ایران خودرورنو

مقایسه تندر 90 و سمند LX

مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.

فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.

سمند بهتر است یا تندر؟

نمای ظاهری:

ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده  و نافرم می نماید.

در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.

مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:

موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.

logan

در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.

در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.

tondar L90 logan

هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.

ایمنی:

ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.

samand lx

اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.

سایر نکات:

سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.

نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!

توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏سایت “پدال“‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵,۸۸۹ دیدگاه‌ها

  1. اشکان

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    آقایون به نظر من تندر 90 این برتری ها رو نسبت به سمند داره:
    کیفیت خیلی بالاتر
    شتاب بهتر
    مصرف سوخت کمتر
    ایمنی بالاتر(تندر 90 در تست کرش سه ستاره گرفت)
    فنربندی و تعلیق بهتر
    استهلاک فوق العاده کمتر
    راحتی بیشتر(البته سمند هم نسبتا ماشین راحتیه)ولی من که هردوتا رو سوار شدم و مدت طولانی نشستم و رانندگی کردم به نظرم تندر 90 راحت تر بود
    برتری های سمند نسبت به تندر 90:
    امکانات و آپشن های بیشتر
    تعادل بهتر در سر پیچها
    سمند زیباتره
    قیمت مناسبتر
    دوستان به نظر من سمند برتری دیگه ای نسبت به تندر 90 نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammad

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (130 ديدگاه)

      از لحاظ ایمنی هر دو خودرو دارای 3 ستاره (در مدل دو ایربگ هستند)
      از لحاظ راحتی و مبلمان صد در صد سمند از ال نود بهتره
      از لحاظ زیبایی که اصلا حرفی ندارم…
      از نظر قیمت سمند 10 میلیون ارزون تره
      از لحاظ موتوری مصرف ال نود فقط یک لیتر کمتره (با وزن کمتر و موتور 1600)
      از نظر قدرت و کم صدا بودن موتور سمند بالاتره
      از نظر هندلینگ و سرعت نهایی سمند قطعا بالاتره
      نمیدونم کافیه یا بازم بگم؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۱ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (8 ديدگاه)

        آقا محمد نیاز نیست دیگه بگید، میگن برای انسان عاقل یک اشارت کفایت میکنه
        اونی که خوابه رو میشه بیدار کرد اما اونی که خودش رو به خواب زده هرگز
        یه عده رفتن ال90 خریدند و خوب مبارکشون باشه حالا قبولش سخته براشون که ماشینشون در برابر یک خودروی تولید داخل با 10 میلیون تومن پول کمتر چیزی برای گفتن نداره
        در حال حاضر سمند با داشبورد جدید هم توی بازار هست که دیگه حجت رو به طور کامل بر عقلا تمام میکنه
        دیگه بجز اندک شتابی بیشتر و اندک لیتری مصرف کمتر در هیچ زمینه ای بله در هیچ زمینه ای داچیا(رومانی)لوگان از سمند ال ایکس ایرانی سرتر نیست.
        حالا برید و 10میلیون تومن پول نازنین رو دور بریزید.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. اشکان

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    دوستان سمند جلوبندی فوق العاده ضعیفی داره.محمد آقا شما یک سمند نشون بده به من که جلوبندیش پیاده نشده باشه؟ صفحه کلاچش فابریک باشه و نیاز به تعویض نداشته باشه؟ آقایون ال 90 خیلی خیلی با کیفیت تر از سمنده.شک نکنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. اشکان

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    البته متظورم با کارکرد مساوی با ماشین من هستش؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (77 ديدگاه)

      اشکان جان من به این نتیجه رسیدم که شما بد جور به ال90 تعصب داری و دیگه بحثی نیست
      از خوب یا بد بودن ال90 چیزی به کسی نمیرسه وچیزی هم کم نمیشه
      بله کیفیت ال90 بالاست ولی نه خیلی بالا بالاخره داره تو ایران تولید میشه
      دسیک و صفحه هم کاملا مصرفیه همون ال 90 هم کارکرد که بره بالا نیاز به دیسک و صفحه داره
      شما ماشینت چقدر کار کرده؟؟؟
      همین بنده خدائی که گفتم با 180 هزارتا هیچ مشکلی در زیرویند نداره ولی در عوض ال 90 همین الان سراغ دارم با کارکرد پائین جلو بند مشکل داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. hesam

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من دو سال پیش یه سمند ef7داشتم شتابش بهتر از پژو بود بعد سه ماه شروع کرد به روغن سوزی با هزار مصیبت درستش کردیم بعد یه تصادف جزیی که گلگیر سمت راست رو عوض کردم علاوه بر صدای موتور صدای بدنه ی ماشین ازار دهنده بود مصرفش هم که ماشاا… به خاطر تعریف های زیادی که دوستم در مورد ال 90 میکرد سمند و فروختم حالا یه تندر ای2 دارم که خیلی خیلی بهتر از سمنده اصلا قابل مقایسه با سمند نیست وقتی میشنی پشتش تفاوت رواحساس میکنی دید بهتر، تسلط بیشتر به جاده ،شتاب بهتر ، ترمز قویتر ، صدای موتور کمتر، تعویض دنده نرم و بی صدا به قول یکی از دوستان همه چی نرم و بی صدا مثل دنبه واقعاً تا باهاش رانندگی نکنی متوجه کیفیت و عملکرد بهترش نمیشی ال 90 واقعاً تو این رنج قیمت سلطانه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مرتضی

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام ، سمند رو هر کارش بکنند بازم لشه و لگنه حتی با موتور بوگاتی!
    کلاً خودرویی بدون اصالته و هیچ تناسبی بین موتور و بدنه و … پیدا نمیشه . برای همینه که هر روز دچار یک اشکال جدید میشه بعضی ها هم گول وعده های دروغین ایران خودرو رو میخورند که از فلان ماه مشکلش حل میشه .
    چند وقت پیش با یکی ازاقواممون که در خط تولید ایران خودرو کار میکنه در خصوص ef7 سئوال کردم که گفت اصلاً بدنبالش نباشید و احیاناً اگه خواستید سمت سمند برین همون موتور قدیمی xu7 بیشتر با این ماشین سازگاره .
    در مورد ال90 هم ازش پرسیدم که گفت دقت و نظارتی که فرانسوی های رنو تو پروسه تولید این ماشین دارند رو هیچ ماشینی تو ایران خودرو نداره و خط تولید این خودرو از مدرن ترین خطوط تولید تو ایرانه و خلاصه همجوره تاییدش کرد .. /

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. اردشیر

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان عزیز مدتی است که ماشینی در حدود 30- 40 میلیون می خواهم بخرم. اکثرا می گفتند ال 90 بگیرم بهتر است. الان که آمدم توی این سایت بررسی کردم دیدم قیمت بازار با نمایندگی اکثر ماشینهای تفاوت فاحشی دارد به جز سمند. با خودم گفتم پس سمند بهتر است حداقل پول مفت به دلال نمیدهم. ولی بعد که تو این کامنتها و سایر سایتها و همچنین دوستان صاحبنظر تو این زمینه بررسی کردم می بینم که هم طرفداران ال 90 بیشتر هستند هم استدلالهایشون قویتر احتمالا تفاوت قیمت هم به خاطر بهتر بودنش است.
    می خواستم بدونم فرق سمندها و مدلهایشان باهم چیست؟
    مصرف ال 90 و سمند هر 100 کیلومتر چند لیتر است؟
    هزینه های جانبی از جمله روغن, لاستیک و … کدام ارزانتر است؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (77 ديدگاه)

      اردشیر جان سلام
      چند نکته میگم بعد انتخاب با خودت
      سمند LX داریم و SEو سورن که LX با موتور EF7 و موتور xu7یا همون پژوئی تولید میشه SE هم فقط با موتور xu7 سورن هم فقط با موتور EF7البته مدل های متداول حالا شما واسه انتخاب باید بیشتر به نکات زیر توجه کنی
      1- خانواده چند نفری دارید؟(سمند جا دار تره واسه خانواده های پر جمعیت)
      2- استفاده شهری بیشتر داری یا جاده ای(ال90 واسه شهر عالیه و سمند واسه جاده عالیه اگه استفادت برابره سمند کمی بهتره چون ایمنی و راحتی جاده خوبی داره)
      3-حوصله ور رفتن به ماشین داری یا نه؟(ال90 خرابی کمتری داره ولی سمند هم خیلی پر درد سر نیست یکم شاید اگه موتور EF7 رو انتخاب کنی ور رفتن داره البته شنیدم تولیدات جدید کیفیت خوبی دارند که اگه بنزینی انتخاب کنی گزینه خرابی تقریبا منتفی میشه)
      4- هزینه های جانبی برابری دارند کمی ال90 گرونتر نه خیلی
      5-سمند EF7 شهری حدود 8.5 تا 9 و ال 90 حدود 8.5 تقریبا یکی
      سمندEF7 جاده ای حدود 6 و ال90 حدود 5.5 الی 6 که تاپ اسپید سمند خیلی بالتره که مهم هم نیست
      در مورد مصرف موتور xu7 هم شهری 12 و جاده ای حدود 7
      6-در سمند سورن با قیمت حدود 36 میلیون تهویه هوا و یه سری امکانات خوب هم داری
      سمند ال ایکس هوشمند گویا داره و سنسور پارک
      سمند SE امکانات خاصی نداره
      متاسفانه یکی از نقاط ضعف ال 90 اینه که هیچ کدام از این امکانات رو نداره
      7- میمونه قیافه که کاملا شخصیه باید ببینی کدومو می پسندی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. اشکان

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    محمد جان خودتم میدونی من عین واقعیت رو میگم.مگه کارخونه ال 90 مال بابامه که روش تعصب داشته باشم؟ من به عنوان یک مصرف کننده نظر دادم و واقعا راضیم از ماشینم.در ضمن من که گفتم 120 هزارتا ماشینم کار کرده.دوستان میتونن برن از صدتا جلوبندی ساز بپرسن که سمند دارها بیشتر بهشون مراجعه میکنن یا تندر دار ها؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. اشکان

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    با سلام
    بعد از ساخت نهایی لوگان نوبت به تست این خودرو رسید.یکی از تستهایی که رو رنو لوگان انجام دادند تست جلوبندی بود.برای این کار رنو لوگان را در یکی از ناهموارترین بیابانهای آفریقا به اسم بیابان لاردی تست نمودند.رنو لوگان در این بیابان 470 هزار کیلومتر تردد کرد و بعد از پیمایش این مسافت در این بیابان جلوبندی این خودرو پیاده شد.به گفته کارشناسان خودرویی اگر خودرویی در این بیابان تردد بکند نسبت به خودرویی که در یک جاده متوسط اروپایی تردد میکند،3 برابر بیشتر مستهلک میشود.با این اوصاف جلوبندی لوگان در این بیابان 470 هزار کیلومتر دوام آورد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (8 ديدگاه)

      این الان داستان بود یا خواب دیدید؟
      بگو یه یه رنجرور SUV هست و خودتو خلاص کن. تعارف نکن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. اشکان

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    دوستان شتاب ال 90 آنچنان هم که دوستان میگن بالا نیست.من خودم قبل از لوگان یه پژو 405 مدل 82 انژکتوری داشتم.به جرات میگم 405 که داشتم لوگان که سهله باور کنین با زانتیا کورس میذاشتم تا سرعت 120 تا عقب نمی افتاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. اشکان

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    شتاب صفر تا صد خودروهای داخلی:
    پارس موتور زانتیا:9 ثانیه
    زانتیا:9.5 ثانیه
    206 تیپ پنج:9.6 ثانیه
    405 با موتور ایکس یو 7 : 10 ثانیه
    تندر 90 : 10.2 ثانیه
    پژو پارس:11 ثانیه
    سمند:11.9 ثانیه
    تیبا:12 ثانیه
    206 تیپ 2: 14 ثانیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. driver

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان خداییش تبعیض رو بزارید کنار یه بار معمولی به این ماشین ها نگاه کنید.
    ال90 ظاهرش خیلی عضلانی و بزرگ و زیباست من که خیلی خوشم میاد ماشین قبلیم تیپ 6 بود ولی با این خیلی حال میکنم همه چیش خوبه بی صدا خیلی نرم
    لذت رانندگی نیمه شاسی بلندی بهت میده، پر قدرت تر از ماشین
    قبلیم و واقعا تو هر دند ای و تو هر جایی که بهش بگازی خیلی بهت حال میده 206 107 اسب و گشتاور 142 ال 90 105 اسب و گشتاور 148 تعادلش فوق العادست برید تست کنید ولی دنیا به ما می خنده که بعضی ها ماشینهای عهد بوق منقزض شده اروپا رو ترجیچ میدن همگی شاد باشید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. اشکان

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    با سلام
    آقای محترم درسته که ماست فروش نمیگه ماست من ترشه.ولی اگه ماستش ترش باشه و نگوید ترشه، بعد یه مدت دیگه کسی ازش خرید نمیکنه.مگه غیر اینه؟ کارخونه سازنده نیومده بگه از لحاظ شتاب و مصرف سوخت و… لوگان در دنیا حرف اول رو میزنه.اومده گفته ایمنی و کیفیت.اون هم در رنج قیمت خودروهای مشابه در کل دنیا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. اشکان

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    آقا مهدی اگه حرفی برا گفتن نداری هیچ اجباری نیست کامنت بذاری.داستان نیست واقعیته.متاسفانه سمند دارها اینقدر که تعصب دارند چشم عقلشون کور شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. EF7

      ۲ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (79 ديدگاه)

      جالبه که اگه سمند خودرو بدی هست چرا شما که ال90 دارید ازش بد می گید. شما که سمند ندارید که بفهمید خوبه یا بد. افرادی به سمند ایراد میگیرند که هر بنجل خارجی رو از هر تولید داخلی بهتر می دونند. اصلا دنبال واقعییت نیستند حتی از خودشون که ایرانی هستند متنفرند. ولی من حتی اگه سمند مقداری از یه خودرو خارجی ضعیفتر باشه(از ال90 که از هر حیث قوی تره) بیشتر دوستش دارم تا وقتی خودمون رو باور نکنیم در پیشرفت را بر خود می بندیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسين

        ۳ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (8 ديدگاه)

        آخه وقتی انسان زیادی هم خودش رو باورکنه نه تنها پیشرفت نمیکنه بلکه درجا هم میزنه و فقط حرف خودش و ماشین خودش رو قبول داره و چشم روی برخی واقعیتها می بنده پیروز باشید

        موافقم 0
        مخالفم 0
  14. اشکان

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    آقای محمد آقا که اردشیر جان رو راهنمایی میکنی! لطفا درست راهنمایی کن و هر چی که از ذهنت میاد بیرون رو مستقیم اینجا نن!ویس!
    اولا کی گفته سمند جادار تره؟لازمه که بدونی حجم داخلی تندر 90 حدود 200 لیتر یا 0.2 متر مکعب بیشتره.حجم داخلی تندر 90 حدود 3300 لیتره ولی مال سمند حدود 3100 لیتره.صندوق عقب ال نود هم جادارتره.مال تندر 90 حدود !510 لیتره ولی مال سمند 500 لیتره.آخه چرا الکی چیز مینویسی اینجا؟
    دوما راحتی به چی میگن؟ راحتی به نرمی کلاج و فرمون و گیربکس و راحتی صندلی ها و سیستم تعلیقه.در همه موارد فوق تندر 90 بهتره به خدا.آخه چرا میگی سمند راحت تره؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (77 ديدگاه)

      اردشیر جان آره اشکان راست میگه من اشتباه راهنمائیت کردم شما اگه شرکت بنز هم پیشنهاد دریافت ماشین داد رد کن چون ال 90 معرکست یه سقف بلند داره که شترم سرش به سقفش نمیرسه اونوقت حجمش شده 3300!!!کیفیتشم که در حد بنز چیه شما بگو بوگاتی!شاسی بلندم که هست !توی بیابان نمیدونم کجا هم چندتا پشتک وارو زد چیزیش نشد!
      بعد اشکان جان شما منطقی راهنمائیش کن نه متعصبانه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علي

        ۲۹ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        محمد آقا چرا ناراحت میشی و به بیراهه میزنی با بررسی که من کردم آمار آقااشکان درست بود بعدشم فکر کنم اشکان هم حرفی از بنز و بوگاتی اینا نزده وقیاسش فقط با سمندبوده ولی شدت تعصب شما به سمند اینقدر زیاده که حتی اگه ال90 موتور بوگاتی و امکانات بنز هم داشته باشه شما هنوز میگی سمند از اون بهتره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  15. اشکان

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    در ضمن کی گفته هزینه جانبی برابر دارن؟ سمند ماشین پر استهلاکی هستش ولی تندر کم استهلاک.قطعات تندر بعضا گرونتر از سمند هستن ولی دو تا سه برابر و در بعضی موارد تا 4-5 برابر بیشتر از سمند کار میکنن که اگه دستمزد مکانیک رو تو این چهار یا پنج بار هم حساب کنی بهت ثابت میشه که تندر خیلی کم خرج تره.در مورد مصرف هم پیشنهاد میکنم هر دو ماشین رو راه ببری تا متوجه بشی خیلی فرق دارن.فقط اون موضوع که گفتی تندر امکانات سمند رو نداره رو قبول دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. اشکان

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    محمد خان خودتم میدونی متعصبانه نیست حرفام.تمامی اطلاعاتی که اینجا مطرح میکنم رو میتونی با سرچ تو اینترنت در بیاری داداش.بازم میگم یه کم مطالعاتت رو بیشتر کن تا دیگه ننویسی سمند جادارتره!خب البته حرفت تقریبا درسته.تندر به خاطر سقف بلندترش حجمش بیشتره.ولی خلاصه حجمش بیشتره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammad

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (130 ديدگاه)

      جادارتر بودن ال نود به خاطر ارتفاع بلندشه، که تمامی این حجم فضای مفید نیست دوست عزیز. مثلا فضای بار صندوق عقب سمند که به قول شما 10 لیتر هم از ال نود کمتره فضای مفید بیشتری رو برای چینیش وسایل کنار همدیگه در اختیار قرار میده تا ال نودی که صندوقش فقط ارتفاع داره. در ضمن من فکر می کنم که این شما هستی که داری با تعصب حرف میزنی که میگی برتری سمند فقط تو آپشن بیشتره همه ما که اینجا هستیم میدونیم که ال نود کیفیت بالاتری داره و دیرتر خراب میشه اما سمند هم برتری هایی داره که در ادامه به اونها اشاره میکنم و امیدوارم منطقی باشی:
      1- تعادل بیشتر و آیرودینامیک بهتر در سر پیچها و سرعت های بالا.
      2- نرمی و راحتی بیشتر صندلی ها و مبلمان داخلی.
      3- در زیبایی بیرونی و درونی هم برتری کاملا باسمنده (ال نود با ارتفاع بیشتر و خطوط شکسته و اغراق آمیز نشانی از زیبایی نداره، این یه فاکتور منطقیه نه سلیقه شخصی)
      4- سمند از ال نود 12 میلیون ارزون تره.
      5- سرعت نهایی سمند بالاتره (یه سرچ تو آپارات بزنی تا 220 تا هم ثبت شده)
      6- خدا رو شکر آپشن ها و امکانات رو هم که خودت ذکر کردی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. رضا

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    در ضمن در تکمیل حرفهای آقا محمد اردشیر خان اگه ال 90 گرفتی یادت باشه سر پیچها بیشتر از 25 کیلومتر بر ساعت نری چون میکوشتت!!!!(البته دور از جون مزاح کردم انشاا.. هرچی میگیری خوش باشی)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهرداد

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      فقط یه نکته میخاستم بگم: من قبل ال90 تجربه انواع 206 ها رو داشتم باور کنید به جرات میتونم بگم تعادلش در پیچها به مراتب بهتر از اونها بود تو پیچهای جاده چالوس زمانی که سمندها و پژوها درحال ترمز کردن هستند من با ال90 هم پیچها و هم ماشینها رو با کمترین ترمز دور میزنم واقعاً من که با شتابش و ترمزش حال میکنم و فوق العاده ازش راضی هستم در مورد سمند هم نظری ندارم چون به واسطه لخت بودنش هیچوقت به سمتش نرفتم .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. سعدی

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام به همه دوستان درجواب محمد آقا به آمار فروش ال90 درسراسر دنیا مانند ترکیه رومانی مصر عراق و… مراجعه کنید حتی در برخی کشورها ماشین پلیس شده با توجه به اینکه این خودرو برای اینکه ارزون باشه طراحی شده ودر کلاس خودروهای لوکس نیست اما استقبال جهانی نسبتا”خوبی داشته درحالی که شتر گاو پلنگ ایران خودرو(سمند)توی بلاروس متوقف شد وسوریه هم موفقیتی نداشت این نشاندهنده این است که خرد وتجربه جمعی در مورد ال90 باوجود نقصهای که بعلت طراحی وآپشن داردخودروی بهتر وباکیفیت تری است مگر اینکه
    ازدیدگاه (هرانکه بردل نشیند از دیده نکو نماید)نگاه کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. اشکان

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    محمد خان منظور از اینکه همه حجم فضای داخلی تندر 90 مفید نیست چیه؟ یه کم توضیح میدی؟ طبق استاندارد رنو هر یک از سه سرنشین عقب در تندر 90 43 سانتی متر عرض برا قسمت پاهاشون در اختیار دارن.افرادی که قدشون 180 سانتی متر هست به راحتی میتونن بدون خم کردن خودشون بر روی صندلی عقب تندر بنشینند.خب مگه بده این قضیه؟!این یعنی زیبایی به فدای ایمنی و راحتی سرنشینان.البته زیبایی هم فاکتور مهمی هست.خب محمد خان شما هم اگه تونستی یه ماشین در رنج قیمت لوگان(5999) دلار تولید بکنی که هم کیفیت با ال نود باشه و زیبایی هم داشته باشه زودتر به ما خبر بده که ماشینی که شما تولید کردی رو سوار شیم به جای لوگان!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammad

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (130 ديدگاه)

      یعنی شما الان لوگان رو با قیمت 5999 دلار خریدی؟
      یه بار گفتم لوگان ماشین خوبیه و حرفی درش نیست، اما بی رقیب و بدون ایراد نیست.
      به نظر من در مقایسه با ال نود تنها ایرادی که به سمند EF7 میشه گرفت احتمال خرابی بیشتر و افزایش هزینه های تعمیرات برای سمند هستش.
      بیاید اینطوری فرض کنیم:
      * عمر مفید برای هر خودرویی 5 سال هستش.
      * 2 سال از 5 سال ماشین گارانتیه و از بابت تعمیرات هزینه آنچنانی نداره.
      * بر فرض محال اگر تو سه سال باقیمانده هر دو ماه 100 هزار تومان هزینه تعمیر سمند بشه در مجموع سه سال میشه 1800000 تومان.
      * با این اوصاف و با توجه به اینکه سمند 12 میلیون ارزون تره بازم خریداراش 10200000 تومان سود کردن.
      تازه همه اینها به شرط این هستش که ال نود در عرض 5 سال هیچ هزینه ای نداشته باشه و سمند هم حتما 2 ماه یک بار خراب بشه که نمیشه.
      در مورد ارتفاع ال نود هم بگم که من خودم قدم 185 سانتی متره ولی بازم وقتی پشت فرمون ال نود میشینم سقف 20 سانتی متر از سرم بالاتره که واقعا دلیلیش رو نمیدونم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. اشکان

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    علی آقا خیلی ممنون!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. ویهان

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    هم ال نود دارم هم سمند ال ایکس واقعا از ال ایکس راضی ترهستم .چراشم بگم
    1 سواریش واقعا راهتره
    2 امنیتش واقعت وقتی سر پیچ باخانواده داری میری وناخوداگاه دچاره حادثه میشه ومیتونی ماشینو جمع کنی اونوقت درکش میکنی که چرا بهتراز ال نوده درست که ایران خودرو ضعیفتراز رنو هستش ولی تو مغایسه این دوتا محصول من به عنوان کسی که همزمان از هردومحصول استفاده میکنم باید بگم از سمند بیشتر راضیم
    3ازفضای بیشتروراحتری برخورداری
    4واقعا با اینکه اپشنهای خیلی خاصی نیست ولی وقتی استفاده میکنی متوجه فرقش میشین
    5من خودم شخصا روزهایی که با سمندم هستم احساس خستگی کمتری دارم
    البته از حق نگذریم ال نود هم یه سری خوصیات داره که بهتراز سمنده که یکیش شتاب ماشینه ومصرفش اما درکل من از سمند بیشترراضیم
    دوستانی هم که مخالف بنده هستن نظرشون محترم فقط اینکه به شنیده ها بسنده نکنن ویا اون دوستی که گفت تخدمات پس از فروش پره سمنده بهتره بگم
    بهتربود و ای کاش ال نود هم به جای اینکه توپیچ چپ کنه مثل سمند خراب میشد تا زن وبچه مردمو به کشتن نده
    واسه دوستانی که از وسیله نقلیه درست استفاده میکنن عرض کنم که سمند ال ایکس ماشین شایسته وقابلیه
    ممنون از تمام دوستان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. اشکان

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    محمد آقا من لوگان رو 12.6 میلیون خریدم.در ضمن من لوگان رو 6 ساله سوارم و هنوز تو خرج نیفتاده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. اشکان

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    کی گفته سمند ef7 دوازده میلیون ارزونتره؟ شما میای ال نود رو از لحاظ فنی با سمند ef7 مقایسه میکنی ولی وقتی سر قیمت میشه با سمند معمولی قیمتشو مقایسه میکنی؟ آقایون سمند ef7 حدود 34 میلیون قیمتشه.پس اختلاف قیمتش با تندر e2 میشه 4 میلیون نه 12 میلیون!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammad

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (130 ديدگاه)

      شما الان داری قیمت بازار سمندو با قیمت کارخونه ال نود مقایسه می کنی؟
      قیمت سمند EF7 تک سوز دو ایربگ شرکتی: 28635000
      قیمت تندر90 تک سوز تک ایربگ شرکتی: 36147000
      قیمت سمند EF7 تک سوز دوایربگ بازار: 29100000
      قیمت تندر 90 تک سوز تک ایربگ بازار: 39800000

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. جواد

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ال 90 فقط موتور گیربکس خیلی بهتری نسبت به سمند داره. اما طراحیش خیلی خیلی بده کافی به شیشه بالابرهاش نگاه کنید. ال 90 با قیمتی حدود 5 میلیون زیر قیمت سمند خودرویی مناسبه وگرنه اصلا در حد سمند نیست. هندلینگ سمند فوق العاده است درحالی که ال90 پراید ایکس لارج(XL) هست.
    خطی قزوین ـ رشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (99 ديدگاه)

      دوستان به هر حال ظاهر خودرو هم یک از فاکتورهای ماشینه که ال90 تو این زمینه زیاد خوب عمل نکرده و قیافه خیلی جذابی نداره هر چند تو این طراحی بیشتر سعی شده امکانات دیگری برای این ماشین مثل فضای داخلی و فضای صندوق مناسب و حتی حالت نیمه suv این ماشین در نظر گرفته بشه و به هر حال یک ماشین با قیمت مناسب وامکانات به نسبت خوب تحویل مشتری بشه . شاید با هزینه طراحی آئرودینامیک تر و تهاجمی تر دیگه قادر به خرید همچین ماشینی نبودیم .

      به هر حال فاکتورهای بسیار بسیار مهمتری برای انتخاب یک ماشین وجود داره که ال90 به نسبت سمند در این زمینه برتری محسوسی داره
      هر چند به شخصه قیافه ال90 رو به سمند ترجیح میدم
      و ایرادی هم به قیافه سمند ندارم
      برخی کلی گویی ها و نظرات سخیف برای گمراه کردن اذعان عمومی مطرح میشه که ناشی از عدم توانایی پاسخ گویی منطقی برخی از دوستانه موفق باشین

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسن

        ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        بلهدرسته همین فاکتورها باعث شده که l90 بهترین خودروی تولید داخلی از لحاظ کیفیت تو رنج قیمتی خودش باشه
        و همه کسانی که این خودرو رو خریدن ازش به نیکی یاد کنند و همیشه رضایت فعلی اونهااز انتظار قبلی که از این خودرو داشتن بیشتر شده

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Renault Logan

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      آقا جواد باید خدمت شما عرض کنم که بهتره ارزش ماشینها رو با چندین فاکتور و وزن دهی منطقی به اونها ارزیابی کنیم و با ادله علمی و نه احساسی و تعصبی نسبت به بررسی اونها اقدام کنیم . مشکل سمند در مقابل ال90 فقط موتور و گیربکس نیست موارد زیر هم هست:
      شتاب
      سیستم فنربندی
      تعلیق و فرمانرپذیری
      سیستم موتور و انتقال قدرت
      ترمز
      تجهیزات الکتریکی
      صداهای غیرعادی بدنه
      نفوذ آب و رنگ
      مصرف سوخت
      شتاب
      ایمنی
      تکنولوژی
      کیفیت ساخت
      که البته همه این موارد تو بررسی های کیفی هر ماهه برای خودروهای ساخت داخل انجام میشه و نتیجه اون مشخص شده که تندر 90 به مراتب خودروی با ارزشتری از این نظر نسبت به سمند بوده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. اشکان

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    با سلام
    بعضی از دوستان تو کامنت هاشون نوشتن آیرودینامیک سمند بهتره!دوستان کافیه یه سرچ بکنید و بنویسید ضریب درگ خودروها تا متوجه بشین که اشتباه کامنت گذاشتین.
    ضریب آیرودینامیک هر خودرویی هر چی کمتر باشه، اون خودرو آیرودینامیک بهتری داره.سمند و ال نود دو خودرویی هستن که آیرودینامیک خوبی ندارن
    ضریب آیرودینامیک چند خودرو:
    زانتیا : 0.29
    پژو 405 : 0.31
    پژو 206 : 0.32
    پژو پرشیا : 0.34
    مگان : 0.35
    پراید : 0.35
    تندر 90 : 0.36
    سمند : 0.36
    پیکان : 0.44
    دوستان همینطور که ملاحظه کردید سمند و ال نود آیرودینامیک چندان خوبی ندارند.نکته جالب اینه که پژو 405 آیرودینامیک بهتری نسبت به 206 داره.
    با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. اشکان

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    در حال حاضر فکر کنم در رنج قیمت خودروهای زیر 100 میلیون زانتیا بهترین آیرودینامیک رو داره.البته مطمن نیستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. اشکان

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    با سلام
    رنو لوگان در چند کلمه:
    با کیفیت،ایمن، مدرن و قدرتمند، کم مصرف، جادار، نرم و راحت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. اشکان

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    آقایون این قیمت 34 تومن که برا سمند ef7 نوشتم مال مدل دوگانه سوزشه.تک سوزش 32 تومنه.اصلاح میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. ناشناس

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (118 ديدگاه)

    دوستانی که میگن ال90 هندلینگ خوبی نداره من میگم اره قبول دارم اما من خودم چند ساله ال90 دارم و تو جاده هم باش کم نرفتم اما همیشه سرعت مطمئنه و مجاز میرم واسه همین تا حالا هیچ مشکلی پیش نیومده اونایی که با این ماشین چپ کردندحتما سرعتشون سر پیچ زیادبوده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. EF7

    ۱ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (79 ديدگاه)

    دوستان ال 90ی که به یک ثانیه شتاب بهتر ال90 افتخار می کنند بدانند دلیلش 200 کیلو سبکتر بودن ال 90 نسبت به سمند هست. اگه راست میگید 200 کیلو بار در ال90 اضافه کنید تا شتابش به 25 ثانیه برسه. ضمنا سنگین تر بودن سمند در تعادل و سرعت بالا و تصادفات مزایایی داره که افراد متعصب ال90ی باید در تصادفات بپذیرند. ضمنا موتور ال90 در برابر موتور مدرن و المانی ef7هیچ حرفی برای گفتن نداره.این دیگه بحث کج و لجبازی نداره. زت زیات

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا