ایران خودرورنو

مقایسه تندر 90 و سمند LX

مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.

فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.

سمند بهتر است یا تندر؟

نمای ظاهری:

ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده  و نافرم می نماید.

در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.

مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:

موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.

logan

در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.

در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.

tondar L90 logan

هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.

ایمنی:

ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.

samand lx

اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.

سایر نکات:

سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.

نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!

توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏سایت “پدال“‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵,۸۸۹ دیدگاه‌ها

  1. حسین2

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (79 ديدگاه)

    من که حتی تحمل قیافه ضایع و خراب ال90 را حتی برای دو روز ندارم. ضمنا داشبوردش هم به داشبورد خودرو جیپ در دهه 60 میلادی شباهت زیادی داره. آخه تو رو قران کی از سواری با همچین تانکی لذت میبره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. آرش

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بابا بی خیال آخه ال 90 چیه که اینطوری تعریف می کنید؟ قرار بود به جای پیکان بیاد اونم با قیمت 6 میلیون تومان که به دلیل بی عرضگی مسئولین محترم نتونست به تیراژ بالا برسه قیمتش رفت بالا(میتونین تحقیق کنید)، صندلیش انقد مزخرفه که تو مسافرت حتما یه کمر دردی آدم میگیره،سمندم همچین مالی نیست ولی راحت تر از ال نوده.نه تنها ال 90 بلکه کلا رنو هیچ حرفی واسه گفتن نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حسین

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (105 ديدگاه)

    این حرفای الکی چیزی از مزایای ال90کم نمیکنه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین2

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (79 ديدگاه)

      آقا به کسی برنخوره ولی واقعا انسان باید ماشین ندیده باشه که اینطوری عشق ال لگن باشه. واقعا اگه قبلا ماشین سوار شده باشه عاشق این لگن نمیشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. جمشید

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام و احترام به نظر همه دوستان
    آخه چطور اون اسب تن لشه بی کیفیت رو با ال نود به این توپی مقایسه میکنید؟ ال نود یه ماشین فوق العاده است این حرفمو کسایی تایید میکنن که ماشین شناسن.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. علی

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان عقاید همتون قابل احترام هست
    اما ال90 موتور وگیربکسش ساخت فرانسه هست معلوم هست که باید بهتراز سمند باشه چون اونجا نه تحریم خبری هست ن چیزه دیگه
    من هم سمند داشتم هم ال90
    اینقد که تعریف ال90 میکنن بخاطر سوارنشدن ماشینای بهتر ازاین هست که اینم ازبدبختی ما ایرانیاست
    سمند اگه مشکل موتورش حل بشه که میگن تو مدل نیمه دوم دیگه خبری نیست ماشین خوبی هست
    ال90هرگز36میلیون نمیرزه ،بخداقیمتش باید همون 15تابشه ک من خریدم سمندم همون14تا
    ماشینی که36تا میدی نباید یه دکمه برابازکردن صندوق عقبش داشته باشه؟؟؟
    سمند امکانات داخلیش بهترهست ازنظر رانندگی سمند راحتتر هست هندلینگ وتعادل در سرپیچها.ال90سرپیچ یکم اذیت میکنه صندلیاش خیلی خوب نیست امکانات وطراحی داخلش به یه ماشین36اصلا نمیخوره
    با این قیمت هردوتاشون اشغال هستن فقط یه اسب بایدخرید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حسین

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (105 ديدگاه)

    بنده هم 206داشتم هم ال90وحالا207خداروشکرتاحالا سوارهیچ لگن ایرانی اعم ازسمندنشدم همه بآصل ونصب بودن..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین2

      ۲۷ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (79 ديدگاه)

      معلومه اصلا ماشین نداری وگرنه باید بدونی که موتور 207 تی یو 5 هست و این موتور در اصفهان ساخته میشه . مجبوری دروغ بگی بعدش هم محصولات ایران باعث افتخار برای ایرانی با غیرت هست نه باعث ننگ. ضمنا هرچه محصول ایران بد باشه مثل ال90 ساخت رومانی تراکتورساز هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. جمال

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    سلام
    من تابستون 91 ال90 رو حدود18تمن گرفتم بیشتر از اینم نمی ارزه ولی انصافا از ماشینای خانواده سمند
    خیلی بهتره
    ولی در کل تو این بازار ماشین نخری بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. حسین2

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (79 ديدگاه)

    فقط افرادی که سمند ef7دارند میتوانند بفهمند که چقدر سواری بهتری از انواع خودرو های دیگه از قبیل ال90 . پارس . 405 . مگان و حتی زانتیا دارد. شکر خدا مشکلاتش در تولید هم جدیدا حل شده. الان واقعا خودرویی است که بیشتر از قیمت (داخل ایران) می ارزه. یک خودرو با موتور مدرن و به روز آلمانی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نادر

      ۲۷ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (4 ديدگاه)

      مردونه مگان و حتی زانتیا رو خوب اومدی
      مگان چند سال متوالی بهترین خودروی سال اروپا شده، میگم اگه سمند EF7 بهتر از مگانه؟! به مسئولین بگو صادر کنن اروپا!!!!!!!!!!
      زانتیا هم با اینکه مشکل ایمنی داره ولی ایمنیش از سمند بیشتره و اصلا تو کلاس سمند نیست که بخوای مقایسه کنی البته اگه تحیلی داری که نشون میده سمند بهتر از زانتیاست میتونی بدی نشریات طنز چاپ کنن!!!!
      راستی موتور مگان 1600 همون موتور تندره که فقط یه سیستم تزیرق هوشمند سوخت روش گذاشتن! بعدم مگه الان عهد بوقه که برای ایمنی از کلفتی بدنه صحبت میکنید! برای ایمنی بدنه خیلی چیزا مهمه مثل طراحی شاسی،بدنه و… البته اگه اینکاره باشی میدونی که 60000 نوع فولاد با کارایی های کاملا متافوت تو دنیا هستش!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسین2

        ۲۹ فروردین ۱۳۹۲
        سوابق: (79 ديدگاه)

        شما برو اول رو خوانی فارسی رو یاد بگیر بعد بیا نظر بده. من گفتم لذت سوارس سمندef7از زانتیا و مگان بهتره و هست . تو که زانتیا و مگان رو از نزدیک ندیدی نظر نده.ضمنا کسی از قطر بدنه سمند حرف نزد ولی حالا که گفتی بله ورق بدنه سمند ضخیمتره

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. nader

        ۳۰ فروردین ۱۳۹۲
        سوابق: (4 ديدگاه)

        حالا فرض کن من از نزدیک ندیده باشم! ولی انگار تو اصلا نمیدونی ماشین چی هست که میگی سواری سمند EF7 بهتر از مگان و زانتیاست، سر بسته بهت بگم که فرمون مگان میرزه به تمام خط تولید سمند EF7، البته برای کسی که از ماشین فقط قطر بدنه رو بلده! از این چیزا گفتن وقت تلف کردنه شما برو همون پایه گاز سووووووووووووزتو بچسب!
        سیستم تعلیق زانتیا که معرف حضور پایه گازسوزتون هست؟! و البته لذت رانندگی خیلی به سیستم تعلیق ربط داره!
        راستی با فروش یه دونه مگان میشه حداقل 3 تا از این اشغال سمند های EF7 خرید. راستی اگ یه کم دیگه ورقشو کلفت تر میکردن خوب بود حداقل کالیبر 9 ازش رد نمیشد!!!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. جمال

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    کاش منم یکی داشتم
    یعنی باور کنم حسین
    دمت گرم عجب ماشینی داری خوش ب حالت……….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. حسین2

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (79 ديدگاه)

    یه آقایی از آشنایان ما ال90 گرفته بود.قبلش 405 داشت . فقط یکماه با ال 90 رانندگی کرد بعدش فروختش. میگفت در سرعت بالا اصلا کنترل نداره . مخصوصا در جاده های پر پیچ و جاده های بارانی. چند بار هم تا آستانه مرگ رفته بود. بعد فروختش و یه سمند خرید. از این خیلی راضیه

    موافقم 0
    مخالفم 1
  11. جمال

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    اره پسر عموم سمند خرید البته ای اف سون بعد 1ماه دریچه گازش
    خراب شد نرسیده ب 5000 تا واشر سوزوند
    با بدبختی فروختش حالا هم ی 405 مدل 85 گرفته
    ازشم خیلی راضیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین2

      ۲۷ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (79 ديدگاه)

      ‘گرچه قبلا جواب تو را دادم. ولی بد نیست بدانید . این مشکلات در خرداد 92 به بعد اصلا گزارش نشده تولیدات اوایل سال 92 و آواخر 91 به دلیل تحریم دچار مشکلاتی بود که با تامین قطعه مرغوب(واشر سرسیلندر) مشکل کلا حل شد ولی دستاویزی برای بیگانه پرستان و مزدوران رومانیایی شد تا همیشه این ایراد را یاد اوری کنند و بدین سبب موجبات تخریب وجهه سمند موتور ملی باشند. گرچه الان به کوری چشم دشمنان وطن این خودرو در اقتدار و با کیفییت بالا در حال تولید است تا کور شود هر انکس که نتواند دید. ضمنا اگه بخوام ایرادات ال90 را بیان کنم اینجا جاش و وقتش نیست از جلمه سوخت بالا. کشش کم. سرعت افتضاح . صدا از پلوس ها . بد جارفتن دنده عقب . کنترل خراب . و………………….

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسین2

        ۲۷ فروردین ۱۳۹۲
        سوابق: (79 ديدگاه)

        در سطر اول خرداد 91 صحیح است

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. حسین2

        ۲۷ فروردین ۱۳۹۲
        سوابق: (79 ديدگاه)

        اگه از سمند هایی که واشر سوختند سوال کنید تولید بین سه ماهه آخر 90 و سه ماهه اول 92 هست. الان شکر خدا حتی یک مورد گزارش نشده. تنها ایراد هم در کیفییت بد واشر سرسیلندر بود.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. حسین2

        ۲۷ فروردین ۱۳۹۲
        سوابق: (79 ديدگاه)

        اقا بین سه ماهه آخر 90 و سه ماهه اول 91 صحیح است

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. mrnm

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت همه دوستان
    سال 87 یک سمند lx سفید دوگانه گرفتم -مصرف زیادبنزین و توی صف رفتن وگاز زدن و ترمز به اصطلاح abs ومشکلات موتوری همه را به جون خریدم به خاطر تیپ و طراحی داخلی وامکاناتی که به این ماشین اضافه کردند تا مشتری مچاب بشه بخره به هز حال سال 89 فزوختم و یک l90 -e2 خریدم
    در مورد عقب ماشین در مورد ظاهر و دید کافی نداشتن وکمی هم طراحی داخلی باهاش کنار اومدم ولی حالا احساس رضایت دارم ماشین خوبیه ازلحاظ کمی وکیفی بهتر از سمند استهلاکش کمتر سوخت کمتر رانندگی نرمتر و بالخصوص ترمزهاش خوبه ولی به این قیمت امروز نمی ارزه
    برادرم هم سال 91/4 سمند ef7 صفر گرفت ابتدا ماشین روغن ریزی پیدا کرد –بیش از حد داغ می کرد–سنسورهاش و واشر سر سیلندر تعویض کرد –گیربکس صدا می داد و….
    حالاهم میخواد بفروشه نمی خرند میگند همه دنبال سری lx سالهای پیش هستند
    چرا تولید ملی ما به این جا کشیده وبا این قیمتها…….؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. alireza

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    والله تندر90ماشین نیست خداییش نه قیافه درست وحسابی داره ازلحاظ داخلی که صفر.قسمت جلویی ماشین افتضاح .فقط ازلحاظ شتاب میتونه ازسمندبرتری داشته باشه اونم سبک بودنش .درهرحال منکه شش سال سمند ال ایکس دارم وبرای مسافرت بهترین ماشین میدونم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. مجید.

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (124 ديدگاه)

    سلام به همه دوستانو
    من هم سمند TU5 دارم مدل 88 که برگشتی ترکیه بود. خلاصه راضیم از مصرفش تو جاده هم خوب میره اما سربالایی که میشه دلم میخواد پیاده شم با هاش مسابقه بدم …..راه نمیره لامذهب. اما خوب پدر عیال هم ال 90 داره باهاش یه مسافرت رفتم …ای پر بدک نیست . ماشینه خوبیه به غیر از صداهای داشبورد و قیافش به قیمت قبلش میرزید . اما یادمون باشه قرار بود به جای پیکان پنج ملیونی بیاد نه ماشین از ما بهترون. اما به نظر من برای جاده سمند بهتر و برای شهر ال90 بهتره . زت زیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. هشدار به خانواده ها و خریداران

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    -سمند،خر زرد ویران خودرو ارابه مرگ ویران خودرو، سلطان تعمیرگاه و سرو صدا
    ببنید بیخود اسم پراید بد دررفته، سمند بهترین جایگزین نا امنی پراید هست ببنید تصاویر رو.

    http://www.vase2.com/accident/accident-ilam/it_87-01-17.htm
    این 405 تغییر شکل یافته (خراب شده) توسط ویران خودرو رو تو افغانستان و عراق فرستادن چند میلیون، کسی حاضر به خرید این به اصطلاح خودرو نشد جز یکسری افراد که برای گمراه کردن مردم بدون در نظر امنیت خانواده هاوآزار مردم از تبعات خرید این آهن پاره هرچی از هر جایی حاضرن هر کاری بکنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. EF7 )ای اف سون( بخری بیچاره میشی

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    هر روز خدا یا سر ماشین من معیوب است یا ته اش هنوز داستان تعویض رگلاتور گاز (دو ماه بعد از تولد ماشین) تمام نشده بود که لوله گاز به علت ساییده شدن با لوله لاستیکی دیگری که پوسته فلزی داشت سوراخ شد ماهها منتظر رسیدن قطعه ماندم انگار می خواهند از فضا بیاورند.به هر جا که دستم می رسید نامه نوشتم و زنگ زدم و گفتم گارانتی بخورد تو سر من بیایید پولش را بگیرید و درست کنید.بالاخره قطعه آمد ماشین را برای تعویض قطعه فرستادم کارشناس محترم علت سوراخ شدن لوله گاز در داخل موتور را تصادف تشخیص داد هر چی زدیم توی سرمان که تصادف به اصابت ماشین با چیزی دیگر می گویند و اینجا بجز سوراخ شدن این لوله چه اثری از تصادف مشاهده می کنی؟ به خرجش نرفت و گفت تصادف است! تعویض کردیم و پولش را دادیم تا از گارانتی نامی نیک بماند و خودمان را هزار بار فحش دادیم که گول خوردیم.

    هنوز یک هفته ای از این ماجرا نگذشته بود که مطلع شدیم به میمنت و مبارکی، موتور روغن ریزی دارد بردیم نمایندگی فرمودند قطعه درخواست کرده ایم(!!!) دوباره چشمان بنده سیاهی رفت تا دو ماه هر روز باید روغن اضافه می کردم و گرنه موتور می سوخت بعد از دو ماه خبر دادند قطعه (اویل ماژول) آمده با ذوق و شوق از اینکه داستان هر روز روغن ریختن تو حلق ماشین هم تمام شد رفتم نمایندگی تا قطعه را عوض کنند گفتند کجا با این عجله؟َ! قطعه آمده قطعه بند که نیامده! اویل ماژول را باید با دستگاهی بست که ما آن را نداریم برو روز بشمار تا آن هم بیاید. منتظر ماندیم تا بالاخره “اویل ماژول بند” هم آمد اما قبل از بستن اویل ماژول تماس گرفتند و گفتند فراخوان است بیار واشر سر سیلندر را عوض کنیم (چه گندی زده بودند که ایندفعه خودشان عوض کردند خدا عالم است و خودشان) واشر را عوض کردند و اویل ماژول را بستند اما چشمتان روز بد نبیند دو سه کیلومتری بیشتر راه نرفته بودم که دیدم صدایی از موتور در آمد و انگار بازار مسگری آن داخل است هیدرولیک فرمان ناکار شد و به زور ماشین را داخل حیاط پارک کردم فولی موتور خودبخود در آمده بود و هزار خار پمپ هیدرولیک هم هرز کرده بود بهر حال ماشین را به نمایندگی بردم فرمودند صبر کن کارشناس بیاید و مراتب را برای استفاده از گارانتی تایید کند دو روز است که ماشین آنجاست کارشناس محترم تشریف فرما شدند و فرمودند فولی را قبول می کنم و پمپ هیدرولیک را نه (اونی که 18 هزار تومن قیمتش است را قبول می کنم و آن که 180 هزار قیمتش است را نه!!!) حالا دربدر دنبال پمپ هیدرولیک می گردم و این داستان انگار ادامه دارد…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. ئهمشی

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جالبه مقایسه بد و بدتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. شیرازی

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    الان من همزمان یه ال 90 مدل 87 و یک رانا دارم.
    اگر بخوام مقایسه کنم باید بگم که ال 90 واقعا ماشین بهتری هست و دیرتر مستهلک میشه و صدای اضافی هم نداره ولی رانا که همون 206 صندوقدار فیس لیفت هست جنس تمام وسایل و تجهیزاتش اصلا خوب نیست و مثل ال 90 مقاوم نیستن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین2

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (79 ديدگاه)

      آخه قربونت بشم . قیافه رانا شرف داره به صدتا مگان چه برسه به لوگان

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. اصفهانی

        ۳۰ فروردین ۱۳۹۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        با این کامنتهای متعصبانه شما که این جا میزارین معلومه سلیقه شما با بیستر آدما ها فرق کنه و رانا را از مگان زیباترببینی
        من که ازقیافه خز سمند و رانا حالم به هم میخوره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  19. حسین2

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (79 ديدگاه)

    نمی دونم بعضی از دوستان چه بلایی سرشان اومده که به هر شکل دوست دارند تولیدات وطنی رو خراب کنند و در عوض بنجل ترین اجناس بدبخترین کشورها رو اخر تکنولوژی نشون بدهند.(ال90) اخه یه جو انصاف و غیرت خوب چیزیه . خدا رو شکر این اقایون مازراتی نداشتند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      آخه یه جو انصاف و غیرت خوب چیزیه، ال90 در رنج خودش با کیفیترین خودروی ساخت داخله این مسئله رو همه میدونن و آمار هم نشون میده و در رده بندی کیفی داخلی که هر ماه ارزیابی میشه خیلی واضح اختلافش رو با محصولات بنجلی مثل سمند نشان داده . چرا سفسطه میکنی دوست عزیز؟ در ضمن ما ال90 دارها هیچ وقت مدعی نشدیم ال90 بهتریم ماشین دنیاست و سواریش از مگان و زانتیا و.. بهتره!! لطفاً به کامنتهای بالا توجه کنید ببینید چه کسایی دارای این ادعا هستند کمی منطقی باشید .
      محصول وطنی تا زمانی که بنجل و بی کیفیت هست رو نباید کورکوارنه حمایت کرد این کار باعث … سواری بعضی ها میشه وقتی شما محصول بی کیفیت بنجل و ریجکتی مثل سمند رو اینطوری حمایت میکنی و حاضر نیستید به نظرات دیگران احترام بزارین و سطح توقعتان اینقدر پایینه که سمند ef7 رو از لوگان و مگان و زانتیا بهتر میدونین باید هم خودروسازهای وطنی روز به روز کیفیت محصولاتشون رو پایین بیارن و قیمت رو بالا ببرن .
      تو این رنج قیمتی تو ایران فعلاً ال90 و 206 بهتر هستند (و صدر در صد دارای نواقصی هم هستند) اگه خودروی بهتر و با کیفیت تری رو دست اینا اومد مطمئناً من از اون حمایت میکنم .
      ایرانی باید لایق بهترین ها باشه و کلاه سرش نره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. داریوش

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام به همگی.من هم با سمند رانندگی کردم و هم با ال 90.هر کی راحتی و احساس آرامش یک ماشین واقعی توی جاده رو می خواد (البته دارم به نسبت قیمت عرض می کنم) بره سراغ سمند ای اف7 و هر کی هم عاشق شتاب و سرعته بره سراغ ال 90.هر دوتاشون تولید داخلن و هیچ تعریف اضافی نمیشه ازشون کرد.در ضمن افرادی که دنبال اسپرت کردن ماشیناشون هستن (خیلی معذرت می خوام) سگ ال90 به سمند شرف داره.چون وقتی اسپرت میشه سمند باید جمع و جور کنه بزنه به چاک.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. مجيد

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (124 ديدگاه)

    سلام حسین جان.
    تولیدات داخلی؟؟؟؟ سمند و رانا با چه موتوری تولید میشن.
    به نظر دوست خوبم تکنولوژی چه سالی هستن؟؟؟
    میزان کشته های تولیدات داخلی که علتش خودرو بوده میدونی چقدر هست؟
    علت مونتاژ بیست سال از یک خودرو یعنی چی؟؟؟
    و هزاران حدیث نا گفته در مورد قطعه ساز و خودرو ساز هست گه بماند.
    این موارد در مورد کشور دوست چین هم صدق میکنه خیلی ها راضی به استفاده از این خودرو ها نیستن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین2

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (79 ديدگاه)

      سمند با موتور ef7 مدرن و تنکولوژی روز دنیا و ساخت آلمان با سیستم جدید cvvtو رانا با موتور tu5باز هم با تنکولوژی روز دنیا در حال تولید است. ازین موتور در خودرو های خانواده پژو فرانسه مثل 207(اصلی) استفاده میشه پس هر دو از موتوری مدرن و عالی بهره می برند ولی بعضی از دوستان عادت دارند محصولات ایران را دست کم . و پست جلوه بدهند

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مجيد

        ۲۹ فروردین ۱۳۹۲
        سوابق: (124 ديدگاه)

        حسین جان اگه بالا تر خونده باشی من خودم سمند TU5 دارم و توضیح دادم که چه جور ماشینیه.
        اما تولید کننده هم وظیفه ای داره که باید انجام بده تا مصرف کننده از اون حمایت کنه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. nader

        ۳۰ فروردین ۱۳۹۲
        سوابق: (4 ديدگاه)

        اخی از کی تا حالا 207 اصل با tu5 تولید میشه! اینی هم که تو ایران تولید میشه با همین موتور هستش پس فرقش با اصلی چیه؟؟؟
        اصلا خود فرانسه رو ولش برو ببین توی برزیل 207 اصلی چطور و با چی تولید میشه!!
        اقا ناراحت نشی ولی خیلی رو […] حرف میزنی،
        راستی توی اپارت تست درگ این اشغال سمند EF7 رو با ماشین های هم رده داره یه نگاهی بندازی بد نیست!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  22. حسین2

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (79 ديدگاه)

    آقا مجید. سو استفاده خودرو ساز از غیرت مصرف کننده به نظر من توجیح نداره . ولی باید مدارا کنیم. چاره ای نداریم . متاسفانه عقب موندیم .درست . ولی با بی مهری به همین تولیدات از این هم بیشتر عقب می مانیم . حمایت از تولید داخل تنها راه و پله ترقی خودروسازی داخلی است . وگرنه تا زمانیکه طعم محصولات خارجی زیر دندونمون باشه هیچ وقت (هیچ وقت) خودروساز نخواهیم شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. مجيد

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (124 ديدگاه)

    حسین جان سی سال انحصار خودرو سازان نشان دهنده این صنعت هست.
    در هیچ جای دنیا انحصار جواب نداده. تنها در رقابت پیشرفت حاصل میشود.
    اونوقت هست که مردم اگه حس کنن خودو ساز داره سعی میکنه ( نه مردم رو دور میزنه) وظیفه دارن حمایت کنن. در ایران فروش خیلی از خدمات دولتی و غیر دولتی نا عادلانه هست . مثل همین اینترنت شما 254 میخری 32 کیلو بایت هم نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین2

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (79 ديدگاه)

      قبوله حرفت. شما یه راهکار بده .انحصار آفت تولید است درسته. من هم قبول دارم . ولی اگه این صنعت حمایت نشه (البته اینجا خودرو ساز نباید سواستفاده کنه) تولید داخلی از بین میره. گرچه من هم مثل شما همین تولیدات بی کیفییت و گرون را استفاده میکنم. امید ورارم روزی مثل کره بشیم(لااقل)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مجيد

        ۲۹ فروردین ۱۳۹۲
        سوابق: (124 ديدگاه)

        بخدا دارن سوء استفاده میکنن. خدمات بعد از فروش و تحویل به میل خودرو سازو هزار چیز دیگه.
        خریدار در همه جای دنیا محترم هست الا ایران.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  24. حسین2

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (79 ديدگاه)

    یه چیز بی تعصب بگم. من خودروهای زیادی سوار شدم. مثل 405 و 206 و سمند و زانتیا (مال خودم) و تویوتا و نیسان مگان و سوناتا. (مال پدرم). الان هم سمند موتور ملی دارم. قبلش ال ایکس داشتم. ولی ef7یه جورایی خوش سواری و دلنشین هست.من سواریش را از مگان بیشتر دوست دارم و لذت بخش تر است. پرشتاب. پرسرعت. گشتاور بالا.بسیار نرم و ساکت. پیشرفته و بروز. cvvt مگه چی میخواهید از ماشین. بخدا خوبه حالا بعضی افراد متعصب و متحجر از لجبازی یه دفه 500 تا منفی میدن مهم نیست .بیکارند اونقدر منفی بدن تا . . . . . . ولی سمند موتور ملی واقعا عالیه . واقعا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. nader

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (4 ديدگاه)

      یه چیز بی تعصب بگم. من خودروهای زیادی سوار شدم. مثل 405 و 206 و سمند و زانتیا (مال خودم) و تویوتا و نیسان مگان و سوناتا. (مال پدرم).بنز S500 داداشم. BMW760i خواهرم. zonda پسر عموم. بوگاتی (خر پسر عموم) و…..
      یکی جلوی من رو بگیره!!!!
      اینا دیگه کین؟!!! چرا لباس سفید پوشیدن؟!!! دستای منو چرا دارن میبندننننننننن!!!!!

      اینا اخرین جملات “حسین2” بود، امیدواریم دوباره بتونه فرار کنه و بیاد واسمون از این جکا بگه!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. مجيد

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (124 ديدگاه)

    امیدوارم چرخش برات بچرخه . من یه بار سوار ef7 شدم خوب بود . اما بخدا دوستم از نبود لوازم موتور دیونه داشت میشد . میگفت لوازم موتور ملی تو ایران گیر نمیاد.
    خلاصه به نظرشما بزرگوار حقه که گندم نشون بدن جو بفروشن. قرارداد ببندن سرتا پا به نفع خودشون مردم هم هرچی گفتن گوش کنن. خوب سی سال گوش کردیم چی شد؟
    یه بارم اونا از خر شیطون بیان پایین از حقوق کلان و خارج رفتناشون کم کنن به نفع ملت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین2

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (79 ديدگاه)

      درسته آقا مجید. قطعات همه خودرو ها بعلت تحریم نایاب و گران شده . این مشکل مربوط به همه خودرو ها و حتی همه صنایع کشور است. امیدوارم حل بشه زودتر.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  26. علی

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خدایش من ماشین های زیادی سوار شدم اما سمندLX رو به دلیل ظاهر و باطن چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ دکوراسیون داخلی قبول دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. جمال

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    0تا160 در 20 ثانیه
    نبود
    اینه ماشین فرانسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین2

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (79 ديدگاه)

      اگه 0 تا 100 مهم بود شتاب مگان 1600 از لوگان (لگن) کمتر نبود. حالا فرض کنیم شتاب ال90 بخاطر سبکی وزنش یک ثانیه بهتر از سمند . که چی بشه . کدوم عاقلی با این شتاب حرکت میکنه. کدومیک از شما تا حالا با این شتاب (که باعث استهلاک فوق العاده موتور – گیربکس میشه) رانندگی کردید. جهت اطلاع دوستان شتاب 0تا100 مگان 12 هسه و ال90 حدود 11. البته مزیت ال90 محسوب نمیشه . سبکی وزنش هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا

        ۲ اردیبهشت ۱۳۹۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        دوست عزیز لطفاً اطلاعات غلط ندین
        اولاً شتاب 0تا100
        مگان: 11
        لوگان (ال90) : 10
        دوماً :
        شاید یکی از نقاط ضعف مگان شتابشه که زیاد جالب نیست ولی ارزش ماشینها رو باید با چندین فاکتور و وزن دهی منطقی به اونها ارزیابی کنیم . مشکل سمند در مقابل ال90 فقط شتاب نیست موارد زیر هم هست:
        سیستم فنربندی
        تعلیق و فرمانر
        سیستم موتور و انتقال قدرت
        ترمز
        تجهیزات الکتریکی
        صداهای غیرعادی بدنه
        نفوذ آب و رنگ
        مصرف سوخت
        شتاب
        ایمنی
        تکنولوژی
        کیفیت ساخت
        هماهنگی موتور و جعبه دنده
        کیفیت تجهیزات
        که البته خودروی مگان در 90 درصد موارد بالا از ال90 سر تره و در نتیجه خودروی باارزشتریه
        ولی سمند در همه موارد بالا مشکل داره

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. حسین2

        ۲ اردیبهشت ۱۳۹۲
        سوابق: (79 ديدگاه)

        اولا یادم نیست با شما چت کرده باشم. دوما اطلاعاتت از ریشه غلطه . سوما اون موارد مزیت ال90 رو که نوشتی ثابت کن. الکی حرف نزن . وگرنه راحت مسشه گفت پراید در فلان موارد از ماکسیما بهتره. ولی در جاده مشخص میشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. رضا

        ۲ اردیبهشت ۱۳۹۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        دوست عزیز مگه اینجا جای چت کردنه!!
        شما اطلاعات غلط دادین من هم برای شفاف کردن موضوع نظر دادم

        ثانیاً مواردی که من گفتم کاملاً ثابت شده و همیشه اندازه گیری میشه (امتیاز بندی میشه)
        این هم مرجع :http://www.pedal.ir/%D9%85%D8%AA%D9%81%D8%B1%D9%82%D9%87/%D8%B1%D8%AF%D9%87-%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%DA%A9%DB%8C%D9%81%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84%DB%8C/
        پس من الکی حرف نمیزنم . من نمیدونم چرا شما عصبانی شدین ؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  28. جمال

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    اقا حسین اگه شتاب مهم نبود غولهای جهان چرا برسر کسری از ثانیه مشغول رقابت
    هستند اگه مهم نیست پس چرا موتور های 12 سیلندری
    ساخته شده است ؟؟؟؟
    اون استهلاکی که میگی در ماشین های نظیر روا ـ سمند و ایکس 33
    بعد مدتی ب چشم میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین2

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (79 ديدگاه)

      خودت خوب میدونی موتورهای 12 سیلندر و سنگین دیگه جایی در تجارت خودرو ندارند . یا بعبارتی تجاری نیستند. تبلیغاتی هستند. بیشتر برای تبلیغ یک برند و بدست اوردن رکورد برای یک برند طراحی میشوند و در بین عموم مردم هیچ جایی ندارند.دوما خودت چند دفه در عمرت با این شتاب رانندگی کردی. ؟ خدایش راست بگو؟؟. امروز خودرو های کوچک و با سوخت کم جای خودروهای پر استهلاک رو گرفته

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. كيوان

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فرمایش شما تا حدی درسته
    شاید قدرت بیش از اندازه کاربردی برای ما که ماشینو برای استفاده در ایران و شلوغی جاده های اون میخواهیم نداشته باشه
    همچنین خیلی کم پیش میاد که فرصتی پیدا کنیم و سرعت ماشینو از 150 تا بیشتر کنیم (نه جاده ها جوابگو هستند نه آقا پلیسه اجازه میده )
    ولی شتاب اولیه خوب(صفر تا صد) باعث چابکی و قدرت مانور پذیری بهتر تو سرعتهای پایینتر هم میشه (بیشتر وقتا) و کاربرد زیادی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین2

      ۲ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (79 ديدگاه)

      آره . درسته . شتاب اولیه خوبه. ولی تفاوت 1 ثانیه در شتاب در رانندگی روزمره آنقدر مهم نیست که یک مزیت بزرگ شمرده بشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  30. حسین2

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (79 ديدگاه)

    ال90 خودرویی که فقط توسط عده ای افراد یکه اهل زیبایی و لذت بردن از دنیا نیستند و فقط به فکر صرفه جویی در روزی نیم لیتر بنزین هستند خریداری میشه. مهمولا افرادیکه به امکانات و زیبایی خودرو اهمییت میدهند دور این تانک نظامی رو خط می کشند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجيد

      ۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      نزدیک دو ماه است که ماشین رو تحویل گرفتم ، سعی دارم به دوستانی که میخواهند این مدل از سمند رو ثبت نام یا خریداری کنند کمک کرده باشم .
      در ابتدا اگر میتوانید از پس هزینه های بنزین بر بیایید اکیدا توصیه میکنم سراغ سمند EF7 نروید و البته اگر حال و حوصله ایستادن در صفهای طولانی صف را هم ندارید بازهم اکیدا توصیه میکنم سراغ این خودرو نروید .
      اگر آدم حساس به صدا و کیفیت تزئینات داخلی هستید باز هم این خودرو به درد شما نمیخورد .
      ابتدا از ناهماهنگی موتور و گیربکس بگم که بازهم افراد کمی متخصص و آشنا به خودرو میدونند چقدر در سر وصدا و هماهنگی دنده ها و البته مصرف سوخت و همینطور عمر موتور مهم هست . این موتور با توجه به گشتاور بالا و قدرت بالاتر نسبت به موتور XU7 (سمند معمولی) نمیتواند از همان گیربکسی که روی سمند XU7 هست استفاده کند ، این قضیه را به دقت و با سرعت های مختلف تست کردم . در نتیجه این گیربکس به سرعت معیوب شده و به زوزه می افتد .
      از نظر قطعات داخلی باید بگویم به خاطر لرزشهای زیاد و ناهماهنگی موتور و گیربکس با گذشت زمان در قسمت داشبورد و شیشه جلو با مشکل صدا مواجه خواهید شد .
      این خودرو از ابتدا با مشکل اگزوز مواجه است و از همان زمان تحویل صدای زیادی از زیر ماشین خواهید شنید که میبایست حتما به نمایندگی گوشزد کنید تا درست کنند .
      نکته بعدی و تکراری در این خودرو دسته موتور میباشد که با گذشت چند روز متوجه میشوید صدایی از سمت شاگرد به گوش میرسد که این را هم با رفتن به نمایندگی و نصب واشر مخصوص حل کنید .
      این خودرو دارای سیستم نشت یابی گاز می باشد و با کمترین نشت گاز شیر برقی متصل به کپسول عمل کرده و گاز قطع میشود ، البته بسیاری از دارندگان این خودرو با روشن شدن چراغ چک متوجه این موضوع میشوند .
      عملکرد ترمزها از ابتدا تا بحال خوب بوده و با تست سیستم ABS متوجه این موضوع میشوید که با وجود وزن بسیار زیاد این خودرو که حدود 1300 کیلوگرم می باشد میتوان به ترمزهای خودرو اعتماد کرد . البته در زمان روشن بودن کولر ( کمپرسور ) ترمزها کمی ضعیف عمل میکنند .
      عملکرد موتور در حالت گاز بسیار خوب بوده و در سراشیبی های تند هم میتوان روی قدرت این موتور حساب بازکرد .
      با تعویض عملگر از حالت گاز به بنزین یا به عکس میتوان گفت متوجه تعویض سوخت نخواهید شد .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مجيد

        ۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
        سوابق: (124 ديدگاه)

        مجید جان محصولات ایران خودرو شانسی هست . من یه tu5 دارم غیر صفحه کلاچ و چهار تا کمک که اولش خراب بود و تعویض کردم دیگه خرجی رو دستم نزاشت . اما پدر دوستم که ef7 خرید در اومد برای پیدا کردن لوازم…..

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. علی

        ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲
        سوابق: (31 ديدگاه)

        اصلا سراغ EF7 نرید.من یه دونه ثبت نامی داشتم که بعد از 6 ماه انقد رفتم نمایندگی خستم کرد و فروختم.بسیار مزخرف شده.فقط سری اولش خوب بود.

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا