ایران خودرورنو

مقایسه تندر 90 و سمند LX

مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.

فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.

سمند بهتر است یا تندر؟

نمای ظاهری:

ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده  و نافرم می نماید.

در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.

مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:

موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.

logan

در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.

در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.

tondar L90 logan

هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.

ایمنی:

ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.

samand lx

اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.

سایر نکات:

سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.

نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!

توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏سایت “پدال“‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵,۸۸۹ دیدگاه‌ها

  1. محسن

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (39 ديدگاه)

    ماشینهایی که داخل فرغون سازهای داخلی تولید میکنند جای بحث نداره ولی واقعا ال 090 زشته ….حد اقل اگه سمند رو روشن نکنیم بد نیست؟؟؟؟؟!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. امیر

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هر دو این ماشینهارو تجربه کردم کاملا سلیقه ای هستش هر دو خوبن
    سمند ماشین سنگین و کلا شیک تریه ال نود ماشین نرم تریه
    الان که ماشین خارجی سوارم میفهمم که کیفیت ماشینهای ایرانی واقعا بده
    پس لطفا تعصبی نظر ندین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سجاد

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ال 90 بهترین ،مناسبترین و با کیفیتترین ماشین تو این رنج قیمتی دو تا داشتم عالی هستش 530 خریدم 2 هفته بعد فروختم دوباره ال90 خریدم الان هم تنها ماشینیه که قطعاتش فابریکه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهيار

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بحثمون سر رنو و پژو نیست. بحث سر اینه که کیفیت تندر به دلیل این که شرکت رنو نظارت خوبی برعکس پژو رو خودروهاش داشت کیفیتش از خیلی از خودروها بالاتره .من رفبقم 206 صفر گرفت روز اول کلاچش خراب بود یکی از دوستام رانا گرفت بعد از 4700 کبلومتر جوش اورد قبلش هم شیشه بالابر سمت شاگرد خراب شد. سمند اونم از نوع ای اف سون که تا دلت بخادآدم رو اذیت میکنه ولی ال 90 باطری که هر باطری روی خودرو میتونی بندازی مال رنوی فرانسس یا اومدن کمک فنر سمند روش بستن رنو همه رو جمع کرد و کمک خود تندر بست این جاست که تفاوت شرکت رنو و پژو مشخص میشه زیبایی هم یک چیز سایقه ای هست من خودم از 206 Sd و سمند به هیچ عنوان خوشم نمیاد داشبورد 206 زیباتره ولی بیرون و بدنش چنگی به دل نمیزنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سهراب

      ۱۰ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (45 ديدگاه)

      جناب مهیار قرارداد پژو و ایران خودرو برای نظارت روی مونتاژ 206 چندین ساله به پایان رسیده و اون زمانی هم که پژو روی تولید 206نظارت میکرد کیفیت 206خیلی بالاتر از ال90 الان بود پس در این زمینه اصلا نمیشه پژو و رنو رو با هم مقایسه کرد.منتها رنو یک خطای بزرگ در بازار ایران انجام داده که روی فروش محصولات لوکسش که از نظر فنی سرتر از ماشینهای کره ای است ولی در فروش بسیار بی رونق ظاهر شدند.و به نظر من دلیلش اینه که رنو نبایستی ال90 رو با برند رنو در ایران میفروخت و از همون برند داچیا براش استفاده میکرد.الان خیلیها هم پولشو دارند و هم از نظر فنی رنو لیتیتود رو قبول دارند ولی از اینکه نشان ماشینشون با نشان تندر که در خیابونها زیاد هم هست یکی باشه مخصوصا با اون تبلیغات وسیع اولیه که تندر رو یک ماشین بسیار ارزون و جانشین پیکان معرفی کردند و در نتیجه گرایش پیدا میکنه بره سوناتا ,آزرا و اپتیما بخره.ولی پژو با این مشکل روبرو نیست و در نظر سنجی هم که در هفته نامه خودرو امروز انجام گرفته بود مقبولیت پژو 64درصد و رنو 36درصد در ارزیابی بین این 2شرکت بدست آورده بودند.و الان اگر رنو و خودروسازان ایرانی فکری برای ظاهر و زیبائی داخلی و چند تا آپشن برای تندر نکنند علیرغم کیفیت و عملکرد خوب و غیر قابل مقایسه با برندهای چینی بازار را به اونها واگذار خواهد کرد که باعث تاسف خواهد بود.بعید میدونم خودروسازان داخلی خیلی از این مسئله نگران باشند چون مشارکت با چینیها براشون سودآور تره بنابراین رنو باید یه کاری بکنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. محسن

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با درود به همه ی هموطنا
    من که دیروز سمند ال ایکس ثبت نام کردم، قیمتش از همه ی ماشین ها بهتره، با سمند توی جاده واقعن احساس خوبی بهت دست میده… اگه هم یه رینگ خوشگل و شیک زیرش بندازی دیگه حرف نداره و خیلی شیک و قشنگ میشه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امیر علی از مهر شهر

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (238 ديدگاه)

    2 تاشونم آشغالن خیلی بیریختن بد قیافه و بد ترکیب ماشین فقط کیا و هیوندای تویوتا سمند وال90 برای افراد فقیر ساخته شده این ماشین ها خیلی بی شخصیتن از ناجارین گور پدر ایران خوردو خیلی خودره سازه حروم خوریه ماشین فقط خارجی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. reza

      ۷ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (23 ديدگاه)

      آقای امیر علی خان، شخصیت آدم به ماشینش نیست!!! من آدمای خیلی زیادی میشناسم که ماشین خوب سوارن ولی فقط شکل آدم هستن و از انسانیت تهی!
      در ضمن بهتره یادآوری کنم در این صفحه فقط سمند و ال90 داره مقایسه میشه یا نهایتا بقیه ماشینای هم رده اونها! حالا شما اومدی میخوای اظهار وجود کنی که کیا و هیوندای یا تویوتا سواری؟! باشه دمت گرم خدا بیشتر بهت بده.
      اگه اینجور که شما میگی باشه، کیا و هیوندای و تویوتا هم ماشینای لگن و بی شخصیتی هستن در مقابل بوگاتی و فراری و مرسدس و BMW و …
      امان از ما ایرانیا! متاسفم که فرهنگ خیلی از ایرانیااین جوری شده! دلم برای نسلهای بعد از خودم می سوزه!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. امیر علی از مهر شهر

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (238 ديدگاه)

    سمند خیلی ماشین آشغالیه به خدا 10 ملیون هم نمیرزه میفروشنش 35 40 ملیون انگار تو چاه نشستی خیلی سواری بیخودی داره خیلی زشته ال 90 هم از ناجاریه کیا وهیوندای رو عشق است خودروی ایرانی یعنی به معنی سرطان

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سهراب

      ۱۰ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (45 ديدگاه)

      آقای امیرعلی حقیقتش من خودم ماشین خارجی دارم ولی هم سمند و هم ال90 رو بعنوان ماشینهای خوب و در دسترس میشناسم که اگر خراب هم شدند سریع میتونی تعمیرشون کنی ولی گاهی یه ماشین خارجی بدلیل نداشتن نمایندگی فعال و تعداد مناسب ماهها باید منتظر بمونی تا قطعه سفارش داده شده دستت برسه.منتها یک موضوع منو تو شک انداخته که ماشین خارجی نداری اینه که تمام ماشینهای خارجی مخصوصا آمریکائیها صندلیشون پائینه تقریبا سمند هم خواسته مثل اونها باشه البته تنظیم ارتفاع دارند سمند هم داره اینه که دست کم این ایرادرو نباید به سمند میگرفتی.فورد موستانگ وقتی سوار میشی باید مدتی بگذره تا عادت کنی و جلو ماشین دستت بیاد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. جیلی

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (118 ديدگاه)

    امیر علی جان گفتی این ماشین ها خیلی بی شخصیتن حالا من کاری ندارم اما اینو بدون شخصیت ادم رو ماشینش و محل تولدشو و محل زندگیشو و قیافشو و شغل پدرشو اینا تعیین نمیکنه راستی میشه بدونم ماشین خودت چیه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. حسام

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط ال نود .
    از ماشین چی میخوایید :
    موتور، گیربکس، کولر، راحتی، ایمنی، امنیت، فضا، کم خرجی ، راحتی و فکر راحت .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. کامران

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با پول تندر90 میشه یه سورنelx خرید که از لحاظ کیفیت کابین در حد خودروهای اروپاست.موتورش طراحی سال 2009 آلمانه. شتابش 10 و زیر 10
    قیافش میارزه به صدتا ال90
    امکانات فوق العاده
    مصرفش تو جاده5.5 الی 6 تو شهر با کولر روشن 10
    چقدر این ماشین هندلینگ بالایی داره(یه بار رفیقم با سرعت 150 از بین یه اتوبوس و کامیون که فقط به اندازه یه ماشین با هم فاصله داشتن فرمون داد. 4 نفر بودیم اشهدمونو گفتیم ولی باورمون نمیشد ماشین تکون نخورد) بخدا هر ماشین دیگه ای بود چپ میکرد.
    با چهار نفر آدم تا 195 باهاش رفتیم.هنوز دور موتور رو 5700 بود.
    سیستم صوتیش حرف نداشت.
    یک داشبورد نازی داره بیا و ببین.
    از پنبه صدا در میاد از این ماشین نه.
    یک صندلیهای نرمی داره.
    تکونهاش خداییش کم شده.
    سبسور باران هم فک کنم داشت.یه چشمی رو داشبورد بودش که.
    خیلی ماشین باحالی بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسين

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      کامران جان یه نگا به لینک http://www.pedal.ir/%D9%85%D8%AA%D9%81%D8%B1%D9%82%D9%87/%D8%B1%D8%AF%D9%87-%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%DA%A9%DB%8C%D9%81%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84%DB%8C/ کن اونوقت میفهمی دلیل برتری ال90 چیه بهتره هم چیز رو از منظر چشمامون تحلیل نکنیم و کمی واقع بین باشیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. جیلی

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (118 ديدگاه)

    کامران جان با بعضی از حرفات موافقم اما در مورد ظاهر ماشین که میگی سلیقه ایه نمیگم ظاهر ال90 بهتره اما بنظرم سورن هم قیافه بیرونش قشنگ نیست مخصوصا جلوش با اون طرح چراغهاش و همچنین چراغهای عقبش که بنظرم یه تیکه اضافه اومده روش البته اینا کاملا شخصیه ها این نظر منه ولی خیلیام هستن که عاشق ظاهر سورن هستند و من منکر اون نیستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. علی

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (255 ديدگاه)

    دوستان بازم دارم تاکید میکنم من میگم وقتی الان پژو پارس داره تحویل فوری میده 30500000پس هنوز خودرو های ایرانی بهتره .فروش به مناسبت روز پدر است
    فقط ماشین چینی که خوبه 1_MG
    2_جیلی امگرندX7
    لطفا کسایی که ماشین چینی داشتن نظر بدن در مورد این که چینی ها موتور شرکت هایی مثل میتسوبیشی یا ولوو نصب میکنند حرفی نیست.
    ولی من خودم جیلیX7 دارم یه تعویض روغن مجبور شدم خارج از سرویس انجام بدم 400تومن پام دروامد.اندازه تعویض روغن توسان2013 قبلیم.پس بدونید خرج بالاست پس بهتره یه ژاپنی یا کره بخرید تا حداقل ارزش خرج کردن داشته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. فرزاد

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من هم 206 داشتم و هم 207i که تازه فروختم و می خواستم 206 SD V8 بخرم اما بعد از کلی تحقیق و کنار اومدن با قیافه ظاهری الان چند روزیه ال 90 E2 فول سفید خریدم وخیلی راضی هستم هم قیافش هم سواریش و هم شتابش وهم موتورش عالیه تا سوار نشی منظور منو نمیفهمی خواهشاً از روی ظاهر قضاوت نکنید انصافاً ماشین خوبیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. nima

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    L90به نظر من بهتره چون خیلی ماشین نرمیه و نسبت به سمند رانندگی کردن با اون راحت تره سمند واقعا لشه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سهراب

      ۱۰ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (45 ديدگاه)

      بعنوان یک خواننده بی طرف که از هر 2این ماشینها استفاده کردم 1-اولا احترام همدیگرو داشته باشید از روی همین نوشته ها هم میشه نسبت به فرهنگ یه جامعه نظر داد و هم فرهنگ سازی کرد و میزان تحمل خودمون را نسبت به صحبتهای مخالف بالا ببریم.2-هر دوی این ماشینها برای قیمت زیر 50میلیون ماشینهای خوبی هستند منتها با کارکردهای متفاوت.اگر ظاهر ماشین براتون خیلی مهمه و بیشتر در خارج از شهر و مسافرت از ماشین استفاده میکنید سمند با مدلهای مختلفش مناسبتره و اگر فنی ماشین خیلی بیشتر براتون مهمه و در شهر خیلی از ماشین استفاده میکنید ال90 گزینه بهتری هست.نهایتا انتخاب یه ماشین متناسب با سلیقه و نوع استفاده نفر خواهد بود.کسی که در ماه بین 500تا 1000 کیلومتر رانندگی میکنه 2لیتر مصرف سوخت بیشتر جزءکوچکی از هزینه هاش خواهد بود ولی کسی که بین 2000 تا 3000 و بالاتر استفاده میکنه مسلما امتیاز بیشتری به ماشین کم مصرفتر خواهد داد.امیدوارم هر ماشینی که دارید و یا انتخاب میکنید باهاش درست رانندگی کنید که هم همیشه خودتون خوشحال باشید و خدائی ناکرده به دیگران هم آسیبی نرسونید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. kianoosh کیانوش

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    هر دو بدی خودشون رو دارن ولی ال 90 یه چیز دیگه است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. بابک

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من خودم ال90داشتم خدایش خیلی از سمند سرتر ههرچیش عالی تا حالا شدهال90 تو تعمیرگاه ببینید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. junior

    ۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (130 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان عزیز
    میخواستم ببینم بعد از ثبت نام خودرو در حالت پیش فروش، چند وقت قبل از موعد تحویل دعوت نامه تکمیل وجه صادر میشه و اینکه چند روز بعد از صدور دعوت نامه خودرو تحویل داده میشه؟ (خودروی ثبت نامی سمند EF7 پایه گاز سوز).

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. نرگس

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    از دوستان سوالی داشتم: من قبلا 206 مدل 85 داشتم و بسیار راضی بودم.به دلایلی مجبور به فروش شدم و یه پراید 87 خریدم.فقط همین بس که تو این دوسالی که پراید سوارم بیشتر از 80 جرئت نمیکنم برم همش فکر میکنم الان فرمونش کنده میشه!!!الان حدود 40 تومان دارم و انتخابها محدود هستند.به نظرتون 206 تیپ5 بگیرم یا ال90 یا سمند یا صبر کنم رنو ساندرو که تبلیغ میکنند بیاد؟واقیتش برای ساندرو میترسم صبر کنم و قیمت نهاییش بیشتر بشه و از طرف دیگه بازار خودرو هم دوباره جهش کنه و اونوقت سرم بیکلاه بمونه!اگه راهنمایی کنید ممنون میشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سیاوش

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (20 ديدگاه)

      خانم نرگس ساندرو که واقعا بهترین گزینه در بین اینهائی که گفتی هست و حتی تا 60 میلیون هم به نظر من رقیب نداره مگر کسی از شکل و کلاس ماشین خوشش نیاد.به نظر من الان یا ال90 و یا تیپ5 بخرید که اگر ماشین دوباره جهش کرد بی ماشین نمونید این 2تا ماشین هم با بازار پیش میرن و هم زیر یکسال کارکرد افت قیمت آنچنانی ندارند.سمند هم ماشین خوبیست ولی چون میزان داخلی سازیش بیشتره متناسب با بازار بالا نمیره و افتشم کمی بیشتر از اون 2تای دیگر است البته کمی.البته این فرمول برای زمانیست که بعدا بخواهید بفروشید و ساندرو بخرید ولی اگر میخواهید طولانی مدت استفاده کنید و صرفا برای خودتونه و خونواده جمعیتش زیاد نیست از دید من 1-تیپ5 2-ال90 3-سمند.ولی اگر زیاد مسافرت با خانواده میرید بازهم به دید من 1-سمند 2-ال90 3-تیپ5

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نرگس

        ۱۵ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        از راهنماییتون ممنونم سیاوش خان.لطف فرمودید

        موافقم 0
        مخالفم 0
  19. aria

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (79 ديدگاه)

    سلام. من ده ساله سمند دارم جدیدا یه ای اف 7 گرفتم.و در حق این ماشین بی مهری شده. اقا بیسته . مخصوصاای اف7. در جاده رقیب نداره . اگه باور ندارید با ال90 دنبال یه ای اف 7 برید می فهمید سالار جاده کیه. ال 90 خودرویی که با تبلیغات دهن به دهن محبوب شد ما ایرانیا زود یه چیزی رو الکی بزرگ یا کوچیک میکنیم بدون دلیل.هرکی ال90 داره ازش ناراضییه .لقب ال لگن خوب برازنده اش هست. اینم جواب افرادی که به سمند بی احترامی کردند. ازبقییه دوستان شرمنده ام

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسين

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (8 ديدگاه)

      جناب آریا توهین چرا ؟
      چرا فکر می کنید هر آنچه که شما دارین بهترینه ؟
      چرا واقعیت ها رو قبول نمی کنین ؟
      اتفاقاً تبلیغات و اشانتیون هایی که ایران خودرو برای سمند داشته هرگز برای تندر نداشته
      به نظر میرسه کیفیت و عملکرد بهتر تندر توی این سالها باعث شده که مردم بیشتر به سمت تندر گرایش پیدا کنند

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ناشناس

        ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (118 ديدگاه)

        حسین جان حرف شما کاملا درسته زمانی که ال90 اومد خیلی از ماشینای ساخت داخل ایربگ و ترمز ای بی اس و یه موتور 16 سوپاپ کم مصرف نداشتند و قیمت ال90 اون زمان واقعا مناسب بود شاید همیناباعث شد مردم بیشتر به سمت این ماشین رو بیارند

        موافقم 0
        مخالفم 0
  20. ناشناس

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (118 ديدگاه)

    اریا جان متاسفانه بنده اهل توهین کردن نیستم ولی این کلمه ال لگن رو که گفتی خیلی کمله زشتی بود خیلی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. ناشناس

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (118 ديدگاه)

    اریا جان راستی بد نیست یه سری به جدول کیفی ماشینای ساخت داخل بزنی ببینی ال90 کجاست و سمند کجا من اولین باره میبینم کسی بگه هر کی ال90 داره ناراضیه ال90 حدود 7 ساله وارد ایران شده تا حالا نه دیدم و نه شنیدم کسی بگه مثلا موتورش فلان مشکلو پیدا کرده ولی موتور ای اف سون تا دلت بخواد شنیدم مشکل داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. امين

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خدمت همه دوستان من تیر ماه88 تندر 90 ایران خودرو خریدم همه چیزش عالیه قبل از اون 206 وپار س داشتم خدایی تو این چند سال خیلی راضی بودم هیچ استهلاک هم نداشته فقط 4 حلقه لاستیک براش خریدم هر کی میخواهد بخره شک نکنه واقعا یه سر وگردن از بقیه تولیدات داخل بالاتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. aria

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (79 ديدگاه)

    سلام.ef7 در اواخر سال 90 با یک مشکل تولید شد. اونم واشر سرسیلندر چینی . و تمام این خودروها با این واشر مشکل دار شدند. ولی بد از مدتی واشر المانی امد وتولید با واشر المانی دباره میسر شد این مشکل حل شد. من الان 55هزار با این خودرو روندم فقط لنت و روغن . قبلا هم گفتم این خودرو الکی مورد بی مهری قرار گرفت . البت ایرانخودرو هم با تولید دو سه ماه با اون مشکل قبلی که گفتم ابروی این موتور نازنینرا خدشه دار کرد و بهانه بهدست افراد بهانه جو داد.باید اضافه کنم که اکثر قطغات این موتور المانی هست و البته یکی از بهترین موتورهاست. ضمنا برادرم ال90 دارهو ازش ناراضییه . البته بخاصر کنترل بسیار بد در جاده در سرغت های بالا و دید بد غقب. و انجور ایرادات.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. ناشناس

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (118 ديدگاه)

    اریا جان شما همون شخصی نیستی که میگفتی از سمند به اندازه سوناتای پدرتون لذت میبرید؟ اخه قبلا یکی اینجا بود اسمش اریا بود حالا شک کردم ببینم شما همون شخصی یا نه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aria

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (79 ديدگاه)

      بله قربونت. الانم میگم . فکر کردی هر کی بگه بابام سوناتا داره دروغ میگه. این همه ماشین خارجی مال کیه؟ مال همین مردم. یه کم چشماتو واکن. سوناتا داشته کشتی که نداشته. مشخصه سوناتا خیلی برات غجیب و غریب و دست نیافتنیه البته الان دیگه نداره . یه ماشین دیگه خرید.اسم ماشینش رو نمیگم که برخی دوستان . . . . نکنند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. sj

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (187 ديدگاه)

    به نظر من سمند ef7 اصلا هم قطعاتش آلمانی نیست مگه میشه قطعات آلمان تو چند ماه اول خرید ماشین اونم صفر داغون شن تبلیغات اتفاقا مال همینه که آلمانیه ما خودمون داریم(البته بابام) هم قطعاتش زود خراب شد هم تعمیرکار و قطعه جایگزینش نایاب و کم یابه تندر نداشتیم ولی از خیلیا شنیدم ماشین خوبیه و من هم رویام داشتن ی تندر صفر ولی ماشین خوب قیمت مناسب هم باید داشته باشه آخه 40 ملیون خوب همین باعث میشه از لیست پر فروش ها کنار بره و سمند و 405 جاش رو بگیره من که باید سالها پس انداز کنم تا بتونم بخرم هرگز این کار رو نمیکنم ی ماشین ارزون تر میگیرم و میسوزم و میسازم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aria

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (79 ديدگاه)

      کافییه درب موتور ای اف7 را باز کنی و اگه سواد داری نوشته و لوگوی قطغات را نگاه بفرماییو. قبلا گفتم در اخر سال90 بخاطر تحریم فقط واشر سر سلندر چینی ابروی این موتور مدرن را برد و بهانه دست بهانه جویان داد که البته ایراد اصلاح شد و الان بدون ایراد تولید میشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. junior

        ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (130 ديدگاه)

        درسته آریا جان، تو ماشینای ایران خودرو ارزش خرید سمند EF7 نسبت به بقیه خیلی بالاتره(منظورم در مقایسه با خانواده پژو هست، فدایی های ال نود دوباره نیان به مقدسات عوالم غیب و شهود قسم یاد کنند که ال نود بهتره):
        امتیازات این خودرو نسبت به سایر محصولات:
        امکانات بیشتر
        امنیت بالاتر
        سواری نرم تر
        شتاب و سرعت نهایی بالاتر
        مصرف سوخت کمتر (هم در حالت گاز و هم بنزین)
        و …
        در عین حال قیمتش نسبت به سایر محصولات پایین تر هست که فکر می کنم به خاطر عدم شناخت مردم و مشکلاتی هست که قبلا برای این موتور به روز و کم مصرف به وجود اومد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  26. مهدی

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    آقایان وخانمهای عزیز قسم به تمام مقدسات عالم والله تندر90درکل خودروهای تولیدداخل بهترین وجادارترین وبسیار موتورپرقدرت سیستم جلوبندی بسار قوی 3تاال90داشتم ازسال87تا93فقط توصندلیهاش ضعف داره به لحاظ ستون فقرات راحت نیستی بهرحال درودبه شرف سازندش حلالش باشه توایران اول مگان دوم لوگان.چه جالب فلبداعه سرودم اسم خوشگلش لوگان لوگان.نیست رقیبی براش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. junior

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (130 ديدگاه)

      خودتو به گناه آلوده نکن آقا مهدی، یه ماشین حتی اگر لامبو هم باشه ارزش قسم خوردن به مقدسات عالم رو نداره عزیزم…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. محمد

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط 206

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. Rman

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هردوشون یه ایراداتی دارن یه خوبیایی،ماشینی نداریم که از همه لحاظ برتر باشه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. aria

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (79 ديدگاه)

    اکثر افرادیکه ال90 میخرند فقط می خوان بگن که ماشین خارجی سوارند و از خودرو ایران متنفرند. بدون هیچ دلیلی . فقط از ایران وایرانی متنفرند و شیفته هر بنجل خارجی. به قران ال90 سوار شدم این همه تغریف؟ این همه اغراق؟ اخه برای چی؟ چی حاصلتون میشه که یه موتور بسیار خوب تولید داخل را بکوبید؟ شاید هم ال90 اولین ماشینیه که سوار میشن. قبلاموتور سیکلت سوار میشدند حالا ال90 خیلی جلوه داره . وگرنه کدوم راننده از کنترل ال90 راضییه. کدوم خوش سلیقه ای تحمل قیافه نکره این قوطی چهار گوش را داره. خواهشا الکی یه خودرو که وقتی سوارش میشه با صدو سی ویک اشتباهش میگیری را بزرگ نکنید اخه به چیش می نازید که ای اف7 نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. aria

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (79 ديدگاه)

    شرکت رنو از انجا که ال90 را برای کشاورزان سیب زمینی کار فقیر اروبای شرقی ساخته در مورد این محصول گفت که با اندکی تغییرات در ال90 میشه از ان بجای تراکتور در کشاورزی استفاده نمود چون بقییه قابلیتهای یک تراکتور خوب را دارست. ضمنارومانی تراکتور ساز تولید کنند ه اش هست. جالبه خودرویی که خود سازنده اش برای توجیح ایراداتش میگه چون ارزون هست این ایرادات توجیح داره ما امدیم و ازش یک بوگاتی ساختیم . این همه غلو دیگه خیلی تابلو هست ادمباید ماشین ندیده باشه که این چنین ذوب در این خودرو بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا