ایران خودرورنو

مقایسه تندر 90 و سمند LX

مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.

فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.

سمند بهتر است یا تندر؟

نمای ظاهری:

ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده  و نافرم می نماید.

در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.

مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:

موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.

logan

در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.

در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.

tondar L90 logan

هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.

ایمنی:

ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.

samand lx

اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.

سایر نکات:

سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.

نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!

توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏سایت “پدال“‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵,۸۸۹ دیدگاه‌ها

  1. فرشيد از تبريز

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من خودم بعد کلی تحقیق و با توجه به بودجم ، L90 E2 رو به همه ماشینهای دیگه زیر 20 میلیون ترجیح دادم و 2 هفته پیش از پارس خودرو یکی نوشتم و مطمئنم انتخابم درست بوده.
    حالا بماند که هیچ کدوم از اینا به تراختور سازی تبرز نمیرسه… یاشیاسین تیراختور (:

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. منوچهر

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من تاحالا ماشینهای پارس سمند ریو پراید 405 داشته ام به نظر من که حالا هم تندر دارم هم پارس از لحاظ نرمی وبی سروصدابودن تندر از ماشینهایی که داشتم بهتره ولی قیافه پارس یه چیز دیگس سمند که آدم احساس چال بودن میکنه به نظر من ال90 یک خودروی ارزان وروز دنیاست اگر در مونتاژهای ایران از سروتهش نزنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مسعود دولتی

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من شتاب ال90 با ماشین های زیر 20میلیون غیر قابل مقایسه هست بجز206sd (چون 16سوپاپه اند)206sdدارای شتاب بیشتریه چون دارای بدنه سبکتریه ولی ناگفته نماند محکمی بدنه ال90 به سمند برابری بلکه محکمتر هست
    بحث مهم ال90در کم مصرفی آن است(بحث مهمیه)
    ولی ال90در سرعت از ماشین های 1800 کم میاره نکته مهم ال90 این است که اصلا دقت کافی روی ساخت این خودرو نشده مثلا یک خط روی سپر این خودرو بیفتده باید کل سپر رو عوض کرد مانند پژو یا سمند یا… نمیشه اون زه رو عوض کرد یا مثل دیگر همین اگزوزش اگه یک سوراخ کوچک رو اگزوز بیفتد یاید اگزوز رو از موتور تا سر اگزوز عوض کرد یا…
    مشکل دیگر ال90 در ناراحتی راننده است که عبارتند از قرار گرفتن دکمه بالابر شیشه راننده و غیر اتوماتیک بودن بالا یا پایین رفتن شیشهاست.
    نزدیکی شیشه جلو به صورت راننده که باعث خستگی زود راننده(از نظر دید) میشه.
    صندلی های ال90 خشک و دردآور است
    ترمزهاش مدام باعث کله کردن ماشین و سرنشینان آن است چون ترمزهاش مزخرفه
    شکل که اصلا نداره به نظر من زشت ترین ماشینه
    ولی صدای ال90بسیار کم است که این امر باعث راحتی سرنشین هاست
    تعادل این خودرو در سر پیچ ها صفر است چون دارای قد بلندش است. ولی سمند و پژو و … نسبت به ال90بهتره
    نرمی پدال ها و جا افتادن دنده ها در ال90غیر قابل مقایسه با سمند و پژو و…است چون خیلی خیلی نرم تره و ال90فول دارای 2ایربگ است که این امر عالیه و در این زمینه سر دارد نسبت به پژو و سمند و…
    طراحی جلو داشبرد بدی دارد چون هم یک جای صاف ندارد هم بد شکله تازه خیلی محکم و خشکه
    در کل هرکس ماشین مورد علاقیه خود را دوست دارد هر چند که …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حمید (آبادانی)

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (14 ديدگاه)

    مملکته داریم.آخه ماشینی که 2 تا کیسه هوا داره دارید میگید امنیتش عالیه؟؟؟؟
    حالم از این ماشین های اشغال بهم میخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Arahmani

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سلام
    تازه ترین ارزیابی سطح کیفی خودروهای داخلی برای اعلام شد در 9 معیار سیستم فنربندی، تعلیق و فرمان، سیستم موتور و انتقال قدرت، ترمز، تجهیزات الکتریکی، تزئینات داخلی و خارجی، صداهای غیرعادی، بدنه، نفوذ آب و رنگ، مورد ارزیابی کیفی قرار گرفته.
    تندر 26-
    سمند 67-
    پرشیا 77-
    پژو 97-
    قضاوت کنید…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حمید (آبادانی)

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (14 ديدگاه)

    آقا منوچهر ال 90 خودروی روز دنیاست؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. قاسم

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام
    من 2 سال بود سمند مدل 82 داشتم الان سمند ال ایکس 87 خریدم تفاوت های سمند 82 و ال ایکس این بود که گیربکس سمند معمولی 82 فوق الاده نرم و بی صدا بود ولی قربون تکنولوژی ایران برم که گیربوکسی دارم که پر سر و صداست چرا… حال میبینم که فن 82 قوی تره و اتاق و داشبورد 82 بهتره . اما ترمز ABS ال ایکس تنها چیزی بود که منو سوق داد به خریدن ال ایکس حال مقایسه ال 90 و ال ایکس اینه که ال 90 اصلا ماشین لوکسی نیست فقط واسه تاکسی خوبه چون خیلی بد قیافه هست از داشبورد بیریختش گرفته تا اتاقش به نظرم اگه موتور ال 90 رو بزارن تو سمند میشه یه اسب دو رگه فوق الاده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. فرشيد - تبريز

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا حمید هممون میدونیم که نسبت به قدرت خرید و قیمت ها چه لگنهایی بالاجبار بایستی سوار بشیم چون حق انتخابی وجود نداره ولی حداقل ال90 نسبت به سایر خودروهای موجود در بازار بهتره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. احسان

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا من 405 مدل 86 دارم با دوستم که ال 90 مدل 89 داره کل انداختیم توی یه مسیر 3 کیلومتری من بردمش !
    ولی یه چیزایی پشت قضیه بردن من بود !
    1 ) بنزین سوپر زده بودم !
    2 ) فیلتر هوا رو در آورده بودم
    3 )از همه مهمتر می خواستم ماشین رو بفروشم واسم مهم نبود دور موتور تا چه میزان بالا بره معمولا رو 6.5 یا 7 دنده رو عوض می کردم !
    ولی خدایش هم سمند هم 405 هم ال 90 روندم !
    405 مثل کفش میمونه تو ترافیک راحت میشه اینور اونور کرد و اصطحلاکش کمه !
    سمند خیلی راحته ولی سنگینه شتابشم اصلا معلوم نمیشه ولی ال 90 حرف نداره ! حالا هم زانتیا دارم اصلا راضی نیستم !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ali

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام

    حتما بخونید

    من تا الان 5 تا ماشین عوض کردم سمند – پرشیا – زانتیا – سوزوکی ویتارا – ال 90 فول

    من اصلا از سمند راضی نبودم چرا چون صدا زیاد میده
    تو جاده با سرعت کنترلش کار حضرت فیله و بنزین میسوزونه – پرشیاه هم که مدام دم تعمیر گاهی و همش باید خرجش کنی شتابشم که باید تا صبح صبر کنی برسه به 100 کیلومتر
    زانتیا ماشین خوبی هست ولی ایمنی نیست زیاد فقط سرعت خوب میره شتابش یک مقدار قوی است ولی در کل ماشین زیاد جالبی نیست
    سوزوکی ویتارا که داشتم تو سر بالایی بوی گند موتور میزد بیرون بنزین هم مصرف میکنه خیلی زیاد تنها چیزیش که خوبه داخل یک مقدار راحتی
    ولی ال 90 فولی که الان دارم از هر لحاظ بگی نسبت به همشون بهتر هست خیلی خیلی
    مثلا =
    1- سربالایی اصلا کم نمیاره
    2- سرعت داره
    3- ایمنیش بیشتر از ماشین های 22 تا 30 هست
    4- کم مصرفه
    5- شتابش حرف نداره
    6- کیسه هوا داره
    7- راحتیش عالی هست
    8- اصلا تا 2 سال ماشین خراب نمیشه اینقدر عالی هست
    9- ترمزاش abs قفلی هست که تنها رو ماشین های بنز – لکسوس و bmw و فراری و پورشه نصب میشه
    البته رو زانتیا نصب میشه ولی اصلا جواب زانتیا رو نمیده
    10- کنترلش تو جاده خیابان ها عالی هست رانندگی باهاش حرف نداره میتونم بگم در سطح بنز هست

    تنها بدی که داره قیافه ماشین هست که اونم اگه کمکاشو بخوابونی چراغ هاشو لیزری کنی و گلگیرش رو عوض کنی میشه برای خودش یک بنز 200 ملیونی

    در اخرین امار تصمیم میگیریم ال 90 بهتر از این چند ماشین بوده و هست واقعا قیمتش خیلی کمه باید بیاد روی 30 ملیون 40 ملیون با این کارایی هاش خیلی ماشین خوبیه

    اگه خواستید ماشین بخرید حتما ال 90 رو بخرید چون واقعا ماشین خوبیه
    اگرم تا 50 ملیون خواستید ماشین بخرید سوناتا 2011 توسیه میشه

    روز خوبی داشته باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. sskf

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من تندر 90 e1دارم مدل 87 90000 کیلومترم کارکرد داره من بارها مسافت رامسر تا اهواز رو باهاش رفتم حدود 1300 کیلومتر میشه.این مسافت رو 14 ساعت میرم95 لیترم بنزین مصرف میکنم لنتای جلو روهم 55000 کیلومتر عوض کردم تا حالا هم جز سرویس ماشین براش خرجی نکردم لاستیک ماشینم 205 60 15 برجیستونه موقعی که عوضش کردم ی مقدار از شتاب ماشین کم شد ولی ترمز گیری و تعادل ماشین تا 50 درصد بهتر شد تا حالا هم 100 تا 405 و 206 و سمند و پرشیا رو چه تو کفی یا سر بالای گرفتم تنها ماشینی که تو سر بالایی هم پا بود 405 2000 بود در کل با حساب کتاب خودم سالی ی ملیون پول بنزین جلو هستم شمع ماشینمم ایکیوم ال زد 58 با فیلر 7دهمه که خیلی راضیم.بعد از 3 سال حتی یک بارم احساس پشیمونی نکردم .موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. حمید (آبادانی)

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (14 ديدگاه)

    آقا فرشید حرفتونو کاملا قبول دارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. صادق

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من 69 سال عمر دارم دقیقا52 سال هست راننده ام حدود46ساله راننده جاده ام تابه امروز هم تصادف آنچنانی نکرده ام که منجر به زخمی شدن یا مرگ کسی شده باشم وهنوزهم مثل جوانها عاشق ماشین خوب هستم تا حالا هم2ژیان1 تویوتا2000 5پیکان1شورلت 1 جیپ توسن 1جیپ گالانت 2 تویوتا3f و4.5اف 2پژو405یک آردی یک پژوپارس 2 سمند یک زانتیا ویک تندر داشته ام خداییش هیچ ماشینی به پای زانتیا وتندر نمی رسد حیف که این تندره از پشت قیافه اش خیلی زشته وگرنه بهترین گزینه در قیمت زیر بیست میلیون بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. مصطفی

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (53 ديدگاه)

    سلام آقا صادق شما که این همه ماشین داشتید . یک با هم 206 sd رو هم امتحان کنین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. خه بات

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تندر 90 سرور خودروهای زیر 20 میلیونه از همه لحاظ از نظر ترمز از نظر گیربکس از نظر ایمنی حرف نداره موتور تندر به روزه اما سمند همه تکنولوژیش مال 30 سال پیشه و مصرف کم اونم بماند لیتری 700 خودتون انتخاب کنید حالا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. سینا

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (5 ديدگاه)

    آقا بیخیال شین سمند هم شد مگه ماشین یدوهنه چراغ عوض میکنن اسمشو میزارن سمند اس دی
    در کل فقط تند90 تازه 3تا هم اسم داره
    ما 3سال تند داریم و تا حالا فقط 1بار رفتیم نمایندگی برای تعویض روغن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. هامان

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان من تقریبا همه نظرات این تایپیک رو خوندم
    خودم در حال انتخاب یکی از ماشین های ذکر شده هستم ولی چیزی که در بین همه صحبت ها متوجه شدم اینه که همه دوستان تعصبی به ماشینی که دوست دارند نگاه میکنند و همه فقط نیمه پر لیوان شونو می بینند .
    ولی دقت داشته باشید که مقایسه وقتی درسته که این دو وسیله در شرایط کاملا یکسان استفاده و آزمایش بشند. نه اینکه مثل بعضی از دوستان ماشین خودمونو با ماشین پسر همسایه مقایسه کنیم که بدترین نوع نگهداری رو داشته.
    در کل من که از این تایپیک هیچی گیرم نیومد جز نظراتی کاملا غیر منظقی.
    راستش همه مون اسنادمون و حرف هامون تضاد داردند.
    یا حق

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. مصطفی

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (53 ديدگاه)

    سلام. ببین هامان جان بزار رک بگم : تندر 90 ماشین خوبیه و فقط قیافش یکم ضایس ( که البته اون سلیقه ایه )ولی این تندر هایی که تو ایران منتاژ میشن شانسی هستند و ممکنه که تندر یکی خوب از کار دربیاد و تندر یکی دیگه بد . چون که من خیلی از افراد و میشناسم که از تندرشون راضیند و خیلی هم ناراضی …….و اما سمند : ماشینیه که موتورش موتور 405 که تولیدش بیست سال پیش در فرانسه متوقف شد و به خاطر همینم نمیتونه وزن سمند رو تحمل کنه و زود به صدا در میاد ولی از نظر قطعات خیلی فراوونه این در حالیه که قطعات تندر خیلی کمه . به نظر من که 206 sd بگیری به نفعته . در ضمن من هیچکدوم از ماشینای تندر و سمند و 206 رو ندارم و ماشینم یه چیز دیگس و بخاطر همینم بدون تعصب برات گفتم موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Arahmani

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سلام
    آقای هامان هرکجا سند نیاز داشت لطفا اعلام کنید…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. سپهر پرنيان

    ۱ خرداد ۱۳۹۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان ؛ راستش من اولین ماشینی که خریدم یه پیکان صفر مدل ٧٩ بود ؛ واقعا ازش راضی بودم پیکان خاصی بود ؛ بعد از ۴ سال تصمیم گرفتم ماشینمو عوض کنم ؛ پیکانه به جز بنزین و روغن هیچ خرج دیگه ای نداشت ؛ به پیشنهاد یکی از دوستانم که ماشین باز حرفه ای بود سمند خریدم ؛ معمولی مدل ٨۴ صفر ؛ سال ٨۶ بنا به دلایلی ماشینای مختلفی و امتحان کردم ؛ داخلی : پراید صبا ؛ ١۴١ ؛ پژو ۴٠۵ ؛ پرشیا ؛ ٢٠۶ تیپ ٢ و ۵ ؛ تندر ؛ سمند ال اکس خارجی : کمری ؛ پرادو ؛ کرولا ؛ یاریس ؛ مزدا ٣٢٣ ؛ مزدا ٣ ؛ سانتافه ؛توسان – بین تمام این ماشینا تو داخلی ها هیچ کدوم به راحتی و ایمنی سمند معمولیم نبوده و تو خارجی ها هم از کرولا خیلی خوشم اومد ؛ با سمندم به خدا هیچ ماشینی زیر زانتیا نتونسته تو جاده منو بگیره ؛ سمند به خاطر وزن و تعادلش تو جاده ی کفی سرعت و ایمنی بالایی داره من خودم تابستون پارسال میرفتم مشهد تا خود مشهد کولرم روشن بود سرعتمم تا ١۴٠ تا میرسید ؛بدون کولرم تو جاده حساب کردم مصرفش خدا شاهده صدی ٧ و نیم بود ؛ این فقط نظر شخصیم بود ؛مرسی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. هامان

    ۲ خرداد ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آقای Arahmani دوست محترم می دونی منظور من چیه از تضاد :
    اگه می خواهی مطمئن بشی یه سر به وب سایت شرکت های تولید کننده خودرو بزن و یه نگاهی هم به سایت بهینه سازی مصرف سوخت ببین چقدر اعداد و ارقام مختلفی است که این یک نمونه از تضاد است(مصرف سوخت خودرو ها)و ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. Arahmani

    ۵ خرداد ۱۳۹۰
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سلام
    جناب هامان بنظر میرسد شرکتهای داخلی جهت انجام برخی تستها از تجهیزات کاملا اصلی استفاده مینمایند البته خودروی ملی ارفاقاتی نیز دارد…
    بعنوان مثال واحد کنترل (ECU) در برخی مدلهای سمند متفاوت است مثلا دوگانه سوزها حتما باید از ساژم اصلی استفاده کنند وگرنه … و بقیه والئو چینی
    یا نوع شمع و وایر وتجهیزات برقی در خط تولید فرق دارد یااینکه مثلا سمند تولید تهران به کمک فنر میتسوبیشی و تولید مازندران با کمک فنر درجه 2 ایرانی قدر مسلم این است که ایران خودرو خیلی با قطعات خودرو بازی میکند تا حاشیه سودش حفظ شود با آن همه هزینه های سربار… خیلی جدی نگیرید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. شهاب

    ۶ خرداد ۱۳۹۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ****
    سلام
    ال90 داریم تا ال90
    تا پارسال که هم ایران خودرو هم سایپا هم پارس خودرو میساختن.الانم که میگن سایپا با پارس خودرو ادغام شده!!!
    بهترینشم پارس خودروییه که از همشون گرونتره
    جز کیفیته خوبی که داره خدمات پس از فروشش هم عالیه!
    ام تو مطلب بالا نوشته :
    “اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.”
    باس بگم که اون داداشمنن که این مطلبو نوشته از ماشین چیزی بارش نبوده
    ماشینی که ورقاش قطور باشه موقع تصادف شاید خودش چیزیش نشه ولی عینه ضربه وارده رو به سرنشین وارد میکنه
    ولی ال90 موقع تصادف جمع میشه-داغون میشه-ولی کله انرژی هنگام تصادف رو به خودش میگیره و کمترین ضربه به سرنشین میرسه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. MAMALE

    ۶ خرداد ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    بس که همه نظرها سلیقه ای وجوواجوره نمیشه به هیچکدوم اعتنا کرد منم نظر خودم رو میگم
    من یه سمند ال ایکس 88 داشتم به نسبت ازش راضی بودم بخاطر چندتا خط که روش افتاد فروختمش و یه 89صفر ثبت نامی خریدم بهد از یک ماهی بخاطر صدای ناهنجار گیربکس مجبور شدم گیربکس رو نمایندگی عوض کنم که باز هم فرق چندانی نکرد و باهاش کنار اومدم چند وقت پیش هم رنگ سپر عقب ورقه کرد و کامل رنگش کردم ویک هفته ای هم هست که کولرش خوب خنک نمیکنه بردم نمایندگی و میگن شارژ گاز به عهده ما نیست ونهایتا به این نتیجه رسیدن که شیر انبساطی رو باید عوض کنن که به نظر من تغییری ایجاد نشده واسه همین میخوام یه ال90 امتحان کنم چون از چندین جا تعریفش رو شنیدم بهرحال خیری از سمند ندیدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. مسعود

    ۸ خرداد ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام تا وقتی ملت پولشونو میدن به این آشغال(L90)مطمئن باشید دوباره ماشین آشغال وارد میکنن و با چند برابر قیمت میکنن تو پاچتون. شما یک سری بزنید سایت رنو اونوقت می فهمید من چی میگم. آخه مگه مجبورید ماشین بخرید. یکم صبر کنید پولتونو جمع کنید یک ماشین وارداتی بخرید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. حمید (آبادانی)

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۰
    سوابق: (14 ديدگاه)

    آقا مسعود اینجا ایرانه . . .
    آره ما هم میدونیم این ماشینا رو گداهای کشورای اروپایی سوار میشن.
    ولی دیگه چاره ای نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. حامد

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    از دید من سمند خیلی خوشگلتر از تندر 90 است چونکه اسپرت کردنش از تندر 90 سرتره
    البته هردو آشغالن اما تندر آشغالتره
    اینام از خیر سر خودرو سازان کشورمونه
    به ظاهر مهندسین یه نگاهی به کشورهای اطرافمون بکنین بد نیست فقط بلدین پول مفت از مردم بگیرین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. سیامک

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با عرض سلام , خدمت مسعود جان عرض کنم که تا وقتی که تویوتا یاریس 36 تومان به فروش می رسه , قیمت تندر 14 میلیونی خیلی معقول به نظر میرسه . در ضمن اگر شما اندازه سر سوزن از ماشین سر در میاوردی و به سیستم های ماشین آشنا بودی به تندر نمی گفتی آشغال . هر چند تندر یک ماشین ارزون اروپایی هست اما در مقایسه با سمند بی هویت وسله پینه ای یا 405 و … خیلی مدرن تر و معقول تره . کافیه با دو تا مکانیک حرف بزنی تا متوجه بشی . در ضمن من سایت رنو هم رفتم منظور شما رو هم نفهمیدم . در ضمن ممنون می شم بگی خودت چی سوار میشی !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. حمید (آبادانی)

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۰
    سوابق: (14 ديدگاه)

    آقا حامد

    اگه به ال 90 برسی یا همون اسپورتش کنی از سمند هم قشنگتر میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. Msn

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان
    ما از سال ٨۴ تا حالا که سال ٩٠ هست سمند داریم
    الآن نزدیک به یک سال هم هست که اون سمند معمولى سال ٨۴ رو رد کردیم رفت و به جاش یه ال ایکس دوگانه سوز خریدم که نسبت به اون قبلیه خیلى بهتر است مثلا از لحاظ ترمز،شتاب و…
    فرمان و کلاچ بسیار بسیار نرمى داره جورى که هرکى میشینه پشتش از این حد نرمیش تعجب میکنه!
    همه این ها رو گفتم تا به این برسم که تو این ۶ سال این ماشین به ظاهر ایرانى (براى این گفتم به ظاهر ایرانى چون نه طراحى داخلى و نه طراحى خارجى آن و نه موتورش که موتور ۴٠۵ هست مال ایران نیست و ایران خودرو تنها زحمت طراحى پلت فورم اون رو کشیده!) آخ نگفته! ماکه راضى هستیم
    درضمن باید بگم که تو ماشین هاى ایران خودرو که زیر ٢٠ میلیون هستند سمند و ٢٠۶ اتومات(با رقباتى تنگاتنگ) از بقیه سرتراند
    این مطالب حاصل ۶ سال تجربه،بازدید از خطوط تولید ایران خودرو توسط خودم و عده اى از همکاران و اطلاعات تعدادى از آشنایان که مستقیما با ایران خودرو قرارداد تولید قطعه دارند است و خیلى چیزها در مورد تولید و کیفیت و… این ماشین ها بهم گفتن که مردم معمولى حتى خود من هم که از ایران خودرو بازدید کردم نمیدونن!
    در مورد ال٩٠ چیز زیادى نمىتونم بگم چون خودم تا حالا امتحانش نکردم فقط در همین حد بگم که
    بابام یه بار براى اولین و آخرین بار سوارش شد از نرمیش تعریف میکرد ولى میگفت توش انقدر بدترکیبه که آدم دلش نمیخواد پول واسه همچین ماشینى بده
    تازه میگفت تو پیچ هاى تند با سرعت بالا باید فرمان رو دودستى بچسبى چون پشت ماشین در میره!!!
    یکى از آشناهامون هم ال نود دارند که بعد از یک سال از خرید باک بنزینش سوراخ شد و نزدیک بود خودش با ماشینش برن رو هوا!!!
    آخر هم معلوم نشد برا چى سوراخ شده!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا