ایستگاه خبر

تاریخچه بی ام و سری 4 در ایران؛ دو درهای لوکس آلمانی

رپورتاژ: در سال ۲۰۱۴ خودروهای کروک و کوپه و گرن کوپه سری ۳ از این سری محبوب جدا شدند و یک سری جدید را در خانواده پرجمعیت بی ام و ایجاد کردند. سری ۴ که از دل سری ۳ سر برآورده است یکی از جدیدترین سری‌های بی ام و محسوب می‌شود. این خودروها همگی جزو خودروهای کامپکت لوکس هستند که از سال ۲۰۱۵ وارد بازار ایران شده‌اند. به این ترتیب جزو خودروهای جدید بازار ایران محسوب می‌شوند و تاریخچه طولانی ندارند.

اگر قصد خرید بی ام و سری ۴ را داشته باشید باید از بین سه مدل کوپه، کروک و گرن کوپه‌های وارد شده به ایران یک گزینه را انتخاب کنید. به علت جدید بودن این خودروها تعداد زیاد از آن‌ها به صورت دست دوم در بازار حضور ندارند و بازار خرید و فروش بی ام و سری ۴ تنها شامل چند مدل خاص می‌شود. اما با این حال به دلیل داشتن ظاهر جذاب و تهاجمی خیلی زود در ایران محبوب شدند و جوانان ثروتمند ایرانی نیز علاقه خاصی به این خودروها نشان می‌دهند. با ما همراه باشید تا بیشتر با تاریخچه این خودروهای لوکس و دوست داشتنی در ایران آشنا شویم.

بی ام و سری ۴ در ایران

بی ام و سری ۴ همانطور که گفته شد در سال ۲۰۱۴ به عنوان یک سری مجزا در دسترس قرار گرفتند. کد اتاق این سری با نام F32/F33/F36 شناخته می‌شود که نشان دهنده ارتباط نزدیک آن‌ها با نسل ۳ بی ام و است. خودروهای این سری در کنار خودروهای سری ۳ بی ام و تولید می‌شوند و به نوعی با این سری دارای پلتفرم مشترکی هستند. این موضوع سبب شده است که از لحاظ ظاهری اشتراک‌های زیادی بین خانواده سری ۴ و سری ۳ وجود داشته باشد.

بی ام و سری ۴ در سال ۲۰۱۵ وارد ایران شد. همه خودروهای این سری دارای امکانات مشابه هستند تنها در موارد بسیار خاص با یکدیگر تفاوت دارند. تجهیزاتی مانند نمایشگر هدآپ، گیربکس ۸ دنده اتومات و چراغ‌های LED در بین همه این خودروهای این سری مشترک است. ضمن این که آپشن تجهیزات سری M که شامل بهبود در موتور، کیت بدنه و تریم های داخلی است برای همه مدل‌های این سری در دسترس است.

بی ام و سری ۴ کوپه در ایران

بی ام و سری ۴ کوپه با کد بدنه f32 شناخته می‌شود. طراحی بسیار زیبا و لیست کاملی از امکانات سبب شده است که خرید بی ام و سری ۴ کوپه خیلی زود به یک انتخاب محبوب در بین جوانان ثروتمند ایران بدل شود. دو مدل از بی ام و سری ۴ کوپه با نام‌های ۴۲۰i و ۴۲۸i به بازار ایران راه پیدا کرده‌اند که نمونه ۴۲۰i را می‌توان اولین خودرو این سری در ایران دانست. هر دو خودرو دارای امکانات مشابهی هستند و با آپشن‏هایی مانند کروز کنترل هوشمند، تابلو خوان، اتوپارک، ۴ حالت رانندگی، کنترل کشش و پایداری، فرمان برقی با گرمکن و روکش چرم، انواع سیستم‌های ترمز و ایمنی مانند ۸ ایربگ و پشت سری فعال، انواع سنسورهای هشدار‏دهنده مانند سنسور عقب، جلو، باران و هشدار نقطه کور، نمایشگر، دوربین عقب و دوربین ۳۶۰ درجه، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای و …. به بازار عرضه شده‌اند.

موتور هر دو خودرو نیز از نوع ۲ لیتری ۴ سیلندر است اما با این تفاوت که در ۴۲۸i موتور توربه خروجی ۲۴۱ اسب بخاری دارد که نسبت به ۱۸۱ اسب بخار ۴۲۰i قوی‌تر است و سرعت و شتاب بیشتری نیز دارد. قیمت بی ام و سری ۴ کوپه در حدود ۱ میلیارد تومان است.

بی ام و سری ۴ کروک

بی ام و سری ۴ کروک همانطور که از نام آن پیدا است نسخه کانورتیبل سری ۴ است. از لحاظ طراحی فقط در سقف جمع شونده و وزن خودرو تفاوت‌هایی بین این مدل و مدل کوپه وجود دارد. در بخش امکانات نیز خرید بی ام و سری ۴ کروک چیز اضافه‌ای نسبت به نسخه کوپه در اختیار شما قرار نخواهد. این مدل از سری ۴ تنها در نسخه ۴۲۸i کروک وارد ایران شده است و از لحاظ قوای فنی به دلیل خروجی ۲۵۲ اسب بخاری تنها کمی قوی‌تر از کوپه است. قیمت بی ام و سری ۴ کروک از ۸۰۰ میلیون تومان شروع و به ۱ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان در سایت دیوار می‌رسد.

بی ام و سری ۴ گرن کوپه

گرن کوپه برخلاف دو خودرو قبلی در سری ۳ وجود نداشت و عضو کاملاً خاص و جدید سری ۴ است. گفتیم که خودروهای سری ۴ همگی دو در هستند اما بی ام و یک استثنا نیز برای این سری با قرار دادن گرن کوپه‌های ۴ در در نظر گرفته است. این خودرو خاص طرفداران زیادی در ایران دارد اما به جز ۲ در اضافه هیچ تفاوتی با سایر خودروهای این سری ندارد. فروش بی ام و سری ۴ گرن کوپه با مدل ۴۲۰i در ایران آغاز شد و سپس ۴۲۸i نیز به بازار ایران آمد. قدرت موتور خودرو تفاوتی با نسخه‌های قبلی ندارد. قیمت بی ام و سری ۴ گرن کوپه در بازار سایت دیوار در حدود ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است.

 

منبع :‌ویرلن

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا