ایستگاه خبر

آموزش رفع کوبش رنو تالیسمان؛ رانندگی نرم و بدون کوبش را تجربه کنید

رپورتاژ: تالیسمان خودروی بزرگ خانوادگی در سگمنت D است که در سال ۲۰۰۱ مدل مفهومی این خودرو معرفی شد و در سال ۲۰۱۵ این خودرو در دو خط تولید در فرانسه و کره جنوبی تولید شد.

این خودرو با نام سامسونگ   SM6 در کشور کره جنوبی تولید و شناخته می شود اما در ایران تحت تولید شرکت رنو و با نام تالیسمان آن را می شناسیم ، رنو تالیسمان در نوع خود یکی از محبوب ترین خودروهای بازار داخل ایران می باشد و با توجه به طراحی جذاب و خاص آن و همچنین موتور و گیربکس پیشرفته ، قوی و به روزی که روی این خودرو هست یکی از محبوب ترین خودروهای خانوادگی و حتی جوانان می باشد.

رفع کوبش تالیسمان

اما اگر تجربه رانندگی با این خودروی محبوب و دلفریب را داشته باشید حتما متوجه خشکی و کوبش آن در دست اندازهای شهری شده اید ! مشکلی به نام رفع کوبش تالیسمان که راه های مختلفی برای رفع آن پیشنهاد شده است.

راهکارهای رفع کوبش رنو تالیسمان که نتیجه دلخواه را ندارند!

تعویض لاستیک های فابریک با لاستیک های بهتر !

این راهکار اولین و راحت ترین راهی است که شاید به ذهن هر شخصی برسد اما متاسفانه هیچ کارایی نداشته و فقط راننده احساس می کند که کمی بهتر شده و در واقع فرق چندانی نخواهد داشت.

تنظیم باد در درجه خاصی در شرایط آب و هوایی مختلف !

این راهکار هم دقیقا مثل راهکار بالا بوده و شاید درصد بسیار ناچیزی تغییر به وجود آورده باشد که واقعا ارزشش را ندارد.

استفاده از باد نیتروژن !

این راه به هیچ وجه تغییری در عملکرد ماشین در دست اندازهای شهری نخواهد داشت

تعویض کمک فنرهای فعلی با کمک فنرهای برقی !

هزینه این روش نیز بسیار بالا  و حدود ۲۰۰۰ دلار میباشد .

پاک کردن صورت مسئله و فروش این خودروی محبوب و دوست داشتنی !

روش بالا آخرین تلاشی است که صاحب خودروی تالیسمان برای خلاصی از رانندگی خسته کننده و آزاردهنده انجام می دهد

اما هیچکدام از راه های بالا نمی تواند شما را از شر کوبش این خودرو در دست اندازهای شهری نجات دهد

همان طور که گفته شد تنها نقطه ضعف این خودرو کوبش این خودرو است که باعث آزار سرنشینن داخل خودرو می شود

اما راهکار اصلی برای رفع کوبش تالیسمان چیست ؟

همان طور که برای هر مسئله ای راهکاری وجود دارد برای رفع کوبش تالیسمان هم راهکاری وجود دارد که تا حدود ۸۰ الی ۹۰ درصد این مشکل را برطرف می کند. برای رفع هر ایرادی ابتدا بهتر است آن ایراد را به طور کامل شناسایی کنیم

شناسایی علت کوبش تالیسمان

سواری خشک و به اصطلاح کوبش رنو تالیسمان به دو دلیل اصلی می باشد :

  1. ایراد طراحی در ضربه گیرهای فابریک روی خودرو
    • این ضربه گیرها با ضربه گیرهای ضخیم تر جایگزین می شوند که گام فنر را افزایش داده و باعث افزایش ضریب سختی فنر میشود و کوبش را تا ۴۰ الی ۵۰ درصد کمتر می کنند.
  1. ایراد طراحی در بوش های لاستیکی در سگدست عقب
    • بوش های خودروی تالیسمان به دلیل طراحی اشتباه به صورت لاستیکی میباشد و اطراف آن خالی می باشد و قادر به تحمل تکان های وارد شده نمیباشد، که این مشکل با جایگزینی بوش های فولادی یکپارچه حل می شود.
    • بوش های لاستیکی فابریکی خیلی زود دچار پارگی شده که همین امر باعث تکان های شدیدی به کابین خودرو می شود و در قسمت عقب خودرو تکان های شدید احساس می شود که علاوه بر ایجاد کوبش باعث به صدا افتادن قطعات داخلی کابین نیز میشود.
    • به همین علت از بوش سگدست فلزی استفاده می شود

بوش سگدست فولادی تالیسمان

 

بوش سگدست فولادی پس از بازخوردهای مشتریان به شرکت رنو تولید شده است و مهندسان شرکت رنو نیز  بر این موضوع اذعان داشته اند که طراحی بوش لاستیکی از ابتدا اشتباه بوده است و باید به صورت فولادی و یکپارچه طراحی می شده است.

که تصویر زیر گویای این مسئله می باشد.

حالا که از ایراد سیستم تعلیق خودرو آگاهی پیدا کردیم چطور می توانیم آن را برطرف نماییم ؟

باید در مرحله اول ضربه گیرهای نصب شده بر روی فنر لول های جلو تالیسمان را تعویض نموده و ضربگیرهای مخصوص فنر لول عقب را اضافه نماییم این کار تا ۴۰ الی ۵۰ درصد نرمی در رانندگی را به تالیسمان برمی‌گرداند

و در مرحله بعدی باید بوش های لاستیکی و فابریک خودرو را با بوش های فولادی  تعویض نماییم که این راه هم مانند راه قبلی ۴۰ الی ۵۰ درصد از کوبش های خودرو را برطرف می نماید.

استفاده از پک ضربگیر و بوش سگدست تالیسمان

اما برای تعویض قطعات گفته شده بهترین راه برای حل مشکل کوبش رنو تالیسمان استفاده از پکیج آماده شامل موارد زیر می باشد.

پک رفع کوبش تالیسمان رنوپخش

۲ عدد ضربه گیره بزرگ لاستیکی برای فنرلول های جلو (تعویض با ضربگیرهای فابریک زیر فنر لول های جلو)

۲ عدد ضربه گیره کوچک لاستیکی برای فنرلول های عقب (اضافه به بالای فنر لول های عقب)

۲ عدد بوش فولادی برای سگدست های عقب خودرو (تعویض با بوش های فابریک خودرو)

با تهیه این پک می توانید از کوبش های خسته کننده و آزار دهنده خودرو جلوگیری کنید

همانطو که گفته شد این پک شامل ۴ ضربگیر اصلاح شده با بهترین مواد لاستیکی و ۲ عدد بوش سگدست فولادی میباشد.

ضربه گیرهای لاستیکی کجا نصب می شوند؟

۲ عدد ضربگیر بزرگ در قسمت جلو و زیر فنر لول ها نصب شده و گام فنر را افزایش می دهد که باعث عملکرد بهتر کمک فنر میشود .

۲ عدد ضربگیر کوچک نیز با ضربگیرهایی که در قسمت بالایی فنر لول عقب هست تعویض میشود. و باعث عملکرد بهتر فنرها و درنتیجه مهار کوبش های خودرو میشود.

پس تا اینجای کار با نصب ۴ عدد ضربگیر ۴۰ الی ۵۰ درصد از ضربه ها را مهار کرده ایم

اما برای جلوگیری از انتقال ضربه های بعدی به کابین باید بوش های لاستیکی و فابریک خودرو را با مدل فولادی آن تعویض کنیم. دلیل دیگر  این کار این است که بوش های لاستیکی تحمل ضربه های ناشی از انتقال نیروی کوبش را نداشته و بعد از مدت کوتاهی پاره می شود و همین امر باعث می شود بعد از مدتی رانندگی با خودروی تالیسمان صفر کیلومتر احساس کنید کوبش های آن بدتر از روز اول رانندگی با این خودرو شده است. به همین علت بوش های لاستیکی را با بوش های فولادی عوض کرده و این مشکل را برای همیشه بر طرف میکنیم.

برای از بین بردن ۸۰ الی ۹۰ درصدی کوبش های تالیسمان باید این قطعات همگی باهم تعویض شوند و با تعویض فقط ضربگیرهای فنر لول و یا تعویض فقط بوش های لاستیکی با فولادی تاثیر چندانی نخواهید دید و این قطعات مکمل یکدیگرند.

پس توصیه می شود برای لذت رانندگی با خودروی تالیسمان ، این خودروی زیبا و آپشن دار که زیبایی خاصی به خیابان های شهرمان داده حتما از پک ضربه گیر و بوش سگدست تالیسمان استفاده کنید

 

راهکار گران یا ارزان برای رفع کوبش تالیسمان؟

البته ناگفته نماند همانطور که در ابتدای مقاله توضیح دادیم روش دیگری نیز وجود دارد که در حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد از کوبش خودرو جلوگیری می کند و آن تعویض کمک فنرهای فابریک با کمک فنرهای برقی می باشد و حدود ۲۰۰۰ دلار هزینه دارد اما هزینه خرید پک ضربگیر و بوش سگدست تالیسمان در حدود ۲ میلیون بوده و با نصب در حدود ۳ میلیون تومان خواهد بود که بسیار پایینتر از نصب کمک فنرهای برقی می باشد و همچنین دارای ۸۰ الی ۹۰ درصد نتیجه مثبت می باشد.

لوازم مربوط به رفع کوبش تالیسمان را از کجا تهیه کنیم؟

توصیه ما برای رفع کوبش این خودرو سفارش پک رفع کوبش تالیسمان از رنوپخش می باشد شما می توانید با مراجعه به فروشگاه آنلاین رنوپخش سفارش خود را از لینک خرید پک رفع کوبش تالیسمان به صورت آنلاین ثبت نمایید.

این پک رفع کوبش ساخت کشور ترکیه و محصول رنو گروپ میباشد که شرکت رنو پخش آن را وارد کرده و بصورت انحصاری توزیع و پخش مینماید ،هنگام خرید این محصول به هولگرام  rp (بروی بسته بندی کالا) که مخصوص شرکت رنو پخش و نشان دهنده اصالت کالا میباشد حتما توجه فرمایید.

ضربه گیرهای ارائه شده  در این پک از مواد درجه یک لاستیکی که درصد بالایی کائوچو دارد تولید شده است همانطور که میدانید در صنعت لاستیک سازی از کائوچو در ضربه گیرها استفاده می شودآن هم بدلیل ساختار مواد کائوچو  میباشد که در مهار تنش ها و کرنش ها بسیار قوی عمل میکند و همچنین طول عمر بالای  دارد و همین امر باعث شده تمام ضرب ها ، تنش ها و کنش ها را در خود مهار نموده و طول عمر بالایی داشته باشد.

همچنین بوش های سگدست ارائه شده در این پک نیز از بهترین مواد فولادی تولید که کیفیت بالایی داشته و بسیا با دوام می باشد.

این پک شامل ۲۴ ماه گارانتی بوده و روی خود محصولات و جعبه آن ها ، لوگوی رنو و پارت نامبر محصول هک شده است.

برای مطمئن بودن از جنس با کیفیت لطفا هنگام خرید به هولوگرام رنوپخش بر روی محصول توجه نمایید. در صورت عدم وجود هولوگرام رنوپخش از خرید محصول بی کیفیت خودداری نمایید.

برای شناسایی قطعات اورجینال رنو توصیه می کنیم حتما مطلب ” چطور لوازم یدکی رنو اصلی و تقلبی را تشخیص دهیم؟ ”  را در وب سایت پدال مطالعه نمایید.

ضربه گیرهای موجود در پک رفع کوبش تالیسمان که توسط شرکت رنوپخش ارائه می شود شامل ۲ ضربه گیر بزرگ برای فنرلول های جلوی خودرو و ۲ ضربه گیر لاستیکی کوچک برای فنر لول های عقب خودرو می باشد. تصویر زیر ضربه گیرهای ارائه شده توسط شرکت رنوپخش می باشد.

شرکت رنو پخش با توجه به کیفیت بالای پک رفع کوبش تالیسمان به مشتریان خود اطمینان خاطر داده و یک هفته مهلت تست را برای مشتریان در نظر گرفته که در صورت نارضایتی کل هزینه به مشتری عودت داده میشود و خودرو را به حالت اولیه بر میگرداند.

مزایای استفاده از پک ضربگیر و بوش سگدست تالیسمان رنوپخش در یک نگاه

  • رفع کوبش و تکان های آزار دهنده در سرعت گیرها و سطوح ناهموار
  • افزایش میزان تعادل خودرو و کشیده نشدن فرمان به یک طرف
  • افزایش ضریب سختی فنرها و جذب بیشتر ضربات
  • استهلاک کمتر قطعات داخل کابین نظیر داشبورد و رودری ها در اثر ضربات ناشی به کابین
  • کاهش محسوس صدای اتومبیل هنگام عبور از سرعت گیرها
  • چسبندگی بیشتر چرخ ها با سطح آسفالت در هنگام بارندگی
  • افزایش طول عمر قطعات جلوبندی و جعبه فرمان
  • افزایش قابلیت فرمان پذیری خودرو در پیچ ها
  • جلوگیری از به صدا افتادن سقف و ستون ها و اتاق خودرو
  • عدم لاستیک سائی
  • گارانتی ۲۴ ماه و یا به عبارتی گارانتی ۲ ساله محصول توسط شرکت رنوپخش

 

 نکته آخر برای رانندگی نرم و راحت با خودروی رنو تالیسمان

به این نکته نیز باید توجه کنید اگر خودروی رنو تالیسمان شما بیش از ۳۰ الی ۴۰ هزار کیلومتر کار کرده باشد بوش طبق ها نیز مستهلک شده و باعث کوبش خودروی شما خواهند شد و نیاز به تعویض خواهند داشت.

و اگر این قطعه را تعویض نکرده اید توصیه میکنیم حتما این قطعه را هم تعویض کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

هنگام نصب پک رفع کوبش تالیسمان توسط تکنسین های شرکت رنوپخش حتما بوش طبق های خودروی شما نیز بازدید می شود و اگر دچار پارگی شده تعویض خواهد شد.

البته جای هیچ نگرانی از این بابت نیست چون شرکت رنوپخش بوش طبق تالیسمان اورجینال شرکت رنوگروپ را به صورت مستقیم وارد کرده و موجود می باشد تصویر بوش طبق های اورجینال شرکت در تصویر زیر  مشخص هستند.

 لینک خرید بوش طبق تالیسمان اورجینال  نیز در فروشگاه آنلاین رنوپخش موجود می باشد.

 

شماره های دفتر مرکزی رنوپخش

۰۲۱-۳۳۹۶۹۸۱۳

۰۲۱-۳۳۹۵۰۹۷۶

آدرس دفتر مرکزی : تهران ، خیابان ملت ، برج بهارستان (تهران خودرو سابق) ، بلوک A ، طبقه ۸ ، واحد ۸۳

برای خرید حضوری و یا نصب پک ضربگیر و بوش سگدست تالیسمان توسط تکنسین های رنوپخش حتما با تماس با شماره های بالا قبل از حضور هماهنگ نمایید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. ارش

    ۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    چه کار یه آخه هی بری تعمیر گاه و برگردی خوب این همه هزینه رو برای یه ماشین بهتر میکنی چی داره مگه تالیسمان براش اینهمه وقت و هزینه بکنی. تویوتا فلکس هوندا پژو … رو بی خیال بشی بری تالیسمان بخری ؟!!

    موافقم 39
    مخالفم 43
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۶ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      بهترین روش برای رفع کوبش تالیسمان :

      هرچه سریع‌تر به اولین نمایشگاه فروش خودرو رفته ، سپس خودرو را فروخته یا اقدام به تعویض با اولین خودروی تویوتای سدان فرموده ( کمری ، کرولا ) ، سپس تا سال‌ها دل به جاده داده و جاده‌های ایران را با لذت سواری زیر پا گذاشته و هیچگاه دیگر از کنار تالیسمان رد هم نشوید ? .

      بعضی خودروها ذاتشون خشکه ، تالیسمان هم همینطوره .
      سواری نرم می‌خواهید ، تالیسمان ۲۰۱۷ خود را فروخته و اقدام به خرید یه عدد لکسوس ES مدل ۲۰۰۸ بفرمایید تا بفهمید سواری نرم و آرام یعنی چه .

      موافقم 52
      مخالفم 39
      1. MOHAMAD.n.r

        ۶ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (1141 ديدگاه)

        آکورد و تیانا هم عالین??????
        تیانا از نظر امکانات هم خیلی خوبه??

        موافقم 30
        مخالفم 13
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۶ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          آکورد زیاد نرم نیست ولی خوبه
          اما نیسان تیانا واقعاً نرم و عالیه
          حتی از کمری هم نرمتره اما گیربکس cvt مضخرفی داره که تازه برای نسل قدیم هم هست که حساسیت نگهداری بالایی داره .

          موافقم 17
          مخالفم 4
        2. Ahmadreza 2002

          ۷ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (1465 ديدگاه)

          و البته لش تیانا واقعا خواب اوره

          موافقم 7
          مخالفم 5
      2. سروش

        ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1 ديدگاه)

        با کلی مصرف سوخت . قیافه نچندان خوب و کلی ایرور سنسور تو خودروهای لکسوس

        موافقم 2
        مخالفم 1
      3. الی

        ۲ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        بعضیها ذاتشون کهنه پسند و کهنه خرن.حاضرن تویوتای پوکیده ای که خود شرکت تویوتا عمر مفیدش رو ۱۲ سال اعلام کرده بگیرن که حتی رادیو پخشش هم نوار کاستیه اما ماشین به روز و زیبا و پرامکاناتی که حالا با تعویض کمک فنر برقی خوب میشه سوار نشن.البته کسی که پولش رو داشته باشه سراغ تویوتای ۱۰ سال کار نمیره

        موافقم 4
        مخالفم 1
    2. سورنا

      ۶ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (1055 ديدگاه)

      فقط چون خوشگله که اونم سلیقه ای هست
      من اپتیمارو خیلی بیشتر از این دوس دارم سواریشم زمین تا اسمون بهتره

      موافقم 15
      مخالفم 27
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۶ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        اپتیما ۲۰۱۷ واقعاً ماشین بی‌صدا و راحتیه
        اما یه عیب بزرگ داره که وقتی گازش میدین راه نمیره و صدای خِر خِر میده تا بخواد شتاب بگیره یا سبقت بگیره .

        به نظر من کمری یا تیانا ، بهترین انتخاب هستند .
        مد نظر بگیرید هزینه تالیسمان با این موتور و این توربو و این جاده‌ها و این خدمات و این بنزین و این گرانی‌ها قطعات و کمبود قطعات ، یعنی حِماقتِ تمام .

        موافقم 24
        مخالفم 14
        1. Ahmadreza 2002

          ۷ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (1465 ديدگاه)

          نوید جان وقتی به شتاب پایین اپتیما خورده می گیری دیگه از تیانا نگو
          و در رابطه با تلیسمن هم خریدش واقعا منطقی نیست
          مشکلات موتوری و برقی و…

          موافقم 5
          مخالفم 10
    3. امیر

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      به نظرم کوبش عقب رو کنار بذاری که در بدترین حالت فتاد میلیون هزینه داره ، ماشین از لحاظ قدرت موتر فوق العاده از لحاظ تعلیق در سرعت بالا فوق العاده و البته از سایر رقبا ۲ سالی جوانتره خودروی بسیار عالی و با کیفیت و کم استهلاک ی هستش

      موافقم 3
      مخالفم 0
  2. حمید

    ۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    همش که نمیشه فروخت
    نفر آخر باید پکیج رو بخره
    ولی تا اپتیما حی تی لاین هست کی اینو میخره
    بچه خوشگل شهر

    موافقم 20
    مخالفم 21
  3. آرش وان

    ۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    خب ماشینای طرح اسپرت ، سواری خشکی هم دارن ، بی ام و X4 و 528 سوار شید متوجه عرضم خواهید شد . البته در تلیسمان رونمایی جدید در همین ماه پیش در کره جنوبی ، در سیستم تعلیق عقب و جلوی SM6( اسم کره ای تلیسمان ) خانه تکانی اساسی شده و این عیب را برطرف کرده اتد.
    موتور تلیسمان جدید ۱۸۰۰ با توان ۲۲۵ اسب و شتاب ۶ و نه دهم ثانیه !

    موافقم 23
    مخالفم 12
    1. علیx76

      ۶ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (1204 ديدگاه)

      تلیسمان تو نسخه ی بازار ایران ، از سیستم تعلیق عقب نیمه مستقل با بازو های کششی استفاده میکنه
      ولی تو نسخه های فول که وارد ایران نمیشه ، تعلیق عقب چند اتصالی با سیستم فرمان پذیری چرخ های عقب داره که طبیعتا باید نرم تر باشه
      البته در کل ذات تلیسمان خشکه و هیچکدوم ازین کار ها ، ماشین رو آنچنان نرم نمیکنه
      ولی خب میشه از لاستیک نرم تر و رینگ کوچکتر به علاوه فاق بزرگتر استفاده کرد
      مثلا اگه فابریک 245/45R18 باشه ( مطمئن نیستم از سایزش ) میشه بجاش 235/55R17 استفاده کرد یا حتی 245/55R17

      موافقم 18
      مخالفم 3
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۶ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      آرش وان
      یه چیزایی نوشتنش و فهماندنش به مخاطب سخته و باید تجربه کرد تا متوجه شد .
      اون خشکی‌ای که شما در x4 میبینید ، کلافه‌کننده یا کوبنده نیست و محار میشه .
      اما در تلیسمان روی مخ و به شدت کوبندست .
      سوناتا yf اگر سوار شده باشید متوجه میشوید که حتی از yf هم بدتره .
      درجه کوبش و کلافگی هر خودرویی متفاوته و نمیشه مقایسه کرد با هم .
      مثلاً نرمترین میخواهید ، سواری‌های لکسوس و اگر خشک‌ترین میخواهید ، تلیسمان ، در صورتی که مثلاً رنو فلوئنس و لتیتود سواری راحت و خوبی دارند .

      موافقم 10
      مخالفم 6
  4. میثم

    ۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    این که میگه طراحی این قطعه از اول اشتباه بود و خود مسئولان رنو هم این مسئله رو تایید کردن نشونه اینه که این شرکت ماشیناشو تست بلند مدت نمیکنه که اگه این کارو میکرد این ایراد خودشو نشون میداد.

    موافقم 21
    مخالفم 5
  5. MOHAMAD.n.r

    ۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1141 ديدگاه)

    علاوه بر خشکی بیش از حد نکات نا امید کننده دیگه ای هم داره:
    1-کیفیت متریال داشبورد اصلا خوب نیست.
    2-صندلی هاش خوب نیستن و جنس چرمشون شدیدا اشغاله ولی چون ماساژور و گرمکن سردکن دارند در سفر های طولانی تاحدی میشه کنار اومد.
    3-فرمونش رو هم اگر در حالت ایستاده بخوای بچرخونی یه صدای خاصی میده که خوشایند نیست و ازار دهندس و جنس دور فرمونش هم افتضاحه.
    زیر ۵ هزار کیومتر هم صدای موتور برقی صندلی راننده تغییر کرد و خیلی زیاد شد و قیژ قیژ میکرد(فقط حالت جلو عقب کردنش اینجور شد ولی پشتی صندلی و صندلی شاگرد مشکلی نداشتند)
    در کل کیفیتش پایینه حتی نسبت به کره ای ها
    من تجربه دوتاش رو داشتم که هر دو معایب بالا رو داشتند(البته یکیش موتور صندلیش صدا میداد و اون یکی اوکی بود ولی هر دو سایر معایب رو داشتند)
    مزایا:
    1-قیافه خوب و پاخور عااااااالی?
    2-شتاب عالی
    3-صندوق عقب خیلی جادار
    در کل بدرد استفاده کوتاه توسط جوونا میخوره

    موافقم 16
    مخالفم 17
  6. رامتین

    ۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (3050 ديدگاه)

    ماشین جالبی نیست کلا تالیسمان. در کره خیلی فروشش کمه. البته در فیس لیفت جدیدش اوضاع کمی بهتر شد و حتی موتورش ۱.۸ توربو شد اما باز هم فروشش در اروپا کم بوده و مدیران رنو کلا میخوان این خودروی به ظاهر زیبا و از باطن کاملا معمولی، را از خط تولید خارج کنند! در این کلاس اپتیما و سوناتا کاملا گزینه برتری هستند که موتورهای بسیار قویتری هم عرضه شده براشون.

    موافقم 8
    مخالفم 17
  7. شهرام

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (8 ديدگاه)

    اینجاست که فرق مهندسی آلمانی و ژاپنی معلوم میشه اینجور سوتی دادن مخصوص کشورهای بدفروش خودرو مثل فرانسه که 40 ساله فروش رنو تو تمام ایالتهای آمریکا ممنوع شده وفقط کشورهای جهان سوم مثل ایران میخرنش تاحالا یک دستگاه تالیسمان یا کولئوس تو آمریکا فروش نرفته چون وارداتش ممنوعه

    موافقم 4
    مخالفم 6
  8. داوود

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اخه کجای این قطعه اصلیه ،کجا رنو اومده گفته طراحی بوش تالیسمان ایراد داره ،این دروغ ها چیه به خورد مردم میدین
    نمیدونم چطور این مجله معتبر چنین متن مضحکی رو گذاشته رو سایتش
    این مشکل رو‌نمایندگی ها دارن بصورت استاندارد حل میکنن

    موافقم 13
    مخالفم 1
  9. محمود

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا از شما بعیده که این اطلاعات غلط رو به خورد مردم میدید
    چطور اون عکس کره ای رو مستند حرفاتون می کنید اگه راست میگین کنفرانسشو بزارید که همه ببینن
    کل راهکاری که برای رفع کوبش دارید غیر استاندارده غیر استاندارد
    با لاستیک های ضربه گیر فقط ارتفاع ماشین رو زیاد میکنید و اون لاستیک ها هیچ کاری برای ماشین نمی کنن جز اینکه احتمال چپ شدن ماشین رو ببرن بالا
    بوش اهنی هم که همه که اصلا معلومه دست سازه و اگه ببرین پیش یه تراشکار دونه ای 100 هزار تومن براتون می سازه
    من بردم نمایندگی بوش های بهینه برام بستن کل مشکلم حل شد ولی فریب اینارو نخوردم
    موفق باشید

    موافقم 24
    مخالفم 0
    1. شریفیان

      ۲۷ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      با سلام کدوم نمایندگی بردید ممنون میشم اگه پاسخ بدید

      موافقم 10
      مخالفم 0
    2. زاگرس

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام لطفا آدرس نمایندگی که خودروتون را بردین را بگین ممنونم میشم

      موافقم 4
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا