ایستگاه خبر

ایربگ و ABS حذف می‌شوند یا باقی می‌مانند؟!

ایرنا: درحالی‌که در روزهای گذشته برخی در فضای مجازی از حذف دو قطعه ایمنی اصلی خودروها یعنی ایربگ (کیسه هوا) و ترمز ای.بی.اس (ABS) به دلیل تشدید تحریم‌ها خبر داده بودند، یک مقام مسئول در سازمان ملی استاندارد ایران این موضوع را تکذیب کرد.


مطابق وعده سازمان ملی استاندارد ایران برای خروج خودروهای غیراستاندارد و بی‌کیفیت از خطوط تولید، از ابتدای دی‌ماه امسال بازرسی استانداردهای ۸۵‌گانه خودرویی آغاز می‌شود. نیره‌پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران پیش‌تر در جمع خبرنگاران اظهار کرده بود: زمانی که این سازمان مطمئن شود خودروساز مربوطه به سمت ارتقای کیفیت و استاندارد خودرو حرکت کرده، در صورت لزوم برای استحصال کامل آن استانداردها، مهلت داده می‌شود. وی اضافه کرد: نگرانی خاصی وجود ندارد و با روندی که در پیش گرفته شده، بسیاری از خودروسازان قادر به تطبیق دادن خود با استانداردهای یادشده هستند. مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران در گفت‌و‌گویی ضمن رد این شایعات افزود: این دو قطعه ایمنی باید روی خودروهای تولیدی موجود باشد در غیر این صورت برای آن خودروها تأییدیه صادر نمی‌شود.

پیش‌تر تحویل خودروهای دنا پلاس با دو ایربگ به جای ۴ ایربگ نیز خبرساز شده بود.

  • اعلام زمان تحویل خودروهای رنو

بر اساس اطلاعیه گروه خودروسازی سایپا، زمان تحویل ۱۲ هزار خودروی خانواده رنو به نمایندگی‌های بازاریابی و فروش این گروه خودروسازی اعلام شد.


بر اساس این اطلاعیه خطاب به نمایندگان بازاریابی و فروش گروه سایپا آمده است: پیرو اعلام هفته گذشته حوزه بازاریابی و فروش در مورد آخرین وضعیت تعهدات محصولات رنو به اطلاع می‌رساند، از مجموع ۱۱ هزار و ۸۰۰ دستگاه موجودی اقلام قطعات منفصله (CKD)، حدود ۳ هزار و ۴۰۰ تعهد تکمیل وجه شده طی هفته جاری (۵۰۰ دستگاه) از تولیدات به مشتریان اختصاص یافت و مابقی (۲۹۰۰) تعهد تکمیل وجه شده دیگر طی دو ماه آینده تحویل خواهد شد؛ بنابراین پس از اعلام غربالگری‌های مدنظر با هدف تحویل خودرو به مشتریان، مابقی خودروهای قابل‌تولید در صورت تأمین اقلام ساخت داخل تا پایان سال جاری به مشتریان تحویل خواهد شد.

بر اساس برنامه‌ریزی معاونت بازاریابی و فروش سایپا، این شرکت کل تعهدات خود را در ارتباط با خودروهای تندر ۹۰، پارس‌تندر ثبت‌نامی تا پایان مردادماه ۹۷ انجام خواهد داد. این شرکت تلاش می‌کند تا تعهدات خود در ارتباط با دو خودروی ساندرو و ساندرو استپ‌وی با گیربکس معمولی را تا پایان تیرماه انجام دهد. در ارتباط با این دو خودرو با گیربکس اتوماتیک نیز در این اطلاعیه آمده است که بخشی از تعهدات تیرماه ساندرو و همچنین برای خودروی ساندرو استپ‌وی کل تعهدات خردادماه و تلاش برای بخشی از تعهدات تیرماه در دستور کار قرار دارد. در ادامه اطلاعیه تأکید شده که سود مشارکت و تأخیر به‌وجود آمده طبق قرارداد منعقده با مشتریان تا زمان تحویل خودروها محاسبه خواهد شد. گروه خودروسازی سایپا برای تعهدات باقیمانده در حال برنامه‌ریزی است که متعاقباً اعلام خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. بیژن

    ۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (255 ديدگاه)

    چرا خودرو سازها خودشون موضوع حذف ایربگ هارو تکذیب نمیکنن؟!!
    این خانوم مگه سخن گو خودروسازاست؟!
    وقاحت رو به درجه اعلا رسوندن…
    توو ترکیه از بزرگترین فرودگاه جهان بهره برداری میشه و اونوقت توو صدا سیمای میلی ، مسولین با شرم تمام در مورد سبد کمکی کالا به مناسبت دهه فجر بشارت میدن!
    بعد چهل سال داریم بر میگردیم به نقطه چارصد سال پیش.
    ننگتان باد…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مزدا

      ۶ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      اگه یه باره خودرو دگه تولید نکنن تکلیف ملت هم مشخص بشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. MORI

    ۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (22 ديدگاه)

    تمام مشکلات و معضلات خلاصه میشه تو این جمله
    از ماست که بر ماست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. روح اله

    ۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (134 ديدگاه)

    جالبه تا چندوقت پیش دم از تولید ملی و افتخار ملی میزدن. حالا بخاطر تحریم میگن نمیتونیم تولیدکنیم.آخه چه اصراری دارین ک خودروی ملی (فرغون )تولید کنید.شماها برین موشک کروز و پهباد و….تولید کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۶ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (1326 ديدگاه)

      اخه برادر من کسی کن ای سی یو پراید نمیتونه بزنه پهاد و موشک کروز و اف ۵ چطوری میخواد بزنه خودرو ساز با اون زنجیره تامینش تو چهار تا قطعه مونده دیگه ادعا هم حدی داره من موندم قسم حضرت عباس قبول کنیم یا دم خروس

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Genius

    ۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1231 ديدگاه)

    این ملتی که ما داریم اینا دوباره پیکان انژکتوری دولوکس رو اینبار با آپشن بی بدیل شیشه بالابر برقی ارائه بدن بازم واسه خریدش صف میکشن!!یعنی اصلا یه وضعی…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. emad1990

    ۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    ما 40ساله در زمینه خودرو واردکننده ایم
    منتها بعضیا الان دارن متوجه میشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. محمد

    ۷ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (612 ديدگاه)

    Esp از همش مهم تره که تو ایران از رو ماشین حذف میشه!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا