ایستگاه خبر

بی ام و 328i یا بنز C350؛ نبرد جنتلمن‌های باواریایی

رپورتاژ: فرض بگیرید که بین گزینه خرید بی ام و ۳۲۸i یا c350 باید یک مورد را انتخاب کنید، به نظر شما این انتخاب غیر منصفانه نیست؟! تقریباً به اندازه تمام تاریخ خودروسازی دنیا شرکت‌های بی ام و و مرسدس‌بنز در تولید سدان‌های خانوادگی و شهری سرآمد بوده‌اند و کیفیت خودروهای آنها به خوبی این مسئله را نشان می‌دهد. شاید بهتر است شما را به بازار خرید و فروش بی ام و ۳۲۸i و بنز c350 دعوت کنیم تا بتوانید این مقایسه را به شکل بهتری انجام دهید.

حتی فاکتورهایی مانند قیمت بی ام و ۳۲۸i و قیمت بنز c350 معیارهای مختلفی را در اختیار ما قرار می‌دهد تا بتوانیم آنها را با یکدیگر مقایسه کنیم.

بی ام و ۳۲۸i یا بنز c350 از نمای دور

BMW 3-Series facelift
وقتی که ما در ابتدای این متن هر دو خودرو را به عنوان سدان‌های خانوادگی و شهری معرفی کردیم، یعنی باید انتظار داشته باشیم که خودروهای شیک باشند و در جزئیات آنها الگوهایی از اسپرت هم استفاده شده باشد. وقتی که از فاصله دور به بی ام و ۳۲۸i نگاه می‌کنید، ناخودآگاه یک خودروی آرام و متین را می‌بینید که تقریباً تمام اجزای آن متناسب و ایده آل هستند. وجود ورودی هوا در قسمت رادیاتور به شکل کلاسیک بی ام و، چراغ‌های کشیده در امتداد سپر خودرو، کاپوت نسبتاً برجسته با شیشه جلو با شیب تند، شیشه‌های کناری معمولی با بدنه ای نسبتاً برجسته و صندوق عقب معمولی از دیگر ویژگی‌های ظاهری بی ام و ۳۲۸i است.

2016 Mercedes-Benz C350e plug-in hybrid
اما وقتی که از فاصله دور به c350 نزدیک می‌شوید، ظاهراً آن تهاجمی‌تر به نظر می‌رسد و در پیشانی آن نماد مرسدس بنز خودنمایی می‌کند. چراغ‌ها و قسمت جلوی این خودرو از همان الگوی کلاسیک بنز بهره می‌برد، اما به زیبایی خودرو بی ام و نیست. کاپوت این خودرو تقریباً خوابیده‌تر است و شیب  شیشه جلو کمتر است. طراحی شیشه‌های بقل معمولی است ولی در کنار درب از یک خط بلند با شیب کم استفاده شده است که نوعی ظاهر عضلانی برای آن استفاده شده است. طراحی صندوق عقب نشان می‌دهد که کمی کوچکتر از بی ام و است، اما با کلیت بدنه همخوانی دارد.

مقایسه مشخصات فنی بی ام و ۳۲۸i با c350

2013-BMW-328i-sedan-interior
قبل از خرید بی ام و ۳۲۸i اجازه دهید که کمی در مورد موتور و رانندگی آن صحبت کنیم. در خودرو بی ام و از یک موتور با حجم ۱۹۹۷ سی‌سی استفاده شده است، ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ دارد، حداکثر قدرت آن ۲۴۵ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه است و حداکثر گشتاور آن ۳۵۰ نیوتن متر در ۴۸۰۰ دور در دقیقه برآورد می‌شود. برای انتقال نیرو از موتور به دیفرانسیل از سیستم دیفرانسیل عقب استفاده شده است و گیربکس آن از نوع ۸ سرعته اتوماتیک است. این وضعیت باعث شده که خودرو برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت نیاز به ۶.۱ ثانیه زمان داشته باشد.

Mercedes Benz C350 4Matic
این در حالی است که c350 به مراتب قوی‌تر است و یک موتور با حجم ۳۵۰۰ سی سی، ۶ سیلندر و ۲۴ سوپاپ در آن استفاده شده است. این موتور توانایی تولید ۲۷۲ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور در ۵۰۰۰ دور در دقیقه را دارد. نحوه انتقال نیرو در این خودرو از نوع دیفرانسیل عقب و جعبه دنده آن ۷ دنده خودکار تیپ ترونیک است. این وضعیت باعث ایجاد شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت معادل ۶.۴ ثانیه شده است.

مقایسه قیمت دو خودرو

به عنوان آخرین بخش مقایسه بی ام و ۳۲۸i و c350 بهتر است که به بررسی قیمت آنها بپردازیم. خودروی بنز طراحی سال ۲۰۰۸ است به عنوان یک خودرو با طرح قدیمی شناخته می‌شود و در بازار کارکرده قیمت c350 مبلغی بین ۴۵۰ تا ۷۵۰ میلیون تومان است. این در حالی است که بی ام و تولیدی سال ۲۰۱۲ است و به عنوان خودروی مدرن‌تر شناخته می‌شود. قیمت بی ام و ۳۲۸i در بازار بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان متغیر است. این موضوع نشان می‌دهد که برای داشتن بی ام و باید مبلغ بیشتری هزینه کنید، ولی در عوض یک خودرو با کیفیت ساخت بالا و با امکانات مناسب برای رانندگی در اختیار بگیرید.

2013-BMW-328d-sedan-grill
مقایسه دو خودرو نشان می‌دهد که خرید و فروش بی ام و ۳۲۸i به صورت کارکرده و c350 در بازار ایران طرفدار زیادی دارد و شما هم می‌توانید با انتخاب یکی از آنها حضور فعالی در بازار داشته باشید.

 

 

منبع : ویرلن

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا