ایستگاه خبر

ارزش‌گذاری توییت نخست جک دورسی به‌عنوان NFT

نخستین توییت جک دورسی، بنیان‌گذار شبکه اجتماعی محبوب توییتر به‌عنوان یک اثر دیجیتال با توکن تغییرناپذیر و دائمی یا NFT با پیشنهاد قیمت ۲.۵ میلیون دلاری همراه شده است.

فروش توییتها از طریق سایت Valuables صورت می‌گیرد که با ارز دیجیتال اتریوم به کاربران این شبکه اجتماعی اجازه فروش آثار و نوشته‌های خود را به‌صورت رمزنگاری‌شده توکن دارمی دهد. علاقه دورسی به‌عنوان یکی از پیشگامان دنیای دیجیتال به رمزارزها و مخصوصاً اتریوم می‌تواند آتش علاقه‌مندان در این حوزه را شعله‌ورتر سازد. بعلاوه فروش آثار دیجیتالی به‌صورت توکن به معنی کپی دیجیتالی دائمی از اثر بوده و امضا و تأیید خالق اثر را به همراه دارد. شاید این راه جدید برای فروش توییت و آثار دیجیتالی دیگر به زودی تبدیل به یکی از روش‌های رایج و محبوب شود.

قیمت ۲.۵ میلیون دلاری برای اولین توییت دورسی که متعلق به ۱۵ سال قبل است و قسمتی مهم از تاریخ این برند محسوب می‌شود توسط سینا استاوی مدیرعامل Bridge Oracle مستقر در مالزی پیشنهاد شده است. دورسی هم به عنوان یکی از طرفداران بیت کوین، شرکت دیگری به نام Cash App دارد که یک سرویس پرداخت موبایلی با پشتیبانی از بیت کوین است.

منبع: CNBC

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا