ایران خودرورنو

مقایسه تندر 90 و سمند LX

مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.

فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.

سمند بهتر است یا تندر؟

نمای ظاهری:

ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده  و نافرم می نماید.

در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.

مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:

موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.

logan

در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.

در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.

tondar L90 logan

هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.

ایمنی:

ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.

samand lx

اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.

سایر نکات:

سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.

نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!

توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏سایت “پدال“‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵,۸۸۹ دیدگاه‌ها

  1. مصطفي

    ۲۳ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    به نظر من توی این رنج قیمتی L90 بهترین خودروی تولید داخلیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. aria

    ۲۳ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (163 ديدگاه)

    سلطان بی چون و چرای جاده های ایران ef7

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. میهمان

    ۲۳ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    خیلی جالب بود حرفای آقای سروش
    یجور درباره داشبود صحبت میکنه انگار داره درباره سپر ماشین یا سیستم جلوبندی ماشین حرف میزنه !
    آخه داشبور ماشین نقش محافظت از بدن انسان رو داره که دارید اینجور متعصبانه نظر میدید؟؟؟
    خب باباجون داشبوردش ساده است و طراحی درست حسابی نداره
    چه ربطی به محافظت از بدن انسان داره؟؟؟؟؟؟؟؟
    یعنی اگه با ال 90 خدای نکرده تصادف کنیم میتونیم رو داشبوردش به عنوان سپر محافظ حساب کنیم؟؟ !!!!!!!!!
    چرا فرافکنی میکنید آخه؟
    آقا ال 90 اصلا مثله شولت آمریکایی قدیمیا بودش.8 سیلندرا
    آره دقیقا مثله اونه.برو خوش باش.فقط یه فکری به حال ظاهرش بکن لطفا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سامان

    ۲۴ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (26 ديدگاه)

    آقای فانتوم میشه بفرمائید قیمتهای اعلامی شما با قیمتهائی که من گفتم چقدر تفاوت داره که مجبور شدی یه کامنت بگذاری.دوما من قیمت کارخونه را گفتم و اونم ایران خودرو .ال90 پارس خودرو بنا به دلایل واهی 500 تا 1میلیون با ایران خودرو اختلاف داره.سوما قیمت پارس ای ال ایکس در بازار 44میلیون تومان است.چهارم سئوال من همین است با وجودی که ال90 کمی جدیدتر است و به قول شما از نظر رده بندی کیفیت هم بالاتر است چرا قیمتش مساوی پارس و کمتر از ای ال ایکس است.پنجم اون سازمانی که کیفیت ماشینها را میگه هیچ ربطی به سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران نداردو اسمش بازرسی کیفیت و استاندارد است که یک زمانی زیر نظر شهرداری تهران کار میکرد و الان زیر نظر وزارت صنعت و تجارت است و خودروسازها هم متعلق به همین وزارتخونه البته 51 درصد سهام و حق انتخاب مدیریت ایران خودرو و سایپا.

    اقای علیرضا در اماری که ارائه کردی اشاره ای به گروه رنو (ال90 و مگان نکردی که با 12500 تصادف نسبت به تعدادش جزئ رده بالاهاست.

    اقای شاهین اهل مطالعه اون ازمایش در مجله ماشین شماره324 دی ماه 1388 انجام گرفته.من کاری ندارم سمند 100لیتر مصرف میکنه یا نه اون اعداد برای هر ماشینی باشه بهش نمیگن کم مصرف.
    دوما میشه بفرمائید رفرنس شما برای اینکه راننده های آماتور نمیتونند ماشین چپ کنند چیه؟پس این همه ال90 که واژگون شده همه شون راننده حرفه ای بودند .پس بگو چرا ما در مسابقات اتومبیل رانی ضعیف هستیم تموم راننده های حرفه ایمون توسط ال90 کشته شدند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ميهمان 2

    ۲۴ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقای میهمان تناقض گویی تا کجا!
    اولاً چرا اینقدر عصبی هستی کسی که عصبانی هست نمیوتنه منطقی باشه
    چرا اینقدر از ال90 لجت گرفته!!!

    با استدلال خودت چرا قیمت تندر حتی مدل E1 (مدل ساده ال90) از حتی سمند ef7 ( به قول شما موتور آلمانی با اسب بالا و کلی آپشن و پایه گاز سوز و کارت طلایی و …) تو بازار بالاتره !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    دلیل قیمت بالاتر پارس elx وجود موتور قویتر 1.8 لیتری ، 16 سوپاپ اضافه کردن امکاناتی نظیر شیشه های سولار و ضد اشعهUV (اشعه مضرخورشید) – شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب – تزئینات تریم بژ – قطعات طرح چوب جدید – رودری بهینه – جلوآمپر جدید – قفل میکروسوییچی درها – قفل مرکزی با ریموت رادیویی – تنظیم برقی پشتی صندلی جلو – دماسنج روی داشبورد – آنتن اکتیو – بلندگوی عقب – چراغ مه شکن جلو و عقب – چراغ نقشه خوان – چراغ عقب دودی – چراغ خطر سوم بالا و سنسور دنده عقب هست (گرون سازی کردن ماشین بی کیفیت و قدیمی)
    که به نظر من نمیتونه باعث ارتقاء کیفی فنی این خودرو بشه چون این ماشین بر اساس پلت فرم قدیمی 405 و با تکنولوژی 30 سال پیش ساخته شده و اضافه کردن این آپشنها فقط باعث خوش خط و خال شدنش شده ولی باعث نشده که ماشین به لحاظ فنی و تکنولوژیک ارتقاء پیدا کنه من که یه چرخ ال90 رو به صد تا پژو پارس نمیدم
    چرا سازمانی که به قول خودت کیفیت فنی خودروهای زیر مجموعه خودش رو ارزیابی میکنه هم نمیتونه منکر بی کیفیتی محصولاتی مثل سمند و 405 و پارس باشه ؟

    وقتی شما فکر میکنی ایمنی ماشین فقط باید در سپر ماشین باشه دیگه من چطوری میتونم شما رو قانع کنم !!! یعنی شما میگی داشبورد ماشین هیچ نقشی تو حادثه ها و ایمنی سرنشین های ماشین نداره؟!!! و فقط باید شکیل و اسپرت باشه؟ تازه به نظر نمیرسه داشبورد سمند و 405 از ال90 خیلی اسپرت تر و شکیل تر باشند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سامان

    ۲۴ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (26 ديدگاه)

    وقتی ظرف 3تا4ساعت که کامنت منو قرار دادید 11تا دیسلایک میخوره و اونم برای نوشته ای که همش مستند است یعنی هیچکدام از حرفهای من نظر شخصی نیست.1-قیمت که قیمته ربطی به من نداره.2-اون12500تصادف در همون گزارش پلیس وجود داره.3-آزمایش مجله ماشین که در اتوبان انجام گرفته و بزرگراه بوشهر به بندرعباس در دیماه که مصرف میانگین طی 700کیلومتر برای باد 31مساوی 8.2لیتر در 100کیلومترو باد 29برابر8.9و فشار باد 27مساوی 10.7 یه سئوال و چند تا اطلاعات رسمی و موثق اینقدر عصبانیت داره؟عذر میخوام اقایون خداحافظ مردم ازار که نیستیم هر چه شما میگید درسته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. علي

    ۲۴ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ما خودمون از سال ٨٧ال نود داریم خدارو شاهده تا الان واسه لنت ترمز عوض کردن تعمرگاه رفتیم تا حالا هیچی شو دست نزیدیم خیلیهم باهاش مسافرت رفتم هروزم از کرج به تهران واسه کار میریم مصرف سوختشم هنوز کمه به هفت نمیرسه صدا اصلا نداره ولی داداشم که ال ایکس داره انم مدل نود ماشینش بی نهایت از گیربکس و اتاق صدا میاد بطوری که داره مفروشه ال نود بگیره تازه محله ما همه ال نود دارن خواستی بیا ببین باورت بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. فرشاد

    ۲۴ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (24 ديدگاه)

    آقا علی تعجبه بعد از 3سال که ال90 داشتید برادرتون رفته سمند گرفته.سمند من مدل 85 هست تا الان که این متنو مینویسم 103000 کیلومتر کار کرده هیچ قطعه ای براش عوض نکردم البته لاستیک چرا و باطری هم 3سال پیش عوض کردم.همکارمم مدل 85داره البته اون کمتر کار کرده 70000 اونم به همین شکل.یکی دیگه از همکارام مدل 84 داره معمولی که 180000 کار کرده .البته یه مقدار از ما حساستره و پرسیدم ازش گفت کمکفرها رو عوض کرده ,جلوبندی هم تعمییر کرده و یه بار هم برای باکش مشکل پیش اومده تعمییر نکرده و تعویضش کرده.ولی همین 4روز پیش که یه مسیری طرح زوج و فرد داشت و من ماشین نبردم با این همکارم رفتم خوشبختانه ماشینش واقعا تفاوت محسوسی با یه ماشین جدید نداشت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ماهان

    ۲۴ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (28 ديدگاه)

    اقایون داریوش و میهمان 2 و یکی دو نفر دیگه که پست های بلند و بالائی در مورد ریزه کاریهای ال90 میگذارید و برای هر نقصش یک دلیل فنی پیدا میکنید.لطفا حداقل به شعور خودتون توهین نکنید بخدا طراح ال90 این متنهای شما را بخونه شاخ در میاره و میگه عجب ظرافتهائی به کار بردیم و خودمون خبر نداریم.عزیزان ال90 دارید و ماشین خوبی است باشه بحثی نیست ولی دیگه قرار نیست بدبختی خودمون را به همه اثبات کنیم و بگیم این ماشین برای ما ایده اله,آخر ماشینه.طراح این طرح قبلا یعنی زمانی که تازه اوردن ایران و در برابر این سئوال که چرا اینجوریه جواب دادن ما برای اینکه یک ماشین کارراه انداز و ارزون تولید کنیم ساده ترین شکل طراحی که در ساخت قالب هم هزینه کم ببره ساختیم همین دیگه حالا مثلا داشبورد یه تیکه پلاستیکی خشک که ارزونترین نوع داشبورده تبدیل بکنیم به محافظ جون ادمها.

    حالا فکر کردید فقط شما بلدید بزرگنمائی کنید.پس اینو داشته باشید.در هفته نامه ایران خودرو یه اقائ که خودشو راننده خودروهای بنز پلیس معرفی کرده بود اینجوری گفته بود.من راننده بنز بودم که به من یکدستگاه سمند تحویل دادند و من گریه ام گرفت که بعد از بنز چجوری با این سر کنم.ولی وقتی سوار شدم بحدی ازش خوشم اومد و بهتر از بنز بود که خودم و خانمم و 36نفر دیگه رو ترغیب به خریدش کردم.
    حالا من خدائی خودم سورن ای ای ال ایکس دارم بابا دست بردارید ماشین من به یه چرخ بنز هم نمیشه چه برسه از سر تمامش بهتر باشه.جالب اینه که نشریه نگفته بود اقا کوتاه بیا درسته خوبه ولی نه دیگه به این حد.گفته بودند ممنون ما که واقعا از این گفته اشک شوق در چشمامون حلقه بسته.یعنی اینجوریاته!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. میهمان

    ۲۴ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    متاسفم برای سایت پدال
    دوستان وقتتون رو بیخود صرف نکنید
    سایت پدال (سایت تخصصی تندر ، برترین خودروی جهان !) براحتی آمار ها رو جابجا میکنه
    باور کنید مثله روز برای من روشن شده
    فقط مینونم بگم متاسفم
    در پناه حق
    خدا نگهدار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. فرشید

    ۲۵ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان ال90 حرص خیلی ها رو در اورده برخی نظرات رو توجه کنید

    واقعاً تو رنج خودش برای ما ایرانیها عالی و فوق العادس( تاکید خیلی خیلی تو رنج خودش) به دلیل انتخاب محدود خودروهای با کیفیت تو این رنج

    برای برخی سفسطه گران باید خیلی چیزها رو تاکید کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. متین

    ۲۵ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مـــتاسفانه یه عیب بزرگی که ما ایرانیا داریم اینکه هیچوقت نمیخواییم واقعیتا قبول کنیم.
    مثلا آقای x سمند داره و میدونه که ال90 از ماشینه خودش بهتره ولی با این حال باز میاد میگه سمند از ال90 بهتر هست…من خودم الان سمند دارم 1ماه بیشتر نیست که خریدمش ازشم راضیم اما همین دیروز سوار یه ال90 شدم الانم به جرعت میگم ال90 خیلی از سمند بهتره.
    حالا مردونه شما خودت این عیبو نداری؟؟؟یعنی فقط نمیگی چون من این ماشینا دارم پس ماشینای هم قیمتشو قبول ندارم؟؟؟مردونه جواب بدین!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهنام

      ۵ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (20 ديدگاه)

      این شگرد جدیده آقا متین نفر یه ماشینی داره مثلا مگان بعد میاد میگه من مزدا3 دارم ولی یه بار سوار مگان شدم از هر نظر از مزدا3 سره,بعدشم تریپ جوانمردی و راستگوئی میگیریم میگیم چرا ایرانیا اینجوری مثل من نیستند.منتها ریش این شگردها خیلی وقته در اومده.اینم جواب مردونه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. مهمان

    ۲۶ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من فکر میکنم مقایسه این 2 مقایسه سیب با پرتقاله هرکدوم خوبی و بدی های خودشو داره 1چیزی که بگم ال 90 یه ماشین اروپایی که اومده تو ایران من شنیدم حتی ایران خودرو سیستم سوخت رسانی 206 تیپ 2رو روش گذاشته و تو سرعت بالا کم میاره ولی سمند مال خودمونه یه جورایی جموجورکردیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. مهدی

    ۲۶ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه
    ال نود ماشین خوبیه ولی به قیمتش نمی ارزه چون واقعا امکاناتش صفره در مقابل سمند. تنها برتری که داره موتورشه. بقیه چیزاش مثل پرایده و شایدم کمتر از پراید.
    پراید از داخل می شه صندوق عقبشو باز کرد ولی ال نود و باید پیاده بشی سوییچتو دربیاری بری باهاش در صندوق عقبو باز کنی/
    انقدر از سرو ته این ماشین زدن که سریای جدیدش شبکه پشت برف پاک کن نداره( مگه چقدر ارزش داره ) برای بالا و پایین دادن شیشه فقط یه کلید گذاشتن اونم وسط کذاشتن که دعواتون نشه . همه اینا دلیلش اینه که این خودرو برای قشر فقیر تولید شده و قرار بود که وقتی وارد ایران میشه با قیمت 4 تا 5 ملیون ارائه بشه که بعدش شد 9 و بعدش که خودتون بهتر می دونید.
    به قول دوستمون اگه دلار برگرده قیمت این نوع ماشین ها هم به قیمت اصلی نزدیکتر می شه
    ولی یه چیز و باید گفت سمند با توجه به قیمتش امکانات خوبی و حتی بهتر از پارس ارائه می ده .
    در پناه حق

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فتحی زاده

      ۱۰ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (5 ديدگاه)

      ال 90 خیلی سرتر از سمند هستش و این دو اصلا قابل مقایسه نییتند هر کی جفتش رو سوار شده باشه میدونه. اگه امکانات به ان خانم سخنگوی مزاحم در سمند می گویید واقعا برای شما متاسفم .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. الیار

    ۲۶ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسلام
    اینو میتونم بگم خیلی خود خواهین ولی هرکی راس میگه بیاد تب یه کورسی بزاریم من خودم 200تا روندمش L90سمند هم بد نیس ولی از نظر شتاب صفر آهای اونایی که میگن L90برا فقیراس 5میلیونه باز از سمندی که صادر کردن به مناطق محروم آفریقا یکونیم میلیون حالا برسین به 5میلیون بعد بااااااااای

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عظیم

      ۱۱ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (13 ديدگاه)

      در پاسخ جناب فتحی زاده: همین خانم سخنگو ، خدماتی مثل سیستم کولر با تنظیم دمای اتوماتیک میده که فقط تو ماشین های ایرانی206 تیپ 3 ،5 و 6 ارائه می شه.حساسیت شوک بدنه برای دزد گیر کم و زیاد می شه.دمای هوای داخل ماشین و خارج ماشین رو نشون می ده. کیلومتر سرویس رو نشون می ده و غیره
      مقایسه سمند با موتورهای ef7 جدید با ال90 درست نیست !
      مصرف سوخت پایین خارج شهر 100/5 لیتر رو بنزین و 100/4 کیلو رو گاز
      علامت cvvt روی گلگیر جلو سمت راننده در سمند نشان دهنده سیستم سوپاپ متغیر می باشد. که یکی از استفاده اون در سربالایی باعث می شه سوپاپ ها سریعتر باز و بسته شن تا ماشین کم نیاره
      سنسور کلاچ که باعث کم شدن مصرف سوخت می شه . اگر خراب شه ، تو دنده کشی باعث می شه ماشین بعد از کلاچ گرفتن گاز هرز بخوره…
      و خیلی از سیستم های دیگه که به لحاظ فنی خارج از توصیف منه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. رادین

    ۲۷ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اوایل سال 90 میخواستم ماشینمو عوض کنم بین سمند ef7 و ال 90 بعد کلی تحقیق ef7 رو انتخاب کردم
    اون موقع ال 90 14700 بود ولی سمند 16700 تا الان سمندم هیچ مشکلی نداشته و تا حالا یک بار هم تعمیرگاه نرفتم 70 هزار تا هم راه بردمش دلایل انتخاب سمند: زیبایی، قدرت، فراوانی قطعات و ارزانی آنها، دوگانه سوز بودن(تا الان نزدیک 600 لیتر بنزین دارم) به نظر من ال 90 دو تا حسن داره موتور کم مصرف و کم سرو صدا بودن اتاق. البته خیلی از سمند کم مصرفتر نیست که به چشم بیاد
    دلیل افزایش اختلاف قیمت ال 90 با سمند به خاطر کم بودن اون به دلیل تحریمهاست وگرنه ماشینی که دو میلیون ارزونتر بود حالا چی بهش اضافه شده که 4 ،5 میلیون گرونتر شده هیچی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ناشناس

      ۳ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (14 ديدگاه)

      دلیلش کیفیت تندر نسبت به سمنده( با توجه با جدول رده بندی کیفی)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهنام

        ۵ آبان ۱۳۹۲
        سوابق: (20 ديدگاه)

        مگه قبلا که ارزونتر بود رده بندی کیفیت وجود نداشت.تازه همه میگن کیفیت سریهای اول بهتر بوده.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  17. ali

    ۲۸ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (99 ديدگاه)

    دلایل نارضایتی مردم از خودروهای داخلی

    ایسنا – مشاور انجمن خودروسازان ایران موضوعاتی چون تاخیر در تحویل، قدیمی‌ بودن خودروهای تولیدی و خدمات پس از فروش نامناسب را از مهم‌ترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان از خودروسازان داخلی دانست.داوود میرخانی رشتی اظهار کرد: برخی از خودروهای تولیدی در داخل کشور قدیمی بوده و کیفیت‌پذیر نیستند.وی با بیان اینکه ماشین‌آلات، خطوط تولید و تکنولوژی به کار رفته در تولید این خودروها نیز قدیمی است، خاطرنشان کرد: البته در سال‌های اخیر محصولات جدید‌تری مانند تندر 90 به بازار عرضه شده که به دلیل استفاده از خطوط تولید و تکنولوژی جدید، کیفیت بهتری دارند.مشاور انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: قطعه‌سازان در سال‌های اخیر به دلایل مختلف از جمله عدم امنیت سرمایه‌گذاری در کشور و همچنین وجود رابطه‌ نامناسب بین خودروسازان و قطعه‌سازان، از سرمایه‌گذاری جدید برای ارتقای کیفیت محصولات خود خودداری کرده‌اند.میرخانی رشتی با بیان اینکه خدمات پس از فروش نامناسب نیز یکی از بزرگ‌ترین دلایل نارضایتی مردم از خودروهای داخلی و همچنین خارجی است، تصریح کرد: معمولا در سیستم خدمات پس از فروش خودروسازان و همچنین وارد‌کنندگان برخی قطعات یافت نمی‌شود و مصرف‌کنندگان برای دریافت قطعه روزها معطل می‌شوند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهنام

      ۵ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (20 ديدگاه)

      سمند و ال90 شروع تولیدشون در یکزمان بوده سمند از سال 1382 تولید شد که میشه 10 سال پیش و ال90متعلق به 2002 هست یعنی 11سال پیش.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. aria

    ۲۸ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (163 ديدگاه)

    از سال 84 سمند سوار میشم تا پارسالکه یه ef7خریدم تا الان 40 هزار در یک سال کار کرده فقط و فقط بقران برای سرویس 3نوبت به نماینگی رفتم. الان همهیچ ماشینی توی این قیمت به من لذت رانندگی نمیده. ال90 فقط و فقط بخاطر تبلیغات کورکورانه و دهن به دهن برخی افراد ماشین ندیده طرفدار پیدا کرد و دقیقا بخاطر استقبالزیاد شرکت هم زرنگی کرد و قیمتش رو غیر قابل باور و بسیار زیاد بالا برد قبلا از سمند ارزون تر بود الان گرونتر خودتون دلیلش رو می فهمید .ال90 فقط یک طبل توخالیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. aria

    ۲۸ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (163 ديدگاه)

    پادشاه بلامنازع سرعت و کنترل در جاده های ایران =EF7

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. وحید

    ۲۹ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من ماشین ندارم تا حالا هم نداشتم امیدوارم خدا یا خودرو سازهای ایران رو به زمین گرم بزنه با این قیمت هاشون یا به من یه پول درشت بده تا بعدش تازه بیام تحقیق کنم ببینم کدوم بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. رضا

    ۲۹ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مطابق با عملکردی که طی چند سال اخیر مردم از خودروهای ساخت داخل دیدند ال90 و 206 عملکرد بسیار بهتر و راضی کننده تری داشتند و الان حتی بیشتر عوام مردم هم به این نتیجه رسیدند که خرید خوردورهایی بی کیفیتی نظیر 405 و انواع سمند غیر از ضرر و خسارت جانی و مالی چیزی عائد اونها نخواهد کرد
    خوشبختانه الان به غیر از آدمهایی که با اطلاع و مطالعه، ال90 رو انتخاب می کنند، سایر افراد هم که با پرس و جو و انتخاب معیارهای منطقی ماشین انتخاب میکنند ، به این نتیجه رسیدند که ال90 یکی از بهترین انتخابها تو این رنج قیمته این مسئله در روند فاصله گرفتن قیمتی این دو خودرو نیز از سایر رقبای قدیمی و بی کیفیت اونها میشه ملاحظه کرد به هر حال درخواست و محبوبیت بیشتر نزد خریداران تو بازار هم اثر خودش رو گذاشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. اسماعیل

    ۲۹ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من قبلاریو داشتم حالا ال 90وبدلیل اینکه اقساطی بود خریدم حالامن وپسرم به یکسری حقایق رسیدیم وبا کسانی که هم سمند دارم مذاره کرده ام…
    -کدام ماشین درجهان پیدا می شود که بایدماشین روخاموش کرد واز ماشین پیاده شدورفت درصندوق را باکلید بازکرد
    در کدام ماشینصندوق داشبورد دوتکه(لولا مشخصاست )که بایدحتما وسایل راطوری چید که احیاناوسط لولا قرارنگیردتادرب بسته شود
    من مصرف سوخت را کنترل کردهام هیچ وقت زیر8.2نمی سوزاندوبعضی مواقع 10.5نیزمی شود
    ماشین مدل 92مرداد/بعداز700کیلومتررانندگی وگرفتن کولربه مدت 2ساعت درشهریورماه از کارافتادوراهی نمایندگی شد
    باماشین پراید وریوتاسرعت 160نیزرانده ام واحساس خطر وترس نکردهام ولی وقتی باال 90سرعت از120بالا می رودادم می ترسد انگار ماشین روی هوا است وهیچ کنترلی روی ان نداریدوان بخاطر سطح ارتفاع ان است ودونفر ازاشنایان با ال 90چپ کردهاندمن خودم یک بارکه سرعتم 120بود بدلیل یک مانع در اتوبان کمی تغییر مسیر دادم که نزدیک بودچپ کنم ولی بارهااین حرکت برایم با پرایدوریو اتفاق افتاده وهیچ حرکت منجربه عدم تعادل برایم اتفاق نیافتاده
    نمی دانم من زیاد ماشینهای مختلف سوارنشده ام ولی شیشه بالابرهای ال 90خیلی بداست وهمش باید دیدازرانندگی گرفته شود وبه دنبال کلید های بالابرجلو راست وچپ وعقب بگردی ولی در…..
    مزایا
    فضای داخلی راننده وسرنشینان خوب است
    درجادهای سنگلاخ وکوهستانی خوب است وبیشتربه درد روستا ها می خورد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. فرزان

    ۳۰ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    -افتضاح ایرانخودرو – با موتور ef7
    متاسفانه قشر ضعیف جامعه که در آرزوی داشتن ماشین با هزار قرض و وام ، مجبور هستیم از محصولات ایرانخودرو که اول تولید می شود سپس بوسیله مردم تست می شود (180 درجه برعکس کل دنیا) سوار بشیم . تازه بعد چند ماه حالا پرفسورهای طراحی ایرانخودرو بوسیله تست مردم بیچاره و آزمایش و اعلام مکانیک های نمایندگی ها که موتور ملی به قول خودشان ef7 که کلی تبلیغ براش می کردن 1000 عیب لا علاج داره (اصلا سیلندر این موتور یعنی که موتور ایراد داره). کسی هم تو این مملکت وجود نداره بگه شما که عرضه این کارها رو ندارین چرا دست به طراحی موتور می زنید . حداقل یکبار روشن می کردید به بینم بعد یک هفته چه بلایی به سرش میاد.
    سمند با موتور ef7 رو بیش از 1 الا 2 میلیون داری گرونتر می فروشی با هزار التماس ، که وسط جاده با خانواده خراب بشه ،بعدش بایستی بزاریش روی دوش به بریش نمایندگی .
    موتور ملی طراحی کرده . همون هفته اول که سوار ماشین میشی بعد یک هفته متوجه میشی که روغن کم میکنه .
    (نمایندگی)خوب اشکال نداره . این موتور ساختارن روغن کم میکنه اگه کم نکنه خرابه . حالا که کم میکنه خوبه !!!!!!!!!!! .(مشتری) باشه چشم هر روز چک می کنم روغن اضاف می کنم.موتور ملی است افتخار ملی است.
    بعد یک مدت صبح می خوای بری سر کار . می بینی اصلاروغن داخل ماشین نیست . ( همین دیروز چکش کردی ) . نگاه می کنی روغن از زیر ماشین زده بیرون. می بری نمایندگی . میگه ما دوره این موتور را ندیدیم . نمی تونیم دست بزنیم . فعلا روغنش رو هر روز چک کن بعدا برو نمایندگی معتبر . ( اهواز و غیره )
    بعد یک ماه توی جاده یکدفه ماشین خاموش میشه . ( چی شد . بیش از 18 میلیون بابت سمند با موتور ملی (موتور افتضاح ملی) پول دادی . حالا خراب شده ) . امداد خودرو میاد . تا نزدیکترین نمایندگی.
    (مشتری)چی شده ؟ (نمایندگی) . واشر سر سیلند سوخته . سیلندرش ذوب شده . پیستون و تعدادی از سوپاپ ها نیستشون .
    (مشتری)خوب عوضش کنید مگه گارانتی نداره؟ (نمایندگی) . آره . این ماشین هایی که میبینی اینجا پارک شدن همه موتور ef7 هستند.شما نه اولی هستی نه آخری . ولی این موتور از پایه مشکل داره . قطعاتش نیست درخواست میدیم. شاید بعد یک ماه بیاد . شاید هم اصلا نیاد .
    تازه اگه این بار قطعات را عوض کنید اعتباری نداره . احتمالا سر چهار راه بعدی بازم خراب بشه .
    چون این موتور به اصطلاح 16 سوپاپ است . فاصله بین سیلندرهاشون یادشون رفته اندازه بگیرن (بیچاره این پرفسورهای طراحی موتور ایرانخودرو خط کش نداشتن همینطوری شانسی اندازه زده یا خوبه یا بد ، ایرانخودرو در هر صورت پول خودشو میگیره ).در هر صورت این موتور همیشه واشر سر سیلندر می سوزونه ،روغن ریزی داره . موتورش چرم میشه و ………….. .

    از 29 خرداد تا الان ماشین با موتور ef7 ( افتضاح ملی) خراب شده داخل نمایندگی است . هنوز معلوم نیست که قطعاتش بیاد یا نه. خود نمایندگی هم نمی دونه.

    کسی هم نیست به این پرفسورهای طراحی بگه . آخه برادر من تو خودت یکبار سوار این ماشین شدی از پول این مردم بیچاره سوار بهترین ماشین خارجی با طراحی و تست های فراوان شدی ، حالا می شینی پیش خودتون میگید موتور طراحی کردیم . اصلا این موتور رو روشن کردی .

    همون موتور قبلی رو میزدی . 2 تا عکس تام و جری روی بدنه ماشین میزدی 2 میلیون اضافه رو می گرفتی و به قول خودت تنوع محصولات رو افزایش می دادی. حداقل خوبیش این بود که وسط جاده خراب نمی شد تا یک شهری می امد بعدش خراب می شد.

    بیش از 10 نفر از سایر دوستان هم که موتور ef7 ( دوگانه سوز و بنزین سوز – هر دو مدل) روی ماشین هاشون نصبه همین مشکل روغن ریزی و سوخته شدن واشر سر سیلند و غیره رو دارن.-

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عظیم

      ۷ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (13 ديدگاه)

      من سمند ef7 پایه گاز سوز مدل 02/08/1391 دارم تا الان 30000 تا کار کردم. چون بندرعباس زندگی می کنم 6 بار رفتم تهران و برگشتم مسیر 1450 کیلومتر فقط با 5 تا باک گاز که هر دفعه 4500تومن بیشتر نمی شه ، میرم. روی گاز موتورش خیلی قویتر کار می کنه . شتاب اولیه ضعیفه ، ولی سر بالایی با کولر روشن ، براش فرقی نداره. ازش خیلی راضیم.
      موتوراین ماشین دو تا ایراد داره که برطرف شده:
      1- واشر سر سیلندر که معلو م نبود تولید چه شرکتی بوده که الان برطرف شده
      2- کم کردن روغن که مربوط به اویل ماژور پشت موتوره که باید اورینگ لاستیکی اونو عوض کرد تا روغن ریزی نداشته باشه.و قبل از عوض کردن باید لاستیکو چند دقیقه تو آب جوش بزاری ، بعد رو ماشین نصب کنی ، وگرنه بعد از مدتی دوباره روغن کم می کنه
      این اطلاعاتو موقعی که برای تعویض روغن به یه نمایندگی تو بابل رفتم به من داد ،

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. b.m

      ۷ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام.
      من برای اولین بار وارد این سایت شدم. و دیدگاههای دوستان رو خوندم . من 16 ساله مداوم ماشین داشتم .موریس انگلیسی. پیکان. تویوتا کرولا-وانت نیسان. سمند -پژو 2000 فرانسه مدل 1379 – و الان دو ساله که لوگان مدل 90 دارم . تندر 90 پارس خودرو بهتر از ایران خودرو است. شتاب و سرعتش بیشتر از سمند و ماشینهای رنجش هست. قدرت رو در سربالایی های کوهستانی باید ببینید و قضاوت کنید که باز سرتره. جاده های سنگلاخی و حتی سرعت گیرهای خیابانها برای راننده مشکلی نداره . انزلی پر باران ترین شهر ایرانه و من تو این شهر بابت آبگرفتگی مشکلی نداشته ام در صورتی که بارها پژو سمند و سایر ماشینها رو بکسل کردم.
      هر ماشینی نیاز به سرویس و نگهداری اصولی داره و باید راننده بصورت دوره ای سرویس های خودرو اعم از چرخها و تسمه ها و شمع ها و…… رو تعمیر یا تعویض کنه اونم پیش مکانیک .نه هر بچه ای که آچار اوستاش و گرفته و رفته تعمیرگاه باز کرده. امان از نمایندگیها که طی سالهایی که از ایران خودرو به من ماشین غالب کردند دمار مارو در آوردند. صد رحمت به پیکان که بالا غیرتا” همون سالها ماشینی برای خودش بود.اما…. سمند . روزی که به کس دیگه ای غالبش کردم با هزار نذر و نیاز قسم خوردم پیاده برم اما سمند نگیرم . کافیه چند ساعت یکسره گاز بدی و سرعت بری واشر که حتما ترس برمیداره اگه نسوزه . روغن کرگدن هم بریزی کم میکنه 100%. سربالایی هم بری خدا خدا و سرپایینی هم این حضرت و اون حضرت تو و ماشین رو باید نگه داره. ای بی اس – ایه بیگیر اویه بس.
      این مشکلات الان برای بیشتر رانندگان ( تندر 90 پارس )شده شکلات. دوستان عزیزی که سمند دارید یه روز تندر سوار شید مثلا” برید جاده چالوس و مثل اون بعد قضاوت کنید.
      تذکر 1: (( چراغ تندر رو از آیینه که دیدید )) چد صدم ثانیه بیشتر فرصت ندارید که راه رو باز کنید.
      تذکر 2 : هرگز با رانندگان تندر کورس نذارید.
      جدی بگیرید .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فریبرز

        ۱۰ آبان ۱۳۹۲
        سوابق: (5 ديدگاه)

        دوست گرامی آقای b.m از متن شما که بنا بر گفته خودتون حدود 40سال دارید سخت تعجب کردم .در سال 84 سمند lx داشتم و در سال 88 نیز ال90 داشتم ولی الان هیچکدوم را ندارم.بیشتر هدفم از مطالعه این تایپیکها این است که از تجربیات و دانش فنی دیگران استفاده کنم و معمولا به این گفته های ماشین من خوبه و ماشین تو بده توجهی نمیکنم.ولی متناسب با تجربه و سن شما مجبور شدم پاسخ بدم.اولا طرح داخلی و خارجی این 2خودرو بنیادی با هم متفاوته و هر کدام خواهانهای خودشونو دارن.وقتی کسی از ظاهر یک ماشین خوشش نیاید شما بگو هزار هنر داشته باشه طرفش نمیره 2-شتاب اولیه ال90 بهتره ولی سرعت نهائی سمند بالاتره 3-با توجه به تند و تیز بودن و مصرف کمتر برای کسی که بیشتر در شهر استفاده میکنه ال90 مناسبتر است 4-با توجه به پایداری و کشش بهتر برای استفاده در جاده و مسافرت سمند مناسبتر است 5-کیفیت قطعات ال90 از سمند بالاتره و استهلاکش مقداری از سمندهای جدید کمتره ولی قیمت قطعات سمند از ال90 کمتره و خدمات پس از فروشش بهتره.6-در مسافرتهای طولانی در سمند کمتر خسته میشوید ولی در ترافیک سنگین ال90 راحت تر است 7-شتاب ال90 حدود12ثانیه است البته در ارتفاعات بیشتر میشه و در جاهای پست مثل سواحل شمال کمتر بنابراین اگر سمند با سرعت 110 به بالا جلوتر از ال90 باشد و هر دو قصد گاز دادن کنند نه در صدم ثانیه که هیچ در دقیقه هم نخواهد رسید چون منحنی سرعت ال90 بخاطر ضریب درگ بالا از سرعت 120 به بعد بسیار ملایم است مگر اینکه نفر با معکوس و فشار غیر متعارف بخواهد شتابش را بالا ببره.در نهایت اختلاف قیمت حدود 8میلیون برای برخی میتونه تعیین کننده باشه ضمنا در این رنج قیمت تنها این 2تا ماشین نیستند با توجه به سلایق ماشینهای دیگری نیز هستند که میتوانند از این 2 ماشین هم در شتاب و هم در جاده بهتر باشند.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. مهدی

      ۱۷ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      من این ماشین را 2 ساله دارم
      ماشین خوبی هست…آرام و پرشتاب هست. 115 اسب بخار قدرت دارد.
      خرابی هم تا حالا نداشته

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. حسين

    ۳۰ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام من سمندef7 در تاریخ 2/8/1391 خرید کردم از نمایندگی بمبلغ22500000 هزار تومان نه دسته فرمون که بوق روش وصل میشه داشت نه ضبط بعد از چند بار رفت وآمد بوقشو دادن ولی ظبط رو خودمون گذاشتیم هنوز پولشو ندادن فرمونش صدا می ده چند بار به نمایندگی مراجعه کردیم موفق به رفع صداش نشدن و کنترلش خوب نمی تونه در صندوق عقب و درهای دیگر را باز کند خلاصه کیفیتش خیلی پایین و قیمتش خیلی بالا در ضمن قیمت در فاکتور فروش نوزده هزارو خرده ای زده شده بود نمی دونم از من چرا اینقدر زیاد گرفته اند!!!!.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. omid

    ۳۰ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام، کاری به ال 90 ندارم ولی الان رنو لوگان یا تو بعضی کشورها نیسان آپریو و بعضی جاها dacia logan (همه اینها شرکت های همکار رنو هستند) تو کشورهای پیشرفته اروپایی و ژاپن و آمریکایی حنوبی و وترکیه و… فروخته میشه
    به هر حال ماشین سال 2005 هست و با تکنولوژی بالا و امنیت بالا.
    امیدوارم یه روز ما هم خودروی ایرانی بخریم(به کمک خود این مردم نه باند آقایون ایران خودرویی) تا کمک به پیشرفت خودروسازی کنیم ولی این سمند مثل تیبا شاهکارهای ایران خودرو و سایپا هستند(باز تیبا بیشتر روش کار شدهاصالت بیشتری داره) برای ورود به دنیای مونتاژ خودرو.
    استفاده از 405 و تغییر قسمتهای مختلف اون و….
    چقدر مردم جونشونو تو سری اول سمند از دست دادن به خاطر ترمزهاش بعدا به اصرار پلیس abs ,و یک ایربگ راننده ماشین دیگه رو روش گذاشتن که اون هم عمل نمی کنه
    چرا؟
    چون ما این ماشین رو خریدیم باید بگیم کل دنیا اشتباه هست
    همین الان این ال 90 (موتور 16v 1600 با تجهیرات دراین حد داخل ایران) با قیمتی حدود ده هزار یورو تو برلین آلمان فروخته میشه(به ارزش پول ما خیلی بیشتر از قیمت فعلی) ولی همین سمند رو به افغانستان دادن برگردوندن،یعنی ماشین خارجی داره اینجا مونتاژ و تولید میشه بعضی ها ناراضی هستن میگن نه ….
    این هم نتیجه “تصادف 405 تغییر شکل یافته” (سمند) با پراید: حداقل به جونتون اهمیت دید
    http://www.vase2.com/accident/accident-ilam/it_87-01-17.htm

    پراید کمتر آسیب دیده
    موفق باشید .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهنام

      ۵ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (20 ديدگاه)

      فقط میدونم آلمانها بهترین ماشینهای فرانسوی را هم نمیخرند چون در تمام رنج قیمت خودشون ماشین دارند و متعصب هم هستند مثل ما نیستند به خودمون فحش میدیم.سال 2011 هیوندای حتی نتونست یک دستگاه گرنجوور(ازیرا)در المان بفروشه حالا میان 10هزار یورو میدن به ال90 که 2سال پیش فیس لیفت کاملش تولید شده و این ال90 اصلا دیگه تولید نمیشه.اصلا سمند بیخودترین ماشین دنیا این دلیل نمیشه صرف لجاجت بیایم ابتدائی ترین ماشین دنیا را بکنیم ابر ماشین.همین الان اگر این بحث بین ال90داران ایران خودرو و پارس خودرو در میگرفت هر دو طرف ماشینهای اون یکی رو به اشغال بودن متهم میکرد.اگرایران خودرو اشغال تولید میکنه پس هردوشون اشغالن هر چقدر هم بگید نظارت رنو روی ال90 باشه.اشغالساز نمیتونه ماشین خوب تولید کنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فتحی زاده

        ۱۰ آبان ۱۳۹۲
        سوابق: (5 ديدگاه)

        ایران خودرو که عرضه نداره قطعش رو تولید کنه فقط تولید می کنه افتاد . بعدش هم مگه تو آلمان رفتی یا اصلا میدونی المان کجاست . خب معلومه المان یه کشور اروپایی از ماشین اروپایی استقبال میکنه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  26. بهزاد

    ۳۰ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    با سلام
    من نظرات دوستان رو خوندم کامل.
    طرفداری خاصی هم از روی تعصب ندارم.
    ولی این عکس هایی که مثلا برای تصادف سمند بصورت مدام میزارن همش تکراری هست که؟؟؟
    و البته مربوط به سمند های قدیمی هست.
    بعدشم فرهنگ رانندگی خودمون رو گردن ماشین ها نندازیم.
    احتمالا اگه ال 90 با این سرعتی که سمند تصادف کرده دچار حادثه میشد که دیگه پودر میشد.
    من زیاد از سمند خوشم نمیاد.البته نسبت به پرشیا و 206 میگما.
    ولی باز قیافه و ظاهرش خوبه.
    از ال 90 متنفرم خیلی ظاهر نافرمی داره.
    اصلا هیچ جور نمیشه باهاش کنار اومد.
    تو جاده هم راحتی سمند رو اصلا نداره.هم به لحاظ فرمان پذیری هم به لحاظ راحتی صندلی ها.مخصوصا برای راننده.اکثر افرادی که با ال90 به رانندگی های طولانی مدت میرن از خستگی و کمر درد شکایت دارن.
    این نظر من نیست.از خودشون شنیدم.
    امیدوارم بر نخوره به آقایون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فتحی زاده

      ۱۰ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (5 ديدگاه)

      معلومه تو هم از اونهایی هستی که سمند خریده وپشیمونه . برادر من ال 90 استانداد ایمنی اروپا رو داره و تو هم مطمین باش اگه این دو تا ماشین شاخ به شاخ بشند هیچی از سمند نمی مونه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. مجید

    ۳۰ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    تندر ماشینه کاملا به روز کلاس ب هست و طراحی آن مربوط به کمپانی رنو فرانسه میباشد . اصطحلاک آن خیلی کمتر از سمند می باشد این خودرو در تست های یورو 3 ستاره ایمنی کسب کرده در حالی که سمند در تست روسیه به زور 2 ستاره ایمنی کسب کرده این در حالی است که اگر سمند رو در اروپا تست می کردند یقینا 1 ستاره هم نمی گرفت تندر 90 به دلیل خارجی بودن قطعات به این زودی ها به خرج نمی افته خیلی از مردم گول ظاهر سمند رو میخورن وفکر میکنن چون بدنه سمند حالت گرد داره ایمنی اش بالا تره که این اشتباهه اگه میخوای سمند بخرین به نزدیک ترین ایران خودرو مراجعه کرده و خواهید دید که چه زیادند افرادی که از سمند ناراضی اند به خصوص در رابطه با گیربکس و موتور اما تندر اینطور نیست باز انتخاب با خودتان است اما درکل سمند ماشین بدی نیست و به درد یه پیرمرد یا بازنشسته میخوره موفق باشید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. هومن

    ۳۰ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    من نه ال 90 سوار می شم نه سمند ولی این سیاست ایران خودرو این بود که هر کسی که خر داره می تونه پیکان داشته باشه و وقتی پیکان از رده خارج شد سمند رو به جای اون گذاشت. برخی از دوستان هنوز فرق خودروی اروپایی و ایرانی رو نمی فهمند ال 90 در رومانی، روسیه و برخی از کشور های اروپایی استفاده می شه و لازم به ذکر است که هر خودرویی به نسبت استاندارد هر کشور وارد اون می شود. کسی که این رو بفهمه نمی یاد اینجا در مورد قدرت موتور سمند صحبت کنه که فقط در کشور ایران تولید می شه و آدمهایی که تا قبلش … و پیکان سوار بودند سوارش می شوند.ماشینی که معلون نیست پدر و مادرش کی هستند و زیر بوته ای است. خواهشند کسانی که ماشین اروپایی ال 90 رو قبول دارند با اینگونه افراد بحث نکنند چون اگه همه این رو می فهمیدند ایران خودرو و ساییپا نمی توانستند این آشغالها رو به ماها غالب کنند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهنام

      ۵ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (20 ديدگاه)

      در هیچ نقطه ای از دنیا مصرف کنندگان اینقدر برای کالاهائی که میخرند تبلیغات نمیکنند مخصوصا خودرو.فکر میکنید چرا خودروسازان بزرگ دائما فراخوان رفع عیب میدن ولی خودروسازهای ایران حتی برای اساسی ترین عیوب عملکردی و ایمنی فراخوان نمیدهند.چون خریدار خارجی مخصوصا غربی حتی بنز اس کلاس هم که میخره کوچکترین نقصی داشته باشه دادش میره به اسمون.ولی ما از هر 10 تا سمند ef7 5تاش مشکل دارند و از هر 10تا ال90 2تاش تجربه واژگون شدن و سوختن کوئل دارند مصرف کنندگانش بجای اینکه بیان توی این سایتها نواقص رو بیان کنند و خودروسازها زور بزنند که جواب بدن و تبلیغ کنند برعکسش اتفاق افتاده و خود مصرف کننده ها در صدد لاپوشانی برمیان.هیچ کجا خودروسازانشون اینقدر خوش شانس نیستند که خریدارانی به این بدبختی و ها… گیرشون بیاد.شما اینجا که هیچ برید در تایپیکهای مربوط به خودروهای چینی ببینید چطوری از خودروهای چینی تعریف میکنیم.مشکل از خود ماست که خودروهامون در همین سطح ال90 و سمند و 405 و پراید موندیم…خواهان خوب نیستیم میگیم همینا از سر ما زیاده.خوب لذت ببریم از همین خودروهای مد روز.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. منصور

      ۱۰ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (24 ديدگاه)

      آقای مجید ال90 خودرو در کلاس c است یعنی از نظر بزرگی از کلاس ب بزرگتر است.از نظر ایمنی هم هیچکدام تعریفی ندارند.آقای هومن ترکیه یکی از پایگاههای رنو و داچیای رومانی است و مگانهای وارداتی نیز از تولیدات ترکیه هستند.در بین پرفروشترین خودروهای ماه ژوئن 2012 یعنی 12خرداد تا 10 تیرماه هیچ اسمی از لوگان نیست.خودرو اول فیات linea با 3622 دستگاه و در رده 10 ب ام و سری 3 با 1244 دستگاه است.از نظر اصالت هم لوگان هم قدمت زیادی نداره و بدلیل طراحی مشکل دار در 2011 به طور کلی فیس لیفت شده و اگر عکسهاشو دیده باشید تقریبا هیچ شباهتی با سری اول نداره ولی ایران خودرو و سایپا حاضر نیستند فیس لیفتشو تولید کنند(ظاهرا برداشتشون اینه که این طرح اولیه هم از سر ما زیاده.)مطمئنا با این روحیه ای که ما داریم ال90 هم مثل پیکان قراره 40سال تولید بشه.ضمنا کشورهای روسیه و رومانی در زمینه خودرو جزء کشورهای مطرح نیستند الان خودروهای چینی در روسیه جولان میدهند.در مورد پیکان هم باور کنید من قبلا آرزوم بود یه پیکان داشته باشم ولی نه پولشو داشتم و نه مثل شما کلاسش رو داشتم.یه زمانی با پول یه پیکان میتونستی یه خونه 80 متری بخری تا حتی سال 80 خیلی پیکان رو دست کم گرفتی خودروئی اصالتا انگلیسی که حتی دنده اتوماتیک هم داشت,جوانان داشت که داشبوردش با اون آمپرهای کیلومتر شمار و چوب واقعی که درش بکار میبردن خیلی هم زیبا بود.در زمان خودش از خیلی ماشینهای ژاپنی زیباتر بود.برنامه اولیه این بود که تولیدش در سال 1358 تموم بشه و یه مدل به روز اروپائی جاشو بگیره.منتها 20 سال دیگه تولیدش ادامه پیدا کرد هنوزم به اسمهای دیگه وانت پیکان و آردی تولید میشه سرنوشتی که ال90 هم دچارش خواهد شد.دست کم ژستی که راننده ال90 وقتی پشت فرمون نشسته میگیره انگاری سواره استون مارتینه در این زمانه غمناک باعث انبساط خاطر و نشستن لبخند برلب رهگذران میشه غنیمتیه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. ashkan

    ۲ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (467 ديدگاه)

    با سلام
    آقا من یه تندر 90 مدل 87 دارم واقعا ازش راضی هستم.تا حالا نزدیک به 100 هزار کیلومتر راه رفته.تو این مدت فقط یه بار لنت عوض کردم با دو تا باتری.فقط همین.خیلی ماشین کم خرجیه.تو دست اندازها نرمه،اتاقش هنوز یه ذره صدا نمیده،فوق العاده با کیفیته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. ahmad

    ۲ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من یه سمند مدل83 دارم چون موتور فرانسویه وترمز absداره ازش راضیم250000تاهم کار کرده تاحالاهم تعمیر نرفته.ولی خودروایرونی مثل سک سک شانسیه(هم سمند هم ال90)ولی ازاتاق گذشته موتور ال90 طلاست.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا