ایستگاه خبر

قیمت پراید بعد از حذف نرخ از سایت‌ها تغییر کرد؟

خبر آنلاین: درحالی‌که برخی از نمایندگان مجلس و مسئولان از کاهش قیمت خودرو در بازار، در پی حذف قیمت‌گذاری سایت‌ها خبر می‌دهند، بررسی‌ها نشان می‌دهد بهای پرخریدارترین و پرتیراژترین خودروی ایرانی تغییر چندانی را نسبت به روزهای قبل تجربه نکرده است.


بر اساس اعلام یکی از فعالان بازار خودرو، سایپا ۱۱۱ در بازار به قیمت ۵۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در رنگ سفید و ۵۴ میلیون تومان در دیگر رنگ‌ها به فروش می‌رسد. در عین حال بهای سایپا ۱۳۱ نیز بین ۴۷ تا ۴۸ میلیون تومان است. سایپا ۱۳۲ نیز با توجه به تنوع رنگ بین ۵۰ تا ۵۱ میلیون تومان فروخته می‌شود.

قیمت سایپا ۱۵۱ نیز ۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام شده است. این قیمت‌ها طی روزهای اخیر تغییر چندانی را تجربه نکرده است.شاید بتوان کارکرد حذف قیمت از سایت‌های خریدوفروش را عدم افزایش در روزهای اخیر دانست چراکه بررسی قیمت‌ها عقب‌نشینی نسبت به گذشته را نشان نمی‌دهد. بازار خودرو در رکودی سخت و سنگین به سر می‌برد. برآوردها نشان می‌دهد خریدوفروش در این بازار به حداقل رسیده و شرایط کنونی سبب شده است خریداری در بازار نباشد.

  • کاهش تولید خودرو در فروردین ۹۸


دنیای اقتصاد: آمار اعلامی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد تولید انواع خودرو در کشور طی فروردین امسال و نسبت به ماه مشابه سال گذشته حدود ۳۲ درصد کاهش یافته است. طبق آمار اعلامی، خودروسازان کشور در اولین ماه امسال تنها ۴۷ هزار و ۹۸۳ دستگاه انواع محصول سواری و سنگین و ون و وانت را به تولید رسانده‌اند. بر این اساس تا پایان فروردین ۴۵ هزار و ۹۶۲ دستگاه محصول سواری در کشور به تولید رسیده که این آمار نشان می‌دهد تیراژ خودروهای موردنظر نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۲۹ درصد کاهش داشته است.

در حوزه خودروهای تجاری سنگین نیز با کاهش تولید مواجه هستیم، به‌نحوی‌که تیراژ این محصولات در اولین ماه امسال و نسبت به فروردین سال گذشته ۸۲ درصد پایین آمده است. تجاری‌سازان در ماه ابتدایی سال‌جاری فقط ۹۳ دستگاه انواع کامیون، کامیونت و کشنده را تولید کرده‌اند. در بخش اتوبوس و مینی‌بوس اما آمارها بسیار ضعیف و تک‌رقمی هستند. براساس آمار وزارت صنعت، طی فروردین امسال تنها هفت دستگاه مینی‌بوس و میدل‌باس در کشور به تولید رسیده، حال آنکه در ماه مشابه سال گذشته، تیراژ خودروهای موردنظر ۴۷ دستگاه بود. همچنین تیراژ ۷۱ دستگاهی اتوبوس در فروردین سال گذشته جای خود را به تولید تنها پنج دستگاه در ماه مشابه امسال داده است. خودروسازان داخلی اما هزار و ۹۱۶ دستگاه وانت نیز به تولید رسانده‌اند که نسبت به فروردین سال گذشته از افت ۳۴ درصدی حکایت می‌کند. در نهایت اما تولید ون ۱۰۰ درصد کاهش یافته و در اولین ماه امسال به صفر رسیده است. خودروسازان معمولا در فروردین به‌دلیل تعطیلات نوروزی با کاهش قابل‌توجه تیراژ مواجه می‌شوند و امسال با توجه به تحریم صنعت خودرو، افتی بزرگ‌تر دامان خودروسازی را گرفته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. علیرضا(lexus)

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (337 ديدگاه)

    خریدار الان فقط تو بحث مواد غذایی هست که اونم اگه چاره ی دیگه ای داشت کسی خریدار نبود,واگرنه رکود تورمی تو همه ی زمینه ها (مسکن,پوشاک و …) هست.
    دنیا واسه پولداراست ما اومدیم تا کمپین نه به خرید خالی نمونه ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (10057 ديدگاه)

      اِی کاش من میدونستم ، پدال این قیمتهارو از کجا در میاره .
      عزیز من قیمت ۱۱۱ صفر ، دیروز میگفتن ۵۷،۷۰۰،۰۰۰ تومن ، بعد چطوری شما میگی ۵۳ میلیون ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. رضا

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (97 ديدگاه)

      به امید ورشکستی همه دلال ها مخصوصا دلالان بزرگ ایرانخودرو و سایپا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. پیکان جوانان گوجه ای

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (990 ديدگاه)

    برای یک کارمالی هفته قبل دادگاه بودم قاضی میگفت تا قانون قدیمی شفافیت مالی تو ایران اجرایی نشه چیزی تغییر نمیکنه همون قانونی که حساب بانکی تمام افراد توسط دولت و بانک مرکزی قابل بررسی باشه ولی متاسفانه حسابها تو ایران طبق قانون محرمانه هست که باعث ایجاد دلالی هزار تا کار کثیف دیگه میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      حساب ها تو کشورهای پیشرفته هم محرمانه هست ولی انقدر جریمه اختلاس و پول شویی سنگینه هر کسی جرات نمیکنه طرفش بره. خدا رو شکر تو ایران هم حساب ها ظاهرا محرمانه هست وگرنه هر روز یه گروهی از یه جا پا میشد میومد از ملت باج میگرفت. تو خیلی کشورهای خارجی نوشتن اظهارنامه مالیاتی ضروریه و کسی که درآمدش رو پایین اعلام کنه ولی از اون ور املاک یا خودرو بخره (یا هدیه بگیره. مهم اینه که به نامش ثبت بشه) راحت پیدا میشه. بانک ها هم موظف هستن تراکنش های بیش از یه مقداری رو به اداره مالیات اطلاع بدن، مخصوصاْ اگه حساب مقصد در کشور دیگری باشه. با خیلی از ایرانی ها تو آلمان بخاطر انتقال پول به حساب هم (به منظور تبادل یورو و ریال) تماس گرفته شده و اخطار داده شده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نوید جهرمی

        ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (3685 ديدگاه)

        خیر اینگونه نیست. ورودی و خروجی حساب شما مشخصه. مثلا در امریکا که اقواممون هستن اگه بخوایم پولی رو به حسابشون بریزیم اگر از 100 دلار بیشتر باشه باید به بانک مدرک ارائه بدن که این پول پاکه.
        یا در آلمان هم همینگونه.اونجا بر اساس مالیاتی که پرداخت میکنی اعتبار مالی برای بهره مندی از تسهیلات و وام و … دریافت میکنی.
        همین میشه که دیگه برای گرفتن وام ازت ضامن نمیخوان و اقساطش رو برات طوری در نظر میگیرن که بهت فشار نیاد.

        شفافیت یکی از راه های نجات ما از این منجلاب اقتصادیه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. سورنا

        ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (1055 ديدگاه)

        دوست عزیز ندونسته چیزیو به زبون نیار
        حداقل تو کشورایی که من بودم بسته به قوانینشون اگر مبلغ بیشتر از اون حدی که مشخص کردن باشه باید مدارک بدی و ثابت کنی که این پول از کجا اومده و به کجا میره بابت چی بده و …

        مثل کشور پاک و عزیز ایران نیست که میلیاردها تومن پول جابه جا میشه هیشکی نمیگه چی بود و …

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. F22RAPTOR

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2596 ديدگاه)

    وقتی عرضه خودرو سازی نیست چه گیری دادن به خودرو سازی
    میشه محصولات اقتصادی وولکس واگن رنو رو عرضه کرد ،البته …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. lmbx

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (287 ديدگاه)

    تو سایت ایرانجیب یه خبر خوندم خیلی جالب بود. “دو روز آینده قیمت خودرو به سایت‌های مرجع بازگشته و متقاضیان می‌توانند با شرایط جدید و در محدوده سقف قیمت واقعی تعیین شده از سود اتحادیه خودرو، قیمت کالاهای خود را در سایت‌های اینترنتی درج کنند”
    واقعا نمیدونم چه فکری کردن که این تصمیم رو گرفتن ولی فک کنم باز دارن به نفع خودروساز عمل میکنند چون اینجوری خودروسازها به راحتی میتونن 5 درصد زیر قیمت بازار قیمت گذاری کنن و سود بیشتری کنند.
    فقط میدونم سرانجام این روزها نابودی کامل ایران و مردمه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. نوید جهرمی

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3685 ديدگاه)

    با قانون بگیر و ببند چیزی درست نمیشه. چرا آزادسازی انجام نمیدن؟
    قیمت ها رو آزاد کنن. واردات تحت نظرشون آزاد کنن. ولی واردات شناسنامه ای که هر کس هر ماشینی دلش خواست(در صورت پاس کردن استانداردهای 85گانه) بتونه واردکنه، فارغ از نو یا کارکرده بودنش.
    قیمت سوخت آزاد کنن و شناور بشه.
    حقوق ها هم بر اساس میانگین جهانی حساب بشه.
    دیگه مرگ یه بار شیون هم یه بار.
    از پارسال افتادیم توی سراشیبی سقوط اقتصادی آقایون ککشون هم نمیگزه. هر جا هم میشینن و پا میشن میگن کار دژمنه. یکی نمیگه مردم معذرت که ما مدیریت بلد نیستیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. دهه هفتادی

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا به زور تونستم 20 تومن پول جور کنم ماشین بگیرم ک یهو همه چی گرون شد الان به پولم نمیتونم یه پراید مدل85 بگیرم !،الان دقیقا چی کار کنیم ؟منتظر شیم ارزون شه؟همون پراید 84 رو بگیریم؟؟ادم گریش میگیره وقتی میبینی اول زندگی همه چی داره از دستت میره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا