ایران خودرورنو

مقایسه تندر 90 و سمند LX

مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.

فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.

سمند بهتر است یا تندر؟

نمای ظاهری:

ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده  و نافرم می نماید.

در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.

مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:

موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.

logan

در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.

در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.

tondar L90 logan

هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.

ایمنی:

ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.

samand lx

اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.

سایر نکات:

سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.

نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!

توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏سایت “پدال“‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵,۸۸۹ دیدگاه‌ها

  1. TOHID

    ۲۸ اسفند ۱۳۸۹
    سوابق: (25 ديدگاه)

    راستی ربطی به حجم موتور نداره داداش من…تندر 107 اسب بخاره ولی سمند 97 اسب بخاره.
    در ضمن تندر 148 نیوتن متر گشتاور داره ولی سمند 100 نیوتن متر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. SINA

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (15 ديدگاه)

      دستت در نکنه اقا توحید واقعا ایول درشکه بهتر از سمند

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. عرفان

      ۸ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (26 ديدگاه)

      قدرت موتور ال نود 105 یا اسب بخار است و سمند 100 اسب بخار.گشتاور سمند و ال نود هم به ترتیب 153 و 148 میباشد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. TOHID

    ۲۸ اسفند ۱۳۸۹
    سوابق: (25 ديدگاه)

    در ضمن تندر 16 سوپاپه هستش و سیلندرها بهتر تغذیه میشن ولی سمند در دورای بهرانی نمیتونه سیلندرو خوب ر کنه در نتیجه بنزین بیشتر وارد سیلندر میشه و مصرف سوختش میره بالا.
    من با تندر با شصت لیتر بنزین 870 کیلومتر رفتم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهدي طاهريان

    ۲۸ اسفند ۱۳۸۹
    سوابق: (3 ديدگاه)

    نه داداش من پمپ کلاچ داره خوب بگردی پیداش میکنی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. رضا عزيزي

    ۲۸ اسفند ۱۳۸۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام.من یه تندر فول اپشن خریدم.حدود 2 هفته ای میشه.با عرض معزرت میخوام بگم از اینکه پولم رو به این ماشین اشغالی دادم بشدت پشیمونم.لابد میگین چرا؟الان عرض میکنم.اولا که ماشین من گرچه صفره ولی اصلا راحتی نداره.شتاب هم که0. وقتی میخوای حرکت کنی خیلی طول میکشه تا سرعت بگیره.توی دفترچش نوشته مصرف بنزین با سرعت 90 کیلومتر تقریبا6.8 هستش ولی من به خدا امتحان کرم حداقل صدی10 تا میسوزونه.من به مسؤلان نشون دادم که این زیاد میسوزونه ولی اونا گفتن همشون اونطورین.در مورد قیافش هم که خودتون میدونین.توی سربالایی خدا شاهده کم میاره مگه ماشین 16 سوپاپ باید توی سربالایی با بنزین سوپر کم بیاره؟شما بگین!!من به 10 تا نمایندگی نشون دادم اونا میگن هیچ مشکلی توی موتور و … وجود نداره و کاملا طبیعی هستش.باید بگم من اول سمند داشتم و میخواستم عوضش کنم توی اینترنت تحقیق میکردم که چه ماشینی خوبه و اکثرا نوشتن تندر.من هم با هزارتا آرزو سمند رو فروختم و یه تندر خریدم حالا هم بهم ثابت شد که عجب ماشین لگنیه.هم تندر من و هم تندر همسایمون همون ایرادایی رو که گفتم رو دارن.سمند من اونطوری نبود.به پدال گاز اشاره میکردی ماشین 100 تا میرفت چه برسه به بنزین سوپر و فشار بیشتر به پدال .توی سربالایی هم که اصلا کم نمیاورد.راحتیش هم به نظر من چون هردشون رو داشتم سمند خیلی خیلی بهتر بود.حالا هم تندر رو انداختم گوشه حیاط اصلا انگیزه ای برای روندنش ندارم.ماشاالله هم که خیلی فروش داره .به هر کی میگم میفروشمش میگه نه داداش ما پولمون رو از سر راه نیاوردیم. خلاصه که من و همسایمون اصلا راضی نیستیم و از شما هم خواهش میکنم به سمند اینقدر توهین نکنید.با تشکر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محسن خليلي

    ۲۸ اسفند ۱۳۸۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام .اخه تندر هم شد ماشین ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    من 100 تا تندر دیدم که ایراد هایی که جناب طاهریان و جناب عزیزی گفتن رو دارن.چرا مردم رو گمراه میکنین.میدونین آقای عزیزی الان چقدر ضرر کردن؟؟به گفته میلیون ها نفر و مکانیک ها تندر اصلا ماشین خوبی نیست.بعضی هاش توی سه چهار ماه اول خوبن ولی بعد از اون خودشو نشون میده .ایران 32 دستگاه تندر فول میخواست به افغانستان بده و توی گمرگ کاشناسان افغانستان ، با تست تندر همشون رو پس دادن . نخواستن.من خودو توی اخبار 20.30شنیدم. و با چشمام هم دیدم.یه کشور بدبخت مثل افغانستان اونو نمیخواد بعد شما میگید خیلی خیلی خوبه؟؟؟جمعش کنید بابا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. علي سامري

    ۲۸ اسفند ۱۳۸۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من با
    گفته جناب خلیلی موافقم چون توی همون اخبار 20.30 من هم با چشمای خودم دیدم.من نه تندر دارم و نه سمند و نه تعصبی روشون دارم.ولی چون تحقیقات بسیاری کردم(مکانیک ها ،افراد ایرانخودرو،مالکان تندر و سمند و …)همشون میگن:(مـــــا از تندر راضی نیستیم)مالکان سمند هم میگن هیچ عیب و ایرادی نداره فقط گیربکسش یکه سفته که اون هم با یکم خرج حل میشه.حالا خودتون میدونین میخواین بازهم بگین تندر خیلی خوبه با این همه شاهد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟در ضمن سمند تکنولوژی شیش هفت ساله پیش رو داره این رو هم در نظر بگیرین بعد بهش توهین کنید….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. خليلي

    ۲۸ اسفند ۱۳۸۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اخه تندر هم شد ماشین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    من 100 تا تندر دیدم که ایراد های اساسی دارن.چرا مردم رو گمراه میکنین؟؟
    شاید یکی به گفته همه بره تندر بخره و اونجوری از آب در بیاد و کلی ضرر کنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    راستی ایران 32دستگاه تندر به افغانستان فرستاده بود و کارشناسان افغانستان بعد از تست گفتن نمیخوان!!من خودو توی اخبار 20.30 دیدم. یه کشور بدبخت مثل افغانستان تندر رو نمیخواد بعد شما میگید خیلی خیلی خوبه؟؟؟جعمش کنید بابا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. farshid

    ۲۸ اسفند ۱۳۸۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من هم lx دارم(مبارکه)داداشمم تندر اگه شتاب و مصرف سوخت ملاک باشه تندر یه سر و گردن بالاتره و تو شهر و خیابونای شلوغ راحتتره،بلعکس تو جاده سمندو قبول دارم،اگه راحتی راننده و سر نشین ملاک باشه سمند بهتره،یه بار روی صندلی عقب تندر نشستم انگار تو وانت پیکانم،صندلی های عقبش افتضاح نباشه راحت نیست اینو نباید انکار کرد که سمند جاداره،هزینه نگه داری تندر به سمند بیشتره،ولی در عوض دوامش بالاتره،ولی در کل هر دو در یک سطحا
    ضمنا تشکر بابت نظر همگی،موفق باشیدD:

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. TOHID

    ۲۸ اسفند ۱۳۸۹
    سوابق: (25 ديدگاه)

    داداش طاهر من خودم دوبار سیم کلاچشو عوض کردم ههههههههههههههههههههه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. TOHID

    ۲۸ اسفند ۱۳۸۹
    سوابق: (25 ديدگاه)

    داداش رضا تبریزی گلم من نگفتم پولشو انداخته دور هر کی که ماشین شرق آسیایی خریده من گفتم که این همه پول دادن برای ماشینای مذخرف ژاپنی وکره ای که هنوزم پس از گذشت چندین نسل تکنولوژی هنوزم در سیستم ترمز ضعف دارن پول دور ریختنه.
    اگه ماشیناشون ماشین بود تو بازار اروپا خریدار داشت.
    تو ایالت متحده هم به دلیل اینکه ماشیناشون ارزونه خریدار داره .به اصطلاح ماشین داخل شهری امریکایی هاست .نه تنها تو بلکه هیچ کی نمیتونه صنعت اروپا رو با شرق اسیا مقایسه کنه مگر در صنعت دیجیتال که به عنوان مثال هنوزم دوربین های فیلمبرداری سونی لنزشون توسط لنز سازی زایس آلمان تولید میشه!!!!!
    شما برو نتیجه تحقیقاتو ببین
    در دنیای ماشینای هاچ بک اروپایی ها حرف اول رو میزنن.
    سیستم فنر بندی فقط فرانسه.
    تکنولوژی موتور و تمامی تجهیزات ایمنی خودرو فقط آلمان.
    عذر میخوام ولی باید بگم ژاپنی ها میرن دستشویی نمیتونن خودشونو بشورن بعدش اومدن شدن خودرو ساز.
    تکنولوژی رو از ما آریایی ها میدزدن میرن به نام خودشون تموم میکنن.
    تحقیق کنین ببینین که موتور نفتی رو کی اول اختراع کرده بود.کی دزدیدش.
    موتور نفتی اولین بار توسط فرزاد دومان که جوشکار آلومنیوم بوده در رشت اختراع شده که در دوران شاه توسط یاماها دزدیده شد.
    ولی دولت کثیف شاه نتونست تکنولوژی به اون مهمی رو برای ایران نگه داره!!!!
    در مجموع نمیگم ماشینای شرق آسیا آشغالن ولی ارزش این همه پول رو ندارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۴ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      حالت خوبه؟ می ترسم یه چیزی بگم بهم فحش بدی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. TOHID

    ۲۸ اسفند ۱۳۸۹
    سوابق: (25 ديدگاه)

    داداش رضا تبریزی تو 70 میلیون داشته باشی میری مرسدس بنز E280 که مال یگان ویژه نیروی انتظامی هست رو میخری یا میری ازون شرق آسیایی آشغال میخری؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. TOHID

    ۲۹ اسفند ۱۳۸۹
    سوابق: (25 ديدگاه)

    اقایون سامری و خلیلی و عزیزی.
    من نمیدونم چرا الکی حث الکی راه میندازین.
    تنها برتری سمند به تندر در چسبندگی آن بوده.
    در ضمن من هزار بار سمند سوار شدم اصلا لگنی بیش نیست.
    سمند شوهر خاله منداره تو جاده ماسوله باهاش کورس انداختم اصلا بی چاره ابروش رفت.
    در ضمن بی زحمت حرف غیر منطقی نزنید.
    تکنولوژی روز فرانسه از نظر شما شده آشغال بعد ماشین 22 سال پیش فرانسه که ایران خودرو گند زده توش شد بهترین ماشین.
    سمند 10000 راه میره اینقدر سروصدا داره که ادم حالش بهم میخوره.
    در ضمن آقایی که میگی تندر شتاب نداره من با تندر خودم پسر عموم پیشم نشسته بود کورنومتر گرفتیم در 9.7 رسیدم به صد کیلومتر من فکر کنم شما با مرسدس بنز آ م گ داشتی کورس مینداختی داداش!!!
    بعدش بر عکس شما من هر کی که تندر داره ازش پرسیدم راضی بوده.
    سمند که ترمزاش انگار فنریه !!!
    اصلا عمل نمیکنه بی صحاب شده در صورتی که تندر رو ترمز میزنی سرنشینا با کله میرن تو شیشه.
    فرمان پذیری تندر که خدایی 50 برابر سرتر از سمند هستش.
    قدرت موتور تندر بالاتره.
    من نمیدونم این توهمات شما کی پایانی داره؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. یه بنده خدا

    ۴ فروردین ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من با تندر سال گذشته تو یکی از خطرناکترین اتوبانهای کشور تصادف کردم، با سرعت 160، تو لاین سرعت لاستیک جلو ترکید!!(2 سال حسابی ازشون کار کشیده بودم، عین کفشهای میرزا نوروز شده بودند!)
    ماشین با 4 تا سرنشین، به خاطر همین مشکل حرکت گهواره ای عقب تندر، نزدیک 4 دور، دور خودش چرخید، هر ماشین دیگه اگه بود، حتما تو اون سرعت معلق میزد، ولی تندر همینجور چرخید و چرخید تا خورد به گارد وسط اتوبان، یه دور دیگه هم چرخید، ته ماشین هم خورد به گارد، در کل 8 تا گارد رو خوابوند، ولی هیچ کس حتی یک خراش بر نداشت،در کل با هزینه گارد، 5میلیون خرجش شد(90% سهم بیمه شد! دستش درد نکنه!)
    وقتی درستش کردم، همه گفتن دیگه این ماشین ماشین نمیشه، بفروشش، ولی من نگهش داشتم، از اولش هم بهتر شد، 2 بار اشتباه کردم برای تعمیرات بردم نمایندگی، ولی بعد از اون یه مکانیک مگان پیدا کردم، همیشه می برم پیش اون، شنابش شده 8.5، مصرفش 6.5، با وجودی که شاسیش جا خورده بود و دادم کشیدنش، ولی تو سرعت های بالا انگار نه انگار که ماشین تصادف سنگین داشته، کوچکترین نکون یا لرزشی نداره، ولی بزرگترین مشکلش مثل تقریبا همه ماشین های دیگه ایرونی، اینه که داشبوردشون، خصوصا داشبورد تندر که جنس نسبتا سختی داره، بعد از مدتی به صدا میوفته، وزوز می کنه، که اونم با یه آچارکشی سالانه رفع میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. محمد علي

    ۵ فروردین ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من هم که مدتها تندر 90 e1 خواهرم دستم بوده . تنها عیب این ماشین فقط جنس داشبوردشه.وگرنه از شتاب و قدرت که خداییش خوبه.نمیگم عالیه چون هستن ماشینایی که ازش در کلاس خودش سرتر باشن.اما برای ایران خوبه.من خودم سمند دوگانه سوز مدل 85 دارم.شاید تا الان بیشتر از 2 ملیون خرجش کرده باشم(به جز مصرفیا)در کل من هم از تندر بیشتر راضیم.الحق والانصاف که موتور بی عیب و صندوق عقب بزرگی داره.صندلی عقبشم به اون بدی که یکی از دوستان به پیکان وانت تشبیهش کرده بود نیست.بزرگ و راحته.فرقش اینه که مثل پراید بلنده و گودی سمند رو نداره.بازم میگم( تنها عیب این ماشین فقط جنس داشبوردشه)که برای پولی که میدی کمی دور از انتظاره.موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. danial

    ۷ فروردین ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خوب اینو همه کسای که نتدر صفر میخرن میدونن که زیر3000 تا هم مصرفش بالاست هم شتاب ندارهچونECU پیغام okداده تازه بعد از این بطور کل موتورش از این رو به اون رو میشه یعنی اون نمایندگی که خریدینش کسی نبود اینارو بگه مگه از ایران خودرو ماشین خریده باشین من 2 بار محصولات ایران خودرو رو خریدم 1بار206 تیپ2 به بارم405 7ماه که ماشین نداشتم الانم یه تندر پارس خودرو از بازار ازاد خریدم . دوچر خه هم بخام بشینم بهتره تا ماشینای ایران خودرو رو بشینم چون خودم شخصا تجروبشو داشتم سمندشم نشتستم هیچم نه راحته نه نرمه تنرم نمیگم خیلی باحاله اما سمندو تو اگزوزشم نمیزاره خداییش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. علي

    ۷ فروردین ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من شما اگه شانس داشته باشی یک سمند بدون اشکال گیرت میاد ولی اگه شانس نداشته باشی هر روز باید خرجش کنی من که دوسال است یک ماشین مگتن خریده ام دیگه غمی ندارم هیچی مگان 2000 نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. حسين

    ۸ فروردین ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من که تندر ندارم ولی سمند داشتم تعریف نداره سنگین ترمز خوب عمل نمیکنه برای پارک کردن اذیت میشی ولی تندر همکارم دارهمیگه قبلا 206 داشتم این از اون بهتره شتاب راحتی حتی سفرهای دور هم باهاش رفته میگه عالیه خیلی ازش راضیه خصوصا شتاب موتور خصوصا شتاب موتور

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. tohid

    ۹ فروردین ۱۳۹۰
    سوابق: (25 ديدگاه)

    تندر موتور و گیربکس و دیفرانسیل مگان 1600 رو داره بعدش اینا میگن سمند بهتره
    سمند بره مشکل گیربکس و ترمزشو حل کنه بعدا بیاد حرف بزنه
    در ضمن داشبورد تندر کیفیتش خیلی بیشتر از پژو 206 هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. پويا

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هردوشون واقعاًآشغالن. تجربه نشون داده هر وقت ایران تو ماشین دست می بره اون وسیله رو بی اعتبار می کنه. در مورد ال90 باید بگم که ظاهراً از سمند یه خورده بهتره.اما این ترمز مثلاً abs ایران توی خودروها بکار نره بهتره . چون عوض اینکه به مانع نخوره بدتر ازش هم رد میشه.سمند رو که نداشتم اما الان که ال90 دارم واقعاً ترمزش مسخره هست . abs من درآوردی کارخونه های خودروسازی ایرانی . . . !نمی دونم کجای دنیا دیدین چرخای عقب ماشین کاسه ای باشه و جلوش دیسکی . . . . ، البته اگه بحث زدن از قطعه نباشه خوبه ترمز abs باشه !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. مهدی

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان
    من خودم سمند سال دوگانه دارم اگه بخوایم واقع بین باشیم سمند واقعا ماشین مزخرفیه.بااین لاشه سنگینی که داره ادم اصلا جرات نمیکنه توی جاده ی دو طرفه سبقت بگیره.صدای موتور ازار دهندش هم که هیچی.ترمز absاش هم باید انقد فشار بیاری تا شاید عمل کنه.تا حالا با ماشینای زیادی کورس گذاشتم اگه از هم خانواده هاش بخوام بگم 405 و پارس توی دنده 2 سمندو جا میذارن(که حتما به خاطر وزن کمتره)ولی تندر 90 از همون اول از سمند فاصله میگیره(و این باعث شرمندگی ادم میشه)از مصرف بنزینشم که نگم بهتره ولی خب گاز کمک هزینه بود در این رابطه که اونم دیگه ارزشی نداره.به طور کلی سمند ماشینی برای قشر میان سال به بالاس که دیگه دنبال هیجان نیستن چون سمند هیچ هیجانی نداره…
    البته اگه دنبال خریدن سمند هستید شاید شاید شاید شرایط برای سمند ef7 بهتر باشه.موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. محمد

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۰
    سوابق: (9 ديدگاه)

    دوستان این اطلاعات اشتباه رو از کجا آوردین ؟!؟! لطف کنین برای به دست آوردن اطلاعات به سایت ایرانخودرو مراجعه نکنین .
    موتور تندر 90 یا همون K4M بیشترین قدرتش 105 اسب بخار هستش که در دور موتور 5750 به دست میاد . همچنین بیشتری گشتاور این ماشین 148 نیوتون بر متره که اونم در دور موتور 3750 به دست میاد !
    موتور سمند هم XU7 هستش که بیشترین قدرتش 100 اسب بخاره و در دور موتور 6000 به دست میاد همچنین گشتاور سمند 153 نیوتون بر متره که اونم در دور موتور 3000 به دست میاد !!
    وقتی صحبت های بعضی از دوستان رو میشنوم واقعا خندم میگیره !!! این نمونه ای از این حرفا هستش که جوابشون رو میدم :
    – شنابش شده 8.5 => دوست من تندر 90 در بهترین شرایط شتابش 10 و خورده ای هستش شما چه طوری به این عدد دست پیدا کردین ؟! خود شرکت رنو هم شتاب 10 ثانیه ای رو برای این ماشین ثبت کرده .
    – تندر ماشین روز اروپا هستش => ببخشید میشه بپرسم از چه لحاظ ماشین روز اروپاست !؟ 5 ستاره کامل ایمنی داره یا هندلیگش عالیه و … ؟!
    – تندر چپ نمیکند فقط حرکت گهواره ای زیادی دارد => جالبه بدونید 90 درصد تصادف های تندر واژگونی بوده ! اصلا شما میدونین ضریب درگ تندر 0.36 هستش ؟! این یعنی فاجعه . این یعنی پایداری بسیار پایین در سرعت های بالا . از طرفی فرمان تندر قابلیت سفت شدن در سرعت های بالا رو نداره و همچنان نرم میمونه . و باز هم این یعنی فاجعه . ( قابل توجه بعضیا سمند و پارس و 405 آشغال در سرعت های بالا هیدرولیکشون از کار میفته و فرمون کاملا سفت میشه )
    – تندر موتور و گیربکس و دیفرانسیل مگان 1600 رو داره => قابل توجه شما موتور مگان 1600 سیستم متغیر زمان بندی سوپاپ هارو داره و قدرتش 115 اسب بخاره . آیا تندر این سیستم رو داره ؟! موتور تندر به هیچ وجه با مگان 1600 یکی نیست . فقط کدشون یکیه ! مثل موتور سمند و زانتیا 1800 . هردوشون XU7 هستش و موتور سمند کجا و موتور زانتیا کجا !
    – تندر رو ترمز میزنی سرنشینا با کله میرن تو شیشه => این رسما نشان دهنده یه ترمز افتضاحه !!! ترمز ABS یکی از خواصش اینه که ماشین کله نکنه در صورتی که تندر با یه ترمز کوچولو سریعا کله میکنه و همین توی تصادف های شاخ به شاخ باعث آسیب بیشتر به سرنشینان و خودرو میشه !
    – فرمان پذیری تندر که خدایی 50 برابر سرتر از سمند هستش => میشه فرمون پذیری رو برای من توضیح بدین ؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!
    – کورنومتر گرفتیم در 9.7 رسیدم به صد کیلومتر => دوست من چنین چیزی امکان نداره !!!! درضمن شتاب رو با کورنومتر معمولی اندازه نمیگیرن . شتاب رو با دستگاهای مخصوصی اندازه گیری میکنن !

    یه نکته هم لازمه که بگم . حجم بالاتر موتور دلیل بر پر قدرت تر بودن اون نیست .

    اگه کسی از دوستان میتونه منطقی بحث کنه بگه …
    فقط خواهشا مثل نقل قول های بالا نباشه …
    موفق باشین !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. رامین - تبریز

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام – بنظر من علت اصلی تفاوت عقیده در مورد ال 90 اینه که این خودرو توسط شرکت های مختلفی مونتاژ میشه و بستگی به شرکت مونتاژ کننده داره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. فاضل

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    3 ماهه که سمند lx خریدم. به علت شرایط خرید خوب تا الان هم که مشکل خاصی جز دیرکرد بیمه ثالث نداشته. ولی اگر پول نقد داشتم، یدونه ازون اپل آستاراها یا شایدم یه بنز 230 می خریدم، خداوکیلی ماشین هم ماشینهای خارجی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. احی

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط تندر یا ال نود یا l90 یا لوگان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. tohid

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۰
    سوابق: (25 ديدگاه)

    محمد خوشگله.
    بیا جواباتو بدم.
    1:ماشین روز اروپا هستش.اقای باهوش که همینطور با جعبه ول میکنی.تندر ماشین ارزون قیمت روز اروپا هستش.برو قیمتشو ببین بعد بیا بگو 5 ستاره ایمنی.نسبت به قیمت نقریبا 5 میلیونیش تو اروپا ماشین مدرنی هستش.
    2:خوشگل شتاب جانبی رو با درگ میسنجن؟؟؟!!!!
    شتاب جانبی رو با جی میسنجن داداش.
    3:هیچ ماشینی فرمانش در سرعت بالا سروو نمیشه مگر اینکه پمپ هیدرولیکش برقی باشه داداش.
    4:اخه داداش من ماشینی که پمپش مدام داره با دور میل لنگ کار میکنه چطور از کار میفته؟؟؟؟
    توهم میزنیاااااااا
    5:برو هر جا میخوای بخونی بخون مگان دو تا موتور داره 2000 و 1600
    1600 مال تندر هستش.
    در ضمن سیستم زمان بندی متغر سوپاپ نداره و دلیل بالا بودن قدرت موتورش پیشرفته و گرونتر بودن سامانه کنترل الکتریکی متورش هست که با خرجی نسبتا زیاد تندر هم میتونه اون قدرت موتورو داشته باشه.
    6:کد موتور سمند م3 هستش داداش.برو دوباره نگاه کن.
    7:درباره ترمز تندر حرف نزن که بهترین ترمز تو ایران رو داره در ضمن کله میره تو شیشه یه جور مبالغ ادبی هستش که میخوایم بگیم که ترمزش افتضاح قویه ولی در مجموع من که گفتم تندر مشکل فنر بندی داره.
    8:فرمون پذیری یعنی ماشین در هر سرعتی فرمونش گیج نباشه و با کوچیکترین هر کتی خودرو به اون سمت هدایت بشه.
    9:شتاب رو با کورنومتر اندازه میگیرن داداش من اونی دستگاهی که شما میگی برای اندازه گیری اسب بخاره که اسمش هست دینامومتر.
    فقط نکته اخرت درست بود اونم از من تقلید کردی که حجم موتور دلیل ر قدرت بودن نیست این یکی صحیحه.
    موفق باشی.
    فقط یه طوری حرف نزن که هر کی میاد حرفاتو بخونه فکر کنه تو کارشناس تصادفی!!!!
    حرفی که میزنی باید رو منطق باشه
    اخه مگه میشه خودروهایی مانند پراید که بیشترین سهم رو در بازار داره و بعدش 206 جز بالاترین امار تصادف نباشه
    ولی تندر که تازه 3 ساله اومده اونم خودرویی که پایین ترین تیپش دارای کیسه هوای ایمنی هستش و تعدادشم خیلی کمتر از خودروهای فوق هست بالاترین امار تصادف رو داشته باشه؟؟؟؟!!!!!!!!!!
    موفق باشی
    توحید مکانیک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. tohid

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۰
    سوابق: (25 ديدگاه)

    کد موتور سمند l3

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. tohid

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۰
    سوابق: (25 ديدگاه)

    محمد جان راستی یادم رفت بگم
    تو ترمز ای بی اس رو اختراع کردی به این دلیل که ماشین کله نکنه؟؟/
    این ترمز فقط برای جلوگیری از منحرف نشدن خودرو در اصطکاک کمه.
    در ضمن کله کردن خودرو به نقطه ثقل ماشین بستگی داره
    مثلا سیستم فنربندی 405 طوری طراحی شده که وقتی ترمز شدید میکنی عقب خودرو به سمت زمین متمایل بشه که
    1:سرنشین اذیت نشه
    2:عقب خودرو منحرف نشه چون جلوی ماشین به اندازه کافی سنگین هستش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. tohid

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۰
    سوابق: (25 ديدگاه)

    پویا جان عزیز من کار درست همونه که ترمز عقب این نوع خودرو ها کاسه ای باشه
    به این سیستم ترمز میگن مرکب که هنوز هم استفاده میهش در تکنولوژی روز دنیا
    مانند تویوتا یاریس.
    تندر ای بی اسش ایرانی نیست
    اون ایران خودرو احمقه که رفته رو 206 چهر چرخ رو دیسکی گذاشته و باعث شده که ترمز دستی کاملا مذخرفی داشته باشه(ترمز دستی روی دیسک خوب جواب نمیده)
    ترمز دیسکی برای چرخ عقب معمولا برای خودروهایی استفاده میشه که سرعتشون بالای 220 کیلومتر در ساعت باشه.
    در ضمن اگه ایو بگم فکر نکن اغراق میکنم.
    بنز حاضره خط تولیدشو تو کشورای دیگه شل بگیره
    ولی هیجای جهان سختگیری رنو رو تو خط تولید نداره.
    تو میونی چه پدری ازین کمپانیهای ایران خودرو و سایپا دارن در میارن؟؟؟
    ولی اینو قبول دارم که ای بی اس خالی الان دیگه منسوخ شده ولی بازم میگم که تندر خودروی ارزون قیمت روز اروپا هستش!!!
    نباید ازش انتظار زیادی داشت.
    ترمز ای اب اس حتی ازمایشها نشون دادن که در بعضی مواقع عیف تر از ترمز های معمولی عمل میکنن
    ولی اگه این سامانه رو با سامانه هی دیگر مانند کنترل هرزگردی_پایداری الکترونیکی_ضد لغزش و …
    ترکیب کنی بسیار عالی میشه.
    موفق باشی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. usof

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    baarze salam kyaletoono rahat konam age l90 ,to iran hast age toyoya to iran hast hame az dovlat sarie hamin asiaye hast vagarna een fagir bichare haye erani bayad olag savar mishodan

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. محمد

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۰
    سوابق: (9 ديدگاه)

    جناب توحید من هیچ حرفی با شما ندارم !!! شمایی که حتی نمیدونی موتور مگان 1600 و تندر 90 با هم فرق داره چه طوری میایی بحث میکنی ؟!؟!؟!
    من اصلا حرفی با شما ندارم …
    IQ جان من اصلا حرفی از اسب بخار زدم که میگی دستگاه دینامومتر ؟!
    بی سواد بهتره یه بار برنامه های تست اتومبیل رو ببینی تا بفهمی شتاب رو با چی اندازه گیری میکنن !!!
    اون سفت شدن فرمان هم چیز جدیدی نیست که سمند بخواد داشته باشه !!! تمامی ماشین های قدیمی این سیستمون دارن .
    در مورد واژگونی تندر هم میتونی با انواع و اقسام سایت ها مراجعه کنی !!!
    دیگه بحثی با شما ندارم …
    موفق باشی …

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا