ایران خودرورنو

مقایسه تندر 90 و سمند LX

مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.

فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.

سمند بهتر است یا تندر؟

نمای ظاهری:

ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده  و نافرم می نماید.

در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.

مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:

موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.

logan

در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.

در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.

tondar L90 logan

هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.

ایمنی:

ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.

samand lx

اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.

سایر نکات:

سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.

نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!

توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏سایت “پدال“‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵,۸۸۹ دیدگاه‌ها

  1. هادی

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تندر اصلا تو پیچ ها با سرعت گیجه گیجه.صندلی رانندش ک انگار رو چهارپایه نشستی.وقیمته کاذبش هم فقط ب خاطر اولا قیمت دلار و دوما مصرف کم ک فکرنکنم1یا2لیتر در 100کیلومتر ارزشش از آسایش وایمنی آدم کمتر باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مصطفی

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خداییش سمند ملی EF7عالیه. اولین ماشینیه که با صندلی راحت در ایران خودرو ساخته شد و کاملا ارگونومی در آن رعایت شده. قبلا 405 داشتیم صندلی هاش آشغال بود. تندر 90 ماشین آشغالیه چون بی ریخته و به جز رنگ سفید از بقیه رنگ ها حالت به هم میخوره. علت گرون شدن تندر 90 تحریم هست که قطعه وارد نمیشه و نه تقاضای زیاد مردم برای خرید. ماشینی هم که خدمات پس از فروشش مشکل داشته باشه پدر مصرف کننده را در میاره و خودرو با توقف تولید مواجه میشه یا برادران چینی باید دست به کار بشن و قطعه تولید کنن.از سوی دیگر تندر 90 اگه از عقب بخوره صاف نمیشه و باید اتاق عوض بشه چون از عقب دوبل ساخته شده و یک عیب هست.من با سمند گازیم با کولر 190 تا سرعت رفتم آخ نگفته. 3 سال هم هست که دارمش فقط باتری عوض کردم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حسین

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (105 ديدگاه)

    تنهاماشینی که آشغاله سمنده علتشم بروازجدول رده بندی کیفی ببین…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. علي

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا مصطفی اگه شما یه بار ال 90سوار بشی بهت قول می دم دگه سوار سمند نشی .امتحان کن حتما

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. علی

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (115 ديدگاه)

    سلام حسین
    کوتاه بیا
    اینجوری نگو جانم.
    هنوزاسم سمند برای مردم ایران دهان پرکن است
    الان که دیگه بااین آپشن های که داره.ال نودنمیتونه رقابت کنه باش.قطعات چینیش که میدونی چیااست.قطعات سازهای ایرانی هم یکسالی وارد گودشدن.دارن قطعات ال نود کپی میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کماندار

      ۱ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (319 ديدگاه)

      متاسفانه سمند هم مثل زانتیا که برا مردم بت شده بود داره یه جورای دیگه بت میشه!و هر کی هر چیز بدی راجبش بگه یه عده در هر صورت مخالفن!همین طرز برخورد باعث میشه خودروسازهای پر روی ما این خودرو رو با همین سطح کیفی نگه دارن!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. علی

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (115 ديدگاه)

    من که ال نود داشتم.سوارسمند شدم .دیگه نتونستم ازش چشم بپوشم وخریدمش وازش راضیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. navid

      ۳۰ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      تو نمیدونی ماشین چیه وگر نه سمند نویخریدی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. حسین

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (105 ديدگاه)

    شمابروسمندغیرملیتوسوارشو..هرکسی سلیقه ای داره..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. سهیل

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (40 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان به نظر من سمند خوبه ولی به شرط اینکه ال 90 نباشه در ضمن من تحقیق کردم به این نتیجه رسیدم که سمند تو یه موسسه انگلیسی تست ایمنی شده ولی ال 90 تو موسسه معتبرeuroncapتست شده و با اختلاف جزئی نسبت به 4 ستاره تونسته 3 ستاره بگیره و به این توجه داشته باشید که ایمنی یکی از مهمترین بخشهای یه ماشینه و موتور ef7که انقدر بش مینازین دنیای مشکلاته یکی میگفت تا سه هزارتای اول نباید دور موتور بیشتر از 3000 بالاتر بره و از این جور حرفا ولی من با ال 90 کولر روشن خیلی وقتا تو دنده یک دور موتور رو تا 6000 میرسونم ولی اخ نمیگه به نظر من اصلا شما نباید موتور ال 90 رو از نظر کیفیت با ef7مقایسه کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. نادر

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من هم ال90 داشتم و هم سمند.اوایل منم فکر می کردم ال90 خیلی از سمند سرتره.ولی الان میگم یه کم سرتره.اونم تو بعضی پارامترها.که البته اونم به خاطر جدیدتر بودنشه.ال90 برای شهر خوبه.ولی برای جاده راحتی لازم رو برای یه رانندگی طولانی نداره.صندلیش راحت نیست.توی پیچ ها تعادلش زیاد جالب نیست.سرعت هم که بالای140 بره دیگه ماشین رو هواست.اونم به خاطر اینه که ارتفاعش زیاده.امکانات خاصی هم نداره.به جز کامپیوتر سفرش.دید عقبش هم اصلا خوب نیست.قیافش هم خیلی باب دل نیست.دو تا ایربگ داره.فرمون هیرولیکش واقعا هیدرولیکه.بی صداست.و موتور خیلی خوبی هم داره.پر شتاب و هماهنگ با گیربکس خیلی نرمش.سوختشم از سمند کمتره.ولی خوب سمند جادش یه چیز دیگس.از لحاظ تعادل و راحتی جاده سمند سرتره.خلاصه هر کس یه سلیقه ای داره. ولی این دو تا زیاد با هم تفاوتی ندارن.ال90 هم اونجوری که میگن آش دهن سوزی نیست.ولی در مقایسه با ماشین های این رده قیمتی داخل ایران انتخاب مناسبیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. navid

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    واقعان سهیل راست میگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Designer

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (38 ديدگاه)

    ایران خودرو برای تولید سمند از پلت فرم 405 استفاده کرده و با تغییر در بدنه و اسم و بعضی قطعات به نام سمند کنونی ایجاد کرد و متاسفانه همین بی اصالتی و برداشتن هر قطعه ای از یک ماشینی باعث ایجاد مختلف شده برای مصرف کننده ایرانی که خودروی ایران خودرو رو ترجیچ میده.

    متاسفانه هیچ گونه تست تصادف معتبری نداره و برخلاف تصور عامه مردم خیلی در تصادفات نا امن هست مثلا تصادف با پراید :
    http://www.vase2.com/accident/accident-ilam/it_87-01-17.htm
    که متاسفانه در آسیب سر نشینهای سمند بیشتر از پراید بوده.امیدوارم زنده مونده باشن

    ولی مساله اصلی سمند نداشتن طراحی مهندسی اجزا مختلف با هم هست، علتش هم دلایل بالا و بهم خوراندن قطعات مختلف هست.
    ،مصرف بالا ، انواع موتورهای مختلف ، اصحلاک و روغن ریزی، زوزه گیربکس و عدم همخوانی گیربکس و موتور، سر و صدای اضافی (به خاطر وزن زیاد ماشین در برابر شاسی و بدنه ) به صدا افتادن سریع جلوبندی و کمک ها،اسیب سریعتر جلوبندی نسبت به 405 که از همون سیستم استفاده می کنه ،شتاب پایین ، عکس العمل کند در سربالای ها ،ترمز غیر ایمن (باز نسبت به 405)و….
    ولی با توجه به قیمت پایین و خدمات ایران خودرو شاید بعضی ها این ماشین مثلا ساخته شده ایران خودرو رو ترجیح بدن

    فقط توجه کنید بعضی چیزها تو انتخاب ماشین خیلی مهم هستند و آن هم امنیت خودروست.
    متاسفانه با فشار پلیس ایران خودرو روی سمند ترمز ای بی اس گذاشت ولی این ترمز به خاطز اینکه برای ماشین دیگه ای بود و قرار داده شد روی سمند کارایی خوبی نداره و همینطور ایربگ که فقط برای راننده گذاشتند باز چون برای یک ماشین دیگه با مشخصات ماشین قبلیست باز نمیتونه عملکرد مناسبی بشه و ….

    روی ماشین تعصب نداشته باشید
    اگه به پول و خرج و مصرف ماشین اهمیت نمی دید به امنیتش اههمیت بدید.
    موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کماندار

      ۱ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (319 ديدگاه)

      اونایی که میگن سمند مقاومه این لینک این دوستمونو ببینن کلا متوجه مسله میشید اگه زیادی و با چشم بسته تعصب روی این ماشین نداشته باشن!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سعید

      ۲۳ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (14 ديدگاه)

      تو این عکسی که گذاشتین در مورد سمند بیشتر فشار به سمت راننده وارد شده برای همین هم هست که اون طرف بیشتر آسیب دیده ولی پراید از روبرو خورده و نیرو بیشتر پخش شده چجوری به این عکس استناد می کنی ؟؟؟؟چرا با غرض ورزی و استناد به این جور تصادفی نظر میدی دوست عزیز؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. رامین

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دوستان من مطالبتون رو خوندم.من ماشین دومم برای داخل شهر تهران یه l90 مدل 87 ولی در حد صفر کیلومتر هست.از زمانیکه گواهینامه گرفتم,سال 69 تا الان اکثر ماشینارو داشتم.به نظرم تو این رنج قیمت تندر 90 از هر جهت مخصوصا گیربکس نرم و شتاب بالا و مصرف کم,ماشین خیلی خوبیه.این پستو گذاشتم برای عزیزهنی که میخوهن این ماشینو بخرن.امیدوارم براتون مفید بوده باشه.رامین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. علی

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (115 ديدگاه)

    designerعزیز سلام
    اگرچه به گفته شما سمند تست نشده.ولی مردم کوچه وبازار ماآن را تست کرده اند.سمند همه مردم به عنوان خودروی محکم میشناسند.خودروی دوم پلیس میباشد.پلت فرم BMWمیباشد.مانمیدانیم شمااین حرفهای من درآوردی ازکجاآوردی.من 65000کیلومتر دوندم.چک روغن اززیرش ندیم.هیچگونه صدایی ازجلوبندیش ندیدم.
    سروصدای زیاددرحدمعمول.چرااغراق میکنی.سوخت درحدبقیه خودروهای ایرانی.اختلاف سوخت باخودروی منظور شمایک لیتراست.شمااسمی ازآبشن های بروزسمند نبردی
    .کسی تعصب نداره.ترمزای بی اس سمندهم بایکم تاخیرعمل میکنه.بایه دوپاکرن حله.من ازشما یک سوال دارم.چنی پیش که خودروی علی دایی.میدنی که چه نوع ماشینی بود.واژگون شد.چه بلایی به سرش اومد.ضربه به سرش و…..پس خیلی اطمینان به خودرونداشته باشه.سرعته مطمئنه که میتونه جان آدم نجات بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کماندار

      ۱ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (319 ديدگاه)

      اقا شما از اون دسته متعصبهای سمند هستی مگه زانتیا هم که یه عمر ملت ایران فک میکردن خدای ایمنی هست و خودروی پلیس هم بود …ندیدی که 1.5 ستاره ایمنی گرفته از euro ncap(در حالی که ماتیز 3 ستاره گرفته)
      سمند هم همون مسله هست ماشین هر چی سنگین باشه الزاما دلیلی بر محکم و ایمن تر بودنش هم نیست!در ضمن مصرف سمند با مصرف ماشینی مثل سانتافه 6 سیلندر برابری میکنه!!اون شاسی بلند 4در4 این سواری با وزن شاید 500 کیلو کمتر!و 4 سیلندر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. حسین

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (105 ديدگاه)

    شمامردم کوچه بازارروباموسسه تصادفncapیکی میکنی؟!!!! درضمن آپشن های بروزسمندچیه مانمیدونیم؟!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. علی

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (115 ديدگاه)

    فقط همین بگم بدون اینکه ازسمند پیاده بشی ازسه طریق میتونی به صندوق عقب دسترسی پیدا کنی
    ولی ال نود چی.مثل پیکان.چون پراید سرتراز ال ال نوده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. saeed

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بدون چون و چرا.سمند وافعا عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. amira

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    اقاعلی
    پلت فرم سمند بی ام و جلو پنجره ائودی داشبورد اونم بی ام و بعد کیفیتش چطور؟؟؟؟اونم مثل ترمزش با یکی دوپا کردن حله؟؟؟؟چرا خودتو گول می زنی حداقل ابروی شرکت بی ام و رو باسمند نبر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. حسین

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (105 ديدگاه)

    اولن این آپشن که گفتی کجاش به روزه!!!؟دومن این اصلن چیزمهمی نیست…ومیشه اونواضافه کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. کیانوش

    ۱ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سمند از هر لحاظ خیلی بهتره!
    یعنی سمند با توجه به قیمت و امکاناتش فوق العاده ست :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. کیانوش

    ۱ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دادا پلتفرم سمند همون 405 ه نه ب.م.و :))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. علیرضا

    ۱ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    1444تا نظر(تا تاریخ1/7/1391) برای 2 تا ماشین بیش از معمولی که هیچ ویژگی خاصی هم ندارند.اگه مشکلات فعلی نبود و خودروهای مختلف وارد بازار ایران می شد مطمئنم تمام فضای اینترنت با اظهار نظر های دوستان پر می شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. علی

    ۱ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (115 ديدگاه)

    باشه دوستان
    اینم ازتوجیه آپشنی که شمامیکنید.تمام دنیا خریداربه تولید کننده سفارش آپشن میده.اینجا مایه خودروبامان میدهن میگن ال نودE2ال پی فول.بعدش بانظری که دوستان دارن.میریم خودمون فول اپشنش میکنیم.1-درب بازکن صندوق عقبش میریم باطی سازاضافه میکنیم2-سنسورعقب هم به همچنین3-صندلی برقی میکنیم4یخچال باش اضافه میکنیم5-سیستم سخنگو اضافه میکنیم6-قفل شدن اتومتیک درها پس ازحرکت7-درب باک بنزین و……….تازه آپشنهاش میشه مثل سمند.این ماشین بروز نیست.چون بعدازتولید توسط خودخریداربروزش کرده.حالاشماقضاوت کنید
    نتیجه گیری=سمند5نوع محصول تولید میکنه بستگی به سلیقه خریدارولی ال نودچی؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. حسین

    ۱ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (105 ديدگاه)

    چراانقدسمندتوبزرگ میکنی این چیزایی که گفتی واقعن انقدمهم نیستند ایناشایدبرای هرماشینی قابل ارتقا باشه ولی کیفیت چیزی نییس که بشه ارتقاش داد…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. hamid

    ۱ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    با سلام
    شرمنده ام که تکرار میکنم اما هنوز پاسخ مناسبی از طرفداران 2 اتیشه تندر دریافت نکردم البته قیمتها را به روز کردم
    اگر این مقایسه با سمند ef7 انجام میشد به نظرمی رسید خیلی مناسبتر باشد
    چرا که محدوده قیمت انها به هم نزدیکتر است
    سمند 21
    رنو 22.5
    حال یک مقایسه کوچکی با هم داریم
    برتری های سمند نسبت به رنو
    1- قیمت حدود 1.5 میلیون تومان کمتر در مدل دو گانه سوز و 2.5 میلیون تومان کمتر در مدل تکسوز(قیمت ها تقریبی است)
    2- توان 114اسبی سمند که 14اسب از رنو بیشتر است در حالی که مصرف هر دو خودرو مشابه است
    3-نرمی اتاق وسواری بسیار لذت بخش سمند
    4-بی صدایی موتور و داخل اتاق که به هیچ عنوان تندر حرفی برای گفتن ندارد مخصوصا در دست اندازهای خیابان
    5-جا داری بسیار بیشتر و اسایش بسیار زیاد سرنشینان در مقایسه با تندر
    6- دریچه کولر و بخاری برای سرنشینان عقب که تندر فاقد ان است
    7- ملیت المانی موتور ef7 که تندر فرانسوی حرفی در مقابل ان ندارد
    8- در نهایت اینکه من در حالت گاز سوز تندر را به راحتی جا گذاشتم
    9- نکته اخر اینکه اگر دو گانه ان را خریداری نمایید با مبلغ 5000 تومان می توان 200 کیلومتر راه رفت که واقعا از نظر اقت صادی به صرفه است
    10- طرفداران 2 اتیشه تندر نکران نباشید فعلا تمام شد
    11- زیبایی سمند هم که فاکتور بسیار مهمی در خرید خودرو است را فراموش کردم
    اما معایب
    1- بازار خرید و فروش ضعیف نسبت به تندر
    2- وجود یک ایربگ در سمند
    دوستان منطقی رفتار کنید
    کدام بهتر است؟

    از طرف یک دوست نمایشگاه دار خودرو در مشهد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. علی

    ۱ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (115 ديدگاه)

    اینوبگم بروازبزرگترادبپرس .گذشته های ماچه خاطره خوبی ازکارخانه رنودارن ؟منظورم رنو5 است.که توی پیچ کوچک چرخ جلوش درمیرفت.درهوای بالای20درجه طاقت راه رفتن نداشت.همیشه باید یک 20لیتری آب همرات باشه .سربالایی مطلقا.تعمیرکارش محدود.یه تسمه عوض کردنش باید کل موتور پیاده میشد.حالاکه ال نود سهله.مگانش که اسمی برای خودش داره.دررنج قیمت آوانته است.توهمین سایت مقایسه شده.برومطالعه کن
    .توماشینهای فرانسوی شرکت رنو خیلی حرفی برای گفتن نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کماندار

      ۱ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (319 ديدگاه)

      شما یحتمل اگه بهت بگن بنز اس 500 رو با سمند مقایسه کن باز میگی سمند!!!
      نمیگم ال 90 هم مالیه! اما سمند هم اون خدایی نیست که بشه پرستیدش!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  26. علی

    ۱ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (115 ديدگاه)

    hamidجان سلام
    باتشکرازشما.ده بارمحاسن ومعایب هردوخودرو گفتیم ولی بعضیها همچنان اندر خم یکوچه اند
    کیفیت وجنس آلمانی گفتن نداره.فکرآلمانی.ساخت اتومبیل فولکس درجنگ جهانی بدون رادیات.بنز.پس سمند برگرفته ازفکرآلمان.طراحی آلمانی.موتورآلمانی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کماندار

      ۱ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (319 ديدگاه)

      شاسی سمند از روی 405 سوار شده … طراحی داخلیش ایرانیه اون اوایل که اومد گفتن بدنش از یه طرح(کنار گذاشته شده بی ام و )برداشته شده!نه یک طرح معتبر بی ام و!!برا مقایسه همین نیسان گاوی یه ماشین کنار گذاشته نیسانه به دلیل ایرادات مشخص که داره !که لکه ننگی برای نام نیسانه!حالا سمند با این همه ایراد رو نمیشه آلمانی دونست!ماشینی که وقتی داخلش میشینی حس میکنی سوار ماشین بابا بزرگ شدی!ال 90 از طرف دیگه بیش از حد قد بلند و طراحی مسخره در عقب خودش داره!طراحی داخلی کاملا ساده وحوصله سر بر !امکانات هر دو در حد 15 سال پیش کره!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. حسین

    ۱ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (105 ديدگاه)

    همه چیز آلمانی فقط مشکل مارکشه که ویران خودروهست…….!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. musa

    ۱ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان من الان 4 ماهه که تندر دارم؛قبل از اینم 1 سال سمند موتور ملی داشتم؛قبل از اونم سمند معمولی مدل 84 داشتم که الان پشیمونم فروختمش؛حالا بدون تعصب مقایسه میکنم:راستش سمند موتور ملی قدرتمند تراز ال نود هست؛چه از لحاظ شتاب چه از لحاظ سرعت؛ولی خداییش ال نود از لحاظ نرم بودن کابین،کیفیت قطعات،گیر بکس،فرمون از سمند سرتره؛قطعات سمند موتور ملی که خیلی بی کیفیت بود؛وقتی با تندر میرم مسافرت خیالم راحته که تو راه نمیمونم؛ولی با سمند موتور ملی همش نگران بودم که نکنه تو راه بمونم؛از لحاظ سوختم که تندر بهتره؛ولی سمند مدل 84 یه چیز دیگه بود؛

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. آرمان

    ۲ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    متاسفم که در یک مقاله فنی اظهارنظرهای سخیفی میخوانم. ما معمولا بر اساس سلایقمان خرید میکنیم و آنچه را که از نظر ما بهتر است انتخاب میکنیم . اما متاسفانه در تعریف و تمجید آن به قصد توجیه خود مبالغه میکنیم.من هم سمند و هم لوگان دارم . از 82 سمند داشتم که الان همسرم از LX مدل 89 استفاده میکند و از 86 لوگان e1 که بعلت رضایت از آن و به منظور افزایش آپشن هایش در سال 88 مدل E2 LP خریداری کردم. در مجموع از لوگان با عنایت به بهای آن بسیار راضی هستم و گاهی که مجبور میشوم ، از سمند با کراهت استفاده میکنم.در مورد سمند با سیستم برق آن خیلی مشکل داشته ام و تا کنون چند بار برای استارت ، دینام و سیم کشی آن با دردسر فراوان به تعمیرگاه رفته ام. جلوبندی سمند هم بسیار ضعیف است .ظاهر زیباتری دارد که ممکن است برای برخی مزیت باشد. برای لوگان تا کنون بجز تعویض روغن و تعویض لنت ترمز کاری برای آن انجام نداده ام . با وجود میانسالی (46 سال ) اما بسیار سریع میرانم و از آنجا که با کل اعضای فامیل سفر میرویم در سفر فقط از لوگان استفاده میکنم و خودروهای هم رده در جاده به پای لوگان نمیرسند و مصرف بنزینم هم بسیار کمتر است . باد لاستیکها را با نیترو‍ن پر کرده ام که باعث مصرف کمتر و باورنکردنی 4/3 ( چهار و سه دهم لیتر در صد کیلومتر) با ظرفیت کامل و کولر روشن شده است.فضای بزرگ صندوق عقب با حجم 510 لیتر بیشتر از سمند و 405 و پارس است ( هر سه 470 لیتر ) و بهمین علت نیاز به باربند را مرتفع میکند.ABS بسیار خوبی دارد و ایربگ ها اطمینان خاطر بیشتری را به راننده منتقل میکنند . در جاده ها هندلینگ بسیار خوبی دارد و در سرپیچها بهتر از سمند عمل میکند . همسرم در خارج از شهر شاغل است و گاهی مجبور به استفاده از خودرو شخصی است که در اینگونه موارد من خودرو خودم را به او میسپارم . در مجموع در رده قیمتی زیر 25 میلیون تومان من لوگان را بهتر از بقیه میپسندم ( توجه بفرمایید که عرض کردم : میپسندم و نه اینکه بهتر است .)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. آرمان

    ۲ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    فراموش کردم این را اضافه کنم که عموی من در ایران خودرو ساغل هستند و طبق اظهار ایشان لوگان تنها خودرویی است که کارخانه سازنده آن ( رنو ) در هر دو کارخانه ایران خودرو و پارس خودرو نماینده ناظر کیفیت ساکن دارد و هر روز بازرسی میکند و هر چند وقت یکبار یک نمونه کامل را بصورت تصادفی انتخاب و به فرانسه و رومانی ارسال میکند.قطعه سازهای داخلی شدیدا تحت نظارت هستند و چندی پیش همین نماینده ناظر تعداد ده هزار لاستیک روی سپر را که حتی از نظر کارشناسان قابل تشخیص نبود بعلت عدم رعایت استانداردها مرجوع کرد و اجازه نصب روی خودروها به آن نداد.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا