ایران خودرورنو

مقایسه تندر 90 و سمند LX

مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.

فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.

سمند بهتر است یا تندر؟

نمای ظاهری:

ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده  و نافرم می نماید.

در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.

مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:

موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.

logan

در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.

در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.

tondar L90 logan

هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.

ایمنی:

ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.

samand lx

اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.

سایر نکات:

سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.

نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!

توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏سایت “پدال“‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵,۸۸۹ دیدگاه‌ها

  1. سالار

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (23 ديدگاه)

    دقیقا هر خودرویی معایب خودشو داره ولی اینکه ما از ال نود تعریف مطلق کنیم و عیوبش رو بپوشونیم درست نیست! و در مقابل معایب مطلق سمند رو گفتن هم نشان از نا آگاهی یا غرض ورزی بیش نیست!. طراحی مضحک ال نود در اولین نظر خودش رو منفی می کنه و نیازی به تحلیل این طراحی ناهمگن و وارونه نیست!. در این 83 صفحه که گذشت عیوب مختلف این دو ماشین مطرح و اینکه هرکسی می تونه یکی رو بیشتر مهم بدونه به قضاوت خریدار و مقدار پول جیبش بستگی داره نه به قصه سرایی !. اگر اینطور بود که شما می گفتید و درک خریداران زیاد سمند که فکر کنم اونها رو احتمالا نابخرد بخونید خودش گواه بر بی اطلاعی شما و عدم آگاهی صداقت شما!!. یا اینکه شما متخصص از هاروارد تشریف دارید که
    اینطور عارق روشنفکرانه می زنید و پرونده سمند رو می بندید!. احتیاج به غرض ورزی شما نیست چون در آینده نزدیک همین تولیدات نصفه و نیمه داخلی با این تحریم ها تعطیل و بجاش دلالان وارد کننده چینی همه رو چری سوار می کنند! و صنعت خودرو سازی داخلی با اینهمه تخصص و تجربه 50 ساله گذشتگان به باد خواهد رفت و انوقت شما به تولیدات وارداتی بنازید و بنازید!.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ehsan

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان . راستش در مورد سمند و ال90 اطلاعاتی ندارم . درحال حاضر پرشیا سال دارم ولی اصلا ازش راضی نیستم . قطعاتش از چین می یاد بعد از مدتی کارایی پراید رو هم نداره . و خیلی زود خراب می شه .اما الان می خوام یه ماشین بخرم که در رنج قیمتی خودش عالی باشه . خواهشمندم کمکم کنید ال90 بخرم یا سمند سورن ef7. lx

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. aria

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (163 ديدگاه)

    بنظر من کسی که پارس سوار شده باشه حتی یک روز نمی تونه ال لگن سوار بشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مجید

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (4 ديدگاه)

      نطر شما کاملاً اشتباهه و اصلاً مهم نیست
      بر عکس من ترجیح میدم حتی سوار سمند بشم ولی سوار آشغالی به نام پارس که برای شما آخر ماشینه نشم

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. alireza

        ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (2 ديدگاه)

        100درصدموافقم

        موافقم 1
        مخالفم 1
    2. َA_007

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      ال لگن قابل تحمل تر از تراکتوره! حداقل ترین مزیتی که داره، اینه که موتورش صدای تراکتور نمیده (مثل پارس و سمند عقب افتاده نیست)// مدل طراحیش هم منسوخ شده نیست!! پجو که طراحیش و ساختش ماله 30 ساله پیشه…
      یک بار سوار تندر بشی حتی واسه 30 ثانیه، دیگه حاضر نیستی داخل چلکی مثل پارس سوار بشی…

      موافقم 0
      مخالفم 1
    3. بی طرف

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (10 ديدگاه)

      اگه منظور از شتابشه که باید بگم عالی اینجوری که تو نوشتی نشون میده حتی
      سوار پارس هم نشدی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. علی

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (12 ديدگاه)

    سلام
    درسته که سمند خودرویی محکمیه.ولی به این معنا نیست که بره زیرچرخهای تریلی یاکامیون واتفاقی برای سرنشیناش نیفته.
    به نسبت تعدادخودروههایی که تاکنون تولید شده.آمارواژگونی ال نود بیشتر بوده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجید

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (4 ديدگاه)

      لطفاً بی دلیل و مدرک آمار غلط میدی
      امنیت یه چرخ ال90 به کل امنیت سمند می چربه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. alireza

        ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (2 ديدگاه)

        ازچه ملاکی این حرفوزدید!!!؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. سپاسگذار

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من شخصا از اقایون اریا و علی تشکر میکنم.باور کنید 100روز وقت میذاشتیم اینقدر مدرک برعلیه سمند پیدا نمیکردیم.یه همکار داریم صحبت لامبورگینی پیش میاد میگه سمند از اون بهتره حالا دیگه نیازی به جرو بحث نداریم ادرس این صفحه رو بهش دادیم ,فرداش اومد دست از پا درازتر دیگه هیچی نمیگه.حتی نمیگه سمند دارم.اقا ممنون ما از این به بعد هر ماشینی رو بخواهیم ضایع کنیم میدیم شما ازش دفاع کنید فقط لطف کنید یه ادرسی,ایمیلی,تلفنی بدبد سفارشها رو بهتون بدیم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. aria

        ۲۸ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (163 ديدگاه)

        آقا باز خوبه مثل اون دوستت نگفتی هر دو یک نفرند . بهر حال من حتی 405 را از ال90 بهتر میدونم. منو نگرفت. دقیقا مثل پرایده رانندگیش

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. حمید

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آریا حسابی کم اوردی دنبال نا امن جلوه دادن تندری در صورتیکه الان دیگه خواجه حافظ شیراز هم میدونه که تندر ماشین امن با کیفیت و کم و پر شتاب و …که سگش به صد تا سمندو اینا می ارزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. پارس خودرو با كيفيت ترين خودروساز

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (99 ديدگاه)

    روابط عمومی پارس خودرو – شرکت پارس خودرو که در ارزشیابی کیفی خودروهای تولیدی نیز اولین بوده ،تولیدکننده برترین‌ها در بازار کشور است.براساس آخرین ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، سه محصول تولیدی شرکت پارس خودرو با تصاحب جایگاه برترین‌ها توانستند بالاترین امتیاز کیفی را در میان خودروهای تولیدی در کشور کسب کنند. بنابراین گزارش، خودرو تیانا پارس خودرو با اختلاف امتیاز بسیار نسبت به رتبه بعدی این جدول صدرنشین بلامنازع جدول ارزشیابی خودروهای تولیدی در کشور است و خودروهای مگان و تندر90 این شرکت نیز با کسب امتیاز خیلی خوب در رتبه‌های چهارم و پنجم قرار داشته و در زمره باکیفیت ترین خودروهای لوکس بازار کشور قرار دارند.
    http://www.donya-e-eqtesad.com/news/727626/

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. َA_007

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    کدوم آمار و سندی این خبر رو تأیید میکنه!! امکان نداره خودرویی که بهش لقب “استاد ایمنی دنیا” نسبت داده میشه این خبر در موردش صحت داشته باشه…
    مشکل از خودروها نیست! مشکل از پایه”ست! از فرهنگه!!! مردم ما اگه تو محصولات شرکت بنز هم بشینن، تلفات میدن،چرا؟! وقتی طرف حاضر نیست بخاطر ایمنی خودش از کمربند استفاده کنه، یا اینکه با سرعت مجاز حرکت کنه تا به خودروش تسلط داشته باشه، این اتفاقات هم میوفته…
    اگه آمار تصادفات تندررو بررسی کنید، میبینید که موقع واژگونی کمترین آسیب به سرنشینان وارد میشه (بخاطر سقف بلندش). پس دوست عزیز ببین مشکل کار کجاست؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نیما

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      عقل کل ماشینهای المانی با هیچ ماشینی قابل قیاس نیست
      اولا ما تا حالا بنزی ندیدیم چپ کنه
      دوما هر چی ماشین المانی تو اتوبان میبینم با سرعت 200 به بال میرند
      خواهشا این کم کاری و بی مدیریتی مسولین را گردن مردمی که تمدن7000 ساله دارن نداز

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (33 ديدگاه)

        اقای نیما اینگونه نیست که شما فرمودید.در المان اتوبانهائی هست که محدودیت سرعت ندارند و برای تمام ماشینها و بیشتر سوپر اسپرتهای ایتالیائی در این اتوبانها سرعت بالا میروند اونهم قوانین بسیار سختگیرانه ائی برای جلوگیری از تصادف دارند مثلا اگر کسی با سرعت پائین مثلا 120 کیلومتر بره تو خط سرعت جریمه های چند میلیونی به پول ما میشه.اگر ماشینهای المانی در این جاده های ایران بخواهند مثل المان رانندگی کنند مطمئن بدان روزی 100تا تصادف میکنند.ضمنا الان این افرادی که اینجا دارن اظهار نظر میکنند و یا در جاده ها وحشیانه رانندگی میکنند تمدن 7000 ساله دارند؟همینجا ببین با چه لذتی در مورد کشته شدن ادمها در ماشینی که مخالفشن صحبت میکنند.تو جاده میخوای سبقت بگیری ,از روبرو هم در وسط سبقت ماشین میاد راننده بغل دستی تازه یادش میفته ماشینش گاز داره.نفر نه میتونه بره و نه ترمز بگیره میره پشت ماشین و نتیجه رخ به رخ تصادف میکنه.اصل مقصر هم بدون کوچکترین عذاب وجدانی از صحنه دور میشه.این یعنی تمدن 7000 ساله؟!اصلا امنیت پائین ماشینهای ایرانی قابل پنهان کردن نیستند و همچنین جاده های اینجا.ولی بدترین عامل نداشتن فرهنگ رانندگی است.همین تایپیکو بخون اگر یک جمله درست و بدردبخور پیدا کردی لطف کن درجش کن ما هم یه چیزی یاد بگیریم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Bahram.Mb

        ۳۱ مرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (10 ديدگاه)

        کی گفته بنز چپ نمیشه من تا دلت بخواد دیدم حتی amg من خودم دیدم… همه چی به ماشین ربط نداره …به نحوه ی رانندگی هم ربط داره… من دوستی دارم که هر ماشینی میخره باهاش چپ میکنه چون درست واصولی رانندگی نمیکنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. مهدی

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    نه خیر آقا ما ال90 دارها میدونیم ال90 چیه و ساخت خدا نیست ولی در مقایسه با هم رده های خودش تو ایران واقعاً که محشره و تا 50 میلیون تومان من رقیبی براش تو ایران نمی بینم شما باید واقعیتها رو قبول کنی و عصبانی نشی
    یه چرخ ال90 به کل محصولات سمند می ارزه
    ایمن
    کم مصرف
    جادار
    پر شتاب
    با کیفیت
    قوی
    و….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ابی

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ال نود یعنی هندلینگ صفر مهم اینه ماشین چپ نکنه جرات داری با ال نود سر پیچ با سرعت 100 دور بزن حالا چه فرقی میکنه وقتی یک مهرهام جابجاشد دیگه ایمنی ال نود برا چیمه مهم اینه که ماشین کم چپ کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. Private

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    این روزها خیلی ها از خوب بودن ال90 آتیش گرفتن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. نرگس

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ال 90 خوبه ولی گاز نمیخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. محسن

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (25 ديدگاه)

    من دو سال ال نود پارس خودرو داشتم از نظز فنی تا زمانی که تو خرج نیوفته عالیه
    چند تا مشکل خیلی اساسی داره
    قیافش خیلی زشته
    توی سرعت بالا تعادل نداره
    از همه مهتر دیدش افتضاح هست یک ال نود تو خیابون پیدا کنید گلگیر عقب رو نزده باشه همون روز اول که از کمپانی گرفتم خودم زدم هر ال نودی تو خیابون هم دیدم همینطور بوده
    به نظر من پارس بهتره هم زیبایش هم قطعات و سرویس ارزونتر هم هندلینگ بهتر و امکانات بیشتر که تو ال نود مجبوری خودت بزاری مثل سنسور دنده عقب صندوق پران و….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. علی

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (12 ديدگاه)

    سلام دوستان
    ببینید دوستان قبل ازاینکه حتی یک خودرو ال نود درخیابان یابزرگرا ههای کشورببینیم.دریک سایتی درخصوص محاسن ومعایب خودروال نود میخوندم که متاسفانه فعلا نتونستم سایتش پیداکنم یاصفحه ازروی سایت حذف شده.بماند.تنها عیب وبدترین عیب ال نودراعدم تعادل ذکر کرده بود.که به دنبال آن آمادگی واژگونی درخودرو بیشتر میباشد.به قول دوستمان که طرفدارال نوداست ولی قبول دارد که ال نود واژگونیش زیاد ولی باید سرنشینان دقت بیشتری بکنن وکمربندهاشون روببندن تادچارحادثه نشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. siavash

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    صحبتمو کامل کنم.مزایای سمند :پایداری خوب در سرعتهای بالا. لوازم یدکی ارزانتر و راحتی سرنشین در مسافت طولانی . اختلاف قیمت حدود 7 تا 8 میلیونی و ارزانتر بودن نسبت به ال90.
    معایب سمند و مزایای ال90 تو صحبتهای قبلیم گفتم.
    معایب ال90:آینه های بغل کوچک -دید عقب کم (همچون سمند).طراحی داخلی ساده(سلیقه ای)
    ظاهر خودرو کاملا یک امر سلیقه ای است ال 90 هم مشابه بقیه خودرو ها زیبایی خودشو داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. siavash

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    در ضمن جناب aria و سالار لطف کنید اینقدر راجع به دیگران زود قضاوت نکنید. خودرو فقط یک وسیله است

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عباس2

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (30 ديدگاه)

      اقاsiavash به حرف اینها اهمیت نده.ادمهای بیکاری هستند پدرشون این ماشینو خریده نمیتونه بفروشه مخصوصا این موتورef7که واقعا تشت رسوائیش از بام افتاده و مردم خیلی بهش بدبینن.در نتیجه اینها هرجا اسم ef7پیش میاد خودشونو میندازن وسط که با قسم و قران اوردن ثابت کنند که خوبه.همدون عروسی رفته بودیم یکی از بستگان خریده بود به حدی ازش شاکی بود که اون 400نفری که تو عروسی بودند همه ازش بیزار شدند.فکر میکنید من که این امارها رو گذاشتم ال90 دارم نه اصلا ایتطور نیست.من فقط به خاطر بددهنی و توهین کردن این 2نفر به دیگران این کارو کردم.و از تموم سمنددارها عذر خواهی میکنم تقصیر بر گردن این 2نفر است.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. عباس2

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (30 ديدگاه)

    بنا به گزارش سرهنگ نیکبخت فرماندهی راهنمائی و رانندگی اصفهان تصادف سمند و پراید در کیلومتر 5 نطنز 7کشته و 1مجروح وخیم به همراه داشت تصادف بدلیل بی احتیاطی راننده سمند رخ داد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. ماشین باز

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من هم سمند ال ایکس دارم هم 206 هم ix35 هم اپتیما هم سوناتا هم کلی چیزا خخخخخخخخ
    من با سمند 180 میرفتم اشهدمو خوندم چون فقط خودم بودم با بک پر پس ماشین ارتفاعش بالا بود و نامطمئن
    اما وقتی با خانواده تست کردم بهتر شد
    اما 206 یه چیز دیگه اس فقط ارتفاعشو بیاری پایین محشره!
    ال نود فقط مشکلش طراحی داخلی و خارجی داره اونم بخاطر اینه که ماشینو ارزون سازی کردن دیگه وگرنه مگان رو سوار شو ببین رنو چیه البته با موتور 1.6 ال نود مگان لش میشه اما با موتور 2 خوب چیزیه من خودم سرو لات رامسرو مثل قرقی رفتم بالا فقط اتوماتیک بودنش اذیت میکرد
    اما من عاشق 206 هستم با اینکه قدیمیه اما برا ما خاطره اس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. حسین

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (27 ديدگاه)

    امروز برای خرید تسمه تایم سمند مدل85 به مغازه دوستم رفتم .انواع و اقسام مختلف داشت .ایران خودروئی 3نوع درجه1و2و3 تشخیصشون کار هر کسی نیست,کونتیننتال المان و دایکو ایتالیائی.خلاصه من ایران خودروئی درجه1 رو انتخاب کردم.ازش پرسیدم راستی قطعات موتور ملی را داری.گفت نه تنها من هیچکس ندارد.برای واشر سر سیلندر حدود قیمتی گفت که مغزم سوت کشید باور کنید روم نمیشه بگم نکنه نداشت اشتباه گفته بهر حال من میگم بالای 250000تومان جنس اصلی.جالبه در این حین یه اقائی اومد گفت تسمه دینام زانتیا میخوام 3مدل جلو دستش گذاشت.اون اقا دوست ما را وکیل کرد گفت هر کدام بهتره دوستم تسمه شرکتی مشترک با 405 را به قیمت 35تومان به او پیشنهاد کرد.ضمنا گفت یه مدل روا دادن بیرون که تموم ایران رو بگردی واشر سر سیلندرشو نمیتونی پیدا کنی.صرفا جهت اطلاع دقیقا ان چیزی را که دیده و شنیده بودم را بیان کردم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. حسين

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    فقط کافیست کلمه (سمند آشغال یا سمند لش ) را سرچ کنید. بعد هرچه دیدید و قضاوت کردید من قبول دارم. اونوقت می فهمید در یک خودرو کاملا غیر ایمن و غیر حرفه ای که برای فروش بهتر با راههای مختلف تبلیغات مختلف و کارت طلایی رایگان و … رانندگی میکنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. اميد

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا مردم ما چقدر ظاهر بین و بی اطلاع هستن فکر میکنن هر چی بلند باشه پایداریش بده یا فرمول ریاضی رو میارن میگن هر چی ارتفاع جسم بیشتر باشه پایداریش کمتره این ماشین به گفته خود کمپانی پایداری مناسبی رو داره
    مطالبی در باره سیستم تعلیق ال90: در ال90 ژامبون حالت بازویی داره وبا چندتا بلبرینگ به اکسل وصل شده و وظیفش حفظ تعادل ماشین هست.امروزه دیگه از این سیستم استفاده نمیشه و بجاش از میله پیچشی که قطرش هم به اندازه انگشت شصت هست استفاده میکنن که در ال 90 هم از این سیستم استفاده شده.که خیلی بیشتر از ژامبون تعادل ماشینو حفظ میکنه وخیلی هم خوب عمل میکنه.کارش اینه که وقتی ماشین میخواد یه وری شه و چپ کنه(مثلا سر پیچ که نیروی گریز از مرکز سعی داره ماشین رو به بیرون پیچ پرت کنه که بهش غلت زدن میگن) نیرویی که تمایل داره فنر سمت خارج پیچ رو فشرده کنه و سمت دیگر رو بلند کنه( هر یک رو) از طریق پیچش به سمت دیگه منتقل کنه و جلوی غلت زدن رو بگیره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. داريوش

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    و اما واقعیت چیست و چرا طی یکی دو سال اخیر اینقدر استقبال از ال90 زیاد شده

    مزایای رنو لوگان یا به قول معروف ال90 نسبت به سمند( البته از نوع EF7 )– نوع معمولی سمند به درد گاری هم نمیخوره
    گیربکس و دنده فوق العاده نرم
    همخونی فوق العاده گیربکس و موتور در تندر
    نظارت سفت و سخت رنو در مراحل تولید در ایران برعکس سمند
    ترمز تندر فوق العاده است اما به ترمز سمند نمی شه همیشه اطمینان کرد، ترمز سمند بگیر و نگیر داره.
    یکی از مهمترین ضعف های سمند جلوبندی اونه که باید هر از چند گاهی یه تعمیر اساسی بشه،
    وجود تیریپ کامپیوتر (کامپیوتر سفری) در L90 از نظر امکانات کنترلی ماشینی به مراتب به روزتری رو نسبت به سمند در اختیار شما قرار میده.
    شتاب و کشش بسیار خوب تندر در سربالائیها و جاده های پر پیچ و خم فکر کنم EF7 هم تو این زمینه بدک نباشه
    سمند بعلت وزن سنگین و اتاق ضعیف قطعا پس از 6 ماه تا یکسال به صدا میافتد اما این مسئله در تندر من بعد از 4 هنوز اتفاق نیافتاده.
    کیفیت مونتاژ و کیفیت قطعات که دیگه من چیزی نمیگم.
    اطاق کم صدا تر
    فضای زیاد هر دو خودرو البته تندر در صندلی عقب و صندوق عقب کمی بیشتر فضا داره
    فنر بندی بهتر
    فرمان نرم تر
    در کل ال90 از نظر ستاره های ایمنی هم بهتره و ترمز بهتری ام داره
    مصرف سوخت کمتر تندر البتهEF7 هم خوبه و راضی کنندست
    استهلاک کمتر
    سرو صدا اتاق کمتر
    میدان دید و تسلط بیشتر
    لش شدن بدنه و اینجور چیزا در تندر نیست
    موتور ال90 خیلی بی دردسره و من تاحالا ندیدم اذیت خاصی کنه ولی تا دلت بخواد ای اف7 اذیت کرده و میکنه
    .دریچه گازش…عدم هماهنگی قطعات و طراحیش …کیفیت پایین قطعات داخلی و سر و صدا و …در مورد کیفیت موتورش هم فقط استناد حرف های ایران 2 چرخه و هیچ رفرنسی نداره که تایید شده و بین المللی باشه .طبیعی سمند اذیت کنه … وقتی طراحی و موتور و پلتفرم و ..هرکدوم مال 1 کارخونه و 1 کشور باشه همین میشه دیگه …اشپز که 2 تا بشه …اسب ملی دردسرهای زیادی داره …
    به نظر من سمند یه نوع دست گرمی برای ایران خودرو هست که هرسال نقاط ضعف اون رو برطرف میکنند وهرسال داره بهتر میشه اما کیفیت اون پیشرفتی نمیکنه همون طور که یکی از مسئولان ایران خودرو پژو آردی وپیکان پژو را اولین دست گرمی برای ایران خودرو دانست .
    موفق باشید/

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. EF7 )ای اف سون( بخری بیچاره میشی

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    هر روز خدا یا سر ماشین من معیوب است یا ته اش هنوز داستان تعویض رگلاتور گاز (دو ماه بعد از تولد ماشین) تمام نشده بود که لوله گاز به علت ساییده شدن با لوله لاستیکی دیگری که پوسته فلزی داشت سوراخ شد ماهها منتظر رسیدن قطعه ماندم انگار می خواهند از فضا بیاورند.به هر جا که دستم می رسید نامه نوشتم و زنگ زدم و گفتم گارانتی بخورد تو سر من بیایید پولش را بگیرید و درست کنید.بالاخره قطعه آمد ماشین را برای تعویض قطعه فرستادم کارشناس محترم علت سوراخ شدن لوله گاز در داخل موتور را تصادف تشخیص داد هر چی زدیم توی سرمان که تصادف به اصابت ماشین با چیزی دیگر می گویند و اینجا بجز سوراخ شدن این لوله چه اثری از تصادف مشاهده می کنی؟ به خرجش نرفت و گفت تصادف است! تعویض کردیم و پولش را دادیم تا از گارانتی نامی نیک بماند و خودمان را هزار بار فحش دادیم که گول خوردیم.

    هنوز یک هفته ای از این ماجرا نگذشته بود که مطلع شدیم به میمنت و مبارکی، موتور روغن ریزی دارد بردیم نمایندگی فرمودند قطعه درخواست کرده ایم(!!!) دوباره چشمان بنده سیاهی رفت تا دو ماه هر روز باید روغن اضافه می کردم و گرنه موتور می سوخت بعد از دو ماه خبر دادند قطعه (اویل ماژول) آمده با ذوق و شوق از اینکه داستان هر روز روغن ریختن تو حلق ماشین هم تمام شد رفتم نمایندگی تا قطعه را عوض کنند گفتند کجا با این عجله؟َ! قطعه آمده قطعه بند که نیامده! اویل ماژول را باید با دستگاهی بست که ما آن را نداریم برو روز بشمار تا آن هم بیاید. منتظر ماندیم تا بالاخره “اویل ماژول بند” هم آمد اما قبل از بستن اویل ماژول تماس گرفتند و گفتند فراخوان است بیار واشر سر سیلندر را عوض کنیم (چه گندی زده بودند که ایندفعه خودشان عوض کردند خدا عالم است و خودشان) واشر را عوض کردند و اویل ماژول را بستند اما چشمتان روز بد نبیند دو سه کیلومتری بیشتر راه نرفته بودم که دیدم صدایی از موتور در آمد و انگار بازار مسگری آن داخل است هیدرولیک فرمان ناکار شد و به زور ماشین را داخل حیاط پارک کردم فولی موتور خودبخود در آمده بود و هزار خار پمپ هیدرولیک هم هرز کرده بود بهر حال ماشین را به نمایندگی بردم فرمودند صبر کن کارشناس بیاید و مراتب را برای استفاده از گارانتی تایید کند دو روز است که ماشین آنجاست کارشناس محترم تشریف فرما شدند و فرمودند فولی را قبول می کنم و پمپ هیدرولیک را نه (اونی که 18 هزار تومن قیمتش است را قبول می کنم و آن که 180 هزار قیمتش است را نه!!!) حالا دربدر دنبال پمپ هیدرولیک می گردم و این داستان انگار ادامه دارد…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aria

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (163 ديدگاه)

      ما که خریدیمو و حالشو می بریم و تا الان 20 هزار کارکرده . فقط یه روغن عوض کردم . عالیه . هرکی ef7داره راضیه. و هرکی نداره بد این خودرو رو میگه. این بهترین دلیل موفق بودن پروژه خودرو ملی با موتور ملی هست . همین که رقیبان و بد بینان از این خودرو ناراضی باشند و عصبانی باشند بهترین دلیل موفقییت این خودرو هست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسین 1

        ۲۸ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (27 ديدگاه)

        جناب اریا یکی دو صفحه قبل را نیز خواندم.من همون حسینی هستم که سمند85 دارم.اقای محترم این برخورد شما که هر کسی مشکل خودشو بیان میکند شما او را دروغگو میدانید را اصلا متوجه نمیشم یعنی چی؟ایا نفر میتواند بدون اینکه برایش پیش بیاید اینقدر با جزئیات توضیح دهد .من خودم سمند مدل 85 دارم چون کم استفاده میکنم تاکنون 60000 کیلومتر کار کرده.تاکنون هم تعمیراتی روی ان انجام نداده ام و از سمند خوشم میاد دیگران هزاری هم بگویند سمند بدرد نمیخورد من راحت بودم باهاش.ولی در مورد موتور ملی نظرها این نیست.داستان دوست قطعه فروشم را خدمتتون عرض کردم چون عادت ندارم به گفته یک نفر در مورد چیزی قضاوت کنم امروز در محل کار از یکی از همکاران که سمند ال ایکس ای اف سون دارد سئوال پرسیدم.اولا ابتدا از کلمه موتور ملی متعجب شد چون گفت همه چی بهش میخوره الی ملی چون که قطعاتش نایابه.من پرسیدم چرا مگه صفر نخریدی دیگر چه قطعه ای لازم دارد؟گفت چرا صفر خریدم ولی 3تا ایراد پیدا کرده 1-واشر سوزانده و پس از 35 روز انهم با پیگیریهای مداوم و روزانه پدرم و اشنائی با مسئول نمایندگی واشر گرفتیم و رفع کردیم ضمنا گفت همزمان با انها 14 دستگاه دیگر منتظر واشر بوده اند2-خراب شدن دسته موتورها که بنا به گفته ایشان امری شایع است 3-مقداری روغن ریزی که بنا به گفته ایشان مورد شون جزئی بوده زود رفع شده.دوست عزیز این موضوعات چیزی نیست که بتوان پنهانش کرد خوشبختانه ظاهرا ماشین شما مشکلی ندارد و این را چندین بار یاداوری کرده اید دیگر نیازی ندارد ما نقش نماینده ایران خودرو را بگیریم و پاسخ هر کسی که مشکلش را بیان میکند ما بدهیم.مطمئن باش یک در 10000 با توجه به این سایتها خرید کنند.بیشتر وقتی نفر میخواهد ماشینی بخرد به اطلاعاتی که از دارندگانش که به طور رودررو اطلاعات میدهند بیشتر اعتماد میکند.الان صحبتهای این تایپیک چه در مورد سمند و چه در مورد ال90 با توجه به اینکه حالت لجبازی به خودش گرفته فاقد اعتبار است و نیازی به کلنجار رفتن بیهوده نیست.امیدوارم همه بتوانند ماشین باب میل خودشون را سوار شوند و ازش لذت ببرند.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  22. zizi

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان

    من امروز یه تست چند ساعته بین تندر خودم و یه 405 که دقیقا همزمان با من تحویل گرفته انجام دادم . ماشین من 3500 کارکرد داره و 405 هم 5000 .

    تو اتاق 405 سر و صدای اضافی رو اعصاب راه میرفت و معلوم هم نبود دقیقا از کجاها صدا میاد و بیشتر کمکها و سیستم تعلیق و جلوبندی صدا میداد در حالی که تو تندر اصلا این صداها وجود نداره و کاملا بی صدا هست. فقط به نظرم صدای موتور 405 از موتور تندر تو اتاق کمتر شنیده میشد . البته کاملا مطمئن نیستم چون اتاق 405 صداهای اضافی زیادی داشت و زیاد به صدای موتور نمیشد توجه کرد ولی تو تندر چون اتاق کاملا بی صدا بود به صدای موتور زیاد توجه میشه.
    من با قد 185 سانت تو تندر خیلی احساس راحتی میکنم و وقتی که از تندر رفتم سوار 405 شدم واقعا با یه فضای ناخوشایند روبرو شدم .
    صندلی راننده تندر خیلی بهتر از 405 هست و من توش احساس راحتی میکنم در حالی که صندلی 405 خیلی گود بود و اسفنجی هاس هم خیلی شل و ول بودن و به مرور زمان له میشن . و تو تندر اصلا اینجوری نیست . کلا کیفیت مونتاژ قطعات تزیینی و غیره تندر یه سر و گردن از 405 بهتر بود.
    در کل خدا رو شکر میکنم که تندر خریدم و از انتخاب خودم خیلی راضیم.
    خوب اینم شد از مقایسه تندر و 405 که همزمان از شرکت اومدن بیرون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. hamed

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (33 ديدگاه)

      این خبر مربوط به فروردین ماه است و این دومین بار است که این خبرو گذاشتی.موندی معطل با این همه کشته سمند چکار کنی تا الان شده 37 تا در برابر همون 11تا ال90 .از من میشنوی حتی شبها که میخوابی هوشیار بخواب نکنه سمندت بیاد بکشتت.راستی اصلا ماشین داری,گواهینامه داری؟خوب همه رو سر کار گذاشتی چند سالته؟بابا تو دیگه کی هستی,خوب با این سن و سالت اسم ماشینهارو حفظ کردی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. mohammad

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ما 2 ساله که لوگان داریم و به خا طر شغل بابام هر روز توی خاکی هستیم توی خاکی واقعا از ماشینای دیگه سره راحت 100تارو تو خاکی بدون درد سر میری که تازه بعد 2سال گاهی اوقات درب جلو طرف شاگرد کمی صدا میده
    اما دوست بابام یه سورن داشت 6ماه توی خاکی باهاش رفت تقریبا متلاشی شد مخصوصا جلوبندیش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. روح ا...

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (28 ديدگاه)

    دیگه بیشتر از این میخوای اظهار نظر کنی فقط با این اسمت 150 تا با اریا دوباره بیش از 500 تا بقیه اسمها هم پیشکش.بچه تو خواب نداری,کار نداری که از صبح پا میشی مردمو به فیض میرسونی اونم چه اظهار نظرهائی!!!!اینم شد حکایت ماشینت یکی ندونه میگه خدایا این چه فیلسوفیه نمیذارن حرفشو بزنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. مرتضی

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    البته سمند رو هر کارش بکنند بازم لشه و لگنه حتی با موتور بوگاتی!
    کلاً خودرویی بدون اصالته و هیچ تناسبی بین موتور و بدنه و … پیدا نمیشه . برای همینه که هر روز دچار یک اشکال جدید میشه بعضی ها هم گول وعده های دروغین ایران خودرو رو میخورند که از فلان ماه مشکلش حل میشه .
    چند وقت پیش با یکی ازاقواممون که در خط تولید ایران خودرو کار میکنه در خصوص ef7 سئوال کردم که گفت اصلاً بدنبالش نباشید و احیاناً اگه خواستید سمت سمند برین همون موتور قدیمی xu7 بیشتر با این ماشین سازگاره .
    در مورد ال90 هم ازش پرسیدم که گفت دقت و نظارتی که فرانسوی های رنو تو پروسه تولید این ماشین دارند رو هیچ ماشینی تو ایران خودرو نداره و خط تولید این خودرو از مدرن ترین خطوط تولید تو ایرانه و خلاصه همجوره تاییدش کرد ..
    .!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. کمال

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این حسادت به ال90 چقدر زیاد شده و بعضیها رو سوزونده و مجبوراً اراجیف بنویسند

    الان تندر دست دوم مدل 89 هم قیمت سمند صفر کیلوتر ef7 با کارت طلایی و کلی امتیازات اضافیه
    این نشوندهنده اختلاف این دو خودروست

    مطمئن باش بعد از 5 سال حضور تندر تو ایران ، تقاضای بازار خودش قیمت و اختلاف واقعی بعضی از خودروها رو پیدا کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. سالار

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (23 ديدگاه)

    ماشینی که طراحیش مثل شترمرغه و سرش پایین و دمبش بالاست دیگه چه انتظاری می شه داشت؟!. به جز واژگونی؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. ارژنگ

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    ال نود طراحیش خیلی مشکل آفرینه!. همینه که همش واژگونی و معلق زدن سر پیچ !. اتاقش کالسکه اسبیه!.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. دردسرهاي سمند بي كيفيت

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    مصائب خرید یک خودروی ملی !
    بهمن 1390 یک دستگاه سمند ال ایکس EF7(موتورپایه گازسوز)بصورت شرایطی خریدم.اشکالات موجود در این خودرو به شرح زیر است:

    1-ماه اول بوی شدید گاز که تابه حال رفع نشده وکارشناس ایران خودرو آنراعادی میداند!

    2-توقف خودرو از حدود 23 فروردین تا نیمه خرداد 1391 در یکی ازنمایندگی های شهرکرج که بدلیل نبود قطعه خودرو تعمیر نشد(روشن بودن چراغ ایربک وچراغ چک وبوی شدید گاز دلیل و…ایران خودرو بوده است)

    3-سوختن واشرسرسیلندر درخرداد1391درحین مسافرت(توقف خودروبه مدت 15روزدرتعمیرگاه وتقبل هزینه ای بالغ بر پانصد هزار تومان و دربدری خود وخانواده درشهرغریب).

    4-توقف سه روزه خودرو درتعمیرگاه شماره یک ایران خودرو به دلیل روشن بودن چراغ های چک وایربک،ترمزدرب سمت راننده،آب پاش برف پاک کن.

    5- شروع خرابی ونمایان شدن ایرادات خودروازماه چهارم سال1391.

    6-ورودبه نمایندگی 1260وسرویس 20هزاردوره ای ونصب لنت بی کیفیت وشل بستن پیچ نگهدارنده لنت(توضیح سهل انگاری نمایندگی مربوطه وبازرس ایساکودربند12آمده است).

    7- اعلام شکایت وخرابی حدود 20(بیست)موردفنی درخودروبه امورمشتریان واقع درتقاطع یادگارامام(29/4/91).

    8-اعلام ایران خودروجهت اعزام به تعمیرگاه مرکزی بعدازحدود دوماه وقبول نکردن بنده جهت تعمیر ودرخواست تعویض خودرو به دلیل رسیدن خرابی آن به تعداد حدود 27 مورد!!

    9-توقف درنمایندگی 1140از17/7/91تا16/8/91به دلیل تصادف وتوقف یک ماهه فقط به خاطرتعویض اکسل عقب.

    10-شکایت به آقای نجم الدین و اعلام رسیدن خرابی ها به 27 مورد در8/8/91

    11-رسیدگی به شکایت 27 موردی درقسمت بازرسی (پیکان شهر)ومعرفی به نمایندگی1238جهت تعمیرفقط5موردازآن27مورد

    12- بازشدن خودبخودپیچ نگهدارنده لنت وافتادن لنت جلوسمت راننده(بعدازاعلام مسئول بازرسی مبنی براینکه ترمزخودروهیچ عیبی ندارد که درنتیجه این سهل انگاری درمورخ 26/8/91درحین رانندگی سیستم ترمزازهم بازشد(شمابخوانیدازهم پاشیده شد!!)که به گفته امدادخودرواعزامی اگراین اتفاق فقط 10دقیقه ویا10کیلومترزودترپیش می آمد بنده وخانواده ام یاراهی بیمارستان می شدیم ویاراهی قبرستان(!26/8/91)

    13- شکایت مجدد به آقای نجم الدین وتوضیح اینکه خانواده بنده به خاطراین سهل انگاری دربیمارستان بستری هستندولی دریغ ازیک پیگیری خشک وخالی بابت تصادف ساختگی که خانواده بنده واقعا چه شده اند!!!!

    14-رسیدگی به شکایت بالا و اعلام اینکه جهت رویت ایرادات خودرو،چندمهندس از شرکت اعزامخواهندشد.البته بعد از چند بار تماس و امروز و فرداکردن اعلام شد ،خودرو قبلا ازطرف بازرسی بازدیدشده و خودرو هیچ ایرادی ندارد.(ازپیگیری تصادف خبری نیست).

    15-سوختن دوباره سرسیلندردرمورخه 1/10/91 واعزام به تعمیرگاه مرکزی شماره5درروزبعد(انشاالله).

    16-زیادشدن اشکالات فنی خودروعبورازمرز30اشکال!(این است خودروملی!!!)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. HAJ MOHAMMAD

      ۱۸ تیر ۱۳۹۲
      سوابق: (6 ديدگاه)

      یا ابوالفضل خدا بهت صبر بده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  30. دردسرهاي سمند بي كيفيت

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    ماشینم (سمند ال ایکس EF7 گازسوز مدل مرداد90 – کارکرد کیلومتر 4600) 3روز پیش فهمیدم روغن ریزی داره و زنگ زدم امداد خودرو گفت

    تا یکشنبه باید وایسی چون مملکت تعطیله
    امروز ساعت 8.5 رفتم نمایندگی اسکو شماره 1830 و فرمودند از کاسه نمده و کاسه نمد نداریم!!! برو یه نمایندگی دیگه!!!
    رفتم نمایندگی شماره 1828 واقع در سردرود و اونجا بعد از کلی توی صف وایسادن فرمودند که از اورینگ اویل ماژور هستش!!!!
    مثل این میمونه آدم یه بیمار که قلبش باید عمل شه رو ببره بیمارستان بعد اشتباهی چشماشو عمل کنن!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    خلاصه نمایندگی شماره 1828 هم فرمودند که این قطعه رو نداریم!!!
    تشریف ببرید!!!
    رفتم نمایندگی شماره 1811 جنب تراکتورسازی تبریز. اونجا رفتم داخل گفتم اول بپرسم ببینم این قطعه (اورینگ اویل ماژور) رو دارن بعد وایسم تو صف!
    پرسیدم ….. زنگ زد فروشگاه پرسید گفتن آره داریم…. خب خداروشکر…… پذیرش شدیم
    رفتیم تو
    وایسادیم تا رفتیم تو طرف سینی زیرش رو باز کردم اونم گفت از اورینگ اویل ماژور هستش!! (تشخیص نمایندگی اول تو حلقم!!!)
    خلاصه گفت برم بیارم قطعه‌شو رفت اومد گفت نداریم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    اینجا بود که من اون روی سگم اومد بالا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    خلاصه قاطی کردم و بگذریم چی شد و زنگ زدم شکایت کردم و……………….. بگذریم
    برگشتم همون نمایندگی دومی شماره 1828 – دیگه پذیرش نمیکردن- ماشین رو بیرون پارک کردم رفتم تو به کارشناسش گفتم مشکلش اینه
    قطعه‌ش نیست واسم آمداد ویژه‌ش کنید تا از تهران بفرستن
    گفت چیه گفتم اورینگ اویل ماژور گفت داریم اینو!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    رفت تو فروشگاه گفت اینو اورینگ اویل ماژور رو به تنهایی عوض نمیکنن باید اویل ماژور رو کامل عوض کنید!!!!!!!!!!!!!!!!!
    خلاصه سرتون رو درد نیارم آخرش ماشین رو همونجور گذاشتیم اونجا تا فردا اینها یه ایمیل بزنن به تهران و اجازه تعویض اویل ماژور رو بگیرن
    چون ماشین زیر 5000هزار کارکرد داره حتما باید برای تعمیرات کلی و جزئی اجازه بگیرن
    چون کد اجرت تعمیرات موتور چه جزئی چه کلی برای هیچ ماشین زیر 5000کیلومتر در سیستم تعریف نشده.
    خلاصه موند واسه فردا
    فردا میام دوباره گزارش میدم
    البته اون کارشناسه گفت ماشین توپیه EF7!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    گفتم آرههههههههههههههههههههههههههه!!!
    گفت نه بی شوخی میگم!
    همه ماشینا ایراد پیدا میکنن الان بیا اینجارو ببین همه زیر 5000هزارن از 206 و 405 گرفته توش بود تا پرشیا
    گفت خودتو ناراحت نکن ماشین ایرانی همینه

    مرسی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا