ایستگاه خبر

تغییر معیار ارزیابی کیفی خودروهای داخلی

با وجود انتقادهای بسیاری که به معیارها و روش ارزیابی کیفی خودروها درشرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران وارد بود، می شد انتظار داشت که در نهایت اصلاحاتی در این شیوه به عمل آید. دستورالعمل ارزیابی کیفی خودروها مورد بازنگری قرار گرفته و اکنون ویرایش نهایی آن در شورای سیاست‌گذاری خودرو مورد بررسی قرار می‌گیرد.

cars_2
اشکان گلپایگانی، معاون مهندسی خدمات خودرو شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد، با تشریح جزئیات طرح بازنگری در ارزیابی کیفی خودروها گفت: با اجرای دستورالعمل جدید، نمره کیفی خودروها افزایش خواهد یافت که این موضوع در فرمول قیمت‌گذاری خودروها مؤثر است. این بازنگری بر اساس جدیدترین معیارهای بین‌المللی صورت گرفته و تغییراتی در ارتباط با ارزشیابی محصول مد نظر بوده است.
گلپایگانی تصریح کرد: با توجه به اینکه معیار تعیین نمره منفی خودروها تغییر می‌کند، در نتیجه تغییرات قابل توجهی در نمره منفی خودروها اتفاق خواهد افتاد.

saipa
معیار نمره‌ها، انتخاب برخی عیوب و رشد مجاز برخی عیوب از جمله مواردی است که در دستورالعمل جدید ارزیابی کیفی خودروها مورد توجه قرار گرفته است. با توجه به اینکه تغییرات قابل توجهی در معیار ارزیابی کیفی خودروها اعمال می‌شود، نمره منفی برخی خودروها نیز افزایش خواهد یافت. در فرمول قیمت‌گذاری خودروها که توسط شورای رقابت مصوب شده، نمره کیفی خودروها به عنوان یک آیتم در کنار تورم بخشی و هزینه‌های تولید خودرو مطرح است.

iran-khodro-corp
نرخ تورم بخشی توسط بانک مرکزی و نمره کیفی خودروها توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد تعیین می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۶۶ دیدگاه‌ها

  1. ش

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (4524 ديدگاه)

    اینارو ولش.اون 405 عنابی رو دارین؟! خداییش اون زمون ماشین بود ها!
    همسایمون یه دونه 82 داره به همین رنگ که عین روز اول کار میکنه.اون روز یه پولیش زده بود،اصلا ادم کیف میکرد! اخرش نتونستم تحمل کنم رفتم گفتم اینو میفروشی؟! گفت اینو با صفر هم عوض نمیکنم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۲۷ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (332 ديدگاه)

      شاهین جان حقم داره نفروشه ماشین مدل پایینو هرچقدر تمیز نکه داری قیمتش همونطور ثابت میمونه پایین نمیاد شاید بالاهم بره و طالبشم زیاد میشه و تو ایران همیشه ماشینی که سریه اول میزنن خوب در میاد سریه اول به بعد دیگه هزار مشکل پیدا میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۲۷ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (4524 ديدگاه)

        اره به قول معروف اون افتشو کرده.انصافا رنگ عنابی از یشمی قشنگ تره.هم الان هم اون زمان که 405 یشمی تولید میشد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. احسان(احسان سابق)

          ۲۷ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (2872 ديدگاه)

          پژو 2000.واقعا ماشین بود ها.شتابش خیلی خوب بود اما مصرفش بالا بود تا اینکه ایران خودرو گند زد به ساخت این ماشین و کلا ساخت و تولید افتاد دست خودش و موتور 1800 پژو رو روش گذاشت

          موافقم 0
          مخالفم 1
        2. شاهین

          ۲۷ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (4524 ديدگاه)

          احسان جان اگه اشتباه نکنم از همون سال 82،پژو انژکتوری شد.(2000 خوب بود ولی مصرفش همونطور که گفتی بالا بود.)

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲۷ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .

        شاهین نبایدم بفروشه .

        دوست خودم یدونه 405 مدل 81 داره انژکتور . میگه 17 میلیون .

        55 هزارتا کار کرده . نو . نو . نو . نو . هر چی بگم کم گفتم .

        ولی ماشین تمیز قیمت نداره .

        خود من الان یدونه پیکان مدل 83 . سفید . با کار کرد 138 هزار

        تا . یه کفه دست هم روی در عقب رنگ داره .

        slr722 ماشینمو دیده . خیلی تمیزه .

        الان مشتری داره 10 میلیون ، ندادم . گیریم که فروختم ، خداییش

        تو به من بگو ادم چی بخره ؟؟؟

        اون دوستتم 405 رو بفروشه 18 میلیون . فرداش همونو باید بخره

        20 میلیون .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شاهین

          ۲۷ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (4524 ديدگاه)

          واقعا همونجوریه که گفتی.پیکان گفتی داغ دلم تازه شد! سال 83 یه صفرشو گرفتیم با امپر پرشیایی! باور کن سواریش از پرایدم بهتر بود! حیف که بابام فروختش و گرنه اگه دست من بود راحت 40 سال سوار میشدم!داداش همونو سوار شو از هر چی ماشین جدید بهتره.باور کن(الان همه بهم میخندن ولی خودت بهتر از من میدونی اینارو)ارادت.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. امیر

          ۲۸ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (332 ديدگاه)

          میلاد جان به نظر منم نگهش داری بهتره همیشه گفتم بازم میگم ماشینهای قدیمی سکشون به ماشینهای جدید شرف داره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۸ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود . پیکان ماشین خشکیه .

          ولی وقتی 5 نفر توش میشینن ، منهای اینکه نرمیش در حد

          پراید میشه ، باز هم فرند و کمک فنرهاش جای بازی داره ،

          این خیلی حسنه .

          فقط مصرفش بالاست . وقتی با دنده ی 4 در سرعت 85 الی

          90 میرم ، مصرف ماشین روی 9 لیتر در 100 کیلومتر است .

          اما در ترافیک بد و وحشتناک ، مصرفش به 15 لیتر

          میرسه . در شهر هم مصرفش 10 لیتر است .

          ولی خداییش با پراید عوضش نمیکنم . خیلی ازش راضیم .

          خیلی . یک رابطه ی احساسی با ماشینم دارم .

          امیر جان نگهش میدارم . حتی اگر 10 تا ماشین

          دیگر هم بخرم .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. شاهین

          ۲۸ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (4524 ديدگاه)

          میلاد جان فشاری رو که پیکان تحمل میکنه به پراید وارد کنی ببین چی میشه! هنوزم پیکان مدل 46 داره کار میکنه! پراید 50 سال دووم میاره؟!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. interceptor

        ۲۸ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (108 ديدگاه)

        و کلا تو ایران همه چیز برعکسه!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. خاوری مزراتی

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (1103 ديدگاه)

      من تا حالا هزار دفعه گفتم دوباره میگم دولت خودش […] بکنه از سر بازار همه چی درست میشه..[…] تاحالا کجا دیدین دولت یه کاری کرده باشه درست بوده باشه ..مثلا همین شورای رقابت که درست کردن واقعا مسخره س ..بچه های اقتصاد وصنایع میدونن آمریکا قانونی داره به اسم ضدتراست
      شورای رقابت درآمریکا یک نهاد نیمه خصوصی هست که تنها کارش تبیین قانون ضدتراسته
      این قانون در هرشرایطی ضد انحصاره و به هیچ وجه نمیپذیره که شرکتی بخواد در بازار انحصاری عمل کنه یا اینکه دوتاشرکت مث ایران خودرو وسایپا بیان زدوبند کنن و بخش اعظم بازار رو انحصاری دراختیاربگیرن..این نهاد ازطریق دادگاههای ایالتی و فدرال آمریکا حمایت میشه و خود رییس جمهور اوباما هم نمیتونه دربرابر احکام قضاییش چیزی بگه و حکمش لازم الاجراش
      برای مطالعه بیشتر میتونین جلداقتصادخرد فیلیپ موریس انتشارات دانشگاه تهران ترجمه دکتراکبر کمیجانی رو بخونید
      حالا هی تو ایران جمشیدپژویان بیاد با رییس انجمن خودروسازا مث خروس جنگی دعوا کنه و صداوسیما مناظره بذاره
      کار با دولتی بازی و بخش نامه درست نمیشه..راه یکی است و ان بازار است..بازار

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Hitler

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (499 ديدگاه)

      در پاسخ میلاد و بقیه علاقه مندان به پیکان
      ایران زمانی پیشرفت خواهد کرد که مردم دیگر عاشق پیکان نباشند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. احسان1

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (113 ديدگاه)

    نمیدونم نا خود اگاه یاد این شعر فامیل دور افتادم که با این درد اگر در بند در مانند ، درمانند !!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. زیگما

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    ای بابا
    مهندس های بویینگ و جنرال الکتریک رو که میخواهید بیارید
    بگید تو راه که دارن میان سر راه متخصص های جی دی پاور هم بیارن تا یه نگاهی به ماشین های ما بندازن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. e.scamp

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (1887 ديدگاه)

      مهندس جی دی پاور!!!!؟ خود خدا شخصا جلوس کنه سایبان رو نمیتونه قانع کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. ROLSE ROISE

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (189 ديدگاه)

    همه ی شرکت های ماشین روبه روز پیشرفت کرده و امکانات ماشینشون را بالا می برند!!!!!!!!

    اما ایران پسرفت میکنه و امکانات و کیفیت ماشین ها رو پایین میاره!!!!!!!!!

    سمند رینگ اسپرت داشت!!!!کردنش رینگ معمولی با قالپاق!!!!!

    وباقی ش بماند………………………..!!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (332 ديدگاه)

      شرکت اقتصادی فکر میکنه دیگه
      اگه رینگ بذاره ضرر میکنه
      اینجا ایرانه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. ali

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    بدنه رو یه ذره سفت تر مکنن ده میلیون میکشن رو قیمت ماشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (332 ديدگاه)

      ای کاش بدنه رو سفت میکرده
      یه حروف کم و زیاد میکنن 1 میلیون قیمت میره یالا مثال 131 sx 131 se

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. amr

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (79 ديدگاه)

    هر روز بدتر از دیروز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Ehsan

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    مگر ماشین های داخلی نیاز به ارزیابی هم داره !

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. interceptor

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (108 ديدگاه)

      چشمی ردن!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. اشكان

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (258 ديدگاه)

    خودرو داخلی که کیفیت و استاندارد نداره قیمت هم کهکشانی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ahmad

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (136 ديدگاه)

    یه جنازه رو با دو تا آمپول نمیشه زنده کرد.
    صنعت خودروی ما از ریشه خرابه…
    انحصار خودروسازا رو هار کرده و فقط فکرشون چاپیدن ملته!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. کافر مقدس

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    داخل هم مگه خودرو تولید میکنه!؟

    بیچاره چی میکشن کارگراشون سالیانه میلیون ها بار تو خط مونتاژ باید هی ماشین های تکراری رو نیگاه کنن :(

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. خودم

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (70 ديدگاه)

    دوستان کارشناس من به نظر شما پژو پارس سال با موتور 1800 خوبه یا سمند ای اف سون موتور آلمان کدوم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۲۷ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      خودم جان من کارشناس نیستم اما بر اساس تجربه میگم با توجه به اینکه EF7 پایه گازسوز هست مشکل خشکی ماشینای دوگانه ی معمولی رو برطرف کرده.البته بعضی موارد هم هست: EF7 درست مثل موتور 1800 مصرف زیادی داره البته نه بنزین بلکه گاز! دوم مشکل فضای داخل صندوق هم هست.مساله ی مهم تر از نظر من اینه که این EF7 مثل تندر 90 به اصطلاح “دنده خور” هست یعنی مرتبا باید دنده عوض کنی(البته شاید خیلیا این مورد رو دوست داشته باشن.) البته خیلیا میگن قطعات EF7 به سختی گیر میاد که من اینو مطمئن نیستم.
      از نظر من بهترین گزینه موتور TU5 1600 هست.با تشکر.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. arman

        ۲۸ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (100 ديدگاه)

        من از کارشناسها تعریف tu5 رو خیلی شنیدم و همون قدرم بدی از ef7 که جدیداش آلیاژ سرسیلندرش مشکل داره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. دانشجو مملکت

          ۲۸ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (113 ديدگاه)

          بهتره باef7 آلمان را بنام نکنیم این موتور در طراحی عیب چندانی ندار تا اینجا فقط المان بود مابقی مشکل داره
          کفیت ضعیف بدنه نتنها سر سیلندر بلکه تمام موتور
          مشکل دیگر این موتور دسته موتور هست

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. رضا

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (10 ديدگاه)

      با سلام
      من یه ef7 مدل 89 دارم از موتورش راضیم و خیلی خوب کار میکنه اگه میخوای ef7 بخری فقط تا مدل 89 بخر چون 90 به بعدش موتورش رو چینی کردن و واقعاٌ آشغاله
      ولی مشکل جلوبندی و سروصدای بدنه برای تمام ایرانخودرویی ها پابرجاست
      پارس هم کلاٌ چینیش کردن!!!!!!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. sorena330

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (745 ديدگاه)

    حالم از بحث در مورد خودرو های داخلی بهم میخوره،
    دوستان اگر یه پیج با عنوان ان جی او ی تحریم خودرو سازان وطنی با ارائه ی مدارک جنایات این صنعت و مقالات مرتبط تشکیل بشه از مخاطبین پدال کسی حمایت میکنه؟
    منظورم از حمایت پیوستن به این تشکل مردمی و ارائه ی مقالات مرتبط با این پیجه…
    لطفا با لایک یا دیسلایک موافقت خودتونو اعلام کنید…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sorena330

      ۲۷ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (745 ديدگاه)

      میلاد خان منتظر نظر شما هم هستم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. آرش

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (38 ديدگاه)

      sorena330 مطمئنا اگه کسی پیدا بشه که به طور جدی پای کار باشه بقیه هم حمایت میکنن.بنظر من کا رو حتی باید به مقامات بالا کشوند، مثلا با ارائه سند و مدرک محکم و ارائه نتایج فاجعه بار استفاده از خودروهای داخلی برای این ملت بی نوا یک نامه تهیه کرد و اون رو برای امضا در اختیارعموم مردم گذاشت و بعد برای رئیس جمهور فرستاد،البته گفتم باید یه عده آدم پیدا بشه که پای کار بمونن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. امیر

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (332 ديدگاه)

      سلام
      همونقدر که شما فجایع و جنایات اونهارو رو کنی حتی با سند و مردک از اون طرف به همون میزان تقاضا برای خودروهای وطنی از طرف مردم هست که این باعث میشه که تلاش شما بیهوده بشه
      خود کرده را تدبیر نیست از ماست که بر ماست هر چیزی که امروز تولید میشه فردا قیمتش میره بالاتر کیفیتش میاد پایین تر و آب از آب تکون نمیخوره ملت هم با کمی غر زدن در نهایت دوباره اون چیز رو میخرن و تولید کنندهو دلال تو دلشون میگن وقتی طرف راضیه ما چرا ناراضی !

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. آرش

        ۲۸ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (38 ديدگاه)

        امیر جان تو درست میگی متاسفانه از ماست که بر ماست،ولی واقعا دیگه غیر قابل تحمل شده،باور کن هر روز صبح که بلند میشم این آشغالها رو تو خیابون میبینم به قلبم فشار میاد،خدا لعنتشون کنه انشاا…،نمیشه دست رو دست گذاشت بالاخره باید کاری کرد،از یه جایی باید شروع کرد

        موافقم 0
        مخالفم 0
  13. امید

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    در این مونتاژ گاری کی تخته میشه یه نفسی بکشیم خاک برسر بی وژدان بی ریشه هاشون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. خودم

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (70 ديدگاه)

    دوستان اگه این شرکت های خودرو سازی تخته بشه میدونید چند هزار نفر بی نون و بیکار میشن.اونا زن و بچه دارن درست نیست اینجوری حرف بزنید.بهترین کار اینه که هیت مدیران شرکت خودروهای ما با شرکت های بزرگ خارجی همکاری کنند و صنعت اونا رو با خرج بیشتری در داخل بهینه کنند.هم رقابت بالا میره هم کیفیت خودروها

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. interceptor

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (108 ديدگاه)

      چند نفر سرکار باشن به قیمت کشته شدن کلی انسان و کلی ضرر مالی به همکوطنان
      می خوام نباشه
      تازه خودشون مقصرن که از کار می دزدن..کیفیت کار یه بحثش همین نیروهای بی وجدانه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. VAHID JINPACHI

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (847 ديدگاه)

    سرکاریم!!!

    دوباره می خواد ماشین گرون بشه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. رضا

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    چه معیار عوض بکنن چه نکنن یا هر کار دیگه…….هیچ فرقی بحال ما نمیکنه
    نمره منفی هم چه 0 باشه چه 1000 بازم هیچ فرقی نمیکنه….
    چون لگن همان لگن است!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. morteza

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (23 ديدگاه)

    اصلا مگه ما معیار کیفی داشتیم اصلا کسی می دونه چیه مگه ما خودرو تولید میکنیم یا اشغال واسه کشتن مردم. خدا این خودرو ساز هامون که انقدر بهش مینازن وضعیتش این جوریه و از دنیا 20 سال عقبیم ببین دیگه خود کشور چند سال از دنیا عقبه فقط اینو میتونم بگم تو دنیا هر کی رو بخوان مجازات کنن تبعیدش میکنن اما تو ایران ممنوع الخروجش میکنن دیگه خودت بدون چیه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. امــیــر

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (49 ديدگاه)

    اللهم العن ایران خودرو و سایپا به حق محمد و آل محمد. بگو آمین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. ehsan . m

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (84 ديدگاه)

    مگه ما ماشینم تولید میکنیم! چه جالب! من تاالان فکر میکردم اینا گاریه!! اینا بهتره به جای ارزیابی کیفیت، به فکر ارزیابی کمیت باشن که از چی و کجای ماشین بزنن تا بتونن بهتر تو پاچه ملت کنن.( صرفا جهت اطلاع)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. sadegh

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    معیار های جدید عبارتند از:
    ماشین های سایپا: اگر تصادف کردن حتما حتما حتما سرنشینان بمیرند ( فلج یا نقص عضو و… نشوند)
    ماشین های ایران خودرو: مسئولین مطمئن شوند اگر با تصادف نمردند لااقل هنگام آتش سوزی سرنشینان نتوانند فرار کنن!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. GTR

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (493 ديدگاه)

    کدوم ماشین داخلی . اصلا ماشین داخلی چیه. ماشینای جدیدو با تف سره هم کردن چسبوندن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. siamak

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تمام دنیا تو رقابت کیفیت رو بالا می برند قیمت رو کاهش میدند هم کمک اقتصاد کشورش می شند هم اسم کشورش معروف می کنند مثل کره جنوبی که تا 10سال قبل کسی تو دنیا نمی شناخت ولی باید ماشینی که اونا 22سال پیش پس زدن هنوز ما سوار بشیم تازه درجه کیفی هم بهش میدن.چی بگم شاید اونا بهتر از ما هستند که می تونند بهتر از ما سوار شند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. interceptor

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (108 ديدگاه)

    معیار ارزیابی کیفی هر چی می خواد باشه این تولیدات آشغالن.
    مرام شما هم کبکه که سر رو تو برف می کنه! با اجازه از جد بزرگوارتون کبک!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. آرمین 66

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (201 ديدگاه)

    خودرو های داخلی به درد آشغال میخورن خدا برکت بده به ماشین های خارجی مسلمون اونا ان نه ما

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. GTR-50

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (493 ديدگاه)

    داخلی؟ ه ببخشید خندم گرفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. مرتضی

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (83 ديدگاه)

    آشکارترین جنایتی که درحق ماداره میشه همین صنعت لگن سازی کشوره واقعا بی دروپیکرومسخرست سالهاست به بهانه حمایت ازصنعت ملی ما پدرانمون وفرزندانمون روازحقوق مسلممون محروم کردن اما 30سال تلاش نتیجش شد تیبا !!!!!!!
    هرچی مابیشتر دندون روجیگرمیزاریم وخودمونو فریفته عناوین sl sx سال سفارشی وایربگ دارمیکنیم آقایون بی حیاترمیشن وهرروز محقانه بابی رحمی وبی منطقی تمام قیمت آشغالاشونو میبرن بالاتر
    خدایا هستی ؟ میبینی ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. دانشجو مملکت

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (113 ديدگاه)

    صد بار دیگیر معیار ارزیابی را تغییر دهند فایده ندار معیار اصلی مردمن که نه از نظر کیفیت وقیمت راضی نیستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. Best Car

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    تنها راهش این که این آشغالارو با ۵برابر قیمت نخریم نخریم نخریم همه با هم نخریم!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. مصطفی

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (295 ديدگاه)

    شرکت بازرسی کیفیت چه ماشینا خوب باشن یا بد می گه ایمن و خوبه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. AUDI R8

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (42 ديدگاه)

    درود
    یعنی چی
    میخوان بازم ماشینارو گزون کنن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا