ایستگاه خبر

برلیانس H230 در دیوار چه قیمتی دارد؟

رپورتاژ: در آخرین ارزشیابی ملی خودروهای داخلی برلیانس اچ ۲۳۰ یکی از پرستاره‌ترین خودروها شده است. این خودرو که همتراز با ساندرو اتوماتیک یا تندر ۹۰ اتوماتیک در رده قیمت چهار قرار دارد توانست از نظر کیفیت مانند پژو ۲۰۰۸، سوزوکی گرند ویتارا و کیا سراتو چهار ستاره بگیرد.


این خبر در حالی است که سال گذشته همزمان با اعلام تحریم‌های آمریکا زمزمه ترک برلیانس هم به گوش رسید. از سوی دیگر هم شرکت‌ سایپا در ارائه محصولات پیش‌فروش شده آنقدر تعلل به خرج داد که افراد زیادی قید سوار شدن بر یک برلیانس را زدند. به همین دلیل هم طرفداران این خودروی ۱۰۰ میلیون تومانی سایپا راهی به جز مراجعه به دیوار و خرید خودروی دست دوم ندارند. سال گذشته باید برای یک مدل صفر آن در طرح‌های مشارکتی ۱۴ میلیون تومان پیش پرداخت و  یک وام ۱۵ تا ۲۵ میلیون تومانی دریافت می‌ کردیم. سپس با سود زیادی این محصول را به قیمت روز دریافت می‌کردیم. در تمام طرح‌هایی که سایپا برای فروش برلیانس در سال ۱۳۹۷ اجرا کرد سودهای ۱۸ تا ۲۳ درصدی از مشتری دریافت می‌کرد. خرداد امسال هم خرید قسطی برلیانس با سودهای چهار تا ۲۰ امکان پذیر بود. با این روش مشتری ترجیح می‌دهد یا خودروی مدل پایین‌تری بگیرد و یا اینکه یک مدل دست دوم قدیمی از همان برلیانس را به خانه ببرد.


اگر همین امروز سایت دیوار را برای بررسی خرید  برلیانس ،h230 باز کنیم می‌توانیم مدل ۱۳۹۷ این خودرو را با کمتر از ۹۰ میلیون تومان نقد به خانه ببریم. با این حال برخی از فروشنده‌ها هم بسته به آپشن‌هایی که روی خودرو نصب کرده‌اند در آگهی خودشان قیمت ۱۰۰ میلیون تومان را پیشنهاد داده‌اند. در هر صورت مدل صفر آن در کارخانه در حال حاضر ۱۰۵ میلیون تومان معامله شده است و مشتری‌ها نمی‌توانند افت قیمت مدل‌های قدیمی را جبران کنند. برای همین بهتر است نگاهی به مدل ۱۳۹۶ بیاندازیم که رقم بهتری دارد و هنوز قابل اطمینان است.


موضوع دیگری که می‌تواند ما را به سمت برلیانس h230  هدایت کند دسترسی به مدل اتومات این خودرو است که معمولا یا توسط شرکت‌ها ثبت نام نشده یا اینکه تعداد محدودی از آن را فروخته‌اند. با این حال در سایت دیوار نمونه‌های زیادی از این مدل برای بررسی وجود دارد. یک مدل اتومات ۹۶ حدود ۱۱۷ تا ۱۲۰ میلیون تومان قیمت دارد. سایپا قیمت این مدل در سال ۱۳۹۸ را ۱۱۰ میلیون تومان اعلام کرده بود اما به دلیل تعلل در ارائه آن، بازار دست دوم قیمت بیشتری دارد.

Brilliance H230 Interior
ارزان‌تریل مدل از این خودرو تیپ معمولی برلیانس h 230  است که سال ۱۳۹۴ تولید شده. یک مدل سالم و سر حال آن را در بازار حدود ۷۰ میلیون تومان معامله می‌کنند.

Brilliance H230 2014
صندلی‌های جلو این خودرو در چهار جهت و به صورت برقی تنظیم می‌شوند. همچنین صندلی‌های پشت آن را می‌توان کامل تا کرد تا فضای بار بیشتری نصیب راننده بشود. این خودرو در واقع همان سدان مدل h220 است که از نظر قیمت تفاوت چندانی ندارند. در خرداد ۹۸ مدل دنده‌ای و اتوماتیک این خودرو در سایت دیوار تنها یک میلیون تومان ارزان‌تر از مدل اچ ۲۳۰ بود.

 

منبع : ویرلن

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا