ایستگاه خبر

آپشن‌های حذف شده دنا پلاس و وعده گیربکس شش سرعته خودکار

ایران‌خودرو در دعوت‌نامه‌های ارسالی برای خریداران دنا پلاس، سقف سانروف این خودرو را حذف کرد، بدون اینکه بابت سانروف حذف شده هزینه‌ای به مشتریان پرداخت شود.

به گزارش فارس، ایران‌خودرو در دعوت‌نامه‌های ارسالی برای خریداران دنا پلاس در تعدادی از کلاس‌ها به این مشتریان اعلام کرد که باید به جای دنا پلاس، دنای بدون سانروف تحویل بگیرند. ایران خودرو قبل از حذف سانروف از دنا پلاس در ماه های گذشته اقدام به حذف ۲ ایربگ جانبی این خودروی ملی نیز کرده بود.


پس از حذف ایربگ جانبی و سانروف از خودروهای دنا حالا نوبیت به حذف آنتن کوسه‌ای با پشتیبانی رهیاب و جا عینکی از این خودروهای پرتقاضا رسیده است.


حیدری یکی از خریداران این خودرو به خبرنگار فارس گفت: اردیبهشت سال گذشته برای خرید یک دستگاه دنا پلاس اقدام کردیم و قرار بود این خودرو را مرداد ۹۷ تحویل بگیریم ولی تاکنون خودرویی به ما تحویل داده نشده است.

وی افزود: اخیراً دعوت‌نامه خودرو برای ما ارسال شده و ایران‌خودرو در این دعوت‌نامه اعلام کرده که خودروی تحویلی فاقد سقف سانروف خواهد بود.

این مشتری با بیان اینکه قیمت مبنای این خودرو ۵۲ میلیون و ۹۵ هزار تومان تعیین شده است، گفت: مهم‌ترین تفاوت دنای معمولی با دنا پلاس، سقف سانروف است در حالی که ایران‌خودرو این مزیت را حذف کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت دنای معمولی در بازار ۱۲۰ میلیون تومان است در حالی که دنا پلاس با قیمت ۱۶۴ میلیون تومان فروخته می‌شود.

  • دناپلاس اتومات می‌شود


با وجود حذف آپشن‌های خودروی دنا پلاس، اکنون ایران خودرو وعده عجیب دیگری می‌دهد. به گزارش ایکوپرس، گیربکس شش سرعته خودکار برای نصب در محصول دناپلاس طراحی و تولید شده است. این گیربکس منطبق بر استانداردهای روز، سبک و کم حجم بوده و دارای مزایای رقابتی نسبت به خودروهای مشابه در بازار است.

استفاده از این گیربکس پیشرفته سبب حصول بهترین عملکرد در هنگام شروع به حرکت و شتاب بالا همراه با کاهش مصرف سوخت می شود. منطق کنترلی این گیربکس برای رسیدن به کیفیت مطلوب در هنگام تعویض دنده، با توجه به شرایط مختلف رانندگی توسعه داده شده است. این گیربکس مدرن در خودروی دناپلاس مجهز به سیستم های کنترلی و انتقال قدرت به روز، سبب کاهش وزن و ابعاد، ضمن حفظ عملکرد بالا شده است.

محاسبات و بررسی های صورت گرفته نشان می دهد، به‌کارگیری این گیربکس شتاب خودرو و دستیابی به صفر تا ۱۰۰ را در زمان کمتر از ۱۰ ثانیه امکانپذیر می‌کند. کاهش مصرف سوخت به دلیل شش سرعته بودن و همچنین نسبت دنده‌های بهینه و دیفرانسیل انتخاب شده از دیگر مزایای بهره‌گیری از این نوع گیربکس است.

مبدل گشتاور به روز و مدرن استفاده شده در گیربکس اتوماتیک شش سرعته، ظرفیت شتاب‌گیری مناسب، شیب‌پیمایی قوی و قابلیت کشش بالایی را در دناپلاس ایجاد کرده است.

از سویی دیگر، کالیبراسیون مجدد در سطح خودرو و موتور، سبب ارتقای بیشتر بازدهی و همچنین کاهش مضاعف مصرف سوخت به همراه تطبیق آن برای شرایط آب و هوایی کشور می شود. به منظور انطباق این گیربکس با موقعیت جغرافیایی ایران، از مبدل انتقال حرارت روغن به آب گیربکس­های ۸ سرعته با ظرفیت بالاتر‌‌‌‌‌‌‌‌ بهره گرفته شده است. علاوه بر این، روغن قابل تعویض برای این نوع گیربکس موجب کیفیت بهتر و دوام بیشتر قطعات می شود.

طراحی مناسب سیستم تعویض دنده و استفاده از سردسته دنده زیبا به منظور افزایش جذابیت ظاهری کابین این خودروی لوکس اتوماتیک از دیگر ویژگی­های این محصول است.

  • اولویت‌بندی سایپا برای تحویل سریع خودرو به مصرف‌کنندگان واقعی


معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا گفت: سایپا با پایش ثبت‌نام‌کنندگان، خودروهای مصرف‌کنندگان واقعی و تک‌ثبت‌نامی را در اولویت تحویل قرار می‌دهد.

به گزارش سایپانیوز، حسین کاظمی طرقی گفت: با توجه به ضرورت جلب رضایت مشتریان و اجرای عادلانه برنامه تحویل خودروهای مشتریان، ثبت‌نام‌کنندگانی که منتظر دریافت یک خودرو هستند، در اولویت قرار دارند و تلاش می‌کنیم خودروهای این طیف از افراد، زودتر به دستشان برسد.

به گفته وی افرادی که برای نخستین‌بار صاحب خودرو می‌شوند و یا برای نخستین‌بار قصد دارند از محصولات سایپا استفاده کنند، جزو مصرف‌کنندگان واقعی دسته‌بندی شده و خودروهای خود را زودتر از دیگران دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد: سایپا پیش‌تر نیز در خصوص اولویت‌بندی تحویل خودروهای مشتریان اطلاع‌رسانی کرده و هدف خود را از اجرای این برنامه، مشتری‌مداری و جلب رضایت مصرف‌کنندگان واقعی اعلام کرده است.

معاون بازاریابی و فروش سایپا گفت: با توجه به اجرای موفقیت‌آمیز برنامه افزایش تولید و رسیدن به رکورد تولید بیش از ۴۲ هزار دستگاه خودرو در یک ماه، تحویل خودروهای مشتریان با شتاب بیشتری در حال اجرا است و تلاش می‌کنیم در کمترین زمان ممکن، تعهدات خود را پاسخ دهیم.

در همین ارتباط بخوانید:

معرفی جامع دنا پلاس توربو اتوماتیک

 

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2821 ديدگاه)

    راجب حذف اپشن دنا که چیزی نگم بهتره اما کاش فروش فوری متوقف بشه و همه توان را روی تحویل پیش فروش ها بزارند!

    موافقم 1
    مخالفم 1
  2. یاس ی

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1020 ديدگاه)

    یعنی چی بگه آدم، بندگان خدایی که ثبت نام کردن و کلی پولشون خوابیده الان باید به اجبار دنایی بردارن که آپشنهاش با دنا معمولی مدل 95 یکیه.
    خداییش اجحاف در حق مشتری تا کجا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    من خودم دنا پلاس را به خاطر امکاناتی که نسبت به بقیه محصولات داخلی داشت را میپسندیدم و دوست داشتم یدونه بخرم(البته با قیمت سال 95 و 96 نه به قیمت 200 میلیون!!!!) ولی الان که میبینم هیچی نداره رقبتی بهش ندارم. تا کی باید تاوان پس بدیم.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Roham

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (731 ديدگاه)

      چشمشون کور، دندشون نرم پول بی زبون رو به آشغال وطنی ندید

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. Abbas

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    اینم حد نهایی احترام به ملت،البته حق ملته،با همین فرمون پیش بریم باید به فکر یه چهارپا و گاری باشیم(البته چهارپا شرف داره به این آشغالا و سازنده هاشون)
    در ضمن با این که دل خوشی از چینیا ندارم ولی باید اقرار کنم که مسبب این چیزا کنار رفتن تدریجی همین چینیاس،چون نزدیک ترین رقیب اینا همین چینیای ارزون و پر آپشن بود،الان که دیگه میدون براشون بازه و دارن عیش میکنن و مطمئن باشین خوشی اینام سر میرسه چون همیشه به همین شکل نیس

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. Mad.z.Max

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1840 ديدگاه)

    روغن قابل تعویییییض ?? آخه مگه عصر حجره که روغن گیربکس اتومات قابل تعویض نباشه!!
    سر دنده زیباااا!! وای خدایا تو پوست خودم نمیگنجم از اینهمه امکانات..?

    موافقم 2
    مخالفم 0
  5. ابراهیم

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (10 ديدگاه)

    خخخخخخخخخلللللللاااایییییییققققق خلایق هر چه لللللاااااااایییییییقققققق

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ZXEN

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (94 ديدگاه)

    کروز کنترل داره ! کنترل بخار بنزین رو نفهمیدم . الان گفتن 164 میلیون . این کم کم بهت 240 میدن شاید 100تومن بهت تخفیف بدند . نگران نباش دوباره برو صف ببند . این قدر صف ببند تا پاهات تاول بزنه . نگران نباش بقیه هم هستن تنها نیستی . اونا هم نونشون مثل تو ، تو روغنه .بعدش بیا اینجا به در و پیکر ایرانخودرو و سایپا فحش بده .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا