ایران خودرورنو

مقایسه تندر 90 و سمند LX

مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.

فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.

سمند بهتر است یا تندر؟

نمای ظاهری:

ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده  و نافرم می نماید.

در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.

مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:

موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.

logan

در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.

در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.

tondar L90 logan

هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.

ایمنی:

ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.

samand lx

اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.

سایر نکات:

سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.

نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!

توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏سایت “پدال“‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵,۸۸۹ دیدگاه‌ها

  1. اميد

    ۷ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    کاری به ال 90 ندارم ولی الان رنو لوگان یا تو بعضی کشورها نیسان آپریو و بعضی جاها dacia logan (همه اینها شرکت های همکار رنو هستند) تو کشورهای پیشرفته اروپایی و ژاپن و آمریکایی حنوبی و وترکیه و… فروخته میشه
    به هر حال ماشین سال 2005 هست و با تکنولوژی بالا و امنیت بالا.
    امیدوارم یه روز ما هم خودروی ایرانی بخریم(به کمک خود این مردم نه باند آقایون ایران خودرویی) تا کمک به پیشرفت خودروسازی کنیم ولی این سمند مثل تیبا شاهکارهای ایران خودرو و سایپا هستند(باز تیبا بیشتر روش کار شدهاصالت بیشتری داره) برای ورود به دنیای مونتاژ خودرو.
    استفاده از 405 و تغییر قسمتهای مختلف اون و….
    چقدر مردم جونشونو تو سری اول سمند از دست دادن به خاطر ترمزهاش بعدا به اصرار پلیس abs ,و یک ایربگ راننده ماشین دیگه رو روش گذاشتن که اون هم عمل نمی کنه
    چرا؟
    چون ما این ماشین رو خریدیم باید بگیم کل دنیا اشتباه هست
    همین الان این ال 90 (موتور 16v 1600 با تجهیرات دراین حد داخل ایران) با قیمتی حدود ده هزار یورو تو برلین آلمان فروخته میشه(به ارزش پول ما خیلی بیشتر از قیمت فعلی) ولی همین سمند رو به افغانستان دادن برگردوندن،یعنی ماشین خارجی داره اینجا مونتاژ و تولید میشه بعضی ها ناراضی هستن میگن نه ….
    این هم نتیجه “تصادف 405 تغییر شکل یافته” (سمند) با پراید: حداقل به جونتون اهمیت دید
    http://www.vase2.com/accident/accident-ilam/it_87-01-17.htm

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمد

      ۷ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      راه شما= راه ظلمات و تاریکی = راه سمند= راه تعمیرگاه = راه دره و پرتگاه
      آخه کدوم آدم عاقلی این راه رو میره که توقع دارین همه مثل شما این راه را انتخاب کنند
      حال اشتباهی کردین و سمند خریدین دلیل نمیشه همه ما این اشتباه را تکرار کنیم و پولمون رو بریزم دور

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی 2

        ۷ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (14 ديدگاه)

        شما وقتی پولت رو میریزی دور که بخاطر ایم ماشین مثلا غربی داری 35 میلیون ناقابل میریزی تو جیب ….
        در صورتی که قیمت واقعی این ماشین به احتساب ارزش پول بدون نوسان فعلی زیر 15 میلیونه.

        خوش بحال کمپانی لگن که تو خوب موقعیت اقتصادی این خودروی بی ریختش رو تو ایران رواج داده و داره حالشو میبره.
        امیدوارم وضع اقتصاد بلا تکلیف ما زودتر بهتر شه و قیمت واقعی این خودروی خشک و بد شکل رو
        ببینیم.
        متاسفانه بعضی کامنت های ما رو هم که کلا حذف میکنن
        دست گلتون درد نکنه واقعا

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. aria

          ۷ خرداد ۱۳۹۲
          سوابق: (163 ديدگاه)

          فعلا که بازار تشنه داخل محلی شده برای فروش انواع بنجل های اروپای شرقی . کاش بجای این بنجل ها محصولات کم استهلاک آسیایی و مخصوصا ژاپنی وارد میشد.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. اميد

          ۸ خرداد ۱۳۹۲
          سوابق: (1 ديدگاه)

          خوشم میاد همین به قول شما بنجل اروپای شرقی، بازار بنجل (نمیشه بگی کجا) یعنی سمند و دار ودستش رو کساد کرده و شما رو مجبور کرده صبح تا شب انظراتی بدی که همه نشاندهنده کم آوردن و ضعف در مقابل تندره

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. راد

        ۸ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (85 ديدگاه)

        نه مردم سمند نخرید برید ال لگن بخرید از پراید هم کم خرج تره از پورشه هم خوشگل تره.اخه ال لگن هم شد ماشین شبیه دکه روزنامه فروشی میمونه.ماشین درحال سجده در برابر همه ماشینها مخصوصا سمند

        موافقم 0
        مخالفم 0
      1. aria

        ۷ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (163 ديدگاه)

        تصادف مال خودرو هست چه پیکان چه پورشه و مزراتی.مهم اینه که آدم دلش به ماشینش خوش باشه . حالا یکی با صرفه جویی یک لیتر بنزین خوشه . یکی با سواری دلچسب و ساکت و نرم و یکی با اسم ماشین خارجی . ولی خداییش ال90 بد عقبی داره انگار یه آدم که در حال سجده باشه .خخخخخ

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. البرز

        ۱۴ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (58 ديدگاه)

        خواهش میکنم ,تمنا میکنم اینقدر به خاطر خوب جلوه دادن خودرو خودمون برای دیگران ارزوی مرگ نکنیم.به خدا این فرهنگ صحبت کردن اینگونه در باره ایمنی خودروها ,که یک عکس از یک صحنه تصادف را میگذاریم و هر کسی با بدترین الفاظ در مورد وضعیت کشته شدن سرنشینان اظهار نظر میکنیم یک رذالت اخلاقی است(دوست عزیز منظورم شما نیستید بحثم کلی است چون الان در جای جای اینترنت این رفتار شایع است).هر کدام ازما در خانواده از اتومبیلهای مختلف استفاده میکنیم مثلا برادر من 206 و سمند دارد,خواهرزاده ها 206,ال90,ریو,پرایدوو پدرم پرشیا ودیگر خانواده و دوستان سمند,ال90,206,پراید,405 ,زانتیا,ماکسیما,مگان ووو دارند.این چه دلخوشی کاذبی است که داریم مثلا ماشین من ایمن است ولی مهم نیست برادرم ,دوستم , پدرم ,هموطنم ماشین به زعم ما ناایمن سوار میشوند.عزیزان بخدا ایمنی این نیست که شما برداشت کرده اید.هیچ ماشینی اگر رعایت نکنی ایمن نیست.مگر خبر چپ کردن بنتلیgtسوپر اسپرت لوکس بسیار ایمن 600میلیونی در جاده چالوس را نخوانده اید که متاسفانه مالک ان به رحمت خدا رفتند.بس کنید زشت است خدا را خوش نمیاید.اقایان ماشینهای شما(ال90 و سمند)بهترین ماشینهای دنیا هستند دیگر کافیست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. راد

      ۸ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (85 ديدگاه)

      دوست من دیگه جوک نگو سمند را پیش هر صافکاری که بری بهت میگه از همه ماشین های داخلی محکم تره.مردم هم جونشون براشون مهمه هم پرستیژشون.بهتون برنخوره حیف یک جنتلمن نیست ال لگن سوار بشه.انگار تودکه روزنامه فروشی نشسته.حالا نه اینکه سمند هم خیلی خوب باشه ولی تصادفی چپ شدش هم از ال لگن سره.الن هم تمام اداره جات وارگانها سمند سوار میشن.اکثر شرکتهای مهندسی هم که من میشناسم ماشینهای مهندسین پرسنلشون سمند هستش.میدونستی ال لگن را طراحی کردن برای کارگرها وکشاورزهای ارپای شرقی.یخورده سرچ کن میفهمی.میدونستی رنو بد تعمیرترین ماشین جهان هستش؟ اون سرچ کنی واز مکانیکها بپرسی بهت میگن.ولی در کل اگر میخوای با ماشینت داخل شهر زیاد تردد کنی ال لگنتو بفروش 206 تیپ 5 بخرتا بفهمی ماشین چیه.اگر زیاد جاده میری که نمیری اگه رفته بودی تا الان ال لگنتو فروخته بودی بفروش یک سمند بخرتا بازم بفهمی ماشین چیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. fishdilo

        ۹ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        سلام
        من قبل از ال90 با 206، پراید، سمند، پرشیا، آردی، ،405 ،پیکان رانندگی کرده بودم. با این حال تندر رو هنوز تجربه نکرده بودم.
        مواردی که من از این ماشین خوب خوشم اومد:

        1- مصرف فوق العاده عالی (داخل شهر قبل از 3000 تا 9، بعد از 3000 کارکرد 6.7، البته شیوه رانندگی که موثرترین عامل هست، به شدت مراعات می شود! میانگین مصرف متوسط، برای حدود 200 کیلومتر با سرعت متوسط 20.1 کیلومتر بر ساعت بدست اومده) واقعا” مصرفش فوق العاده خوبه!
        (خارج شهر: قبل از 3000 6.3، بعد از 3000 هنوز امتحان نکردم. در ضمن مصرف 4.5 در خارج شهر هم تجربه شده )

        2- ترمز عالی (حرف نداره)

        3- فرمون پذیری خوب.

        4- گیربکس عالی (داداش حرف نداره، کاملا” نرم و راحت جا میره، کلاچ هم کاملا نرم)

        5- شتاب عالی (اصل حالش زمانی که سریع می خوای سبقت بگیری و مجدد برگردی تو لاین خودت!)

        6- نفوذ سر و صدا در حد خیلی خوب. (یه ایراد اینه که صدای موتور و کلا” سایر صدا ها در صندلی های عقب بیشتر از جلو و پشت فرمون احساس میشه!)

        7- دید جلو فوق العاده مناسب، دید عقب بد . دید آینه ها قابل تحمل.

        8- راحتی باز و بسته شدن در ها (خیلی عالیه). مخصوصا” در مقایسه با خانواده پژو که همیشه گوشه ی در، کنار و زیر ابروی خودم و اطرافیان رو می گرفت و صدمه میزد، واقعا” عالی هست و آسودگی سوار شدن و پیاده شدن فوق العاده است.

        9- محسوس بودن تغییر در پارامتر های متغیر ماشین، (تنظیم چراغ جلو، تنظیم صندلی و …)

        10- ایمنی هم که از شواهد بر می آد خوب باشه!

        11- جادار و راحت، هم داخل ماشین و هم صندوق. من که قدم کوتاهه، به راحتی پام رو پام میتونم بندازم!

        خوب به اندازه بازیکن های تیم فوتبال شد. دیگه بسه. موارد زیاد هستن. به مهمترین ها از نظر خودم اشاره کردم.

        تندر کلا” ماشینه خوبیه! من قبل از خرید خیلی ازش خوشم می اومد. الان بعد از دو ماه عاشقش شدم! مخصوصا” اینکه من از ظاهرش بر خلاف بعضی ها، خیلی خوشم می آد. مخصو صا” اینکه ظاهرش با اکثر ماشین های خیابون تفاوت های زیادی داره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. راد

      ۸ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (85 ديدگاه)

      راستی یادم رفت سمند ال ایکس از سال 83 که تولید شد ترمز ای بی اس داشت.همون موقعی که ال لگنی تو ایران وجود نداشت وتازه حرفش بود یعنی میتونه جای پیکان را بگیره.از کسی که تیبا را ماشین بدونه بیش از این نمیشه توقع داشت یخورده ماشین عوض بدل کن دنیا دستت بیاد مثل کسانی که به همه جات سفر میکنند وفقط نمیگن ولایت خودشون قشنگ ترین جای دنیاست.در ضمن موتور16 سوپاپ سمن ای اف سون محصول مرسدس بنز وبوش المان هستش وبا گاز باید با ال لگن مثل شیث که دنبال فرهاد میدویی دنبالش بدوییالبته بعد چند کیلومتر دیگه نمیبینیش که بخوای بدویی. با بنزین دیگه پیشکش البته اگه با ای اف سون پایه بنزین کل بندازی.خوشحالم که لا اقل اینجا هست تا شماها حال کنید با این….. ولش کن.تا یادم نرفته بگم من همه ماشین های داخلی راداشته ام تا زانتیا.الان هم نه سمن دارم نه ال لگن.سلطان ماشین های داخلی 206 تیپ 5 فقط

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. سالار

    ۷ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (23 ديدگاه)

    عکس های تصادف ال نود وحشتناکه…. خدا به دارندگانش رحم کنه! یک وقت هیجانی نشن و بگازن . این همه تعریف و تمجید و به اصطلاح اروپایی بودن (رومانی) آخرش این نتیجه ریسک کردن با این ماشینه!. به هر کسی که حداقلی به فنی ماشین وارده بگی ایمنی ال نود از سمند بیشتره! بهت می خندن!. عزیزان ال نودی اینقدر بزرگنمایی این تحفه اروپای شرقی رو نکنید که باعث جون آدم های ساده زود باور نشید که باورشون باعث خدا نکرده از دست دادن جونشون نشه!.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. haj mohammad

      ۷ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (6 ديدگاه)

      تندر دوتا ایربگ داره وسمند یکی تندر شتابش بالا تره

      موتور 16سوپاپ داره وسمند نه

      هرچیباشه از سمند که بهتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی 2

        ۷ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (14 ديدگاه)

        من یبار توضیح دادم ولی انگار واقعیت برای بعضی دوستان جالب نبود و نظرم تو سایت زده نشد!!
        موتور سمند 8 سوپاپه یا 16 سوپاپ آقای محترم؟؟
        یعنی واقعا اطلاعات ندارید یا قصد خراب کردن وجهه سمند رو داری؟
        سمند در مدل سورن دارای 2 کیسه هوا در نوع ELX هست.
        نمیدونی بدون.

        خدمت شما عرض کنم ال 90 هم فقط در نوع فولش دو تا ایر بگ داره.
        نوع E1 فقط 1 ایر بگ داره.

        اگه بحث مقایسه هست که ایر بگ کی داره و کی نداره ما بخوایم سمند سورن رو با ال 90 فول هم مقایسه کنیم هم تو ظاهر و هم توی آپشن ال 90 حرفی برای گفتن نداره

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. راد

        ۸ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (85 ديدگاه)

        پس طراحیش چی میشه .خدماتش چطور قیمت قطعه هاش چی اگه دلت به موتور 16سوپاپ فرانسوی خوشه برو سمندای اف سون بگیر موتورش 16سوپاپ کار دست مرسدس بنز وبوش المان هستش.راستی هندلینگ سمند ال لگن داره.تا حالا با سمند تو جاده کل انداختی یاتو سمند نشستی بری مسافرت؟اینهمه 16 سوپاپ 16سوپاپ میکنی شتابش که یک یا دوثانیه هم از سمند بالاتر نیست.قصه ایر بک هم نخور سمند نمیزاره کار به ایربک برسه البته الان 2ایربکه شده نمیدونستی بدون.خوش باشه با دکه روزنامه فروشیت که درحال سجده هستش جلوی سمند

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. EHSAN

      ۷ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      فیلم تصادف لوگان و کامیون رو برات میزارم تا ببنی امتیازات تصادف و امنیت بالای این خودرو چقدر با ارزش هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. iman

        ۸ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        مزایای تندر90 :
        1-موتور پر قدرت با گشتاور نسبتا بالا.
        2-گیر بکس کاملا منطبق با موتور . با مختصر اشاره ای دنده جا میره.
        3-ترمز قوی و همیشه قابل اتکا با abs چهار کاناله مجهز به ebd. با وجود کاسه ای بودن ترمزهای عقب عملکرد ترمزهای تندر هرگز نا امید کننده نیستند.روشن بودن کولر تاثیر محسوسی بر عملکرد ترمزها ندارند.(حداقل در ریو یادم میاد روشن کردن کولر ترمز بیشتر افت میکرد).
        4-کامپیوتر سفری مخصوصا نشانگر مصرف میانگین کاربردی و به منزله چک خودکار عملکرد موتور توسط راننده در شرایط مشابه می باشد.
        5-رینگ LP و مجموعه پلوس و دیسک با استحکام مثال زدنی . با یکبار بالانس شدن نیازی به انجام دوباره نیست. شاید تعلیق نرم کمک کار باشد.
        6-عایقکاری متناسب صوتی . حتی در محل اتصال آینه بغل عایق صوتی فراموش نشده.
        7-زباله قفل درها عالی عمل میکنند. باز بسته شدن درها کم شباهت به در یخچال! نیست.(در باقی رقبا ضعف این قسمت احساس میشه).
        و البته فضای داخلی زیاد بیشتر مناسب خانواده های پر جمعیت.اما گنج بی پایان تندر نظارت دقیق بر مونتاژ این خودرو هست که تمامی مزایای بالا رو تحت شعاع خودش قرار میده.به قول استاد مهاجر حتی اجازه جابجایی یک پیچ در خط تولید داده نمیشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. هشدار به خانواده ها

    ۷ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    /-سمند،خر زرد ویران خودرو ارابه مرگ ویران خودرو، سلطان تعمیرگاه و سرو صدا
    ببنید بیخود اسم پراید بد دررفته، سمند بهترین جایگزین نا امنی پراید هست ببنید تصاویر رو.

    http://www.vase2.com/accident/accident-ilam/it_87-01-17.htm
    این 405 تغییر شکل یافته (خراب شده) توسط ویران خودرو رو تو افغانستان و عراق فرستادن چند میلیون، کسی حاضر به خرید این به اصطلاح خودرو نشد جز یکسری افراد که برای گمراه کردن مردم بدون در نظر امنیت خانواده هاو آزار مردم از تبعات خرید این آهن پاره هرچی از هر جایی حاضرن هر کاری بکنن.

    برای حفظ مال و ارزش ایرانی و جلوگیری از ظلم دیکتاتوران خودرو و از همه مهمتر حفظ جان و امنیت خود به این نوشته توجه کنید./

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. seyed

      ۱ تیر ۱۳۹۲
      سوابق: (7 ديدگاه)

      بهترین کامنت در وصف ارابه مرگ ویران خودرو
      آفرین به شما که در راستای حمایت از جان و مال مصرف کننده کامنت های خوب می گذارید

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۲۴ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        اقای محترم به شرکت های ایرانی توهین نکن خوب معلومه از خیلی جهت ها خودرو های خارجی از ایرانی بهتره چون چندین ساله خودرو ساز های خارجی در زمینه خودرو فعالیت میکنند و در ایران هیچ رقابتی بین خودرو ساز ها نیست و فقط دو شرکت خودرو تولید میکنند بی کیفیت و بازار را در دست دارند مثلا اگر به جای پراید خودروی چینی ارزان خوب وارد شود سایپا سعی میکند پراید را ارزان تر و با کیفیت تر عرضه کند تا محبوبیت خود را از دست ندهد ولی الان با 15میلیون فقط خرید پراید بهترین گزینه است و شما مجبورید پراید بخرید و اگر پول بیشتری دارید خودروی اروپایی تندر عالیست درست است قطعات و هزینه تعمیر بالایی دارد اما به این زودی ها خراب نمیشود……..

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. قاسم

          ۲۴ شهریور ۱۳۹۲
          سوابق: (1 ديدگاه)

          از روی ناچاری ما باید این خودرو هارو مقایسه کنیم اگه ناچار نبودیم که مثل آدمیزاد زندگی میکردیم و جای دوتا خودرو از رده گزشته ده ماک مختلف تولید روزو قیاس میگرفتیم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. امید

          ۸ مهر ۱۳۹۲
          سوابق: (23 ديدگاه)

          کاملا موافقم ، اینا آخه ماشینن !!! لطفا تو اینترنت خودروهای شرکت سیتروئن رو هم یه نگاه بیندازید .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. محمد حسینی

          ۳۱ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (1 ديدگاه)

          افسوس که همه ی ماالکی باهم کل گرفتیم.
          دوستان واقعیت این است که هیچ احدی دراین کشوربه جان مردم اهمیت نمی دهد
          وفقط به فکراین هستندتاازهرچیزی کره بگیرند.آخه نظام چکارش به استانداردواین
          جورحرفها.خودروسازان وواردکنندگان خودرو
          دستشان بانظام تویک کاسه است وگرنه برای
          یک کشوری بااین همه دبدبه وکبکبه مثل آب
          خوردن است تابخواهدهمه ی مشکلات خودروایی کشورراحل بکنه .اگرصددرصد نتواندبیش از۸۰درصدمی تواند.مگراینکه از
          مریخ وفضادستانی درکارباشندکه نخواهند
          صنعت تین خودروحل شو.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. آیدین

      ۷ تیر ۱۳۹۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      خوب bmw هم با این سرعتی که این رفته به فنا میره.این نشون میده با سرعت 180 یا 200 به چیزی خورده.
      سال 90 تو تبریز لندکروز چپ کرده بود خورده بود به تریلی که نگه داشته.لندکروز از اینم بدتر بود وضعش.دلیلشم سرعت بالاش بود.با 220 میرفته.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. ali

    ۷ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (99 ديدگاه)

    متاسفانه نمره تست تصادف در ایران جا نیوفتاده و مردم فکر میکنند هر چی ماشین بزرگتر و سنگینتر باشه و ورقش محکمتر ایمنتره. در حالیکه چیزی که مهمتره ایمنه که ماشین چطور ضربه رو دمپ میکنه. و گرنه نه بزرگی نه سنگینی نه کلفتی ورق استفاده شده در ماشین کمکی نمیکنه. این تست رو ببینید بیشتر متوجه میشید:

    http://www.youtube.com/watch?v=gCIBOYxzqko

    این یکی رو هم حتما ببینید بدترین ماشین تاریخ در تست تصادف:

    http://www.youtube.com/watch?v=weFVM7K4Clo

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محمد

    ۷ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بیچاره افغانیهایی که سوار سمند شده بودند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی 2

      ۷ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (14 ديدگاه)

      درباره عکس تصادف با کامیون که نوشته شده بود:
      سرعت زیاد و سبقت غیر مجاز و انحراف به چپ تریلر سبب این حاثه ناگوار شد.

      این 1 و دوما اینکه بجای سمند اگه ال 90 بود که الان مثله ورق کاغذ به آسفالت میچسبد.
      البته کاملا نه ها.چون پشتش میشد مثله یه سرعتگیر که تو جاده باشه.چون خدایی پشتش رو با هیچ چیزی نمیشه صاف کرد

      درباره عکس دوم هم بگم که خب بنده خدا 16 نفر تو سمند جا داده.
      بعد بگو ال 90 ظرفیت بیشتری داره؟؟؟!!!!

      درباره عکس اول باز هم نوشته شده:
      یک تریلر هوو با بار اتومبیل که در مسیر همدان – اسدآباد در حرکت بود از مسیر خود خارج و پس از عبور از گاردریل با یک سمند و سپس با یک‌ تریلر یدک کش تصادف کرد. در نتیجه این حادثه سه نفر کشته و یک نفر مجروح شدند.

      یعنی کلا ماشین بار زده بود.
      به تانک هم بخوره منفجر میشه تانک.
      و خیلی مایلم بدونم مقصر یا ایرادی تو سمند بوده در باره این حوادث؟؟؟

      متاسفم براتون بخاطر گذاشتن این عکسها

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. راد

      ۸ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (85 ديدگاه)

      نمیدونم منظورت کدوم افغانی ها هستش؟ولی میدونستی همه قاچاقچی های لب مرزها چه سیگار چه مشروب چه ادم ماشینشون سمند هستش؟دلیل داره.چون هم برو هم محکم ومقاوم هم هندلینگ داره هم جاداره هم وسایلهاش ارزان وفراوان هستش

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ali

        ۸ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (3 ديدگاه)

        به قول دوستمون سمند محصولی در خور قاچاقچی ها ، سیگار فروشها ، مشروب فروشها که برای جابجایی افغانها به صورت جین جین هم میشه ازش استفاده کرد

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. سالار

    ۷ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (23 ديدگاه)

    بیشتر این تصادفات به خاطر عدم تعادل ال نوده . شکل و شمایلش مثل مرغی می مونه که داره زمین رو نوک می زنه!. جلوش به طرف زمین رفته عقبش به آسمون!. خوب این چه تعادلی در سرعت بالا داره؟!. مشکل از عقبشه که سر به هواست!.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali

      ۸ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      همیشه ادب مرد به ز دولت اوست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی 2

        ۸ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (14 ديدگاه)

        شما ادبیات رو از دوست با ادبتون برو یاد بگیر
        سمند خر زرد ویران

        کسی که بتونه تو مسایل فنی و در عمل و اون چیزی که تو جامعه داریم می بینیم حرفی برای گفتم داشته باشه نمیاد با عبارت ( سمند خر زرد ویران ) نظر خودشو بیان کنه.

        حداقل صحبت های ما یا دوست خوبم حسین که با منطق حرف میزد رو برید بخونید متوجه منظور من میشید.

        شما هم اول از خودت با منطق حرف زدن رو شروع کنو
        نه اینکه دیگران رو بیخود متهم کنی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. علی 2

    ۷ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    میشه از مسئولین سایت بپرسم چرا عکس تصادف و چی کردن ال 90 رو که فرستادم حذف کردین؟؟؟
    برای جالبه؟
    مگه شما طرفدار ال 90 هستید؟؟؟
    یا از سمند بدتون میاد؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی 2

      ۷ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (14 ديدگاه)

      چپ کردن ال 90
      اشتباه تایپی بود ببخشید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. رضا

    ۷ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    معایب ال 90 :

    معایب:

    طراحی کسل کننده و دارای خطوط شکسته
    نزدیکی دنده‌ها بر روی دست دنده به هنگام تعویض
    از کار نیفتادن سیستم هیدرولیک فرمان در بالای سرعت 140 کیلومتر عدم پایداری در سرعت بالای 160 کیلومتر و دید نامناسب عقب در هنگام دنده عقب و پارک
    دید ضعیف آینه‌های کناری
    نامناسب بودن شکل قربیلک فرمان و دست دنده
    هندلینگ ضعیف در سرعت بالای 140 کیلومتر
    صندلی راننده در سفرهای طولانی سفت و خسته‌کننده
    گرانی قطعات یدکی
    امکان تصادف از بغلها به علت بیرون امدن کلگیر ها به خصوص عقب
    ضوضه گیربکس در سرعت بالی ۱۴۰ و پیچشش صدای باد داخل اتاق
    در دست رس نبودن کیلیدهای شیشه بالا بر جلو وعقب/غیرقابل تنظیم بودن ارتفاع فرمان
    باطری ۶۰ امپر به جای ۷۰ امپر
    اینه های جانبی کوچک و نبود دید
    طراحی ضعیف قسمت چراغ های عقب خودرو
    اچار چرخ با الیاژ ضعیف

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. راد

      ۸ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (85 ديدگاه)

      داش رضا اینها که گفتی را خود ال لگن سوارها ازهمه بهتر میدونن .نگران منفی هایت هم نباش اینجا پاتوق ال لگن سوارهاست.اون اوایل جیک نمیزدند.دیگه سمند سوارها هم اینجا نمیان چون چیزی که ثابت شده دیگه هی بزار دشمنها تخریبش کنند.البته من قبلا سمند داشتم ولی خیلی قبولش دارم مخصوصا برای تو جاده.الانم به خاطر اینکه هاچ بک سوار هستم و206 تیپ 5 از همه ماشین های داخلی برای توی شهر سرتر 206 دارم ولی همیشه به همه میگم ال لگن بخری هم شخصیتت میره زیر سوئال هم اینکه خرج مگان 2000 را میکنی سواری پراید تقویت شده را میگیری

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ajamvet

      ۹ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من قبل از این اعتقاد زیادی به ال نود نداشتم و سمند خودم رو بهش ترجیح میدادم. تا اینکه بخاطر استفاده از وام خودرو یک ال نود فول پارس خودرو که خریده بودم فروختم. قبلش از گاراژ تا بنگاه سوارش شدم خیلی احساس راحتی و تسلط به آدم دست میده. تا اینکه بخاطر مآموریت اداری اومدم برزیل. با کمال تعجب می بینم که اینجا لوگان ( همون ال نود خودمون ) خیلی بیشتر از گل و فیات و حتی شورلت طرفدار داره. برای مسیرهای داخل شهر واقعاً کم مصرف و خوش فرمون و ایده آله. فکر نمی کردم ماشینایی که در ایران به ما میندازن در جای دیگه کسی بهشون نگاه هم بکنه. البته برزیل هم تعرفه های وارداتش خیلی بالاست و قیمت ماشینهای وارداتی در اینجا 15 تا 20 درصد از ایران ارزونتر در میاد ولی تنوع خیلی زیاده و بالطبع قدرت انتخاب مردم در اینجا از ما بالاتره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسین

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (45 ديدگاه)

        من نه سمند دارم و نه ال90 نه سمند خواهم خرید و نه ال90 .فقط حسودیم میشه به دارندگان ال90 با اینهمه اعتماد به نفس.اگر ال90 داشتم شاید روم نمیشد بگم چه ماشینی دارم.ولی چاره چیه زشتترین ماشینشونو به ما غالب کردن ما داریم باهاش پز میدیم باور کنید بهمون میخندن حتی حاضر نشدن فیس لیفتشو بهمون بدن خودشون فقط به عنوان تاکسی ازش استفاده میکنن.ضمنا ال90 کجاش ایمنه ؟بخاطر نداشتن تعا دل خودشون حداکثر از موتور 90 اسب روش استفاده میکنن .این موتور قو یترو گذاشتن روی این ماشین تا مارو به کشتن بدن.یک کلام بگیم اقا مجبوریم اینو بخریم سنگینتریم .

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. محمد

      ۱۸ تیر ۱۳۹۲
      سوابق: (6 ديدگاه)

      برو سایت اپارات ببین تندر چه طور 200تا رو پرمیکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. علی

    ۷ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (12 ديدگاه)

    سلام
    من همونیم که واسه داریوش کامنت گذاشتم
    حرفهایی که میزنم بدون حساسیت خاصی نسبت به دوخودرو میگم.چون میبینم کامنتهایی که گذاشته میشه هیچ یک ازدوستان حرف یکدیگه قبول ندارن.ولواینکه بامدرک ومستندات همراه باشه.من فروروردین سال 88ال نودفول ال پی صفرمدل87خریدم.قبلش پرایدداشتم /ال نودتاداخل شهرستان سوارمیشدم مشکلی نداشتم.اون موقع برای تعویض روغن ماباید به مرکزاستان که فقط یک نمایندگی خدمات پس ازفروش ال نود انجام میدادباید مراجعه میکردیم. اینوبگم درمردادسال 88باش یک مسافرت حدودا/3000کیلومتری رفتم.واقعا خسته کننده بود.دردکمر میشدم.فرمانش فوق هیدرولیک بود.درسرعتهای بالا به خیال اینکه داری روی یخ زانندگی میکنی.واقعیت من نمیتونستم باش کناربیام.قبول دارم حرفهایی که دوستان ال نود دارن میگن.خوب ازتکنولژ وکیفیفت برتربرخوردارست.ولی پس ازبرگشت مسافرت فروختمش وسمندال ایکس سال به قیمت 3000000تومان بالاترخریدم.گفتم بدون حساسیت میگم /رانندگی باش برای من نوعی خیلی راحت تراازال نود است.واون خرابیهایی که دوستان برای سمند مطرح میکنن/اغراق آمیزاست/من 95000دووندم لنت یکدفعه/تسمه تایم وتسمه دینام وجلوبندی مختصری تعمیر ولاستیک/اما ال نودهم دوس دارم/ولی نمیتونم ازامکانات رفاهی سمند چشم پوشی کرد/هنوزسنسو دنده عقب مشکلی پیدانکرده/شیشه های برقی همگی سالم/صندلی برقی سالم/چراغ مطالعه ونقشه خوان/درب صندوق عقب پران/سیستم سخنگو…. همگی سالمند.بازم میگم هروقت ال نود میبینم ازش نفرت ندارم.ماشین خوبیش میبینم ./بجزدید عقب وآیینه هاش/درخصوص تصادفات هردوماشین به نوعی تلفات میدن.سمند اگرازپهلو تصادف کنه کمترولی النود ازجلو کمترسرنشیناش دچارحادثه میشن.درنهایت ازشتاب ال نودنباید گذشت ولی باتوجه به نصب موتورEf7برروی سمند بلکه سرتراز ال نودشده.من هردورا دریک سطح میبینم فارغ از تخصصی فکرکردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (45 ديدگاه)

      از این بیطرفانه تر فکر نمیکنم کسی بنویسه دیگه اینو چرا قبول ندارید؟ ضمنا گفتم هیچکدام از این 2 ماشینو ندارم ایمنی هیچکدامشون هم قبول ندارم.ولی اون عکس تصادف تریلر با سمند فکر میکنید هر ماشین دیگه ای بود چه بلائی سرش میامد .حتی وولوو اس 70 که ایمنترین ماشین هست بود همین بلا سرش میامد .اینقدر به محکم بودن و ایمنتر بودن دلخوش نباشیم(ایمن بودن خیلی هم عالیه) افسار ایمنی رو خودمون بدست بگیریم با ایمن راندن ,جون خود و خونوادمون رو ندیم دست یه اهن پاره.حتی سمنددارها که زیادی به محکم بودن بدنه که 20درصد بیشتر تاثیر در ایمنی نداره هم به این گفته من توجه کنند.با اینهمه تبلیغات برای ایمنی مگان ببینید در تصادفات و چپ کردن چقدر کشته میده و هر ماشین دیگه ای.مثل کسی که یه مقدار ضریب هوشیش بالاتر باشه اگر پشتکار نداشته باشه از کسی که پشتکار داره ولی هوش معمولی شکست میخوره.ولی اگر باهوش باشی و پشتکار هم داشته باشی اونموقع میشی یه نابغه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. aria

    ۷ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (163 ديدگاه)

    خیلی ساده هستید اگه فکر میکنید با وجود اونهمه تولیدات اروپایی محصولاتی همچون ال90 امتیاز و رتبه ای داره اما اروپاییان برای فروش بنجل ترین خودرو (ال90) تبلیغاتش هم میکنند. چند تا امتیاز و ستاره حلبی هم بهش میدن . بخدا این خودرو هیچ جای دنیا فروش نداره الی ایران و چند تا هموطن ساده لوح عشق ماشین خارجگینی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خالد

      ۸ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      باسلام خدمت دوستان راستش منم اولش خیلی مخالف تندر بودم به خاطر قیافه اش ولی پدرم خیلی ازش خوشش می اومد .به حرفش گوش نکردم ویه 405 گرفتم که متاسفانه بعد از 8000 گریبکسش روتونمایندگی آوردم پایین روغن میداد یه 200 تومنی خرجش شد.ماشینی که گیربکسش بازبشه به نظرم من البته باید عوضش کرد که کردم. بعداون یه پارس گرفتم که بازم به حرف پدرم گوش ندادم وبنابه دلایلی اونم فروختم که البته ازشتابش خوشم نیومد صدای خوبی هم نداشد دربهاشم که بایستی محکم می بستی ازداشبوردش هم سروصدا داشت .جسارتی به پارس سواران نشه .خلاصه آخرش حرفه بابامو گوش دادمو رفتیم یه e2+lp گرفتیم که تاالان 15000 باهاش رفتم بجز یه باراونم برای سرویس 10000تایی بردمش نمایندگی الحمدوالله تاالان هیچ مشکلی نداره .به نظر بنده هم تواین ماشین های ایرانی که قیمتاش زیر 22 میلیونی بوووووووووود .گرفتین منظورمو. ازهمه بهتره مبارکتون باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. نیما

    ۷ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    متاسفانه ادبیات نوشتاری برخی دوستان اینقدر بچه گانه و احساسی و غیر منطقیه که جواب گویی به این افراد تنها باعث بزرگ شدن اونها میشه
    فکر کنم چند تا بچه بیکار و علاف اینجا دارن نظر میدن (البته چسارت به همه نمیکنم خودتون متون بالا روبخونید متوجه میشید که کدام خودرو برتره )

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. راد

    ۸ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (85 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان.من قبلا هم نظر داده بودم اینجا شاید بعضی ها یادشون بیاد.اول لازمه بگم من همه ماشینهای ایرانی را داشته ام تا زانتیا.زانتیا که جای خود.تو تمام ماشینهای داخلی فقط 206 تیپ 5 هستش که از همه یک سر وگدن بالاتره اینکاره هاش میدونن.در واقع نه سمن ماشین نه ال لگن.ولی در مقایسه همانطور که در متن بالا هم نوشته شده سمند هم از طراحی سر از ال لگن هم امکانات.تو ایمنی هم به خاطر ورق های قطور تر از خودرهای داخلی واستفاده از حدود 1500 نقطه جوش بیشتر از همه سر تر که البته یک ایر بک به خاطر داشبوردش کمتر داره.سمند خودرویی مناسب برای جاده ومسافرتهای طولانی هستش ولی ال لگن تا باهش نری نمی فهمی.سر پیچها که ال لگن ادمویاد شهر بازی میاندازه از 140 تا هم که بیشتر میری انگار داری روی یخ رانندگی میکنی.ولی سمند توجاده ماه تو ماشینهای داخلی هندلینگ فوق العاده بالا صندلی های بسیار نرم وقابل تنظیم راه رفتنشم که خدا برکت بده 200 با120 هیچ فرقی نداره اگه ماشینت سالم باشه این بگم تا نداشته باشی نمیفهمی.طراحی ال نود شبیه دکه روزنامه فروشی میمونه هیچ زیبایی نداره بیخود هم نبود که میخواستن جایگزین پیکان بکننش.ولی سمند الهام گرفته از ا او دی وبی ام دبلیو هستش.برای ال لگن باید خرج مگان 200 را بکنی وسواری پراید اس ایکس رابگیری.مسافرت هم که میری باید نظر کنی ماشینت خراب نشه وگرنه باید کلی مسافرتت را کش بدی تا قطعه بیاید شاید.شاید این جمعه بیاید شاید.در کل خوشحالم که اینجا ال لگن سوارها خوشحالند ویک پیله برای خود درست کردند ومثل … سرشون را در برف فروکردن البته بلا نسبت وشادند.دوستان سمند سوارهم ناراحت نباشند بزار خوش باشند.البته من الان 206دارم وفرقی هم برایم نمیکنه ولی تجربیات و واقعیتهارا در مورد این دو ماشین گفتم.اهان تایادم نرفته ال لگن تنها خوبیش یک موتور 16 سوپاپ هستش که اگر اونهم نداشت صد رحمت به همون پیکان که لااقل تریپ لاتی خودشو داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. راد

      ۸ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (85 ديدگاه)

      دوستان شرمنده خیلی غلط املائی دارم وحروف جا گذاشتم.من موقعی که مینویسم نگاه نمیکنم وسریع تایپ میکنم یادم رفت قبل ارسال نوشتهام را چک کنم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. راد

    ۸ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (85 ديدگاه)

    دوستان همگی یکبار دیگر برید مطالب بالا را بخوانید به عدد هاهم توجه کنید.راستی وقتی این مقایسه را کردن موتو ای اف سون هنوز نیامده بود وسمند 2 ایر بکه هم نبود.هیچ اشاره ای نشده که ال نود تیپ یک یک ایربک داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. SKY

    ۸ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اصلاً دقت کردین چرا قیمت محصولاتی بنجلی محصول سمند و 405 در قیاس با محصولات با کیفیتی مثل 206 و ال90 در بازار افت کرده چیه ؟
    نیازی به این همه جر و بحث نداره
    استقبال بیشتر ، کیفیت بهتر قطعات ، مصرف کمتر ، رضایت بیشتر مشتریان ، ارزبری بیشتر و نهایتاً ارزش بیشتر
    قیمت برخی خودروها در بازار :
    مدل میلیون تومان
    سمند ال ایکس
    25.5
    سمند ال ایکس دوگانه سوز
    28.8
    پژو 405 دوگانه سوز
    28.5
    پژو 405
    26
    تندر E2 ایران خودرو
    33
    پژو 206 تیپ دو
    33
    پژو 206 تیپ پنج
    37.4
    نیسان ماکسیما
    117
    تندر E2 پارس خودرو
    34.5
    رنو مگان دو لیتری فول
    79
    نیسان تینا
    144
    مزدا سه جدید تیپ سه
    107
    مزدا دو
    78
    کاپرا دو کابین
    69.7
    تیبا اس ایکس
    19.5
    پراید 132 اس ایکس
    16.25
    پراید 131 اس ایکس
    15.6
    ام وی ام X33
    63.5
    ام وی ام 530
    41

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (45 ديدگاه)

      دوست عزیز تا کی ما میخواهیم خودمون را گول بزنیم میگن 206 4 ستاره داره ولی هیچکس نمیگه کدام مدلش و ما حتی اگر فردا یه ماشین دیگه درست کنن و اسمشو بزارن 206 میگیم 4 ستاره داره.مگان 5 ستاره داره با 6 ایربگ ما میگیم همین 2 ایربگ هم 5ستاره داره .سمند معمولی ترمزش مشکل داشت ما میگیم ال ایکس ترمزش خوبه میگی ایربگ نداره میگیم ای ال ایکس 2 تا ایربگ داره .از فضل پدر پسر را چه حاصل خیلی ال90ها ایربگ ندارن یا یکی دارن چه ربطی به 2 ایربگهاش داره.یعنی اگر کسی در سمند یا ال90 بدون ایربگ خدائی ناکرده تصادف کنه ایربگ اون یکیها عمل میکنه و از جان سرنشینها تا حدودی محافظت میکنه؟! بازهم میگم راننده باید درست رانندگی کنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حسین

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (45 ديدگاه)

      هر چه میخواهم چیزی ننویسم چون هیچکدامشونو ندارم دوستان چیزهائی مینویسن عجیب.جناب اسکای یعنی الان ام وی ام ضربدر 33 به اندازه 63 میلیون کیفیت داره؟ یا 206 و ال90 خوب اینها خودت گفتی ارزبری بیشتری دارن و پول ما هم افت کرده تیراژ تولید هم پائین اومده قیمتهاشونو اینجوری بردن بالا.ماکسیما تا یکسال پیش گیربکس دستیش 37میلیون بود اتوماتش 39 حالا رفته 120 میلیون. ماشین بیستی مثل فورد تاروس 20000 دلاره با همین دلار میشه 60میلیون نفر میگه همون تو ماشین بخوابم پیاده نشم.2سال پیش یکی از دوستان یه فورد اکسپدیش غول مدل 2002 اورده بود با اون وزن بالای 2تن اشاره به گاز میکردی میخواست تمام ماشینهای تو جاده رو له کنه وقتی برش گردوند کویت 3000 دلار فروخته بود. بعد ما داریم برای ال90 و سمند به همدیگه توهین میکنیم واقعا متاسفم, نفر اولشم برای خودم متاسفم که سر چه اشغالهائی وقتمونو تلف میکنیم.!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. سالار

    ۸ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (23 ديدگاه)

    ال لگن برای مالکش (البته بعضی کمبود دارها ) مساوی توهم ماشین خارجکی! که دردها و رویاهاشون رو کمی التیام ببخشه!. ولی کابوس قیافه این لگن اروپای شرقی هر دم رفته رفته بیشتر و بیشتر عذاب آور می شه براشون!. چه کنند با این بد ریختی این لگن؟. استاندار ماشین در رومانی عقب افتاده ترین کشور اروپای شرقی اینه که هیدرولیک ماشینش توی سرعت بالای 140 به بعد خاموش نمی شه! یا مثلا در دست رس نبودن کیلیدهای شیشه بالا بر جلو وعقب!. حتی در خود اروپا هم نسبت به اروپای شرقی یک نوع دید آپارتایدی هست که رومانی و آلبانی رو روستای اروپا می دونند. ولی اینجا بعضی ها این شترمرغ رو با مرسدس و …. همسان سازی می کنند (البته توی ذهنیت شدیدا” کمبودی خودشون).

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. جليل

      ۸ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سالار خان هر چقدر سم پاشی کنی فایده نداره

      ال90 هر چی هست از سمند خیلی خیلی بهتره و با حرفای شما چیزی قرار نیست عوض بشه
      همه خودشون واقعیت رو میدونن
      خسته نباشی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. بي طرف

      ۸ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      دوستان اینقدر این سالار و راد و … رو اذیت نکنید خیلی عصبانی شده کار دست خودش میده
      سالار و راد و … جان، سمند هم ماشین خوبیه و ساخت کمپانی مرسدس بنزه
      سواریش از BMW بهتره
      سرعت و شتابش هم یه خورده از بوگاتی بهتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. صادق

    ۸ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام
    به نظر من توی ماشین های سمند سورن از همه بهتر

    تندر هم خوبیش انه که دیر لش می شه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. سعيد

    ۸ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چرا باید وقتی آدم کم میاره و توانایی پاسخ گویی منطقی نداره باید به دیگران توهین کنه و چرندیات بنویسه
    واقعاً برای شما متاسفم که آبروی … سوارهای بیچاره رو به تنهایی می بری و باعث میشی همه فکر کنند کسایی که …. خریدند آدمهای بیسواد و بی منطق و متعصب و بعضاً بی ادبی هستند
    گروه خاصی رو اشاره نکردم تا به کسی توهین نشه ولی خودتون متوجه میشید منظور چه کسایی هستند .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. rajaee

    ۸ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    من کارآموزی لیسانسمو مدیریت مونتاژ تندر90 پارس‌خودرو بودم و اونجا شاهد بودم برای مونتاژ تک تک ماشین‌ها به دلیل نظارتی که فرانسوی‌ها داشتن چه دقتی صورت میگرفت. این ماشین از نظر نمره منفی‌ای که به تولید و مونتاژ ماشین‌ها میدن کمترین نمره رو داشت و از این نظر با کیفیت‌ترین خودرو تولید داخله.(البته تولید پارس خودروش) در مجموع باید بگم این ماشین مثل ماشین‌های دیگر تولید داخل هنوز بساز و بنداز نشده.
    خلاصه از اون موقع تصمیم گرفتم هروقت خواستم ماشین بگیرم حتما تندر بگیرم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. arash

    ۸ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام

    این موضوع که کیفیت L90 استاندارد را در این رنج قیمت بالا می بره بسیار صحیح هست.

    نمونۀ اون هم توی ذوق خوردن من هنگام رانندگی کردن با یک V8 بود.

    شاید 206 یکی از بهترین خودروهای تولید داخل قبل از ورود L90 به بازار بود ولی با وجود L90 من هیچ تمایلی به خرید ماشین دیگه ای زیر 50 میلیون ندارم.

    چون این احساس را چند روز قبل هنگام 60 کیلومتر رانندگی با یک 206 صندوقدار مدل V8 پیدا کردم و وقتی روی L90 خودم برگشتم تازه فهمیدم تا وقتی بیشتر از 50 میلیون پول ماشین ندادم همین L90 رو نگه میدارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. sonara

    ۸ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یکی از ویژگیهای این ماشین جلوبندی محکم این ماشین در خیابانهای پر چال و چوله ایران است !!

    شما اگر دقت کنید سایر ماشینهای هم رده نظیر سمند – ١پژو ٢٠۶- ریو و پژو ۴٠۵ خیلی راحت بعد از ۶ ماه به صدا و تق و تق میافتند اما این ماشین یک ماشین به عقیده من مردونه ومحکمیه یعنی طاقت و دوام خوبی دارد .

    دیروز رفته بودم برای تعویض روغن و فیلتر هوا دوتا پژو ٢٠۶ صفر از ماشین پیاده کرده بودند موتورشان صدا میداد و معلوم نبود مشکلشان چیه .؟

    مکانیک که مشغول کار روی آنها بود میگفت ماشین فقط ال ٩٠ !!

    مرگ نداره ! چون خیلی کم پیش میاد برای تعمیر بیاورنش اینجا .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. اشکان

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (45 ديدگاه)

      متاسفانه جناب سونارا اتفاق برعکس این برای من افتاد از 85 یه 206 تیپ2 صفر داشتم تاآخر سال 88 و 60000کیلومتر باهاش کار کردم حتی یکبار به تعمیرگاه نرفتم یعنی برای تعمیر نرفتم و الا یکبار بردم دیاگ زدم و شمعهاشو عوض کردم.متاسفانه فروختم ویه ال90 88 مشکی خریدم ,بعد از 2700 کیلومتر تسمه تایم پاره کرد نمایندگی قطعاتشو نداشت با چه مکافاتی از بازار ازاد تهیه کردم البته گارانتی بود و فاکتور کردند.به 3500 نرسید دوباره تسمه پاره شد دوباره مکافات نهایتا فروختم.مدتی سمند کارکرده خریدم دوباره تبلیغات و تبلیغات رفتم یه ال90 مدل 90 سفید رنگ گرفتم به این امید که اون اولی بد شانسی من بوده .8000 کارکرد بلبرینگ چرخ سمت شاگرد خراب شد ,عوض کردیم اشتباه انداخته بودند چراغ ای بی اس روشن موند بالاخره رفع کردیم.فروختنم 8ماه یه 207 گرفتم بد نبود ولی یکی از دوستان هیوندا ای20 داشت قصد فروش کرد ما هم سریع خریدیم کمی بیش از یکساله دارمش نه میدونم تعمیرگاه چیه نه مصرف میکنه .خوشگل و بی آزار با موتور عالی.امیدوارم همه یه همچین ماشینهای خوبی نصیبشون بشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. محمد

    ۸ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (130 ديدگاه)

    با یه مقایسه و جمع بندی کلی و با توجه به شرایط کشور ما به نظر میرسه ال نود از سمند بهتر باشه … اما با توجه به این که این دو تا خودرو از نظر قیمت تو یه رنج نیستند پرداخت 10 میلیون بیشتر برای خرید ال نود به جای سمند منطقی به نظر نمیرسه.
    من ترجیح میدم یه سمند بگیرم و با مابقی پولم ایرادات احتمالی اون رو برطرف کنمو یه کم به ظاهرش برسم،فکر می کنم چند میلیونی هم اضافه بیارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. علی 2

    ۹ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    عجیبه واقعا!!!
    برام جای سواله که مدیر سایت چجوری این کامنت رو حذف نکرده؟؟؟؟؟؟
    احتمالا در رفته از دستشون.
    چون اصلا تابلو نیست که خودشون از طرفداران ال 90 هستنا!!!!!
    اصلا معلوم نیست!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. reza_eng

    ۹ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان عزیز
    لذت رانندگی برای هر راننده ای تعبیر خودشو داره.

    تا الان دو تا تندر رو به عنوان راننده تجربه کردم و دومی هنوز هم موجوده. از سال 76 هم رسما با دریافت گواهینامه رانندگی میکنم به عنوان راننده و نه سرنشین و تو این رنج قیمتی بیشتر ماشین های موجود رو تجربه کردم. در مورد حسن ها و معایب تک تک قسمت های تندر هم میتونم صفحه ها مطلب بنویسم.

    حسن هایی که هم باعث انتخاب تندر شده رو هم تا به حال به همشون اشاره شده ولی اگر من بخوام بارز ترین ویژگی اش رو نسبت به همرده های قیمتی خودش انتخاب کنم. اولین چیز مسلما گیربکس خواهد بود. گیربکس فوق العاده نرم و دقیقی داره. صدای لوق و لوقی در کار نیست. دو به یکش در حال حرکت نیاز به کشتی گرفتن و پشت گاز نداره؛ تو اوج سرما و بلافاصله بعد از استارت و حرکت یک به دو دنده همان طوری جا میره که بعد از کلی دنده عوض کردن در ترافیک تابستان و..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. ali

    ۹ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (99 ديدگاه)

    مدیرعامل شرکت رنوپارس :
    ایران پایگاه صنعتى رنو فرانسه در خاورمیانه شد

    – سپیده شهرام – شرکت فرانسوى رنو ،در راستاى تحقق استراتژى بلندمدت خود براى بازار ایران ، شرکت «رنو خاورمیانه» را با مرکزیت ایران به عنوان پایگاه صنعتى تاسیس و تولیدات خود را از این طریق به ۱۲ کشور خاورمیانه صادر خواهد کرد.به گزارش خبرنگار ابراراقتصادى ، پیمان کارگر مدیرعامل شرکت رنوپارس با این پیش بینى که وضعیت تولید خودرو در ایران از ۳ ماهه چهارم ۲۰۱۳ بهبود خواهد یافت ،از تاسیس شرکت رنو خاورمیانه با مرکزیت ایران خبر داد و گفت: براساس برنامه ریزى انجام شده ، ایران پایگاه صنعتى شرکت رنو در خاورمیانه مى شود و محصولات رنو در ایران تولید و به بازارهاى خاورمیانه صادر خواهد شد. وى تصریح کرد: که تیم بازاریابى و فروش شرکت رنو خاورمیانه در دبى مستقر مى شود و تیم پشتیبانى نیزدر پاریس فعالیت مى کند. وى اظهار داشت : این شرکت با حضور ۱۳ کشور ایران، عراق، عربستان، کویت، بحرین، عمان، امارات متحده عربى، قطر، اردن، لبنان، سوریه، یمن و افغانستان تاسیس خواهد شد. وى از امکان تاسیس یک شرکت جدید با سرمایه گذارى رنو در ایران خبر داد و افزود: تلاش مى کنیم ابتدا از ظرفیت دو خودرو ساز همکار ایرانى در این جهت استفاده شود.وى افزود: رنو براى حضور قدرتمند در بازار ایران و خاورمیانه چند هدف را دنبال مى کند که از آن جمله مى توان به سرمایه گذارى هاى جدید، استراتژى
    پلت فرم، سیاست داخلى سازى، انتقال دانش فنى و تولید محصولات با کیفیت و با ارزش اشاره کرد. کارگر بدون اشاره به میزان سرمایه گذارى هاى شرکت رنو براى تاسیس رنو خاورمیانه ، گفت: میزان این سرمایه گذارى در حال بررسى است. مدیرعامل شرکت رنو خاورمیانه در خصوص مدل هاى تولیدى این شرکت نیز اظهار داشت که این مدل ها در دست مطالعه است و نسبت به ظرفیت و صلاحیت سایت ها نسبت به تولید آنها اقدام خواهد شد.
    وى گفت:پیشنهاد تاسیس این شرکت دو سال پیش به مسوولان رنو ارایه شده بود و قرار است سه میلیون دستگاه خودرو در سال در این شرکت تولید و صادر شود. وى کشورهاى مقصد را به ترتیب اولویت ایران، عربستان،امارات و عراق ذکر کرد و افزود: اگر خودروسازى هاى ایران داراى خطوط تولید مناسب در کشورهاى مقصد مانند عراق باشند اولویت ما استفاده از ظرفیت آنها جهت تولید محصولات در این کشورها است.نماینده رنو در ایران گفت: فاز اول دور جدید فعالیت هاى رنو در ایران از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ در زمینه افزایش تولید و عرضه مدل هاى جدید محصولات رنو در ایران متمرکز بود و در فاز دوم نیز که از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ ادامه دارد در زمینه توسعه سرمایه گذارى ها و تثبیت ایران به عنوان پایگاه صنعتى رنو در خاورمیانه که هم اکنون با تاسیس رنو خاورمیانه کلید آن زده شده فعالیت خواهیم کرد.
    وى ادامه داد: افزایش تنوع مدل هاى تولیدى، افزایش سرمایه گذارى در ایران که طرح توجیهى آن آغاز شده و آغاز صادرات از ایران از جمله رئوس برنامه هاى فاز دوم فعالیت هاى رنو در ایران خواهد بود.کارگر با بیان این که مطمئنا مشکلاتى در زمینه فعالیت در ایران وجود دارد تصریح کرد: با توسعه تکنولوژى خطوط تولید و تامین برخى مواد اولیه از داخل کشور امکان کاهش ۲۰ درصدى هزینه هاى تولید فراهم خواهد شد.وى با اشاره به اینکه به دلیل مشکل جابجایى پول، تحویل قطعات رنو به ایران به میزان ۶۰ درصد کاهش یافته است ،در مورد انتقال پول به ایران گفت: پیش از این بخشى از کارانتقال منابع مالى را از طریق ترکیه انجام مى دادیم ودر حال حاضر این مشکل بیش از گذشته وجود دارد ولى در حال پیدا کردن راه هاى جایگزین در این زمینه هستیم کارگر با بیان اینکه شرکت رنو تاکنون ۱۸۰ میلیون یورو در ایران سرمایه گذارى کرده است، در مورد بحث هاى مطرح شده مبنى بر توقف تولید تندر ۹۰ و مگان تصریح کرد: تولید این خودروها متوقف نخواهد شد، هر چند سرعت تولید کاهش یافته ولى با بهبود شرایط این سرعت نیز افزایشى خواهد بود.وى در زمینه دلایل کاهش تولید تندر ۹۰ و مگان اظهار کرد: به دلایلى ازجمله مشکلات نقل و انتقال پولى و مشکلات برخى قطعه سازان ایرانى، تولید این دو خودرو در حال حاضر به ۱۰۰ دستگاه در روز کاهش یافته است که البته مطمئنیم با فعالیت هاى انجام شده این وضعیت بهبود خواهد یافت.او هم چنین درباره قیمت تمام شده تولید این دو محصول خاطرنشان کرد: صحبت هایى که مسوولان پارس خودرو و ایران خودرو در زمینه قیمت تمام شده تولید تندر ۹۰ در ایران کرده اند، درست است زیرا به دلیل افزایش نرخ ارز و قیمت مواد اولیه ،هزینه هاى تولید این محصول افزایش یافته است.مدیر عامل رنو خاورمیانه با بیان این که علیرغم افزایش قیمت همچنان درخواست خرید تندر ۹۰ و مگان در ایران بالا است خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۰۰ هزار دستگاه از محصولات رنو در ایران تولید شد که اگر این رقم به ۲۰۰ هزار دستگاه هم مى رسید باز هم براى آن مشترى وجود داشت.وى افزود: ایران کشورى بسیار قوى با جمعیتى بالا و داراى منابع طبیعى غنى و کارشناسان و افراد تحصیل کرده زیادى است به همین دلیل با وجود تمام مشکلات و افزایش هزینه ها انتخاب رنو، ادامه فعالیت در ایران است.وى درخصوص عملکرد شرکت نگین خودرو به عنوان نماینده واردات محصولات رنو به ایران اظهار کرد: شرکت نگین خودرو در زمینه بازاریابى محصولات، ارائه خودرو به مشتریان و سرویس دهى و خدمات پس از فروش عملکرد قابل قبولى نداشته است.وى تصریح کرد: در حال حاضر محصولات رنو در ایران حدود ۲۰ درصد گران تر از کشورهایى است که بهره ورى را افزایش داده اند. با این حال اعلام مى کنم به عنوان مسوول فعالیت هاى رنودرخاورمیانه حتى اگر خودرویى که از رومانى مى خواهد وارد ۱۳ کشور خاورمیانه شود ارزان تر از خودروى تولیدى در ایران باشد، بازهم صادرات به این ۱۳ کشور باید از ایران صورت گیرد.به گفته وى، در حال حاضر حجم صادرات شرکت رنو به ۱۳ کشور خاورمیانه حدود ۲۰ هزار دستگاه در سال است که البته باید بیش از این افزایش یابد. زیرا ظرفیت بازار در این کشورها حدود سه میلیون دستگاه در سال است. همچنین هم اکنون بیش از ۱۰ درصد بازار ایران در اختیار برند رنو است.
    http://www.abrarnews.com/economic/1392/920309/html/machine.htm#s280977

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. ali

    ۹ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (99 ديدگاه)

    گروه خودرو- با ورود به سومین ماه بهار ۹۲، بازار خودرو کم کم از خواب زمستانی خود بیدار می‌شود.
    بازار خودرو که گویی در پی جنبش کاهش قیمت‌ها دچار انجماد شده بود و خرید و فروشی از سوی مصرف‌کنندگان در آن انجام نمی‌شد، حالا و بعد از مشخص شدن قیمت‌ها، فعالیتش را از سر گرفته است. به گفته فعالان بازار بعد از چند ماه رکود در خرید و فروش و در حالی که مصرف‌کنندگان به امید کاهش قیمت‌ها دست از خرید کشیده بودند، حالا و با مشخص شدن قیمت‌ها خرید و فروش خود را آغاز کرده‌اند. اما جنب و جوش بازار روند صعودی قیمت‌ها را نیز در پی داشته که به نظر می‌رسد این اتفاق در نتیجه افزایش تقاضا در بازار رخ داده باشد؛ چراکه بسیاری از مشتری‌ها با وجود نیاز به خودرو به امید کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت‌ها، چند ماه دست از خرید کشیده بودند و از نیاز خودشان صرف نظر کرده بودند.

    پیش از این کارشناسان دلیل توقف خرید و فروش را قبول نکردن قیمت‌های جدید از سوی مشتری‌ها اعلام کرده بودند، اما حالا به نظر می‌رسد که زمان، مساله افزایش قیمت‌ها را برای مشتری‌ها حل کرده است و آنها بالاخره قیمت‌های جدید را باور کرده‌اند. آن طور که از خانواده ۲۰۶ خبر می‌رسد، تنها V8 مدل صندوقدار این خانواده با افزایش قیمت یک میلیون تومانی همراه بوده و دیگر مدل‌های این خانواده تغییر قیمتی نداشته‌اند. بر همین اساس ۲۰۶ تیپ ۲ مانند هفته گذشته با قیمت ۳۵ میلیون تومان معامله می‌شود، تیپ ۵ و تیپ ۶ نیز به ترتیب روی ۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ۵۱ میلیون تومان باقی مانده‌اند.
    صندوقدارهای دیگر هم ثبات قیمت داشته‌اند، تیپ V9 هم‌اکنون ۵۲ میلیون تومان است و V20 نیز ۳۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. اما رقیب هم‌وطن پژو در هر دو مدل خود با افزایش قیمت همراه بوده است. هرچند قیمت رسمی تندر ۹۰ هنوز مشخص نیست، اما این خودرو در مدل E2 ایران خودرویی با یک میلیون افزایش قیمت به ۳۳ میلیون تومان رسیده است و در مدل پارس خودرویی خود نیز با افزایشی یک میلیون و پانصد هزار تومانی به ۳۴ میلیون تومان رسیده است. مدل E1 نیز این هفته به ۳۱ میلیون تومان رسید که نشان از افزایش قیمتی یک میلیون تومانی در این خودرو دارد. اما این میزان افزایش قیمت در تمام مدل‌های تندر ۹۰ می‌تواند از پرطرفدار بودن این خودرو و افزایش تقاضای آن در میان مشتریان حکایت داشته باشد.
    سراغ پژو ۴۰۵ که از قدیمی‌های پژو محسوب می‌شود، برویم. این خودرو نیز این هفته با افزایش قیمت همراه بوده است. به این ترتیب ۴۰۵ بنزینی گامی ۲ میلیونی در بازار برداشت و از ۲۴ میلیون به ۲۶ میلیون تومان رسید. مدل دوگانه‌سوز آن نیز با افزایشی یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی هم‌اکنون ۲۷ میلیون تومان قیمت دارد.
    پژو پارس نیز از دیگر مدل‌های بازار است که با افزایش قیمت همراه بوده است. پارس سال با ۲ میلیون تومان افزایش قیمت به ۳۳ میلیون تومان رسید، اما اگر خریدار پارس دوگانه‌سوز هستید بدانید که این خودرو با جهشی ۳ میلیون تومانی هم‌اکنون ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد.
    اما سراغ دیگر محصول ایران خودرو می‌رویم، سمند LX که زمانی در بازار نایاب شده بود این هفته با ۵۰۰ هزار تومان افزایش قیمت به ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.
    رانا، تازه‌واردترین محصول ایران خودرو نیز بدون تغییر بوده و روی ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باقی‌مانده است.
    تیبا در مرز ۲۰ میلیون تومانی شدن
    اما با وجود افزایش قیمت نسبی بیشتر مدل‌ها در بازار، خانواده پراید افزایش قیمت چندانی را تجربه نکرد و تقریبا ثابت ماند؛ چراکه تنها دو مدل ۱۳۲ و تیبا با افزایش قیمت اندکی همراه بوده‌اند و بقیه مدل‌ها قیمت ثابت داشتند. بر همین اساس پراید ۱۳۲ با ۲۰۰ هزار تومان افزایش قیمت به ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید و تیبا نیز افزایش قیمتی ۷۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد تا به مرز ۲۰ میلیون تومان برسد، این خودرو هم‌اکنون در بازار ۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت دارد. اما ۱۱۱ و ۱۳۲ ثابت بودند و به ترتیب ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت دارند.
    اما از میان خودروهای لوکس سایپا نیز تنها نیسان تیانا با افزایشی ۳میلیون تومانی همراه بود، این خودرو هفته گذشته نیز همین میزان افزایش قیمت را تجربه کرد تا به این ترتیب قیمت این خودرو در این هفته به ۱۴۲ میلیون تومان برسد.ماکسیما و مگان؛ اما هفته آرامی را پشت سر گذاشتند و به ترتیب روی ۱۱۵ و ۸۲ میلیون تومان باقی ماندند.
    فعالان بازار این میزان افزایش قیمت‌هایی را که در این هفته برای خودرو اتفاق افتاده است ناشی از افزایش تقاضا و نیاز واقعی مصرف‌کنندگان می‌دانند و نقش دلالان را در این افزایش قیمت‌ها رد می‌کنند؛ بنابراین می‌توان امیدوار بود که بازار برای مدتی از افزایش کاذب قیمت‌ها در امان باشد.
    http://www.donya-e-eqtesad.com/news/724377/

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. ستار

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام
    من سال 86 گواهینامه گرفتم و کلا 3 تا ماشین بیشتر سوار نشدم تا حالا
    1.ال90 = عالی
    2.سمند = گاری
    3.پراید = بدک نیست یعنی از سمند بهتره :خخخخخخخخخ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. رصا

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    l90از همه لحاظ خوب است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. جاسم

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا […] ایران خودرو.با این سمندEF7 پسر عمه من صفر خریده.تا حالا3بار گیربکسش وسط خیابون قفل شد.تازه یکی دیگه از بستگان هم خریده چندبار موتور پیاده کرده.وقتی رفته نمایندگی اعتراض کنه.یه بابایی که همونجا کار میکرده بهش گفته بعد اینکه ماشین تعمیر شد سریع بفروشش.چون همشون ایراد دارن.راستی واقعا ایران خودرو خجالت نمیکشه؟چرا؟چون چراغ داشبورد206رو حذف کرده.با این کار چقدر سود نصیبش شده؟مگه قیمتش چقدره؟تازه برای کارخونه خیلی کمتر از اینا تموم میشه.واقعا متاسفم برای ایران خودرو و سایپا فقط ادعا دارن.حیفه ما مردم خوب ایران که باید این آشغالا رو به زور سوارشیم. بعدش عرب های مفت خور که هیچی حالیشون نیس باید بهترین ماشینارو سوارشن به ما بخندن.چرا؟ واقعا چرا؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aria

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (163 ديدگاه)

      من هم مثل شما از اعراب سوسمار خوار متنفرم. شدید. اما متاسفانه بر خر مراد سوار شدند و ما ها رو آدم حساب نمیکنند. . این وحشی ها که کار و کاسبی و روزیشان را از غارت و تاراج همسایه هاشون تامین میکردند .حالا خودشون رو آدم می دونند ما ها رو نه. آدم جیگرش آتیش میگیره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. عباس

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (45 ديدگاه)

        اقا جاسم و اقا اریا اگر عربها پیشرفت کردن چون خواستن پیشرفت کنن.شاید خیلیها فکر میکنند اونها فقط نفت میفروشند ولی اینطور نیست 60. درامد امارات از راههائی غیر از نفت هست,عربستان گندم صادر میکنه ! باور میکنید؟ تا وقتی ما سطح خواستمون در حد ال90 و سمند است تولید کنندگانمون بهتر از اینها تولید نمیکنند.دنیا میداند موتور ای اف سون مشکل داره شما قبول نمیکنید.دنیا میداند ال90 یه ماشین ارزان با طراحی بسیار ابتدائی برای کار است(تاکسی و دم دست بودن یه مغازه دار)شما قبول نمیکنید.چطوری انتظار دارید تولید کننده ما محصولات زیبا و با کیفیت بسازن وقتی 82 صفحه در مورد این دو ماشین به سر همدیگه میزنیم و براشون سینه چاک میکنیم وقتی کره نسل چهارم ریو رو بعنوان یکی از بهترین ماشینهای سال به بازار داده و ما تولید ریو سال 2002 را قطع کردیم و تیبا را تولید میکنیم تازه عاشقش هم میشیم .پس بهتره بجای اینکه به دیگران بخاطر پیشرفت توهین کنیم بهتره یه نگاهی به عملکرد خودمون کنیم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  29. نیما

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (793 ديدگاه)

    تا یک حدی اقا اریا حرفات مقرضانست
    سند ef7 ماشین خوبیه
    اما خیلی از موترش میترسن
    حق هم دارن
    یک سفری یک هفتهای به همین کشور های همسایه داشتم برای کاری
    به جرات میگم مخصوصا ترکیه
    بی نهایت از شرکت لوگان ماشین میبینی تو همه پلتفورمی
    پرسجو کردم بسیار پرطرفدار و خوش قیمت بود
    تنها مشکلی که من میتونم بگیرم و واقعا مشکل حادی هست
    طراحی این ماشین که کاملا پرنقصه
    اما از لحاظ موتوری و قطعات کاملا به روزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aria

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (163 ديدگاه)

      ولی در مورد سمندef7 کاملا مخالف تو هستم. و هر که این ماشین رو داره ازش راضی هست. بخدا و بقران من دارم و بقران هیچ ایرادی تا الان نداشته . نه روغن ریزی نه سر و صدا نه زوزه نه اویل ماژور بخدا فقط اول بوق نداشت .اصلا یادشون رفته بود که بعدا خودشون نصب کردند. و از سواری هم واقعا 20 هست . 20 ها. به خدا من خیلی حساس به صدا اتاق هستم فقط نوار دور درها صدا میداد که درستش کردم و یه چرخش رو به ال90 نمی دم و وقتی ال90 سوار میشوم تداعی پراید هست برام

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. نیما

      ۱۳ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (793 ديدگاه)

      اینم تجربه کاریم میگه ماشینهای ایران خودرو بگیر نگیر داره
      قسم نمیخورم
      اما شماره هرکی خواست میدم
      زنگ بزنه
      پسرخالم
      یک صفرشو از کمپانی اورد بیرون
      300 تا رفت باهاش موتر کاملا اومد پایین
      6.5 میلیون هزینه بردن براش البته خوبیش این بود خود شرکت ایران خودرو همشو متقبل شد
      اما از لحاظ طراحی ال 90 و داخلش حق بهت میدم چون حس ماشین خوب بودنو بهت القا نمیده هرچند از لحاظ موتری و تعلیق ماشین بسیار خوبیه
      اما طراحی ماشینش نه
      در مورد سمند هم من مخالف نیستم بهاش
      سواری نرم و موتور پر جونی داره
      اما میگم یک چیزی اگه اسمش بد در بره
      طول میکشه تا دوباره تو بازار خودشو نشون بده

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا