ایران خودرورنو

مقایسه تندر 90 و سمند LX

مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.

فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.

سمند بهتر است یا تندر؟

نمای ظاهری:

ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده  و نافرم می نماید.

در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.

مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:

موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.

logan

در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.

در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.

tondar L90 logan

هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.

ایمنی:

ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.

samand lx

اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.

سایر نکات:

سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.

نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!

توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏سایت “پدال“‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵,۸۸۹ دیدگاه‌ها

  1. milad

    ۱۰ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    در رانندگی راننده نقش اصلی رو ایفا میکنه و همیشه راننده ای در ماشین وجود داره که اون ماشین به حرکت بیفته پس باید راننده از رانندگی لذت ببره و کم خسته بشه تندر تو این زمینه از سمند بهتره سمند تا دو سال نرمه و تقریبا بی آزار ولی بعدش تو ماشین که میشینی خود ماشین بدون اینکه ظبط رو روشن کنی برات آهنگ میزنه در کل کسی که راحتی براش مهمه تندر بگیره اگه زیبایی براش مهمه سمند از لحاظ ایمنی تندر بهتره با سه ستاره ولی سمند ستاره ای بهش تعلق نگرفته ولی به نظر من راحتی نرمی شتاب ایمنی مصرق کمتر استهلاک کمتر چربش داره به زیبایی و پرستیژ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. saeed

    ۱۰ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    کلا بی خیال سمند شین ما الان تو ایران خودرو روزی هفت هشتا سمند در حد صفر واسمون میاد که بیشترین مشکلشون روغن ریزی دارن از یه ماشین چینی بیشتر از این انتظار نمیره من موندم چرا رو قطعاتش المانی یا ژاپنی میزنن هر چی باشه فقط اینو میدونم که در حال حاضر ماشینای ایران خودرو مفت گرونه 88 به بعداش سایپا هم که پراید درست و حسابی نمیزنه به نظر من یا ماشین خارجی سوار شید یا ماشین صفر نخرید لااقل یکم کیفیتشون با نخریدن شما شاید بره بالا ام وی ام 100درصد چینی 100 میارزه به این ماشینایه ظاهرا المانی یا به قول خودشون ملی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. میلاد

    ۱۰ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    ولی خودمونیم فرمون ال90 خعلی ضایه ست من خورم عاشق تندرم اما فرمونش خیلی تو چشههههههه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. بهنام

    ۱۱ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    be nazar man tondar az samand kheli behtare.hadeaghal 10sal fanavarish jolo tare

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. amira

    ۱۱ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    خاک برسر ال نود ببین این بدبخت را با چه ماشینی مثل سمند مقایسه می کنند سمند واقعا ماشینه ؟حالا ال نود اره این موتورشو طوری درست کردنن که دیگه خراب نشه اصلا نگاه تو موتورش می کنی اب پایین نمی ره چون ماشین بااطمینانی اماسمند چی هروز باید بری سراین تعمییر گاه به اون تعمییر گاه ببینی چشه ال نود شاید قیافه اش به نظر بعضی ها خوب نباشه اما با کمی خرج درست می شه یکم بخابونش رینگ ولاستیک و… سمندرو بعد از یک ماه باید بفروشی چون اگه نفروشی اندازه ی قیمتش باید خرجش کرد اما مردم این کارو نمی کنند اول می گن سمند بعد از این که خراب شد می گن فقط ال نود تا امتحان نکردی نتیجه نگیر اول برو باال نود دوربرزن بعد بگو بده سمندرو هروز یک جاش عوض می کنند ومی کنن جدیه بابا بسه تاکی می خواین گول این حرف هارو بوخری بروال نود بخره یک عمر راحت باش هم راحت تره هم سرعتش بیشتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر حسین

      ۱۲ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سمند خدای جاده

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. aria

      ۱۴ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (540 ديدگاه)

      پراید از ال 90 بهتره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احسان

        ۲۰ تیر ۱۳۹۱
        سوابق: (12 ديدگاه)

        به افتخارش

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. علیرضا

    ۱۲ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مقایستون خیلی عالی بود
    من هم سمند داشتم هم ال90
    سمند بعد از چند سال خرجش خیلی زیاد میشه و ال90هم شتاب زیاد جلبی نداره ولی هرچی دنده بهش بدی میره
    با این حال نظر منال90

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میلاد

      ۱۴ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (7 ديدگاه)

      میشه بگید چرا ال 90 شتاب نداره نکنه با بوگاتی ویرون مقایسش می کنی جواب بدی خیلی ممنونت می شم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. رضا

    ۱۲ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام . من ال 90 دارم بسیار راضی هستم
    بسیار نرم و بی صدا اما سمند …..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. امیر حسین

    ۱۲ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    در نهایت سمند بهتر از ال90 هستش. سمندال ایکس واسه جاده فوق العادست. تو سمند احساس امنیت میکنی. قویتر و راحتتر از ال90 هستش. ال90 هم ماشین خوبیه اگه 10 میلیون بود بیشتر می ارزید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ایمان

    ۱۲ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من یه 2 هفته ای میشه ال نود خریدم .واقعا ازش راضیم ماشین قبلیم هم زانتیا 83 بوده .اگه ال نود قیافش ساده نبود و یه کم زرق و برق داشت تو ایران میشد نزدیک 25 میلیون به راحتی روش قیمت گذاشت . نگاه به موتورش که میندازی لذت میبری.بیشتر با گیربکسش حال میکنم خیلی نرمه. هیچ چی کم نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aria

      ۱۴ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (540 ديدگاه)

      گندش بعدا در میاد. حالا زوده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. احسان

    ۱۲ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    من یه پراید و یه پارس مدل 85 دارم دیشب با یه ال90 انداختم (با پارسم) یه خورده ازش جا میموندم اما خداییش پا به پاش خیلی جاها رفتم چون یه خورده ماشینمو دست کاری کردم. فقط با بر داشتن کاتالیزور ماشین و استفاده از شمع هیوندای راحت 10 اسب رفته رویه پارس. ولی خواستم یه چیز و به دوستان بگم!! وقتی پیاده شدیم و ماشینامونو با هم عوض کردیم اون لحظه به خودم گفتم حاضرم از ال90 جا بمونم ولی سواری ماشینمو با 100 تا ال90 عوض نمیکنم. این حرفی بود که صاحب ال90 هم گفت و دیگران هم تایید کردن. ال90 صندلی هایه بسیار بد نشین و مزخرفی داره بعلاوه اینکه فرمونشم بسیار حال گیره چون تنظیم قربیلک نداره و اگه با این فرمون و صندلی یه مسافرت برین حتما باید یه دکتر برید به خاطر درد دست و کتف و گردنتون. بد ترین طراحی و راختی رو تویه ماشین ها ال90 داره که میشه گفت پراید132 SX از اون راحت تر و خوش نشین تره. ال90 فقط از لحاظ شتاب موتور و مصرف سوخت بر تری داره که اونم میشه با یه خورده دستکاری خودرو خودتون ازش جلو بزنید که من حتما این کار رو خواهم کرد و رویه پارس رو پیش ال90 سفید خواهم کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. poyan

    ۱۲ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    تندر ماشین خوبیه و فرانسویه اما قطعاتش گرونه و تمام نمایندگی ها قطعاتشو ندارن و تعمیرش نمی کنن ولی سمند شناخته شده است و شکیل تره و ایمنیش بالاتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. عباسی

    ۱۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سمند مرد جاده است ولی ال نود شتره بی ریخته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. یخ زده

    ۱۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    کسی میشه به ماست خودش بگه ترش اخه اقا احسان یک لاستیک تندر دویستا پارس می عرضه پارسو سمند ایران خودرواز خیلی سال ها پیش داره می سازدش خدای می توانند یک ایربگ براش بذارن اما ال نود برای اولین بار اومد توبازار با ایربگ اومد من شوهرخاله ام پارسداره ضفرهنوز پلاک نداره چراغ روغنش روشنه بردیمش ایران خوردو یارو می گفت خدارو شکرکن که اتیش نگرفته اینم از ایران خودرو تازه پارس و سمند را اقساطی می شه خرید باوجود این مردم زیاد نمی خرن اما ال نود نقده ومردم بیشتر می خرن کشورهای خارجی زیاد به فکر قیافه نیستند به فکر راحتی سرنشینان هستد یارو اصلا اسم ال نود به گوشش نخورده بعد می یاد الکی نظر می ده منم زیاد از ماشین سردر نمی یارم اما درباره ی ال نود کسی رقیبم نیست مندرو باید با پراید مقایسه کرد شاید برنده بشه نه با ماشین فرانسه واقعا حرفی برای گفتن ندارم اما بدونید همیشه حقیقت را قبول کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. poyan

    ۱۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سمند چون اصلی ترین محصول ایران خودرو هست از بالاترین کیفیت ساخت در بین محصولات ایران خودرو برخورداره وامکانات خوبی هم داره وامتحان خودشو پس داده اما تندر در مسیر های سر بالا کشش نداره و باید هی دنده معکوس بکشی و با توجه به موتور و بدنه به اون قیمت نمی خوره و زیادی گرونه و ماشین معمولیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. soti

    ۱۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    هردوتاشون سطل آشغال بی مصرفا به دلایل زیر:
    سمند:
    1-گنده بی خودی که فقط باید یه کارت سوخت اضافه داشته باشی
    2-ماشین سنگینی هستش که بعد از 3 سال افت بدنه و موتور داره
    l90:
    1-ماشین سبکی هستش که توی پیچ ها 100 رحمت به پراید
    2-ماشینی هستش که قدرت موتورش واقعا آشغاله و توی سربالایی های اوتوبان توی مسافرتا کم میاره

    به نظر من توی این رنج قیمت یه مزدا 323 بخرید و اسپرتش کنید از همه ی ماشینای این قیمتی سرتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. اشکان

    ۱۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (467 ديدگاه)

    با سلام خدمت اقا احسان

    دوست عزیز اون تندر 90 که شما سوار شدی تندر ایران خودرو (…)بوده.تندر پارس خودرو صندلی هاش محشره.من ده ساعت باهاش رانندگی کردم اصلا خسته نشدم.هم صندلیش از پارس شما راحت تره و هم دنده و فرمون و کلاج تندر نسبت به پارس نرمتره.خواهشا چیزای الکی ننویس اینجا !

    یه چرخ تندر 90 پارس خودرو میارزه به کل هیکل پارس شما

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان

      ۱۴ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (9 ديدگاه)

      اتفاقا تندر پارس خودرو بود عزیز… در ظمن صندلی های هر دو یکیه… اصلا شما میدونید فرق تندر پارس خودرو با ایران خودروش تو چیه؟؟؟ اگر بگید میدونم از ماشین یه سر رشته دارید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. amira

    ۱۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    شما مگه نمی گید سمند ایرانی والله هرچه ما می شنویم می گن این ارم یابو مال کشور خارجی دیگه خدا می دانه؟پس چرا ایران خوردو هرماشینی می سازه کلا قطعات سمندهروشه خداوکیل خودتان نگاه بکنید رانا اتاق 206صندوق دار دنا اتاق سمند پژو اتاق اردی و… ایران خوردرو نمی تواند یک ماشین بسازه که اطلا یک پیچ سمند405و206و…روش نخوره؟نمی گم تندر خیلی ماشین خوبی امااز سمند بهتره زیر20میلیون تنها ماشینی که مردم خوب می خرن ال نود هستش شما که می گسن نمی دانم چراغ جلو سمند بی ام و نمی دانم عقب اودی و… نمی شه به این ایران خودرو بگین کیفیتش رو مثل این ماشین بی ام و بکنه تا حداقل ابروی این شرکت هارو نبره حالا این 206صندوق دار رو می بیند فرانسه 207خودشونو که خیلی با مال مافرق داره صندوق دار کردن بعد ایران خودرو کردش 206 صندوق دار 207درفرانسه 206+هست نه207I

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان

      ۱۴ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (9 ديدگاه)

      راست میگی منم تبلیق206+ رو دیدم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. poyan

    ۱۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سمند در جاده و مسیر های طولانی و اتوبان راحتی و ایمنی سرنشین رو به دنبال داره اما تندر محور عقب راحتی و تعادل کمتری نسبت به سمند داره.طراحی داخلی و خارجی سمند بهتره.تندر به خاطر سقف بلند و صندوق بلند و کمک های عقب به راحتی چپ میکنه ولی سمند نه چون سنگین تره و همچنین تندرسنسور عقب نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. احسان

    ۱۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    ال90 5اسب از سمند بیشتره
    ال90 و سمند هر دو کیسه هوا دارن
    ال90 صدای موتورش بیشتر از سمنده
    ال90 اصلا صندلی هاش راحت نیست انگار رو نیمکت پارک نشستی مثل یه تخته زیرت و یه تخته ام پشتته
    ال90 فرمونش خیلی بد حالت و چرته و حتی تنظیم غربیلکم نداره
    ال90 بی ریخت ترین داشبورت و طراحی داخل و داره که میذونم نداشتی و ندیدی که برای پایین دادن شیشت باید 1متر دستتو دراز کنی.. آخه اون جاست واسه بالا بر شیشه؟؟
    ال90 سربالایی رو خوب بالا میکشه و شتابه خوبیم داره اونم به خاطره اینه که 5اسب از سمند بالاتره و 110 کیلوام سبک تره
    کاتالیز و سنسور اکسیژنم همه ماشینها دارن حتی آر دی
    و در آخر برید مرکز ثقل ال90 رو ببینید اون وقت میفهمید که آدم عاقل به این اسباب بازیه پر شتاب و کم مصرف نه میتونه گاز بده و نه امیدی به زنده موندن داشته باشه بعد از تصادف..
    و در آخر اینکه احساسی و با سلیقه شخصی مقایسه نکنید اول داشته باشید ماشینو و امتحان کنید بعد راجع بهش نظر بدید..
    در ظمن من سمند هم ندارم که بخوام طرفداری کنم من یه پارس دارم یه 132 و سواریه هر دویه اینها از ال90 خیلی بهتر و لذت بخش تره…
    موفق باشید..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. اشکان

    ۱۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (467 ديدگاه)

    با سلام خدمت آقا احسان

    شمایی که ادعا داری همه چی رو راجع به ماشین میدونی باید خدمتت بگم که شتاب و کشش در سربالایی اصلا ربطی به قدرت موتور نداره.عامل اصلی که در این موضوع دخیله گشتاور موتوره.با این حرفت ثابت کردی هیچ اطلاعات فنی نداری!در ضمن صندلی یهای تندر پارس خودرو با ایران خودرو فرق میکنه.تندر ایران خودرو صندلی هاش خشک و خسته کنندس.ولی پارس خودرو صندلیش عالیه.من خودم یه تندر مدل 87 پارس خودرو دارم و ازش خیلی راضیم.کلاج و فرمون و دندش واقعا از تمام ماشینهای زیر 30 میلیون نرمتره.ضمن اینکه ماشین من تو این چهار سال اصلا منو اذیت نکرد.
    بازم میگم یه چرخ تندر 90 میارزه به کل هیکل پارس و سمند و …
    شک نکن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان

      ۱۴ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (9 ديدگاه)

      اولا که بحثی از کشش در سربالایی نبود و اینم خوب میدونم که گشتاور ال90 148/3700 با این تفاوت که سمند 136/4500!!
      ولی از اونجا که معلومه شما هم ال90 ندارید چون صندلی پارس خودرو با ایران خودروییش هیچ فرقی ندارن الا اینکه پارس خودرو یه اهرم تنظیم ارتفاع واسه صندلی بیشتر از ایران خودرو داره
      اما هنوز کسی و ندیدم که فرق ال90 ایران خودرو با پارس خودرو رو بهش اشاره کنه و این نشان از این داره که ندیدید و مقایسه نکردید این دو رو…
      امید وارم کسی پیدا بشه اینجا که واقعا ال90 داشته باشه و به این فرق جزیی اشاره کنه…
      در طمن دوست عزیز شما اگه عاقل باشید و اطلاعات خودروتون بالا باشه میفهمید که وجود 16 سوپاب در ال90 خودش یکی از علل برتریه این موتور نسبت به سمنده… حالا اگه میخواید برابر تر مقایسه کنید ال90 رو با پارس ELX مقایسه کنید ببینیم بازم ال90 چه از موتور چه از زیبایی و چه از راحتی حرفی برای گفتن داره؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. aria

        ۱۴ تیر ۱۳۹۱
        سوابق: (540 ديدگاه)

        آقا: اسم EF7 (آلمان) می ارزه به همه شرکت رنو. تو اصلا ماشین سوار نیستی که 16 سوپاپ برا جالبه . برو CVVTرا سرچ کن بعد در مورد سمند نظر بده

        موافقم 0
        مخالفم 0
  21. اشکان

    ۱۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (467 ديدگاه)

    با سلام

    خدمت آقا احسان عزیز عرض کنم که بنده به خدا ال نود دارم!!!!اگه باور نمیکنی بازم قسم بخورم؟!!!بعدش شما اتفاقا داشتی از سربالایی و شتاب حرف میزدی و اینها رو به قدرت موتور ربط دادی که واقعا اشتباه بود.در ضمن گشتاور سمند هم 153 نیوتون متره.که بازم اشتباه گفتی(مرجع سایت ایران خودرو).در ضمن پارس موتور زانتیا یه ماشین من در آوردی هستش.ولی با این اوصاف من خودم هم میدونم و شما هم میدونی که تو شتاب و سربالایی پارس موتور زانتیا همه ماشینهای هم رده خودش رو قورت میده از جمله ال نود رو.و همچنین یه سری امکاناتش از ال نود بیشتره.ولی مطمئن باش ایمنی ال نود بالاتره(سه ستاره تو تست کرش)ال نود ماشین نرمتر و بی صداتری هستش.کیفیتش بالاتره و مصرفش هم کمتره.هم چنین ال نود جادارتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان

      ۱۴ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (9 ديدگاه)

      سلام. گفته های شما متینه دوست عزیز اما شما هم دارید اشتباه میکنید… پارس موتور زانتیا نداریم اصلا… شما کاپوت پارس ELX و زانتیا رو باز کنید تفاوت ها رو میبینید که اصلا شباهتی به زانتیا نداره چون زانتیا خیلی چیزهای دیگش هم که نمیبینیم با پارس ELX فرق میکنه از جمله گیربکس که دنده ریز تره صفحه کلاچ که 1صفحه بیشتر از پارس روشه و من خودمم برایه پارسم صفحه زانتیا گرفتم و دیدم چه طوره و همچنین گویه تعلیق زانتیا که اصلا رویه پارس نمیشه گذاشت.. در کل پارس ELXهمون موتور پژو هست با یه سر سیلندر 16 سوپاب و سیستم هوای متفاوت و همچنین کامیوتر متفاوت که میشه با 1/5 میلیون یا یه کم بیشتر یه پارس معمولی رو هم 16 سوپاب کرد و با 600تومن گیربکس زانتیا روش سوار کرد که دیگه زانتیا هم نمیگیره ماشینو.. در کل کلاس بدنه و زیبایی و راحتی پارس واقعا سگش شرف داره به ال90 چون اصلا خوش نشین نیست نمیدونم شما چطور ازش لذت میبرید!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. احسان

    ۱۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    راستی یه نکته دیگه ام خدمتتون عرض کنم که اونا که احساسی و از رو باد معده حرف میزنن اطلاعاتشون بالا بره… خود بنده امسال در صددم ماشینمو با عوض کنم با یه پارس LX… زود قضاوت نکنید چون پارس LX با پارس ELX فرق میکنه.. پارس LX موتورش TU5 که هم یه موتور خوب روش گذاشتن هم زیبایی و راحتی و نشیمنش از ال90 خیلی سر تره… برایه دیدن اینکه موتورTU5 چقدر از ال90 سر تره و داره با زانتیا هم رقابت میکنه تو ریس به سایت آپارات مراجعه کنید ما چند تا درگ گذاشتیم اونجا اما ماله GLX بوده و تازه امسال پارس موتور TU5 رو اضافه کرد به ماشینش..
    رویه پارس LX با موتور TU5 دیگه فک نکنم بتونید عیبی بزارید و باز بگید ال90 ازش سرتره چون موتورش هم مثل EF7 مشکل ساز نبوده تا حالا چون این موتور موتور 206تیپ 5 و 6 هستش..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. اشکان

    ۱۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (467 ديدگاه)

    با سلام

    دوست عزیز آقا احسان موتور پارس ELX موتور زانتیا هست ولی نه موتور 2000 .آخه زانتیا دو تا موتور داره که یکی 2000 هست و دیگری 1800 سی سی.موتوری که رو پرشیا موتور زانتیا هست همون موتور زانتیای 1800 هست.آقا احسان همه از سواری و راحتی و جادار بودن ال نود تعریف میکنن.نمیدونم شما چرا تایید نمیکنی؟!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. اشکان

    ۱۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (467 ديدگاه)

    همچنین خدمتتون بگم که موتور 206 1600 سی سی موتور خوبی هست.کم مصرف و بی صدا.ولی رو پارس خوب جواب نداده.از هر کی میخوای بپرسی بپرس.اتفاقا جالبه که بدونی شتاب پارس معمولی از tu5 بیشتره.شتاب پارس معمولی 11 ثانیه هست ولی پارس موتور tu5 13 ثانیه هست.(بازم مرجع سایت ایران خودرو)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان

      ۱۴ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (9 ديدگاه)

      برو درگشو ببین بعد قضاوت کن..
      در ظمن من خودم پارس دارم ال90 هم فت و فراوان میاد زیر دستم احساسی حرف نمیزنم تجربه میکنم و میگم.. آدرس ایمیلتون رو بدید تا عکس و فیلم درگ هامو واست بفرستم از داخل پارس و ال90 هم واست فیلم بگیرم ببینی بعد نظر بدی…
      1چیز دیگه هم بهتون بگم میتونید برید از یه پزشک متخصص بپرسید… من به خاطر ورزش سنگین مشکل کمر درد پیدا کردم طوری که دیگه نمیتونستم رانندگی کنم رفتم پیشه یه متخصص دکتر افشین قاسمی مطبشم تویه جردنه.. میدونید بعد از جا انداختن دیسکم چی به من گفت؟؟ کفت چه ماشینی سوار میشی؟ و بعد گفت ماشینتو عوض کن پارس سوار شو چون راحت ترین صندلی رو تو ماشینایه ایران داره و دیگه کمر درد نمیگیری!! شمارش هم تا فردا میرم میگیرم میزارم اینجا که هرکی باورش نشد به این متخصص زنگ بزنه و بفهمه نشستن روی صندلی غیر استاندارد مثل ال90 آشغال چقدر تویه دراز مدت رویه کمر و مهره ها و دیسک کمرتون تاثیر بد میزاره و اون وقت که این درد اومد روزی 1000بار سازنده این ماشین و صندلیه چرتشو فهش میدید.. ال90 فقط شتاب اولیه داره و مصرفش پایینه… مصرف که بخوره تو سرش 3/4لیتر اضافه آدمو بد بخت نمیکنه شتابشم راه داره که هر وقت این کاریو که میخوام با پارس کردم یه فیلم واستون از سوسک کردن ال90 میزارم تو آپارات حال کنید… ما یه موقع به رنو5 میگفتیم قوطی کبریت دمش گرم که این قوطی کبریت و با یه ماشینه دیگه که ماله سال 90 هستش ادامه داد که مردم ایران خوش باشن… راستی برید راجع به زخامت ورق بدنه ال90 هم از یه صاف کار بپرسید اونوقت جونتون براتون عزیز تر میشه…
      همه گی موفق باشید.. خدا پشت و پناهتون..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. علیرضا

    ۱۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا بیخی خی ماشین فقط پژو 405 البته تو این کلاس سمندم ماشینه مگه ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. amira

    ۱۵ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    اقاپویان تندر تازه سنسور عقب داره بعدک وجدانن سوار تندرشدی؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. poyan

    ۱۵ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    آره آقا امیر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. اشکان

    ۱۵ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (467 ديدگاه)

    با سلام

    دوست عزیز من در عجبم که چرا دکتر LEXUS رو به شما پیشنهاد نکرد برای کمر درد و فقط پارس رو پیشنهاد کرد!خیلی عجیبه.دوست عزیز استحکام بدنه تندر 90 رو هیچ ماشینی تو رنج خودش نداره.تندر 3800 تا خال جوش داره.(یعنی از سه برابر 405 هم بیشتر)بازم میگم من از صندلی تندر پارس خودروم خیلی راضیم.اصلا خستم نمیکنه.صندلی عقبش که مبله هست.صندلی جلوش هم انحنا داره که کاملا گودی کمرو پر میکنه و اصلا آدم کمر درد نمیشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. امیر.ر

    ۱۵ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت همه دوستان.

    من هم تندر ال پی داشتم هم الان سمند موتور ملی دارم. از نظر عمکرد و قدرت عکس العمل سمند (موتور ملی) بسیار قویتر از تندره. ضمنا آرامش ، راحتی و اطمینان سمند برا دوستانی که یه کم سریعتر از معمول رانندگی می کنند فوق العاده بهتره. وزن و استحکام بدنه سمند که جای خود داره. شما کافیه به گلگیر عقب تندر تکیه بدید می فهمید چه اتفاقی می افته!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. poyan

    ۱۵ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    واقعا خرج ال90 نسبت به سمند خیلی بیشتره.مثلا:
    1-تیغه برف پاک کن ایرانی ال12:90هزار تومان.تیغه برف پاک کن خارجی سمند:4هزار تومان.
    2:لنت ترمز اصلی ال72:90 هزار تومان.لنت ترمز اصلی سمند:27 هزار تومان.
    3:فیلتر روغن هوا و بنزین ال43:90 هزار تومان.فیلتر روغن هوا و بنزین سمند:7 هزار تومان.
    حالا دیگه خودت مقایسه کنید!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا