ایران خودرورنو

مقایسه تندر 90 و سمند LX

مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.

فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.

سمند بهتر است یا تندر؟

نمای ظاهری:

ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده  و نافرم می نماید.

در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.

مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:

موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.

logan

در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.

در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.

tondar L90 logan

هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.

ایمنی:

ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.

samand lx

اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.

سایر نکات:

سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.

نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!

توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏سایت “پدال“‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵,۸۸۹ دیدگاه‌ها

  1. aria

    ۲ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    قبلا هم گفتم.قیمت زیاد و امکانات کم ال90 باعث ایججاد عوارض جسمی و روحی (دربعضی) خریداران این خودرو میشود که بعدا باعث سوزش در برخی نواحی بدن میگردد مثل این اقایی که در بالاتر کامنت گذاشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. aria

    ۲ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    منظور کامنت جناب علی اقاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ی

      ۲ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      بنده ای اف سون مدل91 دارم 18000تام روندم هیچ مشکلی به هیچ وجه نداره فقط دنده هاش محکم هستن اونم که مشکل کل سمند هاست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. مجيد

    ۲ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام :
    گر از نیسان و مزدای ‍ژاپن که تیراژی بسیار پایین دارند و پژو که تقریبا از ایران رفته فاکتور بگیریم،‌ رنو در حال حاضر تنها خودروساز معتبر میهمان ایران است که اگر برود، مشتریان از خودروسازی کشور از شریکی با اعتبار و بین المللی محروم خواهد شد و مشتریان نیز فرصت استفاده هرچه بیشتر از خودروهایی با کیفیت را از دست خواهند داد.
    رنو تنها خودروساز معتبر دنیاست که حاضر به سرمایه گذاری در ایران شده و حتی با وجود اعمال تحریم های بین المللی و همسویی و همراهی دولت فرانسه با تحریم کنندگان، ساز رفتن از ایران را نزده و می خواهد با هر راهی که شده بماند و به فعالیت خود ادامه بدهد. حالا هم اگر اعتراضی کرده و درخواست افزایش قیمت داده، به نظر می رسد از سر ناچاری بوده، همان طور که تولیدکنندگان داخلی نیز از این دست اعتراض ها و درخواست ها داشته و دارند. رنو روزی که به ایران آمد یورو 700 تومان قیمت داشت و قرار بود با یوروی 700 تومانی خودرو بسازد، اما حالا که نرخ یورو از چهار هزار تومان هم گذشته، باید به آنها حق داد که خواستار افزایش قیمت شوند. حتی اگر درخواست رنویی ها غیر منطقی هم بوده باشد، عرف بین المللی و اصول حرفه ای اجازه نمی دهد مسوولان وزارت صنعت در پاسخ رنویی ها بگویند “خب بروید “.
    به نظر می رسد در شرایط فعلی که خودروسازی ایران تنها تر از قبل شده و تولیدش افتی شدید و نگران کننده را تجربه کرده، نباید با رفتارهای هیجانی و اظهارنظرهای مغرورانه، اندک انگیزه رنو را از بین برد و همین یک شریک باقیمانده را نیز به کشورش فرستاد. تهدید رنو برای خروج از ایران تهدیدی از سر زیاده خواهی و باجگیری نیست که بخواهیم با آن مقابله به مثل کنیم و موضعی حماسی در برابرش بگیریم، رنو هم مانند شرکت های داخلی “درد” دارد، درد ارز، درد تورم، درد نقل و انتقال پول و درد …، پس باید درکش کرد نه ردش. رنو که برود، فقط تندر-90 و مگان را از دست نداده ایم، بلکه معتبرترین و شاید تنهاترین شریک خودروسازی مان را هم از کف خواهیم داد، شریکی که در مقایسه با هموطن اش “پژو”، صادقانه تر و زیربنایی تر و اثرگزارتر در ایران کار کرده است.
    پژویی ها 24 سال است میهمان ایران شده اند و در این مدت تنها به فکر سود بردن از بازار کشور بوده و هیچگاه حاضر نشدند حتی یک یورو در خودروسازی ایران سرمایه گذاری کنند. رنویی ها اما نه تنها حاضر به ریسک سرمایه گذاری در ایران شدند، بلکه به گواه فعالان صنعت خودرو، این شرکت فرانسوی تاثیری غنی بر قطعه سازی کشور گذاشته که قابل انکار نیست. حال چه شده که ما ناز پژو را می کشیم و رنو را می رانیم، الله اعلم.!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حامد

    ۲ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از عواقب انتخاب خودروهای بی اصل و نصب
    متن کامل نوشته یک شهروند از تجربه با ef7 :
    با سلام واحترام
    اینجانب رضا حسینی جبلی دارنده خودروملی سمند LXEF7 پایه گاز سوز به شماره بدنهCF063281 ودارای کارت طلایی 3 ستاره ،مطلبی را به استحضار می رسانم وامیدوارم با استعانت از خداوند متعال واخلاق حرفه ای نمایندگی مجلس، وزارت، استادی دانشگاه ونیزخبرنگاری خودحتی المقدور نسبت به انتشار وانعکاس وپیگیری آن اقدام بفرمایید شایدموجب شود مصیبتی که برسربنده آمد برسردیگران نیاید.
    1-درروزپنج شنبه تاریخ21/2/91همراه با همسرم که به تازگی از بستر بیماری(سکته مغزی منجر به فلج شدن مقطعی سمت چپ بدن) برخواسته وفرزندم به وسیله خودرواشاره شده که تاریخ تحویل آن10/11/90 می باشد وفقط5607کیلومتر کارکرد داردازحومه شهر دماوند عازم مسافرت به اصفهان شدیم. (راه مرا خوانده بود)
    2-ساعت 20/14 دربزرگراه بسیج ابتدای ائمه اطهار(ع) خودرو دچار لرزش های غیرعادی شدکه خوشبختانه درکنار بزرگراه ،محلی برای پارک بودبه ناچار خودرو رادرکنار اتوبان پارک کرده وبا امداد خودرو تماس گرفتم.
    3- پس از مدتی امدادگربربالین خودرو ملی حاضر شدواولین جمله ایشان بعد از سلام این بود”شماهم گول کم مصرف بودنش را خوردید؟” وبعد با تست نقاط مختلف وآزمون وخطاهای متعدد اعلام کردمیل سوپاپ خودرو مشکل دارد وباید تماس بگیرید خودروبر بیاید وخودرورا به تعمیرگاه منتقل نماید. بنده پرسیدم شما نمی توانیدهماهنگ کنیدکه زوتربیایند؟ایشان فرمودند ما وظیفه نداریم شماباید مجدداً با امداد خودرو تماس بگیریدودرخواست خودرا مطرح نمایید.
    4- بنده که چاره ای جز اطاعت نداشتم مجدداً با امدادتماس گرفته ودرخواست کمک کردم.
    5- بعداز مدتی خودروبر(که انسان بسیار شریفی بودند) تشریف آوردند وفرمودندشما باید همسر وفرزندت را با خودرویی دیگربفرستی بروندتامن بتوانم خودرو شماراببرم چون ما اجازه نداریم خودرو دارای سرنشین را حمل کنیم.
    6- بنده برای بار چندم با امداد تماس گرفتم ودرخواست همکاری نمودم که جواب منفی بود ودر پاسخ به اینجانب که گفتم کارت طلایی3ستاره چه معنی دارد؟ گفتند: “آقا شما چقدر پرتوقع هستید ماوظیفه نداریم برای شما ماشین بگیریم فقط می توانیم خودرو را حمل کنیم”.
    7- دراین حالت بنده که دچارسردرد شدیدبه واسطه بیماری فشار خون واز اوضاع پدید آمده بسیار عصبی شده بودم اعتراض های ناروایی کردم که مفید واقع نشد وبرای بار دوم تسلیم نظرتولیدکننده خودرو ملی شدم. پس از گرفتن تاکسی ون، خانواده و وسایل مسافرت را سوار برتاکسی وخود نیز سوار برنیسان خودروبر شدم وقرار شدتاکسی هم به دنبال ماحرکت کند.
    8- درحال حرکت از راننده پرسیدم از کدام تعمیرگاه پذیرش گرفتید؟ گفتند از1038 وساعت32/16بودکه به نمایندگی 1038رسیدیم. پس از اینکه خودروبر زنگ تعمیرگاه را زد فردی در تعمیرگاه را بازکردوگفت هیچ هماهنگی با ما نشده ونمی توانیم خودرو را پذیرش کنیم.
    9-مجدداً با امداد خودرو تماس گرفته شد،که ظاهراً تعمیرگاه1133 را معرفی کردندکه به اتفاق به آن تعمیرگاه مراجعه کردیم وآنجاهم گفتند هیچ هماهنگی با ما نشده ونمی توانیم پذیرش کنیم.(وضعیت مارامجسم کنید، ما سرگردان خیابان های شلوغ تهران وخانواده ام با آن وضعیت بیماری درون تاکسی ون به دنبال ما).
    10- من که دستم ازچاره کوتاه وتماس های مکررم با امداد خودروهم بی نتیجه بودمجدداً به تعمیرگاه1038 مراجعه والتماس کردم که خودرو را بدون داشتن مسئولیت وحتی بدون قبض رسیدفقط اجازه بدهند موقتاًخودرو درون تعمیرگاه باشدتاشنبه بیایم وتعیین تکلیف کنم که متاسفانه باز هم قبول نکردند.
    11- بنده که از ناحیه سرگردانی خانواده وشرمندگی از خودروبروسردرد شدیدبه واسطه فشارخون بالاتحت فشار روحی بودم ازخودروبر خواستم خودرورادرخیابان بگذاردوبرود.خودوخانواده ام نیز که دیگر رمق ادامه سرگردانی نداشتیم خودرو راجلو تعمیرگاه 1038 قفل کرده ومحل را به مقصددماوند ترک کردیم.حالا چه سرنوشتی راباید دنبال کنم بماند برای مقال ومجال بعدی.
    این فقط داستان 5یا6ساعته من با ایران خودرو بود که قطعاً با این شیوه مدیریت ،ما درابتدای راه هستیم وباید منتظر مصائبی بالاتر ازناحیه این شرکت خودروسازملی باشم، که موارد بعدی رانیز سلسله وار خواهم نوشت.
    با توجه به آنچه که به استحضاررسیدقضاوت ونگرشی منصفانه راجع به موارد زیر مورد استدعا است:
    1- آیادر سالی که به تدبیر مقام معظم رهبری سال تولید ملی وحمایت ازکاروسرمایه ایرانی نام گرفت خودرو سمند شایستگی نام خودروملی را دارد؟
    2- کدام صنعت خودروسازی درجهان سراغ دارید که با این همه حمایت دولت وملت تولیدی داشته باشد که درکیلومتر5000 دچار اشکال فنی اساسی شود؟
    3- این نوع رفتار با مشتری باکدام شرع وآیین وقانون سنخیت دارد؟
    4- مشتری درکدام حداسفل وادنی ازسازمان عریض وطویل ایران خودروقراردارد؟
    5- وزارت صنعت معدن وتجارت نظارت عالیه خود راچگونه اعمال می کند؟
    6- نمایندگان ما درمجلس شورای اسلامی چگونه ازحق موکلین خوددفاع می کنند؟
    7- با وضعیتی که عرض کردم تکلیف فردی همچون من اگر توان هزینه گزاف پرداخت کرایه تاکسی باآن زمان ومکان طولانی رانداشته باشد چیست؟
    8- مگر نه این است که خودرو راباقیمت گران می خریم که برایمان آسایش به همراه داشته باشد؟ بنظر شما این خودرو بجز فرسودگی جسم وروح ثمر دیگری هم دارد؟
    9- چرابایدتاوان سوءمدیریت وعدم هماهنگی در ایران خودرورا مردم با روح وروان خودبدهند؟
    10- خسارت های معنوی ومادی که در این راستا متوجه مشتریان است چگونه جبران می شود؟
    11- تاکی بایددر کشورما سوءمدیریت وبی لیاقتی مورد حمایت ما واقع شود واز جیب ملت تاوان آن پرداخت شود.
    12- عزیزان ایران خودرو که در شهر وآنهم پایتخت با مشتری چنین رفتاری دارند، توخودحدیث مفصل بخوان که درجاده ها چگونه رفتاری دارند.
    به نقل از http://www.aftabnews.ir/vdcgwn9quak9n74.rpra.htm
    ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aria

      ۲ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (540 ديدگاه)

      چندین دفعه گفتم . ef7 در نیمه دوم سال90 ایراداتی در واشر سر سیلندر داشت که در 91 با تعویض شرکت قطعه ساز (مربوطه) این مشکل حل شد. و در مدل 91 گزارشی از ایراد مربوطه نبوده است

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. ali

    ۲ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (99 ديدگاه)

    اما تاریخچه رنو برای سفسطه گران:
    رنو در سال 1899 توسط لوسین رنو تاسیس شده(نزدیک به 113 سال پیش)
    لوئیس رنو در سال 1944 فوت شد، او تا پایان عمر بیش از 500 اختراع مهم کرد از جمله اختراع دیفرانسیل و گاردن .
    در سال 1919 کمپانی رنو برگترین شرکت در اروپا شناخته شد،
    در سال 1914 ششصد تاکسی رنو، 6500 سرباز را به جبهه مارن انتقال داد . ( قابل توجه افراد بیسواد که میگن رنو گمنامه)
    در سال 1978 کارخانجات Berlit و Saviem هم اکنون در این کمپانی ادغام شد .
    هم اینک صنایع اتومبیل سازی RVI به ساخت اتوبوسهای برقی ـ انواع موتور واکسل، سیستمهای انتقال نیرو مشغول است. کارخانه های اتوبوس سازی رنو در آفریقا ـ اسپانیا ـ انگلستان ـ بولیوی ـ استرالیا ـ اندونزی ـ چکسلواکی و ایران مشغول بکار هستند .
    رنو در حدود 50 سال در مورد تجزیه و تحلیل تصادفات و همچنین در زمینه بیو مکانیک کار می کند و همچنین بانک اطلاعات گستردهای دارد که هر سال بیش از 300 مورد اطلاعات جدید به آن اضافه می شود .
    رنو اولین خودرو ساز ارائه کننده کمربندهای ایمنی با محدود کننده نیرو و کیسه های برنامه ریزی شده با باد شدن کنترل شده و پیشتاز ایمنی خودرو در جهان است .
    دفتر مرکزی رنو در لیون و مهترین کارخانجات آن در آنونال و نیس واقعند .
    کمپانی رنو در سال 1990 مالک تمامی کمپانی ماک آمریکا شد و در حال حاضر نیز مالک ان است .
    در سال 1999 خرید 37‌% نیسان و خرید و بعد بقیه سهام آن مالک نیسان ژاپن شد و بعد در همین سال سامسونگ هم به رنو پیوست و در سال 2000 قراردادی بین ولوو و رنو امضاء شد که نشانگر استراتژی رنو می باشد همچنین رنو حضور فعالی در ساخت کامیون داشت هم اکنون 20‌% سهام ولوو از آن رنو است .
    مشارکت رنو و نیسان سبب شد که نیسان به سود دهی بیشتری برسد .
    رنو پر فروش ترین و مهمترین کمپانی خودرو ساز در اروپای غربی است .
    در اسلوونی رنو اولین تولید کننده خودرو است .
    در ترکیه به عنوان بزرگترین فروشنده خودرو معروف است .
    و در روسیه سیر صعودی فروش را دارد .
    اتومبیلهای ساخت کمپانی رنو نخستین اتومبیلهایی هستند که مجهز به سیستم کنترل باد طایرها هستند .
    کمپانی رنو اولین کمپانی اتومبیل است که سعی فراوان در امر پاکیزگی محیط زیست دارد و از سال 1994 به بعد BMW ـ فیات ـ روور را نیز با خود همصدا کرده است .
    رنوی ول ساتیس بی صداترین اتومبیل جهان شناخته شد .
    رنوی مگان 2 و ول سایتس ، ایمن ترین اتومبیلهای جهان شناخته شده است .

    موتور سیستم انتقال قدرت پژو 607 ( لوکس ترین مدل پژو ) با کمک و مشارکت رنو طراحی و ساخته شده .

    افتخارات سالهای سال رنو در مسابقات فرمول یک به دلیل طراحی موتورهای فوق العاده این شرکت بوده

    تولید مشترک رنو و اپل در سال 1996 بنام 82 X تولید خودروی ترافیک رنو و ویوار اپل .
    رنو اولین تولیدکننده اتومبیل با سیستم ماهواره ای، با مشارکت فارنس تله کام بنام ادیس لاین .

    چرا بعضی از افراد کم اطلاع فکر میکنن رنو یعنی رنو 5

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aria

      ۲ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (540 ديدگاه)

      تو بکه شرکت پژو میگی شرکت 405 بقیه کم اطلاعند

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ali

        ۲ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (99 ديدگاه)

        کی گفته پژو یعنی 405 !!!
        خوبه یه چیز از من یاد گرفتی که تحویل خودم بدی من مثل شما بدون دلیل صحبت نمی کنم
        لطفاً اگه دلیلی برای حرفات داری ثابت کن .
        شما گفتی 207 پژو از محصولات روز رنو بهتره
        آیا خودت قبول داری این حرف درسته؟
        چرا منطقی جواب نمیدی

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. aria

      ۲ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (540 ديدگاه)

      همین که این شرکت 113 سال پیشتاسیس شده و هنوزجزئ خودروسازان معروف نیست یعنی افت عملکرد شرکت که ناشی از نارضایتی از محصوول نبت به بقه خودروهاست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ali

        ۲ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (99 ديدگاه)

        از نظر شما دوست عزیز جزء خودروسازان معروف نیست چون شما فقط تو شهر خودتون سمند و پراید و 405 می بینید فکر میکنید رنو گمنامه دنیا خیلی از اون چیزی که شما فکر می کنید بزرگتره

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. aria

      ۲ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (540 ديدگاه)

      داشتم داشتم حساب نیست . دارم دارم حساب است

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. fardin

    ۲ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (23 ديدگاه)

    درسته .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aria

      ۲ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (540 ديدگاه)

      آفرین . انحصار عامل بدبختی مشتری و افت کیفییت محصول.پیکان وانت نباید تولید بشه درست. اما وقتی پژو شمشیر از رو بست و تحریم باعث عدم همکاری بقیه شرکتهای خارجی شد. تولید سمند ef7 که الحق در این شرایط کار بزرگی هست را نباید بدون جهت سر کوفت بزنیم. این هم که با مردم صادق نیستن قبول دارند قبلا خیلی باید ها رو نباید کردند قبول اما این محصولشان که بد نیست توی این شرایط . گرچه هیچ کس از این شرایط راضی نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. اميد

        ۳ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        با این افتضاحات من دراوردی خودروسازان ایرانی مثل آردی.رانا . منیاتور .پراید 141 .پراید 111 و لگند معمولی. لگند lx . لگند ef7 . لگند سورن و …بایدم حال و روزمون این باشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. farzad

    ۲ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    ال نود قیافه نداره (مخصوصا عقبش انگار یکی محکم کوبیده به … ش)! وقتی تو اتوبان جلوی ماشینت باشه دیگه دید نداری با او چراغ های خرگوشی بلندش ! حقیقتا از طراحی تراکتور براش استفاده شده مثل عقب تراکتور!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aria

      ۴ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (540 ديدگاه)

      فرزاد . گفتی انگار یکی کوبیده به کجاش؟؟ یا به کجای صاحبش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. ali

    ۲ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (99 ديدگاه)

    به هر حال ظاهر خودرو هم یک از فاکتورهای ماشینه که ال90 تو این زمینه زیاد خوب عمل نکرده و قیافه خیلی جذابی نداره هر چند تو این طراحی بیشتر سعی شده امکانات دیگری برای این ماشین مثل فضای داخلی و فضای صندوق مناسب و حتی حالت نیمه suv این ماشین در نظر گرفته بشه و به هر حال یک ماشین با قیمت مناسب وامکانات به نسبت خوب تحویل مشتری بشه . شاید با هزینه طراحی آئرودینامیک تر و تهاجمی تر دیگه قادر به خرید همچین ماشینی نبودیم .

    به هر حال فاکتورهای بسیار بسیار مهمتری برای انتخاب یک ماشین وجود داره که ال90 به نسبت سمند در این زمینه برتری محسوسی داره
    هر چند به شخصه قیافه ال90 رو به سمند ترجیح میدم
    هر چند ایرادی هم به قیافه سمند ندارم
    برخی کلی گویی ها و نظرات سخیف برای گمراه کردن اذعان عمومی مطرح میشه که ناشی از عدم توانایی پاسخ گویی منطقی برخی از دوستانه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حس

      ۲ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (35 ديدگاه)

      درسته همین فاکتورها باعث شده که l90 بهترین خودروی تولید داخلی از لحاظ کیفیت تو رنج قیمتی خودش باشه
      و همه کسانی که این خودرو رو خریدن ازش به نیکی یاد کنند و همیشه رضایت فعلی اونهااز انتظار قبلی که از این خودرو داشتن بیشتر شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. aria

      ۲ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (540 ديدگاه)

      آره حق با شماست. آخه کی اون داشبورد را می پسنده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. حسین

    ۲ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    من یه سوالی از اقا علی داشیتم:
    اگر ما از تولید ملی ،حداقل به میزانی که پول طراحی اش در اید و ورشکست نشود،حمایت نکنیم چه میشود؟؟
    (خواهشا در جوابتان به اینکه ایرانخودرو ماشین هارا به چه قیمتی باید بفروشد و اینکه چه سودی می کند کاری نداشیته باشید!(چون بنده اماردرست و مطمئن دارم که چند بار اعلام ورشکستگی کردند!!))

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali

      ۲ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (99 ديدگاه)

      متاسفانه تا زمانی که با مردم صادق نیستند و هدفی جز کسب منافع موقت ندارند کاری نمیشه کرد

      چرا باید هنوز وانت پیکان با تیراژ فراوان تولید بشه

      برخی از راهکارها :

      بازار خودرو باید از انحصار خارج بشه و به سمت فضای رقابتی حرکت کنه.
      کاهش تعرفه واردات خودرو و آزادسازی واردات تا خودروسازان داخلی به خود بیایند
      متاسفانه خودروسازان کشور طی چندین سال گذشته همیشه از موضع قدرت برخورد کردند و هیچ تحقیق و تفحصی هم برای آنها تاکنون نتیجه نداشته که برای رفع این مشکل باید مانند تجربه سایر کشورها با ایجاد فضای رقابتی و آزادسازی واردات جلوی انحصارگری‌ها را گرفت.
      فضای انحصاری باعث شده خودروسازان همیشه راه خود را برن و هر زمان که بخوان در انبارها را ببندند و زمان دیگر باز کنند. که این مسئله باعث کاهش کیفیت محصولات و آشفته‌سازی بازار شده است.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. حسین

    ۲ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    ادم نمی دونه حرف هایی که اقا حامد نقل قول کرده درسته،یا حرف های سایت های زیر!!ببینید:
    http://www.ikcopress.com/fa/news.aspx?docID=15583

    http://www.ikcopress.com/fa/news.aspx?docID=15586

    کسی اگر فهمید (دلیل این تضاد رو)بگه!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. حسین

    ۲ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (105 ديدگاه)

    هرچندتندر90ممکنه نقایصی داشته باشه ولی مارک یه شرکت بااصل ونسب روش خورده که باعث شده نسبت به ماشینی مثل سمندوحتی ماشینای چینی برتری داشته باشه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aria

      ۲ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (540 ديدگاه)

      آره روی فرمون ماشینت را ببین. مارک تجاری بنز خورده البته بنز رومانیایی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. اشکان

    ۲ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (467 ديدگاه)

    با سلام
    آقا تا وقتی که به جای ماشین آفتابه تحویل مردم میدن نباید خرید تا یاد بگیرند که خودروی با کیفیت بدن دست مردم.مثلا این سمند رو مردم نباید بخرن به خاطر کیفیت پایینش.
    تندر 90 به دلیل کیفیت بالا و مصرف سوخت پایین و قیمت رقابتی خود توانست در بازار ایران به فروش نسبتا بالایی برسه.(بر عکس تصور اکثر مردم)
    من یادمه سال 87 که ال نودم 12.6 تومن خریدم،همه آشنایان به من گفتن که اشتباه کردی!من بهشون گفتم که همانا من چیزی رو میدانم که شما نمیدانید!حالا همشون متوجه شدن که من چه خودروی با کیفیتی رو خریدم.خودرویی که بعد از 4 سال یک لامپش هم نسوخته.به خدا ال 90 در کیفیت بی نظیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. aria

    ۲ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    ال 90 فقط موتور خوبی دارد واسلام.دیگه هیچی نداره. یک گاری موتور دار

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali

      ۳ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (99 ديدگاه)

      اینم یک خبر خوشحال کننده از خودروساز داخلی
      رئیس بخش آسیا و اقیانوسیه شرکت رنو:

      پارس خودرو در مسیر درست است

      عصرخودرو: رئیس بخش آسیا و اقیانوسیه شرکت رنو در راس هیاتی بلند پایه در شرکت پارس خودرو -نخستین خودروساز کشور حاضر- و از خط تولید با کیفیت ترین خودرو تولیدی تندر 90 و مگان آن بازدید کرد.

      دوشنبه 2 بهمن 1391
      به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از روابط عمومی شرکت پارس خودرو، ژیل نورماند-رئیس بخش آسیا، اقیانوسیه شرکت رنو، پیمان کارگر-مدیر عامل شرکت رنو پارس و رئیس بخش خاورمیانه رنو به همراه جمعی از مدیران ارشد این شرکت از خطوط تولید محصولات رنو پارس خودرو بازدید کردند.

      در این بازدید نورماند ضمن ابراز رضایت کامل از تولید محصولات رنو در شرکت پارس خودرو گفت: با توجه به اینکه سالن تولید محصولات گروه رنو در پارس خودرو به صورت خاص به این محصولات اختصاص یافته می توانیم توجه خود را به راه تولید رنو و به ارتقا کامل تمامی سطوح مختلف کیفیت در این شرکت متمرکز کنیم که این امر در تولید خودرو با کیفیت بسیار موثر است.

      وی پارس خودرو را دارای پتانسیل عظیمی جهت افزایش حجم تولید محصولات رنو در ایران دانست و افزود: هم اکنون بحث تامین قطعات توسط شرکت رنو پارس به شدت مطرح است و بنده شخصا و به طور جدی این موضوع را دنبال خواهم کرد.

      رئیس بخش آسیا-اقیانوسیه رنو با تاکید بر اینکه بالا رفتن کیفیت با کار سخت تر و جدیت بیشتر ایجاد می شود افزود: در پارس خودرو در موضوع کیفیت،کارهای زیادی انجام شده ولی واقعیت این است که نباید به این میزان رضایت داد و تفکر ما باید رهبری بازار باشد تا بتوانیم به بالاترین حد ممکن از رضایت مشتری دست یابیم که خوشبختانه تا کنون این چنین بوده است.

      وی افزود: همواره باید تفکر اول بودن را در خود داشته باشیم و برای اینکه رتبه اول در بازار خودرو باشیم باید همواره مانند شاگرد اول یک کلاس فکر کنیم برهمین اساس به عنوان مثال می توان به یازده دوره قهرمانی رنو در مسابقات قهرمانی اتومبیل رانی در کنار خودروهای فراری و … اشاره کرد که با تفکر قهرمانی توانسته به این تعداد افتخار دست یابد و اساسا تفاوت مقام اول با مقام بعدی در همین تفکر شاگرد اول بودن است.

      نورمند ضمن ابراز رضایت کامل از این بازدید و با اشاره به شعار پارس خودرو، پیشرو در کیفیت افزود: اینکه پارس خودرو به سمت کیفیت بهتر حرکت می کند مسیر کاملا درستی است که انتخاب کرده و این موضوع که پارس خودرو می خواهد در مسیر کیفیت پیشرو باشد تصمیم بسیار خوبی است. البته باید توجه کرد که بازار ایران، یک بازار باز و آزادی نیست و رقابت در آن بسیار سخت است.

      وی خاطر نشان کرد: در طی 20 سال آینده بازار ایران با افزایش جمعیت به سرعت رشد خواهد کرد و این بازار حداقل 2 الی 3 میلیون خودرو نیاز دارد و رقابت بسیار مشکل خواهد شد و البته این راهی که پارس خودرو انتخاب کرده در جهت پیشرو بودن در کیفیت قطعا در آینده بسیار مهم و تاثیرگذار در جهت کسب بازار خواهد بود.

      نورماند تاکید کرد: تولید و ساخت خودرو مانند یک مسابقه دو ماراتن است که برای پیشروی در هر کیلومتر و رسیدن به کیلومتر بعدی باید تلاش بیشتری کرد و بنده به این نتیجه رسیده ام که پارس خودرو در رتبه نخست صنعت خودروسازی ایران است و باید این شرکت با پتانسیل، تفکر شاگرد اول بودن در این صنعت را در خود بپروراند.

      وی به شرکت پارس خودرو جهت تولید محصولات با کیفیت تبریک گفت و از تفکر بالا و توانمند شرکت پارس خودرو و همچنین پیشرفتی که در جهت ارتقا سطح کیفی محصولات انجام شده اظهار رضایت کرد.

      نورماند اظهار امیدواری کرد که با کمک دو شرکت بتوانیم رتبه اول- در صنعت خودروسازی ایران باشیم و در سال 2013 خیلی بیشتر و بهتر از قبل کار کنیم.

      در این مراسم همچنین کارگر-مدیر عامل شرکت رنو پارس و رئیس بخش رنو در خاورمیانه نیز ضمن ابراز رضایت از پیشرفت های کیفی صورت گرفته در پارس خودرو افزود: زحماتی که مجموعه پارس خودرو در جهت افزایش کیفیت محصولات خود انجام داده بر اساس ارزیابی های انجام شده کاملا مشخص است و در این زمینه پیشرفت های قابل توجهی کسب کرده است.

      وی افزود: کیفیت در پارس خودرو تبدیل به یک فرهنگ شده که نکته بسیار مهمی در جهت تولید محصول با کیفیت و رضایت مشتری است. کارگر افزود: قطعا تولید با کیفیت در این شرکت نشان دهنده پیشرو بودن پارس خودرو در بین خودروسازان ایرانی است.

      منبع: http://www.asrekhodro.com/fa/news/85/bodyView/25221/پارس.خودرو.در.مسیر.درست.است.html

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علی

      ۳ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      سمند چی؟ اونم موتور خوبی داره؟! :)
      اوه یادم رفته بود! از سال ۹۰ به اینور واشرسرسیلندر رو عوض کردن همه‌چی کن‌فی‌یکون شد :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. aria

        ۵ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (540 ديدگاه)

        سمند موتوری داره دارای 114 اسب قدرت با سوخت برابر و سرعت نهایی 220 کیلومتر با قابلییت کار با سوخت گاز(بدون 1 لیتر بنزین)با شتابی معقول که بخاطر وزن بیشترش از شتاب اولیه ال90 کمتره ولی قابل قبوله (در حد شتاب مگان) این موتور طراحی و ساخت المان هست و بسیار ساکت و نرم (از tu5ساکت تر و نرمتر)دارای سیستم های پیشرفته روز مثل سیستم cvvtو قابلییت دیگر این موتور آتیش زدن به …. دشمنانش هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
  14. سعید

    ۳ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    اریا تو که میگی ال 90 فقط یه موتور خوب داره بنظرت این چیز کم اهمیتیه؟ضمنا علاوه بر موتور که گفتی ایمنی مناسبی هم داره به نسبت رقباش و همچنین از ترمزای خوبی هم بهره منده باور کن ترمزاش خیلی از 405 و پارس بهترن واز لحاظ کیفیتی هم که دیگه جدول رده بندی خودش گویای همه چیز هست و نیازی به توضیح من نداره(میدونم که الان تو جواب میخوای بگی قیمتش بالاش به دلیل عرضه کمشه نه کیفیت بالاش)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. aria

    ۳ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    اقا این ال90یها در برابر سمند معمولی زبون درازی دارند اما اسم ef7 که میاد دیگه چیزی در برابرش ندارند که بگند.در ضمن شما که یک ثانیه شتاب را برای سمند عیب میدانید جواب مرا بدهید که مگان شتابش از لوگان کتره( 11 ثانیه) البته بخاطر وزن زیادش هست و هیچ عیبی نداره ولی شما که عیب میدانید توضیح بدهید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. aria

    ۳ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    ال90یها . جواب بدید. شتاب مگان از لوگان تقریبا 2 ثانیه کمتره. توضیح بدهید. مگان به همین خاطر از لوگان کم ارزشتر است؟؟؟؟؟؟؟ شما که سمند را بخاطر شتابش سرکوفت میزنید و ال90 را به همین خاطر بهتر میدانید. در این مورد نظر بدید .اگه یک جو منطق دارید که بخدا ندارید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali

      ۳ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (99 ديدگاه)

      بله دقیقاً یکی از نقاط ضعف مگان شتابشه که زیاد جالب نیست ولی برای بار چندم خدمت شما میگم ارزش ماشینها رو باید با چندین فاکتور و وزن دهی منطقی به اونها ارزیابی کنیم . مشکل سمند در مقابل ال90 فقط شتاب نیست موارد زیر هم هست:
      سیستم فنربندی
      تعلیق و فرمانر
      سیستم موتور و انتقال قدرت
      ترمز
      تجهیزات الکتریکی
      صداهای غیرعادی بدنه
      نفوذ آب و رنگ
      مصرف سوخت
      شتاب
      ایمنی
      تکنولوژی
      کیفیت ساخت
      که البته خودروی مگان در بیشتر موارد بالا از ال90 سر تره و در نتیجه خودروی بارزشتریه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. aria

        ۳ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (540 ديدگاه)

        ali. یک سوال . مردانه راست بگو .بجز باال90 رانندگی کردی.؟؟؟؟؟؟؟؟ من فقط شتاب ال90 را از سمند بهتره قبول دارم(دو ثانیه) اونم بخاطر وزن کمترش (که این خودش در مباحث دیگه عیبه). طوریکه تو از ال لگن میگی فکر کردم از مورگان دست ساز انگلیسی تعریف میکنی

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. ali

        ۳ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (99 ديدگاه)

        جناب aria فکر کنم خودتم دیگه فهمیدی نمی تونی جواب منطقی بدی ،
        میشه در خصوص این جمله که گفتی توضیح بدی:
        “اونم بخاطر وزن کمترش (که این خودش در مباحث دیگه عیبه)”

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. aria

        ۳ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (540 ديدگاه)

        می دونم انقدر اطلاعات داری که بدونی وزن کم در خودرو در بحث شتاب عملکرد خوبی دارد اما در تصادفات و پایداری خودرو در سرعتهای بالا و در پیچها وزن بیشتر می طلبد وزن یک مگان 1800 کیلو هست که قطعا اگر در شتاب حریف لوگان نمی شود ااما در پایداری و فرمانپذیری و عملکرد بهتر در تصادفات مگان خیلی بالاتر از لوگان است. در کل خودرو سنگین تر در تصادفات کمتر اسیب می بیند.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  17. farzad

    ۳ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    قیافه و رخ ماشین خیلی مهمه. و اثر روانی روی راننده داره که هی فکرش رو مشغول نقطه ضعف ال نود (طراحی زشت) می کنه! احتمالا طراحش یک کاریکاتوریست بوده که شکل لاک پشت رو به ال نود داده ! عقبش واقعا فاجعه است! اگر طراحی تاثیری نداشت این خودرو توی فرانسه فروش می رفت ولی در خود فرانسه ال نود با استانداردهای داخلی اش هماهنگ نیست! در اروپا ازش استقبال نشد! فقط موتور ساخت رنو اونم برای رومانی!
    این رو هم بگم که رنو قصد ارتقاء ال نود رو نداره و اعلام کرد که مدل بالاتری براش در نظر نداره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. dan2dan

      ۴ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (61 ديدگاه)

      عزیز من اول مطالب خود سایت پدال رو که عضوشی یکم میخوندی،داچیا نسل بعد لوگان رو معرفی کرده فدات بشم
      در اروپا فقط اط سمند استقبال شده اونم موتور با ارزش ای اف سون،خخخخخخخخخخخخخخخخخخ
      در مورده حرف اریا جون،اگه سنگین ساختن یه مزیت بود شرکتای بزرگ الان ماشین 10-12 تنی وزن داشت،سنگینی به قیمت مصرف بیشتر و لش شدن زود هنگام و فقط بخاطر فرمون پذیری؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. aria

        ۴ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (540 ديدگاه)

        اگه اینطوره شما لطف کن وزن 1800 کیلویی مگان را توجیح کن . اینکه از همون شرکت معتبر رنو شماست. کاشکی قبل از تولیدش با شما مشورت می کردند .آخه توکه وزن ماشینها رو نمیدونی چرا نظر میدی؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. dan2dan

        ۴ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (61 ديدگاه)

        من وزن ماشینا رو نمیدونم درست،شما هم بهتره یه سرچ کوچولو تو نت بزنی بعد بیای بگی 1800 کیلو عزیزه من
        بعد مگان از نظر ابعاد بزرگ تر از تندره
        کلا این دو تا دو نوع ماشین کاملا متفاوتن که دو وجه مشترک دارن،آرم رنو؛موتور K4M،که البته قدرت مگان ببخاطر ای سی یو و سیستم های دیگه از تندر بیشتره،حتی تو سایت همسایه ثابت شده که کشش مگان از تندر بیشتر

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. aria

        ۵ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (540 ديدگاه)

        وزنش 1800 هست . تو سرچ کن ببین

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. dan2dan

        ۵ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (61 ديدگاه)

        وقتی میگی رو فرمون تندر ارم داچیاست بحث کردن باهات یه کار بیهوده و الکیه
        اینم مدرک برا وزن مگان 1.6

        http://minomechanic.persianblog.ir/post/54

        موافقم 0
        مخالفم 0
      5. aria

        ۵ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (540 ديدگاه)

        معلومه ههنوز ال 90 رو از نزدیک ندیدی و بحث میکنی. 1 روی فرمون ال90 این عبارت نوشته است dacia. افرادی که دارند توضیح بدهند تا این dan بفهمه. ضمنا اگه وزن زیاد بده (که برای سمند ایراد می گیرید) خوب برای مگان هم بده. اگه بد نیست (که اعتقاد من اینه)و مزایا داره خوب باز برای سمند خوبه/. هیچ کدوم از شما وزن مگان را توجیح نکرد

        موافقم 0
        مخالفم 0
  18. حسین

    ۳ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    ببینید:
    الان ما بسیار شدیدتر از گذشته تحریم هستیم!!
    اگر ما تولید داخلی نداشته باشیم و فقط از خارج وارد کنیم(با تعرفه صفر)اون وقت به خاطر فشار بیشتر به ما کارخانه های خارجی را از معامله با ما خیلی بیشار از الان منع می کنند تا ما تسلیم شویم!
    پس باید تولید داخل داشته باشیم!!حتی اگر هرسال ورشکست شوند!!

    حالا می خواهیم تولید کنیم:
    با توجه به تحریم اول به ظرفیت داخلی نگاه می کنیم
    می بینیم که شرکت ها شرکت های مونتاژ کننده بودند که تکنولوژی طراحی و تولید را نداشته اند!و تکنولوژی ساخت قالب یا دستگاه های خط تولید رو هم نداشته اند!!بعد از انقلاب تا دهه ی 70 شرکت ها در خدمت جنگ بودند یا تعطیل بودند!یعنی از سال 58تا70 انگار شرکتی نبوده!!البته پیشرفت هایی صورت گرفته در همان فاصله امانباید جز تاریخ اون شرکت ها حساب کرد !!چون در حالت عادی برای کارخانه های غیر نظامی در زمان جنگ مشکلات زیادی پیش می اید و حتی ممکن است کارخانه در زمان جنگ تبدیل به مزرعه ی گندم شود!!
    بعد از سال 70 باز هم ما تحریم بودیم که هزینه ی خرید جنس را چند برابر می کرد(مثلا یه قطعه ی هواپیما رو به 3 برابر قیمت می فروختند)و در بخش انتقال تکنولوژی هم اصلا علاقه ای نداشته اند به این کار، شرکت های خارجی!!!
    پس تا همین جا که گفتم شاهد بعضی مشکلات بودید که این وضعیت دولت را مجبور می کرد تا بازار را انحصاری کند تا سرمایه گذار در این بخش سرمایه گذاری کند و سود کند !!وگرنه سرمایه گذار سرمایه گذاری نمی کند و کارخانه ای تاسیس نمی شود !!که بماند در ایران خصوصی سازی چقدر کم بود و با این بازار انحصاری باز هم ضرر در کارخانه ها پیدا می شد!!و بماند کمبود بعضی از متخصصان!!
    تازه با این همه مشکل و مشکلات دیگر که هست، در واقع بازار زیاد هم انحصاری نیست!!
    چون در فروش قطعات به خودروساز هم همین مشکلات(چند برابر قیمت فروشی)وجود دارد!!
    بعد با سرمایه گذاری زیاد و کار و کوشش ایرانی و در حد ایرانی(منظورم در حد ساعت مفید کار در کارخانه ایرانی)در سال 82یا83سمند به دنیا امد که این یعنی شما بتوانی یک خودرو را طراحی کنی بر پایه ی یک پلتفرم و بعد از طراحی به تولید انبوه برسانی و بعد ببینی مشکلات خودرو چیست؟؟که معمولا در دنیا کسی این کار ها را تنهایی نمی کند!!
    مثلا شرکت بویینگ موتور را به یک شرکت سفارش می دهد و قطعات الکترونیکی را به یک شرکت و…تا یک هواپیما یک دانه ازش تولید شود و بعد به تولید انبوه برسد!!یعنی اگر شما یک خودرو ساختید و خواستید به تولید انبوه برسانید تازه 5درصد راه را رفته اید و95درصد دیگر از راه باقی مانده!!پس ببینید چقدر کار سختی است!!
    بعد از سمند پیشرفت ها سریع تر صورت گرفت و با وجود تنبلی ها در کارمند ها والبته برعکس(کارمند هایی با همت های فراوان و کوشش زیاد که ثمرش را گفتم)و هزاران نکته ی دیگر که هزاران برابر این مطلب گفتنش طول می کشد،حالا به اینجا رسیده ایم!!

    حالا باید چه کنیم؟؟
    همش در همه جا بدی های محصولات داخل را بگوییم یا نه همش خوبی هارا بگوییم و بدی هارا به مسئولین و مدیران به طور مخفیانه بگوییم؟؟؟

    اصلا من نتیجه گیری نمی کنم،نتیجه گیری با خودتان!!
    در ضمن اگربخواهم به پیشرفت های بعد از 83 بپردازم(خیلی سطحی و گذرا)خیلی طولانی میشود. فقط در یک کلمه می شود خلاصه ی پیشرفت 83 تا حال را مطلوب دانست و ریزش بماند!!
    و این هم یادتان باشد که تا همین الان خودرو سواری در دید کلی کشور یک کالای لوکس حساب می شود و موضوعات نظامی و مایحتاج مردم خیلی مهمتر هستند!!و انها در اولویت (بودجه تا…)هستند!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. ali

    ۳ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (99 ديدگاه)

    جناب aria بارها جوابتو به صورت منطقی دادم ولی فایده نداره همش با توهین و فرافکنی میخواهید حرف خودتونو ثابت کنید به شما گفته بودم شما دنبال قیافه هستی ما هم
    دنبال :
    سیستم فنربندی بهتر
    تعلیق و فرمان بهتر
    سیستم موتور و انتقال قدرت بهتر
    ترمز بهتر
    تجهیزات الکتریکی بهتر
    صداهای غیرعادی بدنه کمتر
    عدم نفوذ آب و رنگ
    مصرف سوخت بهتر
    شتاب بهتر
    ایمنی بیشتر
    تکنولوژی به روز تر
    کیفیت ساخت بهتر
    که فکر میکنم برای انتخاب یک خودرو فاکتورهای بسیار بسیار مهمیه ضمن اینکه اگه قیافه ال90 به قول شما زشتر ازاین هم که شما میگید باشه (که من قبول ندارم) باز هم انتخاب به مراتب بهتر و عاقلانه تری نسبت به خودروهای بی کیفیته
    ضمن اینکه باید دید انتظارمون از ماشین خوب چیه ؟
    قیافه – حرف مردم – پز دادن – کل کل کردن
    یا مواردی که من بالا اشاره کردم؟
    به هر حال خودرو یک وسیله است برای آسایش انسان و انسان برای برآورده کردن یکسری از خواسته هاش از اون استفاده می کنه
    برای شما متاسفم که آمار غلط میدید (حدس و گمانهای
    خودتون رو به عنوان آمار ارائه نفرمائید)
    تا اونجایی که من تحقیق کردم ال90 یکی از محصولات موفق شرکت رنو بوده که آمار فروش بسیار خوبی تو سراسر دنیا داشته و جز محصولات سود آور این شرکت بوده ضمن اینکه به دلیل سطح رفاهی و توانای خرید بهتر مردم فرانسه ، گزینه های بهتر شرکت رنو تهیه شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. حسین

    ۳ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (105 ديدگاه)

    اولن روی فرمون مارک رنوهست نه داچیا دومن به فرض که داچیا باشه یعنی ایران خودروازداچیا بهتره؟!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aria

      ۴ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (540 ديدگاه)

      هنوز پشت فرمون ال 90 ننشستی و اینقر ازش تعریف میکنی؟؟؟؟؟ اگه پشت فرمونش بشینی می بینی که رو فرمون نوشته dacia. هرکس ال90 داره قضاوت کنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. dan2dan

        ۴ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (61 ديدگاه)

        معلومه شما ننشستی عزیزم و کلا تا حالا ال90 ندیدی

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. aria

        ۵ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (540 ديدگاه)

        تو معلومه که اصلا هیچ مطالعه ای روی ماشینها نداری . در بضی ال 90 ها روی فرمونش آرم رنو و در بعضی عبارت داچیا هست برو تحقیق کن بعد بیا جواب بده منتظر جوابت هستم . توی سایت ایرانخودرو از هر دو همونه عکس هست پروفسور

        موافقم 0
        مخالفم 0
  21. حسین

    ۳ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (105 ديدگاه)

    تازه اگه قرارباشه آدم دنبال قیافه باشه میره سراغ ماشینای چینی نه سمند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. حسین

    ۳ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    اقا کسی نظری نداشت؟؟؟ با وضعیت زیر باید چه کار کنیم؟ایا خرید ال90 و امثالش باعث پیشرفت صنعت داخل میشه یا صنعت خارج؟؟

    وضعیت رو ببینید:

    الان ما بسیار شدیدتر از گذشته تحریم هستیم!!
    اگر ما تولید داخلی نداشته باشیم و فقط از خارج وارد کنیم(با تعرفه صفر)اون وقت به خاطر فشار بیشتر به ما کارخانه های خارجی را از معامله با ما خیلی بیشار از الان منع می کنند تا ما تسلیم شویم!
    پس باید تولید داخل داشته باشیم!!حتی اگر هرسال ورشکست شوند!!

    حالا می خواهیم تولید کنیم:
    با توجه به تحریم اول به ظرفیت داخلی نگاه می کنیم
    می بینیم که شرکت ها شرکت های مونتاژ کننده بودند که تکنولوژی طراحی و تولید را نداشته اند!و تکنولوژی ساخت قالب یا دستگاه های خط تولید رو هم نداشته اند!!بعد از انقلاب تا دهه ی 70 شرکت ها در خدمت جنگ بودند یا تعطیل بودند!یعنی از سال 58تا70 انگار شرکتی نبوده!!البته پیشرفت هایی صورت گرفته در همان فاصله امانباید جز تاریخ اون شرکت ها حساب کرد !!چون در حالت عادی برای کارخانه های غیر نظامی در زمان جنگ مشکلات زیادی پیش می اید و حتی ممکن است کارخانه در زمان جنگ تبدیل به مزرعه ی گندم شود!!
    بعد از سال 70 باز هم ما تحریم بودیم که هزینه ی خرید جنس را چند برابر می کرد(مثلا یه قطعه ی هواپیما رو به 3 برابر قیمت می فروختند)و در بخش انتقال تکنولوژی هم اصلا علاقه ای نداشته اند به این کار، شرکت های خارجی!!!
    پس تا همین جا که گفتم شاهد بعضی مشکلات بودید که این وضعیت دولت را مجبور می کرد تا بازار را انحصاری کند تا سرمایه گذار در این بخش سرمایه گذاری کند و سود کند !!وگرنه سرمایه گذار سرمایه گذاری نمی کند و کارخانه ای تاسیس نمی شود !!که بماند در ایران خصوصی سازی چقدر کم بود و با این بازار انحصاری باز هم ضرر در کارخانه ها پیدا می شد!!و بماند کمبود بعضی از متخصصان!!
    تازه با این همه مشکل و مشکلات دیگر که هست، در واقع بازار زیاد هم انحصاری نیست!!
    چون در فروش قطعات به خودروساز هم همین مشکلات(چند برابر قیمت فروشی)وجود دارد!!
    بعد با سرمایه گذاری زیاد و کار و کوشش ایرانی و در حد ایرانی(منظورم در حد ساعت مفید کار در کارخانه ایرانی)در سال 82یا83سمند به دنیا امد که این یعنی شما بتوانی یک خودرو را طراحی کنی بر پایه ی یک پلتفرم و بعد از طراحی به تولید انبوه برسانی و بعد ببینی مشکلات خودرو چیست؟؟که معمولا در دنیا کسی این کار ها را تنهایی نمی کند!!
    مثلا شرکت بویینگ موتور را به یک شرکت سفارش می دهد و قطعات الکترونیکی را به یک شرکت و…تا یک هواپیما یک دانه ازش تولید شود و بعد به تولید انبوه برسد!!یعنی اگر شما یک خودرو ساختید و خواستید به تولید انبوه برسانید تازه 5درصد راه را رفته اید و95درصد دیگر از راه باقی مانده!!پس ببینید چقدر کار سختی است!!
    بعد از سمند پیشرفت ها سریع تر صورت گرفت و با وجود تنبلی ها در کارمند ها والبته برعکس(کارمند هایی با همت های فراوان و کوشش زیاد که ثمرش را گفتم)و هزاران نکته ی دیگر که هزاران برابر این مطلب گفتنش طول می کشد،حالا به اینجا رسیده ایم!!

    حالا باید چه کنیم؟؟
    همش در همه جا بدی های محصولات داخل را بگوییم یا نه همش خوبی هارا بگوییم و بدی هارا به مسئولین و مدیران به طور مخفیانه بگوییم؟؟؟

    اصلا من نتیجه گیری نمی کنم،نتیجه گیری با خودتان!!
    در ضمن اگربخواهم به پیشرفت های بعد از 83 بپردازم(خیلی سطحی و گذرا)خیلی طولانی میشود. فقط در یک کلمه می شود خلاصه ی پیشرفت 83 تا حال را مطلوب دانست و ریزش بماند!!
    و این هم یادتان باشد که تا همین الان خودرو سواری در دید کلی کشور یک کالای لوکس حساب می شود و موضوعات نظامی و مایحتاج مردم خیلی مهمتر هستند!!و انها در اولویت (بودجه تا…)هستند!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. farzad

    ۳ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    چراغ عقب تندر رو سعی در تغییر دادنش دارند ، مثلا تیونیگ تندر نود یعنی لاپوشانی چراغ عقبش که این دستاورد جدید ایران خودرو و سایپاست!! توجیه اشون هم اینکه که زیبا سازی کردیم! . تندر جلوش سر به پایین و عقبش سر به هوا!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. علی

    ۳ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    آره-من حتی شنیدم باهاش یخچال هم میشه جابجا کرد!
    از همون جایی که اینو شنیدی یرو دوباره بشنو که رومانی یه کشور نسبتا فقیر و رده پایین اروپاییه!
    امــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا
    همین کشور و شرکت زیرمجموعه‌اش یعنی داچیا محصولی
    تولید کرده که ایران‌خودرو با اون همه عزمت و سرمابه
    باید مونتاژ کنندش باشه! چرا؟ اینو دیگه شما باید
    بعد این همه سال زتدگی تو ایران بدونید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. حسین

    ۳ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (105 ديدگاه)

    ماکه باقیافه ی ال نودمشکل نداریم هرکی مشکل داره نخره..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. حُسین

    ۳ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    شما با قیافه ال90 مشکل نداری،من دارم!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. امیر

    ۳ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    سلام من سالها خودرو خارجی داشتم بیشتر بنز . برای پاره ای کارها یه سمند ال ایکس بنزینی تقاضا دادم دوستان مطلع لطف کنن بفرمان آیا من اشتباه کردم آیا ماشینی خریدم که دم به ساعت باید در تعمیر گاه باشم کمک کنید دوستان

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aria

      ۴ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (540 ديدگاه)

      من از 84 سمند ال ایکس داشتم تا حالا .الانم سمندef7گرفتم اگه از سمند راضی نبودم دوباره منی خریدم. عالیه . بعد از اینکه چند سال با سمند رانندگی کنی دیگه هیچ ماشین دیگه ای نمی گیرت . عالیه . این ال90یها هم برای پوشاندن عیوبش روی همه ماشینا عیب میگذارند حتی روی مگان

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. اشکان

    ۳ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (467 ديدگاه)

    بله آقا امیر.اشتباه کردین.چون سمند رو هر کی خریده یک روز تعمیرگاست،روز بعدش پمپ بنزین.این سیکل همینطوری ادامه پیدا میکنه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. اشکان

    ۳ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (467 ديدگاه)

    بعد از اتمام مراحل ساخت لوگان(ال 90) و تست نهایی این خودرو،مدیر پروژه لوگان جمله ای را بر زبان آورد:”در رنج قیمت لوگان،هیچ خودرویی از لحاظ ایمنی و کیفیت در دنیا به لوگان نمیرسد”
    وقتی با قاطعیت مدیر پروژه میگه در کل دنیا ببینین چیه دیگه این لوگان از نظر ایمنی و کیفیت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. حُسین

    ۳ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    اقا امیر شما سمند ال ایکس بنزینی با چه موتوری دارید و ایا دوگانه سوز هست؟؟
    در ضمن توصیه می کنم به شرکت opco
    بروید و حتما اپشن های زیر را اضافه کنید:
    کوئیک شیفتر
    فیلتر هوای استاندارد
    شمع های auotolite xp
    سیستم افزایش قدرت
    البته دو مورد اخر بیشتر روی موتور های قدیمی سمند بسته می شود!
    ادرس opcp:
    http://www.opco.co.ir

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aria

      ۴ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (540 ديدگاه)

      سلام / کوئیک شیفتر کارش چیه؟؟؟و روی چه خودرویی هایی بسته میشود

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حُسین

        ۴ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (2824 ديدگاه)

        به سایت opco.co.irمراجعه کنید
        روی سمند و پارس و 405!البته روس یمند ef7
        رو باید بپرسید!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. حُسین

        ۴ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (2824 ديدگاه)

        یمند نه
        سمند درسته،تصحیح می کنم!
        بخش فروشگاه سایت اپکو،بخش لوازم جانبی،بخش سمند یا پارس!

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا