ایستگاه خبر

بنز C63 مدل 2017 و تفاوت‌های آن با مدل‌های پیشین

رپورتاژ: با وجود اینکه از سال ۲۰۱۷ عبور کرده‌ایم و شرکت مرسدس بنز سری S محصولات خود را وارد بازار کرده، اما هنوز هم بنز C63 مدل ۲۰۱۷ یک خودروی جذاب و دلنشین برای ما ایرانی‌ها محسوب می‌شود و نمونه‌های مختلفی از آن در بازار می‌بینیم. این خودرو را می‌توان یکی از عجایب خودروسازی در حال حاضر معرفی کرد که قدرت مکانیکی را با تجهیزات پیشرفته مدرن در اختیار یک راننده قرار می‌دهد.

اگر به خرید بنز C63 علاقه دارید، حتماً در ادامه با ما همراه باشید که ویژگی‌های فنی و شرایط رانندگی با این خودروی استثنایی را بررسی خواهیم کرد.

ویژگی‌های فنی موتور بنز C63 مدل ۲۰۱۷

یکی از ایراداتی که به مدل‌های قبل‌تر از بنز C63 مدل ۲۰۱۷ وارد بود، صدای موتور آن برای راننده کمی آزاردهنده به نظر می‌رسید. اما شرکت مرسدس بنز تغییراتی در مدل ۲۰۱۷ سدان به وجود آورده که آن را به یک ماشین جذاب تبدیل کرد. حجم موتور در این خودروها نسبت به مدل‌های قبلی به اندازه ۲ لیتر کاهش یافته و به یک موتور ۴ لیتری تبدیل شده است. در عوض شرکت بنز برای آن از یک سیستم توربو شارژر استفاده کرده که این کاهش حجم را به خوبی جبران کرده است.

این تغییر در طراحی تاثیرات متعددی بر روی خودرو داشته و راننده احساس می‌کند که صدای آن به طور محسوسی کاهش یافته است. نکته جالب این که این تغییرات تأثیر منفی بر روی سرعت خودرو نگذاشته و می‌تواند ظرف ۳.۹ سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند.

این موتور فوق پیشرفته در بنز C63 مدل ۲۰۱۷ یک ویژگی جالب دیگر نیز دارد که آن هم میزان مصرف سوخت آن در حالت ترکیبی ۹.۹۱ لیتر در هر کیلومتر است. می‌توان این خودرو را به عنوان یک خودروی سازگار با محیط زیست هم معرفی کرد که میزان انتشار گاز دی اکسید کربن در آن تنها ۲۲۷ گرم در هر کیلومتر برآورد می‌شود.

ویژگی‌های ظاهری بنز C63 مدل ۲۰۱۷

وقتی که از دور به بنز C63 مدل ۲۰۱۷ نگاه می‌کنید، شاید تفاوت‌های خیلی عجیب و جدید در آن توجه شما را جلب نکند، اما طراحان این شرکت تغییرات کوچکی از لحاظ عرض لاستیک‌ها و همچنین عرض خودرو به وجود آورده‌اند که کاملاً بر تعادل و نحوه حرکت خودرو در پیچ‌ها تأثیر گذار است.

نمای جلویی خودرو نسبت به مدل‌های قبلی تفاوت چندانی ندارد و تنها در قسمت عقب آن تغییراتی از لحاظ ظاهری به وجود آمده است. این تغییرات برای سازگاری دینامیکی خودرو بسیار مهم هستند. افزایش عرض قسمت جلوی خودرو به اندازه ۶.۳۵ سانتی متر و قسمت عقب آن به اندازه ۶.۶ سانتی متر تغییرات غیر قابل محسوسی در این خودرو هستند.

وقتی که وارد خودرو می‌شوید به احتمال زیاد سیستم کنترلی آن توجه شما را به خود جلب می‌کند. قسمت کنترل سرعت از یک سیستم الکترونیکی ۷ سرعته استفاده شده که در نوع خود منحصر به فرد و جذاب است. صندلی‌ها و ارتفاع آن‌ نسبت به مدل‌های قبلی در حدود ۴ سانتی متر کاهش یافته که نشان دهنده افت مرکز ثقل خودرو و در نتیجه تسلط بیشتر راننده بر خودرو است.

تغییرات صورت گرفته در این خودرو نشان می‌دهد که قیمت بنز C63 می‌تواند کمی بالاتر از سایر مدل‌ها باشد. به همین دلیل در بیشتر منابع قیمت این خودرو بین ۴۰ هزار تا ۷۰ هزار دلار معرفی می‌شود.

تجربه رانندگی با بنز C63

به این ویژگی‌ها توجه کنید:

  • کاهش مرکز ثقل خودرو برای تعادل بیشتر؛
  • بالا بردن عرض خودرو برای ایجاد چسبندگی بیشتر به سطح جاده؛
  • سیستم کنترل آیرودینامیکی برای کاهش سرعت؛
  • رینگ‌های آلیاژی محکم و سبک به اندازه ۱۸ اینچ؛
  • صندلی با پوشش چرمی فوق‌العاده و سیستم هوا گیری؛
  • دسترسی آسان به بخش‌های مختلف کنترل خودرو و سیستم‌های دیجیتال؛
  • کاهش صدای موتور با توجه به کاهش دو لیتری حجم آن.

به نظر شما این ویژگی‌ها برای لذت بردن از یک رانندگی فوق‌العاده در جاده یا در

مسابقه کافی نیست؟!

بنز C63 در ایران

شاید برای شما جالب باشد که با وجود بالا بودن قیمت این خودرو، خرید و فروش بنز C63 در بازار ایران انجام می‌گیرد و حتی در بسیاری از سایت‌ها این خودرو به صورت کارکرده به فروش می‌رسد. نکته‌ای که در اینجا وجود دارد این است که خرید بنز C63 نیاز به هزینه کردن بالایی دارند و فرد برای داشتن این خودرو باید مبالغ زیادی از جیب خود مایه گذارد.

اگر در مورد قیمت بنز C63 مدل ۲۰۱۷ نگران هستید، می‌توانید وب‌سایت‌های مختلف را در مورد قیمت این خودرو بررسی کنید. در بیشتر این وب‌سایت‌ها قیمت خودرو به صورت کارکرده داده شده که رقمی بین ۳۰۰ میلیون تومان تا ۴۰۰ میلیون تومان است که با توجه به وضعیت فنی و ظاهری خودرو این قیمت‌ها تعیین می‌شوند.

 

 

منبع : ویرلن

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا