ایستگاه خبر

تیم ویلیامز؛تیم خستگی ناپذیر

رپورتاژ: تیم ویلیامز یکی از شرکت کنندگان مسابقات فرمول یک است. این تیم که به سرپرستی فرانک ویلیامز و با مدیریت مهندس ارشد خود یعنی پاتریک هد اداره می شود، یک بخش فنی دارد که با نام شرکت مهندسی فناوری های پیشرفته ویلیامز شناخته می شود.


مسابقات فرمول یک (به انگلیسی (Formula One) یا مسابقات اتومبیل‌رانی جایزه بزرگ یک رویداد ورزشی در رشته اتومبیل‌رانی است که تحت نظر فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی جهان FIA سازمان‌دهی و برگزار می‌شود. منظور از لفظ فرمول ، مجموعه‌ای از مقررات و قوانینی می‌باشد که تمامی شرکت‌کنندگان و خودروها باید از آنها تبعیت کنند.

این مسابقات برای اولین بار در سال ۱۹۵۰ میلادی آغاز شد؛یک راننده ایتالیایی به نام جوزپه نینو فارینا از تیم آلفا رومئو، اولین قهرمان این مسابقات را به نام خود ثبت کرده  است.

رکورد بیشترین تعداد قهرمانی برای یک راننده هم‌اکنون در اختیار میشائل شوماخر آلمانی با ۷ بار قهرمانی می باشد.


یک فصل قهرمانی فرمول یک جهان مجموعه‌ای از مسابقات است که به جایزه بزرگ مشهور هستند. معمولاً مسابقات در پیست‌های فرمول یک در شهرهای مختلف جهان و در معدود مواردی در جاده‌های بسته شهری برگزار می‌شود سپس نتایج تمامی مسابقات جمع بسته می‌شود تا دو فهرست قهرمانان فرمول یک جهان در هر سال، یکی در بخش رانندگان قهرمان فرمول یک جهان و دیگری در بخش سازندگان قهرمان فرمول یک جهان یا به عبارتی تیم‌های (به انگلیسی:( constructor قهرمان مشخص شود و سپس عنوان قهرمان مسابقات فرمول یک جهان از سوی فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی جهان به رانندگان و تیم‌هایی اعطا می‌شود که بیشترین امتیاز در فصل را کسب نموده‌اند. امتیازات بر اساس یک سیستم امتیاز دهی مشخص در هر دور از مسابقات داده می‌شود.

نگاهی به تیم ویلیامز از ابتدا تا کنون

این شرکت که مالک اصلی آن فرانک ویلیامز است در زمینه صنایع خودرو سازی ،مسابقات فرمول یک و دانش فنی و تکنولوژی های مربوط به خودروهای این مسابقات فعال است.

فرانک ویلیامز تیم فعلی ویلیامز را در سال ۱۹۷۷ تأسیس کرد و برای بازسازی تیم خود به دیدکات رفت. و مهندس جوانی به نام پاتریک هد را ترغیب کرد که با تیم او همکاری کند و توانست شراکت ویلیامز– هد را ایجاد نماید.

تیم ویلیامز که در سال ۲۰۱۷ چهل سالگی حضور خود در مسابقات فرمول ۱ را جشن گرفت تا به حال توانسته ۴۷ مدل ماشین مخصوص مسابقات فرمول یک را از کارخانه دیدکات(Didcot)-شهری واقع در منطقه آکسفورد شایر انگلستان را وارد پیست مسابقات نماید. این تیم بریتانیایی در کارنامه خود ۹ بار قهرمان جدول سازندگان و هفت بار قهرمان راننده فرمول ۱ را دارد و در مجموع ۱۱۴ پیروزی، ۱۲۸ پول پوزیشن و ۳۱۱ جایگاه به نام خود ثبت کرده است.

همچنین در حال حاضر رکورد سریع‌ترین پیت استاپ تاریخ فرمول یک در اختیار تیم ویلیامز است. مکانیک‌های این تیم در گرن‌پری آذربایجان سال ۲۰۱۶، تایرهای خودروی فلیپه ماسا را در زمان ۱.۹۲ ثانیه تعویض کردند. عملکرد اعضای تیم در پیت استاپ به‌قدری مهم است که می‌تواند استراتژی کلی مسابقه را دگرگون کند.

عقد قرارداد ویلیامز با مرسدس- بنز

در مه ۲۰۱۳ ویلیامز قراردادی بلندمدت با مرسدس برای تأمین موتور تیم امضا کرد تا مرسدس از آغاز فصل ۲۰۱۴ موتور وی۶ توربوی ۱٫۶ لیتری برای تیم فراهم کند.بوتاس در تیم ماند و فلیپه ماسا جایگزین مالدونادو شد.

نخستین خط یک تیم ویلیامز از سال ۲۰۱۲ در جایزه بزرگ اتریش ۲۰۱۴ توسط ماسا به دست آمد. در فصل ۲۰۱۴ تنها باری بود که مرسدس در مرحله تعیین خط مغلوب می‌شد. با کسب جایگاه دوم تعیین خط توسط بوتاس، برای نخستین بار از جایزه بزرگ آلمان ۲۰۰۳ بود که دو خط نخست در اختیار رانندگان ویلیامز بود عملکرد تیم ارتقای زیادی پیدا کرد و در جایزه بزرگ ابوظبی هر دو راننده تیم روی سکو ایستادند. در پایان فصل، ویلیامز در رتبه سوم مسابقه سازندگان قرار گرفت. در فصل ۲۰۱۵ نیز این عملکرد تکرار شد.

در فصل ۲۰۱۶ بوتاس و ماسا رانندگان اصلی تیم ماندند. لانس اشترول نیز راننده تمرینی تیم شد. در سپتامبر ۲۰۱۶ ماسا تمایل خود به بازنشستگی در پایان فصل را اعلام کرد و اشترول به عنوان جانشین او برای فصل ۲۰۱۷ در نظر گرفته شد پس از بازنشستگی نیکو رزبرگ، بوتاس جانشین او در مرسدس شد و ماسا با قراردادی یک‌ساله به تیم بازگشت.

کلر مدیر تیم ویلیامز ؛ ویلیامز تیمی خستگی ناپذیر

ما به دنبال رفع مشکلات خودرو در زمان بسیار نزدیک هستیم. ویلیامز در فصل کنونی به دلیل به کارگرفتن رانندگان جوان و کم تجربه کارنامه قابل قبولی را از خود نشان نداده است و در مسیر های مستقیم سریع نبوده و در پیچ ها تعادل کافی را نداشته است .

هیچ امکانی برای تسلیم شدن در برابر مشکلات نیست. ما تیم مستقلی هستیم و  باید  همچنان مبارزه کرد.

امسال سال دشواری داشتیم. خیلی سخت است تا بتوانید روحیه تیم را بالا نگه دارید اما بچه ها کار بزرگی انجام دادند. واقعا تنها چیزی که مرا متعجب کرده است، روحیه بالای تیم و تلاش تمام وقت اعضا برای بازگشت به رقابت است.

تنها کاری که می توانیم انجام دهیم این است که مثل یک تیم تلاش کنیم ما نیز مانند دیگران مبارزه خواهیم کرد .

آیا با رانندگان جدید، ویلیامز فصل دیگر به اوج گذشته باز خواهد گشت؟

نایجل منسل قهرمان سال ۱۹۹۲ فرمول یک،  تیم ویلیامز گفت: با وجود ترکیب رانندگان جوان ویلیامز برای فصل جدید رقابت های فرمول یک، با مشکلی روبرو نخواهد شد.

سرگی سیروتکین و لنس استرول با مجموع ۴۱ سال سن، جوان ترین ترکیب رانندگان در فصل ۲۰۱۸ رقابت های فرمول یک تیم ویلیامز را تشکیل دادند و حتی کیمی رایکونن به تنهایی سه سال از مجموع سن آنان کوچک تر می باشد.


با این وجود منسل اظهار داشت که اگر چه تیم ویلیامز با داشتن ترکیبی از رانندگان جوان و کم تجربه در سال های اخیر چالش برانگیز بوده است اما امروزه رانندگی با اتومبیل های مدرن فرمول یک راحت تر از گذشته بوده و این موضوع مشکل بزرگی محسوب نمی شود.

چیزی که در تیم ویلیامز همواره مشخص است  این است که اتومبیل آن ها به اندازه کافی خوب هستند چرا که پیست هایی وجود دارد که رانندگان ویلیامز می توانند در آن به خوبی بدرخشند و بتوانند افتخارات گذشته ویلیامز را مجددا به آن باز گردانند.

ویلیامز برای فصل ۲۰۱۹ رویکرد متفاوتی را دنبال می کند و به دنبال استخدام اکون و هم تیمی کردن او با جرج راسل است اما همه این برنامه ها بستگی به بودجه تیم دارد. بر اساس اخبار اعلام شده تیم برنامه هایی به منظور افزایش بودجه خود دارد تا بتواند آزادانه راننده دوم خود را انتخاب کند و بار دیگر بر روی سکوی قهرمانی رفته و برای طرفداران و حامیان خود افتخاری دوباره بیافریند.

 

منابع: ویکی پدیا ، سایت فرمول یک – مام گروپ – سایت ویلیامز

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Ferrari

    ۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    امیدوارم ویلیامز یه روزی دوباره به اوج برگرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. نوید

    ۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عالی
    لطفا از رکوردهای این تیم نیز گزارش و ارایه فرمایید
    سپاس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. عرفان

    ۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (480 ديدگاه)

    این چطور رپرتاژی بود؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. charger

    ۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (396 ديدگاه)

    یعنی الان ویلیامز برای این پست به پدال پول داده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احسان

    ۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چجور رپورتاژ اگهی بود ؟ الان تبلیغ تیم ویلیامز بود یا چی ؟؟؟؟ در کل منظورتون چی بوده ؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حمیدرضا

    ۶ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    از تیم های فرمول یک بیشتر مطلب بذارید یکم بیشتر باهاشون اشنا بشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Schumi 1

    ۶ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (128 ديدگاه)

    جالب بود . ممنون. چقدر تو فصل 2014 و ۲۰۱۵ قوی بودن!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. رضا

    ۱۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بسیار مطلب جالبی بود فقط این تیم در حد اکثر سرعت و همچنین سرعت پیت استاپ در گرند پری باکو دارای رکورد هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا