ایران خودرورنو

مقایسه تندر 90 و سمند LX

مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.

فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.

سمند بهتر است یا تندر؟

نمای ظاهری:

ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده  و نافرم می نماید.

در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.

مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:

موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.

logan

در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.

در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.

tondar L90 logan

هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.

ایمنی:

ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.

samand lx

اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.

سایر نکات:

سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.

نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!

توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏سایت “پدال“‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵,۸۸۹ دیدگاه‌ها

  1. مهندس آرتاخه

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    به نظر من سمند و ال نود در یک سطح برابر می باشند که این خود باعث این همه اختلاف بین دوستان شده است. برای انتخاب این که کدام ماشین را بخریم باید به بودجه خود و نوع استفاده از این ماشین برنامه ریزی کنیم.
    یکی از سایت های معتبر روسی یک مقایسه و بررسی کامل بین 4 ماشین سمند LX – لوگان( ال 90 ) – کیا اسپکترا(که با موتور 1600 16 سوپاا از ریو سرتره ) و چری Amulet کرده و این چهار ماشین رو به خاطر قرار داشتن تو رنج قیمت 10 تا 15 هزار دلار انتخاب کرده
    ا
    *************************موتور ************ قیمت پایه ******* قیمت فول
    سمند ال ایکس ***********1800 – 8سوپاپ 100 اسب ***** 10950 ***** 13300

    لوگان( ال 90 ) ************* 1600 – 16سوپاپ-105 اسب***** 12449 *****14139

    کیا اسپکترا************** 1600 – 16سوپاپ-101 اسب***** 12970***** 15690

    چری آمولت**************** 1600 – 8سوپاپ-94 اسب***** 9000 *****12650
    حث بعدی امتیاز دهی هست. جالبه که این سایت قبل از اینکه چند تا ماشین رو با هم مقایسه کنه از افراد نظر سنجی میکنه که قبل از این تست 6970 نفر رای داده اند و به نظر اونا ماشینها به این ترتیب برنده میشدند

    لوگان( ال 90 ) 45.82 %

    کیا اسپکترا 39.35%

    سمند ال ایکس 12.34%

    چری آلموت 2.48%

    ولی در این سایت تخصصی بر اساس پارامترهای که تعریف کرده ال نود و سمند بیشترین امتیاز یعنی 750 و بعد چری با 695 و کیا آخر با 685 امتیاز شده . جالب اینکه تو بیشتر پارامترها مثل سهولت رانندگی، طراحی بیرون و داخل ، سطح امکانات و … سمند اول و ال 90 رتبه بعد را کسب کرده و تو بعضی پارامترها برعکس و جالبتر اینکه تو اینجا هم از نظر ترمز y:سمند با 65 امتیاز اخر و ال 90 با 90 امتیاز اول شده (از 100 امتیاز). و برای من جالب بود که وزنی که برای هر پارامتر تعیین کرده متفاوت هست و مثلا برای ترمزها بیشترین سطح امتیاز یعنی 100 تعیین کرده .
    این هم آدرس سایت:http://www.autoreview.ru/archive/200…ase_id=2587920

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرزان

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (7 ديدگاه)

      موافقم/مقایسه سایت پدال هم سمند با موتور ef7نیست/دلیل اینهمه اختلاف بین نظر دهنده ها همطراز بودن این دو ماشین می باشد.باید باتوجه به بودجه و نوع استفاده از ماشین(مثلا کوهستانی/کفی/جنوب ایران/شمال…)و از همه مهمتر استهلاک و هزینه نگهداری و در آخر سلیقه یکی را برای خرید انتخاب کنیم.در نظر سنجی اولیه هم مردم نظر مساعدی نداشتند نسبت به سمند که بعداز تست فنی معلوم شد اشتباه فکر می کنند.
      دلیل خیلی از این اختلاف قیمت بین این دو ماشین به فرمول های بازایابی بر میگردد که مهمترینش عرضه و تقاضا می باشد،اگر ال نود تولیدش افزایش پیدا کند قیمتی مشابه سمند دارد ولی چون تقاضا برایش بالاست افزایش قیمت دارد و آنوقت شاید انتخاب ساده تر باشد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. درایور

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    این مقایسه بین خورو لوگان و سمند با موتور xu7jp بوده و طبعاً در مقایسه جاده اظهار نظر حاجی درست خواهد بود چون این موتور سمند طراحی اوایل دهه نود و بعد از نصب ECU و افزایش کارایی موتور 2000 قدیمی تولید شد.
    اما در مورد ef7 همه چیز تغییر کرده جز گیربکس که همون نوع BE3 ؛ من چند وقتی که بر خلاف بعضی تبلیغات یکشو خریدم، قبلاً هم زانتیا 2000، پرشیا و سمند XU7 سوار میشدم در حال حاضر یه 405 سر حال هم دارم.
    به جرات میتونم بگم که سمند ef7 در شرایط کفی توی جاده (به علت لو رفتن از اعلام محل معذورم) 206 تیپ 5 رو گرفت و با شتاب عالی به سرعت 190 رسید چیزی شبیه چنگ زدن جاده که قبلاً تو زانتیا دیده بودم نسبت تراکم 11 این موتور با طراحی خوب در شتابگیری معنایی دیگه ای از سمند رو براتون به تصویر میکشه، وه که چه لذتی داره فقط کاش پدال گازش سیمی بود تا موقع گاز دادن ماشین عملکرد این دیو رو به آدم مستقیم منتقل می کرد.
    الآن هم به همه دوستان که عاشق شتاب هستند نوع بنزینی و دوستانی که دنبال دوگانه سوز میگردن نوع گازسوزشو پیشنهاد میکنم گول این همه تبلیغات منفی رو هم نخورید با این قیمت بهترین ماشین کلاس خودشه.
    L90 یا همون لوگان ماشین خوبی هست و شاید اگر ضعیف بود در انگلیس فروش خوبی نداشت چراکه اکثر کشاورزهای انگلیسی از اون استقبال کردند؛ این قشر جامعه انگلیسی دنبال ماشین کم استهلاک و نرم می گردند و در عین حال خوش سلیقه هم هستند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حسین

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    بزودی سمند جدید(دنا ای ای ایکس) با موتور توربوشارژ EF7می یاد و تندر و سوسک میکنه!!
    شوخی کردم!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aria

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (163 ديدگاه)

      دوستانی که از فنی موتورها اطلاعات دارند خوب میدانند که الانم تندر با موتور km4در برابر موتور جدید . مدرن . پیشرفته. و پرسرعت . پرقدرت و گشتاور بالا و cvvtآلمانی ef7 سوسک بوده و هست و خواهد بود. ولی دوستان ال 90ی براشون هضمش مشکله

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سروش

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      لطفاً چرت وپرت ممنوع !

      اگه تونستید تو همین سایت قسمت رده بندی کیفی خودروهای داخلی رو یه نگاه کنید متوجه میشید جایگاه ال90 کجاست و جایگاه سمند بی کیفیت شما کجاست
      امتیازهای منقی کسب شده خوردوها توی تست:
      نیسان تیانا 3.3
      نیو مزدا3 18
      کراند ویتارا 18.8
      مگان 21.2
      تندر 90 22
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      سمند شما 65.3

      اختلاف کیفی سمند با ال90 43.3

      آخه کدوم آدم عاقلی حاضره ماشین با کیفیتی مثل ال90 رو ول کنه بره سمند سراسر عیب رو بخره ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. aria

        ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
        سوابق: (163 ديدگاه)

        برات متاسفام که هنوز نمی دونی این اتیازات و رده بنده چه طوری و چگونه حاصل میشود. و چگونه بدست میاد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. فرزان

        ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
        سوابق: (7 ديدگاه)

        این رده بندی بحث مونتاژه بیشتر و ربطی به تست فنی نداره و نمی تونه ملاک عملکرد فنی باشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. سالار

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (23 ديدگاه)

    سمند چه xu7 چه ef7 توی کفی ماشینی توی رنج خودشون نیست که کورس بزاره و سمند رو جا بگذاره. کفی اتوبان مخصوص سلطان جاده ها سمنده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمود

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      تو سربالایی و اونجایی که باید موتور خودش نشون بده سمند لش میشه و پراید هم ازش سبقت میگره
      تو کفی و اتوبوس هم خوب میره و نیسان وانت و خاور هم تو سرازیری خوب میرن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. aria

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (163 ديدگاه)

    بعضی دوستان ال90ی که اقدام به بد گویی و تخریب وجهه سمند را میکنند و میگن همیشه در تعمیر گاه هست . من یک سوال دارم. اگه واقعا سمند همیشه خرابه و در تعمیر گاه هست چرا شماناراحت و عصبانی هستید و می جزید و جلیز ویلیز میکنید .اگه اینطور باشه باید مالکان سمند از دستش عصبانی باشند . در حالیکه مالکان سمند همه از این خودرو راضییند و ال90یها از سمند ناراضی و عصبانی و این بهترین استدلال برای موفقییت سمند ef7هست. دوستان سمندی خوش باشید که دشمن عصبانیستتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سروش

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      .نظر یکی از دارندگان ef7 در سایت :http://samandef7.mihanblog.com/post/22
      (((((در تاریخ 91/9/3))))))
      مممنون از اطلاعاتتون
      وب خوبی داری ادامه بده
      خودمو بیچاره کردم یه ال 90 داشتم اینققدر خوب بود ظرف مدت 2 سال یکبار نمایندگی نرفتم
      دو ماهه اینو خریدم خیلی عذابم داده
      من چند وقتیه شروع کرده به روغن ریزی
      اونم نه از سر سیلندر احتمالا همون اوبل ماژول
      احتمالش هس توی این مدت به موتور اسیب رسونده باشه
      چون نمیدونم از کی شروع شده
      ضمنا میزنی رو گاز یه صدای تق تقی میده که رو بنزین نمیده
      ممنون اگه اطلاعاتی دارین جوابمو بدین
      پاسخ هادی . : سلام
      حتما با توجه به میزان روغنی که از ماشین بیرون میریزه، دائم میزان روغن رو در ماشین چک کنید و در صورت لزوم و کم کردن روغن، روغن به آن اضافه کنید تا موتور دچار مشکل جدی نشه تا وقتی که پک اویل ماژول رو از ماشینتون باز کنند و یکی دیگه ببندند.یه پیشنهاد دیگه هم میدم برای انجام این کار حتما نمایندگی ای برید که اجازه ورود شما به تعمیرگاه رو میدن تا از نزدیک مطمئن بشید این کار انجام میشه.
      جدیدا شایع شده با توجه به تحریمها از طرف خود کارخونه اجازه داده شده که قطعات از ماشینی باز و روی ماشین دیگه که باید مرخص بشه سوار بشه پس مواظب ماشینتون باشید!!
      در مورد اون صدای تق تق فقط به نمایندگی مراجعه کنید و اصلا با ماشین رانندگی نکنید تا عیب برطرف بشه! به طور کلی این ماشین نسبت به عیبهایی که به هم میزنه حساسه و بی تفاوت بودن نسبت به یک مشکل کوچک احتمال آسیب جدی به ماشین رو بسیار بالا میبره
      امیدوارم کمکی کرده باشم مهندس عزیز..

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. aria

        ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
        سوابق: (163 ديدگاه)

        اگه این طوریه که سایتهای مختلف پر است از ایرادات بیشمار و بی حساب ال90 (از جمله ایرادات در پلوس . جعبه دنده. سیستم تعلیق. سوخت بالا و شتاب و سرعت افتضاح البته در مدلهای جدیدش و حتی ذوب کردن پیستون ال90 صفر) و . . . . . که من که حوصله آوردنش رو ندارم . برام مهم هم نیست. چون قصد خراب کردن ال90 رو ندارم . ولی این عصبانیت شما و قصد تخریب سمند به هر شکل خود بهترین دلیل موفقیت پروژهef7ست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. علی

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    من ال نودفول دارم.همه چیز قبول دارم که سرتراز سمنده ولی درسرعت نه.باجناقم سمندداره مسافرتهاباهم میریم توکفی ازمن میزنه جلو .ماشین من 175به زورمیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. aria

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (163 ديدگاه)

    جناب سروش خان . کافیه که (ایرادات ال90 رو سرچ کنی) بعد ایراداتش میاد رو صفحه اونم نه یک صفحه که 200 صفحه 200 صفحه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمود

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      آریا جان کاملاً مشخصه کی عصبانی شده !!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. مرتضی

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خدایش من تو خرید و فروش ماشینم کارم اینه هر دوشم داشتم و روندم 2 تاشم ماشین خوبین ولی من شخصا سواری ال 90 رو بیشتر حال کردم چه تو نرمی رانندگی چه تو شتاب …خودمم باور نمیکنم سه چهار ماه پیش بود تو جاده با ال نود میرفتم یه زانتیا کل انداخت باهام زانتیا رو سوسک کردم بیش از 100 متر فاصله پشت سرم میاومد خودشو جر داد ولی نتونست جلو بزنه آخر سرعتمو کم کردم با اعصبانیت از بغلم رد شد خیلی حال کردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. جمال

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    اریا جون تو که ال 90 نداری لطفا نظر نده
    مردم خودشون خوب وبد رو از هم تشخیص میدن
    کسی که می خواد ماشین بگیره هیچ وقت از روی تعصب انتخاب نکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aria

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (163 ديدگاه)

      تو و امثال تو سمند دارید که بد گویی سمند رو می کنید.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. aria

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (163 ديدگاه)

      من در مورد ال90 هیچ نظری نمی دم چون ارزش بحث کردن رو نداره . ولی شما که سمند ندارید چرا بدگویی سمند رو میکنید.؟؟(که بد گویی رقیب نشانه موفقییت )است

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. سالار

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (23 ديدگاه)

    ال نود زانتیا رو سوسک کرد!!!! جوک خوبی بود! و زانتیا خودش رو جر داد نتونست ال نود رو بگیره !!! اینجا شبکه خنده بازاره ؟!! خوب از این جوک ها بیشتر بگید تا حال بیشتری کنیم!.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. aria

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (163 ديدگاه)

    دوستان ال 90ی با ال 90 زانتیا .ماکسیما .سوناتا. و سانتفه و کل خودروهای جاده های ایران رو سوسک فرمودند. (جوک 92)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      حرف دوستمون مرتضی رو من تا حدی قبول دارم ال90 در شتاب 0 تا صد میتونه در حد زانتیا باشه من خودم به صفر تا صد ال90 کاملاً ایمان دارم و بارها با دوستان این مسئله رو عملاً تست کردیم البته بالای صد تا رو زانتیا به علت داشتن موتوری با حجم بالاتر (2000 سی سی) از ال90 میبره .
      شما چون سوار ال90 نشدید و به شتاب لاک پشتی سمند عادت دارین این حرف براتون عجیب و غریبه و جک حساب میشه لطفاً کمی بررسی و مطالعه کنید بعد توهین کنید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. ali

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اخه کجای سمند ماشین خوبیه؟بعد از یه سال ماشین میشه جیرجیرک تازه اگه تصادف نکنی اگه تصادفی کنی که دیگه واویلا..من سه سال بود یه سمند ای اف 7 داشتم شتابش بد نبود اما به اصرار دوستام یه ال90 ای 2 خریدم اصلا ال90 با سمند قابل مقایسه نیست شتاب زیاد مصرف کم موتور مقاوم و دقیق امنیت بالا صدای بسیار کم در دخل اتاق اما سمند با همون طرح ظاهری قدیمی با موتور دستکاری شده تو سربالاییا ابروی ادمو می برد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. hosein

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من نمی دونم چرا بعضیا نمی فهمن که سمند مال دوره هخامنشیان بود اریا ما در مورد ماشین حرف میزنیم نه فرغون هرکی می خواد ماشین بخره بره از مکانیک ها صافکارا بپرسه یا از اونایی که سمند و دو سه سال سوار شده بپرسه ببینه از دست سمند چی کشیدن نه شتاب داره نه امنیت فقط مصرف بزین داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. ali

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    پرشین خودرو: رنوپارس در ادامه گسترش همکاری های خود به عنوان شریک استراتژیک صنعت خودروسازی ایران و در راستای انتقال دانش روز در صنعت خودروسازی و صنایع وابسته قصد دارد با همکاری سازمان مدیریت صنعتی نسبت به برگزاری دوره های آموزشی ویژه صنعتگران ایرانی برای پیاده سازی ابزارها و استانداردهای رنو-نیسان اقدام کند.

    به گزارش «پرشین خودرو»، بر این اساس، نخستین سمینار بهره وری سازمانی و مدیریت هزینه از دیدگاه رنو-نیسان، پنجم خردادماه در محل سازمان مدیریت صنعتی برگزار خواهد شد.
    هومن نوری، مدیر ارتقای تامین کنندگان شرکت رنو پارس در این زمینه گفت: ابزارها و استاندارهای اتحاد رنو-نیسان در کنار صنایع خودروسازی و قطعه سازی قابلیت پیاده سازی در صنایع مختلف را دارد. در این راستا با توجه به تجربه های رنوپارس در اجرا و پیاده سازی ابزارها و استانداردهای پیشرو رنو-نیسان، تصمیم گرفتیم با همکاری سازمان مدیریت صنعتی دوره های آموزشی ویژه ای را برای تمامی صنعت گران ایرانی برنامه ریزی و اجرا کنیم.

    وی در مورد محور های اصلی این سمینار گفت: استاندارد ارزیابی بهره وری سازمانها، استاندارد بهبود صنعتی سازمانهای بالغ، ظرفیت سنجی سازمان‌ها و نیز ارزیابی کارگاهی تامین‌کنندگان سرفصل های این سمینار خواهد بود و تجارب رنو- نیسان در این زمینه ها در اختیار صنایع ایرانی قرار می گیرد.

    به گفته نوری به طور کلی هدف از ابزارها و استاندارهای دو خودروساز معتبر رنو و نیسان، اطمینان از وجود یا شکل گیری یک سیستم تولید کارا در سطح گسترده است و در این راستا در سال 2000 رنو و نیسان تصمیم به اجرا و گسترش استاندارهای خود در خطوط تولید خودروسازی و تامین کنندگان به طور گسترده گرفتند.

    نوری اضافه کرد: در سال 1384با حضور رنو در ایران پروژه های زیادی با تمرکز بر بهبودکیفیت، کاهش هزینه، افزایش بهره‌وری، طراحی و مدیریت سایتهای تولیدی بر اساس سیستم تولید رنو، مدیریت لجستیک، مدیریت کیفیت و مدیریت بهره وری انجام گرفت تا جایی که هم اکنون این استانداردهای بروز و پیشرو برای تمام افرادی که به نوعی با تولید در مرتبط هستند به صورت یک واقعیت روزمره مبدل شده است و در بسیاری از موارد شاهد اثر مثبت استاندارها بر کیفیت محصول، زمان تحویل، کاهش هزینه ها، عملکرد بهتر ماشین آلات و تجهیزات و بهبود زمان تولید هستیم.

    به گفته وی بعضی از سر فصل استانداردهای رنو و نیسان که قابلیت توسعه در صنایع غیر خودرویی هم دارند عبارتند از:
    – استاندارد ارزیابی بهره وری سازمانها: هدف آن ارزیابی و پیدا نمودن عارضه های داخل سازمانها بر اساس دیدگاه رنو و نیسان است.
    – استاندارد بهبود صنعتی سازمانهای بالغ: هدف این استاندارد، ارتقا صنعتی سازمانها در جهت افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها از طریق افزایش بهره وری، کاهش ضایعات (محصول و زمان)، افزایش عملکرد تولید و… است.
    – سیستم تولید رنو: طراحی و یا هماهنگ سازی سیستم های تولید با سیستم تولید رنو در جهت تعالی روزانه (SPR).
    – ظرفیت سنجی سازمانها: بررسی ظرفیت موجود و پیدا نمودن پتانسیل های افزایش ظرفیت.
    – مدیریت کیفیت: با توجه به اهمیت کیفیت برای رنو و نیسان این بحث در فازهای مختلف ابزارهای مختلفی دارد که بطور کل شامل ارزیابی یکپارچه سازندگان، ارزیابی پیش تولید، عارضه یابی برنامه کنترل، ارزیابی دیوار کیفیت، تحلیل شکایات کیفی و فعالیت های روزانه کیفی در خطوط تولید است.

    خودرو های تندر90 و مگان با اجرای ابزارها و استانداردهای تعریف شده رنو – نیسان در خطوط تولیدی و قطعه سازان داخلی توانسته اند همواره در صدر جدول رده بندی کیفیت خودرو های تولید داخل قرار بگیرند تا نام رنو در ایران بیش از هر چیز با کیفیت پیوند بخورد. شرکت رنو پارس در جهت حفظ برند کیفی خود، این ابزارها و استانداردها را در شرکت های قطعه سازی و تولید خودرو ایرانی جاری پیاده سازی کرده است و به دنبال موفقیت در این زمینه، اکنون قصد دارد این ابزارها و استانداردها را در اختیار سایر صنایع قرار دهد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. ali

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
    برتری کیفی 54 درصدی تندر 90 پارس خودرو
    1392/02/22

    پرشین خودرو: تندر 90 شرکت پارس خودرو در مجموع ارزیابی های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در سال 91 با بیش از 54 درصد برتری کیفی در جایگاه بسیار خوب جدول باکیفیت ترین ها قرار داشته است.

    به گزارش « پرشین خودرو » ، تندر 90 شرکت پارس خودرو با حضور در جایگاه برترین خودروهای تولیدی بازار کشور همواره در ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران موفق به کسب کمترین نمره منفی تولیدی این خودرو شده است.
    بنابراین گزارش، شرکت پارس خودرو با بهره مندی از دانش و تخصص مهندسان داخلی و شرکای تجاری خود که در زمره برترین های جهان قرار دارند، توانست در یک سال گذشته نشان سبز از شرکت رنو فرانسه برای ششمین بار در تولید این خودرو و عنوان EXCEPTIONAL را در آدیت دوره ای این شرکت برای سومین بار کسب کند.
    همچنین این شرکت در مجموع هفته های حاضر در ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با تولید خودروی باکیفیت تیانا همواره صدرنشین این جدول بوده و توانسته 10 هفته سه رتبه برتر این جدول و 27 هفته دو جایگاه برتر را از آن خود کرده و سرآمد سایر شرکت های خودروساز در صنعت کشور باشد.
    منبع:
    http://www.persiankhodro.com/show_news/22236/برتری-کیفی-54-درصدی-تندر-90-پارس-خودرو

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aria

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (163 ديدگاه)

      فکر نمی کردم این قدر ساده باشی که تبلیغات یک شرکت برای گران تر فروختتن محصول ناشناخته اش برایت سند باشه. آقا برو علی یارت.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. حسین

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    سایتikco.com/faخبر زیر را منتشر کرد:
    به گزارش ایکوپرس، در آخرین گزارشی که شرکت بازرسی در نیمه اول اردیبهشت ماه منتشر کرده، تندر 90 ایران خودرو موفق شده نمرات منفی خود را تا عدد 21.7 کاهش دهد. برپایهاین گزارش، تندر ایران خودرو با نمرهمنفی 21.7 در رتبه سوم جدول ارزیابی کیفیISQIقرار گرفته است.بر اساس این گزارش، کیفیت تندر 90 ایران خودرو همواره رو به رشد بوده و نتایج ارزیابی‌های سال گذشته حاکی از 12 درصد بهبود کیفیت در این محصولبوده که آن را در جایگاه بسیار خوب جدول با کیفیت‌ترین‌ها قرار داد.همچنین نتایج ارزیابی‌های شرکت بازرسی در شاخص رضایت سنجی مشتریان در سه دوره اخیر نشان می‌دهد تندر 90 ایران خودرو در این سه دوره، از رقیب خود پیشی گرفته و در رتبه‌های بالاتر نسبت به تندر پارس خودرو قرار دارد.از سوی دیگر، تندر 90 ایران خودرو باکسب شش نشان سبز پیاپی و رتبهExceptionalدر آدیت های دوره‌ای رنو، همواره به عنوان یکی از پایگاه های برتر تولید تندر مورد تحسین شرکت رنو بوده است. این دستاوردها با کسب اولین تندیس بلورین جایزه ملی کیفیت ایران برای تندر 90، ایران خودرو را در مسیر تعالی و کسب موفقیت های بیش‌تر در افزایش کیفیت محصولات و رضایتمندی مشتریان،بیش از پیش مصمم تر کرده است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. حسین

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (21 ديدگاه)

    با سلام به دوستان
    علی آقا شما که میگی سمند خوب نیست و اصرارم داری که میگی بخصوص اگه تصادف کنی!
    خدمتتون عرض کنم که اتفاقا دست گذاشتی رو نقطه قوت سمند که!!
    خیلی جالبه!
    خب وقتی سمند پایه گازسوز نسبت به تانک نظامی ال 90 (که البته فقط ظاهرش تانکه نه باطنش) حداقل 200 کیلو سنگین تره این یعنی چی به نظر شما؟
    معنیش اینه که بدنه محکمتری داره عزیز.نکنه اینم قبول نداری؟
    نگو که بدنه اش که ورق دو لایه داره رو ندیدی!
    خب این تو تصادف مزیت میشه یا ضعف؟؟
    من یه بارم قبلا گفتم.شتاب ال 90 رو وقتی 4 تا پاکت سیمان انداختی صندوق عقب با سمند مقایسه کن بعد بیا مثلا کارشناسانه نظر بده.
    تجربه خود من با تصادف با وانت مزدا دوکابین بهم ثابت کرد که بدنه سمند کجا و تانک نظامی پلاستیکی کجا!
    تو جاده کندوان سر پیچ آدران چنان از پشت بهم زد که تا رادیات خود وانت مزدا جمع شد.البته ماشین منم با شاسی کشی درست شدا (البته بدون رنگ)
    ولی حساب کن وانت مزدا با سپر آهنی تا رادیات جمع شد.
    واسه من سپر عقب پایینش شکست و با یه شاسی کشی جزئی بدون رنگ شد مثه روز اول
    هر ماشین دیگه بجز ماشینای آمریکایی قدیمی (خدا بیامرزا) بود راحت شیشه عقب کلا میومد پایین و اتاق و سقف قشنگ قوس پیدا میکرد و کج میشد.یعنی ماشین بی ماشین!!!
    شما برو مثلا زیر گلگیر عقب سمند یا لبه کاپوت سمند رو یه نگاه بنداز میفهمی ورق دو لایه داره.کار سختی نیستش بخدا.بعدا بیا بگو خدا نکنه تصادف کنی!
    بعد خدمت شما بگم که طبق این رابطه ساده F=ma که تو دبیرستان خوندید (شایدم نخوندید!!!) شتاب یک جسم برابر است با نیروهای خالص وارده تقسیم بر جرم جسم.
    پس وقتی وزن سمند بیشتره نسبت به وزنی که داره شتابش یکم از ال 90 کمتره.مفهومه؟
    و اینکه وزن بالا میتونی بعضی جاها مثلا تو هندلینگ یا پایداری ماشین مفید واقع بشه.
    به من بگو ببینم شما میتونی بگی پراید چون سبک هست پس شتابش خیلی خوبه و به به عجب موتور پر قدرتی داره!!!؟؟؟
    خب معلومه که اومدن ضعف ماشین رو با کم کردن وزنش جبران کردن.
    امیدوارم دوستان بی غرض نظر بدن از این به بعد.
    موفق باشید…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. aria

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (163 ديدگاه)

    دوستان ال90ی. گوش کنید. هنگامیکه پژو برخلاف تعهداتش از دادن تکنولوژی ساخت خودرو با ایرانخودرو سر باز زد.ایرانخودرو به رنو پیشنهاد همکاری باشرط(بومی سازی محصولات و انتقال فن آوری )به ایران دادد. پس عزیزان اینکه ال90 و تکنولوژی ساختش یا مگان . و داخلی سازی بشه خیلی طبیعی و نرمال و از قبل برنامه ریزی شده است. .حالا مزیت این خودرو (که شما فکر میکنید 100در100 خارجگینی هست چیه .؟؟؟ضمنا به نقل از شرکتهای تولید کننده تا الان حدود 50 درصش داخلی سازس شده. اگه چینیزاسیون نشده باشه خدا رو شکر کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. سالار

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (23 ديدگاه)

    دوست عزیز حسین خوب مسئله امنیت سمند رو اینجا توضیح داد با یک فرمول ساده و گویا. سبک طراحی سمند توسط شرکت های انگلیسی و آلمانی (مخصوصا آلمانی) ستون های تقویت شده در درجه اول امنیت این اتاق بوده (به اضافه زیبایی و آئرودینامیک) . این ماشین برای خانواده همراه با امنیت بالا طراحی شده در سرعت های بالا. اگر فقط شتاب مهم بود خوب 200 کیلو کمتر ورق مصرف می شد . برای بدست آوردن هر چیزی باید هزینه اون رو هم پرداخت یعنی شتاب بیشتر = وزن کمتر و سبکی اتاق و کم شدن امنیت و تعادل در مواقع اضطراری حوادث جاده ای .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. ali

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (99 ديدگاه)

    در آخرین گزارشی که شرکت بازرسی در نیمه اول اردیبهشت ماه منتشر کرده، تندر 90 ایران خودرو موفق شده نمرات منفی خود را تا عدد 21.7 کاهش دهد. برپایه این گزارش، تندر ایران خودرو با نمره منفی 21.7 در رتبه سوم جدول ارزیابی کیفی ISQI قرار گرفته است.

    بر اساس این گزارش، کیفیت تندر 90 ایران خودرو همواره رو به رشد بوده و نتایج ارزیابی‌های سال گذشته حاکی از 12 درصد بهبود کیفیت در این محصول بوده که آن را در جایگاه بسیار خوب جدول با کیفیت‌ترین‌ها قرار داد.

    همچنین نتایج ارزیابی‌های شرکت بازرسی در شاخص رضایت سنجی مشتریان در سه دوره اخیر نشان می‌دهد تندر 90 ایران خودرو در این سه دوره، از رقیب خود پیشی گرفته و در رتبه‌های بالاتر نسبت به تندر پارس خودرو قرار دارد.

    از سوی دیگر، تندر 90 ایران خودرو با کسب شش نشان سبز پیاپی و رتبه Exceptional در آدیت های دوره‌ای رنو، همواره به عنوان یکی از پایگاه های برتر تولید تندر مورد تحسین شرکت رنو بوده است. این دستاوردها با کسب اولین تندیس بلورین جایزه ملی کیفیت ایران برای تندر 90، ایران خودرو را در مسیر تعالی و کسب موفقیت های بیش‌تر در افزایش کیفیت محصولات و رضایتمندی مشتریان، بیش از پیش مصمم تر کرده است.

    http://khabareghtesadi.com/fa/news/12165/%D8%AA%D9%86%D8%AF%D8%B1-90-%D8%A7%D9%8A%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%A7%D8%B2-%D8%B1%D9%82%D9%8A%D8%A8-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D9%BE%D9%8A%D8%B4%D9%8A-%DA%AF%D8%B1%D9%81%D8%AA

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (2810 ديدگاه)

      عزیز چند تا کامنت قبل تر من این نکته رو نوشتم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. متین

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من دو سال هست یه سمند ef7خریدم تو این دو سال اونقدر رفتم نمایندگی برای تعمیر که همه ی کارکنان منو با اسم می شناسن اما همسایمون چهار سال میشه که تندر داره تو این چهار سال فقط یه بار تسمه تایم عوض کرده اما من تو این دوسال به جز تسمه تایم همه چیزشو عوض کردم حالا نمی دونم اقای اریا چه جور سمندی دارن که ازش راضی هستن,

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      یکی از بچه ها یه سمند گرفت و بعد از یه مدت موتورش شروع به سروصدا کرد

      رفت تعمیرگاه و با گارانتیش براش سرسیلندر عوض کردن

      باز صدا کرد باز سرسیلندر عوض کردن باز صدا کرد باز سرسیلندر عوض کردن باز صدا کرد باز سرسیلندر عوض کردن

      خلاصه در عرض سه ما 13 بار سرسیلندر عوض کردن و آخرش درست نشد که نشد!!!

      این بیچاره فقط سه ماه از کار و زندگیش افتاد

      اسم سمند رو باید بزارن ” خودروی ملی – اشتغال نمایندگی “

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. عباس حقیقی

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با سلام . من سمند lx مدل 90 صفر تحویل گرفتم فقط دنده 4و 3 کمی زوزه داره شافت زیر کلاچ هم درحالت ایستاده و روشن تق تق صدا داره که دو بار صفحه کلاچ رو عوض کردم تو نمایندگی ولی صدا قطع نشد حدود 42000 کیلومتر رانندگی کردم از نظر سواری تو جاده و آپشن قابل مقایسه با L90 نیست خیلی بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. سالار

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (23 ديدگاه)

    از نظر کیفیت رفته رفته همه ماشین ها دارن چینی می شن! (ال نود مخصوصا که تولیدات جدید همگی با قطعات چینی راهی بازار داره می شه! مخصوصا که ایران خودرو و سایپا اعتراف کردند که دانش تولید ال نود بومی شده و انتقال تکنولوژی شده! 60 درصد و رفته رفته بیشتر می شه!). ولی هزینه قطعات و استهلاک اختلافش بین این دو ماشین خیلی بالاست. سمند خیلی ساله که قطعاتش بومی سازی شده و حجم زیاد ساخت و قیمت کمتر نسبت به ال نود و دوندگی کمتر برای پیدا کردن قطعه مخصوصا موتور xu7.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. گزارش کیفی خودروها در فروردین 92

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (99 ديدگاه)

    گزارش کیفی خودروها در فروردین 92 اعلام شد
    گروه خودرو- جدیدترین گزارش کیفی خودروهای داخلی در حالی اعلام شد که طی آن، نیسان تیانا صدر جدول رده بندی را حفظ کرد، تندر-90 به رده دوم رسید و پراید نیز همچنان در انتها باقی ماند. همچنین پژو 206 ایرانی نیز در اولین حضورش، رده چهارم را به خود اختصاص داد
    نمرات منفی خودروهای مورد ارزیابی :
    نیسان تیانا 3.3
    تندر90 پارس خودرو 22
    تندر90 ایران خودرو 22.5
    پژو 206 ایرانی شده 27
    voleexc30 57.9
    لیفان 58.6
    MVMX33 75
    پژو 405 64
    سمند 75
    پراید پارس خودرو 89.4
    پراید سایپا 89.5

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aria

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (163 ديدگاه)

      این گزارشات برای گرونتر فروش شدن یه خودرو بی امکانات و (گاری موتور دار) به قیمت بهترین خودرو هاست . و سمند دیگه نیازی به این گونه تبلیغات و گزارشات نداره . کاکا

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا

        ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        آره تو راست میگی

        ولی Aria بعضی وقتها قبول حقیقت برای بعضیها خیلی تلخه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  25. گزارش کیفی خودروها در فروردین 92

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (99 ديدگاه)

    منبع خبر روزنامه دنیای اقتصاد:
    http://www.donya-e-eqtesad.com/Default_view.asp?@=364482

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. علی

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (12 ديدگاه)

    سلام
    من سال 88ال نودداشتم حدودا یک 8ماهی.توکفی ازبس پدال گازفشارداده بودم سرپنجه های پایم درد گرفته بود175کیلومترسرعت بیشتر نمیرفت.نمیدونم چطوری بعضی دوستان غلومیکنن 200تا195کیلومترسرعت باال نودمیرن.اینم بگم حباب تقاضا برای ال نود ترکید.ازقیمت نمایندگی تاقیمت بازارکه 5000000تومان ارزانتراست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. Hamid

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هه هه هه تانک پلاستیکی و 200 تا سرعت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!هه هه هه احتمالا تو خواب دیدن یا سرشون خورده جاییییییییییییییییییی!
    خدا شفاشون بده!
    آمین
    کورس با زانتیا؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
    اونم با زانتیا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
    عجب تانک باحالی !خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. meysam

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من جفت این ماشینارو داشتم تو سواری داخل شهر ال90 خیلی نرم ترو راحت تره ولی تو جاده تو سرعت بالای 120 زور میزنه راه بره.
    سمند تو شهر بدنیست ولی مهمترین مشکلش تو شهر ترمزای مثلا َABS که جای اینکه جلو سر خوردنو قفل شدنو بگیره قفل میکنه سر میخوره من یه هفته اصفهان بودم با سمند 3بار نزدیک بود تصادف کنم
    ولی تو جاده تا 180تا راحت گاز میخوره خیلی احساس امنیتو راحتی میکنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. رضا

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سالاره جاده فقط L90 و بس.
    من خودم 210 تا باهاش رفتم وقتی بنزین سوپر میزنی و یدونه اوکتان میریزی توش جاده رو می خوره .
    مستنداتشم موجوده !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. samad

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خدا بهت رحم کرد برو شکر خدا کن که سالمی! . چطور بعضی ها قدر جونشون رو نمی دونند !! عزیز این حلبی مال این حرفا نیست !!.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. reza

        ۱ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (3 ديدگاه)

        دوستان سمند سوار خواهشاً اینقدر به خاطر خوبیهای ال90 عصبانی نشید و نظرات احساسی و … ندید .

        تنها کسی که ال90 داره میدونه که چقدر با ماشینهای هم رده خودش فرق داره و به هیچ وجه حاظر نیست ال90 را با تانکی مثل سمند و فسیلهایی مثل 405و پارس عوض کنه

        تقریباً تمام دوستان و اقوام ما که ال 90 داشتند از این ماشین رضایت کامل داشتند و به این مسئله اذعان دارند که این ماشین یک سر و گردن از هم رده های خودش سر تره

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. حسین

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (4 ديدگاه)

      آره شما تو سرپایینی با دنده خلاص 210 که هیچ رکورد بوگاتی رو هم میتونی بزنی با اون ال نودت
      210 تا؟؟؟؟
      از اورست داشتی پایین میومدی عمو؟؟؟!!!
      کم خالی ببند!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  30. جمال

    ۱ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ال نود (گاو شتر و پلنگ) معلوم نیست قیافه اش به کدوم یکی از اینها شبیه! (عقبش بیشتر به لاک پشت شبیه تره).

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حاجی

      ۱ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      حتما سمند شما بنز است ماشین داخلی تویه این کلاس بالا تندر حرومه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. عرفان

      ۱ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (26 ديدگاه)

      ال نود از عقب شبیه شاخ گاو از بغل شبیه دکه روزنامه فروشی و از جلو شبیه سنجابه! اون بلنگوهاشم بیشتر شبیه دوش حمومه تا بلندگو !!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بانک ماشین | Bankemashin.com

        ۵ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (98 ديدگاه)

        ظاهر سمند خیلی بهتر از ال نود هستش اما باطنش نه!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. علی

      ۶ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من به عنوان شخصی که هم سمند LXداشتم و هم L90 E2 میگم ال 90 خیلی خیلی خیلی از سمند بهتره چون هم جادار تره و هم قوی تره و هندلینگ فوق العاده ای داره
      ظاهر مهم نیست باطن مهمه

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا