ایران خودرورنو

مقایسه تندر 90 و سمند LX

مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.

فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.

سمند بهتر است یا تندر؟

نمای ظاهری:

ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده  و نافرم می نماید.

در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.

مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:

موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.

logan

در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.

در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.

tondar L90 logan

هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.

ایمنی:

ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.

samand lx

اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.

سایر نکات:

سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.

نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!

توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏سایت “پدال“‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵,۸۸۹ دیدگاه‌ها

  1. داش محمود

    ۱۵ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (93 ديدگاه)

    تجربه سفر با سمند ef7 به سمنان.ماشین تو سمنان به خاطر سکته قلبی از کار میافته.یدک کش اونو از وسط بیابون میکشه تا سمنان.هیچ تعمیرگاهی نمیتونست سمند رو احیای قلبی کنه و دوباره سمند تا تهران خر کش شد و بعد از دو ماه تعمیر شد.
    هدیه خرید سمند = سواری با نیسان گاوی یدک کش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. تهی دست

    ۱۵ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (22 ديدگاه)

    سمندlxهم خوب میره هم راحته من که از سال87دارم تاحالا هیچ مشکلی نداشته فقط یکم سنگینه که اونم تو جاده خیلی خوبه تندر هم ماشین خوبیه خیلی هم شتاب داره ولی یکم زشته فکر کنم از سمند هم ایمنی تر باشه فکر کنم من که اگه بخام سمندو بفروشم تند یا مگان میگیرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. آرمین

    ۱۵ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    شتاب واقعی L90 9.25 ثانیه هست در کالایاب اشتباه می نویسه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. arian

      ۲۳ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (67 ديدگاه)

      حالا یک ثانیه شتابش از سمند کمتر. که چی بشه. کجا کاربرد داره شتاب صد کیلومتر در 10 ثانیه . کجا میخوای بری که 1 ثانیه برات مهمه. مگه مسابقات فرمول 90

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. arian

      ۲۳ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (67 ديدگاه)

      کدوم آدم عاقلی در 10 ثانیه سرعت خودرو را به صد میرسونه. شما تا حالا اینکار را کردی . ؟ مطمئن هستم که نه. حالا اگه اینکار را کردی و 10 ثانیه شد 12 ثانیه .این کجاش عیبه؟ چه مشکلی توی این 2 ثانیه بیشتر پیش میاد. همتون میدونید که دادن اینجور شتابها به خودرو باعث استهلاک بسیار بسیار شدیدو فرسودگی شدید خودرو میشود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. arian

    ۱۶ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (67 ديدگاه)

    از سال 84 با سمند پدرم رانندگی کردم. ازش هیچ ایرادی ندیدم الان 166000کیلومتر کارکرده بدون ایراد موتوری . پمپ بنزین عوض کردیم و تسمه تایم. رانندکی با سرعت 207 کیلومتر خیلی با سمند دلچسبه. فرمان پذیریش غیر قابل انکاره . کجاست ال لگن؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حجت

    ۱۶ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماکه سال 90 l90 داشتیم به قدری ماشین محکم و مقاوم و پرشتابی بود در ضمن حتی کوچکترین صدایی از هیچ جا به گوش نمی رسید حالا بماند مزایای دیگرش بعد از اون lxگرفتیم که دو ماه بیشتر نگه نداشتیم بنظر من اگه مجبور باشین ماشین بگیرین که هیدرولیک باشه و کیسه هوا بهتره که سمند بگیرین البته پراید هم الان جدیداش دارن.ولی اگر ماشینی میخواین که بتازین و هزینه و سوخت کمتری داشته باشه و لذتزندگی رو ببرین منطقی تر عمل کنین و تنها ظاهر ماشین را در نظر نگیرینl90در حال حاضر هم از نظر قیمت و سایر موارد در کشور ما برترینه مرسی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حمید

    ۱۶ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    l90بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سهيل

    ۱۶ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (23 ديدگاه)

    من یکسال سمند lx سال داشتم.داخلش خیلی راحته و موتورش هم قوی است . رانندگی در جاده های بین شهری باهش خوبه و ثبات داره اما لذت بخش نیست و فرمانپذیری چندانی نداره. ظاهرا به علت سنگینی بدنه زود می ریزه.مخصوصا در بخش جلوبندی دچار مشکل میشه. تندر نود مشکل طراحی بدنه دارهه اما گیربکس خوبی داره .مشکل اصلی است اینه که چرخ های عقبش حتی در مدل ئی 2 فول نیز کاسه ای است.اما شتاب خوبی داره. در کل ال نود به سند سره مطمئن باشید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. منصور

    ۱۶ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (115 ديدگاه)

    * واقعیت‌های فنی سمند
    بدنه خودرو 5/1 برابر بیشتر از ال نودنقطه جوش دارد. وزن خودرو نیز حدود 200 کیلوگرم سنگین‌تر ازال نود است.درزمینه سیستم فرمان و تعلیق تا حدودی اصلاح و توسعه یافته‌تر است. این خودرو در انگلستان از سوی شرکت “مایرا“ استانداردهای ایمنی را کسب کرده و به گفته بعضی از کارشناسان ایران‌خودرو سمند آیرودینامیک‌تر از ال نوداست. البته عده دیگر معتقدند که این خودرو در سرعت بالای 140 فرمان‌پذیری آن از نظر قدرت مانور بسیار بالاتر از ال نود بوده و در پیچ‌ها با سرعت بالا قدرت مانور دارد به همین دلیل از سوی نظرسنجی‌های اخیر بهترین سیستم فرمان را حتی بین خودروهایی مانند زانتیا و ماکسیما از آن خود کرده است.
    اشکال اصلی این خودرو بر روی ترمز و اشکال ترمزگیری و صدای ناشی از ترمزگیری است. البته ایران‌خودرو مدعی است که سمندهای مدل 90 این مشکل را ندارند. بدنه این خودرو در سال‌های گذشته سر صدای زیادی داشت که علت هم مهار نکردن قاب ستون‌های کناری بود.
    شرکت ایران‌خودرو همچنین عنوان می کند که این مشکل را هم در سال 88 حل کرده است. . دید این خودرو در جلو کمی کمتر از ال نود است و دید عقب خودرو نیز تا حدودی کور است که مسوولان ایران‌خودرو می‌گویند با سنسور دنده عقب این مشکل بهبود یافته است.
    سیستم فنربندی این خودرو نسبت به ال نودکمی سخت‌تر است، حال آنکه ایمنی آن نیز بیشتر از ال نود است.صدای بدنه برطرف شده صدای بدنه نیز با مهار قاب ستون‌ها کنترل شده اما شاید بزرگترین عیب و یا مزیت آن نشان ایرانی این خودرو باشد که این خودرو را در کانون توجه قرار داده است!
    امکانات رفاهی
    1-شیشه برقی
    2-صندلی هابرقی
    3-درب صندوق عقب بازشوبرقی
    4-آینه هابرقی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. بيطرف

    ۱۶ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من هم رنو لوگان انتخاب مناسب و منطقی تریه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. arian

      ۲۴ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (67 ديدگاه)

      اگه کسی منطق داشته باشه پول یک پارس را نمیده به یک ال 90 یا پول یک ef7

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. منصور

    ۱۶ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (115 ديدگاه)

    توجه دوستانی رو که شاید قادر به ترجمه روسی نباشن به قسمت تست ELK انجام شده در مقایسه جلب میکنم(اواخر صفحه).البته این تست برای سال 2006 هست
    (تست المپیک یا elk که هر ماشین باید روی سطح آسفالت خیس یک مسیر مارپیچ رو با سرعت 65 کیلومتر طی کنه و هر ماشین توسط 5 راننده آزمایش میشه و در صورت برخورد به موانع پلاستیکی یا کاهش سرعت تست مردود خواهد شد)

    در تست elk از 5 نمره این نمرات به دست اومده :
    سمند = 4 (یعنی چهار راننده تونستن با سمند این تست رو با موفقیت پشت سر بزارن)
    چری = 0
    کیا = 0
    لوگان = 1 (فقط یک راننده موفق به کنترل و عبور از مسیر شده)

    در اخر هم لوگان و سمند به یک اندازه امتیاز کسب کردن و سمند به لحاظ راحتی رانندگی و فضای سرنشینان و …بهتر شناخته شد در این تست ولی در مجموع با همدیگه هم امتیازن

    نکته مهم دیگه شرایط تست هست ” ارتفاع از سطح دریا گرفته تا نوع و کیفیت سوخت و…

    در شرایط مختلف عملکرد خودروها باهم متفاوت هستن.تست ها و درگ های خیابونی فاقد استانداردهای تست و بررسی خودرو هستند و معیار مناسبی برای خوب یا بد بودن یک خودرو نیستن ” عمدتا فقط بر توان و قدرت و شور و حال این تست ها توجه میشه و به هیجانی که در پی داره نه به تمامی مسائلی که در یک خودرو مد نظرِ

    در تست های مجلات معتبر و برنامه های تلویزیونی هم عمدتا میبینید که اول مزایا و معایب و هندلیگ و قدرت ترمز گیری و شتاب جانبی و متریال و طراحی و غیره… خودرو به تصویر کشیده میشه و نقد میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. منصور

    ۱۶ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (115 ديدگاه)

    فقط اینم اضافه کنم که متاسفانه همه فکر میکنن تمام تغییرلت سمند ef7 به موتورش بر میگرده.
    و هیچ جا ندیدم حرفی از ترمزهاش بزنند.
    سمند ef7 بوستر ترمزش خیلی بزرگتر و نیرومند تر از سمند ال ایکی معمولیه و توانایی نرمز گیریش برخلاف نظر اون دوستمون که گفت ترمز تندر بهتره باید بگم سمندef7 با اینکه خیلی اتومبیل سنگین وزنیه اما ترمزهای خیلی خوبی داره.گرنه abs و ebd رو سمند ال ایکس معمولیم داره.
    سیستم کولر خیلی کارکرد بهتری داره (عملا).

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. علی

    ۱۹ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان من هردوتاش رو تست کردم سمند فقط تو جاده و پیچ ثبات خوبی داره ولی نتدر به دلیل فنر گردبودن چرخهای عقبش میپره و یکم هندلینگش رو ضعیف کرده و دوستانی که تندر نود دوستدارن ولی از ظاهرش راضی نیستن بگم که با گذاشتن 4تا رینگ و لاستیک اسپرت و عوض کردن طلقهای چراغهای عقب این ماشین فوقالعاده اسپرت خواهد شد با اطمینان میگم چون دیدم
    امیدوارم کمک کرده باشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. فرید

    ۱۹ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (155 ديدگاه)

    منصور چه تبلیغی میکند!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. arian

    ۲۰ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (67 ديدگاه)

    خیلی زود اتفاق خواهد افتاد قابل توجه ال لگنی های عزیز. مطمئن باشید که عاقبت شرکت گمنام داچیادر ایران همچون چری. دوو. فیات . . دهها شرکت گمنام خودرو خواهد شد ولی سمند در ایران تا ابد ماندگار است .دیر نخواهد بود که تولید ال90 و قطعاتش و خدمات پس از فروشش قطع خواهد شد اون وقت باید دو دستی بزنید به سرتون. حتی یک درصد شک نکنید . این اتفاق بسیار زود واقع خوواهد شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. arian

    ۲۰ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (67 ديدگاه)

    عزیزانی که از سمند ef7 تبلیغ سو میکنند در حسرت رانندگی جاده با این خودرو هلاکند.من سوناتا ندارم ولی خیلی باهاش رانندگی میکنم .رانندگی با ef7 برابر با سوناتاست مخصوصاجاده اش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. بابک

    ۲۰ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام . من الان بیشتر از یک سال هست که سمند ال ایکس EF7 بنزین سوز دارم و به جرات می تونم بگم بین ماشین های هم رده خودش از نظر قیمت از جمله تندر ، هیچ ماشینی نه از لحاظ قدرت موتور و نه از لحاظ سرعت و نه فرمان پذیری و مسلط بودن به جاده مثل EF7 نیست . اینو خودم تجربه دارم که میگما . نه اینکه از کسی شنیده باشم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. aslam

    ۲۰ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (23 ديدگاه)

    طراحی ماشین مهمترین اصله (تاثیر روحی و روانی روی راننده در دراز مدت داره) که به مرور زمان موجب دلزدگی و خستگی می شه. ال نود از نظر فنی مشکلی نداره ولی طراحی اون اصلا دلچسب نیست چه داخلی و چه عقب ماشین! . سمند از نظر فنی مثل بقیه ماشین های ایرانی با کیفیت بالا نیست ولی طراحی و زیبایی بهتری نسبت به ال نود داره. ضمن اینکه این طراحی با هندلینگ و نرمی راننده گی همراه شده. ال نود هر چقدر فنی خوبی داره (شتاب سریع و نرمی گیربکس) ولی طراحی ناهمگن اون چه در صندوق عقب و چراغ بیش از حد بزرگ عقب! و خشکی صندلی و طراحی ضعیف داشبورد عواملی هستند که هرگز از ذهن صاحبش دور شدنی نیستند و برای همینه که اولین قدم بعد از خرید ال نود زدن ارتفاع و پوشاندن چراغ عقب با قاب گریز ناپذیر شده! . یعنی پنهان کردن یا تغییر دادن طراحی که غیر همگن هست!.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. منصور

    ۲۰ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (115 ديدگاه)

    سلام
    من تبلیغ نمیکنم.واقعیت میگم.اوناییکه چهارتامجله خوندن.باسرچ کردن چهارتاسایت .هرچی خودشون خواستن درموردمحاسن ال نود نوشتن اونم نظری مجبورشدم واقعیتهای سمندرومجددا واسه اوناگوشزدکنم که بابا این خبرانیست.مگرچشمتون میبندی توشهرراه میری .چقدرال نودمیبنی که ازپشت تصادف کردن؟اوناکسی باشون نزده .خودشون درحال دنده عقب به دیوار.تیر.یاشئ خاصی زدن.هیچ صافکاری هم نتونسته مثل اولش کنه وهزاران عیب دیگر……

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. اشکان

    ۲۱ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (467 ديدگاه)

    با سلام
    برتری های ال نود نسبت به سمند:
    1-مصرف سوخت پایین تر
    2-کیفیت بالاتر قطعات
    3-جلوبندی محکمتر
    4-شتاب بالاتر
    5-نرمی و راحتی بیشتر
    6-صندوق عقب جادارتر(حجم صندوق تندر 510 لیتر-سمند 500 لیتر)
    7-ایمنی بالاتر
    در مورد جلوبندی هم خدمتتون عرض کنم که یکی از همسایه هامون سمند داره و به من گفت که هر 9 ماه جلوبندی سمندش رو میریزه پایین و وقتی من بهش گفتم که من 4 ساله ال نود دارم و جلوبندی شو حتی یه بارم آچار نکشیدم داشت شاخ در میآورد!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. arian

      ۲۳ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (67 ديدگاه)

      منفقط میخوام بدانم یک ثانیه زودتر رسیدن به سرعت صد کیلومتر(گیریم که باشه)چه برتری برای یک راننده عاقل محسوب میشود.یک ثانیه در وقت صرفه جویی میشه>؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. arian

      ۲۳ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (67 ديدگاه)

      یادت رفت این مزیت رو بگی که ال90در سرعت بالا مخصوصا سر پیچها عقب خودرو کاملا مستقل میشه و خودمختار عمل میکنه که داچیا برای حل این مشکل قراره یک فرمون هم برای عقب خودرو بذاره و یک کمک راننده کنترل عقب خودرو را بعهده بگیره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. منصور

    ۲۱ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (115 ديدگاه)

    اشکان جان
    مطالبت لغایت ردیف 6طبق نظر کارشناسان بود
    ولی ردیف 7بچگانه بود
    سه خط آخرهم احتمالا سمندهمسایتون هرسال تورالی داکا.پاریس شرکت میکنه
    ال نودشماهم روزکه خجالت میکشی سوارشی.
    شبهاباخانواده ی دوری توشهرمیزنی دیگه نیازبه آچارکش نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. اشکان

    ۲۱ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (467 ديدگاه)

    با سلام

    دوست عزیز من بچه شمال هستم.اکثر مواقع هم با ماشینم میرم باغمون.یعنی روزی نیست که من به باغمون سر نزنم.هم جاده باغمون و هم خود باغمون پر از دست اندازها و ناهمواری هایی هست که بچه های تهران تو عمرشون ندیدن.در ضمن من ماشینم حدود 75000 تا کارکرده.در ضمن من نیازی به این ندارم که شما حرفامو باور کنی چون خودم واقعیت های تندر 90 رو هم شنیدم و هم چون خودم دارمش دارم لمس میکنم.در ضمن لازم به ذکر هست که همسایمون هم تقریبا تو جاده های با شرایط مشابه ماشینشو میرونه.پس حرف شما….!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. اشکان

    ۲۱ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (467 ديدگاه)

    در ضمن آقا منصور شما گفتی تا شماره 6 از مطالب منو قبول داری.آیا با توجه به شش فاکتور مهم که در ان تندر 90 برتری داره نمیشه نتیجه گرفت که تندر 90 از سمند برتره؟میخوام خودت بدون اینکه جبهه بگیری جواب بدی؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. حسین

    ۲۲ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    اختلاف قیمت سمند با ال نود و اختلاف هزینه خدمات پس از فروش این دو ماشین چه طوره????
    وداخل کدوم قشنگ تر است و کدوم تا به حال چند بار اصلاح شده و کدوم برای سرنشینان عقب دریچه تهویه داره???
    کدوم تو در و سقفش میله بود???
    و…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. سيروس

    ۲۲ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    لذت رانندگی اسایش و امنیت با سمند از نظر مصرف سوختشم اختلاف بین ال 90 و سمند کمه در صورتیکه سرویسهای دوره ای از قبیل روغن موتور – فیلتر روغن و هوا و صافی بنزین رو بموقع انجام بدین .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. aslam

    ۲۲ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (23 ديدگاه)

    به قول دوستی که خودش سمند تاکسی داره می گفت اگه بخوای ماشینی رو تست کنید باید اون رو تاکسی کنند تا توان و مقاومت و دوامش رو بسنجید. البته قیمت قطعات و هزینه تعویض هم مهمه که سمند جواب داده ! حالا باید صبر کرد دید که ال نود کی تاکسی می شه بعد راجب استقامتش توی فشار های ترافیک و چاله و چوله های شهر و کلاج و ترمز پشت هم صبح تا شب و هر روزه سنجیده بشه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. mehdi

    ۲۲ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سمند واقعا ماشین بیخودیه.خیلی سنگینه و خیلی زود به سروصدا میافته.اصلا سواری نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. arian

    ۲۳ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (67 ديدگاه)

    سالار بی رقیب جاده ef7. عاشقش هستم . روی جاده حریف می طلبه. خودرویی ارزان با امکانات عالی. شیک و ظاهری پخته .خوره جاده و مسافت که در جاده ال 90 حریفش نمیشه. سلطان بلا منازع جاده در سرعتهای بالای 200 کیلومتر. دارای فرمانپذیری سوناتا. و قیافه ای که تداعی bmw vh ld;kn

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. Arash

    ۲۳ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    سلام
    یک سری ضعفایی تندر داره و اینا از روی تجربه است نه گشت گذار تو تاپیکها
    تندر تایمر برف پاکن نداره
    چراغ مطالعه واسه عقب نداره
    درب باز کن صندوق نداره که باید تشریف ببرین پمپ بزارین
    تو سرعت بالا تعادل نداره ( یعنی یک جوری شانه نداره )
    110به بالا موتور زوزه میکشه
    دید اینه هاش حسابی کم و بعضی نقاط کاملا کوره
    قالب اطاقش کاملا با ماشینای دیگه فرق داره یعنی گلگیراش از بدنه زده بیرون
    اگه قبلا 405 یا سمند داشتی و الان تندر گرفتی چند ماهی طول می کشه تا رانندگی باهاش واسط عادی بشه
    مصرفش هم اونقدرا که میگن پایین نیست توجاده5/7-7 توشهری 11-12
    ضربه گیرای رو بدنه هم خیلی کوتاه و کوچیکه به طوری که زمانی که کنار دیوار پارک کردی ودرو باز می کنی اول غوص کنار در برخورد می کنه بعد ضربه گیر .
    قطعاتش حسابی گرونه
    مال من کارترش سوراخ شده بود تو شهر خودمون (تایباد) گیر نیاوردم مجبور شدم برم مشهد اونجا هم با بدبختی پیدا کردم با التماس درخاست از نماینگی گرفتم 170 تومن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. Arash

    ۲۳ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    من هم تندر e2 داشتم و هم ال ایکس
    تندر یک سری ضعفای نا جوری داره
    مثلا زمانی که از کولر استفاده می کنی مخصوصا تو شهر حسابی دور ماشینو میگیره و حتی گاهی اوقات زمانی که ماشین پر بود کولرو خاموش می کردم بعد حرکت ولی سمند به هیچ وجه به این افتضاحی نیست .
    و این قدرتشو که میگن 105 اسبه اون فقط تو کاغذه که می نویسن به نظر من 90 اسبم قدرت نداره .البته اینو می زاریم به حساب حجم پاییتر موتورش نسبت به ال ایکس .
    در مورد تندر در جاده تو سرعت بالا اصلا تعادل سمند رو نداره و تو سرعت بالا 170-180 واقعا مثل پر کاه میمونه ولی سمند حتی تو سرعت بیشتر از این اصلا اذیت نمی کنه .اینو خودم به وضوح و چندیدن و چند بار دیدم با تندر تو جاده رو به باد گازو چسبوندم با وجود خالی بودن ماشین و کولر خاموش به زور 170 رسید ولی در همون حین یک سمند با وجود پر بودن ماشینش ازم سبقت گرفت .
    یک عیب دیگه تندر اینه که 110 به بالا موتور حسابی به صدا در می یاد و زوزه می کشه ولی سمند خیلی نرم و بی سر صداست .
    از حق نگذریم تندر جلو بندیش خوبه که اون به خاطر وزن کمش است ولی جلوبندی سمند کمی ضعیفتره (به خاطر وزن بیشتر) و باید مراعات چاله چوله ها و سرعتگیرهارو بکنید .
    خلاصه اگه اهل تند رفتن و بگاز بگاز نیستین و یک ماشین کم مصرف و کم استهلاک و برای یک رانندگی شهری می خواین تندر رو در اولویت قرار بدین
    ولی اگه اهل سرعت و از اون راننده های بی تفاوت و بی خیال نسبت به ماشین هستین ال ایکس ماشینیه که تو هر شرایطی بهترین گزینه است .
    در اخر هم اینو بگم که تمام اینا تجربیات شخصی منه و قصد تعریف و تمجید ندارم .
    امیدوارم تونسته باشم حق مطلب رو ادا کنم و همچنین شما دوستان از این تجربیات استفاده لازم رو بکنید .
    باتشکر از مدیریت سایت پدال بابت پستها و مطالب جالب و سرگرم کننده .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. نقی

    ۲۳ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    همچین میگین مقایسه که انگار بوگاتی رو با لامبورگینی میخواید مقایسه کنید..

    خدایا شکرت…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا