ایستگاه خبر

توقف شماره‌گذاری پژو پارس دوگانه‌سوز

ایرنا: معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد گفت: ارسال دیرهنگام مدارک، دلیل شماره نشدن پژو پارس دوگانه‌سوز ازسوی پلیس راهور ناجاست؛ موضوعی که درخصوص سمند EF۷ دوگانه‌سوز نیز صدق می‌کند. وحید مرندی مقدم افزود: همه ساله اول بهمن‌ماه پس از بررسی مدارک خودروها، تاییدیه تمدید مجوز استاندارد به راهور ناجا اعلام می‌شود.


وی یادآور شد: امسال نیز این موضوع در دستور کار قرار گرفت، اما مدارک برخی خودروها از جمله پژوپارس دوگانه‌سوز در زمان مقرر به سازمان ملی استاندارد نرسید؛ بر این اساس این خودرو همانند سمند EF۷ دوگانه‌سوز در فهرست تمدیدی‌ها قرار نگرفت و راهور ناجا نیز از شماره‌گذاری این خودرو جلوگیری کرد. مرندی مقدم خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر مسوولان شرکت ایران خودرو مدارک مربوط به این محصول را به سازمان ملی استاندارد ارسال کرده‌اند که از سوی کارشناسان این سازمان در دست بررسی است. وی بیان کرد: در صورت کامل بودن مدارک، نتیجه بررسی‌ها طی یک هفته اعلام می‌شود؛ اگر مشکلی نبود، این خودرو نیز به فهرست تمدیدی‌های استاندارد سایر خودروها اضافه می‌شود.

  • رشد تیراژ محصولات رنو در ایران


با اعلام آمار تولید خودروسازان به بورس، مشخص شد تیراژ محصولات رنو در ایران خودرو و پارس خودرو طی دی‌ماه روند افزایشی داشته است. بر این اساس، در مجموع سه هزار و ۹۴۴ دستگاه انواع محصولات رنو در دو خودروساز بزرگ به تولید رسیده که نشان‌دهنده رشد نسبت به آذرماه است.

ایران خودرو و پارس خودرو در آذر تنها ۶۷۷ دستگاه انواع محصولات رنو تولید کرده بودند، اما در اولین ماه زمستان، تیراژ را سه هزار و ۲۶۷ دستگاه افزایش دادند. با این حساب، تولید محصولات رنو در ایران طی دی‌ماه و در مقایسه با آذر، حدود ۵۰۰ درصد رشد را تجربه کرده است. اینکه چرا تیراژ محصولات رنو ناگهان در دی‌ماه جهش کرده، احتمالا به تسریع ترخیص قطعات از گمرک مربوط است. خودروسازان کشور از فرصت سه ماهه‌ای که آمریکا پس از خروج از برجام در اختیار صنعت خودرو کشور گذاشت، استفاده و تا حد امکان قطعات محصولات مختلف از جمله خانواده رنو را وارد و ذخیره کردند. این در حالی بود که به‌دلیل بروز مشکلات ارزی و برخی بخشنامه‌های دولت و بانک مرکزی، قطعات وارداتی به کندی از گمرک ترخیص می‌شد و از همین رو تیراژ انواع خودرو افت کرد. در ادامه اما همکاری بیشتری در راستای ترخیص قطعات از گمرک صورت گرفت و احتمالا رشد تیراژ محصولات رنو طی دی‌ماه نیز با این موضوع در ارتباط است. خودروسازان در حال حاضر چند ده هزار تعهد عقب افتاده رنو دارند و طبق آخرین اخبار، بعید است توان عمل به همه آنها را داشته باشند.

  • خلأ مرکز آزمون جاده‌ای در خودروسازی


دنیای اقتصاد: تحریم‌های آمریکا علیه خودروسازی ایران، ارتباط شرکت‌های بازرسی کیفی کشور را نیز با خارجی‌ها مختل کرده و در حال‌حاضر برندهای اروپایی تقریبا هیچ ارتباطی در این حوزه با ایرانی‌ها ندارند.

از همین‌رو، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در راستای جایگزینی همکاران خارجی، به سراغ چینی‌ها رفته و قراردادی را در راستای انجام تست‌های مربوط به خودرو، با مرکز ملی نظارت و تست کیفیت خودرو چین (NAST) به امضا رسانده است. در این مورد، اشکان گلپایگانی مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت در نشستی خبری ضمن تشریح ابعاد این قرارداد، گفت: با توجه به وضع تحریم‌ها، ارتباط ما با شرکت‌های اروپایی تقریبا قطع شد، بنابراین برای پر کردن این خلأ، با شرکت NAST چین قرارداد همکاری امضا کردیم. وی با بیان اینکه NAST بزرگ‌ترین شرکت فعال در حوزه تست خودرو در چین است، افزود: به‌زودی اولین سری از خودروهای داخلی را برای تست به چین خواهیم فرستاد تا توسط این شرکت ارزیابی شوند.

گلپایگانی در ادامه با تاکید بر اینکه خلأ وجود مراکز تست و آزمون جاده‌ای خودرو در ایران بسیار احساس می‌شود، گفت: نبود یا کمبود مراکز تست و آزمون در نهایت روی سطح کیفی خودروهای داخلی اثر می‌گذارد، بنابراین جا دارد دولت نگاه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشد. وی با بیان اینکه مشارکت در پروژه مرکز آزمون جاده‌ای خودرو کشور نیز در قرارداد با شرکت چینی گنجانده شده، تاکید کرد: البته در حال‌حاضر با توجه به محدودیت نقل و انتقال پول، این شرکت امکان سرمایه‌گذاری ندارد، اما در قرارداد ذکر شده که پس از رفع تحریم‌ها، این اقدام صورت گیرد.

گلپایگانی با تاکید بر اینکه صرف‌نظر کردن از مسائل ایمنی خودرو در دوران تحریم، فاجعه به‌بار می‌آورد، گفت: در حال‌حاضر ایجاد مرکز آزمون جاده‌ای یک الزام برای کشور است، منتها بالغ‌بر هزار میلیارد تومان نقدینگی می‌خواهد؛ بنابراین به سرانجام رسیدن این پروژه نیازمند نگاه ملی و حمایت‌های مادی و معنوی دولت است. در ادامه این نشست خبری سعید تاجیک، معاون اجرایی شرکت بازرسی کیفیت نیز در پاسخ به پرسشی مبنی بر تاثیر تحریم‌ها در کیفیت خودروهای داخلی، گفت: در حال‌حاضر تنها در حوزه رضایتمندی مشتریان از فروش، شاهد افت کیفیت هستیم، اما کاهش کیفیت خودرو رخ نداده است. وی همچنین تاکید کرد: اگر قرار است تصادفات جاده‌ای و به‌تبع آن، کشته‌ها در کشور کاهش یابد، راهی جز احداث مرکز آزمون جاده‌ای نداریم و این هدف جز با پشتیبانی دولت و مجلس شورای اسلامی امکان‌پذیر نیست.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (419 ديدگاه)

    چرا انقدر زود
    بابا هنوز فیس لیفت داشبوردش ۵ ساله اومده . چرا انقدر مسئولین به فکر ما هستن . منتظر نسل بعدیش بدون کیسه هوا و مصرف صدی ۱۴ باشیم ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. امیر

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (202 ديدگاه)

    مرکز آزمون جاده‌ای چرا باید هزار میلیارد خرج برداره؟? مگه چجوری میخوان بسازن، جادرو با شمش طلا که سنگ فرش نمیکنن انقدر خرج داشته باشه حتما پول اختلاساشونم حساب کردن گذاشتن کنار اگه کسی برداشت پول واسه مرکز کم نیاد
    اصلا خرج برداره، واسه پیشرفت مملکت اینا امکانات حداقلیه پس اون همه بودجه چی میشه که نمیتونن بسازن اگه بودجه ندارن چرا اختصاص نمیدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Danial

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (466 ديدگاه)

      داداش جادش که همین الانم هست تو حیاط ایرانخودرو ی سری چیز میز هست با همون تست میکنن کل این هزار میلیارد شیتیل بچه هاست که بزارن جیبشون

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Abbas

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (875 ديدگاه)

    ((تحریم‌های آمریکا علیه خودروسازی ایران، ارتباط شرکت‌های بازرسی کیفی کشور را نیز با خارجی‌ها مختل کرده و در حال‌حاضر برندهای اروپایی تقریبا هیچ ارتباطی در این حوزه با ایرانی‌ها ندارند.
    ، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در راستای جایگزینی همکاران خارجی، به سراغ چینی‌ها رفته و قراردادی را در راستای انجام تست‌های مربوط به خودرو، با مرکز ملی نظارت و تست کیفیت خودرو چین (NAST) به امضا رسانده است))
    خب که چی؟؟یعنی میخوان بگن کیفیت براشون مهمه؟؟!!?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امیر

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (41 ديدگاه)

    1000 ملیارد تقسیم کنن بین مردم تست جاده ای هم نمی خوایم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. aston martin

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    دروغه.

    چون میخان بنزینو گرون کنن و میدونن مردم به سمت خرید دوگانه سوزها سوق پیدا میکنن عمدا متوقفش کردن تا قیمتش از اینی که الان هستم بیشتر بشه
    #دشمنان_ملت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aston martin

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      البته منظورم این نیست که استانداردن این خودرو ها
      دارم میگم علتش تایید نشدن استاندارد نیست چون اصلا سازمان استانداردی درکار نیس دست این سازمانا با خودشون تو یه کاسس

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. وطن

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تو ایران ببینیم شوخی سال۹۸

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا