که متاسفانه تندر90 از هیچ کدوم از اینها بهره نمیبره.یعنی بنده اگر 16 17 میلیون پول داشته باشم یه 206 تیپ 2 مدل 86 با 10 تومن میخرم که 10000 بار کیفیتش بهتر از خودروهای الان زیر 20 میلیونه بقیشو هم میزارم بانک

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. امید

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (39 ديدگاه)

    الان که ال 90 شده 17 میلیون بهتره یه مقایسه با 206 حالا هاچ بک یا وی8 ویا اینکه با پرشیاداشته باشه که به نظرم بحث خوبی از اب درمیاد.لطفا ترتیب اثر بدین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. بنیامین

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (46 ديدگاه)

    دوستان شرایط گارانتی ال90 هم مثل سمنده کارت طلایی که فکر کنم نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۰
      سوابق: (7 ديدگاه)

      ایران خودرو از حدود20روز پیش داره کارت طلایی یک ستاره میده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. اردلان

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من سه سال است که سمند دارم خوب و بدش را می دانم
    محاسن آن به شرح زیر است :
    1 = در پیچ ها امنیت بسیار خوبی دارد.
    2 = در هنگام تصادف بدنه نسبتا محکمی دارد .
    3 = شکل وظاهر بیرونی آن زیباست .
    4 = جادار است .
    5 = برای کسانی که دوران جوانی را پشت سر گذاشته اند و اهل هیجان نیستند ماشین خوبی است .
    معایب سمند :
    1 = شتاب بسیار پایینی دارد بهتر است قبل از خرید فکر سبقت را سرتان بیرون کنید بهتر بگویم به شکل وحشتناکی تنبل است .
    2 = مصرف بنزین آن نسبتا زیاد است .
    3 = ستون های جلویی مانع دید است اگر خدا رحم نمی کرد دو بار به علت دید نامناسب نزدیک بود تصادف کنم .
    4 = کولر ماشین در مناطق گرمسیر حرفی برای گفتن ندارد در مناطق معتدل هم تنها کفاف سرنشینهای جلوی را میکند . عقبی ها باید گرما را تحمل کنند
    5 = اگر روی خرج افتاد دیگر دست بردار نیست هر روز یک ادا در می آورد .
    6 = صداهای اضافی زیادی دارد باید تحملش کنی وآن را نشنیده بگیری
    با احترام

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شهر باران - لاهیجان

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۰
      سوابق: (10 ديدگاه)

      باسلام ،
      – عرض شود که EF7 ، در تابستان امسال توی هوای شرجی (گیلان – لاهیجان) با گاز CNG تو ترافیک فوق العاده بود !!!!
      – اگه مثل جوان 36 ساله باشی ، می تونی با EF7 تو سبقت هم سبقت بگیری و ماشینت کم نیاره !!!
      – در مورد سرو صدا عرض شود که ضبط ماشین رو برای چی گذاشتن ، آقا صداشو زیاد کن آقا باور کن صدای موتور هم تو میاد !!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. رضا

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هر کی میخواد ماشینه درست و حسابی بخره من میگم تندر بخره تو کورس گذاشتن سمندو میخوره من خودم کورس گذاستم اینم بگم سمند به درد نمیخوره…..موفق باشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شهر باران - لاهیجان

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۰
      سوابق: (10 ديدگاه)

      نظر جنابعلی رو اینطور اصلاح میکنم ،
      هر کی میخواد ماشینه درست و حسابی بخره من میگم بره خارجی بخره …..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. بنیامین

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (46 ديدگاه)

    دوست عزیز در مورد صداهای کابین موافقم من 3 ماه ماشینو گرفتم تو دست انداز که میرم سرو صدا میده دیگه اگه یک سال کار کنه معلوم نیست چی میشه ولی در مورد موتور هم با شما موافقم ولی اگه کسی قدرت موتور میخواد موتو ملی بخره که ماشین تنبل نباشه کیفیت دکمه ها و دکور ماشین هم پایینه و اصلان ظرافت به خرج ندادن هیچی هماهنگ نیست البته در مورد سری جدید بیشتر قابل رویت هست با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. تیرداد

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من سمند دارم اصلا راضی نیستم هم بنزین زیاد میبلعه هم خرش تعمیراتش بالاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. مهدي

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (10 ديدگاه)

    با سلام
    من بالا از مصرف زیاد ال90 گله کردم . همین دوروز پیش که رفته بودم مشهد اطلاعات کامپیوتر سفری رو پاک کردم و یک باک کامل بنزین سوپر زدم . تقریبا از شهر ما تا مشهد 160 کیلومتر راه هست که بعد طی نمودن مسافت دیدم مصرف ماشین به 6.4 در 100 کیلومتر رسید و امید هست که کمتر هم بشه به نظرم این ماشین باید با بنزین سوپر آب بندی بشه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. حسین

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام دوستان.
    من خودم پشت سمند ال ایکس سال و ال نود نشستم. هر دو نو و مال امسال بودن. از فنیش سر در نمیارم اما به عنوان یه راننده معمولی باید بگم ال90 اصلا به درد رانندگی تو شب نمیخوره چون شیشه ها و آیینه هاش کورن و آیینه وسط هم فقط در مرکزش شیشه عقب داری. تو سرعت 100تا که ماشین داره پرواز میکنه. من که استرس میگیرم. گاز و کلاژ و ترمز خوبی داره اما با فرمون باید کشتی بگیری تو سرعت. چراغاشم که عالین. دید خوبی میده فقط روبه رو. اگه شاگرد راننده یه کم خم بشه آیینه رو که دیگه نداری.
    اما سمند، ترمزش و چراغاش و گاز و آیینش عالییه. تو شب قشنگ دید داری. تو سرعت بالای 100تا احساس آرامش میکنی. تو ماشین همیشه صدای یک نواخت موتور هست و موتور در فشار هم که باشه نره نمیزنه اما ال90 همچین نره میزنه که انگار سوپاپاش داره میزنه بیرون. سمند شتاب مناسبی داره و ترمز عالیی داره. آیینه ها دید بسیار خوبی به راننده میدن.
    یه فرق اصلی که هست ال90 راننده جدا از خیابون رانندگی میکنه اما تو سمند راننده انگار با خیابون هم سو هست و راحتر میشه رانندگی کرد.
    البته بگم که من خودم یه سیلو 78 سلطان دارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امید

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۰
      سوابق: (39 ديدگاه)

      دوست عزیز این مقایسه یکم ناعادلانه هست.درسته که سمند توی شب نوردهی عالی داره و سیستم تعلیقش به نسبت تندر 90 بهتره ولی در عوض نفوذ صدا به داخل کابین در تندر کمتره و کلاج نرمی داره که بیشتر واسه رانندگی در شهر بهتره.دلیل اینکه سیستم تعلیق سمند بهتره اینه که فاصله محور عقب بزرگتری نسبت به تندر داره یکی هم اینکه در سرعت بالای 120 تا فرمونش از حالت هیدرولیک بودن خارج میشه که باعث تسلط بیشتر راننده میشه که تندر این امکانات رو نداره.کلا توصیه من لینه که اگه میخوای ماشینو توی داخل شهر بیشتر استفاده کنی میتونی روی تندر حساب کنی و لی اگه بشتر خارج شهر با ماشینت هستی شک نکن که باید سمند بگیری که غوغا میکنه برات

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. شهر باران - لاهیجان

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۰
      سوابق: (10 ديدگاه)

      جناب آقای حسین ، تبریک میگم، ما که یکساله سمند سواریم به همچین احساسی که شما با یک بار دور زدن پیدا کردی ، نرسیدیم!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. شهر باران - لاهیجان

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (10 ديدگاه)

    من یکساله سمند EF7 دارم
    ———————
    به خاطر پایه گازسوز بودنش خریدم ، چون جایگاه CNG تو مسیرم زیاده .
    رانندگی و پارک کردن با سمند Lx ، داخل شهر سخت و خسته کننده ست !!!!
    بیرون شهر و توی اتوبان ، همه ماشین ها در حد خودشون کم مصرفن ، کادیلاک عهد چکش هم توی اتوبان مصرفش با داخل شهر فرق میکنه ، این اصلا” جای بحث نداره !
    به نظرم اگه کسی دنبال خرید سمند EF7 هست بدون تعارف یه سر به تعمیرگاه های مجاز(موتور ملی)توی ایران خودرو بزنن و از مدیر تعمیرگاه در مورد کیفیت EF7 سوال کنن.
    در هر صورت من از ناچاری رفتم سمند دوگانه خریدم ! هرچی باشه از پراید بهتره !!!!
    سمند رو باید با پارس مقایسه کنید نه با ال نود !چون هردو از خانواده “خرس” هستن.
    در شرایط حاضر با این بنزین بی کیفیت پناه آوردیم به CNG چون واقعآ سمند تکسوز اصلا” توجیه اقتصادی نداره !!!!
    *
    در هر صورت من تجربه رانندگی تا به امروز 33000 کیلومتر با سمند رو دارم اگه کسی سوال داشت در خدمتیم !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. مصطفی یوسفی از اهواز شهر گرد و خاک

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام شهرباران
    درباره ef7 باید بگم که من از بچه های نمایندگی ایران خودرو زیبایی که در اهواز هست پرسیدم گفتند تا به امروز این ماشین بدرد نمی خوره تو خوزستان هم خوب جواب نداده به خاطر اب و هوای گرمی که داریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. ESI

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (62 ديدگاه)

    دوستان جفتشون فاجعه هستن
    در پی سفر رییس کمپانی رنو به رومانی وبرای مقابله با لادا وفیات ، ال90 واسه کشورهای فقیر اروپای شرقی ساخته شد نه ایران!
    در ضمن سمند هم که چه عرض کنم داداشم یه ef7 شو خریده از روز اول گیربکسش میخونه چراغش تو نور بالا اصلا دید نداره اتقش سرو صدا داره اما موتورش نرم و کم مصرفتر ازسمند x7
    من سال 81 یه سمند x7 صفر داشتم خیلی عالی بود اما الان افسوس از قطعات چینی …..
    در پایان زیر 20 میلیون فقط خانواده 206

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. ehsan

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سمند ef7(موتور ملی) واقعا فوق العاده هست.
    از خریدش پشیمون نمیشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. شهر باران - لاهیجان

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (10 ديدگاه)

    جناب آقای اردلان ،
    ضمن تأیید نظرات جنابعالی به علاقه مندان سمند عرض میکنم ،(منظورم کسانی هستند که صرفا” از روی عشق و علاقه دنبال سمند هستند و توی اتوبان چشمشون رو گرفته )
    اینطور به نظر میرسه که سمند از زمان پیدایش تا حالا داره کم کم اصلاح میشه ، اگه یادتون باشه روز های اول نقص ترمز مهمترین مشکلش بود که با گذاشتن ABS تقریبا” (نه کامل )حل شده !!
    دومین مشکلش مصرف زیادش بود ، که با ساخت موتور ملی بهتر شده ، منتها ، موتور EF7 با گیربکس(چرخدنده)جدید در پوسته قدیمی دارای نقص های متنوع و متعدد است !!
    به نظر میرسه در فرآیند ساخت این موتور در ایران خودرو ، کنترل کیفی (Q.C) خوب عمل نمیکنه ، شاید عقب افتادن تولید ” دنا ” هم همین باشه چون قراره دنا هم با موتور EF7 تولید بشه
    !!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امید

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۰
      سوابق: (39 ديدگاه)

      دوست عزیز اینکه میگی ترمز ای بی اس: باید به عرض برسونم که این ای بی اس یه سیستم کمک ترمز هستش واسه اینکه تعادل ماشین حفظ بشه و فرمون قفل نکنه نه اینکه رفع عیب ترمز رو بکنه.در مورد طراحی هم باید بگم که طراحی سمند برگرفته از آئودی هستش که روی پلت فرم پژو 405 ساخته شده در نتیجه مصرف سوختی مشابه با 405 خواهد داشت.تندر 90 برگرفته از داچیا میباشد که مصرف کم فقط اسم و تبلیغه و الا فقط 2 لیتر در 100 کیلومتر با هم فرق دارن که عدد قابل توجهی نیس.پس بیایید به قابلیتها و هندلینگ خودرو توجه کنیم و از روی سوخت ماشین نخریم.چون مصرف ثابت نیس و بسته به شرایط ترافیکی و شهری و غیر شهری و ارتفاع و استفاده از کولز و… فرق میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. دانيال

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان عزیز .میخوام ماشین صفر در حد پانزده میلیون بخرم .لطفا راهنمایی کنید .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شهر باران - لاهیجان

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۰
      سوابق: (10 ديدگاه)

      سلام علیکم ،

      توجه مهم ،
      درسال1391حامل های انرژی با 20% افزایش مواجه اند ! این یعنی بنزین باکارت 500 و آزاد 850 تومان (شاید همین مبلغ فعلی باشه ، پیش بینی برای مبلغ کمتر از این دور از ذهن بشره !!)

      ” این رو گفتم که اولویت شما با ماشین دوگانه سوز باشه “

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. امید

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۰
      سوابق: (39 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز.اگه خانواده کم جمعیتی داری 206 تیپ 2 بگیر سفارشی. که هم ایربگ داره هم ای بی اس.اگه پرجمعیتی، یه 405 اس ال ایکس با موتور تی یو 5 و 16 سوپاپ بگیر خلاص.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. امید

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
      سوابق: (39 ديدگاه)

      فقط 206 بخر.ال 90 رو زیادی بزرگش کردن.الان هم باز دارن تعصب بیجا میکنن روش که ملت رو ترغیب بکنن برن ال 90 بگیرن که قیمتش بره بالا.شما 206 بگیر و مطمئن باش پشیمون نمیشی.لذت رانندگیش و اینکه موقع رانندگی باهاش احساس خستگی نمیکنی بزرگترین مزیتشه و 100 می ارزه به ظاهر زشت ال 90 و قدیمی بودن 405 و ….به مصرف سوخت هم توجه نکن چون همشون عینه همه و زیاد باهم فرق ندارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. محمد احمدی

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام بچه ها به نظر من سمند توکلاس خودش بهترین ماشین تو ایرانه در ضمن ال90 خیلی قیافه ضایعی داره،در ضمن موتورش هم بایدef7باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. عباس خسروي 17 بهمن سال 1390

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظرمن سمند مثل امرسانمیمونه زیبا جادار مطمئن وهرروزبهترازدیروز

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا