ایستگاه خبر

افزایش اعتماد به نفس در رانندگی؛ چرا با داشتن گواهینامه جسارت رانندگی نداریم؟

رپورتاژ: از رانندگی می‌ترسید؟ یکی از بزرگ‌ترین‌ ترس‌ها، ترس از رانندگی است. نداشتن اعتمادبه‌نفس در رانندگی باعث می‌شود تا حتی زمانی که در کنار یک راننده حرفه‌ای نیز می‌نشینید ترس ایجاد یک سانحه را در ذهن خود داشته باشید. زندگی‌کردن با این ترس قطعاً برای هرکسی یک تجربه تلخ خواهد بود.

ترس از رانندگی ممکن است به علت تجربه یک سانحه خطرناک در وجود شما ایجاد شده باشد؛ حتی برخی از افراد اعتمادبه‌نفس خود را به دلیل نوع رانندگی یک شخص دیگر به دلیل تندرفتن یا ویراژدادن در خیابان و ایجاد ترس از دست می‌دهند.

به‌هرحال ترس شما هرچه که باشد ما در این مقاله به شما ۴ عامل بسیار مهم را معرفی خواهیم کرد که می‌توانند اعتماد به نفس شما را در رانندگی افزایش دهند. با انجام‌دادن این موارد بازهم مثل گذشته می‌توانید رانندگی کنید و از این کار لذت ببرید؛ پس تا آخر مقاله همراه ما باشید.

۱- ترس از رانندگی به دلیل فاصله زمانی زیاد بین دریافت گواهینامه و خرید خودرو

بسیاری از افراد زمانی که به سن ۱۸ سالگی می‌رسند، سریعاً برای دریافت گواهینامه اقدام کرده و در کلاس‌های آموزشی شرکت می‌کنند. این موضوع بر روی افرادی که بعد از دریافت گواهینامه نمی‌توانند پشت فرمان بنشینند قطعاً تأثیر منفی خواهد گذاشت.

افراد بایستی بتوانند تا یک سال با خودروی خود یا هر شخص دیگری در جاده‌های داخل شهری به تمرین بپردازند تا مهارت خود را افزایش دهند؛ اگر بعد از دریافت گواهینامه این اتفاق نیفتند برخی از افراد بسیاری از نکات را فراموش کرده و اعتمادبه‌نفس خود را در رانندگی از دست می‌دهند.

اگر در حال حاضر اتومبیلی خریداری کرده‌اید یا یکی از اقوام شما مانند پدر یا برادر دارای خودرو هستند، می‌توانید در آموزشگاه‌های رانندگی ثبت‌نام کرده و با این خودروها تمرین کنید. هم‌چنین با مطالعه برخی مقالات و یادگیری دوباره یکسری نکات از صفحه آموزش رانندگی شهری در سایت نیم کلاج؛ مروری بر نکات مهم رانندگی در شهر خواهید داشت.

۲- افزایش اعتماد به نفس در رانندگی با دنده اتومات؛ راننده کمکی در کنار خود داشته باشید

بسیاری از افراد در هنگام رانندگی نمی‌توانند تمرکز درستی بر روی پیش‌بردن اتومبیل به‌صورت صحیح داشته باشند. برای خیلی از افراد سخت است که حواس‌شان به جاده باشد و به‌موقع دنده عوض کنند یا هر چند ثانیه به آینه‌های بغل و عقب نگاهی بیندازند. رانندگی با دنده اتومات برای این شکل از افراد می‌تواند حکم یک راننده کمکی را داشته که یک کار بسیار مهم را برعهده گرفته است.

درصورتی‌که بتوانید یک خودرو با دنده اتوماتیک تهیه کنید، این موضوع باعث افزایش تمرکز شما در پشت فرمان شده و اعتماد به نفس بیشتری در رانندگی به دست خواهید آورد. هم‌چنین برخی از خودروها در کنار اتوماتیک‌بودن دنده‌هایشان، دارای سیستم کروز کنترل نیز هستند؛ این تکنولوژی باعث می‌شود تا دیگر نیازی به فشار دادن مداوم پدال گاز نداشته و بتوانید سرعت اتومبیل را با استفاده از چند دکمه، ثابت نگه‌دارید.

تکنولوژی‌هایی که در خودروها به کار برده می‌شوند باعث شده تا اعتماد به نفس در رانندگی بین افراد مختلف افزایش پیدا کرده و تمرکز خود را فقط بر روی جاده بگذارند.

۳- عدم اعتماد به نفس در رانندگی هنگام ایجاد ترافیک شهری

اگر در شهرهای بزرگ مانند تهران، کرج، مشهد و دیگر مناطق زندگی می‌کنید قطعاً نمی‌توانید در طول روز از ترافیک برخی از ناحیه‌های این شهرها فرار کنید. بسیاری از افرادی که در این مناطق زندگی می‌کنند می‌گویند: “اعتماد به نفس رانندگی ندارم و نمی‌توانم خودرو را در ترافیک کنترل کنم”.

یادگیری مهارت رانندگی در ترافیک و کنترل کردن خودرو نیازمند به کسب تجربه دارد و راننده‌های تازه‌وارد به‌سختی می‌توانند ترافیک را رد کنند؛ اگر شما نیز این مشکل را دارید بهتر است اعتماد به نفس خود را حفظ کنید و فقط با رعایت‌کردن یک‌سری نکات، تجربه عبور از ترافیک را به دست بیاورید.

مواردی مانند استفاده از تکنیک ۲ ثانیه‌ای، حرکت از سمت راست، حرکت با دنده سنگین و برخی دیگری از تکنیک‌های ساده می‌تواند اعتماد به‌نفس شما را افزایش دهد. پیشنهاد می‌کنیم در زمانی مناسب مقاله آموزش رانندگی در ترافیک را در سایت نیم‌کلاج مطالعه کنید. در این مقاله بهترین تکنیک‌های رانندگی در ترافیک و افزایش اعتماد به‌نفس را بررسی کرده‌ایم.

۴- عدم اعتماد به نفس در رانندگی به دلیل تاریک بودن هوا

یکی از مشکلاتی که در بیشتر موارد باعث عدم اعتماد به نفس در رانندگی خانم‌ها می‌شود، راندن اتومبیل در شب و هوای تاریک است؛ حتی برخی از افراد به دلیل این‌که مشکل بینایی دارند به‌هیچ‌وجه ریسک نمی‌کنند که در هوای تاریک به رانندگی بپردازند.

اگر شما نیز دچار این مشکل هستید، تنها دو راهکار در پیش روی شما وجود دارد؛ راهکار اول این است که رانندگی در شب را به‌صورت کلی کنار گذاشته و فقط در روز رانندگی کنید. حواس و تمرکز افراد زمانی که هوا روشن است بیشتر بوده و چشم بهتر از همیشه می‌تواند جاده‌ها و موانع را رصد کند.

راهکار دوم نیز تمرین در جاده‌های داخل شهری با کمک یک راننده یا مربی حرفه‌ای است. همیشه برای ازبین‌بردن ترس باید همان کار را به‌صورت مداوم انجام دهید تا حس عادی‌بودن به شما دست بدهد. برای رفع این مشکل نیز می‌تواند با تمرین در هوای تاریک با یک راننده حرفه‌ای اعتمادبه‌نفس خود در رانندگی را افزایش دهید.

با تمرین و تکرار باعث افزایش اعتماد به نفس خود در رانندگی شوید

هر راننده‌ای که به‌صورت حرفه‌ای در حال رانندگی است، قطعاً روزی هیچ مهارتی نداشته و با تمرین و آموزش دیدن توانسته مهارت زیادی در رانندگی به دست بیاورد. شما نیز می‌توانید در شرایط مختلف و با دیدن آموزش و کسب تجربه باعث افزایش اعتماد به نفس خود در رانندگی شوید.

رانندگی با دنده اتومات، تمرین مداوم در هوای تاریک به همراه یک راننده حرفه‌ای، کسب تجربه در عبور از ترافیک و دیگر موارد باعث افزایش اعتماد به نفس در رانندگی می‌شود. شما می‌توانید تمامی این موارد را با رفتن به کلاس‌های خصوصی رانندگی یا مراجعه به صفحه آموزش رانندگی به گواهینامه دارها یاد گرفته و این چالش را در زندگی خود حل کنید.

آموزشگاه رانندگی خصوصی “نیم کلاج” با مدیریت آقای اسماعیلی یکی از مراکز معتبر جهت آموزش خصوصی رانندگی در تهران است. افرادی که از رانندگی ترس دارند یا اعتماد به نفس کاملی برای انجام این کار ندارند، می‌توانند زیر نظر مربیان حرفه‌ای این مجموعه مشغول به کسب مهارت شوند.

مربیان “نیم کلاج” رانندگان حرفه‌ای و مربیانی کاربلد هستند. دلسوزی، دقت عمل، آموزش تکنیک‌های کاربردی و همراهی با هنرجویان از جمله ویژگی‌های برتر آموزشگاه خصوصی نیم کلاج است. شما می‌توانید همین‌الان با شماره ۰۹۱۲۸۹۲۳۲۲۸ تماس گرفته و در کلاس‌های آموزش رانندگی نیم کلاج ثبت‌نام کنید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۲۰ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (4439 ديدگاه)

    با تقویت روحیه کسی که تازه داره رانندگی یاد میگیره اون شخص حس بهتری نسبت به رانندگی پیدا میکنه

    موافقم 40
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۰ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (10056 ديدگاه)

      رانندگی یه مسئله‌ای هست که باید در ذات و ژن طرف وجود داشته باشه !

      دوربرمون آدم‌های متفاوت زیادی را دیدیم که یا ۴۰ سالگی به بعد رانندگی یاد گرفتن و بعد گواهینامه و همینطور آدم‌هایی که از همون ۱۸ سالگی رانندگی کردن گواهینامه هم گرفتن اما در سال حداقل دو تا تصادف و مالیدگی دارند یا تا دلتان بخواهد جریمه‌های مختلف دارند !

      موافقم 28
      مخالفم 22
      1. زیزیگولو

        ۲۰ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (4439 ديدگاه)

        نوید بعضیا رو میشناسم با اینکه گواهینامه دارن ولی خیلی میترسن بشینن پشت ماشین ….. در مورد قسمت آخر حرفت دقیقاً درست گفتی چون منم دیدم یه عده فکر میکنن اگر با سرعت رانندگی کننو ویراج بدنو لایی بکشن و هر دفعه هم یه جایی از ماشینو بمالن به یه جایی، بقیه فکر میکنن رانندگیشون خیلی خوبه و خیلی وارد هستن!!! درصورتی که هر وقت سالم بری و سالم هم برگردی خونه اون موقع همه میگن این رانندگیش خوبه

        موافقم 34
        مخالفم 1
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲۰ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (10056 ديدگاه)

          خودم از اشخاصی بودم در گذشته که به شدت تند و سریع در تمام شرایط رانندگی میکردم ، اما با گذشت زمان و دیدن صحنه‌های وحشتناک تصادف از نزدیک و خیلی از اتفاقات دیگر به یک نتیجه رسیدم که لذت در قانون‌مداری رانندگی کردن هست ، بخصوص هنگامی که در جاده‌ها سفر میکنم و اکثر مواقع در شب ، چنان آرام میرانم که لذت تمام را از راندگی و موزیک در شب ببرم و اصلاً هم در مسافت‌های طولانی احساس خستگی نمیکنم !
          اگر بدانید و درک کنید تصادفات چه ‌کوچک چه بزرگ ، چقدر مکافات‌های بعدش کلافه کنندست ، هیچگاه خطرناک رانندگی نمیکنید !

          موافقم 50
          مخالفم 1
      2. حسین

        ۲۰ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (259 ديدگاه)

        با سلام و احترام خدمت آقا نوید، باید بگم که حرفتون خیلی *** راستش. هیچ چیزی ذاتا خون کسی نیست و هر کسی با تمرین میتونه تو هر زمینه ای موفق بشه؛ یه نفر با تمرین بیشتر، یه نفر با تمرین کمتر. من خودم اصلا اعتماد به نفس نداشتن و همیشه افتضاح رانندگی میکردم اما از وقتی که اعتماد به نفسم بالا رفت دیدم که رانندگی رو اتفاقا خیلی هم خوب بلد بودم ولی این خودم بودم که جلوی خودمو گرفته بودم. مسائل روحی روانی خیلی میتونه تو شکوفایی و پیشرفت موثر باشه و ذات مات کشکه.

        موافقم 44
        مخالفم 2
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲۱ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (10056 ديدگاه)

          نمیدانم ، شاید !
          اما این نظر من هست که رانندگی باید در خون آدم باشه مثل خیلی از مسائل شاخص دیگر در موارد روزمره‌ی زندگی !

          این نه خوبه نه بد ، فقط یک استعداد هست که در برخی‌ها بهتر جلوه میکند !

          موافقم 12
          مخالفم 16
      3. محمد

        ۶ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1 ديدگاه)

        یعنی من اظهار نظر از این ***تر نشنیده بودم. آخه جریمه شدن یا سالی دوبار مالیدگی چه ربطی به رانندگی خوب یا بد دار دکتر جان…

        موافقم 6
        مخالفم 15
      4. علی

        ۵ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1 ديدگاه)

        مثل اینه که بگید راه رفتن باید در خون ادم باشه !!! رانندگی یعنی راه رفتن . هر چقدر بیشتر راه بری بهتر راه خواهی رفت . رانندگی با تجربه و تمرین بهتر میشه . حالا یه عده کمی زودتر راه میوفتن یه عده کمی دیرتر .

        موافقم 14
        مخالفم 2
    2. فرهادقاسمی

      ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام من ۲۹سال. راننده ماشین سنگین هستم جادها معادن دوسال درشهر تهران باتریلی سپرم جایی نخورده گواهینامه ندارم دلایلی نتونستم بگیرم میل من خیلیه رئیس پلیس فکری برای ماها بکندخواهش میکنم

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. mohsen

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام خدمت همه.
    رانندگی نه ذاتی هست و ارتباطی به درخون آدم بودن نیست. یادگیری هرکاری فقط تمرین و تکرار میخواهد.شما هرکاری رو از ابتدا با یادگیری و تمرین و تکرارش انجام بدین مطمینا در اون شاخه فرد قوی و کاربلدی خواهید شد

    موافقم 34
    مخالفم 3
    1. حمید

      ۲۱ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1 ديدگاه)

      منظور از ذاتی همون آیکو هست یکی بهتر یاد میگیره و یادش میمونه بموقع تصمیم میگیره یکی هم نه هرکسی نمیتونه راننده بشه اما خب الان تو ایران دیگه اکثر ماشین دارن قانون سرعت و فاصله هم خیلی جاها دیدم که رعایت نمیکنن تصادفات هم زیادتر شده با این وضع آموزشگاها خیلی زمان میبره تا همه قانون مدار بشن اما در آلمان به قانون احترام میذارن چون آموزشها کاملا اصولی و سخت میگیرن جریمه هاشون هم خیلی اثرگذار هست

      موافقم 7
      مخالفم 2
  3. رضا زارعدار

    ۳۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    بکارگیری ماشین دنده اتوماتیک هیچ تاثیری در بهبود شرایط روانی شخص نخواهد گذاشت

    موافقم 6
    مخالفم 2
  4. علی

    ۲۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    وضعیت رانندگی و تخلفات و خودخواهی رانندگان و رعایت نکردن قوانین در کشورمان بسیار اسفبار است. و اعمال قانون و جریمه متخلفین فوق العاده ضعیف. . خدا همه مسافران شهری و برون شهری را به سلامت خانه هایشان برساند. چون قاتلین متخلف رانندگی همیشه در کمین هستند

    موافقم 6
    مخالفم 0
  5. ساعد

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عزیز اگر واقعاً به خودت میبینی که رانندگی کنی چه در ترافیک چه در محیط آرام اونوقت بشین پشت رول اگر ذره ای به خودت در مورد رانندگی شک داری بهتره که اصلاً دور رانندگی را خط بکشی چون اینطوری هم به بقیه ضرر وارد نمیکنی هم به خودت رحم کردی خلاص

    موافقم 1
    مخالفم 2
  6. آتنا

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من ترس از رانندگی دادم مشاور بهم گفت به ۵ جلسه روان درمانی احتیاج دارم که با ترسم مقابله کنم که ترسش شبیه به ترس از آب و….هست متاسفانه هزینه روانشناسی هم زیاده وهنوز نرفتم

    موافقم 5
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا