ایستگاه خبر

بی ام و X1 در قامت برلیانس V5

رپورتاژ: برلیانس بیش از آنکه تمرکزش را روی خودروهای معمولی بگذارد، می‌خواهد در بازار شاسی‌بلندهای لوکس، اقتصادی و جمع و جور جا باز کند. بعد از نمونه‌های سری h که در آن هم کراس اوور موجود بود و هم هاچ‌بک، این بار با سری V اس یو وی‌های این برند چینی مواجه هستیم؛ برلیانس V5 که نامش کمتر از H320 و … به گوشمان خورده است. برلیانس وی ۵ را نخستین بار در یک نمایشگاه خودرو به نام گوانجو دیدیم؛ پیش از آن فقط از گوشه کنار خبر رسیده بود که این کمپانی می‌خواهد علاوه بر مدل‌های اچ چیزهای جدیدی تولید کند، در همین حد. اما هیچ‌کس فکر نمی‌کرد برلیانس V5 با کمک بی او دبلیو طراحی و ساخته شود! بله! کمپانی چینی با آلمانی‌های نامدار قرارداد بسته بود تا وی ۵ را تولید کند؛ چرا؟ چون می‌خواستند این خودرو به X1 شباهت داشته باشد. حالا تصور کنید، با خرید برلیانس V5 می‌توانید بی ام و سوار شوید؛ با قیمتی خیلی کمتر و مزیت‌های بیشتر، باور کنید بیشتر!


برلیانس وی ۵ یک موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه دارد که البته یک موتور معمولی نیست؛ از جنس میتسوبیشی است و با کیفیتی فوق العاده. حجم این موتور ۱۶۰۰ سی سی است که می‌تواند در ۵۸۰۰ دور در دقیقه معادل ۱۱۲ اسب بخار قدرت تولید کند. همچنین با کمک این موتور ۱۷۸ کیلومتر درساعت نیز حداکثر سرعت دارد. گیربکس ۵ سرعته خودکار V5 تنها ۶.۹ لیتر در هر صد کیلومتر مصرف سوخت ترکیبی‌اش است. تعجب کردید؟ در یک خودروی کراس اوور ثبت این رقم سوخت استثنایی است اما وی ۵ می‌تواند با کمترین هزینه، سرنشینانش را به مقصد برساند. همچنین حجم باک این خودرو ۵۵ لیتر و استاندارد آلایندگی‌اش ۴ یورو است؛ باز هم با اعدادی قابل قبول روبرو هستیم. ۶ کیسه هوا، ۸ بلندگو، ترمزهای دیسکی در جلو و عقب، ABS، EBD، فرمان هیدرولیکی، قفل شدن خودکار درها در سرعت بالا، روکش چرمی صندلی‌ها و قابلیت تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت و صندلی سرنشین در ۴ جهت از تجهیزات فنی برلیانس V5 است. از دیگر آپشن‌های این خودرو می‌توان به سانروف، سیستم ورود بدون کلید، فیلتر هوای کابین، آینه‌های جانبی برقی و گرمکن، روکش چرمی فرمان و قابلیت کنترل سیستم صوتی از روی آن، سنسور پارک عقب، قفل شدن درها در سرعت بالا و سیستم تهویه مطبوع اشاره کرد. از طراحی ظاهری برلیانس V5 همان چیزی که گفتیم کفایت می‌کند؛ این وسیله نقلیه بسیار به بی ام و شبیه است و چه چیزی بهتر از این؟

Brilliance V5 2014
حالا دیگر با برلیانس وی ۵ آشنا شدید. چنانچه قصد مالکیت این خودرو را دارید توصیه می‌کنیم به سایت دیوار بروید. در این سایت خودروهای در حد نو و دست دوم زیادی از برلیانس وی ۵ موجود است که می‌توانید از طریق آن‌ها و تماس با فروشنده، از ریز و بم هر گزینه باخبر شوید. برای مثال در یک آگهی قیمت خرید برلیانس v5 ۲۰۱۴، به ادعای خریدار بسیار تمیز و کم کارکرد ۲۳۵ میلیون تومان ارزش‌گذاری شده است. این خودرو ۶۰ هزار کیلومتر کارکرد دارد و تا ۱۵۰ هزار کیلومتر کارکرد نیز گارانتی دارد. گزینه‌های دیگر نیز همین حدود قیمت دارند یا به صورت توافقی آگهی شده‌اند. خرجش تنها یک تماس با فروشنده است.

 

منبع :  ویرلن

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا