ایران خودروپژو

گامی با پژو 301، سدان جنجالی ایران‌خودرو

بالاخره انتظارها به رسید و سدان جنجالی ایران‌خودرو با عزمی جزم آماده حضور در این دیار پهناور شد. پژو ۳۰۱ محصولی است که احتمالاً به جنگ مستقیم با همتایانی چون رنو سیمبل و هیوندای اکسنت در بازار داخلی کشورمان خواهد رفت. مونتاژ هیوندای اکسنت از چندی پیش در کرمان موتور آغاز شد و رنو سیمبل نیز، آتیه‌ای نزدیک در مدار تولید جای خواهد گرفت.

2014 Peugeot 301
درباره پژو ۳۰۱ بارها و بارها سخن رانده‌ایم و ذکر هر نکته‌ای را تکرار مکررات می‌دانیم. تنها نکات لازمی که باید گفته شود این است که پژو ۳۰۱ در وهله نخست به‌صورت CBU (خودروی کامل) وارد کشورمان شده و پس از بازارسنجی، راهی خط تولید شرکت ایکاپ می‌گردد. ناگفته نماند که تمامی پژو ۳۰۱ هایی که وارد خاک ایران شدند مونتاژ کشور اسپانیا هستند. زمان تولید آنها سال ۲۰۱۶ بوده و همچنین نسخه غیر فیس‌لیفت می‌باشند. نسخه فیس‌لیفت این خودرو چندی پیش به بازار معرفی شد.

2014 Peugeot 301
پژو ۳۰۱ بر مبنای پلت‌فرم PF1 شرکت PSA (پژو-سیتروئن) تکوین یافته است که با پژو ۲۰۸ مشترک است. این خودرو برای نخستین بار، ماه می سال ۲۰۱۲ میلادی در نمایشگاه خودروی پاریس به نمایش در آمد.

نسخه فیس لیفت پژو ۳۰۱
پژو ۳۰۱ از پیشرانه‌ای ۴ سیلندر به حجم ۱.۶ لیتر بهره می‌برد. توان این پیشرانه معادل ۱۱۴ اسب بخار و ماکزیمم گشتاور آن برابر با ۱۵۰ نیوتن متر است. توان حاصل از این پیشرانه توسط یک گیربکس ۶ سرعته خودکار به چرخ‌های جلوی این خودرو منتقل می‌شود و در مدت زمانی معادل ۱۲.۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست می‌یابد. حداکثر سرعت این خودرو نیز معادل ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است. استاندارد آلایندگی پیشرانه آن هم یورو ۶ است.

2014 Peugeot 301
طول/عرض/ارتفاع این خودرو معادل ۴۴۴۲/۱۷۴۸/۱۴۷۷ میلی‌متر و فاصله بین دو محور عقب و جلوی آن برابر با ۲۶۵ میلی‌متر است. وزن خالص آن ۱۱۹۰ کیلوگرم و گنجایش مخزن سوخت آن ۵۰ لیتر است. مصرف ترکیبی سوخت در پژو ۳۰۱ معادل ۶.۶ لیتر و در شهر معادل ۹ لیتر در هر یک‌صد کیلومتر مسافت است.

2014 Peugeot 301
تجهیزات رفاهی پژو ۳۰۱ (ایران‌خودرو) به شرح ذیل است:
تهویه مطبوع اتوماتیک، کروز کنترل، رادیو با نمایشگر LCD، روکش نیمه چرمی صندلی‌ها، روکش چرمی فرمان و دسته دنده، کنترل سامانه صوتی از روی فرمان، سیستم صوتی با قابلیت پخش CD و درگاه USB و بلوتوث و ۴ عدد بلندگو، آینه‌های جانبی برقی مجهز به گرم‌کن، دکمه فشاری برقی برای درب صندوق عقب بر روی داشبورد، چراغ‌های هالوژن با سامانه روشنایی در روز و امکان تنظیم الکتریکی از داخل، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، شیشه جلو و عقب برقی، شیشه عقب با گرم‌کن، زیرسیگاری و فندک، چراغ سقفی عقب، چراغ داخل صندوق عقب، رینگ‌های آلومینیمی ۱۵ اینچی و…

2014 Peugeot 301 Interior

تجهیزات ایمنی پژو ۳۰۱ ایران‌خودرو به شرح ذیل است:
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، کیسه هوای جانبی سر و قفسه سینه، سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)، سیستم کنترل پایداری خودرو (ESP)، سیستم ترمز اضطراری (EBS)، سیستم هشدار هوشمند، کمربندهای ایمنی سه‌نقطه‌ای در ردیف جلو و عقب، سیستم ایزو فیکس برای صندلی کودک، سنسورهای پارک عقب صوتی با نمایشگر،۲ سوئیچ ریموت دار با دکمه سوم برای باز کردن درب صندوق عقب و.
پژو ۳۰۱ سه ستاره ایمنی را از موسسه یوروانکاپ دریافت نموده است.


پژو ۳۰۱ ایران‌خودرو به قیمت ۹۴,۹۰۰,۰۰۰ تومان در معرض فروش گذاشته شده است و در سه رنگ سفید بیانکا، مشکی سالید و خاکستری متالیک می‌توان آن را انتخاب نمود.

ارزش گمرکی نسخه وارداتی تنها ۳۲.۷ میلیون تومان است!
امیدواریم که نسخه فیس‌لیفت این خودرو در کشورمان تولید شده و با داخلی سازی قطعات آن از قیمت گزافش نیز کاسته شود؛ زیرا که طبق پیش‌بینی‌ها قرار بود این خودروی ۱۰ هزار دلاری با قیمتی معادل ۵۸ میلیون تومان به بازار کشورمان عرضه شود و نه ۹۵ میلیون و نه مدل ۲ سال قبل و نه نسخه غیر فیس‌لیفت و قدیمی!…

منابع:
IKCO.IR
EURONCAP.COM
WIKIPEDIA.ORG
و…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۸۹ دیدگاه‌ها

  1. آرش

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (111 ديدگاه)

    ایران خودرو اومده اعضای تشکیل دهنده خودرو رو به عنوان آپشن نام برده
    رینگ و فرمان …

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. ایرانی

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (612 ديدگاه)

    تا زمانی که خودرو در انحصار برخی باشد … خبری از قیمت رقابتی نیست…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حامد

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    94 میلیون واسه ماشینی که هم رده پژو 405 و سمنده؟
    اینا دیگه حیا رو قی کردن!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ceptor

      ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (14 ديدگاه)

      نه 94 میلیون اعلام کردن ، ولی در دقیقه 90 می گن 65 میلیون که خریدارا هجوم ببرن
      این سیاستای قدیمی بازاریابی فقط توی ایران عصلامی انجام می شه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. مانی

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    قراره داخلی‌ سازی بشه
    ۱0 هزار دلار رو چجوری حساب کردن شد ۹۵ میلیون؟
    ماشین تو این کلاس بیشتر از نود درصد میاد روش؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. یاسر

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    چه جوری این پول هارو میخورن ۶۰میاون اضافه واسه چی باید از مردم مملکت خودمون بگیرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. شهروند ایرونی

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (10 ديدگاه)

    لطفاً دفعه دیگه به ایران خودرو و سایپا نور چشمی***ها توهین نکنید که یه دفعه ضد انقلاب میشید ها. لطفاً اقشار آسیب پذیر دندون رو جیگر بذارن و مدتی یارانه ها رو پس انداز کنن تا بتونند پژو 301 را با این قیمت ناقابل و ناچیز خریداری نمایند. دست ایران خودرو با این قراردادهای پسابرجامی درد نکنه. بالاخره اگر نتونستند از پژو غرامت بگیرند ولی خدایی خوب تونستن تو سر پژو بزنن و قیمت ماشین رو بیارن پایین تا حساب پژو دستش بیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. علی

    ۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خدا میدونه چقدر منتظر بودم این ماشین بیاد و بخرمش. از وقتی که قیمتش رو شنیده ام انگار آب سرد روی سرم ریخته اند. تازه مدل 2016 هم اومده که شبیه راناست. فیس لیفتش خیلی با این فرق داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محمد

    ۲۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    واقعا من موندم .اینا یا نفهمن یا خودشون رو میزنن به نفهمی مگه قشر نتوسط به پایین جامعه چه قدر درامد دارن که اینا قینت یه خودروی معمولی و متوسط رو میبرن به آسمون!!!!!!!
    چی میشه یه خودرو با کیفیت برای اقشار ضعیف هم تولید بشه که از عهده خریدش بر بیان.؟!!! چرا همیشه باید همه چی مال پردرامد ها باشه.چرا اینا به فکر مردم کشورشون نیستن.اون از اونور سر واردات خوردو خارجی اونقد گمرک و مالیات وکوفت و ذهر مار میگیرن اینم از سازنگان داخلیمون!!!!!یکی نیست به داد این مردم برسه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. آرش

    ۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من اهل شهرستانم هر وقت به طرف میدان آزادی میرم عکس شهدا ء رو میبینم روی دیوار ایرانخودرو و سایپا از خودم میپرسم چطور هر روز به این عکس ا نگاه میکنن و از غارت مردم ایران شرم نمیکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. علی

    ۱۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مقصر کسایی هستم که میریزن با این قیمت میخرن .
    وگرنه خودرو تولید داخل که اینقدر نبایدبکشن روش . خودرو هایی که فرمون و لاستیک جزو آپشناشه .
    ملت رو *** فرض کردن خوب با 95 میلیون میشه ماشین کره ای و ژاپنی دست دو خرید که سگش شرف داره به اینا …

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا