ایران خودروپژو

گامی با پژو 301، سدان جنجالی ایران‌خودرو

بالاخره انتظارها به رسید و سدان جنجالی ایران‌خودرو با عزمی جزم آماده حضور در این دیار پهناور شد. پژو ۳۰۱ محصولی است که احتمالاً به جنگ مستقیم با همتایانی چون رنو سیمبل و هیوندای اکسنت در بازار داخلی کشورمان خواهد رفت. مونتاژ هیوندای اکسنت از چندی پیش در کرمان موتور آغاز شد و رنو سیمبل نیز، آتیه‌ای نزدیک در مدار تولید جای خواهد گرفت.

2014 Peugeot 301
درباره پژو ۳۰۱ بارها و بارها سخن رانده‌ایم و ذکر هر نکته‌ای را تکرار مکررات می‌دانیم. تنها نکات لازمی که باید گفته شود این است که پژو ۳۰۱ در وهله نخست به‌صورت CBU (خودروی کامل) وارد کشورمان شده و پس از بازارسنجی، راهی خط تولید شرکت ایکاپ می‌گردد. ناگفته نماند که تمامی پژو ۳۰۱ هایی که وارد خاک ایران شدند مونتاژ کشور اسپانیا هستند. زمان تولید آنها سال ۲۰۱۶ بوده و همچنین نسخه غیر فیس‌لیفت می‌باشند. نسخه فیس‌لیفت این خودرو چندی پیش به بازار معرفی شد.

2014 Peugeot 301
پژو ۳۰۱ بر مبنای پلت‌فرم PF1 شرکت PSA (پژو-سیتروئن) تکوین یافته است که با پژو ۲۰۸ مشترک است. این خودرو برای نخستین بار، ماه می سال ۲۰۱۲ میلادی در نمایشگاه خودروی پاریس به نمایش در آمد.

نسخه فیس لیفت پژو ۳۰۱
پژو ۳۰۱ از پیشرانه‌ای ۴ سیلندر به حجم ۱.۶ لیتر بهره می‌برد. توان این پیشرانه معادل ۱۱۴ اسب بخار و ماکزیمم گشتاور آن برابر با ۱۵۰ نیوتن متر است. توان حاصل از این پیشرانه توسط یک گیربکس ۶ سرعته خودکار به چرخ‌های جلوی این خودرو منتقل می‌شود و در مدت زمانی معادل ۱۲.۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست می‌یابد. حداکثر سرعت این خودرو نیز معادل ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است. استاندارد آلایندگی پیشرانه آن هم یورو ۶ است.

2014 Peugeot 301
طول/عرض/ارتفاع این خودرو معادل ۴۴۴۲/۱۷۴۸/۱۴۷۷ میلی‌متر و فاصله بین دو محور عقب و جلوی آن برابر با ۲۶۵ میلی‌متر است. وزن خالص آن ۱۱۹۰ کیلوگرم و گنجایش مخزن سوخت آن ۵۰ لیتر است. مصرف ترکیبی سوخت در پژو ۳۰۱ معادل ۶.۶ لیتر و در شهر معادل ۹ لیتر در هر یک‌صد کیلومتر مسافت است.

2014 Peugeot 301
تجهیزات رفاهی پژو ۳۰۱ (ایران‌خودرو) به شرح ذیل است:
تهویه مطبوع اتوماتیک، کروز کنترل، رادیو با نمایشگر LCD، روکش نیمه چرمی صندلی‌ها، روکش چرمی فرمان و دسته دنده، کنترل سامانه صوتی از روی فرمان، سیستم صوتی با قابلیت پخش CD و درگاه USB و بلوتوث و ۴ عدد بلندگو، آینه‌های جانبی برقی مجهز به گرم‌کن، دکمه فشاری برقی برای درب صندوق عقب بر روی داشبورد، چراغ‌های هالوژن با سامانه روشنایی در روز و امکان تنظیم الکتریکی از داخل، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، شیشه جلو و عقب برقی، شیشه عقب با گرم‌کن، زیرسیگاری و فندک، چراغ سقفی عقب، چراغ داخل صندوق عقب، رینگ‌های آلومینیمی ۱۵ اینچی و…

2014 Peugeot 301 Interior

تجهیزات ایمنی پژو ۳۰۱ ایران‌خودرو به شرح ذیل است:
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، کیسه هوای جانبی سر و قفسه سینه، سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)، سیستم کنترل پایداری خودرو (ESP)، سیستم ترمز اضطراری (EBS)، سیستم هشدار هوشمند، کمربندهای ایمنی سه‌نقطه‌ای در ردیف جلو و عقب، سیستم ایزو فیکس برای صندلی کودک، سنسورهای پارک عقب صوتی با نمایشگر،۲ سوئیچ ریموت دار با دکمه سوم برای باز کردن درب صندوق عقب و.
پژو ۳۰۱ سه ستاره ایمنی را از موسسه یوروانکاپ دریافت نموده است.


پژو ۳۰۱ ایران‌خودرو به قیمت ۹۴,۹۰۰,۰۰۰ تومان در معرض فروش گذاشته شده است و در سه رنگ سفید بیانکا، مشکی سالید و خاکستری متالیک می‌توان آن را انتخاب نمود.

ارزش گمرکی نسخه وارداتی تنها ۳۲.۷ میلیون تومان است!
امیدواریم که نسخه فیس‌لیفت این خودرو در کشورمان تولید شده و با داخلی سازی قطعات آن از قیمت گزافش نیز کاسته شود؛ زیرا که طبق پیش‌بینی‌ها قرار بود این خودروی ۱۰ هزار دلاری با قیمتی معادل ۵۸ میلیون تومان به بازار کشورمان عرضه شود و نه ۹۵ میلیون و نه مدل ۲ سال قبل و نه نسخه غیر فیس‌لیفت و قدیمی!…

منابع:
IKCO.IR
EURONCAP.COM
WIKIPEDIA.ORG
و…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۸۹ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1486 ديدگاه)

    منتظر حضور سبزتان در صف های کیلومتری ثبت نام هستیم……..?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ونوم اف ۵

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      اتفاقا خواستم بگم الان سر خرید همین درگیری ایجاد میشه تو نمایندگی ها اخه قیمتش خیلی مناسبه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علیرضا

        ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (337 ديدگاه)

        داداش این قیمت بدون تعرفه است
        قیمت این ماشین از 90 تومن هم بالاتره
        حالا شما میگی قیمتش مناسبه؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. PaRHaM

          ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (741 ديدگاه)

          علیرضا جان
          دوستامون از آرایه کنایه استفاده کردن!

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. ماتئوس

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (687 ديدگاه)

      حضور brown خیلی برازنده تره ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ahmad

        ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (659 ديدگاه)

        دقیقا! :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. رضا

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (242 ديدگاه)

      آپشن چراغ سقفی عقب خیلی باحال بود خیلییییییییی پیشرفته است بابا دست‌کم نگیریدش

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. میثم

        ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (70 ديدگاه)

        نابودم کردی لعنتی :( اینا که اپشن نیست دیگه، پرایدم 90 درصدشو داره :(

        “تهویه مطبوع اتوماتیک، کروز کنترل، رادیو با نمایشگر LCD، روکش نیمه چرمی صندلی‌ها، روکش چرمی فرمان و دسته دنده، کنترل سامانه صوتی از روی فرمان، سیستم صوتی با قابلیت پخش CD و درگاه USB و بلوتوث و 4 عدد بلندگو، آینه‌های جانبی برقی مجهز به گرم‌کن، دکمه فشاری برقی برای درب صندوق عقب بر روی داشبورد، چراغ‌های هالوژن با سامانه روشنایی در روز و امکان تنظیم الکتریکی از داخل، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، شیشه جلو و عقب برقی، شیشه عقب با گرم‌کن، زیرسیگاری و فندک، چراغ سقفی عقب، چراغ داخل صندوق عقب، رینگ‌های آلومینیمی 15 اینچی و…”

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. aston martin

        ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1346 ديدگاه)

        این ماشین قرار بود با قیمت 30 40 تومن بیاد نهایت پنجاه یادمه قشنگ من

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. امیر

      ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (202 ديدگاه)

      دارن با ۳۲ تومن میارنش ۹۵ تومن میفروشن. یعنی واسه فروش هر ماشین ۶۰ میلیون تومن سود میبرن؟! اینا واسه چی به فکر مردم نیستن؟ واسه چی باید اینقدر گرون تر از قیمت واقعیش باشه؟ تو کشور ما هیچ قانونی نیست که اینارو کنترل کنه؟! این ماشین مثل هیونداi20 و i10 واسه ما ماشین لوکس به حساب میان در حالی که نیستن، هرچقدر که شما سمند رو لوکس به حساب بیارین اینا هم همونقدر تو کشور خودشون لوکسن حالا ما به قیمت گزاف میخریم. خلاصه لعنت به هر چی دزد و کلاه بردار

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ونوم اف ۵

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    مشخصات موتورش خیلی شبیه موتور tu5 هست که اونم ۱.۶ با ۱۱۵ اسب بخار

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amir

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (522 ديدگاه)

      این موتور در واقع اصلاح شده tu5 هست.بلوک سیلندر کوچکترین تغییری نکرده.فقط برای پوشش استاندارد یورو6 تغییراتی در سیستم سوخت رسانی و سرسیلندر انجام شده.ضمن اینکه از سیستم متغیر باز و بسته شدن سوپاپها استفاده میکنه که باعث میشه بر خلاف tu5 در دورموتور پایین هم گشتاور کافی داشته باشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. aston martin

        ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1346 ديدگاه)

        ینی شما باور میکنید یرو شیشه؟؟؟ یرو شیش ترکیبیش زیر پنج لیتره ها این زده هفت.تازه فیکم هس اعلام کارخونه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. #ali.m#

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      من که حاظر نیستم واسه یه پژو پارس زیبا تر و به روز تر اینقدر پول بدم .
      تازه امنیتش هم همیچین بالاتر نیست .ال90هم سه ستاره داره .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Hemichan

      ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (715 ديدگاه)

      چقد شبیه سمنده به خصوص ستون پنجره هاش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. amir

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (522 ديدگاه)

    در اینکه این ماشین قیمتش بیش از حد گرونه شکی نیست ولی باور کنید نود درصد انتقاداتی که به پژو میشه به خاطر دیدگاه بدیه که مردم ایران به این برند دارند وگرنه کیا هم مدل سراتو را داره 100 میلیون میفروشه تازه وارداتی هم نیست مونتاژه سایپائه.در هر حال اگر در محدوده 70 میلیون بود خودروی مناسب و قابل قبولی هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (146 ديدگاه)

      کیا سراتو قبول دارم 100 تومنه اما یه موتور گیربوکس ردیف داره واقعا هیجا کم نمیاره من یدونه آپشنالشو دارم توی این رده قیمتی فقط ماشین چینی میشه خرید درسته موتناژه ولی واقعا خوب مونتاژ شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ایلیا

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (731 ديدگاه)

      امیر جان من همیشه یک سوال در مورد برند پژو در ذهن داشتم و الان ضمن اینکه میپذیرم پژو اون چیزی نیست که ما با دیدن 405 در ذهنمون مجسم میشه و اینکه پژو یکی از شرکت های خوب اروپاییه که هرسال جوایز متعددی هم میگیره، سوالم رو با لحنی دوستانه از شما که به پژو علاقمندی میپرسم:

      سوال بنده اینه که پژو با اینکه میدونه شرکتی بنام ایران خودر در گوشه ای از جهان خودروهایی بینهایت بی کیفیت وبا قطعات درجه چندم چینی تولید میکنه و آرم شرکت پژو رو روی ماشیناش میزنه و از برند پژو برای فروش استفاده میکنه چرا عکس العملی نشون نمیده؟ این حرکت پژو بقدری زشت و غیر حرفه ایه که حتی شاید بتونم بگم از برنده های چینی هم بعیده!!! بنظر شما تویوتا و فولکس واگن حتی اگه در مرز ورشکستگی باشن اجازه ی این کار رو میدن؟

      این سواله که باعث شده من همیشه پژو رو ی خاین بتمام معنی بدونم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شایان

        ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (146 ديدگاه)

        دقیقا باهاتون موافقم برندی که اجازه بده موتوره پیکانو بذارن رو اتاقش(آردی)واقعا نمیتونه برند اصیلی باشه این ماشین هرجا خراب شه نمیگن پیکانه آرمشو میبینن میگن پژو خراب شده یا جدیدا 206 ها همشون بعد دو سه سال واشر سرسیلندر میسوزونه بخاطر اینه که اصلا برا پژو فرانسه مهم نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    خدایی اگه ادم میخواد95 پول این بده همون رنو سیمبل بخره بهتره هم 15 میلیون ارزونتر هست و هم کم استهلاکی و کم خرجی رنو بهتره تازه مانیتورم داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمدرضا

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (187 ديدگاه)

      یکی از سیاستهای شرکتهای خودرویی ظاهراً اینه که بعد از عرضه یک خودرو با قیمت گزاف ، یک خودروی دیگه با قیمت گزافتر ارایه کنند که مردم بگن صد رحمت به قبلی و جذب قبلی بشن. به طور واضح این موضوع در مورد خودروهایی مثل رنو سیمبول، هیوندای آی 20 و سراتو مونتاژی دیده میشه. اگه کامنتهای مردم در زمان عرضه این خودروها مرور بشه اکثراً نسبت به قیمتهای این خودروها معترض بودند ولی الان با عرضه پژو 301 با قیمتی گزافتر از بقیه به تدریج میشه دید که کامنتها به اون سمت میره که بریم قبلی ها رو خریداری کنیم. به نظر میاد که سیاست خوبی باشه . احتمالاً باید منتظر عرضه یک خودروی دیگه با قیمتی گزافتر از 301 باشیم تا اون موقع 301 هم بازار خوبی پیدا کنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ASTON

        ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (213 ديدگاه)

        چقدر ساده بودیم و هستیم ما ،
        خود من از همه بیشتر وقتی 100 مدل از ایل و طایفه سمند تازه تازه معرفی میکنه از 40 میلیون تا 60 میلیون معلومه برنامه داره واسشون و اینو باید با یه اختلاف قیمتی بفروشه که دست خیلی ها بهش نرسه و همچنان مجبور باشن تا آشغالهای گربه نره و روباه مکار رو بخرن
        خیلی بدبختیم که گروگان گرفته شدیم تو مملکت خودمون

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. رضا

          ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (242 ديدگاه)

          نوع سیاست در این مملکت از بالا تا پایین سیاست‌ به مرگ بگیر تا به تب راضی باشند است

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. aston martin

          ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1346 ديدگاه)

          گروگان گرفتنو عالیییییییییییییییییییییییییییی اومدی

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. سامان اذری

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    یه دوستی دارم به نام ارسلان سلیمانیان که تو پرشیا خودرو کار میکنه و نویسنده مطالب خودرویی هست این متن رو از پیج اون کپی کردم
    حتما خوشتون میاد

    *

    میتونست یه شوخی جلوی دوربین مخفی باشه و شاید هم میتونست بخشی از یک کتاب تخیلی. اما واقعیت داره؛ اینکه از امروز فروش “پژو ۳۰۱” مدل ۲۰۱۶ با قیمت ۹۵ میلیون تومن آغاز میشه!… خیلی بی پرده بگم، خبر “اتمام ظرفیت” و “صف جلوی شعب نمایندگی” و “شلوغی سایت فروش” و این دست جنگولک بازی ایرانی که قبلا سراغ داشتیم سهله، اگر در پایان امشب حتی خبر بیاد فقط ۱۰ دستگاه، تَکرار میکنم فقط ۱۰ دستگاه پژو ۳۰۱ فروش رفت، باید هرچه زودتر بار و بندیلمون رو ببندیم از نزدیک ترین کشور درخواست پناهندگی کنیم! دیگه این مملکت جای موندن نیست! چون حداقل ۱۰ تا موجود ناشناس و بسیار خطرناک تو این مملکت بین ما هستند که ممکنه هر بلایی سر هر کدوم از ما بیارن…! باور کنید کسی که در آستانه سال ۲۰۱۸ به یه ماشین فرانسوی مدل ۲۰۱۶ با موتور ۱۱۴ اسبی، ۹۵ میلیون تومن پول میده اونقدر آنرمال، بی عقل و دارای عدم تعادل روحی هست که نباید باهاش حتی در یک کشور زندگی کرد!! ساده بگم که جناب تتلو پیش اینها “الهه عقلانیت” محسوب میشه! درسته دیگه اینها رو نمیشه درمان کرد، ولی حداقل که میشه پناهنده بشیم و جونِ خودمون رو نجات بدیم!
    .
    نه! این یه بار رو نمیخوام به دولت و وزارت صنعت و شرکت واردکننده و سازمان بازرسی کل کشور پیله کنم! نه! اینها مقصر نیستند! اصلا مال خودشون هست، دوست دارند هر قیمتی که خواستند بفروشند. پس عقل من و شما کجاست؟! مگر کُلت و ژ-۳ گذاشتند رو شقیقه خریدار؟! مجبورمون کردند؟! نه! این خود ماییم که عادت کردیم به آتیش زدن مالمون… خلاصه که اگر امروز فقط ۱۰ تا از این ماشین با این قیمت فروش رفت، لطفا گِل بگیرید درِ بازار خودروی ایران رو! بعد “سعید عبدولی” رو صدا کنید، فلانش رو بکنید “تو این بازار و هرچی که هست!” اما نه! بازاری که پژو ۳۰۱ مدل دو سال قبل با قیمت ۹۵ میلیونی مشتری داشته باشه حتی ارزش زحمت دادن به “فلانِ عبدولی” رو هم نداره! فقط گِل بگیرید در این بازار رو….
    .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ماتئوس

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (687 ديدگاه)

      خخخخ طناز ماهر و بی اعصابیه دوستت
      البته که مردم ما مجبورن یه ماشین بخرن و وقتی رقابت نباشه و تمام بازار خودرو بالای سیصد درصد تعرفه داره و قیمتا غیر واقعیه چهار تا شِنقِل هم (که تعدادشون کم هم نیست ) میرن همچین ماشینایی با همچین قیمتایی میخرن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شایان

        ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (146 ديدگاه)

        الان قیمت سوناتا هایبرید 2017 کم آپشن 145 تومنه ارزش داره آدم یه سال صبر کنه ماشین نخره بعد بره سوناتا بخره

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. lmbx

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (287 ديدگاه)

      اون جایی که گفت” مگر کُلت و ژ-۳ گذاشتند رو شقیقه خریدار؟!”خیلی به دلم نشست حرف دل منو زده.اصلا اینا به کنار اصلا اگه پژو نخرید ویا کلا یه سال بیخیال خرید ماشین صفر بشید(تاکید میکنم ماشین صفر)مگه عذاب الهی نازل میشه،مگه از گشنگی میمیرید،مگه ماشین دارو هست که اگه نخرید جونتون به خطر بیفته؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. کورش

        ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (91 ديدگاه)

        متاسفانه این کلت و ژ 3 موقع خرید خودروهای وارداتی بیش از حد گران هم بر روی شقیقه خیلی ها قرار دارد

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. احمدرضا

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (187 ديدگاه)

      متنش قشنگنه ولی مطمئن باشید با این قیمت هم فروش معقولی خواهد داشت . عرضه این خودرو با این قیمت حداقل این مزیت رو برای شرکتهای خودرویی داره که قیمتهای محصولات قبلی در ظاهر معقول جلوه کنه و بتونند از این روش مردم رو مجبور به خرید قبلی ها بکنند. این قیمت باعث رونق بیشتر خودروهایی مثل پژو 2008 ، رنو سیمبول ، سراتو مونتاژ، هیوندای آی 10 و 20 و البته خودروهای چینی خواهد شد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. MAHDI . TUNING

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1477 ديدگاه)

      دمش گرم عجب حرفی زده
      منم کپی کردم اما بدون اسم شاید دوستت خوشش نیاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. شایان

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (41 ديدگاه)

    فقط دلم میخواد اونایی که این ماشینو میخرن رو از نزدیک ببینم. قشنگ ایران خودرو داره باره خودش رو از بغل پژو میبنده. این ماشین, خودروی بدی نیست امکاناتش خوبه تقریبا و حداقل از چینی ها بهتره. مشکل قیمته. خدایی این بیشتر 65 نمی ارزه . ولی خب سیاسته دیگه به مرگ میگیرن که ملت به تب راضی شن. الان 95 میفروشن بعد که رفت برا مونتاژ 75 قیمت میزارن همه هجوم میبرن برا خرید. در صورتی که این ماشین cbu با همه هزینه ها حداکثر 70 تومن درمیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Meysam..Laferrari

      ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (581 ديدگاه)

      چخبره 65؟ این ماشین در بهترین حالت 40 میلیون تومن بیشتر نمی ارزه.
      مشکل ما عمیق تر از این حرف هاست دوستان
      مشکل ما جامع تر و فراتر از یه قیمت یک ماشینه

      مشکل ما عمومیتِ تن دادن به ذلته!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شایان

        ۲۷ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (41 ديدگاه)

        تازه 40 تومن در صورتی که از انجینی که الان روی ماشین هست استفاده بشه. وگرنه مطمئن باش این لگن پاش به خط تولید باز شه مهندسان نامی ویران خودرو tu5 رو میکشن بیرون میذارن روش میندازن به ملت برا خودشون 15تومن تموم میشه. الان یاد گرفتن دیگه فرق براشون نداره یه بدنه بدی ویران خودرو یه tu5 یا ef7 میذارن روش به اسم خودروی ملی میکنن تو پاچه ملت

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. AMir17NP

          ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1 ديدگاه)

          همین الانشم موتورش tu5 ــه !! اونم با این قیمت !

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. ali a

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (775 ديدگاه)

    ویران خودرو با این قیمت و مدل 2016 تیر خلاص رو بهش زد و میمونه رو دستش ..برخلاف 2008.. هیوندای اکسنت کرمان موتور. کمری کارکرده . هیوندای ولوستر کارکرده تمیز و حتی پژو 2008 هم یه سرو گردن از این 301 بالاترن و ارزش خریدشون خیلی بیشتره..قدرت موتورش کمه.آپشن هم نداشته… تو بررسی هاش هم تعریفی نبوده…هرکی این ماشینو بخره کلا تو باغ نیست..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Sina Naseri

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (69 ديدگاه)

    خییییللللییییییی ارزون نیست!!!!!!!!!!
    قرار بود با قیمت 45 تا 65 بیاد!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. M

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (227 ديدگاه)

    95 تومن تقریبا 25.000 دلار !!! خارج از میهن عزیزمون (!! ) میشه با این پول :
    Ford Fiesta ST – 0-60 MPH: 7.0 Seconds
    Honda Civic Sport Hatchback – 0-60 MPH: 6.9
    Mazda 3 S – 0-60 MPH: 6.8
    Volkswagen Golf 1.8 TSI – 0-60 MPH: 6.8
    Fiat 124 Spider – 0-60 MPH: 6.7
    Honda Civic Coupe – 0-60 MPH: 6.6
    Hyundai Elantra Sport – 0-60 MPH: 6.4
    Mini Cooper S – 0-60 MPH: 6.4
    Ford Focus ST – 0-60 MPH: 6.3
    Mazda MX-5 Miata Sport – 0-60 MPH: 5.9

    واقعا متاسفم برای ملت ایران ، با اینکه پایین ترین دستمزدها رو هم دارن ، باید چند برابر بیشتر هم خرج کنن …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. M

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (227 ديدگاه)

      2017 Kia Soul: $16,100
      2017 Mazda3: $17,845
      2017 Chevrolet Malibu : $21,680
      2017 Honda Civic: $18,740
      2017 Hyundai Sonata: $21,600
      2017 Toyota Prius: $24,685
      2017 Volkswagen GTI: $24,995
      2017 Honda Accord: $22,455
      2017 Toyota Camry: $23,070
      2017 Mazda6: $21,945

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. کارمند

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    واقعا بدون فکر باید سراتو مونتاژ رو انتخاب کرد از نظر قدرت موتور و اندازه اتاق و فضا و کیفیت تجهیزات داخلی خدمات و قیمت قطعات و …
    تفکر اینکه دو خودروی ۱۶۰۰ و ۲۰۰۰ با یه قیمت باشن حتی سخته واقعا سراتو خیلی بهتره و جالبه قیمت ۳۰۱

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (146 ديدگاه)

      سراتو یه اپتیمای کوچیکه و جالبه بدونین سواریش از اپتیما هیجانی تره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. ali a

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (775 ديدگاه)

    سراتو آپشنال هم خیلی بهتر تا این آشغال..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (263 ديدگاه)

      درسته ماشین درست حسابی با قیمت مناسب تو کشورمون نداریم ولی تو رده ۱۰۰ میلیون انتخاب ها کم نیستن
      ۱.کیا سراتو
      ۲.هیوندای i2۰ مونتاژ
      ۳.رنو سیمبل
      ۴.هیوندا اکسنت مونتاژ
      ۱۰ تومن بالاتر رنو داستر و کپچر و حتی ۲۰۰۸ که هیچ کدوم از اینا چینی هم نیستن واقعا نمیدونم حتی تو این بازار غیر رقابتی هم کسی باید ۹۵ میلیون بابت این آشغال بده من ماشین را تو ترکیه دیدم جالبه یه سیمبل یا همون داچیا لوگان هم بقلش پارک بود از هر بعدی که نگاه کردم دیدم لوگان از این سرتره حالا لوگان ۷۵ تومنه و این ۹۵ تومن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. ساسان

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستانی که میخان 95 پول ماشین 1600 فرانسوی با اتاق کوچک بدن برن با 100 تومن سراتو 2000 سایپا بخرن، کم استهلاک پر قدرت اتاق جادار و خیلی مزایای دیگه، این پژو 301 فقط با رنو سیمبل قابل رقابته که تازه اونم ارزان تره!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. خان

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (8 ديدگاه)

    ارزش دلاری ٣٢ میلیون یعنی با بدترین قیمت گذاری هم نبایستی قیمتش از ۵۰ بیشتر میشد. برید قیمت بقیه خودروهای وارداتی رو به دلار در بیارید میبینید هیچ کدوم ۲ برابر نشدن. این فوقش باید قیمتش ۵۰ باشه. قیمت دلاری کشورای دیگه رو نمیگم چون اونا مالیات خوردن…. .
    این ماشینم چیزی نداره یه موتور و گیربکس خیلی معمولی و امنیت حتی پایینتر از اریو و جیلی ۷ و جک جی ۵. حتی یه مانیتور نداره. فوق فوق فوقش ۶۰ میارزه. نامرده هر کی بگیره. شده هم قیمت سراتو ولی این کجا اون کجا بابا اصلا قابل مقایسه نیستن. اینم اولین نتایج ممنوعیت واردات به نفع شرکتهای x y z ، منتظر حرکتهای بعدی باشید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. حمید ع

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (239 ديدگاه)

    آخه چقد ما بدبختیم..95تومن برای ی آشغال 8000 یورویی؟!!!
    یعنی اون مدیرهای *** بعد اینهمه سال مکیدن خون و دسترنج هموطنهاش حالا دارن اینکارو میکنن باهامون؟!!اگه بازارمون رقابتی بود جرات داشتن اینکارو کنن؟
    حقمونه..بدتر از اینا هم تو راهه…
    ی جا خوندم پلتفرم 301 با 206 یکیه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سیاوش

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (85 ديدگاه)

      از نمای پشت شبیه رانا هم هس اصلا رانا رو از این کپی کردن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ahmad

        ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (659 ديدگاه)

        رانا توسط یک شرکت طراحی پیمانکاری چینی برای ایران فرقون طراحی شد.
        پژو 301 رو هم پژو با مشارکت طرف های چینی و به ویژه برای بازار های جهان سومی طراحی و توسعه پیدا کرده و اصلا در اروپا به فروش نمیره…

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. مهدی

      ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (263 ديدگاه)

      دوستان دلال همیشه در صحنه خودرو را ۱۱۵ میلیون قیمت گذاری کردن
      https://bama.ir/car/details-2-5413187/2017-peugeot-301-for-sale

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. محمدرضا

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (102 ديدگاه)

    اگر سراتو ، خودرو کارکرده خارجی یا دیگه ته تهش جک و لیفان خریداری بشه سگشون شرف داره به این ماشین !
    نکنه موتور 405 انداختن زیرش و رو نمی کنن ؟ ایرانخودرو = آشغال ساز برتر !

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI . TUNING

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1477 ديدگاه)

      خرید چینی ها از این بهتره
      من بودم یه مزدا 3 یا MG6 یا GT86 یا جنسیس کوپه اگه صفر بخوام یه جک S5 میخرم
      بیشتر نظرم رو همون کارکرده هاست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. عارف

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (143 ديدگاه)

    با نگاه کردن به قیمت گمرک و قیمت فروش داخل کشور میشه فهمید مقصر این گران فروشی نجومی دولت هستش.دولتی که باید برای رفاه مردم باشه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. MAHDI . TUNING

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    این دوستمون که تو قشم یه 2016 خریده 29
    بهش پیام دادم و باهاش صحبت کردم گفت منم دنبال یه وامم تا یه دفعه بدمش به شاسی دار
    میگفت 30 تومن منطقه ازاد هم زیاده براش و گفت هر کی بخره 95 یه چیزیش هست
    میگه اگه قیمت پلاک ملیش بیشتر40 تومن اصلا ارزش نداره نمیدونم راجب مردم چی فکر کردن که گفتن 95
    اما کسانی هستند که از روی (ببخشید اینو میگم ولی حرف خودشو مینویسم) از روی جهل و بی عقلی میرن میخرم و باید اونا رو دار بزنی
    و در اخر گفت اینجا یه کمری یا سوناتا 2-3 سال بیشتر کارکرده بود میخریدم بهتر بود تا این

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Fit Demon

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    از ثمرات برجام هستن ایشون!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. mahdi.mp

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (44 ديدگاه)

    سلام به همه کاربرای گل پدال…اقا ببخشید اینجا دارم مطرح میکنم این بحث..پدر بنده قصد خرید یه ماشین جدید داره بودجه رو 130 میخواد ببنده.ب نظر شما تو این بازار گل و بلبل چه ماشینی بگیریم؟؟البته خودم خییلی تحقیق از نزدیک از چندتا ماشین کردم ولی گفتم بیام اینجام مطرح کنم بلاخره از چندتا از دوستان یه مشاوره یی بگیرم…اینم بگم حرفه اول و برا ما سواری نرم استحلاک پایین و میزنه…خودم ماشینایی که چک کردم مزدا3 سراتو کرولا بوده..اینم یاداوری کنم بیشتر میخوایم ماشین دسته 1 بگیریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. تیاگو

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (99 ديدگاه)

      سوناتا وای اف
      اپتیما
      چینی نو :لیفان 820

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mahdi.mp

        ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (44 ديدگاه)

        چینی که اصلاااا..سوناتا وای اف ام ک دیگ سن بالایی داره..

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. شایان

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (146 ديدگاه)

      با 145 تومن میتونید یه سوناتا هایبرید کم آپشن بخرید گارانتی هم 7 ساله یا 200هزارتا

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمدرضا

        ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (804 ديدگاه)

        بهترین گزینه همین سوناتا هیبریده

        موافقم 0
        مخالفم 0
  20. mahdi.mp

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (44 ديدگاه)

    نظرتون درباره لنسر چیه انصافا از لحاظ موتوی ماشین خوبیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ?Challenger?

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (182 ديدگاه)

      به نظر من یه سیویک کارکرده مدل 2013 فول یا یه آکورد 2013 نیمه فول بهترین انتخاب ها هستن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. MAHDI . TUNING

      ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1477 ديدگاه)

      موتور لنسر واقعا خوبه و گریبکس و شیفتر پشت فرمون و سواری خوب و کیفیت بالا
      خلاصه لنسر عالیه
      اما مزدا 3 و MG6 هم رقیباش هستن
      MG6 که با موتور توربو و اپشن های بیشتر و ظاهر بهتر یکم وسوسه بر انگیزه کیفیتش هم خوبه اما استهلاک میتسوبیشی باید کمتر باشه
      مزدا 3 هم نیازی به گفتن نداره
      در کل سلیقه ای هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. Milad

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (22 ديدگاه)

    نخرید تا بپوسه اوراق شه، ملتی که شایسته خوشبختی نباشن خوشبخت نمیشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. charger

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (396 ديدگاه)

    تو کل دنیا کمپانیا با هم رقابت میکنن تو ایران تبانی
    همشون قیمتاشونو با هم هماهنگ میکنن شورای به اصطلاح رقابت هم پورسانتشو به جیب میزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. لانتا

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (48 ديدگاه)

    تو این که این ماشین گرونه هستش شکی نیست ولی وقتی رنو سیمبل که دقیقا همون مشخصات لوگان داره با قیمت هفتاد پنج میلیون میدن دیگه این ماشین باید این همه گران تر هم باشه چون هم گربیکس شیش سرعتس هم موتورش قوی تر همه ترمزای پشتش کاسی نیست همه دو تا ایربگ بیشتر داره در کل خیلی به روز تر از سیمبل پس انتظار قیمت پایین نباید داشته باشیم چون ماشنیای تو رنج‌قیمتش ارزون نیستن که این ارزون باشه . در واقع همه ما فکر میکنیم پژو یه برند ارزون قیمت که این طوری نیست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (263 ديدگاه)

      ترمزهای عقب تو مدل ۲۰۱۵ کاسه ای هستند بهتره کمی بیشتر مطالعه کنید ودر ضمن این پژو برای بازارهای نوظهور طراحی شده و اصلا در خود فرانسه نیست پس مدل ارزون قیمتیه و قیمت دلاریش هم که ۱۰ هزار تاست پس هر جور حساب کنی گرونه و لوگان یا همون سیمبل بجز دوتا ایربگ چیزی کمتر از این نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. لانتا

        ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (48 ديدگاه)

        یکی اینکه تو سایت ایران خودرو حرفی از نوع ترمز زده نشده پس نمی تونم بگم چی ولی از سیمبل حتما ترمزاش بهتر دوم اینکه منظور من اینکه هیچ کدوم از ماشینای که تو ایران فروخته میشن ارزون نیستن که این ارزون باشه همین دوتا ایر بگ که میگی خودش نزدیک چند میلیون اختلاف ایجاد میکنه یا همین گیربکس شیش سرعته که حتما از چهار سرعته بهتر در کل شما خیلی اطلاعات داری من بی اطلاع هست دوستان لطف دارن دیس لایک دادن ولی باید قبول کنن که این ماشین امکاناتاش از رقیبا بیشتر و در حد اونام هست پس نباید ارزون باشه چه مدل ارزون باشه یا نباشه فکر این که این ماشین پنجاه شصت تومن فروش بره خیالی پیش نیست چون بقیم ارزون نیستن که این مدل بی دلیل ارزون باشه چون فقط برند پژو روش هستش

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مهدی

          ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (263 ديدگاه)

          در مورد سیمبل باید بگم که اندازه ماشین از ۳۰۱ یک مقدار بزرگتر هست و جادارتر امکاناتش هم خوبه و حداقل یه مانیتور داره که همونم بقول شما چند میلیونه پس حالا چرا باید کسی در مقابل سیمبل ۲۰۱۶ بیاد ۳۰۱ مدل ۲۰۱۵ بخره با ۲۰ میلیون بالاتر نمیدونم تازه سیمبل ۲۰۱۷ ۸۰ تومنه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. خان

          ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (8 ديدگاه)

          دو تا ایربگ بیشتر داره ولی امنیتش کمتره ، کدوم برتری داره الان ؟!
          فقط گیربکسش بهتره موتورشم نهایتا در حد سیمبله بهتر نیست. جای گیربکسم مانیتور کمتر داره.
          سر جمع به خاطر گیربکسش ۳ ۴ تومن باید گرونتر باشه. نه بیشتر. تازه اینم در نظر بگیرید که نماینده رنو خودش اوله بین گرون فروشها !

          موافقم 0
          مخالفم 0
  24. امید

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (138 ديدگاه)

    بهتره بدور از تعصب صحبت کنیم..اینهمه سراتو سراتو میکنید مگه چی داره؟ مدل هفت سال قبل کره هست….والا چهار سال قبل ما کره ای اونو داشتیم همچین آش دهن سوزی هم نبود چه برسه به مونتاژ فعلی و آپشن هایی که از رووش برداشته شده اونوقت چرا قیمت اون مناسبه اما این خیلی گرونه یا مثلا اکسنت مگه چیه که صدوده میلیون به بالا قیمت میخوره …کلا یه سری که تعدادشون خیلی هم زیاده به اشتباه فکر میکنن اگر از پژو و ام جی و رنو بدگویی کنن کلاسشون بالاتر میره.. واقعیت تلخ اینه که همه ماشینها گرونه توی کشور،اما حمله متعصبانه به یک برند واقعا کمکی به وضع موجود نمیکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. امید

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (138 ديدگاه)

    در دنیای امروز یک برند ظرف چهارپنج سال میتونه بشدت پیشرفت یا پسرفت کنه..قرار نیست پژو همیشه ضعیف بمونه .البته من نه وارد کننده پژو هستم نه الان مصرف کننده پژو.. صرفا توی بعضی کامنتها یه دشمنی عجیبی دیدم که واقعا متعجب شدم حتی در چند مورد دوستان چینی ها رو به پژو ترجیح دادن!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (263 ديدگاه)

      این ماشین هم مانند لوگان برای بازارهای نوظهوره نه پژوی فرانسه پس الکی با هیوندا و کیا مقایسش نکنید اگه پژوی فرانسه بود مانند ۳۰۸ بله حرف شما را قبول داشتم و بازم بین پژو و کیا شاید پژو را انتخاب میکردم ولی این ماشین را بعنوان یه پژو تمام عیار قبول ندارم همونطور که لوگان و ساندرو رنو تمام عیار نیستن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  26. Behrouz anzali

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (128 ديدگاه)

    چرا باید ۹۵ تومن باشه؟ توی دبی این ماشین ۳۵۰۰۰ درهم هست .با ۳۰ تومن میتونی پرادو ۲۰۰۹ رو بگیری اونجا چرا ما باید همیشه حسرت بخوریم .و ماشین های فورغون خودر رو سوار شیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. هادی

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (9 ديدگاه)

    95میلیون؟چه خبره مگه مغز خر خوردیم این همه پول بابت ماشینی بدیم که دنا پلاس خودمون ازش بهتره؟ با این پول میشه ماشین های خوشگلتر با قدرت بالاتر و امکانات بیشتر خرید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. HoSeIn

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (113 ديدگاه)

    نگران نباشین و خون خودتون را آلوده نکنین . اینقد آدم بنجل سوار داریم تو مملکتمون که پول بی زبون دستشونه و عشق پژو هم هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. sevlan

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (186 ديدگاه)

    *** جگرم آتیش گرفت ،چرا باید این ماشینو به سه برابر قیمت واقعی بفروشن ، من نمیگم ماشین بدیه ، ولی به قیمتش ، ای جماعت تورو خدا نخرین ،نخرین ،قحطی ماشین نیست ،با ۹۵ تومن میشه تویوتا کارکرده خرید،این کار ویرانخودرو عملاً راهزنیه???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. A.B

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (208 ديدگاه)

    95 تومن کلی ماشین خوب دست دوم میشه خرید
    آزرا 2008
    سوناتا 2010 اتاق وسط
    سوزوکی.مدل 90 به بالا
    اوپیروس 2008
    ام جی 2013
    ماکسیما 90 یا 91
    مزدا 3 new مدل 92
    جک.اس 5 صفر
    تیگو 5 صفر
    سورنتو 2009
    موتور و طراحی و ایمنی و ارزش دست دوم و هرچی که فکرکنین از این لگن بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. HoSeIn

      ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (113 ديدگاه)

      ایول گل گفتی ، لاشه این ماشینا می ارزه به این دله

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا