ایستگاه خبر

تردید نکنید، همین حالا تیبا بخرید!

آذر ۱۳۸۷ زمانی که سایپا از «مینیاتور» رونمایی کرد، کسی گمان نمی‌کرد مینیاتور یا همان تیبای فعلی، بتواند جای خود را در بازار خودروی ایرانی باز کند؛ اما حالا، تیبا توانسته با زیبایی منحصر به فردش انتخاب خیلی از خریداران خودرو باشد. به گفته‌های مدیران سایپا، تیبا، اولین محصول ملی این شرکت است.


سایپا، ۸ سال پیش، با کمک طراحان ایتالیایی، آلمانی و کره‌ای تصمیم گرفت خودرویی متفاوت برای کسانی که با بودجه کم به دنبال خودروی با کیفیت بودند، تولید کند. ویژگی منحصر به فرد مینیاتور، استفاده از قطعات تندر ۹۰، پراید و ریو است. هزینه طراحی این خودرو، ۱۲۰ میلیون دلار بود، با این حال، سایپا قصد داشت مینیاتور را برای طبقه متوسط وارد میدان کند. قیمت حدودی این خودرو در آن سال‌ها حدود ۱۰ میلیون تومان بود. خیلی‌ها، تیبا را در ابتدای ورود به بازار، رقیب بلامنازع پراید می‌دانستند، اما گذر زمان نشان داد تیبا، می‌تواند با ریو هم وارد رقابت شود. حالا اما خیلی‌ها با بودجه زیر ۳۰ میلیون تومان، به خرید ماشین تیبا به طور جدی فکر می‌کنند.


تیبا در لغتنامه دهخدا، آهو معنا شده است، به همین دلیل، تیبا، به آهوی ایرانی معروف است. این خودرو در مقایسه با پراید، امن‌تر است. امنیت آن به جهت ارتفاع بالای تیبا و وزن بیشتر آن به نسبت پراید است. تیبا، ۱۰۰۰ کیلوگرم است و پراید وزنی حدود ۷۹۰ کیلوگرم دارد. همچنین، تیبا دارای کمربندهای پیش‌کشنده و دو ایربگ است. همچنین طبق ادعای کارشناسان فنی سایپا، تیبا، ستون‌های کناری محکمتری نسبت به پراید دارد. نکته بعدی، تفاوت حجم موتور تیبا در مقایسه با پراید است. همچنین، مصرف سوخت تیبا با حجم باک برابر با پراید، به مراتب کمتر از آن است. یکی از دارندگان تیبا در این خصوص می‌گوید: «اگر انتخابت بین تیبا و پراید است، بدون شک تیبا قابل مقایسه با پراید نیست. بدنه محکمتر، تعادل و امنیت بهتر در جاده، شتاب و کشش خیلی بهتر و موتور قوی، کولر و بخاری خیلی قوی و … تیبا را نسبت به پراید برجسته‌تر می‌کند. البته مسلماً کاستی‌هایی هم می‌تواند داشته باشد، مثل صدای موتورش که کمی بیشتر است ولی برای من که حساس هم هستم آزاردهنده نیست.»

تیبا2-تصویر از انجمن پدال
به گزارش ویرلن؛ مهرماه ۹۱، نوع جدیدتری از خودروی تیبا، رونمایی شد. تیبا هاچ‌بک یا همان تیبا دو، از نظر فنی با تیبای قدیمی تفاوتی ندارد، تنها ظاهر برازنده‌تر آن نسبت به نوع قدیمی، آن را گران‌تر از تیبای مدل قبلی کرد. گرچه عده‌ای از صاحبان تیبا ۲، معتقدند دید این خودرو از تیبای معمولی کم‌تر است اما با این حال، ظاهر جمع‌وجور تیبا هاچ‌بک، باعث می‌شود دیگر در سطح شهر برای یافتن جا پارک در خیابان‌ها و کوچه‌های شلوغ، حیران نباشید. همچنین، تیبا ۲ می‌تواند گزینه مطلوبی برای سفرهای برون‌شهری باشد، چراکه صندوق آن نسبت به تیبای معمولی بسیار جادارتر و مناسب‌تر است. همین نکات ظریف اما پرکاربرد، باعث می‌شود خرید تیبا هاچ‌بک، در اولویت قرار بگیرد.

Tiba II - 2
خرید تیبا می‌تواند گزینه مناسب برای بودجه‌های زیر ۳۰ میلیون تومان باشد. طبق اعلام سایپا، تیبا هاچ‌بک حدود ۲۸ میلیون تومان و تیبا صندوق‌دار یا همان نسل قدیمی تیبا، حدود ۲۵ میلیون تومان است.

تیبا 2

” این مقاله یک ریپورتاژ آگهی‌ست و ما هیچ مسئولیتی در قبال صحت و عدم صحت اطلاعات آن نداریم!”

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۷۲ دیدگاه‌ها

  1. charger

    ۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (396 ديدگاه)

    اولش که متنو دیدم فک کردم یه مطلب طنز در مورد تیباس ولی دو خط آخرو که دیدم فهمیدم فراتر از طنزه

    موافقم 0
    مخالفم 2
  2. Mercede kaviani

    ۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (551 ديدگاه)

    سایپا واقعا چقدر فروتن اصلا یکبار بگویید با کلاس a مرسدس که امسال مدل سدان ان وارد بازار میشود و با بی ام دبلیو سری یک و دو قابل رقابت است
    چون 131 را هم گفتی قابل رقابت با سری سه بی ام دبلیو است
    سایپا مرا یاد کیوان شب های بربره می اندازد زور بده
    حالا ما ملت هم مجبور به خرید انتقال دهندهای عالم زندگان به عالم مردگان هستیم
    خودت را خسته نکن عزیزم وایقدر هم به شعور ما توهین نکن لطفا با ایران خودرو که انحصار را دارید
    خسته کرداید همه را با این مسخره بازی ها سایپا = سنگ پا در پر روی

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. tg

      ۵ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (79 ديدگاه)

      اگر کیفیت رو فاکتور بگیریم از نظر قیمت خودروهای ما با بهترین خودروهای دنیا رقابت میکنن.. مسئولین کاملا درست میگن..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. حسام

    ۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (16 ديدگاه)

    سلام خسته نباشید . اینقدر که دروغ حال میده هیچ چیز دیگه حال نمیده. اگر نمیدونستم تیبا چیه و هیچ پیش زمینه ای نداشتم احتمال 99 درصد شاید میرفتم برای خریدش . کاش اسم کسی که یه همچین تبلیغی رو نوشته درج میکردید که بدونم پولی رو که برای این متن گرفته چجوری قورت داده رفته پایین چجوری تو روی دیگران نگاه کرده و گفته من اینو نوشتم . دوم از اینکه چرا 100 میلیون دلار هزینه شده برای این چرا؟؟؟؟؟ با این پول میشد به همه ایران یه ماشین تویوتا پریوس میدادند که دیگه تا 30 سال این مملکت ماشین نخواد . یا مثلا کدوم طراح ایتالیایی میاد اینو طراحی کنه مگه اینکه طرف کور باشه و فقط اهل ایتالیا باشه که در اون صورت خیلی خوب طراحی کرده با چشم کور. دوم آلمان دقیقا کدوم بخش رو دستش داشته ؟ فرمون رو طراحی کرده؟ اینا دو سال پیش فراخوان دادند برای تیبا که سیستم برق کشیش رو چک کنند یعنی حدود سال 94 به گفته خود این مقاله این ماشین زیبا از سال 87 تولید شده یعنی هفت سال ماشین معیوب میزدن اونم چه معیوبی ، عیبی که خودشون قبول کردن و الا که کل ماشین معیوبه ببین اون دیگه چه عیبی بوده . در کل بگم یکی از بهترین ماشین ها برای مردنه اگر دلتون برای رفتگان تنگ شده تردید نکنید، همین حالا تیبا بخرید!

    موافقم 0
    مخالفم 4
  4. ایمان

    ۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (258 ديدگاه)

    بهترین راه اینه که مردم محصولات این آشغال سازای وطنی رو نخرن.به خدا ماشینهای کار کرده خودمون رو تعمیر کنیم و برونیم شرف داره به این آشغالا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. samurai

    ۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (535 ديدگاه)

    پدال به شعور مردم احترام بذار !
    تیبا رو همون 10 تومن بدن ارزش خرید داره ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مهدی اکرمی

    ۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (36 ديدگاه)

    تو رو خدا تموم کنید این آگهی های مزخرفو، سایتو به گند کشیدید، واقعا از پدال انتظار نداشتم یهویی اینقدر تغییر رویه بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. achtung

    ۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (420 ديدگاه)

    صنعت خودرو ایران مثل اکثر زمینه های اقتصادی در سراشیبی سقوط قرار داره تقریبن تمام کسانی که توانائی مدیریت و هدایت ارکان اقتصادی رو دارن یا مهاجرت کردن یا در صف مهاجرت قرار دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Ahura mazda MIATA

    ۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (50 ديدگاه)

    والا به خدا همون پراید بهتر از این نکبته

    موافقم 1
    مخالفم 1
  9. F-23

    ۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (16 ديدگاه)

    چشم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. محمد

    ۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (612 ديدگاه)

    طرح تیبا شبیه خودروهای هند قدیم هست. خخ
    مجله ماشین که میگفت ایمنی پراید بهتر از تیباس..
    معًذرت میخام….. اما خاک بر سر ما ملت که خارجیا باید اینجوری ما را با این طرحا مسخره کنن در حالی که ما اینهمه طراح حرفه ای و ایرانی الاصل تو کل دنیا و ایران داریم که کمترین یادی ازشون میشه… البته به تازگی برنامه نو آوران شبکه افق دعوتشون میکنه… عجب آدمای با استعدادی داریم و ما همچنان پژو و پراید میسازیم.. تیبا هم تکلیفش روشن هست.. اصلا ماشینی به نام تیبا نمیشناسیم… واقعا گاریه….

    موافقم 0
    مخالفم 1
  11. محمد

    ۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (612 ديدگاه)

    تیبا با طراحی هند قدیم……… خخخخ

    موافقم 0
    مخالفم 1
  12. علی

    ۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (67 ديدگاه)

    فقط میتونم بگم متاسفم برای پدال

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. HoSeIn

    ۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (113 ديدگاه)

    پدال خجالت بکش از گذاشتن چنین مطالب مزخرفی

    موافقم 1
    مخالفم 0
  14. پرویز

    ۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    خواب تازه خودروسازان برای مشتریان بخت برگشته
    خودروسازان

    مردم خودروهایی می‌خواهند در داخل کشور سوار بشوند با برند فرانسوی یا آلمانی که قیمت مناسبی داشته باشند اما گویا برخی خودروسازان خواب دیگری برای جیب مردم دیده‌اند.

    به گزارش مشرق، از زمانی که قرار شد تا صنعت خودروسازی داخلی تکانی بخورد و برخی از شرکت‌های بزرگ خودروسازی دنیا به ایران آمده و با شرکت‌های داخلی برای راه اندازی خط تولید برخی از محصولاتشان وارد مذاکره شدند، مردمی که خواستار سوار شدن بر این خودروها بودند صف کشیدند تا روزی بتوانند در کشور برندی فرانسوی یا آلمانی با قیمت مناسب سوار شوند اما گویا برخی خودروسازان خواب دیگری برای جیب مردم دیده بودند.

    ساندرو مدلی از خودروسازی فرانسوی رنوست که از زمان ورود به ایران وعده‌هایی برای تولید آن با قیمت مناسب داده بودند، از طرفی موضوع خروج پراید از چرخه تولیدات مطرح شده بود و خیلی از مردم فکر می‌کردند این خودرو قرار است بخشی از تحول صنعت عقب مانده خودروسازی ایران باشد اما این‌طور نشد. رنو ساندرو محصول جدید شرکت سایپا خودرویی تولیدشده روی پلت‌فرم X90 همان پلت‌فرم تندر 90 است. اگرچه رنو ساندرو روی پلت‌فرم تندر 90 تولید شده اما از نظر شکل ظاهری و بدنه و طراحی داخلی تغییراتی داشته است که خود این تغییرات هزینه‌های زیادی را روی دست خریداران گذاشته است و از طرفی به نظر می‌رسد مسوولان این شرکت در تغییر پلت فرم یادشان رفته برخی از قطعات را روی این خودرو بگذارند!

    جیب مردم حساب شرکت

    روش فروش خودرو در ایران روشی است که حتی در ماداگاسکار هم نظیرش وجود ندارد، در اینجا خریدار باید تمام پول خودرو را به حساب شرکت سازنده واریز کند و بعد مدتی که خودروساز می‌خواهد از پنج ماه تا یک سال متغیر است ماشین را تحویل بگیرد. این‌به‌کنار، امادر زمان تحویل نیز قیمت خودرو به قیمت روز محاسبه و در صورت داشتن اختلاف قیمت مابه التفاوت آن از خریدار گرفته می‌شود. آقای محسن شجاعی، یکی از خریداران ناراضی شرکت ساپیا و خودروی رنو ساندروست که به تازگی خودرویش را دریافت کرده است. او درباره نوع پرداخت هزینه این خودرو می‌گوید: «من پنج ماه پیش هزینه خودرو را به حساب شرکت ریختم. قبل ثبت نام صحبت از تحویل فوری بود و بعد از ثبت نام پنج ماه در تحویل تأخیر افتاد. در این مدت هم 49 میلیون و 900 هزار تومان بابت خودرو پرداخت کردم.»

    آپشن!

    آپشن در خودروسازی تعریف خاص و روشنی دارد و به‌معنای امکانات اضافی است که خارج از قالب استاندارد و تعریف شده خودرو و به درخواست خریدار از سوی کمپانی روی خودرو نصب می‌شود و این کار به لحاظ اینکه سلیقه‌ای است تقریباً منحصر به فرد است؛ اما شرکت تولید کننده ساندرو معنای جدیدی به واژه آپشن اضافه کرده و براساس آن «نه تنها چیزی اضافه روی خودرو نصب نمی‌شود بلکه همان هم که هست کم می‌شود.» این خریدار ساندرو در ادامه به نبود برخی از امکانات این خودرو اشاره کرده و می‌گوید: «واقعاً‌خنده‌دار است، برخی از امکانات خودرو روی آن نیست، به‌عنوان مثال نوار دور کاپوت، توری زیر برف پاک کن، قاب روی کمک فنرها و حتی لاستیک دور شیشه که قیمت چندانی هم ندارد، گذاشته نشده است. این‌ها چطور آپشن‌هایی هستند که باید روی خودرو باشند؟»

    بازار همین است

    این خریدار اضافه می‌کند: «ساندرو در بازار به همین شکل عرضه شده و هرجا بروی و بگویی ساندرو خریده‌ام لیستی از اقلام کمبودی این خودرو را در اختیار دارند که با عنوان آپشن یا لوازم اضافه ساندرو فروخته می‌شود. از سر و ته خودرو زده و بعد آن را به مشتری می‌دهند.»

    شجاعی ادامه می‌دهد: «همه این قطعات در بازار موجود بوده و قیمت همه این اقلامی که در خودرو گذاشته نشده حدود صد هزار تومان است و این برای شرکتی که برای این خودرو 49 میلیون و 900 هزار تومان می‌گیرد، چقدر باید سخت باشد که آنها را نگذاشته و خریدار باید بعد از خرید، مدتی هم درگیر کامل کردن خودرو باشد!» او اضافه می‌کند: «جالب است که خود نمایندگی برای وصل برخی از لوازم قیمت بیشتری می‌گیرد و کاملاً مشخص نیست چه کسی باید بر این وضعیت نظارت کند.»

    مشکل از کارخانه است

    شرکت‌های تولیدکننده خودرو در ایران به صورت انحصاری و با حمایت تمام قد دولت و وزارت صنایع فعالیت می‌کنند و این موضوع باعث شده تا در برابر پاسخگویی مصونیت داشته باشند و روش برخورد مدیران بالادستی به کارمندان نمایندگی‌ها هم سرایت کند. برای پیگیری این مشکل با نمایندگی مجاز این شرکت تماس گرفتیم که یکی از اپراتورهای این نمایندگی در پاسخ به این سؤال که چرا خودروهای ساندرو با کسری برخی از لوازم به مشتریان داده می‌شود و این کسری به اسم آپشن کسر شده،می‌گوید: «این‌ها آپشن نیستند و همه ماشین‌هایی که تولیدشده همین اتفاق برایشان افتاده و خود شرکت این لوازم را نمی‌گذارد.» او ادامه می‌دهد: «من نمی‌دانم چرا اما ساندرو کلاً همین شکلی به دست نمایندگی می‌رسد و به ما ربطی ندارد. خریداران باید خودشان آنها را نصب کنند.» در تماس با یکی از فروشندگان لوازم کسرشده ساندرو که گویا با تولید این خودرو کسب و کارش سکه شده، از وضعیت موجودی این لوازم پرسیدیم که این‌گونه پاسخ می‌دهد: «جنس‌های ما ایرانی و ترک است، همه آپشن‌های ساندرو را داریم.»

    وقتی از او می‌پرسیم مگر این لوازم آپشن است؟ می‌گوید: «آپشن که نیست یکسری از لوازم است که کارخانه روی ماشین نبسته و ما می‌بندیم.» مدیران شرکت‌های تولیدکننده خودروی کشور به صورت لجام گسیخته از رعایت حقوق مصرف کننده فرار می‌کنند و این درحالی است که کسی در این موضوع دخالت نمی‌کند؛ معلوم نیست چه دستانی پشت پرده است که کسی از خطوط قرمز خودروسازی نمی‌تواند عبور کند. حمایت‌های بی‌چون‌و چرا از این صنعت عقب مانده که مدت‌هاست مردم را زیر چرخ‌هایش له کرده، باعث شده تا امروز نه تنها نسبت به مشکلات تولیداتش بلکه نسبت به عوارضی که به سبب این محصول بی‌کیفیت به مردم و کشور تحمیل می‌کند، فرار کند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. به امید نابودی.....

    ۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    واقعا از سایت پدال توقع نداشتم که یه همچین مطلبی رو قرار بده……

    موافقم 1
    مخالفم 0
  16. فرشید رضایی

    ۱۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خواهشا مردم رو با این متن ها بدبخت نکنید ، موتورگازی بخرن شرف داره به این ماشین . تجربه 1 ساله این غده سرطانی رو دارم با یک بار شکایت کشی و تعویض ماشین با سوختن موتور در کیلومتر 250 !!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 1
  17. مهدی

    ۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    واقعا اینا چطور روشون میشه ماشیناشونو تبلیغ کنن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. محمد

    ۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (4 ديدگاه)

    چه می شه کرد با این وضعیت قیمت ها خرید غیر ممکن هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. ehsan

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (4 ديدگاه)

    خداییش بهترین ماشینه حرف نداره از سال 93 یکی دارم و فقط می رو نمش فقط بنزین می زنم عالیس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. ناشناس

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (4 ديدگاه)

    تیبا ماشین برجسته ای هستش و برو هست کم خرج و کم مصرف آره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  21. زیبا

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (4 ديدگاه)

    با درود به خوانندگان گرامی : تیبا ماشین بسیار خوبیه در رنج قیمت خودش خیلی خوبه من از سال 91 دارمش 50000تا کارکردشه
    خوبه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  22. فرهاد

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (4 ديدگاه)

    تیبا ماشین بدی نیست

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا