ایستگاه خبر

همه چیز در مورد برند بی وای دی و قیمت خودروهای آن در سایت دیوار

رپورتاژ: در میان انواع و اقسام خودروهای چینی که این روزها حتی بیشتر از خودروهای وطنی در خیابان‌ها دیده می‌شود، نام یک برند مغفول و محجور مانده است: بی وای دی. BYD علاوه بر خودروهای هیبریدی و بنزینی به تولید اتوبوس و ماشین‌های سنگین مشغول است. سال تاسیس این کمپانی، به ۲۰۰۳ باز می‌گردد؛ با این حال در سال ۲۰۱۳ و با احساس خطری ناگهانی از نظر عقب ماندن از سایر رقبای چینی و ژاپنی، بی وای دی بالغ بر ۵۰۰ هزار خودرو تولید و به اقصی نقاط دنیا صادر کرد. این اقدام مدیران چینی BYD باعث شد هم نام این برند بر سر زبان‌ها بیفتد و هم به دهمین شرکت خودروسازی چینی تبدیل شود. اگر به سایت دیوار و ماشین‌ بی وای دی در این سایت سری بزنید، متوجه می‌شوید سه مدل از این خودرو در بازار خرید و فروش می‌شود.


ابتدا بگذارید از BYDهای جهانی صحبت کنیم: بی وای دی اس ۶ و اس ۷ که در رده اس یو وی‌های این برند قرار می‌گیرند؛ بی وای دی اف ۳، اف ۶، ال ۳ و جی ۶ که جزو سدان‌های کامپکت یا سایز متوسط هستند؛ بی وای دی تانگ و شین که در واقع هیبریدی‌های این برند محسوب می‌شوند و در نهایت ام ۶ و ای ۶ که به عنوان مینی ون‌های Byd معرفی شده است. از میان تمام این خودروها، F3 و S6 در بازار ایران خرید و فروش می‌شود؛ البته زمزمه‌هایی از ورود مینی‌ون‌ها یا خودروهای الکتریکی این برند به گوش می‌رسد اما تا زمان قطعی شدن اخبار نمی‌توان چیزی گفت. پس بدون مقدمه به بررسی اجمالی این دو خودرو می‌پردازیم.

F3

سدان‌های زیبای چینی کم نیستند؛ یکی از آن‌ها همین بی وای دی اف ۳ است. موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه با ۱۵۰۰ سی سی حجم، حداکثر قدرت ۱۰۷ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه، حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت و جعبه دنده ۵ سرعته دستی مشخصات فنی پایه این خودرو محسوب می‌شود. بی وای دی در طراحی تمام خودروهایش، بر بهینه‌سازی مصرف سوخت تاکید زیادی داشته و از همین رو، اف ۳ دنده‌ای تنها ۵.۹ لیتر در هر صد کیلومتر، مصرف سوخت ترکیبی دارد. آپشن‌های این خودرو بی‌نظیر است: استارت دکمه‌ای، وجود ۴ سنسور پارک بر روی سپر عقب، سیستم تهویه مطبوع برقی و اتوماتیک و سیستم نمایش مصرف سوخت نمونه‌ای از این تجهیزات است. به نظر می‌رسد  قیمت خرید ماشین بی وای دی F3 بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان باشد. توصیه می‌کنیم اگر به فکر مالکیت این خودرو هستید، خودتان سری به آگهی‌های سایت دیوار بزنید و از طریق تماس مستقیم با فروشنده از زیر و بم قیمت‌ها کسب اطلاع کنید.

S6
BYD S6
بی وای دی اس ۶، جزو پرمخاطب‌های این برند در ایران و جهان است. موتور ۲۴۰۰ سی سی این خودرو می‌تواند معادل ۱۶۰ اسب بخار قدرت تولید کند و حداکثر تا ۱۸۵ کیلومتر در ساعت براند. جعبه دنده خاص S6 که از نوع خودکار ۶ سرعته کلاچ دوبل است، سیستم تعلیق و شتاب‌دهی این خودرو را به طرز قابل قبولی تحت کنترل قرار می‌دهد و همین موضوع باعث می‌شود سرنشینان بدون شنیدن کوچک‌ترین صدا به داخل کابین، تجربه سواری نرمی را داشته باشند. مانند اف ۳، امکانات رفاهی BYD S6 چشم‌گیر است. هشدار سرعت بیش از حد مجاز با توجه به قوانین محلی، صفحه نمایش چندمنظوره، تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو، دوربین دید عقب و سانروف چند حالته تنها چند آپشن از ده‌ها آپشن هیجان‌انگیز S6 به شمار می‌رود. در سایت دیوارخرید و فروش ماشین بی وای دی S6 در تعداد بسیار زیادی آگهی دارد. برای مثال در یک آگهی نمونه صفر کیلومتر، مشکی رنگ و فول آپشن این خودرو ۴۳۰ میلیون تومان ارزش‌گذاری شده است.

BYD S6
 

منبع :  ویرلن

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا