ایستگاه خبر

بی ام و i8؛ طراحی بی نظیر مخصوص سخت پسندان!

رپورتاژ: قیمت بی ام و i8 در سال ۹۵ حدود یک میلیارد و نیم و در چند روز اخیر حدود ۳ میلیارد و نیم گزارش شده است، پس اگر حداقل ۳ میلیارد پول ندارید، بهتر است از خرید بی ام و i8 چشم پوشی کنید. البته باید اعتراف کنیم که پرداخت این قیمت برای این خودرو منطقی به نظر می‌رسد و مشخصات آن به شکلی است که در همان نگاه اول متحیر می‌مانید. این خودرو از لحاظ ظاهری همانند یک شاتل فضایی است که تجربه‌ای متفاوت به شما خواهد داد.


پس در این مطلب ضمن معرفی بی ام و i8 به بررسی مشخصات فنی و مشخصات ظاهری آن خواهیم پرداخت تا درک بهتری نسبت به آن داشته باشید.

 مشخصات ظاهری بی ام و i8

علاوه بر اینکه بی ام و i8 نسبت به سایر خودروهای شرکت بی ام و یک سر و گردن بالاتر است، به جرات می‌توانیم ادعا کنیم که در بازار ایران نمونه‌ای شبیه به آن پیدا نمی‌شود. تمامی آرزوها و تخیلاتی که شما ممکن است از یک خودروی اسپرت داشته باشید، در این خودرو گنجانده شده و طراحی نمای بیرونی و نمای داخلی آن ایده‎آل است. این خودروی بی ام و که در دسته خودروهای کوپه قرار می‌گیرد، با کمک متریال‎های با کیفیت و مناسب ساخته شده که بالاترین سطح ایمنی را به خود اختصاص داده است و یک امتیاز ویژه به طراحی مهیج آن اضافه کرده است.

در نمای بیرونی بی ام و i8 برجستگی‌ها و شکستگی‌هایی دیده می‌شود که نسبت به مدل‌های قبلی متفاوت است. اگر در مورد خودروهای سوپر اسپرت و مفهومی اطلاعاتی دارید، این خودرو را می‌توانید نمونه پیاده سازی‎شده آن در نظر بگیرید. در سال ۲۰۱۳ و در نمایشگاه خودروی آلمان بود که این بی ام و زیبا معرفی شد و در سال ۲۰۱۴ وارد بازار شد. با وجود اینکه طراحی خودرو به شکل کوپه صورت گرفته، اما به هیچ وجه در داخل آن با یک فضای تنگ و بسته مواجه نیستید. از طرف دیگر باز شدن درب خودرو به شکلی خاص و منحصر به فرد باعث برتر شدن طراحی شده است.

 مشخصات فنی بی ام و i8

شاید برای شما جالب باشد که با این قیمت بالا، هنوز هم بازار خرید و فروش بی ام و i8 رونق دارد. بخشی از این بازار مربوط به مشخصات فنی این خودرو است. در این مدل از خودروهای بی ام و یک موتور با حجم ۱۵۰۰ سی‌سی استفاده شده است که در آن سه سیلندر خطی و ۱۲ سوپاپ به کار گرفته شده است. این پیشرانه خاص می‌تواند ۳۶۲ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور در ۲۰۰۰ دور در دقیقه تولید کند. به همین دلیل می‌بینیم که سرعت خودرو بسیار بالا است و بر روی ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. در ضمن شتاب صفر تا صد کیلومتر بی ام و i8 بر روی ۴.۴ ثانیه تنظیم شده که نشان دهنده اسپرت بودن و شتاب بالای خودرو است.

اما شرکت بی ام و برای این خودروی زیبای خود سیستم انتقال قدرت جادویی در نظر گرفته است. محور متحرک این خودرو به شکل چهار چرخ محرک از نوع AWD است و گیربکس آن از نوع ۸ دنده اتوماتیک استپ ترونیک انتخاب شده است. این شتاب و این سیستم حرکتی باعث می‌شود که مصرف خودرو در حالت ترکیبی ۲.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر باشد و به همین دلیل مخزن آن تنها ۳۰ لیتر ظرفیت دارد.

 

امکانات و قابلیتهای خودرو
ب‌ام‌و i8 رودستر
اگر می‌خواهید قیمت بی ام و i8 برای شما توجیه پذیر باشند، باید به امکانات و قابلیت‌های آن توجه کنید. در این خودرو از ۶ ایربگ برای سرنشینان در قسمت جلو و زانو استفاده شده است. سیستم ترمز جلو و عقب دیسکی از نوع  ABS باعث بالارفتن سطح ایمنی خودرو شده است. در کنار این سیستم، سیستم حرکت بین خطوط و سیستم کمکی نقطه کور باعث شده که هدایت خودرو بسیار ساده‌تر باشد.

امکانات جانبی عامل دیگری است که شما را به سمت خرید بی ام و i8 سوق دهد. در این خودرو سیستم تهویه مطبوع کنترل اتوماتیک، سیستم صوتی هارمن کارمن با ۱۱ بلندگو، امکان تنظیم برقی صندلی‌های جلو با گرمکن و سردکن، برخورداری از آینه‌های برقی و اتوماتیک، استفاده از چراغ‌های جلو و عقب به صورت اتوماتیک و همچنین کروز کنترل هوشمند موارد دیگری هستند که توانایی آن را افزایش داده‌اند.

در انتها باید به این نکته اشاره کنیم که قیمت بی ام و i8 در بازار ایران در حدود ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برآورد می‌شود که با قیمت‌های ارزان‌تر و مدل‌های پایین‌تر هم در دسترس است.

 

منبع : ویرلن

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا