ایران خودرورنو

مقایسه تندر 90 و سمند LX

مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.

فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.

سمند بهتر است یا تندر؟

نمای ظاهری:

ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده  و نافرم می نماید.

در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.

مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:

موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.

logan

در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.

در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.

tondar L90 logan

هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.

ایمنی:

ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.

samand lx

اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.

سایر نکات:

سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.

نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!

توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏سایت “پدال“‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵,۸۸۹ دیدگاه‌ها

  1. hoseyn

    ۲۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    اقا خداوکیلی شما بخواین ماشین بخرید چی کار میکنید?یعنی چی رو در نظر می‌گیرید??
    اول بودجتونو!!
    بعدش اینکه تا حالا چه ماشینی داشتید و بعد از اون میخواهید در انظار عمومی با چه ماشین جدیدی ظاهر شوید??و هم زمان تعداد نفرات خانوادتون رو!!
    بعدش گزینه های خیلی محدودی براتون میمونه که باتوجه به اختلاف قیمت و کلاس و جاداری سمند ال ایکس با تندر90 احتمال این که این دوتا تو یه گروه بمونن کمه!!
    من از شما میپرسم ال90 با کدوم نوع سمند تو یه بازه قیمتی هست??ال ایکس??
    حالا برفرض این که شما بعد از همه مراحل بالا بین ال90 و سمند ال ایکس گیر کردید اگر ال90 میخری مثبت بده اگر سمند میخری منفی بده!!
    تا امار بگیریم!!ولی شرایط بالا رو در نظر بگیرید ببینید اصلا ال90 و سمند در حد شما و خانوادتون هستند??از اون مهم تر چقدر پول داری??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. عطا

    ۲۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (25 ديدگاه)

    سلام اقا عظیم ما بیشتر مخلص شماییم
    دقیقا من سال90 سمد ef7خریدم واقعا محشر هسته همون تو شتاب وسرعت ولی بعد6ماه بابام ازم خریدش الان2 سال که دستش هسته مشکلی پیدا نکرده امروز صبح من لنتشو عوض کردم درکل ماشین خوبی
    کارشناس حرف درستی زده ماخودمونم تونمایشگاه اکه سمندef7داریم به خریدار این نکته رو گوش زدمیکنیم رینگ اسپرت واقعا بهش میاد
    اقا hoseyn
    شما بگید جقدر بودجه دارید تا راهنمایی تون بکنم درکل سمند بهتره حتی اگه کیفیتش هم منفی 1000باشه
    بنظر شما یورو4 فقط مختص موتوره؟فکرنکنم سایر موارد ماشین هم جزو یورو4 باشند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمد حسین

    ۲۱ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (38 ديدگاه)

    با سلام به دوستان:
    اگه از نظر ظاهری به موضوع بپردازیم مسلمه که سمند خوش قیافه تراز ال90 هست اما ال90داره کم کم بروز میشه ومیشه روش حساب کرد (نمونه بروز رسانی: دنده اتوات کردن ال90)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. نويد

    ۲۱ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان نمیدونم نظر شما راجب این دوتا ماشین چیه.من 16 سالمه وبا بیشتر ماشینایه پدرم رانندگی کردم.پژو 405.تندر E2.ماکسیماو سمند ال ایکس.ولی خوداییش لذت سواری هیچ کدوم واسه من به اندازه سمند نبوده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. فرهان

    ۲۳ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    دوباره سلام اولا نمیدونم این عطا چه ال نودی گیرش اومده بود که بنده خدا هنوز داره به در و دیوار میخوره در ثانی اگه یه نگا به نمرات کامنتها بندازین متوجه میشین چند در صد موافق ال نود و چند درصد مخالفشن مطمئنا اکثر موافقا و مخالفا تجربه ال 90 سواری رو دارن که نظر میدن سوما فکر میکنم اگه یه مقایسه بین شتاب اولیه یا همون 0 تا 100 ال نود و سمند انجام بشه بازم خیلی چیزا مشخص میشه اینکه شما با سمند ال نودو گرفتی دلیل به برتری سمند نیست ممکن اون ماشین به هر دلیلی سرپا نبوده باشه و یا رانندش ریس باز نبوده و اما نکته آخر تو گوگل عبارت Dacia 2013 رو سرچ کنید و ال 90 جدیدو ببینید یه مقایسه هم با فیس لیفت سایپا بکنید واقعا آدم شرمنده میشه !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. عطا

    ۲۳ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (25 ديدگاه)

    سلام اقا فرهان
    من 3سال تو نمایندگی ایرانخودرو ویکسال هم نمایندگی سایپا کار میکردم
    بنده نمایشگاه دارم وتمام ماشینها رو سوار شدم (خودروهای داخلی مد نظره نه خارجی)ولی هیجکدومشون به اندازه ال 90 من و اذیت نکردم3 مورد دیگه میگم دقیقا با پیکان هم مقایسه کنید پیکان هم داشتیم یا دیدیم.بیادتون بیارم پیکان کدوم خودرو ما بود اگه یادتون رفته باشه پیکان همان یار همیشگی ما پیکان جوانان گوجه ای گرفته تا پیکان 83-84
    1 فرمان ثابت
    2در جعبه عقب از بیرون باز میشه
    3 در باک بنزین ازبیرون بازمیشه اونم با سوییج
    خدایش من رو بیاد پیکان میندازه نگید که شما رو بیادش نمیندازه که واقعا خنده داره
    پراید درموارد بالا بهتره
    داداش جان من سمندمدل88(1800)وال90 که مسابقه دادم مدل92 بود بعدشم اون پیشنهاد این کار رو داد و گرنه من ازمسابقه خوشم نماید
    دوستان جرا این همه اغراق میکنید قبول کنید که این مشکلات رو داره و دجار گمراهی کسی نشوید بعضی از دوستان جنان از ال90 تعریف میکنند که فکر میکنی از bmw x6دارند تعریف میکنند این ماشین معایب ازمزایاش بیشتره تنها جیزخوبش موتورش اونم تورده موتورهای 1600 بهتره کولروترمزش وگرنه حیف پول بابتش بدی
    خداییش قبول کنید که اونقدر هم نیاز به تعریف وتمجبد نداره
    دقیقا موارد بالا رو باپیکان مطابقت بدید بعد بیاید کامنت بذارید حتی ناسزا به من بگید اگر یک خورده فکر کنید به حرف من میرسید که ال90 درموارد بالا مثل پیکان هسته .فقط موتور ماشین مهم نیسته برای یک خودرو بلکه سایر امکاناتش هم مهم هسته
    بعضی دوستان میگند ال90یورو4داره اگریورو4 برای موار د بالا هم صدق کند باید به پیکان هم یورو4 داد جون در موارد بالا هر دومشترکند وموتورپیکان هم 1600 هسته واگر فقط به موتور وکولر وترمز یورو4 به ال90 دادند این رو فکر کنم راست بگید ولی در بقیه موارد مثل پیکان هسته بگم که یورو4فقط مختص موتورٰوکولر وترمز نیسته سایرموارد هم شاملش میشند
    واز حق نگزریم قطعات ال90 جند برابر قطعات سمند هسته اونم پیدا بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. فرهان

    ۲۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    خوب یه بار دیگه سلام .فکر میکنم همه دارن میبینن ایرادهایی که از ال نود گرفته میشه چقدر بنی اسرائیلیه .آخه برادر من اینکه آینه بغلش کوچیکه یا در صندوق عقب و باک از بیرون باز میشه شد ایراد فنی !درسته اینها نقطه ضعفه ولی یعنی منی که واسه در باک و صندوق ال نودم جک گذاشتم دیگه برم حالشو ببرم .من نمیخواستم اینجا صحبت فنی بکنم چون چیزایی که میدونم حاصل تجربه شخصی منه نه سواد آکادمیک یا رزومه کاری ولی دوستان چنان خودشون به خواب زدن که با صدای شکافت هسته ای هم بیدار نمیشن .اولش هم بگم که ما ال 90رو با bmw و benz مقایسه نمیکنیم بلکه معتقدیم تو رنج قیمتیش بهترین ماشینه .حالا از ظاهر ماشین شروع میکنیم من تو کامنت قبلی گفتم سمند در این زمینه از جهاتی از ال نود سرتره ولی واقعیت اینه که هر دو خودرو از نظر طراحی ظاهری تو کلاس متوسط هستن .این همون قضیه مردودی مردودیه هست یعنی صفر هم مردوده 9 هم مردوده ضمن اینکه ال 90 ظاهر خودرو رو فدای جاداری و امنیتش کرده که برای مردمان اون حوزه یعنی اروپا به خصوص امنیت مهمتر از ظاهره .باید توجه داشت که ال نود در ظاهر کوچکتر از سمنده اما وقتی فضای داخلی اون رو چه اتاق و چه صندوق رو با سمند مقایسه میکنی متوجه برتری ال 90 میشی.میتونید کاپوت دراز و کشیده سمندرو با با موتور و کاپوت جمع و جور ال 90 مقایسه کنید نظرتون چیه ؟بحث دوم طراحی داخله ،سمند با اینکه یه خودروی خانوادست اما طراحیه داخلش بین خانوادگی و اسپرت گیر کرده و یه چیز ناهمگونی شده هرچقدر ال 90 تو دید عقب ماشین ضعیفه این ضعف تو سمند بابت دید جلو از نظر داشبورد بزرگ و اعصاب خوردکن و تعبیه بد ستونها بیشتر به چشم میآد .باید توجه داشت درسته که ال 90 در قسمت عقب ارتفاع زیادی داره اما همین ارتفاع دو حسن داره که اولیش جاگیری بیشتر صندوق و مهمترش ایمنی بیشتر سرنشینان عقب هنگام تصادفه .البته طراحی داخلی ال 90 هم بسیار سادست اما همگن تر و کاربردی تره .کلیدهای بزرگتر و در دسترس تر و همچنین کامپیوتر کوچکتر اما باقابلیت بیشتر این برتری رو تثبیت میکنه .بله البته باید پذیرفت آیینه های جانبی ال 90 کوچیکتره اما قرار نیست شما تو آیینه قدی خودتو تماشا کنی این آیینه نیازهای راننده رو تامین میکنه به شرطی که خیلی وسواسی نباشه .اما جلوبندی ،درسته در این زمینه این دو خودرو سیستمی تقریبا شبیه به هم دارن اما جلوبندی ال 90 پایدارتره و برخلاف سمندی که نهایت 2 یا 3 سال برات کار میکنه جلوبندی ال 90 تا 5 سال و در صورت مصرف بهینه حتی بیشتر از این کارآیی داره .در قسمت عقب خودرو شما به وضوح میتونید کمک فنرهای بزرگتر ال نود رو ببینید و البته ضربه گیرهایی که باعث میشه به قول عامیانه دست انداز نشون داده نشه .گفتم سمند هم تو این زمینه نسبتا خوبه ولی خوب ال 90 بازم سرتره .برادر عزیزمون آقای عطا فرمودن ال 90 فقط تو موتور و ترمز یورو 4 داره خوب مگه انتظار ما از یک ماشین چیه .خودتون قضاوت کنید آیا توان موتور و ایمنی دو جز اصلی یک ماشین نیستن .شما که اینقدر به یورو 4 ال 90 ایراد میگیری چرا نمیگی سمند به چه دلیل تا حالا هیچ یورو 4 نگرفتی چرا نمیگی با اینکه ال 90 سه ستاره ایمنی داره و البته از این نظر جزو خودروهای متوسط اروپاست اما سمند از این فاکتور کلا محرومه .کیه که ندونه طراحی سمند از روی پلت فرم 405 که این خودرو بیش از 20 ساله تو اروپا از رده خارجه و حتی قابلیت نصب ایربگ رو هم نداره(نگو که جدیداش ایربگ داره که اگرم داشته باشه از نوع ایربگ پرایده چون این پلت فرم کلا براساس داشتن ایربگ طراحی نشده و زورکی ایربگ دار کردن مثل زورکی زن گرفتنه که آخرش طلاقه)در حالی که ال 90 تو بخشهایی از اروپا آمریکا و آسیا تولید میشه .در بحث ترمزگیری شتاب منفی ال 90 به مراتب بیشتر از سمنده و پایداری بیشتری هم داره .یک عده ورق ضعیف تره ال 90 در مقایسه با سمند رو پیراهن عثمان کردن من هم به این قضیه معترفم اما جند نکته رو در نظر داشته باشین اول اینکه زیر سپر جلوی ال 90 یک صفحه فلزی بسیار محکم تعبیه شده که احتمالا آقا عطا زمانی که تو سایپا یا ایران خودرو بودن مشغول بازیگوشی بودن که اونو ندیدن در ثانی مدل طراحی خودرو به شکلیه که در صورت برخورد از جلو انرژی جنبشی رو پراکنده و به سمت ستونها منتقل میکنه و شدت و موج ضربه وارده به راننده رو به حداقل میرسونه در ثانی عطا جان حتما زمانی که تو شرکتهای خودروسازی بودی بدنه لخت ال 90 رو دیدی ازت میخوام اونو با سمند و یا حتی زانتیا مقایسه کنی .نظرت چیه ؟اما میرسیم به مبحث جذاب شتاب .درسته سمند سرعت نهایی بیشتری داره و اگه اشتباه نکنم سرعت ثبت شدش 217 تاست که در مقایسه با 208 ال 90 برتری محسوسی داره اما شتاب اولیه ال 90 حدود 10 و سمند حدود 12 ثانیست.همچنین گیربکس هردوتا 5 سرعتس اما کیه که اعتراف نکنه قدرت سنکرونیزه تو ال90 بالاتره و هماهنگی بیشتری با موتور داره و به مراتب نرم تر و راحت تر از سمنده .
    آقا عطا شما اگه واقعا تو شرکتهای خودروسازی کار کردی نباید به خودت این اجازه رو بدی که فرمون ال 90 رو با پیکان مقایسه کنی .حتما خوب میدونی که سیستم فرمان پیکان از نوع میله مارپیچه که فکر میکنم حتی زمان ناپلئون هم تو اروپا ازش استفاده نمیشد اما شما با توجه به ثابت بودن این دو تا رو کنار هم میذاری ؟واقعا جای تاسفه .درسته سمند فرمون پذیری بهتری داره و تو تست المپیک هم از ال 90 سرتره(که البته اونم بیشتر به وزن بیشتر سمند و ارتفاع کمترش نسبت به ال 90 مربوطه)اما ال 90 فرمون پذیری رو فدای نرمی و راحتیه فرمون کرده که اینم برای عده ای مطلوب و عده ای دیگه نامطلوبه .قصه دراز شد از همه عذر میخوام .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. فرهان

    ۲۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    راستی یادم رفت آقا عطا یه جا گفتی ال نودت 100 به 17 میسوزونه .فکر کنم ال نودت موتور پیکان که . . . نه احتمالا موتور نیسانه .سیکل ترکیبی ال 90 100 به 8 راستی مال سمند چنده ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. عطا

    ۲۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (25 ديدگاه)

    سلام اقا فرهان
    توی کامنت قبلی من یک اشتباه بیش امده اونم فرمان ثابت گفتم منظورم فرمان تنظیم نمیشه مثل بیکان
    من از سال88 تا90نمایندگی ایرانخودروبودم دقیقا فروش ال90 توشهرما اونم تو 2 سال 10خودرو بود که سال89 کارشناس ازشرکت ایرانخودروامده بود بهمون میگفت شما باید تبلیغات کنید یک ماه تو شهر ما بود هرچی که مشتری میمود از ال90 تعریف براشون میکرد بدبختی اینجا بود که کسی به حرفش گوش نمیدادند وکارخودشون رو انجام میدادند من به همراه خودش هر روز میرفتیم تو اداره ها ودانشگاه برای تبلیغ هرکی اسم ال90 رو میشنید با احترام ما رو از اداره بیرون میکردند.تبلیغش بعد یکماه بی فایده بود ودست خالی حتی اینکه یکی بیاد ثبتنام بکنه بعد انصراف بده هم نبود که دلش خوش بشه وخوشحال بشه دقیقا کارشناس به دو نتیجه رسیده بود
    1-بیشترین فروش ایرانخودر مختص بزو وسمند وغیره هسته ال90 فروش نداره
    2-میگفت بیشترین فروش ماشینها اینجا تویوتا هیوندا زانتیا بزوبارس 405وسمند ماشینهای جینی دراخر رده بندیش هم ال90 ومگان هسته توشهر ما مگان5عدد هسته
    از سال90 تا91 نمایندگی سایبا بودم فروش اونم از سال87تا 91 که من بودم 5دستگاه بود تو این 2نمایندگی هیچگونه قطعات وجود نداشت فقط فروش .اینجا اگه ال90 خراب بشه باید بارکامیون کنی ببریش شهرهای خارج از استانمون.صبح نمایندگی بودم استاد دانشگاه بود گیربکس تندرش جواب کرده بود نمایندگی اصلا بذیرش نکرد بیچاره بار کامیون کرد برد بیرجند که براش درست کنند.توشهرما ال90 رو بعد یکسال میفروشند علتش هم کم فرمانی و عدم فرمانبذیری تو سرعت بالا.نا گفته نباشه تو استان ما عشق سرعت دارند
    اقا فرهان یورو4 برای موتور و امنیت وامکانات رفاهی هسته قبول کن که ال90 امکانات رفاهی کمی داره
    برای سوختش دقیقا بدون کولر17 میسوخت باکولر که نزدیک 19 اونم توسرعت کم داداش باورت شاید نشه فکر میکردم کامبیوترش شاید خراب شده باکشو بر کردم200کیلومتر باسرعت 140 باکولر روشن رفتم مقصد که رسیدم دوباره بنزین زدم دقیقا39 لیتر سوخته بود یعنی صدی19/5 سوخته بیچارم کردبردم نمایندگی مشهد کارشناسش هنگ کرد اصلا باورش نمیشد دل و روده ماشین رو ریختند بیرون فقط بعد3روز تونستند به 12 برسونند اونم بدون کولر واقعا وحشتناک بنزین میسوخت بعضی وقتها تو یک هفته دوبار بنزین میزدم
    من تو نمایبشگاه هم شریک دارم شرکام ماشین خارجی میارند بنده ماشین ایرانی خرید وفروش میکنم من ال90 رو برای فروش گذاشته بودم یک ام وی ام 530 داشتم طرف اومد به ال90 که 34میلیون قیمت داشت بول نداد امد6میلیون بیشتر داد ام وی ام530 خرید اینو میخواستم بگم که حاضرند بول زیاد بدند ماشین چینی که اصلا حیف اشغال بول بدند ولی به ال90بول نمیدند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ALi

      ۲۸ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (7 ديدگاه)

      آخه L90 خیلی پشتش بلنده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. عطا

    ۲۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (25 ديدگاه)

    ببخشید یادم رفت علت فروش ال90 توشهرما عدم فرمانبذیری و نبود قطعات وتمیرکار متخصص ال90 اینجا میتونی ال90 به راحتی در حد یک صفر بیدا کنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. فرهان

    ۲۶ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    سلام اینجانب مزاحم همیشگی دوباره پیدام شد .اول یه تصحیح انجام بدم تو کامنت قبلی گفتم شتاب منفی ال 90 بیشتر از سمنده که اصلاحش میکنم در واقع شتاب منفی که همون زمان رسیدن سرعت به صفر زمان ترمزگیریه تو ال 90 کمتره یعنی در مدت زمان کمتری ال 90 سرعتش به صفر میرسه و از این نظر برتره .دوم اینکه عطا جان من که همون اولم گفتم هرکی با توجه به نیاز و دیدگاش ماشین میخره به هیچ وجه هم نگفتم ال 90 که دستت بوده خوب بوده . من میگم چون به هر دلیلی از ال 90 بدت میآد قرار نیست به قول معروف تو سر مال بزنی .این ماشین خیلی مزیتها داره که میشه روش مانور کرد امکانات جانبی چیزیه که قابل اضافه شدنه اما سمند یا همین ال 90 تو این کلاس از نظر فنی چقدر جای پیشرفت دارن .مسلما زیاد نیست و حالا ال 90 تو فاکتورهای اصلی که قابلیت ارتقا نداره سرتره .حال شما بگو چون در باک و صندوقش دستیه منو یاد پیکان میندازه .خداییش اهرم فن و درجه حرارت و آمپرسنج عقربه ای عهد دقیانوس سمند تورو یاد پیکان نمیاندازه .در هر صورت بازم میگم دیدگاه شما کاملا محترمه به شرطی که بی انصافی توش نباشه و ماشینی که از نظر فنی تو رنج قیمتی خودش خیلی از استانداردهای حداقل اولیه اروپا و استانداردهای بالای ایرانو داره رو اینجوری با الفاظی مثل همال و پیکان و . . . کوچیکش نکنی .شاید تو مقایسه با بنز و آئودی و امثالهم این الفاظ برازندش باشه اما در مقایسه با تولیدات داخل حاشا و کلا .ممنون از همگی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. عارف

    ۲۹ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    منم عاشق سمندم چون هم محکمه هم سرعتیه هم ال 90 و پرشیا سوسک کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۴ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      مسخره ترین و کند ترین ماشینی که تو عمرم سوار شدم سمند بود اصلا هم محکم نیست من خودم با 206 تیپ 5 از پشت زدم به سمند سمند تا صندلی عقبش جمع شد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. moein

        ۴ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        باید دید با چه سرعتی زدی .با اون شتابی که 206 داره معلومه تا صندلی عقب جمع می شه من خودم سمند lx سال دارم و تا حالا هیچ مشکلی نداشته تو جاده هم پرشیا و هم تندر و هم 206 رو خورده

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. reza

        ۱۲ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (23 ديدگاه)

        ولی من فکر میکنم از سرعت 140 به بالا 206 شما مسخره ترین باشه! چون بیچاره خسته میشه! درسته تو دنده های پایین شتاب داره ولی تو سرعته بالا 206 شما سوسک میشه! سمند ef7 تازه تو دنده 5 نفسش باز میشه و شتاب میگیره.
        از لحاظ ایمنی که نگو!!!! چپ و راست 206 وارونه دیده میشه!
        اصلن بهتره بگم 206 به درد خانم ها میخوره که باش برن تا سر کوچه میوه و سبزی بخرن! همین و بس.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. ali

      ۲۰ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      برادر اگه 206 تیپ 5 داشتی چی میگفتی
      سمند چی داره مثل ناودون پشت بومه !

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. reza

        ۱۲ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (23 ديدگاه)

        برادر علی، زبانت را گاز بگیر! چرا نفرینش میکنش جوون مردم چه گناهی داره؟! اگه 206 داشت که الان وارونه بود! آخه 206 هم شد ماشین؟!
        منم 2 سال پیش اول میخواستم 206 بخرم، به بابام که گفتم میخوام 206 بخرم، گفت تو که این همه پول میدی “چرا درست یه ماشین نمیخری؟”
        امیدوارم خدا قسمت کنه یه بار سوار سمند بشی نظرت عوض میشه! :-)

        موافقم 0
        مخالفم 0
  13. محمد

    ۲ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان
    خودروی سمندوال90 هردو محاسن ومعایبی دارند که به طور کلی معایب سمند بیشتر در موتور آن ومعایب ال 90 در طراحی فیزیکی آن(غیراز موتور) مشاهده می شود که با اصلاح آنها بیشتر معایب حل شده و به خودرویی ایده ال تبدیل می شوند حال به سلیقه افراد بستگی دارد که کدوم خودرو را بپسندند سمندی که با اون موتورش امابا فضای داخلی خوب آن یا ال 90ی که با موتور خوب اما با آن فضای داخلی(صدای موتور،سفتی صندلی عقب،…)و ظاهر آن(گرانیگاه بالاو…)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. هلولا

    ۴ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نه من عاشقم L90هستم تموم شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. امیر

    ۵ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من عاشق سمندم بارم با هاش تصادف کردم ولی هنوزم با تعمیرات مثه روز اولشه (باتشکر)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. مهدی

    ۶ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام خدمت همه دوستان
    من برای همه صلیقه هااحترام قائل هستم
    سمندef7دارم وراضی هستم
    به لحاظ شتاب،احساس ایمنی درسرعتهای بالا(170کیلومترجاده طبس به یزد)،به لحاظ راحتی وجاداری وازنظرامکانات داخلی درحدقابل قبول هست
    انتظاردوستان ازخودروی داخلی بایدباتوجه به جاده ها،کیفیت قطعات ،هزینه تعمیرونگهداری،مصرف سوخت و…باشه
    به عقیده من هردوخودرونیازماروبرآورده می کنن وتفاوت فاحشی باهم ندارن البته که صلیقه هامتفاوت ویک سری ازمزایاومعایب هردوخودرورودوستان اشاره کردن
    باتشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. مريم

    ۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جالبه که من هر دوتاشونو دارم و یک روز در میون سوارشون میشم.از سمند به خاطر طراحی داخلی و داشبورد سهل الوصولتر و جاداری و راحتی مبلمان داخلیش راضیم
    از ال 90 هم به خاطر شتاب و خوش رولیش.البته همونطور که یکی از دوستان گفتند کنترلش سر پیچها سخت تره (در مقایسه با سمند)
    داشبورد ال 90 مسخره ترین داشبوردیه که می تونه وجود داشته باشه و کاملا مکانیکیه و سخته .مثلن روشن کردن و تنظیم بخاری یا کولرش خیلی پایینتر از محدوده دید راننده و سخت و مسخره تره.یعنی حتی ممکنه به خاطر تنظیم کولر یا بخاری ماشینتون تصادف هم بکنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. علش

    ۸ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سمند یه چیز دیگس چون شبیه به بی ام وس ولی خداییش ال 90 هم خوبه اما خیییلی خشک و بی روحه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. محمد

    ۹ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من هر دوتا ماشینو سوار شدم تندر سواریش خوبه ولی اتاق زشتی داره، سمند هم ایمنیش بالاس ولی اصطحلاکش به دلیل وزن بالاش زیاده کسایی که تکنولوژی شاس و بدنه خوندن بهتر متوجه میشن زود لش میشه;
    اما در کل هر دوتاشون به درد نخورن!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. یاسر

    ۱۰ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به نظر من تمام ماشینهای ایرانی خوبن به شرط اینکه درست ازش استفاده کنیم من خودم تندر ال نود دارم واقعا خوبه و من ازش راضیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. آرمین 66

    ۱۱ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (201 ديدگاه)

    مقایسه 2 تا لگن بی مصرف 37 38 ملیون پول ال 90 حرومه بخدا سمند ال ایکس که نه خوشگلی داره نه سواری خوبی داره آشغال گاری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. بیستون

    ۱۴ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (26 ديدگاه)

    نه سمند دارم و نه ال90 و به هیچ وجه هیچکدومشونو نخواهم خرید.ولی وقتی میبینم کل کل سمند دارها و ال90 دارها تماما داره به نفع ماشینهای تهوع آور چینی تموم میشه و اونها از این درگیری نهایت سوءاستفاده رو میکنند بشدت عصبانی میشم.بیاید باهم متحد بشید و تمام ایرادهای ماشینهای چینی که 2برابر قیمت واقعی بخاطر گمرکی بدست ما میرسند مطرح کنید تا به این آبروریزی پایان دهیم.انتخاب با خودتونه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. عطا

    ۲۰ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (25 ديدگاه)

    سلام به دوستان گرامی
    اقا مهدی شما باسمند170تا سرعت رفتید
    من خودم باسمندم مسافت400کیلومتر رو دقیقا230تاشو پرکردم دنبال یک زانتیا یعنی سپر به سپر زانتیای 1800واقعا ماشین عالی هسته توجاده.ولی اگه شما با ال90بخواهید170سرعت برید کلی به مشکل میخورید اگه از کنار یک ماشین سنگین ( کامیون.تریلر )رد بشید مثل پراید بالا وپایین میشید.
    یک چیزی دیگه از تندر توکامنتهای قبلیم یادم رفته بگم اگه تندر ای2دارید ریموتش به هر دلیل خراب بشه ماشین قفل مرکزی نداره وبایدبه صورت دستی قفل کنید
    بانومریم دقیقا من با شما سرموضوع کولر وبخاری تندر موافق هستم برای خودم چندین بار این مشکل توجاده پیش امده که میخواستم تصادف کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. مصطفی

    ۲۲ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (18 ديدگاه)

    سمند یا 405 اگر قطعات مثلا سال 83 که اکثرا ارجینال و با کیفیت بالا بود استفاده میکردن میتونستن حرفی برای گفتن داشته باشند ولی با وضعیت فعلی که بنظرم باید مردم قید این ماشینای داخلی سازی و در واقع چینی سازی شده رو بزنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. سارا

    ۲۴ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ماشین فرانسوی به درد تمی خوره- اصلاً فرانسع رو چه به اتومبیل ساختن- مزخرف ترین ماشین ها فراسوی هستش/ من خودم قیافه پیکان رو به ال 90 ترجیح می دهم- مخصوصا چراغ های عقب ال 90 زشت ترین تو دنیاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. یه پسل باهوش

    ۲۵ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    اععععع ع

    ال نود مگه ماشینه ؟؟؟

    بابا بیخیال این شتر گاو پلنگ شین بابا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. عطا

    ۲۵ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (25 ديدگاه)

    سلام بانو سارا
    دقیقا من باشما صد در صد موافق هستم کلا فرانسه ماشین درست هم میزنه فقط بین ماشین ها فرانسه زانتیا حرف نداره
    من وقتی ال90 رو با پیکان مقایسه کردم بعضیا بهشون برخود وناراحت شدند کامنت شما تیراخری بود که به هدف زدید
    انشاله پایدار باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مرتضی

      ۲۶ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      به نظر من درسته ال90 قیافه خیلی جذابی نداره ولی اگه یه خورده با سلیقه باشین و دستی سر و روش بکشین مثل استفاده از لاستیک پهن تر و رینگ خوشگل به مراتب از خودروهای خزی مثل سمند و پارس قشنگتره و باید بگم برخی از نظرات سخیف و بچه گانه مثل مقایسه ال90 با پیکان رو برخی از دوستان فقط برای فرافکنی و فرار از واقعیته باور کنید بهترین انتخاب زیر 40 میلیون تومان تو ایران بدون شک ال نوده
      من که حالم از ماشین های بی کیفیت و تکراری و آشغالی مثل سمند و پارس به هم میخوره
      کسی که واقعاً ماشین شناس باشه هیچ وقت ال90 رو ول نمیکنه سمند سوار شه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۲۸ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (2 ديدگاه)

        ببخشید به کجای این ماشین افتخار میکنی قیافشه که ژیان زیباتر از آن است……

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. حميد

          ۱ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1 ديدگاه)

          واقعاً آدم ژیان سوار شه بهتر از اینه که سمند سوار شه آخه ژیان زمان خودش بر اساس استانداردهایی طراحی شده ولی سمند چی شتر گاو پلنگ ملی من نمیدونم به کجای این ماشین میشه افتخار کرد

          موافقم 0
          مخالفم 0
  28. محمد

    ۲۸ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام امااز دیدکاه من بهترین ماشین تولید داخل پژوپارس می باشد هم از نظر جا دار بودن هم ازنظر موتوری وهم ازنظرکلاس آن واین هم بگویم که ماشین های ایرانی اصلا ارزش نظر دادن ندارند باتشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. مصطفی

    ۲۹ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (173 ديدگاه)

    حیف وقت که بذاری واسه مقایسه اینا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. محمد

    ۲۹ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوست عزیزریو ماشین خوبیه ولی حیف قطعاتش خیلی سخت پیدامیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا