ایستگاه خبر

بی‌ام‌و خودرویی برای رانندگی بی‌نهایت

رپورتاژ: امروزه با وجود تمامی پیشرفت‌ها در بازار خودرو و با وجود خودروهای با کیفیت کره‌ای و ژاپنی، هنوز بسیاری از افراد طرفدار خودروهای آلمانی نظیر انواع مدل‌های بنز، پورشه و بی ام و هستند. علاوه بر کیفیت بالای موتور یکی دیگر از نقاط قوت این خودرو‌ها استفاده از قطعات و لوازم یدکی با کیفیت بسیار بالا است که در این میان بی ام و یکی از پرطرفدارترین خودروهای آلمانی محسوب می‌شود.

کمپانی بی ام و

بی ام و بزرگترین، شناخته‌شده‌ترین و معتبرترین برند تجاری تولید اتومبیل‌های گران قیمت و لوکس در جهان است. این کمپانی تا به امروز میلیون‌ها اتومبیل را روانه بازار کرده و در کنار طراحیٍ و ساخت این اتومبیل‌ها به تولید لوازم یدکی خودروهای بی ام و نیز اشتغال داشته است. تقریباً غیرممکن است که در طول یک روز رانندگی در سطح شهر، چندین بی ام و نبینید. این کمپانی از مشهورترین کمپانی تولید خودرو آلمانی در جهان است.

تاریخچه کمپانی خودروسازی بی ام و

شرکت خودروسازی بی ام و دارای تاریخچه جالب و طولانی است و در طول این سال‌ها تأثیر بسیار زیادی روی بازار اتومبیل گذاشته است و در نهایت این کمپانی به یکی از معروف‌ترین برندها در زمینه تولید خودرو‌های لوکس تبدیل شده است.

شرکت بی ام و در اصل تولیدکننده موتورهای هواپیما بود و عملکرد خوبی در این زمینه داشت. تولیدات این شرکت موفق به ثبت رکوردهای زیادی در صنعت هوانوردی در زمینه سرعت و ارتفاع پرواز شده‌اند و پیش از اینکه به سوی ساخت اتومبیل روی بیاورد پیشرفت‌های خوبی در این زمینه به دست آورد.

در حقیقت معنای نام این شرکت خودروسازی آلمانی نیز به اصل و ریشه این شرکت اشاره دارد. بی ام و اختصار کلماتی است که معنای آن “کارخانه موتورسازی باواریا” می‌باشد.

بیش از صد سال تولید اتومبیل و لوازم یدکی بی ام و

به دلیل شهرت بی ام و در تولید اتومبیل‌ها لوکس و فوق مدرن بسیاری ممکن است به اشتباه تصور کنند که این کمپانی نوپا است و در طی سال‌های اخیر تأسیس شده اما در حقیقت این کمپانی در سال ۱۹۱۶ تأسیس شده و فعالیت خود را در زمینه تولید بی ام و و قطعات و لوازم یدکی خودرو آلمانی  آغاز کرده است و به تازگی سالگرد ۱۰۰ سالگی خود را پشت سر گذاشته است.

تولید لوازم یدکی بی ام و های قدیمی

برخلاف بسیاری برندهای اتومبیل‌های لوکس، بی ام و همچنان تولید قطعات و لوازم یدکی بی ام و قدیمی که تاریخ تولید آن‌ها به دهه ۱۹۴۰ بازمی‌گردد را ادامه می‌دهد. بنابراین اگر یک خودرو بی ام و قدیمی دارید و این خودرو با مشکلی روبرو شد اصلاً نگران نباشید. چون همواره می‌توانید لوازم یدکی خودروهای آلمانی به ویژه لوازم یدکی بی ام و اصل را تهیه کنید.

بسیاری از این قطعات و لوازم یدکی برای خرید به صورت آنلاین در فروشگاه‌های اینترنتی موجود هستند و شما به راحتی و تنها با فشردن چندین دکمه می‌توانید سفارش خود را ثبت کنید.

تولیدات شرکت بی ام و

بر طبق تحقیقی که در سال ۲۰۰۹ انجام شد، این شرکت تا آن سال حدود ۱.۴ میلیون اتومبیل تولید کرده است و در کنار این تولیدات، همواره مشغول تولید لوازم یدکی تمامی مدل‌های تولیدی نیز بوده است. درآمد این شرکت در سال ۲۰۰۸ تقریباً ۴.۲۷۹.۰۰۰.۰۰۰ دلار بوده است. تنها در کشور انگلستان حدود ۸۰۰۰ نفر در کمپانی بی ام و مشغول به کار هستند. کارخانه کارولینای جنوبی بی ام و روزانه ۱۰۰۰ اتومبیل تولید می‌کند. و در کنار تمامی این‌ها کارخانه‌هایی که به تولید لوازم یدکی بی ام و مشغول هستند نیز وجود دارند.

شعار کمپانی بی ام و

یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین شعارهای این شرکت که بیش از ۳۵ سال است مورد استفاده قرار می‌گیرد این عبارت است: ” بی ام و : ماشین رانندگی بی‌نهایت”.

مؤسسان این شرکت خودروسازی آلمانی فرانس جوزف پاپ، کارل راپ و کامیلوگاسولین بودند و اکنون خانواده کواندیت صاحب این شرکت هستند.

علاوه بر اتومبیل‌های لوکس معمول، این شرکت مدلی به نام بی ام و CSL تولید کرده است که اگر جزو طرفداران سری فیلم‌های بت من باشید، سریعاً آن را می‌شناسید زیرا این مدل کاملاً در القای پدیده بت موبیل (خودروی معروف بت من) موفق بوده است. این اتومبیل بسیار معروف و پرطرفدار است و برای کسانی که عاشق ماشین‌های اسپرت هستند یکی از بهترین گزینه‌ها به شمار می‌آید.

در مجموع اگر به دنبال خرید خودرو آلمانی هستید حتماً اتومبیل‌های برند بی ام و را به خاطر داشته باشید.

 

ایرانگان بانک اطلاعات مشاغل و کسب و کارها

این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپی‌برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است.

در مجله ایرانگان از مطالب علمی، آموزشی و تحقیقاتی بهره‌مند شوید و در سایت نیازمندی‌های ایرانگان همواره می‌توانید متخصصان مورد نیاز خود را در مشاغل مختلف آموزشی، خدماتی، پزشکی و صنعتی بیابید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا