ایران خودرورنو

مقایسه تندر 90 و سمند LX

مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.

فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.

سمند بهتر است یا تندر؟

نمای ظاهری:

ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده  و نافرم می نماید.

در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.

مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:

موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.

logan

در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.

در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.

tondar L90 logan

هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.

ایمنی:

ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.

samand lx

اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.

سایر نکات:

سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.

نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!

توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏سایت “پدال“‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵,۸۸۹ دیدگاه‌ها

  1. میلاد

    ۹ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عزیز من کجای سمند بده؟ من 2 سال هست ef7 دارم واقعا ماشین بسیار مستحکم پرشتاب زیبا و راحتیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ناشناس

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    متاسفانه برخی ها ادب را در نظر دادن رعایت نمی کنند و مایه تاسفه که شخصیت خودشان را با این حرفهای رکیک زیر سئوال می برند از پدال خواهش میکنم نزاره این نظرات ثبت بشه و حداقل اونها را پاک کنه از دوستان هم خواهشمندم به صورت احساسی نظر ندن و نظرات خود رو فارق از احساسات و تیکه پرانی اینجا بدن و همیشه مستند و با ادله علمی صحبت کنند
    به هر حال اگه ما به ایرانی بودن خودمون افتخار میکنیم و دنبال ارتقاء صنعت خودروسازی خودمون هستیم اول باید آداب صحبت کردن و نظر دادن رو بلد باشیم . با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمد

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    اینهمه ماسین خوب تو رنج 36 میلیون وجود داره آدم چرا باید ال نود بخره سمند 25 تومنه پس تو قیمت رقیب سختی هست حدود 10 میلیون در بازرگانی امروز رقابت در کیفیت و قیمته فکر نکنم 10 میلیون فاصله قیمتی ایندو باشه مگر اینکه آدم بخواد هاش بک سوار شه در آن صورت 206 خیلی بهتره پس سمند رقیب همه اینهاست ما فقط عادت کردیم هر چی نایاب شد بریم دنبالش و بخریم کی گفته ال نود 36 میلیون می ارزه 30 میلیون براش کافیه اگه یمند 25 میلیون باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ماهان

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سمند و تندر در یک سطحند در مورد ماشینایی
    بحث کنیم که ارزش داشته باشند!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. نیما

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (793 ديدگاه)

    اقا اریا من اندازه سن شما ماشین سوار بودم
    تعصبی هم نصبت به هیچ ماشینی ندارم
    سمندو ال 90 هر دوتاشون قوی و پر شتابن ولی ضعف هم دارن
    ضعف بزرگشونم اینه که واسه ملت ما اینا نباید هیچی باشه
    اگه اینهمه تعصب باعث میشه به ناموس و خانواده کسی توهین کنی
    جتی تجب داره
    اما واسه این که بدونی من کارم ماشینه
    اندازه سنه شما هم ماشین سوار بودم
    هر ماشینی
    مال خودمم نبوده خیلیاشا
    اما من نمیدونم شما چه خیالی با خدت میکنی که اجازه میدی با سنه کمت به همه توهین کنی
    وگر بگی ینم بالاسست و توهین میکنی
    حتما مشکل روحی داری
    زشت بابا
    از سنت و وجودت خجالت بکش
    شما مردی مثلا
    والا ابروی هرچی مرده بردی برادر من

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. jamal

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (25 ديدگاه)

    زیبایی ماشین حرف اوله که طراحان ایتالیایی رو در طراحی ماشیناشون موفق تر کرده. نمی شه منکر زیبایی شد چون ذاتا انسان جذب طرح زیبا و همگن می شه و از طرح نا هماهنگ رفته رفته کنار می کشه و براش خسته کننده می شه. (البته برای آدمای مختلف این درصد کم و زیاد داره).

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. امیر

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    عجب سایت بیخودی دارید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محمد

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقا من یه سمند ال ایکس مدل 88 دارم شتابش حرف نداره تا اینکه رفتم سفر طولانی وقتی که امدم هم شتابش کم شده هم اتاقش خیلی سروصدا میکنه..در واقع لش شده..ولی موتورش هر کی میبینه میگه خیلی سالمه.به نظره شما مشگلش چیه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (2824 ديدگاه)

      احتمالا موقع تعویض فیلترو شمع و روغن ات رسیده!حتما همه ی فیلتر ها از بنزین گرفته تا هوا و همی ی روغن ها از هیدرولیک گرفته تا روغن دیفرانسیل رو چک کن به علاوه بقیه ی قطعات مصرفی مثل شمع و فنر و ..!تمیزی انژکتور و موتور و… رو هم چک کن!خلاصه ماشین بعد 4 سال باید همه ی قطعاتش چک شه!حتی پلوس و جعبه دنده و…!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. قادر

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (25 ديدگاه)

    سفر طولانی ؟ یعنی چی؟ کدوم سمند با یک سفر لش می شه؟!! فکر کنم با این توضیح که دادی با هر ماشین (با یک سفر ماشین لش شده!) ال نود که هیچ ماکسیما هم با رانندگی که کردی (نوع رانندگی) لش می شن!.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. حسین

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    میشه یکی بگه الان قیمت ال90 مدل ای2 با کدوم ماشین از خانواده سمند رقابت میکنه?
    خانواده سمند:انواع سمند و سورن و به زودی دنا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. حامی

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    من حاضرم با سمند lx خودم تو تند ترین سربالاییها مثلا یادگار امام یا هر بزرگراه دیگه با ال نودیها کورس بزارم متقاضی هست ؟ رقیب دارم ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. matin

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ما سمندال ایکس داریم.قبلا ال90 داشتیم.به نظر من سمندال ایکس امکانات بیشتری دارد.ماکه رازی هستیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. رامین

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من نه سمند نه تندر … فقط تیراختور

    .
    .
    .
    .

    آخه با این قیمت ها دیگه جایی برای نظر دادن هم گذاشتین ؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. سجاد

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    آقاآریا آبروی سمندی هارو هم بردی چرا توهین می کنی من به شخصه خیلی از سمندef7خوشم میاد و لی این به معنی این نیست که تندر ماشین بدیه تندر هم ماشین خوبیه هرکسی یه علاقه ای داره@@تندری ها هم همینطور@@ هر کسی نظرشرو بده ودلایلش هم بگه….حالا اگه کسی هم مغرضانه برخورد کرد مشکل خودشه….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ندا

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من با نظر سجاد موافقم نباید توهین کنی آریاجون/..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. آرام

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ممنون از راهنماییهاتون میخواستم به عرض برسونم که خودرو سازهای ما خیلی به لحاظ هم فنی هم طراحی از سایر کشورها عقب هستند آخه ما چیمون از کره جنوبی کمتره که اونا دارن ماشیناشونو تو اروپا میفروشند ولی ما تو ایران هم نمیتونیم ماشینای ایرانی بگیریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. سجاد

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    من قبلا گفتم خودم از سمندef7خوشم میاد همین دو هفته پیش هم تحویل گرفتم ولی نباید از حق بگذریم تندر ماشین با کیفیتی هستش و به نظر من این تنها مزیت تندر نسبت به سمنده ولی من با وجود این باز هم سمندرو ترجیح میدم مخصوصا ef7که دیگه محشره….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. حامی

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    اونایی که پز ال نود رو می دن کافیه یه بار سوار 206 بشن یقینا می رن ال نود رو عوض می منن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. dan2dan

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (61 ديدگاه)

      اینجه بحث 206 نیست،ما خودمون قبل از تندر 206 داشتیم و اگه مشکل جا پای عقبش نبود(صندوق برامون مهم نیست) مطمئن باش تندر نمیگرفتیم،لذت رانندگی 206 به صد تا تندر و سمند میارزه
      لطفا فقط در مورد تندر و سمند حرف بزنید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. حسین

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    به نظر من هر دو شان بعضی بدی هم دارند . سمند بهتر از تندر است .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. مسعود

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کی گفته سمند زشته؟؟؟؟؟؟
    L90زشت تره ضمنا سمند بهتر از ال نوده
    L90نه سخنگو داره،نه قیافه نمیودنم عاشق چیش میشن خدا میدونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. mahdi

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ال90 از نظر فنی ماشین بسیار خوب و نرمی نسبت به سمنده.اما ظاهرش به سمند نمیرسه.اما انصافا هیچ کدوم اینا دارن پرشیا و 405 خودمون میشن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. حسین

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    ماشینی که وانتش بیاد دیگه کلاس نداره!الانم ایرانخودرو تو وانت ارزون قراره وانت پی یو وان (روا وانت)رو عرضه کنه و تو بخش وانت های گرونتر هم وانت ال 90 رو !!!! پس هیچ کدوم بدرد نمی خوره!حالا بازم روا رو به خاطر پی پولی میخرن اما ال90 چی??نخرید!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. كيانوش

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دلایل بچه گانه و عوام فریبانه نیارید
      یعنی شورلت ،تویوتا، نیسان ، مزدا و … که وانتشون عرضه میشه ماشین نیستند!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حسین

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (2824 ديدگاه)

      این منفی هایی که به من دادید نشان گر اینه که تمام خودروساز های بزرگ از فراری گرفته تا بنز ماشین هاشون رو علاوه برمدل سدان و استیشن و کوپه در مدل وانت هم عرضه میکنند!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسن

        ۱۹ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (2 ديدگاه)

        چه ربطی داره حسین

        موافقم 0
        مخالفم 0
  22. نرگس

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام من ازرانندگی باال90 راضی ام بخصوص از شتاب موتورش تو سبقت گرفتن.فوق العاده ماشین خوبیه .البته سمند هم ماشین خوبیه ولی تندر رابیشتر می پسندم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. ....لي

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خوشبختانه یک از نظر دهندگان که ادب رو رعایت نمی کرد (با نام a..a)دیگه اینجا سرو کلش پیدا نمیشه( یا احتمالاً تغییر نام داده و کمی مودب شده) البته نظرات هم بهتر شده و کمی از بی منطقی ها کاسته شده
    شاید به قول دوستمون دنبال واقعیتها رفته و متوجه شده که چه بلایی سرش اومده!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. اصفهان

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تندر ماشینه کاملا به روز کلاس ب هست و طراحی آن مربوط به کمپانی رنو فرانسه میباشد . اصطحلاک آن خیلی کمتر از سمند می باشد این خودرو در تست های یورو 3 ستاره ایمنی کسب کرده در حالی که سمند در تست روسیه به زور 2 ستاره ایمنی کسب کرده این در حالی است که اگر سمند رو در اروپا تست می کردند یقینا 1 ستاره هم نمی گرفت تندر 90 به دلیل خارجی بودن قطعات به این زودی ها به خرج نمی افته خیلی از مردم گول ظاهر سمند رو میخورن وفکر میکنن چون بدنه سمند حالت گرد داره ایمنی اش بالا تره که این اشتباهه اگه میخوای سمند بخرین به نزدیک ترین ایران خودرو مراجعه کرده و خواهید دید که چه زیادند افرادی که از سمند ناراضی اند به خصوص در رابطه با گیربکس و موتور اما تندر اینطور نیست باز انتخاب با خودتان است اما درکل سمند ماشین بدی نیست و به درد یه پیرمرد یا بازنشسته میخوره موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. آرش

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    مقایسه ال90 باسمند مثل اینه که پژو روا رو با405 مقایسه کنی سمند فقط ظاهر داره ولی توخالی هست مصرف بنزین بالا,شتاب کم,اصطهلاک بالا جزء خصوصیات سمنده ولی اگر 1بار باال90 رانندگی کنین میفهمین که خیلی توپه
    ازما گفتن بودازشمانشنفتن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. تندر

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      لطفا تعصب نداشته باشید.ای اف 7 موتور خوبیه ولی خدا نکنه خراب بشه. واشر سر سیلندرش گیر نمیاد بقیش با خودتون .تو هم بجای تعصب بی جا کمی منطقی باش

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سروش

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دقیقاً خوشم میاد میدونی که ef7 خریدن مساوی رفتن به تعمیر گاه و هر روز کلنجار رفتن با نمایندگی های ایران خودروه
      ما موتورها رو خوب میشناسیم و عملکردشون رو هم دیدیم
      چرا نمیخای قبول کنی ef7 یکی از مشکل دارترین موتورهاست یه سر به نمایندگی ها حتماً بزن و از تجربیات اونها هم اسنفاده کن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. ایرانی

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (8 ديدگاه)

      کی گفته.. سمند ef7 هم مصرف پایین داره..شتاب از پرشیا elx بیشتره..قطعات فراوون..ال 90چیه آخه ازمن به کسی که میخواد ال90 بگیره نصیهت اینه که نگیره چون اون داخلش نشسته و به به و چه چه میکنه ولی کسی که بیرونه میگه موردشور این ماشینو ببرن…..خیالت راهت ال90 توجاده مثل خونست حال ادم بهم میخوره کلاس bچیه مهم قیافست که اونم ال90 نداره…………

      موافقم 0
      مخالفم 0
  26. محمد

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بعضی ها فقط به جنس چینی ارادت دارن ایران خودرو چون تقریبا 80 درصدش ایرانی هست با محصولاتش مخالف هستن من ال ایکس دارم 1800 کیلومتر بیشتر نرفته به نظرم ماشین جالبی هست کمی صدای موتور داره شتابش خوبه تقریبا همه چیزش خوبه مونتاژ خوبی داره سر هم بندی نکردن اما اگه این ماشین چینی بود الان خیلی طرفار داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. shahin

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    اصلا این مقایسه اشتباهه
    مقایسه L90 با سمند مثله مقایسه سمند با موتور گازیه!!
    اصلا ربطی به هم ندارن
    L90 مصرفش تو جاده 5.5 هست و تو شهر 7.5
    سمند تو جاده 8.5 و تو شهر 10 تا 12
    شتاب L90 که خودم شخصا تست کردم : از 206 و 405 گرفته تا تویوتا کمری و سوناتا 2012 و ix35 همه رو تو شتابگیری 0 تا 100 میگیره.
    عزیزان L90 سوار اگه فکر مکنید اشتباه میگم کافیه یه بار تست کنید!!
    خلاصه سمند هم ماشینه خوبیه بالاخره بهتر از موتوره!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نیما

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (793 ديدگاه)

      کاری ندارم به گفتههات قبول اما نه همش
      شما با ال ال 90 کمری و سوناتا رو زدی؟؟؟؟
      وقتی زانتیا با موتور 200 میخوره ال 90 تو شتاب اولیه
      اونا که 2400 سی سی هستن
      2400 چی کار 1600 داره
      ال نود زورش در حد 206 تیپ 5 هستش نه دیگه کمری و سوناتا
      من کارم ماشینه
      تعصبی هم ندارم
      2تلشون هم خوبن هم ایرادهایی دارن
      اما اینو میدونید چرا ال نود اینهمه یک دفعه ترکوند
      چون تو بازار ماشین 16 سوپاپ کم بود
      همه سوار نبودن
      زانتی 16 سوپاپ بود و 206 تیپ 5
      و 2 تا ماشین دیگه
      این که اومد هم قیمتش مناسب وهم شتاب خوبی داشت
      وگرنه موتورش موتر جنسیس که نیست هم کمریو زدی هم سوناتا yf

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. CAR

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعاً باید برای شما تاسف خورد. آخه چه اتفاقی برای شما افتاده!! که اینقدر شما رو عصبانی کرده !!
    وشما را مجبورکرده اینقدر بی ادبانه اینجا نظر بدهید
    دوستان کسی که سمند رو در حد سوناتا میدونه و از مگان و زانتیا بهتر میدونه و برای این حرفش به خدا هم قسم میخوره به نظرتون چه نوع آدمی میتونه باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. Renault Logan

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تو این رنج واقعاٌ ال90 شتابگیری عالی و دلپذیری داره
    و نمیشه ازش گذشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. داوود

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستانی کهتندر سوار نشدن بهتون توصیه می کنم که حتماباتندر رانندگی کنید چون اصلاتوسرعت بالا کم نمیاره فقط یک بارباهاش رانندگی کنید چون وقتی سوارمی شی انگاری سوار ماشین شاسی بلن شدی وتسلط کامل داری برروی رانندگیت ولی وقتی سوارسمند می شی انگاری رفتی توقبر

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا