ایران خودرورنو

مقایسه تندر 90 و سمند LX

مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.

فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.

سمند بهتر است یا تندر؟

نمای ظاهری:

ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده  و نافرم می نماید.

در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.

مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:

موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.

logan

در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.

در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.

tondar L90 logan

هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.

ایمنی:

ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.

samand lx

اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.

سایر نکات:

سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.

نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!

توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏سایت “پدال“‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵,۸۸۹ دیدگاه‌ها

  1. مازيار

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خداییش دیگه شورشو در اوردید، انگار کارخونه باباتونه، یکی داره واسه ال 90 جنگ به پا میکنه، یکی داره برای سمند!!! به چی این لگنها مینازید، خداییش اگه پول داشتید، هیچ کدوم سوار این آشغالهای یران خودرویی و سایپایی میشدید؟ ماشینن اینا دارن بهمون قالب میکنن؟؟ با این ماشینایی که میدن دست مردم ارزش و احترام رو خوب بهمون ثابت کردن، بیشترین امار کشته در دنیا با لگنهای ایرانی هست با اون قیمتهای غیر واقعی و مجعولشون، بیایید کمی بیشتر برای خودمون، شخصیتمون، و زندگیمون ارزش بزاریم، حد اقل از این شرکتهای خون اشام که فقط بلدن مهر تایید بزنن و بدن بیرون حمایت نکنیم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. arash

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام
    اقا نیما فکر کنم trip compiter ماشینت اعداد اشتباه میده
    مال من هرکاری کردم مصرفش تو شهری 12 و تو جاده از 7 – 7.5 پایین نیومده
    فقط یک بار تو یک جاده پشت به باد با سرعت 95 شد صدی 6.6 و این پایین ترین مصرفی بود که ماشینم داشت . حتی فیلتر ها و صافی بنزینم عوض کردم بازم پایین نیامد.
    ماشینم تندر مدل 90 پارس خودرو که به قول نمایندگی از ایران خودرو خیلی بهتره ولی فکر نکنم زیاد فرقی داشته باشه .
    راستی ماشینت مدلش چنده و مال کدوم کارخونه است
    و توضیح بده چجوری سنسوراشو تست کردی تا ما هم یاد بگیریم شاید مصرفش پایین اومد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علی

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام

    یک مشکل اصلی که ماشین های تولید داخل دارند نبود سلیقه و طراحی خوب داخل خودرو می باشد که با هزینه ای اندک رنگ روکشها و تزئینات آن را می توان تغییر داد که این مورد به تناسب رنگ خودرو می تواند سلیقه هر خریداری را جلب نماید گذشته از کیفیت پایین قطعات حداقل نمای داخلی خودرها را برای یک دوره تغییر دهید و یا در سایت به اشتراک بگذارید و از سلیقه مردم نسبت به آن باخبر شوید که این خود به روند افزایش درخواست تولید داخل کمک خواهد نمود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. hosein

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    hich kodum

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. پارسا

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تندر رو باید با سمند LX EF7 که جفتشون 16 سوپاپ هستن مقایسه کرد نه سمند موتور 30سال پیش پژو…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. معین

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    بازم سلام
    انصافا جفتشون خیلی کمبود دارن ولی L90 واقعا نسبت سمند برتری داره فقط از لحاظ ظاهری افتضاحه و تغییرات زیاد عوضش نمی کنه.
    در کل محصولات پارس خودرو خیلی با کیفیت ترند به طور مثال : قطعات بدنه که کارخونه ما میزنه و به هر دو شرکت میفرسته اگر پارس خودرو تایید نکنه ایران خودرو بدون تغییر تایید می کنه.
    خلاصه کیفیت کاری پارس خودرو در تمامی تولیداتش بالا تر از رقیباش بوده.
    به امید ایرانی ریز بین و با کیفیت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. امین

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (70 ديدگاه)

    آقا چرا دعوا میکنید من هم الآن سمندef7 دارم خیلی هم از تندر بدم میومد ولی وقتی با تندر باجناقم رانندگی کردم تازه فهمیدم ماشین یعنی چی.چون واسه ی من سرعت خیلی مهمه تازه فهمیدم که تندر چند سرو گردن از سمندef7 من بالاتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. حسین

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (105 ديدگاه)

    تندربهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. امیر حسین

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    تندر از هر لحاظ فنی که بگید سر تره! ایمنی که به کلفت بودن ورق بدنه نیست! امروزه خودرویی ایمنی داره که در برخورد با جسم بیرونی کابین سرنشین سالم بمونه و نه سقف دفرمه بشه و نه شیشه ها بشکنه و بعداز تصادف دربهای خودرو راحت باز بشه که اگر در یو تیوپ ملاحظه بفرمائید تست UNCAP لوگان را، میبینید که 3 ستاره ایمنی دریافت کرده و کابین سرنشین سالم و سلامت مونده ولی سمند هم شیشه جلو میشکنه هم سقف دفرمه میشه (که بزرگترین خطر مرگه) و هم ستونهای A و B داغون میشن و دربها باز نمیشه! آلیاژ و نوع طراحی بدنه بایستی به گونه ای باشه که ضربه را دفع کند. نه که لاستیک جلو بیاد تو کابین! معلوم نیست چه کسانی این تست را انجام دادند؟ آیا صلاحیت و دانش این کار را داشتند یا از روی تفریح و سرگرمی تست کردند؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. امید

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام من حدود 2 سال ونیمه که تندر دارم و الان 45000 km کار کرده به نسبت پولی که داده ام و با توجه به نظرات راننده ها در تعمیرگاه ها ماشین بسیار خوبی است ناگفته نماند ایراد رایج تندر استارتش است که حدود 20000 km تو گارانتی تعویض شد بدون هیچ هزینه ای.تا حالا از نظر فنی هیچ خرجی براش نکردم .از طرفی با توجه به تولید زیاد که تا امروز 20/5/91 200000 را رد کرده لوازمش هم به وفور هست البته با کیفیت و تا حدی گران

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. حسین

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (115 ديدگاه)

    سلام دوستان
    یک سفارش .هرچی میخوای بخریدولی ال نودنخری
    لوازم یدکی آن به ندرت گیرمیاد.
    باتشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. حسین

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (105 ديدگاه)

    فقط تندربخرید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. عبدالخالق

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ال نود از تمام جهات از سمند ال ایکس سرتره.مقاومتره کم مصرف تره .چابکتره و…….فقط ال نود بخرید .هم سودداره هم سواری.لوازمش هم فراوانه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. مهدی

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من تندرنود ایران خودرو دارم.فرمان ماشینم موقعی که تمام به طرفی بچرخه توبازگشت باید با دست کمکش کنی،ترمزشم خیلی وقتا میکشه یعنی قفل میشه.فقط ازدوستان عزیزخواهش دارم درباره گارانتی کمی برام توضیح بدن.آیا باکیلومتر منقضی میشه یا مدت استفاده.متشکرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. طاها طاهری

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ال90دارم با کیلومتر90000.فقط روغن عوض میکنم.رو 60000تسمه تایم را به دلخواه عوض کردم که نیاز هم نبود.خودرویی محکم .کم مصرف .ایمن.یکبارماشینم تو پارک بود یک پژو پارس با 110کیلومتر زد به عقبش پژو لوله شد وماشین من فقط یه سپر عوض کرد.دور موتور بینظیر این خودرو ادم را پررو میکنه اخه خط قرمز نداره هرچی دلت میخاد گاز بده تمامی نداره.موتورش خدایی بینظیره البته تو خودروهای ایرانی.لوازمش هم هست .از لحاظ ایمنی 3ستاره داره میتونید توسایت رنو لوگان اون را ببینیند.زانتیا دوتاستاره داره اما ال90سه تاداره و…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. محمد

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام ، در مورد امکان می توان گفت سمند امکانات مناسبتری نسبت به لوگان دارد
    همچنین کامپیوتر آن هم این برتری را ارتقا می دهد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. امیر

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اخه این چه پستی که شما گذاشتید
    ال90 رو که نباید با سمند مقایسه کرد!!!
    اخه سمند چیه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یه راست گو

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      حرف الکی نزن
      آخه این شتر چه به مقایسه با سمند به این خوبی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرشید

        ۲۸ مرداد ۱۳۹۱
        سوابق: (22 ديدگاه)

        همین شتری رو که بنده عرض نمودید توی شرایط سخت حتی کم ابی مسافت زیادی رو طی میکنه چه برسد به سمند مانند گاو که هر چی میخوره نمیترکه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  18. كاوه

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    با سلام : آقای راد شما هم کم فنی نیستی ها با سپاس از همه دو ستان چند نکته در شرکتهای خودرو ساز بزرگ در واحد مهندسی پروسس آنها مجموعه ای به نام طراحان انفجاری مستقر میباشد که کار این طراحان استفاده از خلاقیت و جرقه های ذهنی در خصوص طراحی خودرو میباشد برخی از این طراحی ها هرگز استفاده نمیشوند و برخی به عنوان طرح سوخته شناخته میشوند طرح سوخته طرحی است که شرکتی اقدام به خرید آن طرح مینماید اما قبل از تولید این طرح به طریقی لو میرود که باعث میشود سرمایه آن خودرو ساز به خطر بیفتاد و … بله طرح اتاق سمند یکی از طرحهای سوخته شرکت BMW میباشدو اکثر دوستلن هم مثل آقای راد درست میگویند .
    قابل توجه سمند سواران از جمله خود بنده چند روز پیش شمع سوزنی بوش روی ماشین نصب کردم ، واقعا معرکه شد پیشنهاد میکنم اگر شتاب ویا سوخت ماشینتان زیاد است ازاین مدل شمع استفاده کنید . در بازار قیمت هر دستش 40000 تومنه که با توجه به کارائی و طول عمرش مقرون به صرفه است .
    تا بعد …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. راد

      ۷ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (85 ديدگاه)

      قربونت داداش چند وقت بود نبودم الان تازه امدم توسایت.ولی من در حدی نیستم که خودم فنی بدونم.تو این چند ساله حدود 15 میلیون خرج ماشینام کرم وضرر وزیان فروش دادم یچیزایی حالیمون شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. احمدتکخال

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    سالار جاده ها سورن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. رضا

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام.
    تندر 4 بدی کلی داره.
    1-شکل ظاهری(سلیقه ای است مهم نیست)
    2-سیستم برق(مهم)
    3-گرانی لوازم
    4-جادار نیست برای خانوادهای بالای 4نفر خوب نیست
    کاردان ماشین های داخلی هستم پارس رو پشنهاد میکنم و 405

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجيد

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      أخاه میکی مناسب خان وأده های بجمعیه نیست تو کارت ماشین نوشته ظرفیه ۴نفر جند وقت پیش بلیس جرائمه کرد بخاطر این که پنج نفر نشسته بودیم فرقی ویمکنه جه ماشینیه ظرفیتشون۴ نفره’پس رو این ویژگی نمشیه حساب کرد,ظاهر هم سائقه إیه یکی إز أون خشاش مئات یکی إز أون یکی سیستم برق هم جرا إیراد داره؟ با سند آرائه کن فکر نکنم شرکت رنو أجازه بده بائن خودرو با إیراد تولید شه جون نماینده دارن و مدام سرکشی میکنن تا یه سری استاندارد ها رو رعایت کنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. محمدرضا

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بسم الله الرحمن الرحیم
    با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات
    بنده تقریبا همه نظرات رو خوندم.بعضی از نظرات کارشناسانه بود و اکثرا از روی تعصب و به قول معروف کل کل.
    من هم پرایدنشستم هم 206 اس دی هم سمند و الان هم ال نود دارم.همه یه سری مزیت هایی دارن یه سری معایبی.مگه تو جاده های ایران میشه 195 تا سرعت رفت که دوست عزیزمون میگه باسمند 195 تا رفته؟در ثانی ما باید یاد بگیریم از هر چیزی درست استفاده کنیم.داماد ما پیکان داره وقتی با هم مسافرت میریم مجبوریم سرعت رو مراعات کنیم.البته نمیخوام بگم پیکان با ال نود یکیه اما میخوام بگم سرعت رو زیاد روش مانور ندین.چون حداکثر سرعت مجاز در ازادراههای ایران 125 بیشتر نیست.قیافه هم به نظر من اگه به تندر برسی از سمند خیلی جلوتره.میمونه قطعات و گرونی که خب با توجه به اینکه معمولا ال نود دیر به دیر احتیاج به دکتر پیدا میکنه باز هم از سمند جلوتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. راد

      ۷ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (85 ديدگاه)

      اره اقای طاعات وعبادات.شما ماشینشو داشته باش تو همون اتوبان کاشان 300 تابرو مثل همون اقایی که توسط پلیس امسال معرفی شد با بنز 300 تارفته ورکورد دستشه.نکنه ال 90 راه نمیره فکری میکنی همه طاعات وعباداتشون توهم که براش قسم هم میخورن باور نمیکنی.هرکی سمند داشته ودل رفتنشم داشته راحت 200 پر کرده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. محمدرضا

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ضمنا اینایی که از قیمت قطعات ال 90 میگن بهتره یه سری به این سایت بزنن
    http://www.incars.ir/Parts_Price.aspx?id=15437R14

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. سیروس

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این رفیقمون هر چی فکر میکرده تو سمند بهتره بررسی کرده. اولا مقاومت بدنه فقط به قطور بودن ورقش نیست بلکه به تقویت داخل و همچنین جنس خود ورق نیز هست.دوما اگه تیراژ ال 90 مثل سمند بود مطمئن باش الان ال 90 فاتح بازار ایران بود چون همین الانش هر وقت ثبت نام ال 90 انجام میشه همون روز اول ظرفیتش پر میشه. بعد یکی از دوستان گفته (رضا 25 مرداد) ایراد تندر اینه که جادار نیست که این هم خیلی جک بامزه ای بود آقای کاردان ماشینهای داخلی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. afshin

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    به نظر من مقایسه باید در یک رده باشه و این مقایسه درستی نیست. و باید ال90 رو با ef7 مقایسه کنید . که بنده فکر میکنم موتور ef7 به روزتر و نرمتری داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. رضا

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام.
    بزرگترین مزایای ال 90 کم مصرف بودن سوخت است. (سیروس26) بخاطر همین به قول تو یککککککککککک روزه ظرفیتش پر میشه . بد سلیقه……….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. محمد

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام.
    من یکی از افرادی هستم که همیشه معتقد بودم ال90 خودرو خوبی نیست و مثلا پارس رو ترجیح می دادم. البته خودم 206 و پارس داشتم. ولی بعد از رانندگی با ال 90 نظرم کاملا عوض شد و فکر می کنم نسبت به پارس و 206 خیلی قابل اطمینان و بروزتره، چه برسه به انواع سمند. درضمن خیلی هم کوچک نیست و جاداره و اگر یه کمی بطور حرفه ای برای تجهیزات بیرونی خرج کنید خیلی بهتر می شه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. راد

      ۷ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (85 ديدگاه)

      اولا پرشیا نه پارس .دو اوس عبدا… گچکارهم پرشیا سفید داره.فکر کردی پرشیا خیلی ماشین.نه یبار دیگه هم گفتم داخلش با اردی 2میلیونی یکی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. سعید

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من نمیدونم دارید سر چی با هم بحث میکنید؟ سر سمند سه میلیونی که الان میدن 19تومن یا تندر سه میلیونی که الان میدن 18تومن؟ آخه ماشینی که بیفته زیر دست ایران خودرو یا هر کارخونه دیگه جای بحث کردن داره؟
    نه سمند نه تندر هیچکدمشون سرشون به تنشون نمی ارزه… تندر یه ماشین فرانسوی هستش که کارخونه رنو این ماشین رو برای خانواده های کم درامدش که بتونن با کمترین پول این ماشین رو خریداری کنن.. حالا تو ایران………………
    سمند هم تو سوریه با کمترین قیمت به فروش میرسه… که ایران خودرو خودشو کشت اما نتونست بفروشه…. یه سر به سایت یاهو بزنید ببینید چه ماشین هایی با چه قیمت هایی هستش… یا همین سایت پدال…. البته تقصیری هم نداریما… ولی این چیزا جای بحث کردن نداره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. یه راست گو

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بابا آخه ال نود هم شد ماشین
    من که سمند ال ایکس دارم ازش راضیم
    امکاناتش خوبه
    راحته
    ایمن
    جادار
    تازه قطعاتش فراوونه
    ولی 80 درصد کسایی که ال نود دارن پشیمونن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. Arshia

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من EF7 دارم و خیلی راضیم
    بنظرم خیلی سالاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرشید

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (22 ديدگاه)

      سالاره چون مصرفش زیاده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  30. علیرضا

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (115 ديدگاه)

    سلام
    اینایی که تندردارن تازگیها رفتن ازایران خودرو قیمت لوازم یدکی تندررابگیرند.
    یک سوال.شمادرسطح شهرزیاتندرمیبینی که خطرهاشون سفیدشده ولی تعویض نشده.علتش چیست؟
    قیمتهاای لوازم یدکی تندر سه برابرشده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا