ایران خودرورنو

مقایسه تندر 90 و سمند LX

مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.

فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.

سمند بهتر است یا تندر؟

نمای ظاهری:

ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده  و نافرم می نماید.

در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.

مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:

موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.

logan

در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.

در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.

tondar L90 logan

هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.

ایمنی:

ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.

samand lx

اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.

سایر نکات:

سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.

نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!

توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏سایت “پدال“‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵,۸۸۹ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۳۰ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام من نه ال90 دارم نه سمند چند ساله تویوتا کریسیدا دارم مدل 71 امکاناتش بینظیره هنوز هم بعضی از سیستمهاش رو سمند وال 90 ندارن واقا عالیه با موتور چهار شیشه برقی ایینه ها برقی یخچال داره چهار چرخ دیسکی چرخ های عقب هم کاسه ای هم دیسکی واقا شرمم میاد که همچین خودرو سازهایی داریم سوار ماشین های 50سال پیش خارجی بشی بهتر تا این لگنهای گران قیمت بی خود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. هادی واحد

    ۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با عرض سلام و ادب خدمت شما عزیزان
    بنده میخواهم چند تا مژده بدم، که ایران خودرو موفق شده تمامی این مشکلات رو در سمندlx های با کلاس 29335 حل کنه مثلا:1-داشتن ایربک برای راننده و سرنشین 2-عملکرد سریع ترمزهای abs ت 3- هوشمندی خودرو4- امنیت بیشتر خودرو 5- راحتی بیشتر برای سرنشین ها 6- تقویت متور خودرو
    و…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرهاد

      ۳ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دوستان با بررسی هایی که کردم متوجه شدم که تندر محبوبیتش رو از نظر استفاده کنندگان این خودرو گرفته ولی سمند با تمام تبلیغاتی که براش می کنن و شرایط ساده ای که برای خریدش وجود داره محبوبیت چندانی نداره.
      به نظر من تندر 90 تمام صنعت تولید خودرو داخلی رو به چالش کشیده , اونا فقط تونستن قیمت این خودرو را افزایش بدن. الانم که نمیدونم تولید میشه یا نه ولی فکر کنم با برداشته شدن تحریمها رنو دوباره برگرده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. هادی واحد

    ۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان عزیز بنده میخوام یک دستانی رو در مورد خودروی سمند و تندر بگم
    دو نفر بستگان ما خودرو صفر خریده بودند که یکیشون سمند ال ایکس بود واون یکیش تندر 90 بود همون روز ها بود که این دو نفر سر این دو خودرو با هم بحثشون شد که قرار گذاشتن با هم کورس بذارن وقتی مسابقه رو شروع کردن هر دو ماشین بصورت برابر راه افتادند خودروی سمند سرعت خودشو تقریبا به 210 رسوند وبا سرعت زیاد یک پیچ رو بدونه هیچ مشکلی رد کرد ولی تندر 90 باسرعت تقریبا 170 نتونست پیچ رو رد کنه و ماشین واژگون شد
    و متاسفانه راننده جان خود رو از دست داد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ملا

      ۳ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      با سلام ،آقا بخدا من خودم از مخالفان سرسخت ال 90 بودم و بسیار ازش بدم میومد
      همیشه میگفتم بابا این …. و مسخرش میکردم.
      ولی خیلی اتفاقی وقتی برا داداشم یکیشو گرفتم و چند روزی دستم بود عاشقش شدم و فورا ماشین خودم که 206 اس دی وی 1(1600سی سی) بود فروختم و ال90 صفر برداشتم
      30 هزار تا کار کرده فوق العاده از کیفیت و بی دردسر بودنش راضیم.
      من هرسال ماشین عوض میکردم و بین تموم ماشینایی که داشتم به جز 323 این بهترین بوده
      ماشینایی که داشتم:
      405 (راضی بودم ولی جدیداش بی کیفیته)
      206 (برعکس بقیه خیلی ناراضی بودم؛کیفیت پایین و شتاب افتضاح،خرج زیاد و تعادل بد؛ترمز آشغال)
      پارس (بدترین ماشین ایرانی؛تو هر پمپ بنزینی باید سرک بکشی!)
      سیلو(خوبه، فقط قدیمی شده)
      جنتو(عالیه؛ولی قطعات خیلی گرون،صدای موتور زیاد)
      زانتیا(بی نقص؛ فقط هزینه نگهداریش خیلی بالاست)
      مزدا323(اگه مدل بالاش بود با 3 هم عوض نمیکردم باور کنید ماشینی به این راحتی و کم خرجی ساخته نشده؛حیف حیف که تولیدش متوقف شد؛ اینایی هم که موجوده دیگه داغونن)
      اس دی v1(موتورش عالیه ولی کیفیت بدنه و مخصوصا گیربکسش افتضاحه، در کل خیلی پرسروصدا بود جلوبندیش)
      و حالا ال 90 دارم(به عنوان کسی که مخالف این ماشین بودم قبلا فقط از مخالفا میخوام که امتحانش کنند همین! میتونم بگم یه زانتیای کم خرجه؛البته توقع تعادل زانتیا رو ازش نداشته باشین)..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. عليرضا

    ۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    توجه فرمائید :
    سمند خودرویی بی کیفیت پرمصرف و پر حادثه

    اما آمار مذکور در حالی است که وزارت «صنعت، معدن و تجارت» نیز طی گزارشی جداگانه نام چهار خانواده خودرویی پر سانحه را از ابتدای تولید آنها تا پایان سال 91 اعلام کرده است.(((((( این آمار البته متناسب با حجم تولید خودروها به دست آمده)))))))، به نحوی که خانواده سمند با تیراژ 958 هزار و 788 دستگاهی (از ابتدای تولید تا پایان سال 91)، 32 هزار و 876 فقره تصادف را به نام خود ثبت کرده و این یعنی 3/4 درصد سمندهای تولیدی دچار سانحه شده‌اند. بر اساس همین آمار، خانواده پژو که تیراژی سه میلیون و 824 هزار و 131 دستگاهی را تا پایان سال 91 از خود به جا گذاشته، 127 هزار و 934 فقره تصادف را در طول این سال‌ها تجربه کرده است. با این حساب، 3/3 درصد پژوهای تولیدی سانحه تصادف را از سر گذرانده‌اند تا خانواده پژو دومین خودرو پر سانحه کشور لقب بگیرد. پیکان هم رده سوم سانحه‌خیز‌ترین خودرو را به خود اختصاص داده است، به نحوی که 8/2 درصد از دو میلیون و 62 هزار و 611 دستگاه پیکان تولیدی در این سال‌ها یک پای تصادفات جاده‌ای بوده‌اند. و در نهایت پراید که خیلی‌ها آن را پرحادثه‌ترین خودرو کشور می‌دانند، جایگاه چهارم را به خود اختصاص داده و 4/2 درصد از چهار میلیون و 670 هزار و 706 دستگاه پراید تولیدی تا انتهای سال 91، درگیر سانحه تصادف در این سال‌ها شده‌اند. در واقع پراید که پرتیراژترین خودرو تولید داخل به شمار می‌رود، کمترین سهم را در تصادفات جاده‌ای و در مقایسه با خانواده سمند، پژو و پیکان دارد.
    http://www.donya-e-eqtesad.com/news/742108/
    منبع : روزنامه دنیای اقتصاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. نانا

    ۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    آقا مرتضی شما که میگین بهترین انتخاب زیر 40 میلیون ال 90 هستش پس قطعا پژو206 صندوقدار وی8 سوار نشدین اگه بر اساس منطق حرف بزنیم امکانات رفاهی .ایمنی .بیصدا بودن بدنه و صدای بسیار اندک موتور 206 که در دورهای بالای 4000 فقط به گوش میرسه قطعا ال نود رو سوسک میکنه علاوه بر این قیافه ال نود که آشغال بودنش جای خود 0در ضمن ال نود باید با سمند ال ایکس ef7 مقایسه بشه
    یک نتیجه کلی :بنده نه سمند دارم نه ال90 ولی سمند شکیل تره و ال90 مفت گرونه ولی بهترین انتخاب زیر 40 میلیون پزو206 ای دی وی8 و زیر 30 ملیون سمند ال ایکس ef7 هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. عطا

    ۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (25 ديدگاه)

    سلام به دوستان
    اقای هادی واحد
    خدا به بازماندگان حادثه ال90 صبر بده دقیقا من هم این مشکل رو داشتم سرپیچ ال90 تعادلش صفر میشه.همین هفته قبل بود که دوستم توجاده با سرعت140 سرپیچ وازگون میشه ولی زنده میمونند شما ماشین رو میدید اصلا فکر نمیکردی که اینا زنده موندند ال90 قوطی شده بود
    ناناجان من باشما موافق هستم زیر 40میلیون هم پژو206v8وهم رانا(که همون پژو206 صندوقدار)بهترین انتخاب هسته ولی بعدش سمند اونمef7که عالی عالی هسته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نانا

      ۴ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      آقا عطا دمت گرم -من وی8 دارم و ال نود هم روندم خداییش وی8 خیلی باکیفیته تنها ایرادش فضای کم صندلی عقبه دیروز تو اتوبان 190 تا باهاش رفتم آخ نگفت .ال ایکس ef7 هم شتاب و ترمزش عالیه و لی فقط نباید سمند رو تحط فشار بزاری .وگرنه ال نود حرفی واسه گفتن در مقابل مند ال ایکس ef7 نداره -یا علی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. كيارش

        ۵ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        من خودم ال90 دارم و داداشمم 206 v8 ، باور کنید خودش وقتی پشت ماشین من میشنه اعتراف میکنه که ال90 چیزدیگه ای هست و تو انتخابش کمی اشتباه کرده به دلیل:
        کیفیت بالاتر قطعات فنی ال90 – 206 های جدید فول کمپلت چینی هستند
        گیربکس آشغال در مقابل ال90 – موقع تعویض دنده انگار داری دنده تراکتورعوض میکنی
        فضای نا مناسب و غیر ارگونومیک صندلیهای عقب که تو مسافرت داخل شهر هم قابل تحمل نیست چه برسه خارج شهر
        برای همین مسافرتهای خارج شهرمون با ماشین من انجام میشه
        در کل 206 ماشینی برای 2 نفره -حتی اس دی اون
        فنربندی بهتر و نرم تر بودن ال90
        در کل ال90 ماشین جادار، کم مصرف، با کیفیت، پر قدرت و پرشتاب و نرم تریه هر چند 206 هم نسبت به ماشینهای بی کیفیت و رده خارجی مثل سمند و 405 و پارس واقعاً و قطعاً سر تره (انتخاب بعدی من بعد از ال90)
        مشخصاً یکی از دلایلی که اوناهایی که این خودرو ندارند و اینقدر پشت سر خودرویی مثل ال90 حرف میزنند خوب بودن و بی عیب بودنش نسبت به ماشین خودشونه که کمی حس حسادت رو بر می انگیزه و تعصب بی جا هم چشم رو روی واقعیتها میبندهیکی دیگه هم اینه که ما بعضی وقتها عقلمون رو به چشمامون میسپاریم
        مثل قضیه 206 که درسته طراحی قشنگ و اسپرت و دلفریبی داره والبته کلاً ماشین با کیفیتی هستش ولی باور کنین اگه موتورو قطعات پیکان هم روش سوار کنین هنوز بعضیها متوجه نمیشن و کورکورانه از اون دفاع میکنن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. نانا

          ۵ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (3 ديدگاه)

          ال90 آشغاله .زشته .پرسرو صدا هست .انتخاب افراد بالای 95 ساله .سر پیچ پشتک میزنه .یه چراغ 206 به کل ال90 میارزه .بهترین کاربرد ال90 جابجایی مصالح ساختمانیه .کنسول وسط پراید از کنسول ال90 خوشگله .مفت گرونه .ماشین مورد علاقه ناصرالدوله خرس آبادی و ابوخزیله که یکی از بادیه نشینان 700سال پیش بود هست . خیلی خزه.از پشت شبیه کرگدن هستش.هر کی داره پشت ماشینو برداره به وانت تبدیل کنه .مسافرت باهاش عملیات انتحاریه .جنسیت معلومی نداره یعنی نه شاسی بلنده نه سدانه نه هاچبکه .خلاصه خودتونو گول نزنین بنده کل ماشینای زیر 50 میلیونو روندم اول پژو 207 بعد پژو206 اس دی v8 و بعدشم ال ایکس ef7 .راستی هرکسی هم که ال90 داره فکر مردم رو با شعار کیفیت این قوطی کبریت منحرف نکنه

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. علي

      ۵ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (4 ديدگاه)

      من نمیدونم چرا این طرفدارهای سمند هیچ وقت منطقی و علمی نمی تونند حرف بزنند آخه عطا جان بیشترین آمار تصادفات رو که سال گذشته سمند شما کسب کرده (به درصد فراونیش) کیفیت پایینش در مقابل ال90 که همیشه توی آمارها نسبت به ال90 مشخص بوده
      من نمیدونم مگه معیار ماشین خوب بودن با کیفیت بودنش نیست چرا همیشه ال90 با کیفیت ترین ماشین تو رنج خودش بوده (طبق آمار رسمی)
      حقیقت تلخه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. حمید

    ۵ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (12 ديدگاه)

    با سلام
    من در بازار ابزار تبریز که محل پخش قطعات یدکی انواع ماشینه کار می کنم در مورد این دو خودرو یک مساله هست که مشترکه اونم اینه که برای قطعات یدکی فقط و فقط باید تمامی قطعات اورجینال باشن از لنت و تسمه تایم بگیر تا قطعات داخل موتور
    از ماشین های فرانسوی مزرخرف تر دیگه ماشینی نیست همه اونا استحلاک بالا دارن و عمر پایین اگه یکی از اونا تسمه تایم پاره کنه بی چون و چرا باید سرسیلندر – میل سوپاپ – سوپاپ ها – در بعضی مواقع پیستون ها – بلبرینگ سفت کن تسمه تایم – فولی میل لنگ تعویض بشن یعنی چیزی در حدود 2 میلیون تومان هزینه قطعات و دستمزد مکانیک و تراشکار باید بدید
    قطعات پژو و سمند نسبت به ال90 پایین تره
    در کل هر کسی ممکنه از ماشینی که داره راضی یا ناراضی باشه یکی براشمهم نیست که چقدر هزینه بابت خودروش می پردازه و یکی براش خیلی مهم باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. fishdilo

    ۵ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان سلام
    من قبل از ال90 با 206، پراید، سمند، پرشیا، آردی، ،405 ،پیکان رانندگی کرده بودم. با این حال تندر رو هنوز تجربه نکرده بودم.
    مواردی که من از این ماشین خوب خوشم اومد:

    1- مصرف فوق العاده عالی (داخل شهر قبل از 3000 تا 9، بعد از 3000 کارکرد 6.7، البته شیوه رانندگی که موثرترین عامل هست، به شدت مراعات می شود! میانگین مصرف متوسط، برای حدود 200 کیلومتر با سرعت متوسط 20.1 کیلومتر بر ساعت بدست اومده) واقعا” مصرفش فوق العاده خوبه!
    (خارج شهر: قبل از 3000 6.3، بعد از 3000 هنوز امتحان نکردم. در ضمن مصرف 4.5 در خارج شهر هم تجربه شده )

    2- ترمز عالی (حرف نداره)

    3- فرمون پذیری خوب.

    4- گیربکس عالی (داداش حرف نداره، کاملا” نرم و راحت جا میره، کلاچ هم کاملا نرم)

    5- شتاب عالی (اصل حالش زمانی که سریع می خوای سبقت بگیری و مجدد برگردی تو لاین خودت!)

    6- نفوذ سر و صدا در حد خیلی خوب. (یه ایراد اینه که صدای موتور و کلا” سایر صدا ها در صندلی های عقب بیشتر از جلو و پشت فرمون احساس میشه!)

    7- دید جلو فوق العاده مناسب، دید عقب بد . دید آینه ها قابل تحمل.

    8- راحتی باز و بسته شدن در ها (خیلی عالیه). مخصوصا” در مقایسه با خانواده پژو که همیشه گوشه ی در، کنار و زیر ابروی خودم و اطرافیان رو می گرفت و صدمه میزد، واقعا” عالی هست و آسودگی سوار شدن و پیاده شدن فوق العاده است.

    9- محسوس بودن تغییر در پارامتر های متغیر ماشین، (تنظیم چراغ جلو، تنظیم صندلی و …)

    10- ایمنی هم که از شواهد بر می آد خوب باشه!

    11- جادار و راحت، هم داخل ماشین و هم صندوق. من که قدم کوتاهه، به راحتی پام رو پام میتونم بندازم!

    خوب به اندازه بازیکن های تیم فوتبال شد. دیگه بسه. موارد زیاد هستن. به مهمترین ها از نظر خودم اشاره کردم.

    تندر کلا” ماشینه خوبیه! من قبل از خرید خیلی ازش خوشم می اومد. الان بعد از دو ماه عاشقش شدم! مخصوصا” اینکه من از ظاهرش بر خلاف بعضی ها، خیلی خوشم می آد. مخصو صا” اینکه ظاهرش با اکثر ماشین های خیابون تفاوت های زیادی داره.موفق باشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. عطا

    ۵ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (25 ديدگاه)

    سلام به تمام دوستان
    اقا کیارش من تو صفحه های قبل گفتم که8 ساله که نمایشگاه دارم اگه ازشما بیشتر ماشین سوار نشده باشم کمترم سوار نشدم
    خدای ما کورکورانه قضاوت نمیکنم شما هستید که از روی غرض ورزی نظر میدید
    خداییش شما4 مورد از امکانات رفاهی ال90 رو بگو فقط بگم که امکانات رفاهی،برای من نگید که بنزین کم میسوزه چون این مورد جزءامکانات رفاهی نیسته،
    من یکبار تو جاده مامور ایست وبازرسی گفت در جعبه رو بده بالا،من کولر ماشین رو خاموش کردم بعدش ماشین وپیاده شدم در جعبه رو دادم بالا ،دقیقا افسر این قدر خندید که عرق شرم از سرو صورتم ریخت
    برای من ابتدا موتور بعدش امکانات رفاهی وامنیت (امنیت وامکانات رفاهی ال90 که صفر هسته)برام مهم هسته،
    نانا جان من باشما موافق هستم این دوستان فکر میکنند ماشین ال90 چی هسته شما کامنتهای قبلی من توصفحات قبلی رو هم بخونید بعدش یک کم فکر کنید ببینید درسته ؟یانه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ستار

      ۶ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      .والا من هر سمند سواری رو دیدم و ازش پرسیدم از ماشینش راضیه یا نه . تف و لعنت فرستاده به سمند و سازنده اش.
      Aria جان … شما هم لازم نیست این همه قسم بخوری عزیزم . ما باور کردیم ماشین شما جزو 1% سمندهایی که خوب در اومده.
      سمند کمتر از 3 ماه لش میشه. .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. داريوش

        ۶ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        دوستان عزیز مجبور شدم دوباره توضیح بدم :

        مزایای رنو لوگان یا به قول معروف ال90 نسبت به سمند( البته از نوع EF7 )– نوع معمولی سمند به درد گاری هم نمیخوره
        گیربکس و دنده فوق العاده نرم
        همخونی فوق العاده گیربکس و موتور در تندر
        نظارت سفت و سخت رنو در مراحل تولید در ایران برعکس سمند
        ترمز تندر فوق العاده است اما به ترمز سمند نمی شه همیشه اطمینان کرد، ترمز سمند بگیر و نگیر داره.
        یکی از مهمترین ضعف های سمند جلوبندی اونه که باید هر از چند گاهی یه تعمیر اساسی بشه،
        وجود تیریپ کامپیوتر (کامپیوتر سفری) در L90 از نظر امکانات کنترلی ماشینی به مراتب به روزتری رو نسبت به سمند در اختیار شما قرار میده.
        شتاب و کشش بسیار خوب تندر در سربالائیها و جاده های پر پیچ و خم فکر کنم EF7 هم تو این زمینه بدک نباشه
        سمند بعلت وزن سنگین و اتاق ضعیف قطعا پس از 6 ماه تا یکسال به صدا میافتد اما این مسئله در تندر من بعد از 4 هنوز اتفاق نیافتاده.
        کیفیت مونتاژ و کیفیت قطعات که دیگه من چیزی نمیگم.
        اطاق کم صدا تر
        فضای زیاد هر دو خودرو البته تندر در صندلی عقب و صندوق عقب کمی بیشتر فضا داره
        فنر بندی بهتر
        فرمان نرم تر
        در کل ال90 از نظر ستاره های ایمنی هم بهتره و ترمز بهتری ام داره
        مصرف سوخت کمتر تندر البتهEF7 هم خوبه و راضی کنندست
        استهلاک کمتر
        سرو صدا اتاق کمتر
        میدان دید و تسلط بیشتر
        لش شدن بدنه و اینجور چیزا در تندر نیست
        موتور ال90 خیلی بی دردسره و من تاحالا ندیدم اذیت خاصی کنه ولی تا دلت بخواد ای اف7 اذیت کرده و میکنه
        .دریچه گازش…عدم هماهنگی قطعات و طراحیش …کیفیت پایین قطعات داخلی و سر و صدا و …در مورد کیفیت موتورش هم فقط استناد حرف های ایران 2 چرخه و هیچ رفرنسی نداره که تایید شده و بین المللی باشه .طبیعی سمند اذیت کنه … وقتی طراحی و موتور و پلتفرم و ..هرکدوم مال 1 کارخونه و 1 کشور باشه همین میشه دیگه …اشپز که 2 تا بشه …اسب ملی دردسرهای زیادی داره …
        به نظر من سمند یه نوع دست گرمی برای ایران خودرو هست که هرسال نقاط ضعف اون رو برطرف میکنند وهرسال داره بهتر میشه اما کیفیت اون پیشرفتی نمیکنه همون طور که یکی از مسئولان ایران خودرو پژو آردی وپیکان پژو را اولین دست گرمی برای ایران خودرو دانست .

        بحث تعصب و اینکه ماشین ساخت کدوم کشوره اینجا مطرح نیست بحث ماشین بدون مطرحه.
        20 سال پیش ایران 405 تولید می کرد همه ازش استقبال کردند و کسی ایرادی بهش وارد نساخت ولی آیا میتوان الان هم گفت 405 مربوط به بیست سال پیش ماشین خوبیه؟ . پس مردم خوب حالیشونه و فرق جنس خوب و بنجل رو میفهند . الا بعضی متعصبین که چشم روی حقیقت بستند و به صرف اینکه خودشون چه ماشینی دارند توجیهات جور می کنند .

        معمولاً برخی خودروسازها برای اینکه بتونند برخی جنس های بنجل خودشون رو خوب و مدرن جلوه بدن با اضافه کردن برخی امکانات مثل سخنگو ، چراغ مه شکن و … درصد گول زدن مردم ساده و عوام هستند این کار بیشتر تو خودروهای چینی دیده میشه حتی تو گوشی هاشون
        ولی متاسفانه عملکرد فنی این خودروها(شامل تکنولوژی موتور و گیربکس، ایمنی ، مصرف سوخت ، آلایندگی و ….) هیچ وقت قابل مقایسه با ماشینهای ساخت خودروسازهای بزرگ و پر سابقه نیست .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. رسول

          ۶ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1 ديدگاه)

          تندر دارم مدل86سفارشی و سری اول تا الان باهاش۱۴۵هزار کیلومتر راه هیچ پول اضافه بابت مکانیک و تعمیرگاه ندارم همه دروبری هام ماشیناشون همش تو تعمیرگاهه تو همه گردنه ها و جاده ها همه رو باهاش سوسک کردم!!منی که۶سال تجربه دارم بهتون میگم که سیم گاز رو تا آخر رگلاژ کنید همیشه بزنین سوپر بزنید یاعلی مدد

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. امین

          ۱۰ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (2 ديدگاه)

          با سلام به دوستان گرامی من از دی ماه 91 سمند ال ایکس ای اف 7 دارم صفر خریدم از اون موقع تا حالا 3500کیلومتر کار کرده لا مسب تا توش میشینی انگار رو کاناپه نشستی. از چسبندگی,ترمز,بی سرو صدایی خلاصه از همه لحاظ خوبه شتاب صفر تا 100 امتحان نکردم ولی سرعتش که از 100 میره بالا اوموقع هست کمتر از 3ثانیه به 150میرسه. یه بار با گاز راحت تا 170 رفت فک کنم بیشتر هم میرفت ولی من نرفتم ولی با بنزین امتحانش نکردم. ولی ماشین خانوادس. مخالفا- موافقا+

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. سورن

          ۱۱ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (18 ديدگاه)

          دوستانی که در مورد سمند نقد میگن انگار دارن درباره سمند مدل 84 نظر میدن خیلی از اشکالاتی که تو سری های اول این خودرو بوده رو مطرح میکنن
          از سال 86 به بعد مشکلاتی مثل صدای گیربکس و صدای موتور که تو اتاق شنیده میشد رو حل کردن
          در ضمن اینجا ضرب المثل هر که بامش بیش برفش بیشتر خیلی به کار میاد مثلا قیمت دینام 3 ماشین رو براتون مینویسم
          دینام سمند موتور ایکس یو7 (موتور405) 250 هزار
          دینام سمند موتور ای اف7 700 هزار
          دینام ال90 800 هزار
          به هیچ وجه نمیشه گفت که میزان دید ال90 بهتر از سمنده مشکل دید سمند تو ستوناشه در عوض دنده عقب رفتن با ال90 واقعا آزار دهندست
          اما در مورد مصرف اگه به سایت سازنده رجوع کنین متوجه میشین مصرف سمند ای اف7 و ال90 در یه حده با وجود اینکه قدرت سمند ای اف7 خیلی بیشتر از ال90هه ولی در کل هیچکدومشون ماشین ایده آلی نیستن سمند به خاطر عدم تولید قطعات با کیفیت و ال90 به خاطر کمبود امکانات رفاهی اعم از صندلی راحت چراغ های مناسب و…
          از نظر من نقد پدال منصفانه است
          ضمنا ماشین من پژو پارس تی یو 5 هه و هیچ کدوم رو ندارم که بخوام ازش طرفداری کنم

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. كامي

        ۶ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        ال90 عاشق صدای موتورشم صدای ماشینای رالی و حس نشستن پشت ماشینای مسابقه ای رو بهت میده قوربون صدای دنده۱و۲بشم الهی شتابم که هرچی بگم کم گفتم اصطلاکشم از دوچرخه کمتره فرمون نرم و تعادل بیست اتاقشم که حرف نداره انقدر نرمه وقتی باهاش190تا میری حس میکنی سرعت ات80تاس….واقعا ماشین مرد و قوی هستش

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سمیرا

          ۸ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1 ديدگاه)

          مطمئنی مسابقات هواپیمای ملخی رو با رالی اشتباه نگرفتی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Arshia

          ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (2 ديدگاه)

          منم بات موافقم کامی جون
          واقعL90 عالیه
          شتاب خیلی خوبی داره
          تنها عیباش آیرو دینامیک ضعیفش و ظاهر نه چندان جذابشه
          بقول دوستمون اگه موتورش رو سمند بود خییییییییییلی خوب میشد

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. رامین

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (3 ديدگاه)

          سلام خدمت دوستای گلم عزیزان خودتو خسته نکنین ما خیابون استاد معین تعمیر گاه نخصصی تعمیر خودروهای بنزینی داریم 27 نفر تعمیر کار مجربم اونجا کار میکنن خدا وکیلی تو ایران بین ماشین های زیر 50 میلیون هیچ ماشینی از لحاظ استحکام ودوام تندر 90 نمیشه خیالتون راحت جلو بندیش حرف نداره بر عکس سمند . پژو و پرشیا که جدا برا ما نون آورن دم همتون گرم .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. junior (فقط ایران - فقط تیبا (بی ریخت ایرانی))

          ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
          سوابق: (130 ديدگاه)

          دوست عزیز Arishis،به نظرمن همین ظاهر و آیرودینامیک که گفتی تنها ایرادهای L90 هستند بیشتر از پنجاه درصد فاکتورهای مقایسه ای یه ماشین رو شامل میشن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. رسول

        ۷ اسفند ۱۳۹۲
        سوابق: (2 ديدگاه)

        ال 90 هم همچین خودرو تعریفی نیست مخصوصاً قیافه اش همچین نچسب بی قواره اس

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. حامد

          ۸ اسفند ۱۳۹۲
          سوابق: (1 ديدگاه)

          آخه سمند هم قیافش دیگه خیلی خزه و مخصوص افراد بالای 50 ساله

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. بهرام

      ۶ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام به همگی شما مخصوصا سایت خوب پدال من کلی از سایتاروچک کردم همه پست هارو خوندم بچه ها خسته نباشید،من۳سال تیپ2 چندماهیم تیپ5الانم وی هشت دارم که خیلی ام دوسش داشتم ازوقتی ال90اومد به همه میگفتم ال لگن چون فقط فکرمیکردم ماشین خودم شاخه و اصلا ازال90 خوشم نمیومد تااینکه دوستم که تو شاهروده ال90خرید و امروز اومد پیشم همون اول زدم تو ذوقش که پارسelxات فروختی اینو گرفتی!؟شروع کرد به تعریف اما من توکتم نمیرفت به اصرارش نشستم پشتش تا دوربزنیم اولش خوشم نیومد اما وقتی باهاش دورزدم ووووووو چشام چهارتاشد عجب ماشینیه اصلا فکرشو نمی‌کردم سواری مینی شاسی رو میده پدال ها نرم فرمون و ترمز دنبه و عالی شتابش که مثل جت بود تا140تا باهاش رفتم اما انقدر اتاق و موتورش سایلنت بود که کیف میکنه آدم،برام تعجب آور بود رفیقم میگفت مصرفش تو جاده۶و توشهر۸ خداییش عاشقش شدم الان صفرش چنده؟بخدا پژو درمقابلش حکم گاری رو داره.باتشکر و سپاس از پدال

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. فریبرز

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من از سال 88 تا 90سمند lx سفارشی داشتم. در ان 2 سال هیچ خرجی نداشت . اطاق بی صدا و فاقد لرزش بود.صدای موتور هم بسیار کم .صندلی ها داری کنترل برقی و روکش آن و درها از چرم مصنوعی مرغوب و دارای بلوتوث وآیینه وپنجره برقی بود. شتاب آن در داخل شهرنسبت به ال 90 کمتر است و رانندگان کم حوصله و جوان راعصبانی می کندولی در جاده با وجود هندلینگ عالی و انتقال نرم ضربه های دست انداز به اطاق، در مسافرتهای 5تا6 ساعته راننده بسیار کم خسته می شود.صندوق عقب بسیار جادار و همه فضای آن قابل استفاده است.ترمزها مجهز به abs & ebd و کاملا قوی و قابل اطمینان بود. طراحی بیرونی و داخلی کاملا به سلیقه افراد وابسته است ولی البته طراحی داخلی معایبی داشت که با وجود اینکه توسط تولید کننده به راحتی قابل رفع بود ولی متاسفانه تولید کننده در بازار بدون رقابت درنهایت بی توجهی به مصرف کننده برای رفع آن اقدامی نمیکند.
      به عنوان نمونه کلید پنجره های برقی بر روی درهای جلو بعد از بستن درها دیگر در دسترس راننده و سرنشین جلو نیست !!!.
      بنابراین من فکر می کنم هرکس برای انتخاب اتومبیل باید بر اساس اولویت بندی بودجه و نیازها و سلیقه اش به اتومبیل نگاه کند چون هیچ اتومبیلی در جهان بدون عیب آشکار و نهان نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. mostafa

      ۹ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      شاید مقایسه این دو ماشین کار درستی نباشه و این مقایسه فقط در کشور ما انجام میشه مقایسه یک ماشین 1800 سی سی (سمند) با ماشین 1598 سی سی ( ال 90 )
      و لی با وجود اینکه از دو کلاس مختلف هستند باز میبینم که سمند از کلاس پایین تر خودش شکست می خوره…ال 90 زیبا نیست ولی طراحی سمند افتضاحه
      ال 90 ماشینی که ارزون ساختن برای قشر کم درآمد و قرار بوده جانشین پیکان بشه کاری ندارم که الن تو کشور ما قیمتش خیلی بالاتر از یه ماشین ساده ست اگر اون امکانات رفاهی که دوستمون میگه رو براش اضافه که کیفیت مواد به کار رفته در داشبورد رو افزایش بدن و طراحی داخلی و بیرونی رو زیباتر کنن که دیگه میشه ماشین پولدارها این مقایسه خیلی از موارد رو نادیه گرفته از جمله استحکام بدنه و شاسی در هنگام تصادف ،که ایمنی ال 90 خیلی بالاتر از سمند است. و همچنین کفیت عالی تر قطعات ال 90 که استهلاک بسیار پایین تری نسبت به سمند داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. بهرام پیروزکیان

    ۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درود برهمگی. ضمن آرزوی موفقیت و سلامتی برای همه رانندگان خوب و بی خطر. سلیقه یه احساس شخصیه و نباید به دیگران وسلایقشون بابتش توهین بشه. نظر شخصی من هم بعداز کلی تحقیق برای خرید خودرویی که اخیرا خریدم کیفیت اون بوده.هر خودرویی خصوصیات خودشو داره. البته شرط اول رانندهس بعد خودرو. اما من ترجیح دادم که توی خودروهایی که تولید خودمونه اونو بخرم که هنوز به گند کشیده نشده باشه و ال نود خریدم. البته این خودرو هم چندتا عیب داره اما بازهم توی خودروهای زیر40تومن هنوز شرکتش بالاسرشه و بس. قیافش هم الان دیگه عادی شده. قبلا هم خوروهای دیگه داشتم یا روندم. از انتخابم هم راضی وخوشحالم. موفق باشید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. مهدی

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شما دارین ال90 رو با کل مدل های سمند مقایسه می کنید؟؟
    خوب اگه ال 90 هم 20 مدل طراحی می شد الان با بنز و بی ان و مقایسه میشد نه با سمند.
    خودروی تماما خارجی رو به نام خودروی ملی دارین میفروشین..
    حتی نمیتونید الیاژ سر سیلن موتور به اصطلاح ملی رو تولید کنید.همه موتور ملی ها اشکال سر سیلند دارند..اونم با هزینه نزدیک به 2میلیون تومن.
    لطفا راه رو برای خودروهای خارجی باز کنید شما ها اینکاره نیستین.
    واقع گرا باشین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. محسن

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا آریا خیلی روی سمند تعصب داری.نظریکه برمبنای تعصب باشه فاقد ارزش فنی هست.واقعیت رو باید بپذیری طراحیL90 خیلی ازسمند جدیدتره هرچند باسلیقت هماهنگ نباشه اشکان همه صحبتهاشو با مرجع ذکر کرده اما شمامی خوای سلیقه خودتو به دیگران تحمیل کنی.بسیارسنگین تر خواهی بود اگر از اظهار نظرات متعصبانه خدداری کنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. amir pk

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کاری به سمند ندارم,ولی ال 90 اصلا راحت نیست.انگار رو صندلی چوبی نشستی!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. حشمت

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان عزیز عزیزیان نیازوعلاقه ودیدگاه هر انسان به هر وسیله ایی متفاوت از دیگرانه این حقیر بیش از بیست ساله که رانندگی میکنم و تقریبا بیشتر خودروهای داخلی و خارجی رو داشتم یا روندم ال 90 کم استهلاک و هماهنگی بین اتاق و جلوبندی و گیربکس و موتور عالی ولی در عوض ثبات در جاده و سرعتهای بالا وبیچ های تند و باد و باران بدون شک برتری با سمنده و امکانات سمند شاید به نظر ساده بیاد ولی کارایی داره و بدرد بخوره مثل سیستم دزدگیر رمز دار یا سنسورهای دنده عقب حالا نیاز و سلیقه شما کدومه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. بهزاد

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تندر 90 یک ماشین اروپائی به حساب میاد .. بنا بر این چشم بسته اونو در مقابل سمند و 405 و پرشیا انتخاب کردم و خریدم . و به هیچ وجه پشیمون نیستم . اینها ئی که می گن طراحیش بده و فلان عیبو داره معلومه که پشتش ننشستن و گر نه همچین حرفی نمی زدن . امکانات رفاهیش هم در حد بقیه هست شاید بیشتر هم باشه . . آئینه برقی صندلی های قابل تنظیم . . تازه باور کنید هنوز با خیلی از آپشن هاش کار نکردم و بلد نیستم . دید پشت هم که تا حالا برای من مشکلی بوجود نیاورده و راضیم . اول یه ماشینو امتحان کنید . بعد نظر بدین . یه چرخش به نظرم به این فرغون های ایرانی می ارزه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. ..............

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خدای من هنوزم دارین در مورد سمند و ال90 مینویسین و اظهار نظر میکنین.همرده های شما تو این مدت 4تا بنز و ب ام و عوض کردن.سال میلادی شده 2014 تموم خودروسازها مدلهای 2015 خودشونم معرفی کردن.دست کم برای اینکه ذهن و روحتون فسیل نشه کمتر در مورد این 2تا ماشین صحبت کنید.بسه دیگه تا شما فکر میکنید فقط 2تا ماشین هست یکی ال90 و اون یکی سمند چینیها بازارو قبضه کردن.من که حوصله بیشتر نوشتنو ندارم شما زحمتشو بکشین هم به سمند بد بگین هم به ال90 و هم از سمند خوب بگین هم از ال90.ممنون یه دیدگاه اضافه برام حساب کردین آخه این اولین کامنت من است ولی اون بالا زده 2دیدگاه.منفی و مثبتها هم خیلی باحاله لایک میزنی 4تا حساب میکنه 5تا منفی هم همزمان میره بالا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. آرمان

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اینکه می خام بگم همتو حتما باهاش موافقین
    اونم اینکه کشورمون ایران هیچ ابتکاری از خودش نشون نمی ده حتی در صنعت خورو
    شما که دو خودرو تندر 90 و سمند مقایسه می کنین بهتر اینو بدونین که هر خودرو خارجی که برای اولین بار در کشورمون می خواد تولید بشه هر چند بروز و با کیفیت باشه در کشورمون بی کیفیت ویا بدن کیفیت می شه و این شامل تندر 90 هم می شه.البته من نمی گم خودری خارجی بگیرن ولی اینو بدنین همه خوروهای داخلی کپی هستن مخصوصا تندر90
    ما همون مجبوریم خوروی داخلی بی کیفیت بگیریم چون اولا خیلیها پول کافی برای خریدن خودروهای خارجی ندارن دوما دولت ما طرحیرو گذاشته که افراد اندکی می تونن از خارج خودرو مورد نظرشونو بگیرن
    پس بنابر این مقایسه خوروهای داخلی مثل سمند – تندر90 – 405 و.. لازم نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. سینا

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان عزیز:
    من از سال 1384 تا سال 1391 سمند معمولی با موتور XU7 داشتم و 128000 کیلومتر در تمامی شرایط با این ماشین رانندگی کردم و سال 91 فروختمش و یه ال 90 E2 خریدم که تا الان 30000 کیلومتر باهاش در تمامی شرایط رانندگی کردم.در هر دو در تمامی مدت هر 5 تا 7 هزار کیلومتر روغن و فیلتر ها رو عوض کردم روغن لیکو مولی یا کاسترول مگناتک(فیلتر روغن و بنزین هر 2 تا یک بار)و همیشه بنزین سوپر می زنم.شمع ها 20000 تا و … سرویس و رسیدگی به موقع و کامل.که باعث شد هرگز موتور ماشین تو ین سال ها خرابی یا مشکلی نداشته باشن و هرگز سر سیلندر باز نشه!
    (البته از سال 90 207 اتوماتیک هم دارم که کارکردش 28000 تاس)
    و نکاتی در مورد این دو خودرو که به نظرم در طول این سال ها که از زمان صفر کیلومتر استفاده کردم بهتون می گم:
    در مورد سمند با موتور XU7 و قدرت 100 اسب بخار در گشتاور پایین نسبت به ال 90 با موتور K4M جدید تر و قدرت 105 اسب بخار هیچ حرفی برای گفتن نداره.موتور XU7 برای کولر گرفتن تو جاده مناسبه ولی داخل شهر و در سر بالایی ضعیفه و کم میاره،از لحاظ کیفیت موتور اگه به این موتور ها رسیدگی بشه هیچ مشکلی ندارن،مصرف موتور سمند داخل شهر زیاده و تو ترافیک خفه می کنه همینطور موتورش صبح ها دیر گرم میشه.لرزش و صدای موتور سمند زیاده ولی ال 90 صدای کم تر و موتور لرزش کمتری داره.به نظر کیفیت قطعات مورد استفاده در موتور ال 90 بسیار بالاست در صورتی که سمند اکثر قطعات ایرانی با کیفیت منوسطه اما قیمت قطعات ، فرآوانی قطعه و تعمیر راحت تر و ارزان تر(حتی اجرت)سمند بهتره.ولی از لحاظ موتور ال 90 بهتره!
    در مورد گیر بکس سمند گیربکس بی کیفیتی داره طوری که سال 84 مجبور به تعویض گیر بکس در نمایندگی شدم البته بعد از اون به غیر از دیسک و صفحه که حدود 40 تا کار میکرد و خوبه دیگه مشکلی نداشت مگر صفتی و گیر کردن دنده ها که واقعاً آزار دهنده بود.در مورد ال 90 گیر بکس بسیار نرم و بی صدا وهمچنین کلاچ بسیار نرمی داره طوری که پاتونو اذیت نی کنه ولی دیسک و صفحه های ال 90 مثه اینکه شرکتی شده و اصلی نیست که از ابتدا با کمی لرزش و تاب همراه بود که در 26000 دیگه کامل تموم شد!که با تعویض حل میشه ولی شامل گارانتی نیست!!
    در مورد اتاق سمند اتاق بسیار محکمی داره و سپر ها بسیار قوی هستن ولی تو صافکاری بدلیل بدنه ی موجی شکل و ورق دوبل مجبور به رنگ کردن هستید،ال 90 سپر ها پلاستبکی یک لایه،نازک و بسیار ضعیفه و قیمت قطعات بنه گرونه و خیلی راحت سپر هاش میشکنه!(تمامی موارد پیش اومده!)صافکاری سمند ارزون تره ولی هر دو در قسمت جلو(غیر از سپر ال 90 به دلیل یکپارچگی)راحت صافکاری میشن.هر دو در قسمت عقب گلگیر ها ورق دوبل دارن و بی رنگی نمیشه!
    کیفیت قطعات داخل ال90 تا حدودی از سمند بهتره اما سمند بیشتر به دل میشینه ال 90 داشبوردش شبیه تراکتوره!ولی امان از صدا که سمند صدای اتاقش به خصوص داشبوردش زیاده در صورتی که ال 90 به نظر بی صدا میمونه(فعلاً صدا نگرفته).
    صندلی سمند مبلی تر و راحت تره ولی ال 90 صندلی هاش خیلی سادس ولی چون سادس و سبک دیر تر صدا میگیره و لق میشه و تنظیمش راحت تره.
    هر دو ماشین چیزی به اسم آپشن ندارن چون مه شکن و آیینه برقی و… به نظر من جزوه ملزوماته.(شیشه برقی سمند،آیینه برقی و جعبه هوشمند تو مدل 84 بود که مثه اینکه حذف شده به سلامتی!)
    فرمون ال 90 بدلیل وزن کمتر نرم تره و صدای پمپ نداره در صورتی که فرمون سمند یه صدای فش فش معروف غیر قابل حل داره که ایراد نیس صدا داره کلاً!(با صداش میفروشن)
    صدای هوا از بیرون تو سمند کمتر و در سرعن های بالا(منظور 120 به بالا)پایداری سمند بهتره ولی ال90 انکار جلوش مثه خاوره و آیرودینامیک نیست و تو سرعت بالا صدای باد زیاده.
    در های سمند سنگینه و با صدا بسته میشه اما ال 90 در هاش به لطف ضربه گیر هاش اصلاً صدا نداره و مثل دره یخچال بسته میشه و این تو این کلاس خودرو عالیه!صندوق عقباشون هر دو بزرگه و میشه توشون خوابید!
    من با سمند سرعت 210 کیلومتر دور موتور نزدیک کات آف و با حضور یک افسر راهنمایی رانندگی در مسیر اتوبان ساوه که عجله داشت و می خواست زود برسه تفرش تجربه کردم(بدون اغراق،ولی نگفت “و اینست خودرو ملی”،اسگل کردن مارو)
    ترمز ال 90 من و یاد ترمز جلوی دوچرخه میندازه و ای بی اس که واقعاً عایه اما ترمز اون مدا سمندی که من داشتم افتضاح بود(که باعث تصادف از جلو و فروشش شد!)
    در کل(1 ساعته دارم تایپ می کنم!)ال 90 و ترجیح میدم در نوع دنده ای و اتوماتیک(حرف نداره اتوماتیکش)!ولی همیشه اطلاعات سمند سورن ELX با موتور EF7(با وجود مشکلات عدیده این موتور بر اساس شنیده ها) بخاطر قیافه بهتر(سلیقه اییه)و داشبورد زیباتر قلقلکم میده.
    ولی اگه پی دردسر و قیافه نیستین در خرید ال 90 شک نکنین(تو داخلی ها فعلاً از همه بی دردسر تره)
    (سینا.ن/لیسانس برق-الکترونیک)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. ارش

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من 3سالی هست ال 90 دارم.خداییش ماشین خوبیه.قبلا پژو 206 داشتم ولی از ال 90 راضی ترم.نرمه،کم مصرفه،سواریه خوبی داره،قدرت موتور خوبی هم داره.ولی وقتی بادهای شدید از پهلو میاد فرمان کمی میگیره.ولی در کل ماشین قوی و در عین حال نرم و راحتیه.تو این 3 سال فقط خرج لنت داشته و تعویض روغن و شمع.در کل ماشین خوبیه و نسبت به قیمتس عالیه.البته من حدود 14 میلیون صفرشو خریدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. میزان رضایت مشتریان از کیفیت خودروهای سواری کشور طی شش ماه نخست امسال

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (99 ديدگاه)

    گروه خودرو- میزان رضایت مشتریان از کیفیت خودروهای سواری کشور طی شش ماه نخست امسال در حالی اعلام شد که سطح رضایتمندی در مقایسه با شش ماهه دوم سال گذشته، کاهش یافته است.
    طبق اعلام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، میزان رضایتمندی مشتریان از کیفیت خودروهای سواری در شش ماه نخست امسال، به امتیاز 651 رسیده، حال آنکه در گزارش قبلی (نیمه دوم سال 91)، رضایتمندی مشتریان عدد 657 را نشان می‌داد. روند نزولی رضایت مشتریان از سطح کیفی خودروها البته از نیمه دوم سال 91 آغاز شد، به نحوی که در این دوره نیز میزان رضایتمندی، پنج امتیاز نسبت به دوره قبل‌تر (نیمه اول سال 91) کاهش یافته بود.
    شرکت بازرسی، تهیه گزارش مربوط به رضایت مشتریان از کیفیت خودروها را از نیمه دوم سال 87 آغاز کرده که تا شش ماه دوم سال 90، این گزارش از روند صعودی رضایتمندی مشتریان حکایت داشته است. این در حالی است که از شش ماه نخست سال 91 تا نیمه ابتدایی امسال، رضایت مشتریان از کیفیت خودروها با افت روبه‌روست.
    اما در گزارش اعلامی از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد، میزان رضایت مشتریان از کیفیت 43 خودرو سواری در نیمه نخست سال 92 مورد بررسی قرار گرفته و این خودروها در شش دسته قیمتی «کمتر از ۲۰ میلیون تومان»، «۲۰ تا ۴۰»، «۴۰ تا ۶۰»، «۶۰ تا ۸۰»، «۸۰ تا ۱۰۰» و «بیش از ۱۰۰ میلیون تومان» تقسیم شده‌اند. در جمع خودروهای زیر ۲۰ میلیون تومان، MVM مدل ۱۱۰ بیشترین رضایت مشتریان را به دست آورده و در جمع خودروهای ۲۰ تا ۴۰‌ میلیون نیز پارس‌تندر اول است. بین ۴۰‌ تا ۶۰ میلیونی‌ها هم کیا پیکانتو مقام اول را دارا است و در جمع ۶۰ تا ۸۰ میلیونی‌ها نیز مردم از مگان ۲۰۰۰ سی‌سی اتومات راضی هستند.
    نیو سراتو نیز بیشترین میزان رضایت مشتریان ایرانی را در بین خودروهای ۸۰ تا ۱۰۰ میلیونی به خود اختصاص داده و هیوندایی آزرا هم که در بین بالای ۱۰۰ میلیونی‌ها اول است. آزرا البته در غیاب بنز و پورشه و بی‌ام‌و توانسته بیشترین میزان رضایتمندی مشتریان را بین خودروهای بالای 100 میلیون تومان به دست آورد.
    بازرسان شرکت بازرسی، در مجموع با 27 هزار و 437 نفر از مشتریان ایرانی مصاحبه و مکاتبه کرده و پرسش‌هایش را نیز حول محور کیفیت خودروها در پنج بخش «ایمنی»، «بدنه»، «تهویه مطبوع و وسایل برقی»، «نیروی محرکه و سوخت‌رسانی» و همچنین «سیستم تعلیق و انتقال قدرت» پرسیده است. در مجموع اگر امتیاز نهایی رضایت مشتریان را عدد ۱۰۰۰ در نظر بگیریم، شاخص رضایت در مورد خودروهای داخلی با شش واحد افت، از 657 به 651 رسیده است.
    در گزارش شرکت بازرسی، خودروهای جدیدی مانند پیکانتو به چشم می‌آیند و در عوض امثال پورشه و بنز و آلفارومئو غایب هستند.
    یک چینی در صدر
    اما به سراغ جزئیات گزارش میزان رضایت مشتریان از کیفیت خودروها در شش ماه نخست سال 92 برویم و ابتدا از گروه زیر ۲۰ میلیونی‌ها شروع کنیم؛ گروهی که MVM مدل ۱۱۰ توانسته بیشترین میزان رضایت مشتریان را به دست بیاورد و بالاتراز پراید و حتی تیبا بایستد. این محصول چینی که در بخش خصوصی (مدیران خودرو) مونتاژ می‌شود، به امتیاز ۶58 از ۱۰۰۰ رسیده است. پس از ام‌وی‌ام، با تیبا در رده دوم جدول روبه‌رو می‌شویم که محصول سایپا است و 635 امتیاز دارد.
    باقی خودروهای گروه زیر 20 میلیونی را پرایدها به خود اختصاص داده‌اند و در بین آنها مردم از پراید ۱۳۱ بیشتر راضی هستند و پس از آن نیز پراید ۱۳۲، پراید 111 و پراید 141 بیشترین رضایتمندی را دارند.
    اما در جمع خودروهای ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومانی بازار (خودروهایی که بیشترین سهم بازار را در اختیار دارند) پارس‌تندر است که توانسته نظر مردم را بیش از هم گروه‌هایش به خود جلب کند. این محصول پارس خودرو، تغییر شکل یافته تندر-۹۰ به شمار می‌رود که تنها ظاهر آن عوض شده و به لحاظ فنی تفاوتی با سایر تندرها ندارد.
    پارس‌تندر توانسته 737 امتیاز کسب کند و این در شرایطی است که در مقایسه با تندر-90 پارس خودرو، شش امتیاز بیشتر کسب کرده است.
    تندر-۹۰‌های پارس خودرو و ایران خودرو به ترتیب در رده‌های دوم و سوم جدول رضایتمندی مشتریان قرار گرفته‌اند و هر دو آنها امتیاز 731 را به خود می‌بینند. پشت سر آنها نیز با پژو 206 صندوقدار روبه‌رو می‌شویم، خودرویی که امتیاز 718 را داراست و با خودرو بعدی خود؛ یعنی جک، چهار‌امتیاز اختلاف دارد.
    همچنین توجوی نیز با 690 امتیاز جایگاه پنجم را در جدول خودروهای 20 تا 40 میلیون تومان به خود اختصاص داده و پس از آن، این پژو 206‌هاچ بک است که با 688 امتیاز، ششمین عضو جدول به شمار می‌رود.
    سورن نیز با 685 امتیاز، هفتم است و پس از آن سه خودرو چینی (دو «ام‌وی‌ام» و یک «لیفان») رده‌های هشتم تا دهم را به خود اختصاص داده‌اند. در این بین، ام‌وی‌ام مدل 530 امتیازی برابر با 684 را داراست و مدل 315 هم 675 امتیاز را به خود اختصاص داده است. همچنین لیفان 620 نیز با 673 امتیاز در رده دهم جدول ایستاده است.
    اما در رده‌های یازدهم تا پانزدهم جدول رضایتمندی مشتریان از خودروهای 20 تا 40 میلیونی، محصولات پرتیراژ و اصلی ایران خودرو به چشم می‌آیند. در واقع مردم از کیفیت خودروهای چینی بیش از محصولات داخلی مانند سمند و پارس و حتی رانا راضی هستند.
    در این بین، رانا با 671 امتیاز در رده یازدهم ایستاده و سمند معمولی و سمند EF7 نیز که هر دو 663 امتیاز کسب کرده‌اند، در رده‌های بعدی جای دارند. پژو 405 و پژو پارس نیز که به ترتیب 648 و 646 امتیاز به دست آورده‌اند، دو رده انتهایی جدول را دارا هستند. اینکه خودروهایی مانند سمند و 405 دارای رضایتمندی کمتری نسبت به چینی‌ها هستند، نشان‌دهنده جایگاه نه چندان مناسب آنها نزد مشتریان است.
    اما سراغ خودروهای گروه ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومانی برویم، گروهی که تنها دو عضو دارد؛ یکی کیا پیکانتو که 764 امتیاز دارد و دومی گریت‌وال چینی که 699 امتیاز را به خود اختصاص داده است. در بین خودروهای ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومانی نیز مگان 2000 سی‌سی پر رضایت‌ترین خودرو سواری کشور به شمار می‌رود که 765 امتیاز دارد. دو عضو دیگر این گروه، ام‌وی‌ام مدل X33 و لیفان X60 هستند که به ترتیب 706 و 674 امتیاز را به خود می‌بینند.
    از این گروه که بگذریم، به دسته خودروهای ۸۰ تا۱۰۰ میلیون تومانی می‌رسیم که پرچمدار آنها، نیو سراتوی کره‌ای است. این خودرو 786 امتیاز به دست آورده؛ یعنی چهار امتیاز بیش از مزدا3 رده دومی. ام‌جی (ام جی 6) نیز توانسته با 776 امتیاز در رده سوم گروه 80 تا 100 میلیونی‌ها قرار بگیرد و این در شرایطی است که رده بعدی را دیگر مدل ام جی (مدل 550) با 774 امتیاز در اختیار دارد.
    هیوندایی مدل i20 نیز آخرین عضو این گروه به شمار می‌رود که 759 امتیاز را از شاخص 1000 در رضایتمندی مشتریان به دست آورده است.
    اما در جدول میزان رضایتمندی مشتریان از خودروهای بالای ۱۰۰ میلیون تومان، دیگر خبری از پورشه و بنز نیست و از همین رو هیوندای‌ها توانسته‌اند رده‌های ابتدایی را به خود اختصاص بدهند. در این بین، آزرا توانسته بیش از دیگر خودروهای لوکس، دل مشتریانش را ببرد و با 845 امتیاز در صدر بنشیند. آزرا همچنین در بین کل خودروهایی که با مشتریان آنها مصاحبه و مکاتبه شده، بیشترین میزان رضایتمندی را به خود اختصاص داده است.
    پس از این محصول، با جنسیس در رده دوم روبه‌رو می‌شویم که 828 امتیاز دارد و پشت سر آن نیز سوناتای 808 امتیازی به چشم می‌آید. از سوناتا که بگذریم، رده چهارم جدول را کیاموهاوی به خود اختصاص داده، خودرویی که 804 امتیاز دارد و پشت سر آن، نیسان تیانای 802 امتیازی در رده پنجم جای گرفته است. همچنین رده ششم نیز به هیوندایی وراکروزی تعلق گرفته که 800 امتیاز دارد. اما در رده‌های هفتم تا دهم نیز نام چهار خودرو کره‌ای دیگر به چشم می‌آید که در بین آنها، کیاسورنتو توانسته بیشترین میزان رضایتمندی مشتریان را با 799 امتیاز به دست بیاورد. هیوندایی مدل IX55 نیز که دو امتیاز کمتر کسب کرده، در رده بعدی (هشتم) جای دارد و رده نهم نیز به اپتیمای 792 امتیازی رسیده است. از سوی دیگر، کیااسپورتیج نیز توانسته با 783 امتیاز رده دهم را به خود اختصاص بدهد.
    اما دو خودرویی که رده‌های انتهایی جدول را به خود اختصاص داده‌اند، ژاپنی هستند؛ اولی میتسوبیشی مدل ASX نام دارد که عضو یازدهم جدول به شمار می‌رود و دومی نیز سوزوکی گرندویتاراست که در بین خودروهای بالای 100 میلیون تومان، کمترین رضایتمندی از سوی مشتریان را به خود اختصاص داده است.
    منبع: روزنامه دنیای اقتصاد
    http://www.donya-e-eqtesad.com/news/785648/

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. سرير

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (18 ديدگاه)

    آخه انصافتون کجاااااست
    سمند ال ایکس با موتور ای اف 7 سی میلیونی رو با ال 90 38 میلیونی مقایسه میکنید؟
    8 میلیون توفیق دارن بابا
    خودروی پراید با 405 پنج تا هفت میلیون اختلاف قیمت دارن حالا برید اونا رو با هم مقایسه کنید
    حداقل با سورن ای ال ایکس مقایسه می کردید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. علی

    ۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوساله سمند دارم آخ نگفته. اون زمانی که سمند 13 میلیونئ بود ال 90 9 میلیون بود کسی نمیخرید حتی قسطی ولی با تبلیغ های الکی رشد خودشو کرد. خدایی دکوراسیون سمند کجا ال 90 کجا/؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ باگاز میری از بنزین سوپر هم بهتر میره رو گردنه و ……..کجحک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. محمد

    ۷ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من هم ال نود روندم هم سمند ال ایکس سال توی جاده سمندخیلی راحت ترونرم تره وآدم احساس خستگی نمی کنه ولی ال نود خیلی خشکه وآدموزود خسته می کنه ولی در شهرال نود سرتره البته حرف دوستمون که نوشته بود ال نود گرونتراز سمنده ونباید این دوبا هم مقایسه بشن رو قبول دارم ازقدیم گفتن هرچی پول بدی آش می خوری!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. رسول

    ۷ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    جفتشون به پای 206 v8 نمیرسند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. آرش

    ۷ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام

    اصلا قیاس درستی نیست

    سمند از موتوری بهره میبره که نوع پایه آن کاربراتوری بوده و با دستکاری کردن انژکتور شده . این مدل موتور و یا بهتر بگم پژو 405 با این نوع موتور در سال 1988 در فرانسه از رده خارج شد و در سال 1993 به ایران واگذار شد لازم به ذکر اینکه همین 405 در فرانسه با 8 نوع موتور و حتی موتور توربو انجین تولید میشده در حالی که ال 90 داره از طراحی موتور با تکنولوژی روز بهره میبره .
    اتاق سمند بمراتب شکیل تر و بهتر از اتاق ال 90 هست
    من خودم سمند ایکس 7 مدل 83 دارم – البته این مدل رو برای هیئت علمی دانشگاه ها واگذار کردند و شاید بشه گفت حتی از سمند های85 و 86 بمراتب بهتر از کار درآمد بعد از 5 سال وقتی خواستم استپر موتور رو عوض کنم سرویسکار ایرانخودرو تعجب کرده بود میگفت امکان نداره این استپر تا بحال کار کرده باشه
    قطعات سمند البته قدیمی ها بمراتب بهتر هست
    شتابش و کیربکسش تکنولوژی 30 سال پیش فرانسه هست بیش از این ازش انتظارنیست ولی با همین وضعیت سمند – ال 90 رو میخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. ژيلا

    ۸ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یکی از خوبی های دیگه ال90 اینه مثل باد سربالایی هارو میره بالا و اصلا برات کم نمیزاره من هرکاری میشد و خواستم با ماشین عزیزم کردم واقعا دوسش دارم یه پیچشو به ده تا 206 نمیدم
    ماشین واقعی رو تو سر بالایی چک کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. junior (فقط ایران - فقط تیبا (بد ترکیب ایرانی))

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (130 ديدگاه)

      سمند Ef7 هم تو سربالایی عملکرد خیلی خوبی داره.تو سمند XU7 زمان حرکت و تو سربالایی سنگینی خودرو کاملا حس میشد. اما با موتور EF7 دیگه همچین احساسی به آدم دست نمیده.فقط خدا کنه مشکلات مونتاژی حل بشه حیف این موتور که اسمش اینقدر بد در رفته.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. قاسم راننده بيابون

    ۸ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اسمی از رانا و اس دی و ریو و 405 نمیارم چون ارزش نداره اما پژو206تیپ۵ و پرشیا و سمندef7 یه طرف ال90هم یه طرف….ال9000000000از همه زیر ۴۰میلیونیا یه سروگردن بالاتره….اونم مشکی و اسپرت.واقعا زیبا و درنده است

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. reza

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (23 ديدگاه)

      آقای قاسم راننده بیابون! شما سوار همون تریلی هجده چرخ بشو بهتره و در مورد ماشین سواری نظر نده! آخه تندر نه تعادل داره! نه قیافه داره! نه جنس داشبورد و نه طراحی داخلی داره! نه ….! فقط یک کم شتابش بیشتره! اما اگه تونستی با سمند ef7 کورس بذاری؟ من با سمند ef7 با گاز و کولر روشن راحت حدود km 200 را رفتم، بیشتر هم میشد برم ولی ترسیدم! آیا اگه تندر هم گاز سوز بود با این سرعت میرفت؟ یا حتی الان با بنزین با کولر روشن به گرد پای ef7 میتونه برسه؟؟؟؟
      تندر الکی گرون شد به خاطر دلار. وگرنه تندر و ریو و باید با پراید مقایسه بشه و در حد و اندازه پارس و حتی 405 هم نیست! متأسفم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. ساسان

    ۸ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ال90 شتاب اولیه و ثانویه عالی داره تا190تا بدون لرزش و صدا پر میکنه اگه شمع سوزنی ردیف هم بندازی که عالی عالی عالی میشه،اگه یه مقدار بهش برسی خیلی قشنگ میشه من عاشق قیافشم چون مثل پژو و سمند خز نیست و خیلی اسپرت پذیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سرير

      ۹ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (18 ديدگاه)

      شرکت سازنده اعلام کرده حداکثر سرعت این خودرو 175 کیلومتر بر ساعته نه 190 تا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. مهدي

    ۸ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگه یکبار با تندر بری مسافرت دیگه سوار سمند و 206 و پرشیا و 405 نمیشی من 27ساله راننده بیابونم فنی ام هستم این ماشین حرف نداره از همه نظر و با این قیمت و در مقایسه با رقبا عالیه عااااالی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. reza

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (23 ديدگاه)

      شما که راننده بیابون هستی سوار همون تریلی 18 چرخ بشو و در مورد سواری نظر نده!
      اینو هر آدم عاقلی میدونه که مسافرت با سمند قابل مقایسه با هیچ کدوم از این لگن هایی که گفتی نیست! اصلن مسافرت با سمند و رانندگی با سمند تو جاده معروفه! تازه اگه ef7 هم باشه که دیگه معرکه هست البته در مقایسه با ماشینای حدود قیمت زیر 50 میلیون.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  30. سرير

    ۹ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (18 ديدگاه)

    آقا این مقایستون یه جورایی ناعادلانه ست قیمت سمند ال ایکس 28 تومنه ولی ال 90 حدود 36 میلیونه تفاوت این دوتا 8 میلیونه
    اگر شما پراید 18 میلیونی رو با سمند معمولی 24 میلیونی با اختلاف قیمت 6 میلیون!!!!!! مقایسه کنید بعید میدونم تو پراید مزیتی پیدا کنید
    حداقل با سورن ای ال ایکس مقایسه می کردید اونوقت عادلانه تر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا