ایران خودروپژوتجربه و آزمایش

پژو 206SD مدل V8

ﭘﺮﻭژﻩ ﺗﻮﻟﻴﺪ ۲۰۶ ﺻﻨﺪﻭﻕﺩﺍﺭ ﺭﺍ ﻣﻰﺗﻮﺍﻥ ﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﺣﺮﻛﺖﻫﺎﻯ ﻣﺜﺒﺖ ﺩﺭ ﺻﻨﻌﺖ ﺧﻮﺩﺭﻭﺳﺎﺯﻯ ﻛﺸﻮﺭﻣﺎﻥ ﺩﺍﻧﺴﺖ. ﭘﺮﻭژﻩ ﺍﻯ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﺸـﺘﺮﻙ ﺑﻴﻦ ﺷـﺮﻛﺖ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻭ ﭘﮋﻭ ﻓﺮﺍﻧﺴﻪ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺷـﺪ ﻭ ﻣﺎﺣﺼﻞ ﺁﻥ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺁﺧﺮﻳﻦ ﺳﺮﻯ ﺍﺯ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ۲۰۶ ﺭﻭﺍﻧﻪ ﺑﺎﺯﺍﺭﻫﺎﻯ ﺟﻬﺎﻧﻰ ﺷـﺪ.

Peugeot 206SD

۲۰۶ ﺻﻨﺪﻭﻕﺩﺍﺭ ﺑـﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﻇﺎﻫﺮ ﻋﺠﻴـﺐ ﺑﺨﺶ ﻋﻘﺒﺶ ﻛﻪ ﻣﺪﺗـﻰ ﺯﻣﺎﻥ ﺑﺮﺩ ﺗﺎ ﺧﺮﻳﺪﺍﺭﺍﻥ ﺍﻳﺮﺍﻧﻰ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻋﺎﺩﺕ ﻛﻨﻨﺪ ﺑﻪ ﻟﻄﻒ ﺑﻬﻴﻨﻪﺳـﺎﺯﻯﻫﺎﻯ ﻣﺘﻌﺪﺩ، ﺍﺭﺗﻘﺎﻯ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﺳـﺎﺧﺖ ﻭ ﺍﺯ ﻫﻤـﻪ ﻣﻬﻢﺗﺮ ﺑﻬﺮﻩﻣﻨﺪﻯ ﺍﺯ ﺻﻨﺪﻭﻗﻰ ﺟﺎﺩﺍﺭﺗﺮ ﺍﺯ ﻣﺪﻝ ﻫﺎچﺑﻚ ﺁﻥ، ﺗﻮﺍﻧﺴـﺖ ﺟﺎﻳﮕﺎﻩ ﻣﻨﺎﺳﺒﻰ ﺩﺭ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻛﺸﻮﺭﻣﺎﻥ ﺑﻴﺎﺑﺪ ﻭ ﺩﺭ ﻛﻨﺎﺭ ۲۰۶ ﻫﺎچﺑﻚ ﺗﺒﺪﻳﻞ ﺑﻪ ﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﭘﺮﻓﺮﻭﺵﺗﺮﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﻯ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺷﻮﺩ. ﺑﺪﻭﻥ ﺷـﻚ ﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﭘﺮﻓﺮﻭﺵﺗﺮﻳﻦ ﺗﻴـﭗﻫﺎﻯ ۲۰۶SD، ﺗﻴﭗ V8 ﺁﻥ ﺍﺳـﺖ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻫﻤﻴﻦ ﺩﻟﻴﻞ ﺩﺳـﺖ ﺑـﻪ ﺑﺮﺭﺳـﻰ ﺍﻳﻦ ﻣﺪﻝ ﺯﺩه‌اﻳﻢ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﻣﻄﻠﺐ ﺑﻪ ﺁﻥ خـﻮﺍﻫﻴﻢ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ.

Peugeot 206SD

ﭘــﮋﻭ ۲۰۶SD ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻓﻀﺎﻯ ﺣﻤﻞ ﺑــﺎﺭ (ﺣﺠﻢ ﺻﻨﺪﻭﻕ) ﺑﻴﺶﺗﺮ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﻣﺪﻝ ﻫﺎچﺑﻚ ﺧﻮﺩ ﺗﻮﺍﻧﺴﺖ ﺗﺎ ﺣﻜﻢ ﻳﻚ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺑﺎ ﺧﺼﻮﺻﻴﺎﺕ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﮔﻰ ﺭﺍ ﺑﻴﺎﺑﺪ ﻭ ﻧﻴﺎﺯ ﺁﻥ ﺩﺳــﺘﻪ ﺍﺯ ﻛﺴــﺎﻧﻰ ﻛﻪ ﺧﻮﺍﻫﺎﻥ ﺧﻮﺩﺭﻭﻳﻰ ﺑﺎ ﺳــﻮﺍﺭﻯ ﺭﺍﺣﺖ ﻭ ﻫﻨﺪﻟﻴﻨﮓ ﻣﻨﺎﺳﺐ ۲۰۶ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺧــﻮﺩﺭﻭﻯ ﺭﻭﺯﻣــﺮﻩ ﻭ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﮔﻰ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﺭﺍ ﺑﺮ ﻃﺮﻑ ﺳــﺎﺯﺩ. ﺍﺻﻠﻰﺗﺮﻳــﻦ ﻧﻜﺘﻪ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ۲۰۶ ﺻﻨﺪﻭﻕﺩﺍﺭ ﺩﺭ ﺳــﺎﻝﻫﺎﻯ ﺍﻭﻟﻴﻪ ﺑــﻪ ﻃﺮﺡ ﻋﻘــﺐ ﺁﻥ ﺑﺮ ﻣﻰﮔﺸــﺖ ﻛﻪ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻣــﺪﺕ ﺍﻧﺪﻛﻰ ﺍﻳﻦ ﻇﺎﻫــﺮ ﻧﺎﻣﺘﻌﺎﺭﻑ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﻓﺮﺍﻣﻮﺷﻰ ﺳــﭙﺮﺩﻩ ﺷــﺪ.

Peugeot 206SD

ﺩﺭ ﺑﻴﻦ ﺗﻴﭗﻫﺎﻯ ﻣﺨﺘﻠﻒ ۲۰۶ ﺻﻨــﺪﻭﻕﺩﺍﺭ، ﺗﻴﭗ V8 ﻛﻪ ﺑﺎﻻﺗﺮﻳﻦ ﺗﻴﭗ ﺁﻥ (ﺑﺪﻭﻥ ﺍﺣﺘﺴــﺎﺏ ﺗﻴﭗ V9 ﻛﻪ ﺍﺯ ﺟﻌﺒﻪ ﺩﻧــﺪﻩ ﺍﺗﻮﻣﺎﺗﻴﻚ ﺑﻬــﺮﻩ ﻣﻰﺑﺮﺩ) ﺑﻪ ﺣﺴــﺎﺏ ﻣﻰﺁﻳــﺪ، ﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﭘﺮﻓﺮﻭﺵﺗﺮﻳﻦ ﺗﻴﭗﻫﺎﻯ SD ﻧﻴﺰ ﻣﺤﺴــﻮﺏ ﻣﻰﺷﻮﺩ. ﺍﻳﻦ ﻣﺪﻝ ﺑﻪ ﻟﻄﻒ ﺑﻬﺮﻩﻣﻨﺪﻯ ﺍﺯ ﭘﻴﺸــﺮﺍﻧﻪ ﻗﺪﺭﺗﻤﻨﺪ TU5 ﻭ ﻓﻬﺮﺳﺖ ﻛﺎﻣﻠﻰ ﺍﺯ ﺗﺠﻬﻴﺰﺍﺕ ﺭﻓﺎﻫﻰ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ﺑﺎ ﺩﻳﮕﺮ ﺗﻴﭗﻫﺎﻯ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺗﻮﺍﻧﺴﺘﻪ ﻧﻈﺮ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﻴﺶﺗﺮﻯ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺳﻮﻯ ﺧﻮﺩ ﺟﻠﺐ ﻛﻨﺪ.

Peugeot 206SD V8

ﺑﺎ ﻧﮕﺎﻫﻰ ﺑﻪ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫــﺎﻯ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﺗﺮﺩﺩ ﺩﺭ ﻛﺸﻮﺭ ﺑــﻪ ﺭﺍﺣﺘﻰ ﻣﻰﺗــﻮﺍﻥ ﭘﻰﺑــﺮﺩ ﻛﻪ ۲۰۶SD ﺑﺨﺶ ﻋﻤﺪﻩﺍﻯ ﺍﺯ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﺍﺧﺘﺼﺎﺹ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳــﺖ. ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺍﻳﻦﺑﺎﺭ ﺗﻨﻬﺎ ﺟﻮﺍﻧﺎﻥ ﻧﻴﺴــﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﺭﻭ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭﻯ ﺧﻮﺵ ﻧﺎﻡ ﻓﺮﺍﻧﺴﻮﻯ ﺁﻭﺭﺩﻩﺍﻧﺪ ﻭ ﺑﻪ ﻟﻄﻒ ﺳــﺎﺧﺘﺎﺭ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﮔــﻰ ﻣﺪﻝ ﺻﻨــﺪﻭﻕﺩﺍﺭ، ﺑﻴﺶﺗﺮ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩﻫﺎﻯ ﻛــﻢ ﺟﻤﻌﻴﺖ ﻧﻴﺰ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺭﺍ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﺍﻧﺘﺨــﺎﺏ ﺑﺮﺍﻯ ﺧﻮﺩ ﺩﻳﺪﻩﺍﻧﺪ.

Peugeot 206SD

ﻣﺪﻝ V8 ﭘــﮋﻭ ۲۰۶ ﺻﻨﺪﻭﻕﺩﺍﺭ ﻋﻼﻭﻩ ﺑﺮ ﺩﺭ ﺍﺧﺘﻴﺎﺭ ﻗﺮﺍﺭﺩﺍﺩﻥ ﭘﻴﺸﺮﺍﻧﻪ ﻣﻌﺮﻭﻑ TU5 ﺩﺭ ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ﺑﺎ ﺗﻴﭗ V1 ﻓﻬﺮﺳﺖ ﺑﻠﻨﺪ ﺑﺎﻻﻳــﻰ ﺍﺯ ﺗﺠﻬﻴﺰﺍﺕ ﺭﻓﺎﻫﻰ ﻭ ﺍﻳﻤﻨــﻰ ﺭﺍ ﻧﻴﺰ ﺑﺮﺍﻯ ﺻﺎﺣﺐ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺑﻪ ﺍﺭﻣﻐﺎﻥ ﻣﻰﺁﻭﺭﺩ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﺁﻥﻫﺎ ﻣﻰﺗﻮﺍﻥ ﺑﻪ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺗﻬﻮﻳﻪ ﻣﻄﺒﻮﻉ ﺍﺗﻮﻣﺎﺗﻴﻚ ﻭ ﻛﻴﺴﻪ ﻫﻮﺍ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﻛﺮﺩ. ﻣﺪﻝ V8 ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺑﻬﺮﻩﻣﻨﺪﻯ ﺍﺯ ﺗﺠﻬﻴﺰﺍﺕ ﺭﻓﺎﻫﻰ ﻳﻜﺴﺎﻥ ﺑﺎ ﺗﻴﭗ ﭘﻨﺞ، ﻛﺎﺑﻴﻨﻰ ﻳﻜﺴﺎﻥ ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﺣﺠﻢ ﻭ ﺻﻨﺪﻭﻕ ﻋﻘﺒﻰ ﺑﻪ ﻇﺮﻓﻴﺖ ۴۰۰ ﻟﻴﺘﺮ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺷــﻬﺮ ﺯﻳــﺎﺩ ﻫﻢ ﺑﻪ ﻛﺎﺭ ﻧﻤﻰﺁﻳﺪ ﺷــﺎﻳﺪ ﺑﻪ ﺩﻟﻴﻞ ﺍﺧﺘــﻼﻑ ﻗﻴﻤﺘﻰ ﻛﻪ ﻧﺴــﺒﺖ ﺑﻪ ﻣﺪﻝ ﻫﺎچﺑــﻚ ﺩﺍﺭﺩ ﭼﻨﺪﺍﻥ ﺑﺮﺍﻯ ﻛﺎﺭﺑﺮﺩ ﺷﻬﺮﻯ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻧﻴﺎﻳﺪ ﺍﻣﺎ ﻧﺒﺎﻳﺪ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﻣﻮﻧﺘﺎژ ﺑﺎﻻﺗﺮ، ﺳﻮﺍﺭﻯ ﻧﺮﻡﺗﺮ ﻭ ﺩﻳﻨﺎﻣﻴﻚ ﺑﻬﺘﺮ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﻛﺮﺩ!

Peugeot 206SD V8

ﺟﻌﺒﻪ ﺩﻧﺪﻩ ﭘﻨﺞ ﺳﺮﻋﺘﻪ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻫﻤﭽﻮﻥ ﻫﺮ ۲۰۶ ﺩﻳﮕﺮﻯ ﺍﺯ ﺗﻌﻮﻳﺾﻫﺎﻯ ﻧﺮﻡ ﻭ ﻗﺎﺑﻞ ﻗﺒﻮﻟﻰ ﺳﻮﺩ ﻣﻰﺑﺮﺩ ﻛﻪ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺗﺮﻛﻴﺐ ﺁﻥ ﺑﺎ ﭘﻴﺸﺮﺍﻧﻪ ۱۱۰ ﺍﺳﺐﺑﺨﺎﺭﻯ ﻋﻤﻼ ﺗﻌﻮﻳﺾﻫﺎﻯ ﻣﻌﻜﻮﺱ ﻛﻢﺗﺮﻯ ﺭﺍ ﺣﺘﻰ ﺑﺮﺍﻯ ﻋﺒﻮﺭ ﺍﺯ ﺳــﺮ ﺑﺎﻻﻳﻰﻫﺎﻯ ﺑﺎ ﺷــﻴﺐ ﺯﻳﺎﺩ ﻣﻰﻃﻠﺒﺪ ﻭ ﺍﻳﻦ ﻫﻤﺎﻥ ﻣﻮﺿﻮﻋﻰ ﺍﺳــﺖ ﻛﻪ ﺑﺮﺧﻰ ﺍﺯ ﺩﻳﮕﺮ ﺗﻴﭗﻫﺎﻯ SD ﻛﻪ ﻣﺠﻬﺰ ﺑﻪ ﭘﻴﺸﺮﺍﻧﻪ TU3 ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺭﻧﺞ ﻣﻰﺑﺮﻧﺪ. ﺗﻔﺎﻭﺕﺁﻥ ﺑــﺎ ﺗﻴــﭗ V1 ﺩﺭ ﺍﻣﻜﺎﻧﺎﺕ ﺭﻓﺎﻫﻰ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﺍﮔﺮ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺗﻮﺍﻧﺎﻳﻰﻫﺎﻯ ﻓﻨﻰ ﻫﺴﺘﻴﺪ ﻣﻰﺗﻮﺍﻧﻴــﺪ ﺑﺎ ﺍﻧﺘﺨــﺎﺏ V1 ﭼﻨﺪ ﻣﻴﻠﻴﻮﻧﻰ ﭘﺲ ﺍﻧﺪﺍﺯ ﻛﻨﻴﺪ.

Peugeot 206SD

ﻭﻳﮋﮔــﻰﻫﺎﻯ ﺑــﺎﺭﺯ ﻭ ﺑﺮﺟﺴــﺘﻪ V8 ﺩﺭ ﺑــﺰﺭگﺭﺍﻩ ﻫﺎ ﻭ ﺟﺎﺩﻩﻫﺎﻯ ﺑﻴﻦ ﺷــﻬﺮﻯ ﻣﺸﺨﺺ ﻣﻰﺷــﻮﺩ، ﺟﺎﻳﻰ ﻛﻪ ﭘﻴﺸﺮﺍﻧﻪ TU5 ﺁﻥ ﺑــﺎ ﺑﻴﺸﻴﻨﻪ ﻗﺪﺭﺕ ۱۱۰ ﺍﺳــﺐﺑﺨﺎﺭﻯ ﺩﺭ ۵۸۰۰ ﺩﻭﺭ ﺩﺭ ﺩﻗﻴﻘﻪ ﻭ ﮔﺸــﺘﺎﻭﺭ ﻗﺎﺑﻞ ﻗﺒﻮﻝ ۱۴۲ ﻧﻴﻮﺗﻦﻣﺘﺮﻯ ﻛﻪﺩﺭ ﭼﻬﺎﺭ ﻫﺰﺍﺭ ﺩﻭﺭ ﺩﺭ ﺩﻗﻴﻘﻪ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻣﻰ ﺷــﻮﺩ، شـﺘﺎﺏﮔﻴﺮﻯ ﺳﺮﻳﻊ ﻭ ﺗﻮﺍﻧﺎﻳﻰﻫﺎﻯ ﺣﺮﻛﺘﻰ ﺑــﺎﻻﻯ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺑﻴﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﻯ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺩﺭ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻛﺸــﻮﺭ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﻣﺤﺪﻭﺩﻩ ﻗﻴﻤﺘﻰ ﺗﻀﻤﻴﻦ ﻣﻰﻛﻨﺪ.

Peugeot 206SD

ﻣﻬﻢ ﺗﺮﻳﻦﻣﺰﻳــﺖ ﺍﻧﻮﺍﻉ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﭘﮋﻭ ۲۰۶SD ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﻣﺪﻝﻫﺎﻯ ﻫﺎچ ﺑﻚ، ﭘﺎﻳﺪﺍﺭﻯ ﺑﺎﻻﺗﺮ ﻭ ﭼﺴــﺒﻨﺪﮔﻰ ﺑﻴﺶﺗﺮ ﺑﻪ ﺳــﻄﺢ ﻣﺴﻴﺮ ﺑﻪ ﻭﻳﮋﻩ ﺩﺭ ﺳــﺮ ﺩﻭﺭﻫﺎﺳﺖ، ﻣﺴﺎﻟﻪﺍﻯ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻭﺍﺳﻄﻪ ﺍﺿﺎﻓﻪ ﺷﺪﻥ ﺻﻨﺪﻭﻕ ﻭ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺑﻬﺒﻮﺩ ﺷﺎﺳﻰ ﻭ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺗﻌﻠﻴﻖ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺩﺭ ﺍﻛﺴــﻞ ﻋﻘﺐ ﻣﻬﻴﺎ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﭘﺲ ﺍﮔــﺮ ﺯﻳﺎﺩ ﺩﺭ ﺟﺎﺩﻩﻫﺎﻯ ﭘﺮ ﭘﻴﭻ ﻭ ﺧﻢ ﺳــﻔﺮ ﻣﻰ ﻛﻨﻴﺪ ﻭ ﺩﺭ ﻋﻴﻦ ﺣﺎﻝ ﺧﻮﺍﻫﺎﻥ ﻛﺸﺶ ﻣﻨﺎﺳــﺐ ﺑﻪ ﺧﺼﻮﺹ ﺩﺭ ﺳﺒﻘﺖ ﻫﺎ ﻭ ﻋﺒﻮﺭﺍﺯ ﭘﻴﭻ ﻫــﺎ ﻫﺴــﺘﻴﺪ ﻭ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺗﺠﻬﻴﺰﺍﺕ ﺭﻓﺎﻫــﻰ ﻭ ﺍﻳﻤﻨﻰ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻧﻴﺰ ﺑﺮﺍﻳﺘــﺎﻥ ﺍﻫﻤﻴﺖ ﺩﺍﺭﺩ، V8 ﺑﻪ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﻧﺤﻮ ﻣﻤﻜﻦ ﻧﻴﺎﺯ ﺷــﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﺮﺁﻭﺭﺩﻩ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﻛﺮﺩ.

Peugeot 206SD

ﻫﻤﺎﻥ ﻃﻮﺭ ﻛﻪ ﻣﻰﺩﺍﻧﻴﺪ ﻣﻴﺰﺍﻥ ﻣﺼﺮﻑ ﺳﻮﺧﺖ ﺑﻪ ﭘﺎﺭﺍﻣﺘﺮﻫﺎﻯ ﻣﺨﺘﻠﻔﻰ ﺑﺴﺘﮕﻰ ﺩﺍﺭﺩ، ﺍﺯ ﺷﺮﺍﻳﻂ ﻣﺴﻴﺮ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺗﺎ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺳﺮﻧﺸﻴﻨﺎﻥ، ﻧﺤــﻮﻩ ﺭﺍﻧــﺪﻥ ﻭ … ﻭﻟــﻰ ﺩﺭ ﻣﺠﻤﻮﻉ V8 ﻛﻢﺗــﺮ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﻯ ﺑﺰﺭگﺗﺮﻯ ﻫﻤﭽﻮﻥ ﺳــﻤﻨﺪ ﺷــﻤﺎ ﺭﺍ ﻣﺠﺒﻮﺭ ﺑﻪ ﺳﻮﺧﺖ ﮔﻴﺮﻯ ﺩﺭ ﺑﻴﻦ ﻣﺴــﻴﺮ ﻣﻰﻛﻨﺪ (ﺑﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﺑﺎﻙ ۵۰ ﻟﻴﺘــﺮﻯ ﻛﻢ ﺣﺠﻢﺗﺮ) ﻭ ﻃﺒﻖ ﺍﻋﻼﻡ ﺳﺎﺯﻧﺪﻩ ﻣﻴﺰﺍﻥ ﻣﺼﺮﻑ ﺳﻮﺧﺖ ﺗﺮﻛﻴﺒﻰ ﺁﻥ ﺩﺭ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﺣﺎﻟﺖ ۶,۶ ﻟﻴﺘﺮ ﺩﺭ ﻫﺮ ۱۰۰ ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ ﺍﺳﺖ.

Peugeot 206SD

ﻣﺸﺨﺼﺎﺕ ﻓﻨﻰ ﭘﮋﻭ ۲۰۶SD مدل V8

ﻧﻮﻉ ﻣﻮﺗﻮﺭ: (N6A (TU5
ﺣﺠﻢ ﻣﻮﺗﻮﺭ: ۱۵۸۷ﺳﻰ ﺳﻰ
ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺳﻴﻠﻨﺪﺭ: ﭼﻬﺎﺭ ﺳﻴﻠﻨﺪﺭ
ﻧﺴﺒﺖ ﺗﺮﺍﻛﻢ: ۱۰,۵
ﻗﺪﺭﺕ ﻣﻮﺗﻮﺭ: ۱۱۰ ﺍﺳﺐ ﺑﺨﺎﺭ ﺩﺭ rpm 5800
ﺑﻴﺸﻴﻨﻪ ﮔﺸﺘﺎﻭﺭ: ۱۴۲ ﻧﻴﻮﺗﻦ ﻣﺘﺮ ﺩﺭ rpm 4000
ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺍﻧﮋﻛﺘﻮﺭﻯ: ﭼﻨﺪ ﻧﻘﻄﻪ ﺍﻯ ﺑﺎ ﭘﺎﺷﺶ ﺍﻟﻜﺘﺮﻭﻧﻴﻜﻰ
ﻧﻮﻉ ﺳﻮﺧﺖ: ﺑﻨﺰﻳﻦ
ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺳﻮﭘﺎپ: ۱۶ ﺳﻮﭘﺎپ
ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺍﺣﺘﺮﺍﻕ: ﺍﺣﺘﺮﺍﻕ ﺩﺍﺧﻠﻰ (ﺟﺮﻗﻪ ﺍﻯ)
ﺍﺳﺘﺎﻧﺪﺍﺭﺩ ﺣﺪ ﺁﻻﻳﻨﺪﮔﻰ: Euro IV
ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺳﻮﺧﺖ: ﺍﻧﮋﻛﺘﻮﺭﻯ

ﺑﻴﺸﻴﻨﻪ ﺳﺮﻋﺖ: ۱۹۳ ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ ﺩﺭ ﺳﺎﻋﺖ
ﺷﺘﺎﺏ ﺻﻔﺮﺗﺎ ۱۰۰ ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ: ۱۱,۴ ﺛﺎﻧﻴﻪ
ﻣﺼﺮﻑ ﺳﻮﺧﺖ (ﺩﺭ ۱۰۰ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ):
۵,۴ ﻟﻴﺘﺮ- ﻣﻴﺎﻧﮕﻴﻦ ﻣﺼﺮﻑ ﺧﺎﺭﺝ ﺷﻬﺮ
۸,۸ ﻟﻴﺘﺮ- ﻣﻴﺎﻧﮕﻴﻦ ﻣﺼﺮﻑ ﺩﺍﺧﻞ ﺷﻬﺮ
۶,۶ ﻟﻴﺘﺮ- ﻣﻴﺎﻧﮕﻴﻦ ﻣﺼﺮﻑ ﺗﺮﻛﻴﺒﻰ

ﺟﻌﺒﻪ ﺩﻧﺪﻩ: ﺩﺳﺘﻰ ﻣﺪﻝ MA5N
ﻛﻼچ: ﺗﻚ ﺻﻔﺤﻪ ﺍﻯ ﺧﺸﻚ – ﻣﻜﺎﻧﻴﻜﻰ
ﺩﻳﻔﺮﺍﻧﺴﻴﻞ ﺟﻠﻮ

ﺑﺎﻙ ﺑﻨﺰﻳﻦ ﭘﻼﺳﺘﻴﻜﻰ(ﭘﻠﻰ ﺍﺗﻴﻠﻦ): ۵۰ ﻟﻴﺘﺮ
ﺣﺠﻢ ﻓﻀﺎﻯ ﺻﻨﺪﻭﻕ ﻋﻘﺐ: ۴۰۰ ﻟﻴﺘﺮ
ﺭﻭﻏﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭ (ﺑﺎ ﻓﻴﻠﺘﺮ): ۳,۲ ﻟﻴﺘﺮ
ﺭﻭﻏﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺑﺪﻭﻥ ﻓﻴﻠﺘﺮ: ﺳﻪ ﻟﻴﺘﺮ
ﺭﻭﻏﻦ ﮔﻴﺮﺑﻜﺲ ﻭ ﺩﻳﻔﺮﺍﻧﺴﻴﻞ: ﺩﻭ ﻟﻴﺘﺮ
ﻇﺮﻓﻴﺖ ﺁﺏ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺧﻨﻚ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﺧﻮﺩﺭﻭ: ﺷﺶ ﻟﻴﺘﺮ
ﺭﻭﻏﻦ ﻫﻴﺪﺭﻭﻟﻴﻚ ﻓﺮﻣﺎﻥ: ۱ ﻟﻴﺘﺮ
ﻭﺯﻥ ﺧﺎﻟﺺ ﺧﻮﺩﺭﻭ: ۱۱۰۴ ﻛﻴﻠﻮﮔﺮﻡ

ﻧﻮﻉ ﻓﺮﻣﺎﻥ: ﻫﻴﺪﺭﻭﻟﻴﻜﻰ
ﺟﻌﺒﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ: ﭼﺮﺥ ﺩﻧﺪﻩ ﻭ ﻣﻴﻠﻪ ﺩﻧﺪﻩ
ﻧﻮﻉ ﺩﻧﺪﻩ: ﭼﺮﺥ ﺩﻧﺪﻩ ﻭ ﻣﻴﻠﻪ ﺩﻧﺪﻩ
ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺩﻭﺭ ﭼﺮﺧﺶ ﻗﻔﻞ ﺑﻪ ﻗﻔﻞ ﻓﺮﻣﺎﻥ: ۳,۸ ﺩﻭﺭ

ﻧﻮﻉ ﺗﺮﻣﺰ: ﺗﺮﻣﺰ ﻫﻴﺪﺭﻭﻟﻴﻜﻰ ﺩﺍﺭﺍﻯ ﺑﻮﺳﺘﺮ
ﺳﻴﺴــﺘﻢ ﺗﺮﻣﺰ: ﺟﻠﻮ ﺩﻳﺴــﻜﻰ ﺍﺯ ﻧﻮﻉ ﺧﻨﻚ ﺷــﻮﻧﺪﻩ – ﻋﻘﺐ
ﺩﻳﺴﻜﻰ ﺗﻮﭘﺮ
ﺗﺮﻣﺰ ﺿﺪ ﻗﻔﻞ: ﭼﻬﺎﺭﺧﺎﻧﻪ ﺍﻯ ﺑﺎ ﭼﻬﺎﺭ ﺳﻨﺴﻮﺭ with MK70
EBD & EBA

………………………………………………………………………………………….

# برای اطلاعات بیشتر در مورد این خودرو به سایت گروه صنعتی ایران‌خودرو مراجعه نمایید.

# این مقاله قطعا ایرادات و نقاط ضعف‌هایی نیز با خود دارد؛ لذا « گروه پدال » صمیمانه منتظر شنیدن نظرات خوانندگان محترم خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۵ رای

هفته نامه ایران خودرو

نشریه ایران خودرو به صاحب امتیازی گروه صنعتی ایران خودرو، با موضوع خودرو، وسایل نقلیه و اخبار و تحلیلها و بررسی های مربوطه، بصورت هفتگی منتشر می گردد.

مطالب مشابه

‫۹۸۷ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    سلام دوستان
    یک پیشنهاد برای دوستانی که فقط ایراد می گیرن و میگن این ماشین اینجوریه و اونجوریه. آقا لطفا هر چه سریعتر بفروشینش و راحت بشین. چون بعضی نقدها واقعا ببخشید که میگ نقد نیست. پس هر چه سریعتر بفروشنش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عباس

      ۳۰ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (20 ديدگاه)

      سلام داداش.ندیده غیب گفتی .آخه اگه مشتری پیدا شده بود که تاحالا فروخته بودن وازشرش خلاص شده بودن.مشتری دست به نقد داری بفرست بیاد.آخه برادر من قرار نیست که همه بیان از یه محصول نامرغوب و بی کیفیت به به وچه چه کنند.تازه باید خیلی هم ممنون باشن که عده ای ایراد کارشون رو بهشون متذکر میشن.عده ای یاد نگرفتن بیخودی محافظه کاری کنن.از نظر شمااشکالی داره؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حسین

      ۲۰ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      با سلام
      من از سال 90 این ماشین را دارم خیلی بهش میرسم با توجه به اینکه خیلی ها از شتاب و جای کم اش شکایت میکنند من راضی ام نسبتا صندلیهای عقب کوچکیه اما کافیه
      من هر 3 ماه یکبار پیش دوستم میبرمش تمام چیزهل ازشمع گرفته تا روغنش کنترل میکنه
      در ضمن دستگاه کم کردن سوخت گذاشتم تاثیر نداشت
      ولی مصرفم داخلی حدود 8 و خارج از شهر 6
      از نظر شتاب زمان کولر ضعیف میشه باید خاموش و روشن و کم و زیاد کرد
      مدارا بشه ماشین خوبیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. hamid

      ۱ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (5 ديدگاه)

      پول ماشین بهتر را نداریم
      ومتاسفانه با 3ملیون افت قیمت بازم کسی نمیخره
      مدل 92 دارم کی میخاد؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ایمان

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    سلام آقا عباس
    یک مثل معروف هست که میگه هرچقدر پول بدی همون قدر آش میگیری. و تواین وضعیت برای اینکه آش جا افتاده ای ( ماشین خوب) بگیری باید حداقل 40 تا 50 میلیون خرج کنی. متاسفانه این یک حقیقته و کاریش هم نمی شه کرد.
    من به شما حق میدم این همه پول دادیم حالا میبینم این اشکالات هست واقعا اعصاب آدم بهم میریزه ولی فعلا چاره ای نیست باید ساخت. اگه جسارتی کردم شرمنده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سامان

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این ماشینو نباید از حالت کوپه در میاوذدنش چون یه کار بیهوده بود واقعا فضای کوچیکش آدمو کلافه میکنه قطعاتشم که نگو قیمتاش وحشتناکه. میری توی تعویض روغنی باید 50 تا 70 تومن بسرفی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. hamid

    ۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    شاید باور نکنید انزکتور شستم و یه دست شمع مصرفش توی شهر با دور موتور4000 صدی8 و توی اتوبان با سرعت110 صدی6 شدش. اما هنوز مشکل شتاب گیری داره. یه سوال داشتم: سوپر چیپ که گفتید جی هست؟ کجا دارن؟ هزینش چقدر میشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محمد

    ۳ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام اقا حمید دست رو دلم نذار که خونه.من که جای رفتن به منزل ماشینم خودش میره جلو نمایندگی.هرجام بردم گفتن همینه دست نزن به خاطر دریچه گاز برقیشه.مصرفش هم بالای9 بود تو این چند بار که دستگاه زدن برام.اگه تو این هفته چاره ای پیدا کردین به من بگین /ممنونم/

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. hamid

      ۴ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      محمد جان بنظر من هیچ وقت نبر نمایندگی. خودم دیدم قطعه از ماشین مردم برداشتن. شمع هاتو بوش بنداز بهتر میشه. همیشه سوپر بزن بهش. اگه خواستی عالی بشه دیسکو صفحه زانتیایی بنداز روش.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. mmf66

    ۴ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (68 ديدگاه)

    این ماشین ecu و پدال برقی مزخرفی داره که باعث شده شتاب و گاز خور خوبی نداشته باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. محمود

    ۴ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    با سلام
    دیروز هم گذاشتمش تو جاده تا سرعت 195 کیلومتر رو تو 10 دقیقه تجربه کنم. مصرفش هم 7/6 لیتر. تو سربالایی هم هیچ کم نیاورد. آخه قربونتون باید ماشین رو خوب اببندی کنید تا ماشین جون بگیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. وحید

    ۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    با سلام
    من حدود 9 ماه هست این ماشین رو دارم
    بخاطر کارم تو هفته باهاش 300 تا حداقل تو جاده راه میرم
    موقع صفر بودن ماشین تا کیلومتر 6000 تا بشه مصرفش فوق العاده بالاست ولی وقتی بردم نمایندگی واسه بازدید شمع ها رو بازدید کرد و صافی بنزین رو عوض کرد مصرفش خوب شده
    تنها عیبش به نظر من تاخیر پدال گازشه
    تو ماشین های هم قیمت خودش به نظر تو ماشین های داخلی بهترینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mmf66

      ۶ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (68 ديدگاه)

      اتفاقا قیمتش خیلی بالاست و اصلا ارزش نداره تو قیمت کارخونش v8 ارزش داره یعنی 20 میلیون نه این که 24 یا 25 تومان تو بازار آزاد بخری اصلا ارزش نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. وحید

        ۲۰ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (6 ديدگاه)

        من اون موقع که خریدم این ماشین رو قیمت 18 میلیون بود الان که به این قیمت اصلا ارزش نداره
        البته باز الان تا 24 میلیون مگه میشه یه ماشین خوب خرید باز بجز 206 هیچی نمیشه خرید یا اینکه بری یه زانتیا مدل پایین بخری

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. حسین

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (105 ديدگاه)

    به دردنمیخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مجتبي

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    سلام دوستان
    من sdv1 دارم ازشم راضیم کم مصرف و برو یک عیبی که در v8 وجود داره من چند تاشو از ماشینای دوستام سوار شدم شتاب اولیه خیلی پایینی داره حال گیریه مصرفشم بالاتره ولی ماشین من مدل 80 شتابش عالیه من 180 و پر کردم هنوز جا داشت بگازی ولی جرات نکردم. با این سرعت ماشین یه ذره تکون نداره من فکر می کنم v1 این ماشین از v8 بهتر باشه فقط چند تا آپشن وی 8 و نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۱۰ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      دوست عزیز v1 =75 اسب قدرت دارهv8=110 اسب اخه چطوری میگی v1 بهتره چون ماشن شماv1؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. آقا میثم

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.
    نظر به اینکه آقایی فرموده بودن من با v1 190 تا پر کردم خواستم بگم من v8 دارم و تو یه منطقه ای کوهستانی زندگی میکنم اما با همین خودرو توی کفی 220 تا به راحتی میرم پس شما خیلی خوشحال نباش که 190 تا رفتی تازه نمیتونستی کنترل کنی.گربه دستش به گوشت نمیرسید میگفت پیف پیف بو میده!!!!
    هر کی هم باور نمیکنه میتونه به صفحه فیس بوکم مراجعه کنه هم فیلم وهم عکسش و مشاهده کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. navid

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقا من از سال 86 یه دونه وی 1 دارم خدا شاهده با هیچ ماشینی عوضش نمیکنم شتاب فوق العاده هیچ ماشین ایرانی منو نگرفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. حسین

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (105 ديدگاه)

    این 206sdآبروی هرچی پژورو برده..

    موافقم 0
    مخالفم 1
  14. سعید

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    سلام
    بچه ها ماشین اس دی وی1با وی8 از لحاظ وتوری هیچ فرقی با هم نمیکنه فقط از لحاظ اپشنها با هم فرق دارن پس با هم جر وبحث لکی هم نکنید موتورtu5فقط با تقویت موتور میتونه 220رو بره اگه جادههم سرازیری باشه نمیتونه به این سرعت برسه اون دوستی که گفته اس دی ابروی پزورو برده الان پرفروشترین ماشین ایران خودرواس دی کمیابترین ماشین ایرانی اس دی بعدشم حسین اقا اگه قراره ابروی پژو و شما بااین چیزا بره همون بهتر که بره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  15. علی

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (52 ديدگاه)

    این خودرو متاسفانه مانند لکه ننگی در سبد محصولات ایران خودرو خواهد ماند این خودرو دارای نقص واضح طراحی در فاصله میان ستون های B وc است که جز بد نام کردن نام پژو در جهان دستاورد دیگری نخواهد داشت

    موافقم 0
    مخالفم 1
  16. علی

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (52 ديدگاه)

    متاسفم که SD را حرکت مثبت در صنعت خودرو سازی مینامید که اگر 206 SD را زیبا می نامید حتما تا به حال شاهکار های طراحی پژو فرانسه را مانند 407 یا 207 CC یا 208 را ندیده اید …لیاقت مردم ما بیش از 206 SD است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. علی

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (52 ديدگاه)

    لازم است بگویم فروش آن در سال های 85 تا 88 بدلیل توقف تولید 206 تیپ 2 و 5 هاچ بک (که پر فروش ترین مدل های 206 نیز بودند در آن زمان) بالا رفت که به هر قیمتی خریدار را در تنگنا قرار دهند تا SD را خریداری کند بعد از سال 88 که فروش آن به حد کافی بالا رفت خط تولید تیپ 2 و 5 هاچ بک دوباره آغاز به کار کرد…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. علی

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (52 ديدگاه)

    206 یک خودروی اسپرت کوپه بود در فرانسه

    چرا میگین سدان خانوادگی ایران خودرو ابتدا آن را 4در کرد بعد یک طندوق به پشتش چسبوند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. ایمان

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان
    من یک V8 دارم مدل 90 تا حالا خداروشکر مشکلی نداشته یکم مشکل شتاب داشت بردم نمایندگی دادم ecu ماشینو آپدیت کرد مستقیم وصل شد به سایت پژو البته یک 2 ساعتی طول کشید. تو کشش ماشین تاثیر خوبی داشت و خود مسئولش گفت تو مصرفم تاثیر داره. البته زوده در این مورد نظر بدم و در ضمن چون گارانتی بود هزینه ای هم نگرفت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امین

      ۲ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (11 ديدگاه)

      سلام آقا ایمان
      شما کدوم نمایندگی بردید اون نمایندگی که من ماشینو ازشون گرفتم یه همچین چیزی رو تکذیب میکنند میگن نداریم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. ایمان

    ۲ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    سلام آقا امین
    من ساکن مشهد هستم. بردم نمایندگی که ماشینو گرفته بودم . طرف یا همون مهندس نمایندگی آدم بدی نبود. و دربارش واسم توضیح داد. من تمام مراحل بالای سرش بودم دانلودش بخاطر سرعت پایین طول کشید. ولی شتاب بهتر شده نه در فکر کنین شد لامبورگینی ولی تاثیر داشت. ورژنش در آخر نشون داد که یک کد بود و تاریخ آپگرید که یادداشت کردم.
    آدرسش برای مشهدی: انتهای بلوار وکیل آباد نمایندگی بختیاری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. armin

    ۸ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یک دلیل کندی اس دی در برابر تیپ 5 وجود سنسور دوم اکسیژن هست که باعث میشه euro 4 را پاس کنه که وجود همین سنسور دوم باعث میشه قدرت موتور 105 اسب بخار باشه نه 110 اسب بخار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. رامین

    ۸ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درود. من یک v8 مدل فروردین 90 دارم. ازش بسیار راضی هستم. مشکل شتاب اول داشت، بردم SKN tuning ایران خودرو مرکزی و تاثیر خوبی روی ماشین گذاشته. راحت سربالایی میره. واقعاً حداقل قدرتش 10 % اضافه میشه. متاسفانه احتمالاً به دلیل مشکلات ارزی این آپشن از آپکو حذف شده است. شمع پایه بلند هم گذاشتم. کروز کنترل داره و تو مسافرت خیلی به درد میخوره. CD player را با pug206 عوض کردم با دوربین عقب، عالیه. منتهی پیشنهاد میکنم به جز برای tuning، به فروشندگان اصلی مراجعه کنید، چون ایران خودرو قیمتش بالاتره. در ضمن مصرف سوختش تو سال اول بالاست و بعد از diag پایین مییاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. رضا

    ۸ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (33 ديدگاه)

    دوستان من یه 206 تیپ 5 کار کرده میخوام بخرم مال چه سالی و با چه میزان کارکرد رو پیشنهاد میدین. ممنون میشم راهنمایی کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. neompg7898

    ۹ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (39 ديدگاه)

    رضا جان 91 که نگیر چون تولید 91 افتضاح بود اصلا 89 یا 88 بگیر حتی استیل موتور این مدل ها با 91 فرق میکنه عین 405 جدیدا که صدا آر دی میده و پژو سال 84 که استارت میزدی صدا موتور تویوتا میداد اون 84 کجا این آشغالای 91 کجا // درکل اگه عجل نداری نخر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. neompg7898

    ۹ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (39 ديدگاه)

    چون خودت میدونی که وضع بازار چجوریه ولی بازم من میگم اگه میخوای بخری وی 8 بخر هیچ وقت از خریدش پشیمون نمیشی چون ماشینی نیست که تو حجم خودش بتونه باهاش رقابت کنه جلو داشبرد پژو رو هیچ ماشینی تو ایران نداره و الی آخر که این ماشین رو تو بازار این همه ماشین میبره نوک قله که همه به اونجا نگاه میکنن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  26. دوستان

    ۱۰ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    دوستان اگر به جای باد در لاستیک ماشیناتون گاز بزنید و اگر کمی هزینه کنید و لاستیک کره ای بندازین تاثیر زیادی در نرمی ماشین داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. حسین

    ۱۱ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من v8 داشتم 7000 کار کرده بود ردش کردم رفت چون واقعا بی کیفیت بود تا الان ماشین به مزخرفی v8 ندیدم الان LX سمند دارم واقعا در حق این ماشین ظلم شده زیر پاش می ارزه به SD V8 واقعا راضیم.حتی مصرفش از V8 کمتره و واقعا پرقدرت تر و با شتابتره.توصیه میکنم پولتون رو حروم V8 نکنید اونم با این قیمت !!!!
    به نظر من V8 زیر 10 تومن می ارزه.
    LX سرور SD V8 :-) :-)

    موافقم 0
    مخالفم 1
  28. ایمان

    ۱۱ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    اصلا سمند ماشین که نیست لامبورگینی هست.
    آقا اگه پولت به v8 نرسیده رو رفتی سمند گرفتی چرا تو سرمال میزنی.
    البته همشون سر و ته یک کرباسند

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. سامیار

      ۱۷ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (14 ديدگاه)

      دوست عزیز من خودم یکی از دوستانم v8 داشت (الان مورانو داره) کلی باهاش روندم واقعا شتاب خوبی داره کیفیتشم خوب بود البته واسه 89 بود!!همه چیزش عالی بود ومن هر کی که ماشین میخواست بگیره بهش اینو پیشنهاد کردم !حتی خودم هم قصد خریدش رو داشتم اما 206 ماشین ظریفی هست مخصوصا موتورش ویه مقدار که فشار زیاد بهش بیاری طولی نمیکشه که صدمه میبینه !!همین بنزین معمولی واسه موتورش سمه وحتما باید سوپر بزنی براش!موقعی هم که رفیقم داشت میفروخت اولین نفر اومد به خودم گفت اما چون دید بودم خیلی موتور ماشین رو فشار میاره حتی خودم خیلی این کار رو کرده بودم باهاش ودست دوم بودنش دلچرکین شدم!!
      الان هم دیگه مطمنام ساخت 91 دیگه کیفیت 2-3 سال پیش رو نداره چون به عینه کیفیت تیپ 5 91 دوسته دیگم رو دیدم وافتضاحه وخیلی افت داره حتی وقتی خودش پشت تیپ 3 مدل 87 یکی دیگه از دوستان میشنیه به فرق 2تا مدل وکیفت بهتر مدل 87 اشاره میکنه!
      من هم خوددم چون عاشق فشار آوردن به ماشین هستم فکر میکنم بهتره دنبال یه سمند lx باشم که حسابی از خجالتش درآم !! البته v8 رو هم تو گزینم داشتم اما به دلایل زیر پشیمون شدم:(نظر شخصی)
      1-قیمتش نسبت به ارزشش خیلی بالا رفته!! منفی
      2-کیفیت ساختش نسبت به گذشته افت داره منفی
      3-ماشین ظریفیه وباهاش باید با ملایمت رفتار کرد والا عمرش زودی کم میشه!!منفی
      4-قیمت تند لوازم یدکیش!!منفی
      5-مدل دست دو قیمت مناسبی داره اما من هیچوقت دست دوم رو به صفر ترجیح نمیدم!منفی
      6-خیلی به درد جاده ومسافرتهای من نمیخوره البته از هاچ بکش خیلی سرتره تو این موضوع مسافرت!
      به دلایل بالا 206 sd رو انتخاب نمیکنم وبه جاش سمند lx رو ایشالا تا چند روز دیگه میگیرم.

      اما در نهایت از نظر خودم این v8 ماشین خیلی خوبیه وواقعا مناسب شهره مخصوصا جعبه دنده خیلی نرم و مهندسی سازش تهویه مطبوعش(بخاری وکولر**)وکم مصرف بودنش مخصوص خانواده ایرانی ساخته شده که پدر یا مادر خانواده قرزندان رو در عین راحتی وآرام جابجا کنن. نه این که یه جوون بشینه پشتش و پدر موتورش رو که جداقل 7-8 سال کار میکنه رو تو 2 سال دراره!
      ممنون

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. سامان

    ۱۶ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام..
    اقا من 206 sd+v1 دارم..
    خیلی خیلی راضی هستم…
    تو ماشین های متعارف هیچ ماشینی از لحاظ شتاب بهش نرسیده.. با همه ماشینها کورس گذاشتم…
    نسبت به پژوپرشیاهم بهتره..از اون هم تو شتاب جلوتر زدم..بالاخره پرشیا ماشین دهه 80 هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. سامان

    ۱۹ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دیگه خیلی خز شده ، قیافه ناهمگونی هم داره

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا