ایران خودرورنو

مقایسه تندر 90 و سمند LX

مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.

فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.

سمند بهتر است یا تندر؟

نمای ظاهری:

ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده  و نافرم می نماید.

در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.

مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:

موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.

logan

در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.

در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.

tondar L90 logan

هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.

ایمنی:

ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.

samand lx

اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.

سایر نکات:

سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.

نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!

توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏سایت “پدال“‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵,۸۸۹ دیدگاه‌ها

  1. all

    ۲۱ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تا فعلا سمند EF7از ال نود سر تره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. امیر

    ۲۲ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اقا تو تهران کسی رو سراغ دارین اتاق سمند رو صداگیری کنه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امین

    ۲۲ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من با راهنمایی این سایت در خرید خودرو بهتر فکر می کنم و بهترین را انتخاب می کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Designer

    ۲۲ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (38 ديدگاه)

    ایران خودرو برای تولید سمند از پلت فرم 405 استفاده کرده و با تغییر در بدنه و اسم و بعضی قطعات به نام سمند کنونی ایجاد کرد و متاسفانه همین بی اصالتی و برداشتن هر قطعه ای از یک ماشینی باعث ایجاد مختلف شده برای مصرف کننده ایرانی که خودروی ایران خودرو رو ترجیچ میده.

    متاسفانه هیچ گونه تست تصادف معتبری نداره و برخلاف تصور عامه مردم خیلی در تصادفات نا امن هست مثلا تصادف با پراید :
    http://www.vase2.com/accident/accident-ilam/it_87-01-17.htm
    که متاسفانه در آسیب سر نشینهای سمند بیشتر از پراید بوده.امیدوارم زنده مونده باشن

    ولی مساله اصلی سمند نداشتن طراحی مهندسی اجزا مختلف با هم هست، علتش هم دلایل بالا و بهم خوراندن قطعات مختلف هست.
    ،مصرف بالا ، انواع موتورهای مختلف ، اصحلاک و روغن ریزی، زوزه گیربکس و عدم همخوانی گیربکس و موتور، سر و صدای اضافی (به خاطر وزن زیاد ماشین در برابر شاسی و بدنه ) به همین علت صدا افتادن سریع جلوبندی و کمک ها،اسیب سریعتر جلوبندی نسبت به 405 که از همون سیستم استفاده می کنه ،شتاب پایین ، عکس العمل کند در سربالای ها ،ترمز غیر ایمن (باز نسبت به 405)و….
    ولی با توجه به قیمت پایین و خدمات ایران خودرو شاید بعضی ها این ماشین مثلا ساخته شده ایران خودرو رو ترجیح بدن

    فقط توجه کنید بعضی چیزها تو انتخاب ماشین خیلی مهم هستند و آن هم امنیت خودروست.
    متاسفانه با فشار پلیس ایران خودرو روی سمند ترمز ای بی اس گذاشت ولی این ترمز به خاطز اینکه برای ماشین دیگه ای بود و قرار داده شد روی سمند کارایی خوبی نداره و همینطور ایربگ که فقط برای راننده گذاشتند باز چون برای یک ماشین دیگه با مشخصات ماشین قبلیست باز نمیتونه عملکرد مناسبی بشه و ….

    روی ماشین تعصب نداشته باشید
    اگه دوست دارید تو سال 2012 ماشین ایران خودرو رو سوار شید و به پول و خرج و مصرف ماشین اهمیت نمی دید به امنیتش اههمیت بدید.
    موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ali

    ۲۲ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    نظرات رو که خوندم برای بعضی افراد من متاسف شدم که به جای اینکه بشینن درباره مشکلات ماشین هایشان نظر بدن که چه مشکلاتی دارن که دیگران نروند دچار اشتباه شوند و ان ماشین را بخرند نشستند بحث میکنن که این بهتره یا اون ما ایرانی هستیم و بهترین و بزرگترین فرهنگ وتمدن دنیا رو داریم ولی باید بشینیم سر دوتا ماشین مزخرف بحث کنیم و مطمن باشین تا وقتی ما سر دوتا ماشین بحث داریم شرکتهای خودرو سازی ایران هم همینهارو میسازه. بجای انتقاد از نظرات همدیگه بیایم از این خودرو ها به شرکت خودرو سازی انتقاد کنیم تا شرکتهای خودرو سازی به فکر خودرو هایی با کیفیت عالی و قیمت مناسب باشند به امید ان روزی که هر خانواده ایرانی دارای چندین خودرو عالی باشد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ali

    ۲۳ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    هردو خوبن و لی سمند خیلی خیلی خزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حسن

    ۲۴ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بابا ما الان 6 ساله سمند داریم تا الان آخ نگفته.
    111520 تا هم رفته نه خودشو انداخته نه صدا میده نه زوزه میکشه.تو سرعت های بالا هم فوق العاده است بعضی دوستان سلیقه ی خود را وارد میکنند و نظر میدهند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کماندار

      ۸ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (319 ديدگاه)

      سمند سری اول بهتر بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. slkn

    ۲۵ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (115 ديدگاه)

    بعضی دوستان فقط قصد سفسطه بازی دارند وبدون اینکه سمند سوارشده باشند.شروع به عیب گیری میکنن
    بابای من سمند کرایه بین شهری داره.480000کیلومتر دوونده.فقط لنت ولاستیک وروغن.شمع وتسمه تیم.شمایک قطره روغن توپارکینگ خونمون پیدانمیکنی.یعنی چه این اراجیو واسه خودتون میبافی.سمند باپرایدتصادف کرده.سرنشینان سمند فلان شدن.اگرمیگی سنگینست.درسته.خوب تاورق کلفتر نباشه که سنگین ترنمیشه.پس ضخامت ورق باعث ایمنی بیشتر میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. محمد

    ۲۵ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظرمن نبایدتکنولوژی روز فرانسه رو با سمند مقایسه کرد سمند موتورش 405 فرانسه اس الباقی تلاش محققان ایرانی لوگان ل90 باطن عالی ظاهر با کلاس و مصرف خوبی داره مطمن هستم که اگر رنگهای ارجینال فرانسه تو ایران مجوزتولید بگیره کمتر کسی سوار سمند میشه و رو فروش سمند تاثیر به سزایی خواهد داشت باتشکر!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. رضا s ساری

    ۲۶ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    هر دو خوبن ولی L90یه چیز دیگه هست هم ازلحاظ امنیت هم از لحاظ راحتی و مهم تر از همه سوخــــت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. بهروز

    ۲۶ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پیشنهاد من:
    تو این رده قیمتی و با توجه به شرایط ایران تنها دو خودرو قابل اطمینان و به روز هستند و توصیه بنده حقیر این است که به سایر گزینه زیاد توجه نفرمائید.
    1. ال 90
    2. 206 و 207

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ali

    ۲۶ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (67 ديدگاه)

    ef7 خودرویی با امکانات بالا.و قیمتی متناسب. یک خودرو خارجی در این رده 60 تا 80 تومن هست. EF7 سالار بی رقیب خودرو داخلی ارزانقیمت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. جعفر

    ۲۶ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من 3ساله سمند دارم اگه بخوام بفروشمش میرم یه صفرشو دوباره میخرم قدر سمند رو فقط کسی که سوارش شده باشه میدونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان

      ۲۸ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (61 ديدگاه)

      جعفر جون نظر شما برای من محترم ولی شما داری یه ماشین کاملا فرانسوی رو با سمند مقایسه می کنید
      می دونید از L90 چقدر تست شده تا تولید شده ولی سمند چی….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. meti

    ۲۷ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سمند se بهترین خودرو ایران

    پرقدرت شتاب بالا
    جادار زیبا
    خودروی خانواده
    ایده ال برای مسافرت
    خودروی ملی
    تولید ملی
    خدمات پس از فروش فوق العاده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. slkn

    ۲۷ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (115 ديدگاه)

    سلام
    اینایی که میگن ال نودایمنی بالایی داره.پس چرابعضی دوستان توصفحات قبل میگفتن ال نوددرپیچ هاگیج میزنه.سرعت بالا انگارداری اسکی روی یخ میکنی.یکی حقیقت بگه.احساسی برخوردنکنی.چون نظرات شمامهمه.داری باجان انسانهابازی میکنی
    باتشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. پیمان

    ۲۷ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (42 ديدگاه)

    من با آقای slkn موافقم…..به نظر من فقط ریو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. mmf66

    ۲۷ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (68 ديدگاه)

    به نظر من نمیشه گفت ال90 ایمنی بیشتری داره چون ایمنی فقط این که کیسه هوا داشته باشه یا ضربات رو چجوری دفع میکنه که نیست شما یه پراید رو در نظر بگیر ایمنی پایینی داره چون هم تو جذب ضربات ضعیفه هم تو کنترل چون شما نمیتونی ماشین رو کنترل کنی باعث ایجاد تصادف میشه سمند رو بیشتر به این خاطر میگن ایمنی بیشتری داره چون تو جاده مثل بختک میچسبه به جاده و تحت کنترله ولی ال90…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. مصطفی

    ۲۸ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    اگه راست میگیدسمندef7که هم 16سوپاپ است باتندر که مثل جعبه گوجه می مونه مقایسه کنید،خواهیددیدکه قابل قیاس نیستن وبرتری کامل باسمندEF7است.

    مثال: سمندEF7ازشکل ظاهری،رینگ اسپرت،قدرت115اسب بخاری،سنسورعقب،امنیت بالادرپیچ ها،بدنه مستحکم تر،شاسی فولادی،سرعت220کیلومتری و…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. dasd

      ۲۸ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      چرا از مصرف سوخت حرفی نمیشه
      L90 50 تا بنزین مصرف می کنه
      برای سمند هر چی تو کارتت هست رو باید خالی کنی
      75لللللییییییتتتتتتتررررررر

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. aria

        ۳۰ مهر ۱۳۹۱
        سوابق: (67 ديدگاه)

        اگه مصرف یک لیتر برات اینقر مهمه پراید بگیر از ال90 کمتره . یا اصلا گازی بگیر

        موافقم 0
        مخالفم 0
  19. شاهین

    ۲۸ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (45 ديدگاه)

    اقا شما سوار ef7شو بعد بیا بگو گانگلوس(lAghan90)بهتره
    همچین میگن فرانسه برو عمو ایمنیش تو حلقم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aria

      ۳۰ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (67 ديدگاه)

      شاهین جون بخدا اینا هنوز ef7رو نمیشناسن چه بشه سوار شده باشن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. حسام

    ۲۸ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (40 ديدگاه)

    سوارجفتشون شدم اول اینکه خیلی خزن.واسه کساین ک تازه ماشین خریدن همه نگات میکنن میگن طراحی رو ببین هنوزسگ سمند می ارزه به ال90
    توایران فقط پارس فول و405ی دونه باشن206م توپه
    زیبا
    شیک
    جوون پسند اسپرت کن لذت ببرازشون
    بازارخوب برافروش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali

      ۲۹ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      البته تو شهرهای کوچکتر و روستاها سمند مقبولیت بیشتری داره و با کلاس به نظر میرسه بعضی وقتها هم ماشین عروس میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. حسام

    ۲۸ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (40 ديدگاه)

    فقط 405.پارس.206

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali

      ۲۹ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      فکر کنم جملتون ناتموم مونده:
      فقط 405.پارس.206 آشغال وبی کیفیت هستن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسام

        ۲۹ مهر ۱۳۹۱
        سوابق: (40 ديدگاه)

        علی آقای ک میگی405.پارس.206بی کیفیتن حالت خوب نیست ااحساسی رفتارنکن
        همون بروسوارسمند شو برات بهتره ال90م باریکلا!!!!
        206تیپ6سوارشو
        پارس ال اکس.405tu5سوارشو بعدبیا نظربده
        همه جور ماشینی سوارشدم فقط تولیدایران
        سمندخوبه برا تازه کارا.ال90مفت

        موافقم 0
        مخالفم 0
  22. REZA

    ۲۸ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هیچ ماشینی EF7 نمی شه عزیزم پایه گاز سوز کم مصرف پرشتاب دارای ایمنی بالا وتعادل عالی سر پیچها

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. alireza

      ۲۹ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      سمند تو سربالایی ها مثل خاور شتاب داره البته تو سرازیری مثل اتوبوسها تند میره و میوتونه به سرعت MAX برسه. ایمنیش هم در حد وانت نیسان شرکت زامیاده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. aria

        ۳۰ مهر ۱۳۹۱
        سوابق: (67 ديدگاه)

        شما رانندگی بلدی؟که در مورد سمند نظر میدی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  23. سالار

    ۲۹ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من خودم سمند ال ایکس دارم
    2 سالم هست خریدمش
    از نظر من هیچ موردی نداره
    با ال 90 ؛ 405؛ پرشیا؛206،207 کورس گذاشتم
    خدا شاهده حرف نداره
    شما وقتی ماشین و میزنی رو گاز خب 100درصد سرعت خورد و کاهش میده … ولی وقتی شما ماشین و بزنی رو بنزین زمین و به لرزه در میاره
    ………………………………….
    دوستانی که میخوان ماشین بخرن
    پیشنهاد من اینه که فقط سمند
    واقعا غوغا میکنه … پشیمون نمیشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. ناصر

    ۲۹ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به دور از جانب گرایی سمند اس ای 2000 از بقیه بهتر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. مهران

    ۲۹ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (115 ديدگاه)

    اینایی که حرف ازسوخت ال نودمیزنن.مثل اینکه اطلاعاتشون درموردخودروها خیلی کمه.سمندپایه گازسوزمیگیم.نمیدونن سمند گازسوزه.!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. reza

      ۲ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      آخه پرفسور چه ربطی داره!!
      ماشین وقتی پر مصرف باشه چه درحالت گاز چه بنزین مصرفش زیاد میشه!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  26. محمد

    ۲۹ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (26 ديدگاه)

    سمند گازسوز؟هه.با بنزین شتابش 11.5 ببین با گاز جند میشه.شتاب ال نود فوق العادس.خودم با سمند یکی از بچه ها درگ گزاشتم.تو همون دنده یک ازش جلو زدم.ماشین های ایران خودرو شانسین یعنی اگه شانست خوب باشه ماشینه صفر خوبی دستت میاد.البته الان فک نکنم چون تمام قطعاطش چینیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. مهران

    ۳۰ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (115 ديدگاه)

    سلام محمد.اگر میخوای کورس بذاری باید یکی ازماشینهایی مسابقات فرمول یک به کشور بیاری.
    باکیفیت ترین ماشین هم باگشتاوربالاحرکت کردن زودقطعاتش مصطحلک میشه.پس زیادروی شتاب فکرنکن.واکثریت جادها هم دوبانده است ونیازبه شتاب بالا نداری.الا ماشاءالله زمین وهواجاده های کشور پرازدوربین شده.غفلت بکنی پادبره روگازجریمه میشی.پس بهتره همین بختک خودمان سوارشویم.وپول زیادی قطعات چینی به اسم فرانسوی بابت ماشین ال نود ندیم.خطر عقب سمند25000تومان ولی ال نود000000000؟تومان

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. كامبيز

      ۳۰ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      آقا مهران چه ربطی داره :
      “اکثریت جادها هم دوبانده است ونیازبه شتاب بالا نداری.الا ماشاءالله زمین وهواجاده های کشور پرازدوربین شده”
      شتاب صفر تاصد اگه بالا باشه که پلیسها حرفی ندارن و دروبین ها کاری ندارن فقط باعث قدرت مانور بیشتر و چالاکی بهتر ماشین میشه و لذت بیشتر رانندگی
      در ضمن کی گفته ال90 قطعاتش چینی مگه سمنده
      جالبه به دلیل ارزبری بالای این خودرو در نوسانات جدید ارز بیشترین درصد افزایش قیمت رو ال90 تو رنج خودش داشته و میتونه دلیلش این باشه که قطعتاش مثل سمند چینی نیست زیرا سمند مشکلی برای تامین قطعتاش ندارند و کمترین افزایش قیمت رو داشته (اکثر قطعاتش ایرانی و چینی هست)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. aria

        ۲ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (540 ديدگاه)

        دآخه یک ثانیه شتاب بیشتر فقط میخواد چیکار کنه؟؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  28. aria

    ۳۰ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (67 ديدگاه)

    معایب l90 (گاری موتوردار) 1 دید عقب ندارد 2در سرعت بالا کنترل صفر 3 یدکیش گیر نمیاد .4 دنده عقبش جا نمیشه 5 داشبورد ساده مثل پراید 6 عقبش بشکل صورت الاغه 7 عدم کنترل سر پیچها 8 از همه بدتر ساخت شرکت مزخرف داچیاس 9 قرار بود بعد از پیکان بجای پیکان و با قیمیت بین پراید و پیکان عضه بشه که با استقبال کورکورانه و زبانی به این مردم … به قیمت پارس و بالاتر میندازن. حالا بخرید این لگن وامونده داچیا را

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. reza

      ۳۰ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      بپا ندوزدنت! چه دلایل و استدلالهای کارشناسی و قشنگی
      خواستم جوابتو بدم دیدم فایده نداره
      وقتی خودروی بی کیفیت و قدیمی با تکنولوژی 30سال پیش مثل پژو پارس از منظر شما خودرویی لوکس حساب میشه و دست پخت های ایران خودرو ( مثل سمند و پارس) که هیچ یک از استانداردهای کنونی خودرو اعم از ایمنی آلایندگی و… رو پاس نمیکنن و تو هیچ کشور اروپایی حتی راهشون هم نمیدن رو همچنان شما کورکورانه می پرستین چه باید گفت!! واقعاً تا امثال شما را داریم ایران خودرو باید 405 و پارس بسازه
      آخه شما رنو داچیا رو با ایران خودرو مقایسه میکنید!
      متاسفم که با شما باید کل کل کنم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. aria

        ۱ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (67 ديدگاه)

        بخدا تو ef7 را نه میشناسی نه سوار شدی .چه برسه از تکنولوزی cvvtاطلاع داشته باشی. تو همون اشغال داچیای بی اصل و نصب را که بجای پیکان امد سوار شو .هر وقت از تکنولوزی ef7اگاه شدی بیا نظر بده.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. aria

        ۱ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (67 ديدگاه)

        حیف پدال اجازه نمده جوابتو بدم. فقط اول از تکنولوژی ef7مطلع شو بعد بیا مناظره کنیم

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. reza

        ۱ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (4 ديدگاه)

        واقعاً برای شما متاسفم
        دیگر هیچ

        موافقم 0
        مخالفم 0
  29. aria

    ۳۰ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (67 ديدگاه)

    ef7 سالار بی رقیب خودرو داخلی ارزان قیمت. با تکنولوژی روز. که همان افراد بیسوادی که ال 90 اشغال را به عرش رساندند.بی جهت و با تعصب و بدون اینک حتی سوار سمند شده باشند تبلیغات منفی کردند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. aria

    ۳۰ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (67 ديدگاه)

    ef7 ساخت شرکت آلمانی با تکنولوزی روز جهان .که بر روی خودرو آلمانی پاسات نصب میشود. حالا بچسبید به لگن رنو که خودش فکر نمیکرد ما ایرانیا اینجوری با تعصب وتبلیغات دهن به دهن بخریمش. نخرید بخدا قرار بود پایین تر از قیمت پراید بفروشنئد حال به قیمت زانتیا خوب میندازن به ما

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا