ایستگاه خبر

امکان تولید تندر 90 با موتور 206!

ایرنا: عضو هیات علمی گروه مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت گفت: در ۴۰ سال گذشته هرچند موضوع داخلی‌سازی همواره مورد تاکید بوده و پیگیری شده است، اما فقط در قسمت‌های ساده خودرویی توفیق داشته‌ایم؛ داخلی‌سازی باقی‌مانده قطعات نیز هرچند با پیچیدگی‌هایی همراه است، اما قطعا توان کشور را در جنگ اقتصادی بالا می‌برد. امیر‌حسن کاکایی افزود: بدون شک در شرایط کنونی، ارتقای داخلی‌سازی بهترین کاری است که باید روی آن تمرکز کرد، زیرا بهترین راهکار برای پیروزی در جنگ اقتصادی دست‌کم در بخش خودرو است.


عضو هیات علمی گروه مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت خاطرنشان کرد: تحریم‌ها سبب شد تا اقدام‌های خوبی را در تعمیق داخلی‌سازی شاهد باشیم؛ اقدام‌هایی که به تدریج افزایش تولید و کاهش وابستگی‌ها به خارج را به دنبال خواهد داشت. کاکایی به مطرح شدن ادامه تولید خودروی ال‌۹۰ با یکی از موتورهای داخلی از سوی یکی از مسوولان ایدرو اشاره کرد و گفت: پارسال مقرر شده بود مونتاژ موتور این خودرو در شرکت مگا موتور آغاز شود، چه آنکه حدود ۵۰ درصد این محصول در داخل کشور امکان تولید دارد.

کاکایی اظهار کرد: در سال‌های گذشته امکانات خوبی برای تولید این خودرو در کشور ایجاد شد و خودروسازان و قطعه‌سازان نیز به سرمایه‌گذاری در این مورد پرداختند. این کارشناس صنعت خودرو خاطرنشان کرد: موتور ال‌۹۰ به موتور پژو ۲۰۶ بسیار نزدیک است و پتانسیل جابه‌جایی با آن را دارد. وی گفت: این قابلیت در چند خودروی دیگر هم مهیاست تا به همین ترتیب به تولید آنها بپردازیم، از جمله اینکه قابلیت تولید موتور جدید پژو نیز وجود دارد. کاکایی بیان کرد: هرچند مشکل اصلی در بخش کامپیوتر خودرو است، اما از نظر مکانیکال توان تولید این موتورها وجود دارد، به‌طوری که می‌توان خودروهای ال‌۹۰ را بدون افت در ظاهر و کیفیت تولید و روانه بازار کرد؛ البته در گیربکس آن مشکلات اندکی وجود دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. ali

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (11 ديدگاه)

    به نظر من TU5 یکمی قدرتش زیاده
    اگه موتر پیکان رو بزارند کیفیتش بالا تره!

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. علیx76

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1203 ديدگاه)

      حتما بعدشم برای کاهش قیمت تو تیپ های پایین از tu3 استفاده میکنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سامان اذری

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      به قول (ش.ن)
      ما جسم پژو با مغز پیکان ?

      موافقم 1
      مخالفم 0
    3. محمد

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      گرچه که خبر خوبی نیست و زیاد مرسوم نیست که بجای باز کردن درهای اقتصاد، اینجوری به دردسر بیوفتیم
      و گرچه که این خبر یعنی پژو ۳۰۱ هم ظاهرا با موتور tu5 عرضه خواهد شد
      اما
      شخصا بخاطر دهن کجی رنو به بازار ایران که در دور قبل تحریم با وجود تحریمهای با قطعنامه شورای امنیت کنار خریداران ایرانی موند،
      بدم نمیاد L90 بدون وابستگی به رنو تولید بشه
      گرچه که کیفیت اون رو نخواهد داشت
      اما امتیازی از فروش حق کپی رایتش هم به رنو نمیرسه که براش بازار ایران گاو شیرده بود
      بدون احتیاج به هزینه کردن با فروش خودروی نسل قبل و از رده خارج پول خوبی به جیب زد اما در زمان سختی نبود

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سینا

        ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (347 ديدگاه)

        گاو شیرده؟
        یعنی گروه صنعتی رنونیسان لنگ بازار ایرانن الان؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. سورنا

        ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (1055 ديدگاه)

        مشکل از کشور خودمونه نه رنو و پژو و بقیه …

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    ال‌نود یه ماشین ساده و فاقد جذابیت با مجموعه فنی نسبتا با کیفیت و بی دردسره؛ دلخوشی نود و نه درصد خریدارانش، همین مجموعه فنیشه؛ اگر قرار باشه تنها برگ برندش رو از دست بده، دیگه خریدش هیچ توجیهی نداره؛ جز اینکه قیمتی در‌حد سمند در نظر بگیرن براش که غیر ممکنه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2956 ديدگاه)

      بازم در اون صورت ارزش خرید نداره(هم قیمت سمند و‌..)
      محصولات رنو همیشه با کم استهلاک بودنشون معروف بودن(حداقل در کشور ما) ک اگه این قضیه صحت داشته باشه عملا به ذات تندر۹۰ ضربه خورده

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. مزدا

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      فرشان جان شاید تو اطلاع داشته باشی که مثلا ال نود با موتور ۲۰۶ میخواهن بزنن ولی اکثریت مرد چون مطالعات اخبار و کتاب ندارن فک میکنن ال نود همون ال نود قدیم هست برا خریدش صف میکشن
      همانطور ک ۲۰۶ داخلی سازی شد و کیفیتش اومد پایین ولی بازم طرفدار داره.
      وضعیت بازار خودرو ایران بدجور خرابه مردم دیگه برند و نوع خودرو مهم نیس فقط یه چیز درست کنن چهارتا چرخ داشته باش و فقط راه بره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. محمد

      ۱ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (302 ديدگاه)

      همینو بگو.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. MjM

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (718 ديدگاه)

    یه موتورو گیربکسش خوب بود اونم میخوان ایرانیزش کنن! البته چینی ایزه!
    ال نود TU5 با قالپاق با لوگوی ایرانخودرو!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حسام

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (24 ديدگاه)

    پیکان پژویی…یاد اون شاهکار ایران خودرو افتادم !

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. John

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (214 ديدگاه)

    عضو هیئت علمی گروه مهندسی خوردو دانشگاه علم و صنعت
    وای به حال مملکتی که عضو هیئت علمی یکی از معتبرترین دانشگاهاش ***
    دیگه از وزیر و نماینده و رئس جمهور چه توقعی هست ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرشاد

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (45 ديدگاه)

      ***
      همین ۲۰۶ رو تر زدن توش کافی نیست، حالا نوبت اشتراک گذاری گندکاریشون تو ماشینای دیگه ست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. ایمان

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    بازم میخوان قیمه ها رو بریزن تو ماستا مسئولین بی کفایت
    اِل ۹۰ فقط یک موتور و گیربکس خوب داشت که اونم میخوان با گندکاری جدیدشون خرابش کنن بره پی کارش
    چند سال اِل ۹۰ سوار شدم که میگم عالیه نسبت به سایر ماشین های ایرانی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. SS

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (731 ديدگاه)

    موتور بسیار نزدیکی دارن با این تفاوت که موتورهای ایران خودرو هر 50 هزار کیلومتر باید تعمیر اساسی بشن موتورهای رنو هر 300 هزار کیلومتر ?
    اگر کیفیت فنی تندر نباشه حتما مردم عاشق طراحی زیبای داشبوردش میشن که برن بخرن!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamid3x

      ۱ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (394 ديدگاه)

      داداش ایرانخودرو چند مدل سمندتولید کرده(مدل94-95-..) که رینگ پیستون ،واشر سر سیلندو جلوبندی باید صفر کیلومتر عوض شه وگرنه به ده هزارتا نمیرسه موتور روغن سوزی پیدا میکنه لاستیک هاتم ساییدگی شدید پیدا می کنند.جالبه ببری نمایندگی میگن طبیعیه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  8. javad

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگه یروز تحریم ها ور داشته بشه رنو بخواد بیا ایران جریمه تک تک ال نود هایی که با موتور 206 تولید شده و از ایران خودرو سایبا میگیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. پیام

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (280 ديدگاه)

    ای جانم به این میگن پیشرفت حالا بنز و آستون مارتین هی دارن پوز میدن هایپر کار ساختیم اصلا که چی تازه ما تو ۴۰ سال به اینجا رسیدیم ،زنده باد ویرانخودرو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. امیر.عارف

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (876 ديدگاه)

    حکایت پیکان شده که میگفتند مصرف بالا و آلایندگی باعث خارج شدن از خط تولید شده بود . که بلافاصله با تعویض اتاق و نام خودرو تمام مشکلات حل شد و خودرویی با کیفیت جهانی بنام آر دی جایگزینش کردند . بابا بجای ای مسخره بازیها بفکر ارتقاع محصول و تنوع در خودرو باشید بیسوادهای باندباز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ارشک

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (326 ديدگاه)

    البته با تمام حرف های دوستان موافقم که فنی ال نود با موتور ۲۰۶ نابود میشه و … منتهاش حالا که رنو قطعه نمیده و حتی چینی ها هم دارن میرن و قرار نیست تغییری در سیاست ایران و امریکا حاصل بشه،چه کار میشه کرد؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. حمید

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (24 ديدگاه)

    پیتزای قرمه سبزی ! ترکیب طراحی زیبای رنو با موتور افسانه ای پژو ???

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. هادی نجفی

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (168 ديدگاه)

    چرا قیمه ها رو میرزین تو ماستا?

    موافقم 1
    مخالفم 0
  14. محمدمهدی

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ال۹۰قیافه قشنگی که نداره ماشین ازرده خارج اروپاکه ماایرانیان برای خریدش صفهای کیلومتری میکشیم ظاهرال۹۰که مثل قورباغه میمونه هیچ گونه آپشنی هم ال۹۰وساندروبجزکولرنداره که اون هم درست وحسابی خنک نمیکنه.داخل ماشین که میشوی انگارواردپرایدمیشی .مردم فقط به خاطرموتورش که میگویندفرانسوی هست اینقدپول بابتش هزینه میکنن.حالااگرموتورش هم بشه tu5چینی دیگه کدوم آدم عاقلی ال۹۰میخره همون۲۰۶میخره یاپارسtu5که هم ظاهرش زیباتره هم ارزانتره وهم آپشناش بیشتره .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  15. محمد

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (24 ديدگاه)

    TU5
    علی برکت الله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. حمیدرضا

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    چرا وقتی توان فنی و مهندسی ندارید تلاش می کنید فیک بزنید این کار از ریشه اشتباه هست چینی ها اگر میان این کار رو می کنن کلی مهندسی می کنن و از شرکت های مادر مجوزهای لازم رو دارن ما هیچ کدومو نداریم
    یکی از بزرگترین اشتباهات صنعت خودروی ما ممنوع کرذن ساخت خودروی دیزلی و اجباری کردن به انژکتور تمام ماشین ها بود بدون اینکه منافع و مضراتش رو در نظر بگیریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. L-H-P-TT

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (133 ديدگاه)

    سه سال تندر۹۰ اتومات داشتم ، گیربکسش یکم بگی نگی مُنگل بود ، اما با ریمپ ECU خوب شد

    جزو معدود خودروهای با کیفیت موجود در ایران بود که توانایی خریدش رو داشتم ، اما ظاهرا بلایی که سر محصولات با کیقیت قبلی اومد داره سر اینم میاد ….

    حیف …..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. عباس

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (17 ديدگاه)

    کاشکی خودروساز ( خودرو مونتاژ کن ) نبودیم ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. mohammad FM480

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    اگه موتور tu5 نبود ایران خودرو میخواست چیکار کنه؟
    لعنتی سر همه ماشین ها گذاشت این موتور رو.
    اگه چنین اتفاقی بیفته مردم عاشق طراحی زیبا یا هندلینگ عالیه ال نود هستن که اینقدر براش پول بدن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. محمد رضا

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ال90 نه قیافه داره، نه آپشن، نه طراحی داخلی و داشبورد و نه تعادل توی سرعت بالا.فقط یه موتور و گیربکس فرانسوی خوب داره که اگه اونم بخواد چینی بشه 2 ریال هم ارزش خرید نداره.تصور کنید موتور tu5 با گیربکس چینی 405!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  21. یه نفر?

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مخلوط ۲۰۶افسانه ای با ال ممد چی می شه میشه مخلوط تخم مرغ با شتر??

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا