ایران خودرورنو

مقایسه تندر 90 و سمند LX

مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.

فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.

سمند بهتر است یا تندر؟

نمای ظاهری:

ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده  و نافرم می نماید.

در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.

مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:

موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.

logan

در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.

در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.

tondar L90 logan

هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.

ایمنی:

ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.

samand lx

اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.

سایر نکات:

سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.

نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!

توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏سایت “پدال“‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵,۸۸۹ دیدگاه‌ها

  1. موسي (مهندس مكانيك)

    ۶ مرداد ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان من رشته دانشگاهیم مکانیکه و گرایشم طراحی جامدات بطور کلی باید بگم اگر بهترین ماشینهای دنیا مثل BENZ و BMW و AUDI هم داخل مملکت ما و بدست خودروسازان داخلی تولید بشه باز دارای عیوب فاحشی هستن حالا دیگه چه برسه به سمند و…..
    اما فکر میکنم که تنها چیزی که تونسته سمند رو بین مردم جا بندازه فقط محکم بودنشه و یه کمی امکاناتش مثل سیستم سخنگو و این چیزا اما کلا آیرودینامیک سمند طوریه که سر پیچها تعادل و پایداری نداره و زود چپ میشه در مورد خودروی تندر هم باید بگم که ماشین خوبیه اما اون هم یک سری معایبی داره مثل آیرودینامیکش در هر حال به نظرم من این دو خودرو در سطحی نیستن که بشه اونا رو باهم مقایسه کرد چون کلاسشون با هم فرق میکنه و همینور حجم موتور هدف از تولید تندر این بود که جای پیکان رو بگیره اما میبینیم که قیمتش داره با بعضی از ماشینا مثل پژو برابری میکنه در نهایت باید بگم که تندر 90 داخل مملکت ما بدست سه شرکت تولید میشه که از لحاظ مصرف سوخت با هم تفاوت دارن هر چند که ماشینا از یک نوع هستن و از لحاظ موتوری با هم فرقی ندارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. HESAM

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به نظر من سمند خودرویی نیست که با تندر 90 مقایسش کنی.صفرش قشنگه 1 سال که میگذره همه جاش صدا میده ماشین لش و سنگینیه.پارک کردن باهاش سخته.و اینکه موتورش و همه جاش صد در صد ساخت ایرانه اسلامیه.تندر درسته قیافش ضعیفتر از سمنده ولی شتاب سرعت مستحکم بودنش و بویژه اسپرتش خیلی بالاتر از سمنده.و اینکه موتورش (ایران خودرو) از رومانی وارد میشه همون موتوره رنو داچیا هستش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. رضا

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۰
    سوابق: (310 ديدگاه)

    آقای موسی مهندس مکانییک لازمه که به عرضتون برسونم که آیرودینامیک خودرو هیچ ربطی به تعادلش سر پیچ ها نداره مهندس….
    ضمنا آقای حسام در مورد شتاب و سرعت ماشین ها خیلی به عددو رقم هایی که از گوشه وکنار مبینید یا میشنوید دل خوش نکنید. اگه شرایطش رو داشتید خودتون یه تست شتاب کنید ال 90 در حد این صحبت ها نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. koorosh

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من هر دو را داشتم , اگر 4 فنر ال 90 را به اندازه نصف یک حلقه فنر بردارید هندلینگ خودرو عالی میشه, ماشین من ال 90 فول بود,مصرف سوختش در هر 100 کیلومتر 6.1 لیتر با سرعت 95 کیلوتر در ساعت .و از 115 کیلومتر به بالا تا 200 کیلومتر بر ساعت مصرفش میرسید به 7.4 لیتر, سیستم ها ی خودرو عالی بود, در موردسمند ایرادش سر و صدای ماشین بعدد از 8 ماه و مصرف بالای ماشین هست.ولی در جاده خوب عماکردی داره,

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. نوید

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    متاسفانه شما مصرف سوخت این دو ماشین که در حال حاضر یک فاکتور بسیار بسیار مهم است را از قلم انداختید .

    من نیز هر دو این ماشین ها رو داشته ام .

    مصرف ال نود حداقل 2 الی 3 لیتر کمتر از سمند است
    من رانندگی پرشتابی دارم و زیر 160 تا 180 هم رانندگی نمی کنم با ال نود صدی 7.5 سوزانده ام
    قطعات ال نود اصل شرکت رنو است و در نتیچه بعلت وارداتی بودن گرانتر و باکیفیت تر است تا قطعات داخلی و بی کیفیت سمند که تقلبیش بسیار زیاد است

    ال نود واقعا در مسافرت کم نمی آورد .

    بدنه ال نود بمراتب ضعیف تر از سمند است ولی ایمنی بیشتری در استاندارهای تصادف دارد

    شتاب ال نود بمراتب از سمند بالاتر است

    شما در ال نود براحتی پس از چندین ثانیه می توانید به سرعت 180 کیلومتر در ساعت برسید که در سمند بمراتب این روند کندتر است .
    من با صندوق پر و 5 سرنشین سنگین وزن براحتی با ال نود به سرعت 195 کیلومتر در ساعت رسیدم .

    در سمند با همین شرایط متاسفانه جرات نکردم بیشتر از 160 کیلومتر در ساعت بروم .
    این حس از ماشین به آدم منتقل می شد که ماشین می خواهد فرار کند و در سرعت 180 کیلومتر در ساعت واقعا از کنترل خارج میشد .

    من که توبه کرده ام محصولات سایپا و ایرانخودرو رو بخرم !!

    در آخر خوب نیست بخاطر اینکه ال نود ساخت رنو و سمند ساخت شرکتی به نام و نشانی مانند ایران خودرو با هم مقایسه شوند .
    چرا که در متن بسیار واضح است نویسنده مقاله سعی داشته سمند را مناسبتر نشان دهد !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. نوید

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    در ضمن عمرا من کارهایی که با ال نود کرده ام رو بشه با سمند انجام داد !
    من با ال نود رالی صحرا هم شرکت کرده ام !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. احسان ش

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مقاله سطح پایینی داره،الان دیگه همه می دونن النود چه ماشین خوبیه(نسبت به رقباش)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. moha

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هردوی این ماشینها گنداند وبه درد مقایسه کردن نمی خورند فقط ژیان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. rasoulnasiran

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من سمند رابه ال90ترجیح میدهم چون کارهایی که باسمند میکنم را نمی شودبا ال 90کرد تازه ماشینی که همه جاقطعاتش گیرنیادبه چه دردی می خوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. NIKOLAS

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سمند نسبت به ال90 قدرت مانور بهتری داره و چون سنگین هست به راحتی چپ نمیکنه ولی ال90 به خاطر سقف بلند و صندوق بلندو کمک های عقب به راحتی چپ میکنه از نظر مصرف سوخت ال90 خیلی بهتره. من با ال90 سر یه پیچ معمولی با 130 کیلومتر در ساعت سرعت چپ کردم و تو زمینای کشاورزی افتادم ولی همون پیچو با 405 و سمند ال ایکس با 150 کیلومتر در ساعت رد کردم و هیچ اتفاقی نیوفتاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. کیوان

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۰
    سوابق: (46 ديدگاه)

    اقا بهتره کل کل نکنیم اینکه من فلان سرعت و رفتم و فلان شتاب داره و… حرف های تجربیات ما هست شما میتونی با ال نود 190 بری ما میترکونیم به 170 به زور میرسه این حرف ها ملاک نیست…

    به هر حال هر چی باشه ال نود از نظر تکنولوژی و کیفیت و ساخت و موتور از سمند بهتره ولی نقطه ضعف بزرگش قیافش میتونه باشه..و طراحی داخلی.

    سمند هم که روی پلتفرم 405 ساخته شده و موتور 405 به حرکت در میاردش نه تکنولوژی بهتری داره نه چیز دیگه ای که به دهه 90 میلادی برمیگرده

    در مورد شتاب و راه رفتن قطعا ماشین 16 سوپاپ تیز تر و راحتر راه میره در مقایسه با 8 سوپاپ سنگین و لش و صدای موتور کمتر و نرم تری داره…

    همه این ها باعث میشه که ال نود از سمند کاملا ایرانی و بی کیفیت ساخت داخل چندین پله بالاتر باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. کیوان

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۰
    سوابق: (46 ديدگاه)

    این چیزی بود که میشد گفت در مورد این دو ماشین باقیش به سلیقه افراد بر میگرده من اگه بخوام روزی بین این دو ماشین یکی انتخاب کنم که خدا اون روز را نیاره خودم به شخصه سمند را انتخاب میکنم چون شخصا از 405 خوشم میاد و همچنین از ماشین های بزرگ و جادار.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. امیرمسعود

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۰
    سوابق: (5 ديدگاه)

    ال نود بهتره البته سر دوتاش خونه مردم رو تو شیشه میکنند!!!کلا تو این مملکت ماشین دار شدن سخته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. محمد

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۰
    سوابق: (7 ديدگاه)

    طراحی سمند بر روی پلت فرم 405 هستش که طراحی 405 برمیگرده به دهه 80 میلادی در حالی که طراحی تندر چندین سال از 405 به روزتره مثلا سمند با موتور 1800 خوذش 100 اسب بخار نیرو تولید میکنه در حالی که تندر با موتور 1600 سی سی 105 اسب بخار تولید میکنه یا اینکه طراحی شاسی تندر به گونه ای است که میتونه ضربات ناشی از تصادف رو تقسیم کرده و کاهش بده و 3 ستاره ایمنی دریافت کنه ولی در مورد سمند یا 405 اطلاعات دقیقی در دست نیست.
    در ثانی یه 405 وارد شد از توش SLX-GLI-GL-GLGLX2000-GLX1800 -روا – اردی – اردی ایکس -پارس – سمند – سورن- سریر -یمند ال ایکس و ………… در اومد اینا شاهکار های مهندسین ما هست که انصافا این که تندره هر ماشین خارجی دیگه ای رو هم به چالش کشیده و توان رقابت رو از اون میگیره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. هومن

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تو این مملکت مجبوری ماشینی بخری که دردسر نداشته باشه سمند که خودرو ملی این وضع سرویس و گارانتی وای به حال انکه قطعات خارجی و … با شه .

    مورد دوم از لحاظ زیبایی و راحتی در جاده سمند رو ترجیح میدم ولی از لحاظ فنی ال90 پیشی میگیره. سیستم تعلیق پایدار تر .
    سوم: طراحی داحلی ال 90 خیلی ضعیف از جای هواکش گرفته و تا جای لیوان و کلید شیشه بالابر روی کنسول که خودش نوبره ..

    اگه رانندگی نرمالی داری و بفکر گاز لایی نیستی و متاهلی و دنبال دردسر نیستی سمند از کلیه خودروهای ساخت داخل بهتره.به قول معروف پیرمردی.
    هومن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. هیچ کجا برای من اصفهان نمی شود

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تندر ماشینه کاملا به روز کلاس ب هست و طراحی آن مربوط به کمپانی رنو فرانسه میباشد . اصطحلاک آن خیلی کمتر از سمند می باشد این خودرو در تست های یورو 3 ستاره ایمنی کسب کرده در حالی که سمند در تست روسیه به زور 2 ستاره ایمنی کسب کرده این در حالی است که اگر سمند رو در اروپا تست می کردند یقینا 1 ستاره هم نمی گرفت تندر 90 به دلیل خارجی بودن قطعات به این زودی ها به خرج نمی افته خیلی از مردم گول ظاهر سمند رو میخورن وفکر میکنن چون بدنه سمند حالت گرد داره ایمنی اش بالا تره که این اشتباهه اگه میخوای سمند بخرین به نزدیک ترین ایران خودرو مراجعه کرده و خواهید دید که چه زیادند افرادی که از سمند ناراضی اند به خصوص در رابطه با گیربکس و موتور اما تندر اینطور نیست باز انتخاب با خودتان است اما درکل سمند ماشین بدی نیست و به درد یه پیرمرد یا بازنشسته میخوره موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. mohammad

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نظری ندارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. ali

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۰
    سوابق: (24 ديدگاه)

    ایرانخودرو 5و6مدل سمندتولید میکنه اینا ازنظرفنی فرقی ندارن فقط ظاهرشونو دست کاری میکنن مثل سورن که چراغ عقب و کوچیک کردن ایرانخودرو فقط با کوچیک و بزرگ کردن چراغ وصندوق عقب داره منو وشما رو میچاپه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. علیرضا ف

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من دو ساله سمند دارم.خدا رو شکر می کنم که پراید 206 ال 90 و این طور ماشینا رو ندارم.
    اتفاقی برام افتاد که مطمئنم با این ماشینا چند ماه پیش خودم و خانوادم تمام کرده بودیم.
    یک شب داخل اتوبان صفه اصفهان کنار یک تریلی در باند وسط با سرعت حدود100کیلومتر می رفتم.
    لاین سرعت پر بود از ماشینایی که با سرعت زیاد از کنارم رد می شدند.
    یک دفعه دیدم در فاصله خیلی کوتاه یک تپه از تشک و وسایل دیگر ریخته.جرات ترمز نداشتم.فکر کردم بزنم به تشکها.ترسیدم زیر اونا چیزه سنگینی باشه.همش 1ثانیه بود.با تمام قدرت پدال گاز رو فشار دادم.با سرعت بیش از 100کیلومتر فرمانه تیزی گرفتم روی تریلی.نمی دونستم رد می شم یا نه.انگار از دو طرف میلیمتری رد شدم.کاره خدا بود.خدا رو شکر که سمند داشتم.ان شا اله ماشین بعدی فقط ماکسیما
    مطمئن هستم اگه یه ماشین سبک بود کارمون تمام بود.
    راستی اصلا مشکل خرابی و لوازم ندارم؟!
    از کیفیت و قیمت لوازم خیلی راضی هستم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. آرش

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۰
    سوابق: (5 ديدگاه)

    مقایسه ال90 باسمند مثل اینه که پژو روا روبا405 مقایسه کنی سمند فقط ظاهر داره ولی توخالی هست مصرف بنزین بالا,شتاب کم,اصطهلاک بالاجزو خصوصیات سمنده ولی اگر 1بار باال90 رانندگی کنین میفهمین که خیلی توپه
    ازما گفتن بودازشمانشنفتن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. حسین باقرزاده

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من ایندو ماشین رو نمیشه با هم مقایسه کرد تندرکه طراحیش مال ده سال پیشه سمندهم توی نه سالی که تولید شده بغیر از تغییر در شکل ظاهری که افغانستان هم اونو تایید نمیکنه تغییر دیگه ای نداشته پس بیایم سمند رو با اسب سمند مقایسه کنیم تندر رو هم با اسب تندر اگر خواستیم خیلی بهشون حال بدهیم با پیکان مقایسه بشن بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. علیرضا ف

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من همه ماشینهای در سطح سمند رو تست کردم.چند ساله دارم ال 90سوار می شم.راستی اخیرا دوستم تسمه تایم ال90 رو تعویض کرده.حدود 200تومان آب خورد.حالش رو ببرید.
    من بهترین تسمه تایم رو خریدم برای سمند14تومان.دستمزد هم ندادم.چون همه کارای ماشیم رو خودم می کنم.
    200تومان کجا و 14تومان+20تومان دستمزد کجا؟!مگه ال نود بنز و بی ام و است که اینقدر تفاوت کنه؟!
    در هر صورت ماشین سلیقه ای است.من حاضر نیستم سوار ال نود بشم و خرج یه ماشین 100میلیونی رو بدم.
    خرجایی که این چندوقت من روی سمند و دوستم روی ال نود انجام داده:
    تسمه تایم ال نود و کیتها و متعلقات مورد نیاز بدون دست مزد:180تومان
    سسمه تایم سمند بدون دست مزد:14تومان
    تیغه برف باکن ایرانی ال نود:12تومان
    تبغه برف پاکن خارجی سمند 4تومان
    لنت ترمز ال نود اصلی 72تومان
    لنت ترمز سمند اصلی 27 تومان
    فیلتر روغن هوا و بنزین ال نود :43تومان
    فیلتر روغن هوا و بنزین سمند :7 تومان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. هادی

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    دوستان همه فاکتورها را در مقایسه این خودروها انجام دادند اما ازعلاقه حرفی نزدند.
    دوستان ته قضیه این ماشینا خیلی با هم فرقی ندارند با هر چی عشق می کنین بخرین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. امین299

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام تمام مطالب را با دقت خواندم اصلا مقایسه درست نیست چون باید ال90را با206تیپ5 ویا سمند موتور ملی(البته با همکاری المان)ویا سریرelx.اون موقع مشخص میشه چی بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. امین299

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ببخشید سورنelx.چون توان موتورها تقریبا یکسانه پس مقایسه بهتره.ولی در کل 1باچی راحتتری2هر چی پول میدی اش میخوری3ادم نباید از چی که داره بی دلیل تعریف کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. علی

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من الان هردوی این ماشین هنا را دارم به نظر من سمند به خاطر داشتن امکاناتی مثل سیستم سخنگو و ازران بودن لوازم یدکی و از نظر جاداری خیلی بهتر از ال نود است و ایراد ال نود نداشتن سنسور عقب هستش که سمند باز این مشکل را ندارد درکل من از سال 88 سمند دارم نه لش شده و کمک هایش اذیت کرده و تا حالا هم 100000کیلومتر کار کرده برامو مصرف ان هم خدود8.5 است ولی ال نود8 است در شهر.
    درکل سمند به خاطربدنه و امکانات دیگه است بهتر است ال نود است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. سورنا

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من ساکن اهوازم با دمای بالای 53 درجه کدوم ماشین رو بخرم که هم از لحاظ فنی اذیت نکنه هم اینکه قطعاتش گیر بیاد. جون مادرتون یکی راهنمایی کنه تو این گرمای شدید از بی ماشینی هلاک شدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. کیوان

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۰
    سوابق: (46 ديدگاه)

    علیرضا ف …. شما فقط قیمت ها را نوشتی و به کیفیت توجهی نداری..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. محمد

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من سمند سفارشی دارم و ازش راضیم امکانات خوبی هم داره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا