ایستگاه خبر

بی‌ام‌و 730li خودرویی برای تمام فصول

بی ام و به دلایل بسیار خودروهایی با طرح‌های مختلف عرضه می‌کند. این طرح‌ها که معمولاً جنبه ظاهری دارند برای مصارف خاصی تولید می‌شوند. دقیقاً به همین دلیل است که در بیشتر ارگان‎های دولتی در سراسر جهان حداقل از یک مدل بی ام و استفاده می‌شود. برخی از این طرح‌ها اسپرت، کلاسیک و برخی دیگر کاملاً رسمی هستند. از همین رو با برخورد با خودرویی مثل ۷۳۰li واقعاً نمی‌توان جبهه‌گیری‌ آن را متوجه شد. از طرفی خریدوفروش بی ام و ۷۳۰li  در دسته اسپرت و خودروی‌های قدرتمند صورت می‌گیرد و در درجه دیگر بیشترین میزان استفاده در ارگان‌های سیاسی را دارد. از همین رو می‌خواهیم دلایل این‌همه تغییر در جهت‌گیری و محبوبیت این خودرو را متوجه شویم.

خودروهای بی ام و دو ویژگی مهم ظاهری دارند که کاربری آنها را مشخص می‌کند. اولین ویژگی ظاهری بدنه بلند و کشیده ایست که آن را مختص کلاسیک‎بازها می‌کند. دومین نوع هم مربوط می‌شود به برجستگی‌های فراوان و جلوپنجره‌های باریک که مدل مربوطه را اسپرت‎تر می‌کنند. با خرید عملاً ۷۳۰li یک طرح کشیده کلاسیک خریداری کرده‌اید که خیلی با سیار خودروهای این سری تفاوت ندارد. از طرفی هم این مدل عادی یکی از پرفروش‌ترین طرح‌های این خودرو بوده که نشان از تقاضای بالای خودروهای کلاسیک از این کمپانی را دارد. علاقه‌مندان به این مدل معمولاً رنگ مشکی را بر این خودرو می‌پسندند و سایر رنگ‌ها بیشتر حالت سفارشی دارند .


اما بااین‌حال شاید مهم‌ترین دلیلی که باعث این سطح از محبوبیت  ۷۳۰li  شده باشد تعداد تیپ‌های قابل‌خرید آن است. نیاز به ظاهری جدید سبب شده است تا خرید بی ام و ۷۳۰li در ۵ تیپ مختلف و برای ۵ سلیقه و بودجه مختلف مناسب باشند. در درجه اول مدل Legacy که ارزان‌ترین این تیپ‌ها هم هست قرار می‌گیرد. این خودرو با یک میلیارد و دویست میلیون تومان دقیقاً مناسب کارهای تشریفاتی سازمان‌ها است. دو طرح Legacy اسپرت و اسپرت پلاس در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ به ترتیب با یک میلیارد تومان قیمت بیشتر ظاهری اسپرت‎تر را ارائه می‌کنند. درنهایت مدل‌های Lounge و شخصی این خودرو با بررسی آپشن‌های لوکس خودروهای زینتی گران‌ترین تیپ ۷۳۰li را ارائه می‌کنند.

از همین رو هرکسی که در مواجه با این مدل قرار می‌گیرد از قیمت بی ام و ۷۳۰li مطلع است و به‌راحتی می‌تواند مدل دلخواهش را انتخاب کند. البته باید ذکر کرد که این مدل‌ها تفاوت چندانی درزمینه قدرت‌پایه خود ندارند و اکثراً در رنج ۲۴۰ تا ۲۶۰ اسب بخار نیرو قرار می‌گیرند. به همین دلیل تفاوت‌های فراوان در امکانات رفاهی است که آن‌ها را از هم جدا می‌کند. مثلاً مدل شخصی یا همان (Individual) از بهترین کیفیت ممکن بهره می‌برد و فول آپشن است، تا حدی که حتی می‌توانیم آن را یک خودرو سوپر لوکس بنامیم. البته تمامی خوبی‌هایش به کنار، هرکسی باقیمت بالای این خودروها کنار نمی‌آید و در برخی موارد می‌تواند دل خریداران را بزند چون حداقل با صد میلیون تومان بیشتر می‌توان خودروی بهتری را ازنظر امکانات پیدا کرد. اما بااین‌حال ۷۳۰li همیشه هواداران خودش را داشته و هیچ‌گاه هم از مد نمی‌افتد.


البته یک دلیل بسیار مهم دیگر در محبوبیت بسیار بالا این خودرو وجود دارد و آن‌هم چیزی نیست جز به‌صرفه بودن آن؛ درست است که به هنگام خرید خودرو باید پول بسیاری برای آن بپردازید اما حداقل از هزینه‌های جانبی آن معاف می‌شوید. به گفته اکثر خریداران حتی پایه‌ای‌ترین مدل ۷۳۰li هم بیشترین مسافت ممکن را بدون نیاز به تعویض روغن طی می‌کند. فیلترهای مربوطه به تهویه آن به نسبت سایر موتورها ارزان‌ترند و خیلی هم نیاز نیست آن‌ها را عوض کنید. البته همچنان لنت ترمزهای ۷۳۰li خرج بسیاری روی دستتان می‌گذارند اما خب این موضوع در مورد بی ام و عادی است و درنهایت هم نوبت می‌رسد به مصرف بسیار پایین خودرو که در خارج از شهر به ۵.۳ لیتر بر هر صد کیلومتر می‌رسد. میانگین این عدد با مصرف داخل شهری عددی فوق‌العاده ۶.۲ لیتر را به ما می‌دهد که برای یک خودرو با این قدرت تحسین‌برانگیز است. خودرویی که با شتاب ۶.۳ ثانیه می‌تواند تا ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت هم حرکت کند.


از همین رو وقتی به این مدل از بی ام و نگاه می‌کنیم خودرویی فوق لوکس، نسبتاً گران اما بسیار کارآمد می‌بینیم. خودرویی که برخلاف اکثر خودروهای سری ۷ کم‌مصرف است و همین موضوع نیز مهم‌ترین دلیل محبوبیت و موفقیت آن است.

 

منبع : ویرلن

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا