ایستگاه خبر

بررسی خودرو تویوتا پرادو ۱۵۰j

رپورتاژ: تویوتا نسل اول پرادو خود را در دهه ۸۰ میلادی به بازار معرفی کرد و در همین نسل اول هم تویوتای معرفی شده کمی کوچکتر از لندکروز بود. در واقع نام این خودرو لندکروز پرادو است و در واقع نسلی از لندکروز است که کمی کوچکتر شده اما آپشن‎های بالاتری دارد؛ در حال حاضر نسل چهارم این خودرو را به شما معرفی می‎کنیم که آن را به نام ۱۵۰j می‎نامند. تفاوت اصلی تویوتا پرادو  ۱۵۰j با یک لندکروز این است که آپشن‎های بیشتری دارد، چابک‌تر است، شتاب بیشتری دارد و از طرفی ابعاد آن جمع و جورتر است.

پرادو این قابلیت را دارد زمانی که سرعت شما کم شود دوربین بغل، دوربین جلو و یا هر دو را در یک قاب به شما نشان دهد، می‏توان گفت یک نسل اولیه از دوربین ۳۶۰ است اما دوربین ۳۶۰ درجه نیست و فقط نقاط کور را به شما بهتر نشان می‌دهد. پرادو یک خودرو آل بی درایو است یعنی چرخ‎ها خودشان به صورت دیفرانسیل جلو و عقب به طور مداوم عوض می‌شوند؛ در جاده‎هایی که نیاز داشته باشید تمرکزتان در رانندگی بیشتر باشد می‌توانید کمک سبک خودرو را فعال کنیم که با زدن دکمه آن نیرو را بین چرخ‌های جلو و عقب به صورت ۵۰ ۵۰ تقسیم می‌کنید.

برای استفاده از آپشن‌های آفرودی این خودرو باید آن را روی کمک سنگین قرار دهید؛ دکمه کنار قفل دیفرانسیل مرکزی، قفل دیفرانسیل عقب است که به صورت الکترونیکی کار می‌کند و مختص زمانی است که شما گیر کرده‌اید و می‌خواهید آزاد شوید. دربعضی از پرادوهای همین نسل این آپشن و آپشن کنترل وجود ندارد و به جای آن‌ها آپشنی به نام رادار جلو وجود دارد. دکمه کرال کنترل را فعال کرده و سرعت خودرو را توسط دکمه‎های مثبت و منفی تنظیم می‎کنیم و از این به بعد نیاز نیست که پا روی پدال گاز و ترمز باشد بلکه خودرو خود حرکت کرده و شما تمام تمرکز خود را بر روی داشتن فرمان جمع می‌کنید. از این سیستم در سرپایینی‌ها می‌توانید استفاده کنید و تفاوت آن با سیستم‏ dac این است که از سیستم dac فقط در سرپایینی‎ها می‎توان استفاده نمود؛ اما از کرال کنترل در مسیرهای سرپایینی و سربالایی و یا هر مسیر دیگری می‎توانید استفاده کنید. کاربرد دیگر این سیستم زمانی است که شما گیر کرده‎اید معنی کرال کنترل به معنی خزیدن است یعنی خودرو شروع می‌کند با سیستم‎های الکتریکی چرخی که دارد هرزگردی می‌کند را ترمز می‎دهد و چرخی که گیر کرده را وادار می‎کند به حرکت کردن و اگر شما مثلاً در ماسه گیر کرده باشید به آرامی از آن خارج می‎شوید.

از امکانات خودرو تویوتا پرادو ۱۵۰ jمی‌توان به: فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم، ریل سقفی، سیستم صوتی به همراه ۶ بلندگو، آینه‎های برقی جمع شونده، ترمزabs ، گرمکن صندلی راننده و سرنشین جلو، سنسور پارک عقب، گرمکن شیشه عقب، کولر اتوماتیک، سیستم ورود بدون کلید، کروز کنترل، کنترل اتوماتیک سرعت در سربالایی و سرپایینی، تنظیم برقی صندلی راننده و سرنشین جلو، سانروف و برف پاکن برقی اشاره کرد.

با توجه به اینکه سایت دیوار هم اکنون بزرگ‌ترین بستر درج آگهی رایگان خودرو به شمار می‌رود برای خرید و فروش تویوتا پرادو ۱۵۰ jبه آگهی‎های بخش خرید خودرو مراجعه کنید.

 

منبع : ویرلن

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا