ایستگاه خبر

اعلام قیمت‌های رسمی جدید خودروها توسط شورای رقابت

شورای رقابت باز هم فهرستی تازه از قیمت‌های خودروها را با افزایش چند میلیونی منتشر کرد تا به نوعی با پیوستن به اردوی خودروسازان و دلجویی از آن‌ها، اشتباه خویش در کاستن از قیمت دستوری خودروهای داخلی را جبران کرده باشد. در ابتدای خرداد ماه امسال افزایش ۳.۷ تا ۶.۹ درصدی قیمت خودروها توسط این شورا اعمال شده بود که با اعتراض خودروسازان همراه شد. این در حالی است که بارها توسط مسئولان دولتی و سخنگوی دولت، هر گونه افزایش قیمت‌ها تکذیب شده بود.

فروش خودرو

قیمت محصولات ایران خودرو

  • پژو ۴۰۵ اس ال ایکس: ۳۰ میلیون و ۳۰۱ هزار و ۷۲۸ تومان
  • پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز: ۳۰ میلیون و ۱۱۷ هزار ۶۱۱ تومان
  • پژو ۲۰۶ تیپ ۵: ۳۴ میلیون و ۱۱۴ هزار ۶۳۱ تومان.
  • پژو ۲۰۶ صندوق‌دار V8: قیمت جدید ۳۴ میلیون و ۶۴۹ هزار و ۵۶۸ تومان.
  • رانا: ۳۲ میلیون ۳۱ هزار و ۶۴۳ تومان.
  • پژو پارس جدید: ۳۴ میلیون ۸۸۰ هزار و ۸۹۴ تومان.
  • پژو پارس دوگانه‌سوز: ۳۶ میلیون ۴۲۰ هزار و ۴۲۲ تومان
  • پژو پارس (TU5) قیمت جدید: ۳۶ میلیون و ۷۰ هزار و ۳۴۹ تومان
  • سمند ال ایکس EF7 دوگانه‌سوز: ۳۱ میلیون و ۷۷۱ هزار و ۱۵۵ تومان.
  • سمند ال ایکس EF7 بنزینی: ۲۹ میلیون ۵۱۳ هزار و ۵۴۹ تومان
  • سمند سورن: ۳۳ میلیون و ۱۲۶ هزار و ۳۵۵ تومان.
  • سمند بهینه ای‌ام اس: ۲۷ میلیون ۵۹ هزار و ۳۳۵ تومان.

 قیمت محصولات سایپا

  • پراید ۱۳۱ اس ال: ۱۹ میلیون و ۵۹۵ هزار تومان.
  • سایپا ۱۳۱ اس ایکس: ۲۰ میلیون ۱۲۲ هزار تومان
  • ساپیا ۱۳۲ اس ال: ۱۹ میلیون و ۶۸۵ هزار تومان
  • سایپا ۱۳۲ اس ایکس: ۲۰ میلیون و ۲۰۸ هزار تومان
  • سایپا ۱۱۱ اس ال: ۱۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان
  • سایپا ۱۱۱ اس ایکس: ۲۰ میلیون و ۴۴۳ هزار تومان
  • سایپا ۱۴۱ اس ال: ۱۸ میلیون و ۷۹۱ هزار تومان
  • سایپا ۱۴۱ اس ایکس: ۱۹ میلیون و ۳۱۶ هزار تومان
  • تیبا اس ایکس ۲۴ میلیون و ۱۸۳ هزار تومان

قیمت خودروهای مدیران خودرو

  • ام وی‌ام ۱۱۰ چهار سیلندر: ۲۱ میلیون و ۸۶۶ هزار تومان
  • ام وی‌ام ۵۳۰: ۴۳ میلیون و ۲۸۲ هزار تومان
  • ام وی‌ام ایکس ۳۳: ۶۳ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان
  • ام وی‌ام ۳۱۵: ۳۸ میلیون و ۳۰۳ هزار تومان

در حالی که پیش از این قیمت پژو ۲۰۶ توسط این شورا ۲۸ میلیون اعلام شده بود، اکنون قیمت آن به ۳۴.۵ میلیون رسیده است. سایر خودروها از جمله خانواده پراید نیز با توجیه استاندارد یورو ۴ و کیسه هوا، افزایش چند میلیونی را شاهدند.

Cars_2_still_2
از همان ابتدای امر هم می‌شد خامی و ناپختگی عملکرد شورای رقابت را در قیمت‌گذاری خودروها دید. به گونه‌ای که به نظر می‌رسید شورا حتی از قیمت فعلی خودروها بی‌اطلاع است و به دنبال توجیه خودروسازان برای جواز افزایش قیمت می‌گردد. شاید بهتر باشد حال که خیری از این شورا به مصرف‌کننده خودرو نرسیده و تأثیر عملکرد آن تنها رکود، گرانی و آشفتگی بازار خودرو بوده، چاره‌ای دیگر برای قیمت‌گذاری اندیشیده شود و شاید بهتر باشد تهدیدهای لفظی مسئولان، کمی رنگ واقعیت یافته و فضا برای رقابت بیشتر و خروج از انحصار فراهم گردد. تا مردم عزیز ما نیز همچون سایر مردم دنیا، طعم خودروهای ایمن، روزآمد و کم‌مصرف را با قیمتی مناسب بچشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۴۷ دیدگاه‌ها

  1. ardy

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا” این حق ما نیست ما فقط میتوانیم امیدوار باشیم که حس دوست داشتن هم دیگر درون ما زنده بشه.یک اتفاق یک نفس حق……یک دم گرم.من می گم
    اون حس از ما گرفته شده …من فکر می کنم بیشترش بر میگرده به ایمان ادما اگه ما واقعا” از صمیم قلب به خدا ایمان داشته باشیم محال از این کارا….
    به ذهنمون خطور بکنه…چه برسه انجامش بدیم.من موندم این افراد فکر
    می کنن عمر نوح نبی رو دارن…بابا …نوح هم عمرش سر اومد..خدا به دادمون برسه.
    درست می شه.
    دوستتون دارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. سعید

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قدرت بوگاتی 1000اسب بخار قدرت پراید 40الاغ بی بخاره …ولی به کوری چشم دشمن داریم قیمتش رو میرسونیم به بوگاتی واز این بابت از واردات بوگاتی بی نیاز میشیم و خودکفا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمد

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از ماس که بر ماس
    خدایشش انصاف نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا