ایستگاه خبر

بیمه خودرو سرمایه شما را حفظ می‌کند

رپورتاژ: طی سالهای گذشته، قیمت خودرو ها به نسبت درآمد افراد جامعه، رشد بیشتری داشته اند و اصطلاحاً نسبت به چند سال پیش خودرو را گران تهیه می کنیم. حتی با توجه به نوسانات قیمت ارز و افزایش بی محابای قیمت خودروهای داخلی، خرید خودرو حتی زمانی که در حال استفاده از آن هم هستید یک نوع سرمایه گذاری محسوب می شود. بنابراین نیاز هست که از سرمایه خودمان محافظت کنیم.

از طرفی ماشین از وسیله هایی محسوب می شود که چون در حال جابجایی هست، مستعد بروز حوادث مختلفی است. این حوادث خواه از اشتباه راننده در رانندگی باشد و خواه از نقص ایمنی و یا عملکرد خودرو و یا ایراد از جاده باشد، منجر به آسیب مالی به مالک وسیله نقلیه می شود. این آسیب مالی را اگر با درآمد خودتان مقایسه کنید خواهید فهمید که نمی شود به راحتی از کنار آن عبور کرد یا از حساب شخصی این آسیب را پرداخت کرد.

مسئله زمانی پیچیده تر می شود که حادثه از نوع تصادف با خودرو دیگری باشد و شما هم مقصر حادثه باشید. در این حالت نه تنها می بایست خسارت وارد شده به خودرو خودتان را جبران کنید بلکه مجبور هستید که زیان وارد شده به خودرو دیگری که با آن تصادف کرده اید را هم بپردازید. هر چند که داشتن بیمه شخص ثالث به صورت اجباری است و اگر شانس داشته باشید و از قبل به آن فکر کرده باشید، پوشش خسارت مالی بیمه ثالث را بیشتر از حداقل گرفته باشید، خسارت به ماشین یا اموال دیگران را می توانید از محل بیمه نامه شخص ثالث خودرو خود جبران کنید. اما برای اتومبیل خودتان نیاز هست که از قبل بیمه بدنه تهیه کرده باشید.

خرید بیمه بدنه در چنین مواقعی یک اطمینان خاطر خیلی خوب به مالک خودرو می دهد که لااقل از پرداخت هزینه های تعمیر مجدد اتومبیل خود معاف خواهد بود. اگر مقایسه حق بیمه بدنه را با میزان خسارتی که امکان دارد پیش بیاید انجام دهیم متوجه خواهیم شد که داشتن بیمه بدنه اتومبیل بسیار به صرفه است.

در کل می بایست بدانیم که بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه خودرو به عنوان یکی از هزینه های معمول و عرف برای هر وسیله نقلیه (در کنار هزینه های دیگر مثل عوارض شهرداری، معاینه فنی، و سرویس دوره ای و …) هست که جزئی از فرهنگ دارندگان خودرو محسوب می شود.

همچنین داشتن بیمه نامه به ما کمک می کند که در صورت بروز حادثه از عقبگرد مالی و زیان مالی شدید ناشی از این گونه حوادث نیز جلوگیری کنیم و بتوانیم دوباره شرایطر را بازیابی کنیم.

همانطور که می دانید در بیمه بدنه به جز پوشش حادثه، پوشش های دیگری نظیر سرقت کلی و سرقت درجای وسایل ماشین و همچنین شکست شیشه به تنهایی و پاشیدن مواد اسیدی روی بدنه هم هست که این گونه حوادث را هم جبران می کند.

یک مزیت خوب برای بیمه بدنه این است که در صورتی که قصد فروش ماشین خود را داشته باشید، می توانید بیمه نامه بدنه را با تمام سوابق به ماشین بعدی که خریداری خواهید کرد منتقل کنید. با این روش، تخفیفات عدم خسارت سالهای قبل هم به بیمه نامه جدید منتقل خواهد شد و قاعدتاً حق بیمه به مراتب کمتری هم پرداخت خواهید کرد.

همینطور با توجه به نواسانات قیمت خودرو در این روزها، می توانید از پوشش اضافی نوسانات قیمت خودرو بهره ببرید. این پوشش اضافی کمک می کند که اگر قیمت ماشین شما در موقع حادثه بیشتر از سرمایه بیمه نامه باشد، باز هم خسارت به مبلغ قیمت روز خودرو پرداخت خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا